معرفی محله های استانبول

استانبول ترکیه جاذبه های گردشگری جهان‌گردی
معرفی محله های استانبول

استانبول پایتخت ترکیه و دومین کلانشهر خاورمیانه است. این شهر که پایتخت فرهنگ اروپا هم به آن میگویند دو قاره را بهم پیوند میزند. تعداد محله های استانبول حدود 32 عدد است که هر یک دارای فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت است. گستردگی زیاد، مجاورت با دریای سیاه و دریای مرمره این شهر را به یکی از شهر های با جاذبه طبیعی و تاریخی بیشماری تبدیل کرده است.

شهر استانبول پرفروش ترین بلیط هواپیما را دارد و سومین شهر از نظر بازدید گردشگر خارجی جهان است. نزدیکی ایران با ترکیه باعث شده که سالانه میلیون ها گردشگر ایرانی به این شهر سفر کنند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین محله های اروپایی و آسیایی این شهر را به شما معرفی کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین محله های اروپایی

محله های قسمت اروپایی بعلت موقعیت بیشتر حمل و نقل و تجارت بیشتر به قطب اقتصادی استانبول معروف اند. معماری این قسمت شهر بیشتر یونانی و رومی است و کمتر از درون مایه اسلامی برخوردار است. در ادامه زیبا ترین و بهترین محله های این بخش از شهر را به شما معرفی میکنیم.

معرفی محله های اروپایی در استانبول

بشیکتاش

بشیکتاش یک منطقه ساحلی در مجاورت دریای مرمره است. این منطقه که در دوران عثمانی بعلت استراتژیک بودن گسترش یافت امروزه  یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری استانبول است. از جاهای دیدنی استانبول در این منطقه میتوان به کاخ دلمه باغچه، موزه اورتاکوی، موزه نیروی دریایی و موزه نقاشی و مجسمه نام برد. از تفریحات این منطقه باید به کشتی کروز و بازارگردی و تماشای مسابقه فوتبال اشاره کرد.

محله بشیکتاش استانبول

شیشلی

اعیان نشین ترین منطقه استانبول شیشلی نام گرفته است. این محله که تا اواخر قرن 17 ام جز قبرستان و ییلاق چیزی در آن نبود در ابتدای قرن 18 با سکونت مهاجرین غیر مسلمان رونق گرفت. وجود ساختمان های مجلل و موزه و کلیساهای بیشمار این محله را به مکانی جذاب جهت پیاده روی و مجراجویی تبدیل کرده است. از مهم ترین کلیسا های این محله متیوان به کلیسای پیتر و پائول، کلیسای سنت بنو، کلیسای لوتران و کلیسای سنت پیتر اشاره کرد. کافه گردی از دیگر تفریحات استانبول در این محله است پس اگر دوست دارید تا در استکان های کمر باریک چایی بنوشید و از شیرینی های استانبول بچشید رفتن به این محله به شما توصیه می شود.

محله شیشلی استانبول

بی اوغلو

پرگردشگر ترین محله استانبول بی اوغلو است. این محله که در خود میدان تقسیم و خیابان استقلال را قرار داده دارای بیشترین جاذبه تفریحی برای گردشگران خارجی است. وجود کلیساها و موزه های فراوان و معماری بیزانسی زیبا به چشم نواز بودن این منطقه روح تازه می بخشد . از زیبا ترین موزه های این محله میتوان به موزه گالاتای، موزه هنر مدرن، موزه بانک عثمانی و موزه مینیاتورک اشاره کرد.

محله بی اوغلو استانبول

گالاتا

یکی دیگر از محله های اروپایی استانبول گالاتا است. مهم ترین جاذبه این محله برج گالاتا به شمار می رود. بازدید از این برج همه روزه امکان پذیر است. اگر میخواهید تا کل محله و زیبایی استانبول را ببینید به برج گالاتا در شب سری بزنید و در رستوران این برج که در طبقه آخر آن قرار دارد شام میل کنید و از منظره لذت ببرید. از دیگر جاذبه های این محله میتوان به کافه لاوازا، کافه مروا و خیابان صالح اکرم اشاره کرد.

محله گالاتا استانبول

فاتح (سلطان احمد)

محله فاتح گنجینه تاریخی استانبول است. این محله که در طی قرن ها اسامی مختلفی داشته بارها توسط یونان و روم اشغال و توسط عثمانی ها از تصرف در آمده است. بازدید از مسجد فاتح از کارهایی است که باید به هنگام آمدن به این محله انجام دهید. ساماتیا از دیگر جاذبه های تفریحی این محله است. دیگر منطقه معروف این محله منطقه سلطان احمد شامل بناهای تاریخی نظیر از قبیل کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی است.

محله فاتح (سلطان احمد) استانبول

ساریر

حتما تا بحال رنگ فیروزه ای بنا های عثمانی به چشمتان خورده است. ساریر یکی از زیبا ترین ساحل های ماسه ای جهان را دارد. بعضی از ماهای سال و بعلت ترکیبات شیمیایی رنگ آب این ساحت از آبی تیره به آبی فیروزه ای رنگ مورد علاقه مردمان ترکیه تغییر میکند. این محله با داشتن بناهایی چون قلعه روملی حصار، پارک امیرگان و روملی فنری پیشینه تاریخی خود را به رخ میکشد.

محله ساریر استانبول

بهترین محله های آسیایی

محله آسیایی استانبول بیشتر شامل مناطق مسکونی و مراکز خرید است. این منطقه به علت قیمت پایین تر نسبت به قسمت اروپایی و همچنین آب و هوای معتدل تر در سالهای اخیر با سرمایه گذاری گردشگران و مهاجرین رشد زیادی داشته است. در این قسمت بهترین و تاریخی ترین محله های آسیایی استانبول را به شما معرفی می کنیم.

اوسکودار

بزرگترین و بهترین محله آسیایی استانبول اوسکودار است. این محله چسبیده به تنگه بسفر و متصل کننده دو بخش اروپایی و آسیایی است. جمعیت این محله بیشتر مسلمان نشین و قدیمی تر نسبت به قسمت اروپایی است. بهترین جاذبه های گردشگری این محله عبارت اند از: برج دختر، مسجد مهرماه سلطان، مسجد شاکرین و کاخ عادلیه سلطان هستند.

بهترین محله های آسیایی

کادی کوی

مهم ترین محله استانبول کادیکوی است. محله ای که حد فاصل تنگه بسفر و دریای مرمره  قرارگرفته است.آب و هوای این محله از خنکی بیشتر و طبیعت سر سبز تری نسبت به ما بقی محلات دارد. از جاذبه های توریستی این محله میتوان به فانوس دریایی کادیکوی، مسجد عثمان آقا، موزه اسباب بازی و خانه اپرا ثریا اشاره کرد.

محله کادی کوی استانبول

آتاشهیر

مدرن ترین معماری استانبول مربوط به منطقه آتاشهیر است. اگر عاشق خرید و گشت و گذار در پاساژهای لوکس هستید این محله بهشت شماست. مهم ترین مراکز خرید آتاشهیر برندیوم، نوادا و اپتیوم اوتلت هستند. این محله همچنین رستوران های لوکس و کافه های زیادی را در خود جای داده و مناسب علاقه مندان شکم گردی است.

محله آتاشهیر استانبول

عمرانیه

یکی دیگر از محله های بخش آسیایی عمرانیه است. محله ای با پوشش انبوه جنگل و پارک های متعدد و عمدتا منطقه مسکونی دارای آرامش خاصی است . این منطقه همچون آتاشهیر دارای  مراکز خرید بیشماری  است. با کمتر بودن تراکم جمعیت نسبت به بقیه محله های استانبول و همچنین نزدیک بودن به مراکز اصلی اقتصادی و گردشگری این محله از آرامش خاصی برخوردار شده است.

محله عمرانیه استانبول

کلام آخر

با خرید بلیط هواپیما استانبول می توانید به گشت و گذار، تفریح و استراحت در آن بپردازید و این کاری است که از آن خسته نمی شوید. وجود جامعه فرهنگی گوناگون از بیزانس، روم و یونان گرفته تا مسلمانان و جامعه عثمانی و اصیل حال و هوای وصف ناپذیری به این شهر می دهد. قدم زدن بر روی سنگفرش های این شهر چه در کنار دریا یا رود این شهر شما را پر از انرژی مثبت می کند . تجربه شما از سفر به استانبول چگونه بوده؟ با ما به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید