نوروز در تهران کجا بریم؟ – عید تهران کجا بریم؟!

استان تهران شهر تهران
نوروز در تهران کجا بریم؟ – عید تهران کجا بریم؟!

نوروز در تهران کجا بریم؟ تهران گردی نوروز 1402 را از کجا شروع کنیم؟ تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی است تا تفریحات تهران و جاهای دیدنی تهران در عید را ببینید و از آن ها لذت ببرید. این شهر همیشه شلوغ و پرترافیک در تعطیلات نوروز بسیار خلوت می شود؛ بنابراین مسافرانی که از شهر های دیگر به تهران می آیند، به راحتی می توانند از جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی معروف شهر تهران، مانند کاخ ها، موزه ها و پارک های زیبای شمال تهران دیدن کنند.

تهران گردی در نوروز 1402

شاید همه ما تهران را به شهری شلوغ و پر ترافیک بشناسیم و کمتر در مورد جاهای دیدنی آن اطلاع داشته باشیم. اما تهران پایتخت ایران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که بهترین فرصت برای بازدید از آن ها در خلوت ترین زمان سال یعنی عید نوروز است. در این مطلب از پته قصد داریم به معرفی برترین مکان های دیدنی تهران در تعطیلات نوروز بپردازیم با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری در شمال تهران در عید

شمال تهران به علت نزدیک تر بودن به شمال کشور و قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی آب و هوای بهتری دارد و مناسب کوهنوردی است. در ادامه بهترین جاذبه های شمال تهران در عید را معرفی می کنیم

  • باغ موزه سعد آباد
  • موزه باغ فردوس
  • کاخ نیاوران
  • عمارت مسعودیه
  • امام زاده صالح
  • مجموعه توچال
  • حیات وحش دارآباد
  • دربند
  • پارک جمشیدیه
  • پارک طالقانی

تهران گردی در نوروز

جاذبه های گردشگری شرق تهران

در این منطقه با وجود بازار ها و کافه های فراوان جاذبه های دیگری نیز وجود دارد که به شرح زیر است

  • حمام دولاب
  • مسجد جامع نارمک
  • کلیسای گریگور لوسارویچ
  • بولینگ شیان
  • زیپ لاین کماندو
  • باغ پرندگان
  • پل طبیعت
  • پارک آبی افق هلان

جاذبه های گردشگری غرب تهران

غرب تهران با دریاچه چیتگر و تفریحات کنار آن شناخته می شود. اما به جز دریاچه چیتگر این منطقه از تهران در عید پر از تفریحات گوناگون به شرح زیر است.

  • باغ گیاه شناسی
  • موزه آبگینه
  • شهربازی سرزمین عجایب
  • برج میلاد
  • پارک ارم
  • بام بوعلی
  • دریاچه چیتگر
  • پل معلق آسمان
  • پارک ژوراسیک

 

جاذبه های گردشگری جنوب تهران

جنوب تهران قسمت قدیمی شهر است. در ایام نوروز و در کوچه پس کوچه های این منطقه سبزه حتی در شکاف آجر هم رشد می کند و این قسمت از شهر روح زندگی می گیرد. بهترین جاذبه های نوروزی جنوب تهران به شرح زیر است

  • کاخ گلستان
  • سردر باغ ملی
  • کارتینگ شهربانو
  • خانه قوام الدوله
  • برج نقاره خانه
  • امام زاده زید

تهران در تعطیلات نوروز

جاذبه های گردشگری شمال تهران در عید

بخش شمالی شهر تهران در دامنه کوه های البرز قرار گرفته و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است. همین امر باعث شده تا مناطق دیدنی طبیعی زیادی در قسمت شمال تهران قرار داشته باشند. علاوه بر این جاذبه های طبیعی، مکان های تاریخی نیز در شمال تهران قرار دارند که می‌توانند مقصد مناسبی برای گشت و گذار و نوروز گردی باشند.

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از نماد های تهران شناخته می شود. همه گردشگران داخلی و خارجی تقریبا از این پل دیدن می کنند. پس اگر قصد سفر به تهران را دارید بازدید از این پل را در برنامه خود قرار دهید. این پل که پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می کند بر روی اتوبان مدرس احداث شده است. معماری بی نظیر و نورپردازی های زیبا جلوه شب این پل را از روز آن قشنگ تر کرده و توصیه می شود در شب گردی ها به سراغ این پل بروید. منظره خوب و دید به بخشی از شهر این پل را به یکی از مراکز عکاسی تهران تبدیل کرده و هنگام بازدید و رد شدن از روی آن دوربین خود را فراموش نکنید.
آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

یکی دیگر از پارک های معروف تهران پارک آب و آتش است. فضای بزرگ و سر سبز و مناسب پیاده روی و وجود امکانات گسترده این پارک را دیدنی کرده است. وجود فود کورت، گنبد مینا، پل طبیعت، فانوس دریایی، پل ابریشم جذابیت های این پارک را دو چندان کرده است.
آدرس: تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

پارک جنگلی طالقانی

پارک جنگلی طالقانی که یکی از پارک های قدیمی این شهر است با وصل شدن به پارک آب و آتش به وسیله پل طبیعت جان دوباره گرفت. این پارک که امکانات آن از سال ۱۳۹۰ رو به رشد است مکانی مناسب برای گردش و پیاده روی است. از امکانات این پارک می توان به راه های چوبی، آلاچیق ها و امکانات ورزشی فراوان نام برد. بلند ترین پرچم ایران در تهران و همچنین مسجد خرمشهر که موزه دفاع مقدس است نیز در این پارک قرار دارد.
آدرس: تهران، منطقه سه، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک طالقانی

بازار تجریش

بازار قدیمی تجریش یکی از جا های دیدنی تهران در عید است که در میدان تجریش و شمال شهر تهران قرار دارد. دالان های قدیمی، تیمچه ها و حجره هایی که پر از خوراکی های رنگارنگ هستند، از ویژگی های این بازار محسوب می شوند.

آدرس: تهران منطقه شمیرانات -ضلع جنوب غربی میدان تجریش- جنب ایستگاه BRT میدان تجریش

ساعات کاری: بازار تجریش در تمام روز های هفته و جمعه ها باز است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
عید سفر خارجی کجا بریم؟

پارک سرخه حصار

اگر می خواهید تا از بافت شهری تهران به مکانی بکر تر بروید پارک جنگلی سرخه حصار گزینه خوبی برای شما است. این پارک با وسعت زیاد و اقلیم متنوع و درختان گوناگون مناسب یک روز پیک نیک دسته جمعی است. در پارک سرخه حصار گونه های جانوری زیادی وجود دارند که برخی برای حفظ از خطر انقراض در این مکان نگهداری می شوند. پس در هنگام بازدید از آسیب و یا شکار حیوانات جدا خودداری کنید. دقت داشته باشید امکان ماندن در شب در این پارک نیست و تا ساعت ده شب فرصت بازدید از این مکان را دارید.
آدرس: تهران، شمال شرق تهران، پارک جنگلی سرخه حصار

پارک پرواز

یکی از پارک های مرتفع تهران پارک پرواز است. دید خوب به شهر و شهربازی رو باز این پارک باعث شهرت آن شده است. دیگر امکانات پارک پرواز شامل: لوازم ورزشی، آلاچیق، ایستگاه آتش نشانی و مسجد است. در مجاورت این پارک مجموعه فلای لند قرار گرفته که می توانید به این مجموعه هم سری بزنید.
آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، رو‌به‌روی هتل اسپیناس پالاس

کاخ سعد آباد

مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعدآباد یکی از معروف ترین مکان های تاریخی و جاهای دیدنی تهران در عید است. این کاخ متعلق به شاهان قاجار و پهلوی بوده است و بازدید از آن می ‌تواند اطلاعات بسیاری درباره تاریخ معاصر ایران در اختیار مسافران بگذارد.

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر -خیابان شهید فلاحی- انتهای خیابان شهید کمال طاهری

ساعات بازدید: در بهار و تابستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ و در پاییز و زمستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر

کاخ سعداباد تهران

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران که در گذشته اقامتگاه پادشاهان ایرانی بوده، شامل سه مجموعه تاریخی است که یکی از آن ها کاخ صاحبقرانیه است. مساحت این کاخ ۱۱ هکتار است و در دامنه کوه های البرز قرار گرفته است. بازدید از این کاخ زیبای تاریخی برای عموم مردم آزاد است.

آدرس: تهران -میدان شهید باهنر –نیاوران- مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

ساعات بازدید: در بهار و تابستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ و در پاییز و زمستان از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ عصر

 

باغ فردوس

باغ فردوس که در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد، یکی از مکان های تاریخی است که در نزدیکی میدان تجریش واقع شده و دارای محوطه ای جذاب و تماشایی برای بازدیدکنندگان است. موزه سینما نیز در نزدیکی باغ فردوس واقع شده است.

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر- نرسیده به میدان تجریش- کوچه بخشایش

ساعات بازدید: یکشنبه ها تا جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸

این باغ موزه در شنبه ها، روز های تعطیل و ایام سوگواری تعطیل است.

باغ فردوس تهران

باغ کتاب تهران

باغ کتاب که یکی از بزرگترین مجموعه های علمی در کشور محسوب می شود، دارای یک کتاب فروشی بزرگ در منطقه گردشگری عباس آباد است. در نزدیکی کتابخانه ملی ایران قرار گرفته است. این مکان برای کودکان و خانواده ها بسیار جذاب و دیدنی است.

آدرس: میدان ونک- بزرگراه حقانی -مسیر غرب به شرق -بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس -خروجی کتابخانه ملی- باغ کتاب تهران

شماره تلفن گویا جهت تماس برای ساعات بازدید: ۹۶۰۴۵۵۰۰

 

موزه زمان

اولین موزه ای که در ایران تأسیس شده و ابزار های مربوط به نمایش زمان را به نمایش گذاشته است، موزه تماشاگه زمان در تهران است. در این موزه انواع ساعت های تاریخی مربوط به کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان و سوئیس قرار دارند.

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر- ابتدای خیابان سرلشکر فلاحی (زعفرانیه) نبش چهار راه پرزین بغدادی- پلاک ۱۲

ساعات کاری: در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر

موزه زمان

موزه خانه سیمین و جلال

خانه جلال آل احمد نویسنده بزرگ معاصر و همسرش سیمین دانشور، امروزه تبدیل به یک موزه تاریخی شده است. علاقمندان به تاریخ و هنر معاصر ایران می‌توانند به این موزه خانه ارزشمند مراجعه کنند و با سبک زندگی و آثار این دو هنرمند آشنا شوند.

آدرس: تهران- تجریش- دزاشیب- خیابان شهید رمضانی -کوچه رهبری- کوچه پسندیده- بن بست ارض -پلاک ۱

ساعت بازید: در روزهای یک شنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر،

در روزهای شنبه و روزهای تعطیل این موزه تعطیل است. بهتر است پیش از مراجعه حضوری تماس بگیرید.

 

نوروز گردی پارک های شمال تهران

همانطور که گفتیم مناطق شمالی تهران بسیار خوش آب و هوا هستند. پارک های بسیار زیبایی در این قسمت از شهر شلوغ تهران واقع شده که می‌تواند برای بازدیدکنندگان و مسافرانی که از شهرهای دیگر به تهران سفر کرده اند، جذاب باشد.

پارک شمال تهران

پارک جمشیدیه

یکی از پارک های زیبای کوهستانی تهران پارک جمشیدیه است که در مناطق کوهپایه البرز واقع شده است. بسیاری از کوهنوردان برای کوهپیمایی و رسیدن به قله توچال مسیر خود را از این پارک آغاز می‌کنند.

آدرس: تهران- انتهای خیابان شهید باهنر- نیاوران- انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

ساعات بازدید: در تمام روزهای هفته برای بازدید عموم باز است.

 

دربند

دربند یکی دیگر از مناطق ییلاقی شمال تهران است که دارای جاذبه های طبیعی بی نظیری است. رودخانه زیبایی که در مسیر این منطقه ییلاقی جریان دارد طبیعت اطراف را دلپذیر و زنده کرده است.

آدرس: تهران- میدان تجریش- میدان دربند -دربند

ساعات بازدید: در تمام روز های هفته به صورت ۲۴ ساعته

دربند تهران

درکه

کوچه باغ های سرسبز و ییلاقی درکه نیز جزو جاهای دیدنی تهران در عید هستند. رستوران هایی که در مسیر رودخانه قرار دارند و لذت تنفس هوای صاف بهاری می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. انواع میوه های نوبرانه نیز در درکه به فروش می رسند.

آدرس: تهران -میدان تجریش- درکه

ساعت بازدید: در تمام روز های هفته به صورت ۲۴ ساعته

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
مسافرت عید کجا بریم؟

جاهای دیدنی شرق تهران در نوروز

پایتخت ایران از نظر وسعت سومین شهر بزرگ خاورمیانه است. به همین خاطر در هر نقطه از تهران از شمال گرفته تا جنوب از شرق گرفته تا غرب می توانید جاذبه های تاریخی و مکان های گردشگری زیادی را ببینید. در این قسمت به برخی از مکان های دیدنی تهران در عید اشاره می کنیم که در منطقه شرق تهران واقع شده اند.

 

موزه گرافیک

موزه گرافیک ایران که در سال های پایانی قاجاریه بنا شده، یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت است و جهان متفاوتی از آثار گرافیکی را پیش روی تماشاچیان قرار می‌دهد.

آدرس: تهران -بزرگراه شهید بابایی- خیابان استخر -بلوار استقلال -خیابان توحید- محوطه شمالی پارک پلیس

ساعات بازدید: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه، در نیمه اول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ و نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا ۱۷

موزه گرافیک تهران

پارک جنگلی شیان

پارک جنگلی شیان در منطقه لویزان یکی از جاهای دیدنی تهران در عید است که می توانید از آن دیدن کنید. مساحت این پارک جنگلی بیش از هزار هکتار است و در ۱۳ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته، باغ پرندگان نیز در این پارک جنگلی واقع شده است.

آدرس: تهران- شمال شرق تهران -اتوبان هنگام- بالاتر از چهارراه استقلال

ساعت بازدید: در تمام روز های هفته به صورت ۲۴ ساعته

 

پل طبیعت

یکی از جاذبه های گردشگری جدید و مدرن شهر تهران پل طبیعت است. این پل در منطقه عباس آباد قرار دارد و یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی تهران در عید است که باید به آن سر بزنید. نورپردازی زیبای این پل و مناظر زیبایی که از روی پل می توانید تماشا کنید، برای هر جذاب و خیره کننده است.

آدرس: تهران -بزرگراه مدرس

ساعات بازدید: همه روزه

 

رستم باغ

رستم باغ یک مکان موقوفه است که در سال ۳۳۶ برای اسکان دادن خانواده های زرتشتی در نظر گرفته شده بود. این مکان دیدنی تهران نیز جزو جاذبه های گردشگری بی نظیر پایتخت محسوب می شود.

آدرس: تهران- بلوار خوشوقت ناهیدی- جشنواره بین صد و بیست و یک و میرزازاده

ساعات بازدید: شنبه ها به صورت ۲۴ ساعته، در سایر روزهای هفته از ۱۲ تا ۶: ۳۴ عصر

رستم باغ

خانه استاد لرزاده

خانه استاد لرزاده که جزو خانه موزه های قدیمی تهران است، در بین آپارتمان های بلند این شهر خودنمایی می کند. افرادی که به هنر معماری و فرهنگ معاصر ایران علاقه دارند می توانند از این مکان تاریخی دیدن کنند.

آدرس: خیابان شریعتی- پایین تر از بهار شیراز -انتهای کوچه سخن

ساعات بازدید: هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر

 

فشم

مناطق ییلاقی لواسان و فشم نیز جز جاذبه های طبیعی تهران هستند. علاوه بر آب و هوای بسیار مناسب، این مناطق حفاظت شده هستند و محل زندگی حیوانات وحشی مانند گوزن و آهو هستند. رستوران هایی که در کنار رودخانه و در دل کوهستان قرار دارند، می‌توانند خاطرات خوشی را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.

آدرس: تهران- جاده لشگرک- فشم

ساعت بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان

فشم تهران

لواسان

از مناطق گردشگری تهران است که در شمال شرق تهران واقع شده است. رستوران های لوکس و زیبا و خانه های ویلایی که در این منطقه ساخته شده اند، چشم هر بیننده ای را خیره می کنند. اگر برای مسافرت نوروزی به تهران سفر کردید حتما سری به منطقه لواسان بزنید.

آدرس: تهران -جاده لشگرک- لواسان

ساعات بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان

جاهای دیدنی جنوب و مرکز تهران در عید

بسیاری از جاهای دیدنی تهران در عید در مرکز و جنوب شهر تهران قرار گرفته اند. موزه ها و کاخ های ملی، جزو اصلی ترین جاذبه های دیدنی تهران هستند که در این منطقه واقع شده اند.

 

کاخ گلستان

کاخ گلستان که از کاخ های معروف زمان پهلوی و به جا مانده از دوران قاجار است، بنای بسیار زیبا و خارق العاده ای دارد و جز اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر تهران محسوب می‌ شود.

آدرس: تهران -خیابان ۱۵ خرداد- میدان ارگ

ساعات بازدید: در نیمه اول سال از ساعت ۳۰: ۹ صبح تا ۳۰: ۱۸، در نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح الی ۳۰: ۱۸

کاخ گلستان در عید

دروازه باغ ملی

دروازه باغ ملی که نام آن را در بسیاری از سریال ها و فیلم های قدیمی ایرانی شنیده اید، در سال ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۴ ساخته شده است. این بنای زیبا و تاریخی در خیابان امام خمینی واقع شده و جز جاذبه های دیدنی تهران در عید محسوب می شود.

آدرس: تهران- ضلع شمالی خیابان امام خمینی

ساعات بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز در تمام روزهای هفته

 

بازار بزرگ تهران

بازار تهران که یکی از اصلی‌ترین بزرگ های کشور است. به عنوان قلب اقتصاد ایران شناخته می‌شود و بیشتر فعالیت های اقتصادی کشور در این مکان اتفاق می افتد. قیمت های مناسب و تنوع کالا باعث شده تا مسافران همیشه هنگام سفر به تهران، سری به این بازار بزنند.

مغازه های بازار تهران در روزهای تعطیلات رسمی بسته هستند.

آدرس: مرکز تهران -منطقه ۱۲ شهری تهران

ساعت کاری بازار: از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸: ۳۰ صبح تا ۱۷ عصر، بعضی از بخش های بازار تا ساعت ۲۰ شب هم فعالیت می کنند.

در روزهای پنجشنبه مغازه های داخل بازار تا ساعت ۲ ظهر و مغازه های بیرون تا ۵ عصر باز هستند.

تهران گردی نوروز 1402 بازار بزرگ تهران

موزه جواهرات ملی

موزه جواهرات ملی ایران که در شهر تهران قرار دار، د مجموعه ای از جواهرات نفیس و گرانبهای ایران است که از گذشته های دور به جا مانده است. اگر به جواهرات و سنگ های تزیینی علاقمند هستید، حتماً سری به موزه جواهرات ملی ایران بزنید.

آدرس: تهران -میدان امام خمینی- خیابان فردوسی- نرسیده به چهارراه استانبول- روبروی سفارت ترکیه ساعات بازدید: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۶

 

باغ موزه نگارستان

این بنای تاریخی که در سال ۱۲۲۲ به دستور فتحعلی شاه قاجار تأسیس شده است، یکی از مکان های دیدنی تهران است که هم دارای آب و هوای خوبی است و هم جزو بناهای قدیمی پایتخت محسوب می شود.

آدرس: تهران- میدان بهارستان- خیابان دانشسرا -خیابان شریعتمداری

ساعات بازدید: نیمه اول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸، نیمه دوم سال از ساعت ۹ تا ۱۷

باغ نگارستان در روزهای دوشنبه تعطیل است.

باغ موزه نگارستان

مدرسه دارالفنون

مدرسه معروف دارالفنون که اولین مدرسه ایرانی است. جزو اصلی ترین جاذبه های شهر تهران است که از لحاظ تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد. این مدرسه توسط امیرکبیر ساخته شده و در آن زمان مکان مشهوری برای ترویج علم و فرهنگ ایرانی محسوب می شد.

آدرس: تهران- میدان امام خمینی- توپخانه -خیابان ناصرخسرو- پلاک ۲۶۶

ساعات بازدید: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶

بازدید از این مجموعه رایگان است.

 

کاخ بهارستان

عمارت بهارستان که یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است، از گذشته های دور داستان‌های زیادی برای بازگو کردن دارد. در سفر خود به شهر تهران حتماً از این کاخ زیبای تاریخی دیدن کنید.

آدرس: تهران میدان بهارستان- مجموعه بهارستان

ساعت بازدید: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ عصر

کاخ بهارستان

خانه بتهوون

خانه موزه بتهوون یکی از فروشگاه های موسیقی ایرانی در شهر تهران است که ۶۵ سال قدمت دارد. اولین صفحه موسیقی بتهوون آهنگساز معروف، در شهر تهران در این خانه موزه به فروش رسیده است.

آدرس: تهران -خیابان کریمخان زند -خیابان میرزای شیرازی- شماره ۶۹ -نبش کوچه یازدهم

شماره تماس جهت بازدید: ۹۸۲۱۸۸۸۱۳۵۷۷+

 

خانه موزه مقدم

این بنا توسط یکی از افراد دربار قاجار به نام محمدتقی خان بنا شده است که به عنوان یک موزه خانه تاریخی برای بازدید عموم قرار گرفتهاست.

آدرس: تهران- خیابان امام خمینی -بعد از خیابان شیخ هادی- جنب بانک ملت -پلاک ۲۵۱

ساعات بازدید: همه روزه به جز شنبه ها و ایام سوگواری از ساعت ۹ تا ۱۷

 

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۵۶ خورشیدی تاسیس شده است. مجموعه کامل از هنر غربی در قاره آسیا را در معرض دید عموم قرار داده است.

آدرس: تهران -خیابان کارگر شمالی -جنب پارک لاله- موزه هنرهای معاصر

ساعات بازدید: تمام روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸، روزهای جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ باز است.

این مکان در ایام سوگواری و تعطیلی های رسمی بسته است.

موزه هنرهای معاصر

موزه آبگینه و سفالینه

یکی دیگر از موزه های بسیار زیبای تهران این موزه است که در خانه قوام السلطنه تأسیس شده است. علاقمندان به کار های سفالی و شیشه های زیبا می توانند به این موزه سر بزنند.

آدرس: خیابان جمهوری- خیابان سی تیر- پلاک ۵۵

ساعات بازدید: همه روزه به جز ایام سوگواری، در نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در نیمه دوم سال از ساعت ۸ صبح تا ۱۷

 

خانه هنرمندان تهران

این خانه یک مجموعه فرهنگی هنری است که فعالیت های هنرمندان ایرانی مانند تله‌ تئاتر ها، نقاشی ها، فیلم ها، آثار گرافیکی و … را در معرض دید عموم قرار داده است.

آدرس: خیابان طالقانی- خیابان موسوی شمالی (فرصت) ضلع جنوبی- باغ هنر

ساعات بازدید: یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۱

خانه هنرمندان در روزهای شنبه تعطیل است.

خانه هنرمندان

عمارت مسعودیه

این عمارت تاریخی نیز از دوران قاجار به جا مانده و شاهد اتفاقات مختلفی در تاریخ دوران قاجار بوده است. این عمارت از لحاظ معماری و رویدادهای تاریخی بسیار اهمیت دارد.

آدرس: تهران -میدان بهارستان -خیابان اکباتان

ساعات بازدید: از ۸ صبح تا ۱۶

 

جاهای دیدنی غرب تهران

جاذبه های گردشگری غرب تهران، علاوه بر سازه ها و برج های تازه تأسیس شامل مکان های تفریحی و گردشگری هم می شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

بوستان جنگلی چیتگر

این بوستان بزرگ که در غرب تهران قرار دارد بهترین مکان برای گردش با هر سلیقه ای است. بوستان چیتگر با پوشش گیاهی انبوه و گونه های جانوری مختلفی مانند آهو و طاووس شناخته شده است. این بوستان که وسعت آن به ۸۷۴ هکتار می رسد یک شهر سبز در تهران است. امکانات رفاهی فراوان، رستوران های متنوع، پیست دوچرخه سواری، باشگاه اسب سواری، محیط مجزا برای بانوان، باشگاه پینت بال و … بخشی از امکانات گسترده این بوستان هستند. این بوستان مناسب یک روز پیک نیک خوب با خانواده است.
آدرس: اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن

دریاچه چیتگر و مجموعه بام لند

مجموعه بام لند یک مجموعه بزرگ از تفریحات تهران در یک مکان مشخص است. مجاورت مجموعه بام لند و دریاچه چیتگر باعث می شود تا بازدید کنندگان آن یک تیر و دو نشان را بزنند. هم از مجموعه دیدن کنند و هم در کنار دریاچه از هوای پاک و مطبوع بهره مند شوند. امکانات بام لند بسیار گسترده است و تقریبا به هر نیازی پاسخ داده است. معروف ترین کافه و رستوران های اهراه همگی در این مجموعه جمع شدن و اینجا بهش شکم گردی به حساب می آید. مراکز خرید متنوع و فراوان انقدر به شما انتخاب برای خرید اجناس گوناگون می دهند تا گیج شوید. شهربازی هایی مخصوص کودکان و بزرگسالان هم از دیگر تفریحات محبوب این مجموعه بزرگ در غرب تهران است. در این مجموعه امکان قایق سواری و ماهیگیری هم وجود دارد.
آدرس: تهران، همت غرب، خیابان کاشانی، خیابان هوانیروز، بلوار صدف

بام لند

مجموعه تفریحی تجاری بام لند جزو جاذبه های گردشگری غرب تهران است که در کنار دریاچه چیتگر قرار گرفته است. این مجموعه هم برای خرید مناسب است و هم می توانید در طول گردش نوروزی از آب و هوای دلنشین و فضای زیبای این منطقه لذت ببرید.

آدرس: بزرگراه شهید همت -خروجی بلوار کاشان -میدان موج -خیابان موج- بلوار صدف- مرکز تجاری تفریحی بام لند

ساعات بازدید: تمام روزهای هفته، ساعات کاری این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ هر روز

بام لند تهران در نوروز

ایران مال

یکی دیگر از مراکز تفریحی تجاری جدید تهران که برای مسافران بسیار جذاب است و فروشگاه های متعددی دارد، مجموعه ایران مال است که علاوه بر امکانات تفریحی برای گردشگری و خرید هم مناسب است.

آدرس: تهران- بزرگراه شهید خرازی

ساعات کاری مجموعه: نیمه اول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳، نیمه دوم سال از ۱۰ صبح تا ۲۲

پنجشنبه ها و جمعه ها باز است.

نکته: این مجموعه در روزهای اول فروردین، ۲۱ رمضان، ۲۸ صفر، تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی و ۲۲ بهمن تعطیل است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
شهرهایی که در بهار باید سفر کنید

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک نیز از جاذبه های گردشگری جدید شهر تهران است که زندگی گونه های جانوری و دایناسور های در حال انقراض را به نمایش گذاشته است. بازدید از این پارک برای خانواده ها و کودکان بسیار جذاب است.

آدرس: تهران -سعادت آباد- انتهای بلوار پاکنژاد -میدان بهروز- بلوار شقایق- پایین تر از پارک پرواز

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱، پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲

 

برج میلاد

برج میلاد که بلندترین سازه ایران است یک برج مرتفع مخابراتی است که کاربردهای گسترده ای دارد. این برج برای بازدید عموم باز است.

آدرس: تهران -میدان بزرگراه حکیم غرب- بعد از بزرگراه چمران -ورودی اختصاصی برج

ساعات بازدید: نیمه اول سال همه روزه از ۱۰ صبح تا ۲۳

نکته: به دلیل سرعت بالای آسانسور برج میلاد، بازدید از برج میلاد برای خانم های باردار ممنوع است!

برج میلاد در عید

برج آزادی

معروف ترین برج تهران که سمبل ایران و پایتخت محسوب می شود، برج آزادی است که در سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ برای یادبود جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته شد.

آدرس: تهران -میدان آزادی

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶

برج آزادی در روزهای شنبه و روزهای های شهادت تعطیل است.

 

تورهای تهرانگردی در عید

در ایام نوروز تور های ویژه تهران گردی در پایتخت برگزار می‌شوند. ساکنان شهر تهران و مسافرانی که از شهرهای دیگر به تهران آمده باشند می‌توانند در این تورها ثبت‌نام کنند و در کوتاهترین زمان ممکن جاهای دیدنی تهران را ببینند.

شهر تهران دارای ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت است. به دلیل وسعت زیاد پایتخت، دیدن مکان های دیدنی آن در یک روز امکان پذیر نیست. بنابراین این تور ها معمولاً چند روزه هستند. شهرداری تهران در نوروز، در لوکیشن های خاصی جشنواره برگزار می‌کند و مسافران نوروزی می‌توانند از این جشنواره ها دیدن کنند.

این برنامه های ویژه عبارتند از:

  • جشنواره موسیقی نوروزی در ورودی برج میلاد
  • جشنواره خوشمزه گردی واقع در پل طبیعت و بوستان جوانمردان
  • جشنواره میدان مشق
  • برنامه های نوروزی در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس

تهران گردی نوروز

تهران گردی در عید با وسایل نقلیه عمومی

تورهای تهران گردی معمولاً برای گشت و گذار در شهر از وسایل نقلیه توریستی استفاده می کنند که برنامه سفر آن ها از پیش تعیین شده و در کوتاهترین زمان ممکن مسافران را به اماکن دیدنی تهران می‌برند، اما امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مسافران نیز وجود دارد. افرادی که به شهر تهران سفر کرده باشند، می توانند با استفاده از گسترده ترین خطوط مترو در شهر تهران از تمام مناطق تاریخی تهران دیدن کنند. وسایل نقلیه عمومی برای تهرانگردی شامل موارد زیر می شوند.

خط مترو

خط مترو تهران در گوشه گوشه این شهر ایستگاه دارد و دارای هفت خط متروی فعال است. تنها دارا بودن کارت اعتباری مترو برای استفاده از خطوط سریع مترو و بازدید از مناطق گردشگری تهران کافی است. مسافران می توانند از شمال تا جنوب و شرق به غرب تهران با استفاده از مترو سفر کنند.

اتوبوس های BRT و اتوبوس معمولی

اتوبوس های بی آر تی و همچنین اتوبوس های معمولی نیز جزو وسایل نقلیه عمومی هستند که برای تهران گردی مسافران می توانند از آن ها استفاده کنند. برای این اتوبوس ها نیز کارت اعتباری وسایل حمل و نقل عمومی مورد نیاز است.

تاکسی تهران

تاکسی ها در این کلان شهر به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ ،ماکسیم و تپسی که باید با استفاده از برنامه های اینترنتی از خدمات آن ها استفاده کنید.
  2. تاکسی خطی تهران که در ایستگاه های مخصوص هستند.
  3. تاکسی شرکتی مختلف که به تاکسی بیسیم معروف هستند .مسافران می توانند با تماس با شماره این شرکت ها ،از خدمات تاکسی بیسیم نیز استفاده کنند.

 

تهرانگردی با وسیله نقلیه شخصی

با توجه به اینکه شهر تهران در ایام نوروز بسیار خلوت می‌شود و بیشتر ساکنان تهران به وطن خود برمی گردند یا به مسافرت می روند. دیگر از شلوغی شهر ها، ترافیک و طرح ترافیک خبری نیست. به همین خاطر تهرانگردی با وسایل نقلیه شخصی گزینه مناسبی برای مسافران نوروزی است تا بتوانند از آن تمام مناطق دیدنی تهران در عید دیدن کنند.

تهران گردی نوروز

تفریحات عید در تهران

مراکز خرید، کافه ها و سینماها و … از جمله تفریحات محبوب در عید هستند بخصوص اگر به دنبال خرید یا تفریح در شهر شلوغی مثل تهران باشید بهترین فرصت ایام تعطیلات عید است. در ادامه با معرفی این مراکز با ما همراه باشید.

معرفی بهترین کافه های تهران در عید (کافه گردی در عید)

یک چای داغ و یا یک لته گرم در روزهای بهاری تهران در ایام عید می تواند شروع خوبی برای روز شما باشد. شهر تهران با وجود کافه ها و رستوران های مدرن و به روز بهترین شهر برای کافه گردی به حساب می آید. در ادامه بهترین کافه های تهران را به شما معرفی می کنیم.

کافه باغ نگارستان

کافه روحی که در محل باغ نگارستان است یکی از کافه های معروف با فضای باز است. کشک بادمجان و کالاجوش این کافه بسیار طرفدار دارد. محیطی آرام و دوست داشتنی و فضایی تاریخی که به خوبی توسط مسئولان کافه بازسازی و نگهداری شده و همچنین پرسنل خوش برخورد از نقاط قوت این کافه اند. این کافه در خلوت ترین حالت تهران هم شلوغ است پس انتظار کمی معطلی برای پیدا کردن میز را داشته باشید.
آدرس: تهران، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع
ساعات کاری: همه روزه، ۱۲ ظهر الی ۹ شب

کافه نقش وصال

یک خانه قدیمی در مرکز شهر که به خوبی بازسازی شده. کافه نقش وصال مناسب قرارهای دونفره و عاشقانه است. این کافه با منو کامل از صبحانه تا شام آماده پذیرایی از شما است. حیاط کوچک و دنج با گل های رنگارنگ حس نوستالژیکی به آدم منتقل می کند.سرویس دهی به موقع و رفتار خوب پرسنل برای شما و عزیزانتان خاطره خوبی خواهد ساخت. راستی گرفتن عکس دسته جمعی در حیاط کافه را فراموش نکنید.
آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، روبروی بیمارستان میلاد، نبش کوچه کوچه شاهد
ساعات کاری: همه روزه، ۸ صبح الی ۱۱ شب

کافه ویکولو

این کافه که دو شعبه مختلف دارد یکی از لاکچری ترین کافه های تهران است. کافه ویکولو با منو کامل از صبحانه تا شام آماده سرویس دهی با شما است. این کافه با دو شعبه و آدرس های تقریبا سرراست انتخاب خوبی برای رفتن است تا گرفتار لوکیشن و نقشه نشوید و مسیر را گم نکنید. شعبه اول این کافه که در الهیه است فضایی شبیه کوچه های ایتالیا را شبیه سازی کرده و منظره جذاب و زمینی سنگفرش شده مناسب گرفتن آرامش خیال است. در شعبه دوم با دیوار های شیشه ای بزرگ رو به دریاچه چیتگر ویو خوبی را هنگام صرف وعده غذایی خود مشاهده خواهید کرد. منو رستوران کامل و غذاها مقداری گران تر از حد معمول است اما از کیفیت خوبی برخوردار است.
آدرس شعبه یک: تهران، الهیه، خیابان آفریقای شمالی، مجتمع مدرن الهیه، رویال فلور، طبقه ۵، پلاک ۴
ساعات کاری : همه روزه، ۹ صبح الی ۱۱ شب
آدرس شعبه دو: بزرگراه همت غرب، دریاچه چیتگر، مجتمع بام لند، بلوک A
ساعات کاری: همه روزه، ۱۰ صبح الی ۱۱ شب

کافه ویکولو تهران

کافه ژ

کافه ژ با فضایی شیک و زیبا و پرسنل خوب در یک منطقه لاکچری تهران است. این کافه که تنوع ساندویچ هایش معروف است یک منو خاص در نوشیدنی های گرم و سرد نیز دارد. با سرویس دهی به موقع و سریع این کافه در جلب رضایت مشتریانش بهترین تلاش خود را کرده است.
آدرس: تهران، خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، کوچه صحرا
ساعات کاری: همه روزه، ۹ صبح الی ۱۰ شب

کافه نادری

اولین کافه ایران به صورت مدرن کافه نادری تهران است. این کافه و هتل که از سال ۱۳۰۶ فعالیت خود را شروع کرده با دو سالن بزرگ و کوچک یکی از محبوب ترین کافه های تهران به شمار می رود. کافه نادری با معماری آلمانی و طراحی خاص نگاه مشتریانش را به خود خیره می کند. این کافه در اوایل دهه پنجاه دچار حریق شد اما به علت محبوبیت زیاد بازگشایی و تعمیر شد. فضای کافه طوری طراحی شده که صدای شلوغی خیابان جمهوری مشتریان را اذیت نمی کند و به داخل نمی آید. منو این کافه یکی از خاص ترین منو های ایران است. شاتوبریان مخصوص این کافه که از دو فیله گوسفندی و دورچین مخصوص تشکیل شده طرفدار بسیاری دارد. با رفتن به این کافه هم به یک مکان تاریخی رفته اید و هم دلی از عزا در می آورید.
آدرس: تهران، خیابان جمهوری
ساعات کاری: همه روزه، ۸ صبح الی ۱۰ شب

سینما گردی در تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از کلانشهرهای این کشور دارای سینما های بزرگ و خاص با امکانات بسیار است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین سینما های تهران را به شما معرفی کنیم.

پردیس سینمایی ملت

یکی از بزرگترین سینما های تهران با داشتن چهار سالن مجزا پردیس سینمایی ملت است. این سینما که در مجاورت پارک ملت یکی از پارک های معروف تهران قرار گرفته ظرفیت گنجایش ۲۸۰ نفری دارد. به جز سینما در این مکان فعالیت های هنری دیگری مانند گالری نقاشی و عکاسی، فروشگاه محصولات فرهنگی و برگزاری جشن ها و کنسرت ها در آن انجام می شود.
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بزرگراه هاشمی رفسنجانی، رو‌به‌روی کردستان، پردیس سینمایی ملت

پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو با واقع شدن در طبقه هفتم بازار چارسو دارای ۶ سالن مجزا و بزرگ است. با توجه به تازه تاسیس بودن این مکان سیستم های صوتی و تصویری روز دنیا در آن اجرا شده است. در کنار این پردیس سینمایی همچنین امکانات دیگری مانند فود کورت، کافی شاپ، پارکینگ هم برای رفاه حال بازدید کنندگان تعبیه شده است. در این پردیس سینمایی جمعا ۸۵۰ نفر می توانند به تماشای فیلم های متفاوت بپردازند.
آدرس: تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ، بازار چارسو، پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی کوروش

پردیس سینمایی کوروش یکی از مجهز ترین پردیس های سینمایی کشور است. با گنجایش مجموعا ۲۶۰۰ نفر این مکان به عنوان سالن همایش، کارگاه آموزشی، محل برگزاری کنسرت و.. نیز هست. این مجموعه با داشتن پارکینگ بزرگ خیالتان را بابت جای پارک راحت می کند. جالب است بدانید در این سینما به جز فیلم های ایرانی فیلم های خارجی با زیرنویس فارسی هم اکران می شود.
آدرس: تهران، بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مرکز خرید کوروش، پردیس سینمایی کوروش

پردیس سینمایی مگامال

این سینمای بزرگ شهرک اکباتان با ۱۰ سالن بزرگ و کوچک در قسمت فرهنگی مجموعه مگامال ساخته شد. سالن شماره ۱۰ فقط ۱۰ صندلی دارد و مخصوص هنرمندان و افراد رده بالا است. امروزه بیشتر همایش های تهران در این پردیس سینمایی برگزار می شود. از دیگر امکانات آن می توان به آی تی لند، فود کورت، سالن های ورزشی و شهربازی را اشاره کرد.
آدرس: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، مجتمع تجاری مگامال، طبقه سوم

پردیس سینمایی زندگی

این سینما با گنجایش ۹۰۰ نفر بزرگترین سینمای غرب تهران است. در این پردیس سینمایی غیر از فیلم تئاتر هم اجرا می شود و ساعت ۹ شب معمولا زمان اجرای آن است. رستوران معروف این پردیس سینمای به خودی خود طرفدار های زیادی دارد پس اگر برای تماشای فیلم به آنجا رفتید سری هم به رستوران زندگی بزنید.
آدرس: تهران، میدان صادقیه، بلوار کاشانی، بلوار اباذر

 

مراکز تفریحی تهران در عید

با توجه به آب و هوای مطبوع در عید و خلوت بودن مسیر ها شما می توانید به راحتی به مراکز تفریحی تهران در نقاط مختلف شهر سری بزنید. بهترین مراکز تفریحی در عید عبارتند از:

  • پل طبیعت
  • کاخ گلستان
  • بازار بزرگ تهران
  • دربند
  • توچال
  • کاخ سعد آباد
  • پارک آب و آتش
  • برج میلاد
  • دریاچه چیتگر
  • گنبد مینا
  • پارک ملت
  • بام لند
  • باغ پرندگان
  • ژوراسیک پارک

تفریحات تهران در نوروز

بهترین مراکز خرید در عید

خرید کردن خود بخشی از سفر به حساب می آید و لذت بازارگردی در سفر از هر بخش دیگر جذاب تر است. اما همیشه بهترین مرکز خرید جایی نیست که صرفا لوازم ارزان تری دارد. در این قسمت بهترین مراکز خرید که از نظر رفاهی و امکانات در شرایط خوبی هستند را معرفی می کنیم.

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم یکی از لوکس ترین مراکز خرید در تهران است. گاها اجناسیپ و حتی مواد غذایی که در کل تهران پیدا نمی کنید در این مرکز خرید وجود دارد. با داشتن ۱۵۰ واحد تجاری و مزون های مختلف بهترین مکان برای یک خرید جانانه به حساب می آید. امکاناتی مانند کافه و باشگاه بدن سازی نیز در این مرکز محیا است.
آدرس: تهران، ولی‌عصر شمالی، خیابان مقدس اردبیلی (زعفرانیه)، جنب کوچه عروضی
ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید مگامال

مگا مال یک مرکز خرید بزرگ بانه طبقه و ۲۰۰ واحد تجاری در غرب تهران است. در این مرکز خرید از همه نوع پوشاک، لوازم الکترونیکی، محصولات چرمی، عطر، مواد غذایی و … وجود دارد. این مرکز با داشتن سینما و رستوران به یک مجموعه چند منظوره تبدیل شده و در آن هنگام خرید می توانید تفریح هم کنید.
آدرس: تهران، بزرگ‌راه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دوم، میدان شهید صارمی
ساعات کاری: ۹ صبح تا ۱۱ شب

بازارچه سنتی ستارخان

یکی از بازارهای قدیمی با ۲۸۰ مغازه تجاری در تهران بازارچه سنتی ستارخان است. در این بازارچه می توانید اقلام حراجی بسیاری پیدا کنید و برای خرید سوغاتی گزینه خوبی به حساب می آید. همچنین با وجود پارکینگ در بازارچه نگرانی در مورد جای پارک ماشین نخواهید داشت.
آدرس: خیابان ستارخان، زیر پل یادگار امام
ساعات کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

مرکز خرید ایران مال

یکی از بزرگترین پروژه های مرکز خرید ایران مرکز خرید ایران مال است. با بزرگی ۱.۸  میلیون متر مربع جزء پنج مرکز خرید بزرگ جهان قرار گرفته است. این مرکز خرید به بزرگی یک شهر است. در آن همه نوع امکانات تفریحی و رفاهی و چند صد هزار نوع کالای مختلف و متفاوت وجود دارد. معماری بی نظیر این بنا شما را مسحور خود می کند.
آدرس: تهران، بزرگ‌راه شهید خرازی غرب به شرق،‌ نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر
ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

 

کلام پایانی

جاهای دیدنی تهران در عید بسیار زیاد هستند. از باغ موزه ها و خانه های قدیمی گرفته تا برج های بلند و مدرن امروزی، همه و همه جزو جاذبه های تهران هستند. اگر به قصد شکم گردی و طبیعت گردی به تهران سفر می کنید، باید با کافه ها و رستوران های بی نظیر شمال تهران سری بزنید و حتماً از پارک های طبیعی و مناطق ییلاقی شمال تهران مانند دربند و درکه دیدن کنید. منطقه لواسان، ویلا های شیلوکسک و زیبا و سایر مکان های دیدنی تهران در ایام عید پذیرای مسافران نوروزی هستند.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • سلام همراه گرامی
      بله قطعا. تهران جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در ایام غیر تعطیل به دلیل ازدحام جمعیت فرصت بازدید از اکثر آن ها فراهم نمی شود

      آیا مفید بود؟