چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

از سفر بدانید
چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

همه ما می دانیم سفر کردن چه تاثیر چشم گیری در بالا بردن شور و هیجان زندگی دارد ، خیلی از افراد ترجیح میدهند با وسیله نقلیه شخصیشان سفر کنند و مدتی از سفر را در مسیر سپری کنند و اما افرادی هستند که ترجیح میدهند در سریع ترین زمان به مقصد مورد نظرشان برسند و لذت سفر را از مقصد ببرند. ممکن است افراد به دلیل هزینه ها و قیمت بلیط هواپیما کمتر به سفرهای هوایی فکر کنند، اما با رعایت نکات خیلی کوچکی می توانید بلیط هواپیما مورد نظرتان را با ارزانترین قیمت خریداری کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده که وقتی در هواپیما نشسته‌اید، با خودتان سوال کنید که نفر کنار دستی من بلیط ارزان‌تری به نسبت من خریده یا نه؟ یا اینکه قبل از سفر به دنبال این باشید که چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟ به طور معمول این دغدغه برای همه وجود دارد که ارزان‌ترین بلیط هواپیما را چگونه تهیه کنند و سفر کم خرج تری داشته باشند، اما راهکار آن چیست؟

چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

افراد برای خرید ارزان بلیط هواپیما از راه‌های مختلفی اقدام می‌کنند. فردی به جستجوی اینترنتی می‌پردازد، فردی با تماس تلفنی به آژانس‌های هواپیمایی اقدام به خرید می‌کند و حتی گاهی اوقات افراد اقدام به خرید حضوری می‌کنند، اما آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای چک کردن قیمت بلیط هواپیما، استفاده از اینترنت و کمی جست و جو کافیست.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان

یکی از راه‌های تهیه بلیط با قیمت مناسب، خرید بلیط 30 الی 45 روز قبل از سفر است. راهکاری که در اکثر مواقع جواب می‌دهد، برای سفرهای خارجی گاهی اوقات 4-5 ماه قبل از شروع سفر اقدام به رزرو بلیط کنید تا بلیطی ارزان قیمت داشته باشید. هرچه زمان بیشتری به زمان پرواز مانده باشد قیمت‌ها هم به نسبت کمتر هستند البته ناگفته نماند که همیشه هم برای سفر نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد و گاهی بسته به شرایط مجبور می‌شوید که به سفر بروید. خرید بلیط‌های ارزان لحظه آخری راهکار دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

انتخاب روز و زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما ارزان

بیشتر افراد سفرهای خود را به آخر هفته ها موکول میکنند، این بازده معمولا شلوغ ترین میزان درخواست خرید بلیط هواپیما است بنابراین منطقی است که بلیط با قیمت مناسب پیدا نکنید. اگر تاریخ دقیقی برای سفر خود در نظر ندارید سعی کنید خرید خود را ترجیحا در روزهای وسط هفته(دوشنبه،سه شنبه) انجام دهید، علاوه بر روز، ساعت خرید بلیط هم در نرخ آن بی تاثیر نیست چرا که افراد کمی حاضرند صبح زود و یا نیمه شب را برای پرواز انتخاب کنند، بنابراین در این ساعات علاوه بر پیدا کردن ببلیط هواپیما ارزان، به دلیل خلوت بودن فرودگاه امور تحویل بلیط و چمدان ها با سرعت بیشتری انجام میگیرد و همینطور در این ساعات پروازها بدون تاخیر انجام میشوند.

خرید بلیط هواپیما ارزان

روزهای تعطیل را برای خرید ارزانترین بلیط فراموش کنید!

تعطیلات و مناسبت های خاص مانند عید نوروز، سیزده به در و… پرتقاضاترین و گران ترین روزهای خرید بلیط است، اگر به دنبال بلیط ارزان تر هستید، تاریخ خرید خود را به تعویق بیندازید و یا زودتر از موعد سفر کنید، ممکن است بگویید تعطیلات زمان مناسب برای سفر است و بعد یا قبل از آن امکان سفر نداشته باشید، اما به خاطر داشته باشید در این زمان هزینه ی زیادی برای خرید بلیط پرداخت خواهید کرد، اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستید روزهای تعطیل و مناسبت هارا فراموش کنید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیمای لحظه آخری

درست است که انتخاب بلیط هواپیما لحظخ آخری برای خرید بلیط هواپیما ارزان وسوسه انگیز است؛ اما دقت داشته باشید که با عجله نگیرید چراکه ممکن است با هواپیمایی بی کیفیت و در ساعتی نامناسبی پرواز رزرو کنید. بهتر است در ابتدا بدانید بلیط لحظه آخری چیست و با نحوه خرید بلیط دقیقه نودی آشنا شوید.

در تعریف بلیط لحظه آخر یبه ظور خلاصه باید گفت، گاهی بلیت‌های چارتری به ظرفیت فروشی که پیش‌بینی شده است، نمیرسند؛ از این رو شرکت چارتر کننده برای جلوگیری از خالی ماندن پرواز اقدام به فروش بلیط با قیمتی پایین‌تر از حد معمول می‌کند. با این کار از ضرر حداکثری خود جلوگیری می‌کند. این روند کاهش قیمت به صورت پلکانی ادامه پیدا می‌کند تا ظرفیت هواپیما تکمیل شود. در صورت عدم تکمیل ظرفیت هواپیما و نزدیک شدن به ساعت پرواز، شرکت چارتر کننده بلیط‌ها را به صورت لحظه آخری و با تخفیف فراوان به فروش می‌رساند.

همین موضوع محبوبیت بلیط‌های چارتری را بیشتر کرده. اما به طور کلی باید زمانی اقدام به خرید بلیط چارتری کنید که از سفر خود مطمئن هستید. زیرا بلیط‌های چارتری امکان کنسلی ندارند و در صورت عوض شدن برنامه‌ها، تمامی پول شما سوخت می‌شود. البته از این نکته غافل نشوید که در ایام پر سفر مانند تعطیلات نوروز یا تعطیلات خاص دیگر، آژانس‌های هواپیمایی و سایت‌های فروش بلیط به دلیل زیاد بودن تقاضا قیمت بلیط‌های چارتر را بیشتر از سیستمی به فروش می‌رسانند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید
بلیط هواپیما چارتری چیست؟

خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان تر است یا حضوری؟

مزیتی که خرید آنلاین بلیط هواپیما به نسبت خرید حضوری دارد امکان بررسی قیمت بلیط از ایرلاین های مختلف است. با خرید بلیط هواپیما ارزان تنها با اتصال به اینترنت و مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ پرواز مورد نظر بلیط ایرلاین های مختلف را ببینید و با اعمال فیلترها میتوانید ارزانترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنید.

پروازهای با تاخیر همیشه بد نیستند

تاخیر در پرواز و انتظار برای هیچ مسافری خوشایند نیست ولی اگر این تاخیر در قیمت بلیط تاثیر داشته باشد شاید نظر را کمی عوض کند. پروازها به دلایل مختلفی ممکن است با تاخیر مواجه شوند و این فرصت خوبی برای افرادیست که به دنبال صرفه جویی در هزینه و خرید بلیط ارزان تر هستند.

گاها برخی از فرودگاه ها به جبران تاخیر در پرواز امکان اسکان در بخش vip را برای مسافران فراهم میکنند تا زمان انتظار برای مسافران راحتتر سپری شود، اما به این امید پرواز با تاخیر را انتخاب نکنید!!

تاثیر نوع بلیط در خرید بلیط هواپیما ارزان

این روزها قیمت بلیط‌های هواپیما مانند سایر ملزومات زندگی افزایش قیمت دوچندانی داشته است. این افزایش قیمت باعث شده که این محصول از سبد بسیاری از خانواده‌ها حذف شود. البته اگر اطلاعات کافی از جزئیات انواع بلیط‌های هواپیمایی داشته باشید، این موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی در نحوۀ انتخاب شما برای خریدن بلیط ارزان قیمت خواهد داشت. به طور کلی بلیط‌های هواپیما به دو دستۀ چارتری و سیستمی تقسیم‌بندی می‌شود.

برای انتخاب درست بلیط بخوانید:
مهمترین تفاوت بلیط‌ سیستمی و چارتری

خرید ارزان بلیط هواپیمای چارتری 

معنای لغوی کلمه چارتر اجاره دادن است. وقتی شما بلیط هواپیمای چارتری خرید می‌کنید فرآیند به این صورت است که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرواز تمام یا بخشی از ظرفیت هواپیما را به ارگان یا آژانس‌های هواپیمایی اجاره داده‌اند و آن‌ها بلیط فروشی را انجام می‌دهند. اصطلاح Full Charter برای زمانی به کار برده می‌شود که تمام ظرفیت اجاره داده شده و اصطلاح Seat Charter برای موقعی است که بخشی از صندلی‌های هواپیما اجاره داده شده است. بلیط‌های چارتری معمولا به لحاظ قیمتی از بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر هستند، ولی به لحاظ خدمات دریافتی، کیفیت پرواز و یا محل نشستن مسافر هیچ تفاوتی با بلیط سیستمی ندارند در واقع برای پرسنل پرواز هیچ تفاوتی ندارد که شما چه نوع بلیطی خریداری کرده‌اید.

بلیط هواپیمای سیستمی

این نوع بلیط همواره قیمت ثابتی دارند که توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پروازی مصوب شده است. یعنی اگر شما این بلیط را از آژانس هواپیمایی یا از سایت‌های فروش بلیط هواپیما مانند پته خرید کنید با یک قیمت ثابت خواهد بود.

دو مزیت اصلی بلیط سیستمی این است که شما در هر زمانی قادر به استرداد بلیط خود هستید، تنها بخشی از قیمت به عنوان جریمه از قیمت اصلی کسر می‌شود و باقی پول به شما عودت داده خواهد شد، البته ذکر این نکته بسیار مهم است که هرچه به زمان پرواز نزدیک شده باشد میزان درصد جریمه نیز بیشتر است. دیگر مزیتی که بلیت‌های سیستمی دارند این است که قیمت برای کودکان با افراد بزرگسال متفاوت است. موضوعی که بلیط‌های چارتر شده به آن توجهی ندارند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید
بلیط سیستمی هواپیما چیست؟

و اما سخن آخر

در مجموع اینکه شما چگونه بتوانید بلیط ارزان قیمت تهیه کنید خیلی به مقصد و زمان سفر شما بستگی دارد. بهترین زمان برای خرید بلیط این است که حداقل 30-40 روز قبل از سفر اقدام به خرید کنید ولی گاهی اوقات در فصول کم گردشکر مانند تابستانِ جنوب ایران، قیمت‌ها کاهش چشم‌گیری دارند و می‌توانید بلیط را با قیمت بسیار پایین‌تری تهیه کنید. یکی دیگر از راهکارهای خرید بلیط هواپیمای ارزان این است که خرید لحظه آخری انجام دهید، البته که این روش از ریسک بالایی برخوردار است زیرا امکان اینکه بلیط گیر شما نیاید زیاد می‌باشد، اما گاهی اوقات هم بسیار کارآمد است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید