کامل ‌ترین فهرست از بهترین کافه‌ های تهران + عکس و آدرس

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
کامل ‌ترین فهرست از بهترین کافه‌ های تهران + عکس و آدرس

این روز ها دیگر مانند زمان ‌های گذشته، پارک و خیابان محل مناسبی برای قرار های عاشقانه نیستند. بیشتر جوان ‌ها در بهترین کافه ‌های تهران و شهر های دیگر با دوستان و اطرافیانشان وقت می ‌گذرانند. به همین دلیل داشتن یک فهرست کامل از بهترین کافی شاپ‌ ها و بهترین رستوران های تهران برای قرارهای عاشقانه،‌ دیدارهای رسمی و دوستانه لازم و ضروری است. در این مطلب از پته با معرفی بهترین کافه های نقاط مختلف تهران با ما همراه باشید.

بهترین کافه ‌های تهران از شمال تا جنوب

در مناطق مختلف تهران بزرگ، کافی شاپ‌ ها و مکان ‌های مناسبی برای گفتگو و قرار های دوستانه وجود دارند که می ‌توانید با انتخاب هر یک از آن ها، یکی دو ساعتی را در محیطی امن و آرام بنشینید و به گفتگو با افراد مورد علاقه‌تان بپردازید. با توجه به اینکه رفتن به کافی شاپ در میان نسل جوان این روز ها یک امر رایج محسوب می ‌شود، اغلب جوان ‌ها به دنبال کافه‌ های شیک و خوب پایتخت می ‌گردند.

حتی خانواده‌ ها هم برای برگزاری جشن‌ های تولد و سالگرد ازدواج، کافی شاپ ‌هایی را انتخاب می ‌کنند که طراحی زیبایی دارند و برای عکس گرفتن و جشن گرفتن مناسب‌اند. ما نیز تصمیم گرفتیم در این مقاله از مجله گردشگری سایت پته، بهترین کافه ‌های تهران از شمال تا جنوب شهر را به همراه امکانات و آدرس آن ها معرفی کنیم.

توجه: از آنجا که رسالت ما در سایت پته ارائه اطلاعات صحیح به کاربران عزیز این سایت است. علاوه بر معرفی بهترین کافه ‌های تهران در این مقاله، قصد داریم نظرات واقعی عزیزانی که تجربه رفتن به این کافه ‌ها را داشته‌اند با شما به اشتراک بگذاریم تا پس از اطلاع از مزایا و معایب این کافه ‌ها، راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید.

 

کافه گودو یاس، بیشتر زیبا تا خوشمزه

در میان کافه‌ های روباز تهران، می ‌توان کافه گودو را یکی از زیباترین کافه ‌ها از نظر طراحی دکوراسیون معرفی کرد. این کافه با داشتن محیطی دنج و آرام و دکوراسیون قدیمی برای افرادی که عاشق نوستالژی هستند، گزینه مناسبی است. کافه گودو علاوه بر ناهار و شام، صبحانه هم سرو می ‌کند و حتی روز های تعطیل و آخر هفته بسیار شلوغ است. انواع دمنوش ‌ها، غذا های سرد و گرم ایرانی و نوشیدنی ‌های خنک و بستنی را می ‌توانید در این کافه سفارش دهید. با توجه به زیبایی بی‌حد و حصر این کافه و چیدمان زیبای آن بیشتر افرادی که این کافه را انتخاب می ‌کنند به خاطر ظاهر زیبایش است. چرا که نظرات متعددی درباره کیفیت پایین غذاها در سایت ‌های مختلف به چشم می ‌خورد.

آدرس: خیابان حافظ- خیابان نوفل لوشاتو -نبش کوچه لولاگر- پلاک ۵۴

کافه گودو یاس تهران

کافه عمارت روشنان، یک کتاب‌فروشی باصفا

یکی دیگر از بهترین کافه ‌های تهران، کافه عمارت روشنان است که داخل یک حیاط خانه قدیمی قرار گرفته و دو طبقه است. علاوه بر میز ها و صندلی‌ هایی که در این کافی شاپ برای میهمانان چیده شده‌اند، یک کتاب فروشی هم در آنجا وجود دارد که فضای بسیار مثبتی ایجاد کرده است. کارکنان این کافی شاپ بسیار با احترام و دوستانه با مهمانان برخورد می ‌کنند و کیفیت غذا ها به نسبت قیمت آن ها خوب است. به علت اینکه کافه عمارت روشنان در یکی از مکان‌ های خلوت قرار گرفته، برای رفتن به آنجا درگیر شلوغی و ترافیک نمی‌شوید. به خصوص اگر اینکه محل زندگی شما نزدیک بلوار اندرزگو باشد.

بیشتر عزیزانی که از این کافه عمارت دیدن کرده‌اند، از منوی نوشیدنی ‌ها و غذا ها راضی بوده اند. اما به دلیل اینکه پرسنل این مجموعه تعداد زیادی ندارند، ممکن است سرویس دهی به موقع انجام نشود. ولی این هم فرصت خوبی است تا بتوانید بیشتر با دوستانتان صحبت کنید. کافه روشنان هم یک کافه روباز در مناطق شمالی تهران است که در یک خانه قاجاری قدیمی برپا شده است. منوی این کافه نیز شامل صبحانه، میان وعده، انواع نوشیدنی ‌های سرد و گرم و دمنوش ‌های گیاهی می ‌شود.

آدرس: بلوار اندرزگو -خیابان سلیمی شمالی- خیابان نوری

کافه عمارت روشنان

کافه چای بار در یک عمارت قاجاری

در میان بهترین کافه ‌های تهران که هم از نظر منوی متنوع، قیمت، رفتار خوب پرسنل و فضای دنج و زیبا معروف هستند، با اطمینان می‌ توانیم نام کافه چای بار را عنوان کنیم. این کافه روباز که در مناطق شمالی شهر قرار گرفته در ساختمان کلاه فرنگی دایر شده است. محیط بسیار زیبا و باصفای این خانه قدیمی و جوی آب کوچکی که از وسط حیاط آن می ‌گذرد، جزو نکات مثبتی است که مراجعان از آن صحبت می ‌کنند. در این کافه منوی صبحانه‌ های ایرانی، فرانسوی، آمریکایی و انگلیسی هم به چشم می ‌خورد. انواع ساندویچ‌ های خوشمزه، نوشیدنی ‌های سرد و گرم، حتی نان سنگک، فلافل و دسر های خوشمزه‌ای مانند براونی و پای سیب را می ‌توانید در این کافه امتحان کنید. یکی از معروف‌ترین خوراکی ‌ها در منوی این کافه، سالاد فتوش معروف آن است که طرفداران بسیاری دارد.

آدرس: بلوار اندرزگو -خیابان سلیمی شمالی -پلاک ۱۴۵

کافه چای بار

کافی شاپ درسا با جذابیت‌ های بصری فوق العاده

اگر به دنبال یک مکان آرام و دل‌چسب می ‌گردید که برای قرار های دوستانه و قرار های کاری مناسب باشد به شما شاپ درسا را پیشنهاد می ‌کنیم که جزو کافه ‌های روباز شمال تهران است. این کافه که از نظر طراحی دکور بی ‌نظیر است، دارای منوی بسیار با کیفیتی هم است. اما بهتر است قبل از رفتن به این کافی شاپ حتماً از قبل جا رزرو کنید تا ناچار نباشید برخورد سرد و بی‌حوصلگی پرسنل را تحمل کنید. بیشتر افرادی که به این کافه رفته اند، معتقدند قیمت ‌ها بسیار بالا است. وجود یک پارکینگ در کوچه پشت عمارت نیز باعث شده تا مشکلی بابت جای پارک وجود نداشته باشد. البته به جز روز های شلوغ که ممکن است جایی برای پارک ماشین پیدا نکنید. منوی این کافه که جزو کافه ‌های لوکس تهران است، شامل انواع قهوه، نوشیدنی ‌های سرد و گرم، ساندویچ‌ های سرد، شیرینی و دسر، سالاد و … می ‌شود. به خاطر اینکه فضای کافه درسا زیاد بزرگ نیست، متأسفانه برخی از مهمانان از سیگار کشیدن افراد دیگر ناراضی بودند و ترجیح می ‌دادند فضای اختصاصی بیشتری داشتند.

آدرس: خیابان شریعتی- بالاتر از یخچال -خانه درسا -طبقه سوم

کافی شاپ درسا

کافه گراند حیات

شاید تصور کنید بهترین کافه‌ های تهران همه جزو کافه ‌های روباز هستند. اما ممکن است بعضی از کافه ‌ها هم فضای بسته‌ای داشته باشند، اما جزو بهترین‌ ها قرار بگیرند. کافه گراند حیات جزو کافه ‌های روباز است و یک کافی شاپ با کیفیت و لوکس محسوب می ‌شود، اما به خاطر محبوبیتی که دارد خیلی زود رزرو می ‌شود. اگر بدون هماهنگی بروید، ممکن است جایی برای نشستن پیدا نکنید. انواع ساندویچ ‌های سرد و گرم، انواع پاستا، نوشیدنی ‌های سرد، دمنوش ‌های سنتی، نوشیدنی ‌های گرم، قهوه، آبمیوه‌ های طبیعی و سالاد های خوشمزه مانند سالاد سزار و کرنبری را می ‌توانید در این کافه سفارش دهید. یکی از معایب کافه گراند حیات، شلوغی خیابان ‌های اطراف آنجاست که ممکن است باعث شود جای پارک گیر نیاورید.

از نظر مهمانان عزیزی که تجربه رفتن را به این کافی شاپ را داشته‌اند، یک جای دوست داشتنی و بسیار آرام است که کیفیت منوی خوبی دارد. بعضی از کاربران هم از امکان استفاده از قلیان در این کافی شاپ راضی بوده اند. از نظر زیبایی ظاهری کافه گرند حیات هیچ عیبی ندارد. اما فضای شخصی زیادی برای مهمانان قرار داده نشده و بعضی از افراد هم از اینکه نتوانستند به خاطر شلوغی وارد این کافی شاپ شوند، ناراحت بودند.

آدرس: خیابان پاسداران- خیابان نگارستان هشتم- نبش چهارراه اول- پلاک ۲۶

کافه گراند حیات

کافه ریبار کافی شاپ یا موزه زمان

این کافه روباز که طراحی و چیدمان بسیار دل‌نشینی دارد، یک محیط مناسب برای گفتگو با دوستان و افراد خانواده است. این کافه که در باغ موزه زمان تهران قرار گرفته، دارای منوی متنوعی است. البته منوی صبحانه این کافه بسیار محبوب است و از آش و حلیم و عدس گرفته تا آبمیوه‌ های طبیعی و مربا و سالاد های فرنگی را می ‌توانید در آنجا پیدا کنید. انواع نوشیدنی ‌های گرم و سرد، قهوه، چای، دمنوش و دسر های خوشمزه هم در این کافه سرو می ‌شوند. اگر بخواهید برگر و پیتزا هم سفارش دهید، می ‌توانید در این کافه این کار را انجام دهید.

حتی می ‌توانید کباب یونانی یا استیک سفارش دهید. احتمالاً خودتان متوجه شدید که تنوع منوی این کافه تا چه اندازه بالا است. بعضی از کاربران معتقدند که پاسخ دهی پرسنل این کافه به تماس تلفنی برای رزرو جا ضعیف است. بعضی از افراد هم از مکان خوب و دل‌چسب آن راضی بودند. اما دوستان دیگری هم هستند که از کیفیت منو راضی نبودند. به هر حال شما خودتان باید بروید تا ببینید از این کافه خوشتان می‌آید یا نه؟

آدرس: خیابان ولیعصر- زعفرانیه- موزه زمان

کافه ریبار

کافه باغ کاریز در یک باغ باصفا

کافه باغ کاریز در غرب تهران قرار دارد. این کافه که فضایی آرام و دنج دارد، برای قرار های عاشقانه بسیار مناسب است. در این کافی شاپ می ‌توانید در فصل ‌های گرم کنار حوض بنشینید و از خوردن نوشیدنی ‌های خنک مانند آبمیوه‌های فصل و آیس لاته لذت ببرید. فضای داخلی این کافه که دو طبقه دارد، برای فصل ‌های سرد مناسب است. منوی این کافه شامل نوشیدنی ‌های سرد و گرم، کیک و دسر، صبحانه، غذای اصلی مانند اسکندر کباب، بیف استراگانوف، پیتزا، پاستا، انواع سالاد و … می‌ شود.

هموطنان عزیزی که از این کافه دیدن کرده اند، معتقدند که کیفیت منو خوب است. اما قیمت غذا ها و نوشیدنی‌ ها کمی بالا است. بعضی از افراد هم از بی‌توجهی کارکنان و پرسنل این مجموعه به مهمانان ناراضی بودند. به خاطر اینکه در این کافه سیگار کشیدن آزاد است، افرادی که سیگاری نیستند از دود سیگار اطرافیانشان اذیت می ‌شوند. بنابراین قبل از انتخاب این کافه به این نکات توجه داشته باشید.

آدرس: خیابان شریعتی- خیابان دولت- نبش نعمتی- باغ خانه شاعران

کافه باغ کاریز

کافه رستوران پاسارگاد مناسب برای جشن و مهمانی

اگر به دنبال بهترین کافه تهران برای برگزاری دورهمی و جشن و مهمانی می ‌گردید، کافه پاسارگاد می ‌تواند گزینه مناسبی باشد. این کافه که دارای محیطی آرام و فضایی بزرگ است. جای پارک خوبی هم دارد. این کافه به اندازه ۷۰ نفر برای دورهمی ‌ها و جشن ‌ها ظرفیت دارد. علاوه بر فضای بسته این کافه رستوران، امکان استفاده از فضای باز آن نیز وجود دارد که به زیبایی طراحی شده است.

آدرس: بزرگراه جلال آل احمد، زیر پل یادگار امام، مجتمع پاسارگاد

کافه رستوران پاسارگاد

کافه رستوران نگیما محیطی دل‌نشین و زیبا

رستوران نگیما برای داشتن فضای دل‌نشین و زیبا، پخش موسیقی زنده و یک روف گاردن بسیار جذاب، مشهور است. بیشتر افرادی که می ‌خواهند جشن تولد یا دورهمی بگیرند، کافه رستوران نگیما را انتخاب می ‌کنند که در شمال تهران قرار دارد. منوی این کافه علاوه بر همبرگرهای لذیذ و استیک ‌های خوشمزه، دارای نوشیدنی ‌های معروفی چون قهوه فرانسوی و اسموتی ‌های خوشمزه است. بر اساس نظرات کاربران برخورد کارکنان این مجموعه خوب است و رسیدگی خوبی دارند. بعضی از کاربران در نظرات خود نوشته‌اند که قیمت برخی از غذا های داخل منو، خیلی بالا است و کیفیت آن ها اصلاً متناسب با قیمتی که دارند، نیست. اما در کل از زیبایی فضا و برخورد پرسنل رضایت دارند.

آدرس: بلوار قیطریه -خیابان محمد حسین خراسانی- پلاک ۱۳.۲

کافه رستوران نگیما

کافه ژوان با یک حیاط دل‌باز

بسیاری از افراد که به دنبال یک کافی شاپ خوب می‌گردند، دوست دارند فضای مخصوصی برای سیگار کشیدن در این کافه ‌ها وجود داشته باشد. کافه ژوان به خاطر داشتن فضای اختصاصی برای سیگار کشیدن مورد توجه بسیاری از تهرانی ‌ها قرار گرفته است. منوی صبحانه کافه ژوان بسیار متنوع است و همه افرادی که برای خوردن صبحانه به این کافه رفته‌اند از کیفیت منو راضی بودند. در این کافه انواع غذا های خوشمزه مانند استیک، شنیسل مرغ، چیکن پارمزان، پیتزا مخصوص، ساندویچ، نوشیدنی ‌های گرم و سرد و انواع دمنوش سرو می ‌شود. برای اینکه بتوانید راحت جای پارک پیدا کنید، بهتر است قبل از ساعت شلوغی به کافه ژوان بروید. اگر قصد سفارش غذا دارید، بهتر است از قبل حتماً منو را ببینید. زیرا بعضی از مشتریان از کیفیت غذا های فرنگی چندان رضایت نداشته‌اند. همچنین به دلیل اینکه مجبور می ‌شوند پول غذا را کارت به کارت کنند از این موضوع ناراحت بودند.

آدرس: سعادت آباد- ابتدای بلوار دریا- نرسیده به خیابان صراف‌ها جنوبی- پلاک ۷۵

کافه ژوان

کافه رستوران روف سنتر

در غرب پایتخت کافه رستوران ‌های روباز بسیاری وجود دارند که روف سنتر یکی از محبوب‌ترین آن ها است. این کافه رستوران که یک تراس بسیار بزرگ و دل‌باز دارد، منوی غذا های لذیذی داشته و مورد پسند افرادی قرار گرفته که به این کافه رفته‌اند. در این رستوران انواع پیش غذا های خوشمزه، انواع سالاد، برگر، پیتزا، چیکن استیک، پاستا و نوشیدنی ‌های متنوع گرم و سرد سرو می‌ شود. در این رستوران موسیقی زنده اجرا می ‌شود و جزو ویژگی‌ های مثبت آن است. همچنین مهمانان می ‌توانند از اینترنت رایگان استفاده کنند. بر اساس امتیازاتی که این رستوران از کاربران گرفته جزو بهترین کافه‌ های تهران است.

آدرس: سعادت آباد- بلوار فرحزادی- نرسیده به میدان کتاب- گلستان ۱ -پلاک ۷۵

کافه رستوران روف سنتر

کافه شمرون

کافه شمرون یکی از معروف‌ترین کافه‌ های تهران است که در مناطق مختلف شعبه دارد. کافه‌ای که ما در این قسمت معرفی می ‌کنیم جزو رستوران ‌های بام لند است و یک فضای سرپوشیده و فضای روباز جداگانه دارد. طراحی زیبا و چشم نواز این کافه باعث شده مهمانان بتوانند منظره زیبایی از دریاچه را ببینید. منوی صبحانه این کافه بسیار متنوع است و مهمانان می توانند انواع نوشیدنی ‌های گرم و سرد، غذا هایی مانند پیتزا، ساندویچ ‌های سرد و گرم، دسر و غذا های فرنگی را در این رستوران سفارش دهند. بر اساس نظر کاربران، کافه شمرون قیمت ‌های بالایی را برای نوشیدنی ‌ها و خوراکی ‌ها در نظر گرفته است.

بعضی از کاربران معتقدند که قیمت ‌ها در این کافه بی‌جهت بالا هستند و حجم غذا نسبت به قیمت آن کم است. این کافه از مشتریان ورودی دریافت می ‌کند. در عین اینکه جای بسیار خوب و شیکی است، بیشتر افرادی که به این کافه رفته اند از منو و قیمت ‌ها، همچنین رعایت نکات بهداشتی راضی نبوده‌اند. حالا خودتان تصمیم بگیرید که می ‌خواهید کافه شمرون بام لند را انتخاب کنید یا خیر؟

آدرس: همت غرب -خروجی کاشان جنوب- میدان موج- بلوار موج -بلوار صدف- مجموعه بام لند- بلوک B -طبقه دوم -کافه شمرون

کافه شمرون

کافه رستوران رنسانس

یک کافه رستوران ایتالیایی در شهر تهران قرار دارد که علاوه بر طبقه همکف و اول، یک حیاط هم دارد. به همین خاطر جزو کافه ‌های روباز تهران محسوب می ‌شود. انواع غذا های ایتالیایی، پیش غذا های خوشمزه مانند بروسکتا، سزار، سالاد یونانی، غذاهایی مانند استیک، پیتزا و انواع نوشیدنی‌ های گرم مانند چای و نوشیدنی ‌های سرد را می ‌توانید در این کافه سفارش دهید. تنوع منوی این رستوران بسیار بالا است. البته قیمت منو ها هم خیلی گران است. ولی ۹۹ درصد افرادی که این کافه را برای دورهمی و قرار های دوستانه انتخاب کرده اند از کیفیت غذا ها و برخورد خوب پرسنل راضی بودند. همچنین محیط این رستوران بسیار خوب و دلپذیر است.

آدرس: شهرک غرب- بلوار دادمان- بعد از بیمارستان آتیه -نرسیده به فلامک- پلاک ۴۱

کافه رستوران رنسانس

کافه ایلی

در نزدیکی دریاچه چیتگر تهران، کافه رستوران ‌های زیادی قرار دارند. کافه ایلی یکی از بهترین کافه ‌های تهران است که فضای بسیار خوبی دارد و انواع کیک ‌ها و دسر ها، دمنوش‌ های خوشمزه و سالاد را سرو می‌ کند. اگر دوست داشته باشید نمای دریاچه را از نزدیک ببینید، می ‌توانید در محیط بیرونی بنشینید و اگر می ‌خواهید فضای آرامتری را برای گفتگو انتخاب کنید، می ‌توانید داخل کافه بنشینید. نظرات کاربران درباره این کافه بیشتر درباره برخورد عالی پرسنل و پرستیژ بالای محیط است. همه کاربران معتقدند که بهتر است با این قیمت‌ های بالا خدمت رسانی و کیفیت غذا ها بهتر شود.

آدرس: مجموعه تجاری بام لند- بلوک a -کافه ایلی

کافه ایلی تهران

کافه روحی

کافه روحی هم مانند کافه شمرون در بخش ‌های مختلف شهر تهران، شعب مختلفی دارد. چیدمان صندلی‌ ها و میز های این کافه در فضای باغ، برای کاربران بسیار جذاب است. نکته جالبی که درباره این کافه وجود دارد این است که حتماً باید برای ورود به باغ یک مبلغ ورودی بپردازید. اما می ‌توانید از میوه‌ های خوشمزه به عنوان میان وعده استفاده کنید و غذا های با کیفیت این کافه را سفارش دهید. سالاد سزار، سینی املت، قهوه، دمنوش، بستنی، انواع کیک، کشک بادمجان، املت، نیمرو و حتی کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی را هم می ‌توانید در منوی این کافه پیدا کنید. مشکلی که این کافه دارد شلوغی خیابان ‌های اطراف و کمبود جای پارک است. درست است که بیشتر مراجعه کنندگان از کیفیت غذا ها رضایت دارند، اما معتقدند که سرعت سرویس دهی باید افزایش پیدا کند. ولی به طور کلی فضای این کافه را می‌ پسندند.

آدرس: میدان بهارستان- خیابان دانشسرا -خیابان شریعت مدار رفیع -باغ نگارستان

کافه روحی

کافه دوکاتی

کافه دوکاتی یکی از کافه‌ های مدرن و جذاب تهران است که برای عاشقان موتور سواری یک محیط ایده آل محسوب می‌ شود. این کافه دو طبقه دارای فضای روباز و سرپوشیده است. بیشتر جوانان از آزاد بودن سیگار در کافه و امکان استفاده از قلیان راضی هستند. این کافه پارکینگ دارد و از کاربران امتیاز بسیار خوبی دریافت کرده است.

آدرس: اتوبان همت- ضلع شرقی دریاچه چیتگر -مجموعه تجاری بام لند- بلوک a -طبقه اول

بهترین کافه های تهران

کافه نزدیک کتاب

یکی از بهترین کافه ‌های تهران با فضای روباز، کافه نزدیک کتاب است که محیط بسیار مناسب و بزرگی دارد. پخش موسیقی زنده در این رستوران و داشتن فضای جدا برای سیگاری‌ ها و غیر سیگاری ‌ها از جمله ویژگی ‌های مثبت آن محسوب می ‌شود. این کافه از نظر کاربران جزو کافه ‌های جالب و خوب تهران است که هم کیفیت غذا های خوبی دارد، هم پرسنل آن خوش برخورد هستند.

آدرس: خیابان کریم خان زند- بین ایرانشهر و ماهشهر- شماره ۱۳۴ -طبقه اول

کافه نزدیک کتاب

کافه باکارا

یکی از کافه‌ های بسیار زیبا با محیط باصفا و قشنگ در خیابان انقلاب، همین کافه باکارا است که دارای یک حوض آبی رنگ بیضی شکل در وسط حیاط است. خیلی جالب است که یک محیط نوستالژی در این کافه طراحی شده و دارای کارکنان بسیار خوش برخوردی است. این کافه همیشه شلوغ است و ممکن است منتظر بمانید تا جا برای شما خالی شود. منوی کافه باکارا شامل پیش غذا، انواع سالاد، غذا های ایرانی و خارجی، نوشیدنی‌های سرد و دمنوش می‌ شود. مانند هر کافه دیگری این کافه هم طرفداران و مخالفان خاص خودش را دارد. البته بیشتر افراد از تنوع منو و کیفیت آن راضی هستند. همچنین به خاطر داشتن فضای زیبایی که طراحی شده، مورد پسند کاربران قرار گرفته است.

آدرس: خیابان انقلاب- بعد از تئاتر شهر- بین رازی و خارک- انتهای بن‌بست انجمن کتاب

کافه باکارا

کافه سفال انسو

اگر به سفالگری علاقه دارید، حتماً سری به کافه سفال آنسو بزنید و لذت سفالگری را تجربه کنید. این کافه بسیار زیبا که در یک خانه قدیمی و متفاوت ساخته شده، دارای محیط فوق العاده زیبایی است. نکته مهمی که درباره این کافه باید بدانید این است که از قبل باید جا رزرو کنید. در این کافه رضایت مشتریان اهمیت زیادی دارد و یک فضای گرم و صمیمی برای مهمانان آماده شده است. بعضی از میهمانان معتقدند که تنوع غذایی در منوی کافه کم است. اما از نظر سرویس دهی و کیفیت خوراکی ها و نوشیدنی ها امتیاز خوبی از کاربران دریافت کرده است.

آدرس: خیابان ویلا -خیابان ورشو- پلاک ۱۱

کافه سفال انسو

کافه خانه فرهنگ و هنر مانا

کافه مانا یک فضای زیبا برای نشستن دارد و به خاطر داشتن حیاط قدیمی، دیوار های آجری و پنجره ‌های چوبی حس خوبی به مهمانان می ‌دهد. این کافه در طبقه پایین یک موزه جالب دارد که می ‌توانید نمایش خیمه شب بازی را در آنجا تماشا کنید. کتابخوانی و انجام فعالیت ‌های فرهنگی در این کافه برای مهمانان جذابیت زیادی دارد. در این کافه می‌ توانید منوی متنوع صبحانه، غذا های سنتی، آش ترخینه، آش دوغ خیار، کشک و بادمجان و بسیاری از غذا های فرنگی را پیدا کنید. گاهی وقت ‌ها نیز در حیاط این کافه، موسیقی زنده اجرا می ‌شود. بیشتر مهمانان از این کافه و رفتار پرسنل راضی بودند.

آدرس: بلوار کشاورز -خیابان وصال- کوچه شاهد -پلاک ۶ -کافه خانه فرهنگ و هنر مانا

کافه خانه فرهنگ و هنر مانا

کافه دایموند

کافه دایموند یکی از کافه ‌های شهر تهران است که در یک خانه قدیمی ساخته شده است. نمای این کافه بسیار زیبا است و جزو کافه ‌های با سابقه و با کیفیت است. فضای باز این کافه محدود است. به همین خاطر باید برای گرفتن جا از قبل اقدام کنید. بیشتر مهمانان از سالاد های خوشمزه و پنینی این رستوران تعریف می ‌کنند. حجم غذا ها و دورچین آن ها نسبت به قیمت ‌های گران منو کم است و بعضی از افراد معتقدند که نظافت در این کافه زیاد رعایت نمی ‌شود. اما قهوه خوشمزه، محیط دل‌باز و زیبا و طعم خوب غذا ها از دیگر ویژگی‌هایی هستند که مهمانان قبلی به آن ها اشاره نموده اند.

آدرس: پایین خیابان نجات اللهی- خیابان فلاحپور- شماره ۳۳

کافه دایموند

حیاط شماره ۶۵

یکی دیگر از جالب‌ترین کافه‌ های روباز تهران که نام آن هم شباهت زیادی به نام کافی شاپ‌ های شیک و باکلاس ندارد، حیاط شماره ۶۵ نزدیک میدان فردوسی است. یک خانه قدیمی که دارای فضای ساده و جالبی است به عنوان کافی شاپ انتخاب شده و محیط آن بسیار دنج و زیبا طراحی شده است. برخلاف ظاهر ساده این کافه، منوی بسیار متنوع و گوناگونی دارد. ناهار، شام، صبحانه، انواع پاستا و نوشیدنی ‌های خوشمزه را می ‌توانید در این کافه رستوران پیدا کنید. مهمانان از فضای زیبای این کافه، منوی متنوع و رفتار پرسنل رضایت داشته اند. اما این روزها گفته می ‌شود که قیمت منو افزایش پیدا کرده است که البته چیز عجیب و غریبی نیست.

آدرس: خیابان انقلاب- نرسیده به میدان فردوسی- خیابان موسوی- نبش کوچه اعتماد- مقدم -پلاک ۳۲

حیاط شماره ۶۵

کافه پادنا

منوی غذا ها و پیش غذا های کافه پادنا به قدری متنوع است که بیشتر مهمانان علاوه بر خوردن قهوه و نوشیدنی ‌های سرد و گرم، یک غذای خوشمزه یا پیش غذای جذاب مانند نان سیر، بشقاب سوخاری، پیتزا آمریکایی یا … را سفارش می ‌دهند. این کافه رستوران دارای فضای ایده‌آلی است و افراد سیگاری به خاطر داشتن فضای باز خیلی راحت می‌ توانند در آنجا سیگار بکشند. نظر کاربران درباره کافه پادنا، مثبت است و معتقدند به جز جای پارک که به سختی پیدا می‌ شود، مشکلی ندارد و دارای فضا و منوی خوبی است.

آدرس: نارمک- بزرگراه رسالت- چهارراه سرسبز -نبش میدان ۴۷

کافه پادنا

سام کافه

سام کافه نیز یکی از بهترین کافه ‌های تهران است که در خیابان فرشته قرار گرفته. از آنجا که یکی از خیابان ‌های لوکس تهران خیابان فرشته است، باید انتظار قیمت ‌های نجومی را از غذا ها و نوشیدنی ‌های این کافه داشته باشید. انواع نوشیدنی ‌های ایرانی، خارجی، دسر های خوشمزه خارجی، ساندویچ و سالاد های پرطرفدار را می ‌توانید در این رستوران سفارش دهید. رفتار کارکنان با مهمانان بسیار خوب است و سرویس دهی مناسبی دارند. بر اساس نظر مهمانان، قیمت‌ ها متوسط رو به بالا است. فضای باز این رستوران برای سیگار کشیدن مناسب است و سایر بخش ‌های آن، طراحی بسیار شیک و دنجی دارند. مهمانان این کافه فقط به خاطر اینکه ممکن است در روز های تعطیل نتوانند جا برای نشستن پیدا کنند، ناراضی هستند. برای همین به شما توصیه می ‌کنیم از قبل برای رفتن به رستوران سام کافه فرشته، جا رزرو کنید.

آدرس: خیابان فرشته- سام سنتر -طبقه اول

کافه سام تهران

کافه روبرتو

یکی از کافه رستوران ‌های مدرن تهران که دارای طراحی دکوراسیون بسیار منحصر به فرد و جدیدی است، همین کافه روبرتو در خیابان پاسداران است. جالب است بدانید که آشپزخانه این کافه بدون دیوار است و شما می ‌توانید از اول تا آخر، مراحل آماده کردن سفارشتان را ببینید. نوشیدنی ‌های گرم و سرد، غذا هایی مانند خوراک مرغ، ساندویچ، بیکن، دسرهایی مثل کیک هویج کروسان بادام و انواع قهوه را می ‌توانید در این کافه سفارش دهید. اگر سیگاری هستید باید بدانید که این کافه فضایی برای سیگاری‌ها ندارد.

به خاطر اینکه معمولاً این کافه شلوغ است، حتماً باید از قبل جا رزرو کنید. در غیر این صورت مجبور می ‌شوید برای خالی شدن میز، معطل شوید. پرسنل این مجموعه بسیار خوش برخورد هستند و در اول ورود حس خوبی به شما دست می‌دهند. اما بعضی از میهمانان به خاطر اینکه قیمت سفارش ‌های آن ها با کیفیتشان همخوانی نداشته، ناراضی بودند. بعضی از افراد هم به خاطر اینکه ساعت سرو صبحانه در این کافه تا ساعت ۱۲: ۳۰ ظهر است به این کافه رفته اند. اما متأسفانه آیتم‌ های صبحانه هنگام ورود آن ها تمام شده و این موضوع باعث ناراحتی آن ها شده است. توصیه می ‌کنیم قبل از انتخاب این کافه رستوران کمی بیشتر تحقیق کنید.

آدرس: پاسداران -بوستان دوم- پلاک ۴ -کافه روبرتو

کافه روبرتو

کافه رستوران موگه

فضای دوست داشتنی کافه موگه با مبل‌ های راحت عربی آن، برای همه مهمانان جالب است. این کافه علاوه بر شیک، نوشیدنی ‌های گرم، انواع کیک و دسر، استیک مرغ، پاستا و سالاد سزار هم دارد. شاید منوی غذا محدود باشد. اما برای خوردن یک میان وعده خوشمزه و با کیفیت می ‌توانید این کافه رستوران را انتخاب کنید. در این کافه قلیان‌ هایی با تنباکو های مرغوب در اختیار مهمانان قرار می‌ گیرد. نظراتی که ما درباره این کافه رستوران دیدیم، همگی مثبت بودند.

آدرس: کامرانیه شمالی- خیابان لواسانی- فرمانیه -ابتدای آریا -پلاک ۳

 

کافه دارچین

یکی از معروف‌ترین و بهترین کافه‌ های تهران که بین شمال شهری ‌ها محبوبیت زیادی دارد، کافه دارچین است که یک فضای دنج و دوستانه دارد. منوی صبحانه این کافه بسیار متنوع است و هر کس که به این کافه رستوران می‌رود، به راحتی جای پارک پیدا می‌ کند. منوی صبحانه این رستوران شامل املت کلاسیک و صبحانه انگلیسی می ‌شود. ولی غذا های دیگری مانند پاستا آلفردو، پنینی مرغ و چابا گوشت هم در این رستوران طرفداران زیادی دارند.

آدرس: فرمانیه- خیابان عسگریان- تنگستان یکم- مرکز خرید فرمان

کافه دارچین

کافه رئیس

این کافه هم مانند خیلی از کافه ‌های دیگر تهران، شعبه‌ های متعددی در قسمت ‌های مختلف پایتخت دارد. فضای باز و دل‌نشین کافه رئیس و فضای داخلی دنج آن، برای مهمانان خیلی جالب است. بیشتر ورزش دوستان که مرتب به مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب می ‌روند، به این کافه هم سری می ‌زنند که فاصله کمی تا این مجموعه ورزشی دارد.

آدرس: سئول- نرسیده به چهارراه یاسمی- روبروی سفره خانه باربد- پلاک ۶۰

کافه رئیس تهران

کافه لمیز

در چهارراه ولیعصر تهران، یک کافه بسیار خوب قرار دارد که در بخش ‌های مختلف تهران هم شعبه ‌های متعددی دارد. علاقه‌مندان به نوشیدن قهوه‌ های خوش طعم و خوش عطر، حتماً کافه لمیز تهران را می ‌شناسند. علاوه بر قهوه ‌های خوش عطر، انواع نوشیدنی‌ های سرد و گرم با کیفیت، کیک کروسان و سایر دسر ها هم در این کافه می‌ توانید پیدا کنید. فضای گرم و صمیمی این کافه هم در کنار کتابخانه بزرگی که دارد، برای مهمانان خیلی جالب است.

آدرس: ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر- پلاک ۱۴۳۵

کافه لمیز

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
جاهای دیدنی تهران در پاییز

کافه نادری

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کافه ‌های شهر تهران که از زمان صادق هدایت و جلال آل احمد پاتوق افراد فرهنگی و هنرمندان بوده، کافه نادری است. این کافه در خیابان جمهوری قرار گرفته است. دلیل اصلی شهرت این کافه هم رفت و آمد افراد مهمی چون این نویسندگان و شاعران بوده است. موسیقی ایرانی ملایم، همیشه در این کافه پخش می ‌شود و علاوه بر قهوه، دسر و نوشیدنی ‌های متنوع دیگر، علاقه‌مندان می ‌توانند شاتو بریان معروف کافه نادری را هم امتحان کنند. از معایب کافه نادری این است که اطراف آنجا همیشه شلوغ است و به این راحتی ‌ها نمی ‌توانید جای پارک پیدا کنید. البته قیمت ‌های خیلی گران نوشیدنی ‌ها و خوراکی ‌های کافه نادری هم مخالفان زیادی دارد.

آدرس: خیابان جمهوری -پایین‌تر از چهارراه استانبول -بین چهارراه استانبول و خیابان سی تیر- پلاک ۵۲۴

کافه نادری

کافه گل رضاییه

یکی دیگر از کافه‌ های معروف تهران که گفته می ‌شود صادق هدایت و فروغ فرخزاد هم به این کافه رفت و آمد داشته ‌اند، کافه گل رضاییه است. این کافه در خیابان سی تیر قرار گرفته که جزو جاهای دیدنی تهران برای شکم گردی است. با توجه به اینکه شب ‌ها، رستوران‌ های خیابانی بسیاری در فود استریت ایران یعنی همان خیابان سی تیر، فعالیت می ‌کنند، احتمالاً اکثر افراد کافه گل رضاییه را هم دیده‌اند که از سال ۱۳۱۰ در این خیابان تاسیس شده است.

در این کافه، صبحانه، ناهار و میان وعده‌ های ایرانی خوشمزه‌ای سرو می‌ شود. انواع نوشیدنی‌ های مورد علاقه کافه گردان هم در این کافه رستوران، موجود است. البته همه آن ها دارای قیمت‌ های بالا هستند. ولی برای یک بار هم شده نشستن در این کافه و تماشای جایی که فروغ فرخزاد یا صادق هدایت می‌نشستند، ارزش قیمت‌ های بالای آن را دارد. فقط ممکن است به خاطر اینکه این محدوده جزو طرح ترافیک است، برای رفتن با خودروی شخصی به مشکل بربخورید.

آدرس: خیابان جمهوری- خیابان سی تیر- بالاتر از موزه آبگینه

کافه گل رضاییه

کافه قصر یخ

یکی از کافه ‌های بسیار جذاب و مدرن شهر تهران که همیشه حال و هوای زمستانی دارد؛ کافه قصر یخ تهران است و به خاطر داشتن میزها و قصر یخی منحصر به فردی خود، برای مهمانان خیلی جذاب است. نور محیط کافه قصر یخ بسیار کم است و همیشه باد سردی در این کافه می‌وزد. بهتر است از لباس ‌های مخصوصی که به شما داده می شود، استفاده کنید و به جای سفارش دادن بستنی ‌ها و شیک ‌های خنک این کافه، نوشیدنی‌ های گرم را امتحان کنید.

آدرس: شهرک غرب- بلوار فرحزادی- روبروی میلاد نور

کافه قصر یخ

کافه ماستا

کافه ماستا که نام اصلی آن ما سه تا است، یک کافه ساده و بدون تجملات است که فضای آرام و بسیار دنجی دارد. در این کافه می ‌توانید انواع دمنوش ‌ها، قهوه، بستنی، اسموتی، کوکو سبزی و حتی املت را هم سفارش دهید. بعد هم می توانید هنگامی که موسیقی ‌های دلنواز را گوش می‌ کنید با دوستانتان صحبت کنید.

آدرس: بازار سنتی ستارخان- فاز یکم -طبقه بالا- ورودی غربی

کافه ماستا

کافه راک

علاقه‌مندان به موسیقی راک که در ایران چندان به آن توجه نمی‌شود، اگر بخواهند یک پاتوق جذاب برای خودشان پیدا کنند، می‌ توانند به کافه راک در شهرک غرب بروند. این کافه دارای فضای باز و فضای جداگانه‌ای برای افراد سیگاری است. یک گیتار بسیار بزرگ هم در کنار ست کامل درام در این رستوران قرار گرفته است. فرقی نمی‌ کند بخواهید پاستا بیف، فیله مرغ، سوسیس تخم مرغ، صبحانه سرد، شیک اسپرسو یا انواع نوشیدنی ‌های سرد و دسر های گرم و خوشمزه را سفارش دهید، منوی این کافه رستوران بسیار متنوع است. پس همه افراد با هر سلیقه و ذائقه‌ای را راضی می‌ کند.

آدرس: شهرک غرب- بلوار دریا -خیابان گل‌ها بعد از توحید ۳ -پلاک ۱۰

کافه راک تهران

کافه ویونا

محیط دنج کافه ویونا و شعبه‌ های متعددی که علاوه بر سعادت آباد، در بخش‌ های مختلف پایتخت دارد، باعث شده تا بین تهرانی‌ ها محبوبیت زیادی داشته باشد. این کافه صبحانه‌ های بسیار خوشمزه‌ای دارد که قیمتشان هم مناسب است. انواع شکلات گلاسه، کیک هویج، غذاهایی مانند پنینی مرغ، ساندویچ کوکو سبزی و هرچه که فکرش را بکنید، می ‌توانید در این کافه رستوران سفارش دهید. متأسفانه یکی از مشکلات این کافه قیمت ‌های گران و نبودن جای پارک است.

آدرس: سعادت آباد -بالاتر از میدان کاج- انتهای بلوار سعادت آباد -به طرف اوین- چهارراه بهزاد -مجتمع تندیس

کافه ویونا

کافه لانجین

شاید اسم لانجین کمی برای شما عجیب باشد، اما یک کافه بسیار با کیفیت در تهران قرار دارد که پرسنل بسیار صمیمی دارد و صبحانه ‌های معرکه‌ای را سرو می‌ کنند. همچنین انواع کیک، شیرینی و نوشیدنی‌ را در کنار پاستا، بستنی و تمام خوراکی‌های خوشمزه‌ای که انتظارش را دارید، می ‌توانید در کافه لانجین پیدا کنید. لانجین به کاسه بزرگی گفته می‌ شود که از جنس گل و سفال ساخته شده و در بین مردم روستایی شناخته شده است. دلیل انتخاب نام این کافه را نمی ‌دانیم. اما همین قدر می‌ دانیم که یکی از بهترین کافه ‌های تهران است.

آدرس: شهرک غرب- بلوار دادمان- پلاک ۳۶

کافه لانجین

کافه بار ژوزک

در تهرانپارس یک کافه بسیار معروف وجود دارد که منوی بسیار متنوعی از نظر نوشیدنی ‌ها، کیک و شیرینی، سالاد و منوی صبحانه دارد. از آبمیوه‌ های طبیعی، چای اسموتی و قهوه‌ های خوشمزه‌اش که دیگر نگوییم. رفتن به این کافه محدودیت زمانی ندارد و بیش از ۴ سال است که در این منطقه مشغول به فعالیت است.

آدرس: تهرانپارس- خیابان ۱۴۲ غربی- بین خیابان رشید و ۱۱۳ -پلاک ۱۰۸

کافه بار ژوزک

کافه ژیوا

منوی صبحانه کافه ژیوا که باعث شده اغلب مشتریان این کافه به مشتریان دائم تبدیل شوند، بسیار خوشمزه است. این کافه برای مطالعه هم بسیار محیط آرامی دارد. نوشیدنی‌ های گرم، سرد و غذا های اصلی مانند چیز برگر و پنه آلفردو را هم می ‌توانید در این رستوران سفارش دهید. این کافه دسترسی خوبی به مترو و وسایل نقلیه عمومی دارد.

آدرس: تهرانپارس- بین تیرانداز و رشید

کافه ژیوا

کافه پوینت

کافه رستوران پوینت انواع غذا های فرنگی خوشمزه مانند پلمبیر و سیب زمینی پنیری را برای مهمانان خود سرو می ‌کند. انواع کیک و شیرینی، دمنوش‌ های خوشمزه ایرانی، چای، شیر عسل، بستنی، لیموناد و نوشیدنی‌ های متنوع را می ‌توانید در این کافه امتحان کنید.

آدرس: نارمک- میدان هفت حوض- کوچه عظیمی‌نیا- پلاک ۱۲

کافه پوینت

کافه رستوران برزن

یک کافه رستوران شیک با دکوراسیونی منحصر به فرد در شرق تهران با نام کافه رستوران برزن، فعالیت می ‌کند. از نکات جالب آن قرار گرفتن یک خودروی فولکس قدیمی زرد رنگ داخل کافه است. با ورود به این کافه، می ‌توانید علاوه بر نوشیدنی ‌های گرم و خوشمزه، مانند قهوه ‌های خوش عطر، نوشیدنی‌ های سرد کافئین دار را هم سفارش دهید. عرقیجات هم در این کافه سرو می ‌شوند. همچنین می‌ توانید انواع کیک و شیرینی، بستنی و حتی پیتزا هم سفارش دهید.

آدرس: فلکه اول تهرانپارس- خیابان ۱۴۶ شرقی- پلاک ۷۵

کافه رستوران برزن

کافه تهرون

کافه تهرون یکی از کافه رستوران ‌های پایتخت است که دکوراسیون سنتی و ایرانی دارد. در آنجا گذر زمان را به خوبی حس می ‌کنید. فضای دنج و آرام این کافه رستوران که کاملاً سنتی و قدیمی است، حس خوبی به مهمانان می ‌دهد. این رستوران موسیقی زنده دارد و به خاطر داشتن فضای روباز و بخش اسموکینگ، جزو پرطرفدارترین کافه‌ های تهران است.

آدرس: تهران -خیابان ویلا- خیابان خسرو- پلاک ۳۹

کافه تهرون

کافه راستگو

کافه راستگو به داشتن باریستا های حرفه‌ای معروف است که قهوه ‌های فوق العاده خوشمزه و خوش عطری را برای مهمانان آماده می‌ کنند. محیط این کافه کمی تاریک است. اما برای صحبت‌ های دوستانه، بسیار مناسب است. از امکانات این کافه رستوران می‌ توان به وای فای، سیستم پخش موسیقی و بخش اسموکینگ آن اشاره کرد.

آدرس: تهران- ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر -کوچه شقایق -پلاک ۶

 

کافه گالری

کافه گالری فقط کافه نیست یک رستوران هم دارد که انواع غذاهای خوشمزه را سرو می ‌کند. این کافه که غذای بیرون بر هم دارد، یک فضای باز بسیار بزرگ و زیبا دارد که در کنار حوض آبی رنگ آن برای مهمانان جذابیت زیادی دارند. این کافه در باغ موزه هنر ایرانی قرار گرفته است.

آدرس: میدان تجریش -خیابان شهید دربندی- خیابان دکتر حسابی- باغ هنر ایرانی- پلاک ۲۵

کافه گالری

کافه ویکولو

کافه ویکولو یک کافه لوکس و مدرن است که در بالای برج الهیه ساخته شده است. محیط این کافه بسیار لوکس و شیک است و به خاطر معماری خاصی که دارد، شباهت زیادی به ساختمان‌ های ایتالیایی با معماری باروک دارد. احتمالاً با شنیدن این تفاسیر متوجه شده‌اید که قیمت منوی این کافه خیلی گران است. این کافه خودش پارکینگ دارد و یک بخش جداگانه برای افراد سیگاری در نظر گرفته است.

آدرس: تهران -خیابان آفریقای شمالی -مجتمع مدرن الهیه -رویال فلور- طبقه ۵ -پلاک ۴

کافه ویکولو

کافه فامیل

کافه فامیل تهران محیط خوبی برای دورهمی ‌های خانوادگی است و کمتر پیش می‌آید که جمع ‌های دوستانه را در این کافه ببینید. فضای این کافه رستوران، دارای انرژی بالایی است. زیرا با استفاده از متریال چوبی طراحی شده است. در این رستوران می ‌توانید از وای فای استفاده کنید. همیشه یک موسیقی جالب و جذاب نیست در کافه اجرا می ‌شود. در صورت نیاز هم می ‌توانید از بخش اسموکینگ آن استفاده کنید.

آدرس: میدان نبوت- جانبازان شرقی -خیابان مصطفوی -تقاطع برغمدی و ابراهیم -پلاک ۴۱ -طبقه ۱

کافه فامیل

کافه مسعودیه

یکی دیگر از بهترین کافه‌ های تهران کافه مسعودیه است که در خیابان بهارستان قرار گرفته. این فضا دارای طراحی تاریخی به سبک قاجاری است و در دل عمارت مسعودیه تهران قرار گرفته است. برای رفتن به این کافه باید حتماً از قبل میز رزرو کنید. منوی صبحانه خوشمزه آن را هم می‌ توان یکی از ویژگی ‌های مثبت این کافه دانست.

آدرس: میدان بهارستان- خیابان اکباتان -عمارت مسعودیه

کافه مسعودیه

سخن آخر

یکی از تفریحات تهران رفتن به بهترین کافه ‌های تهران است که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره کردیم. حتی ممکن است شما خودتان به کافه ‌هایی رفته باشید که از هر نظر عالی باشند ولی در میان فهرست ما نباشند. پس خوشحال می ‌شویم برای ما بنویسید چه کافه‌ای در تهران را به کاربران عزیز سایت پته پیشنهاد می‌ کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید