چاپ بلیط هواپیما اجباریست؟ نحوه پرینت بلیط هواپیما

از سفر بدانید
چاپ بلیط هواپیما اجباریست؟ نحوه پرینت بلیط هواپیما

معمولاً بلیط هایی که آنلاین خریداری می کنید نیازی به پرینت ندارند. شما می توانید از بلیط خود عکس بگیرید و آن را همراه کارت شناسایی نشان دهید و از گیت پرواز عبور کنید. ولی گاهی مجبور به پرینت بلیط هواپیما می شوید ما شما را با چند روش برای چاپ مجدد بلیط هواپیما اشنا می کنیم.

آیا چاپ بلیط هواپیما الزامی است؟

امروزه خرید حضوری بلیط هواپیما جایش را به رزرو آنلاین از سایت های خرید بلیط هواپیما داده است و کمتر کسی را خواهید دید که به آژانس های مسافرتی مراجعه کند. اگر بلیطتان را آنلاین خریداری کنید، روش های مختلفی از جمله ایمیل، فایل pdf در پنل کاربریتان و همچنین ارسال sms برای دستیابی به بلیطتان هست؛ اما نسخه دیجیتال بلیط، اجازه گذر از گیت را به ما خواهد داد؟ بلـه! درواقع طبق مقررات پذیرش فرودگاهی، ارائه نسخه چاپی بلیط هواپیما برای عبور از گیت و سوار شدن به هواپیما الزامی نیست و تنها با داشتن نسخه چاپی بلیط هواپیما و نشان دادن مدارک لازم برای ورود به هواپیما میتوانید از گیت پرواز عبور کنید و سوار هواپیما شوید. اگر تا به حال تجربه سفر با هواپیما نداشتید، در راهنمای سوارشدن به هواپیما، تمام مراحل را قدم به قدم توضیح دادیم.

چه زمانی چاپ بلیط هواپیما اجباریست؟

اگر پرواز تان بیش از ۲ ساعت تأخیر داشت، شما می توانید درخواست کنسلی کنید و این کنسلی بدون جریمه برای شما خواهد بود.

برای انجام کنسلی بدون جریمه شما باید بلیط خود را چاپ کرده و آن را برای مهر شدن به فرودگاه ارائه دهید و این کار بدون پرینت بلیط هواپیما انجام شدنی نیست زیرا بلیط مهر شده باید به شرکت چارتر کننده و یا ایرلاین ارسال شود.

لزوم پرینت بلیط هواپیما

چرا از پرینت بلیط هواپیما استفاده نکنیم؟

یکی از مزایای خرید بلیط هواپیما از سایت های آنلاین بلیط هواپیما، کمک به صرفه جویی در زمان و البته کمک به محیط زیست است. تا زمانیکه مقررات پذیرش فرودگاه الزامی بر ارائه بلیط چاپ شده ندارد، بهتر است از نسخه دیجیتال بلیط هواپیما استفاده کنید. استفاده کمتر از کاغذ و نسخه های چاپی، کمک بسزایی به حفظ کره زمین خواهد کرد.

چطور بلیط هواپیما را مشاهده کنیم؟

شما مسافرین عزیز سعی کنید همیشه از بلیطی که آنلاین خریداری می کنید عکس داشته باشید و اطلاعات بلیط تان را به خاطر داشته باشید؛ زیرا که این امر سبب می شود که شما بتوانید با استفاده از اطلاعات بلیط تان، بلیط خود را چاپ کنید. شما باید اطلاعات خاصی را از بلیط هواپیما تان به همراه داشته باشید.

پرینت بلیط هواپیما با شماره بلیط

با استفاده از شماره بلیط هواپیمایتان، بلیط را برای خود چاپ کنید. این شماره یک کد ۸ رقمی است که در زمان خرید بلیط به شما داده می‌ شود.

اگر شما به شماره بلیط یا همان شماره رزرو دسترسی ندارید، باید حتماً از طریق وب سایت یا آژانسی که آن را صادر کرده پیگیری کنید و با آن ها تماس حاصل کنید؛ و شما از این طریق می توانید شماره رزرو خود را بازیابی کنید. بعضی از شرکت های هواپیمایی پس از خرید آنلاین شما از آن ها کد رزرو را برای شما پیامک می کنند، پس شما می توانید از این طریق هم به شماره بلیط خود دسترسی داشته باشید.

چاپ بلیط هواپیما با کد ملی

اگر بلیط خود را اینترنتی خریداری کردید و فایل pdf آن را دریافت نکردید و حتی آن را چاپ نکردید این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید آن را از طریق کد ملی استعلام بگیرید.

در این روش شما باید ابتدا:

  1. به وب سایت ایرلاین صادرکننده بروید.
  2. اطلاعات خود را وارد کنید. (کد ملی و شماره پیگیری)
  3. Pdf بلیط هواپیما به شما نمایش داده می شود.
  4. آن را دانلود کنید و یا از آن عکس بگیرید.

در روش دوم شما می توانید:

  1. با واحد فروش بلیط ایرلاین تماس بگیرید
  2. اطلاعات خود را بگویید (کد ملی و شماره پیگیری)
  3. فایل pdf بلیط هواپیما برای شما پیامک می شود

چاپ مجدد بلیط هواپیما ایران ایر

شما برای استعلام بلیط هواپیما ایران ایر می توانید به وب سایت ایران ایر مراجعه کنید و دنبال گزینه وضعیت بلیت بگردید و آن را انتخاب کنید. پس از آن اطلاعات خواسته شده (شماره رزرو و کد ملی) را وارد کنید. بعد از انجام این کار ها شما می توانید بلیط خود را مشاهده کنید و آن را چاپ کنید.

برای روش دوم شما باید شرکت هواپیمایی ایران ایر تماس بگیرید؛ و از آن ها بخواهید که برای شما بلیط هواپیما را استعلام بگیرند. در این مرحله شما باید برای آن ها کد ملی و کد رزرو بخوانید. پس از انجام این کار آن ها برای شما بلیط را در قالب فایل pdfپیامک می کنند.

چاپ مجدد بلیط هواپیما پته

اگر شما از وب سایت پته بلیطی خریداری کردید ولی در حال حاضر به فایل و عکس بلیط تان دسترسی ندارید؛ می توانید در سایت پته بلیط خود را استعلام بگیرید. برای انجام این کار شما نیاز به کد ملی و کد رزرو بلیط دارید. بعد از وارد کردن اطلاعاتتان شما می توانید به بیت خود دسترسی داشته باشید و از آن عکس گرفته و یا آن را در قالب یک فایل pdfدانلود کنید.

بلیط هواپیما پته

برای مشاهده نسخه دیجیتال بلیط هواپیما در پته، پس از ورود به سایت، ابتدا وارد پنل کاربریتان شوید، سپس “لیست پروازها” را انتخاب کنید.

پرینت بلیط هواپیما

لیستی که مشاهده خواهید کرد، لیست پروازهایی که بلیط آنها را خریداری کردید. پرواز مورد نظرتان را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه “جزئیات بیشتر” اطلاعات کامل تر بلیطتان را مشاهده کنید.

برای دریافت بلیط خود روی گزینه “دریافت بلیط” کلیک و فایل pdf بلیط خود را دانلود کنید.

اما اگر به اینترنت دسترسی نداشتید می توانید با پشتیبانی وب سایت پته تماس بگیرید و بلیط خود را استعلام بگیرید. فقط کافی است که اطلاعات تان (کد ملی و کد رزرو) کامل باشد. سپس آن ها بلیط تان را برای شما ارسال می کند و شما می توانید آن را چاپ کنید.

سخن پایانی

در آخر شما می توانید با مراجعه به سایت خرید بلیط هواپیما پته ، بلیط خود را چه داخلی و چه خارجی با کمترین قیمت در لحظه خریداری کنید. همچنین اگر به هر دلیلی بلیط تان را گم کردید یا در پرینت بلیط هواپیما دچار مشکل شدید می توانید با مراجعه به پته، بلیط خود را مجدد مشاهده کنید. لازم به ذکر است بلیط خریداری شده از پته به صورت sms، ایمیل و قرار گیری در پنل کاربری به شما ارائه خواهد شد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید