یک روز پر هیجان در ایران مال تهران(تفریحات ایران مال)

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
یک روز پر هیجان در ایران مال تهران(تفریحات ایران مال)

همیشه سفر کردن به معنای رفتن به یک شهر دیگر و بازدید از مکان‌های طبیعی و تاریخی آن شهر نیست. گشت و گذار در یکی از باشکوه ترین بازارهای خاورمیانه، کم از سفر کردن نخواهد داشت. ایران مال تهران یکی تفریحات تهران و از پنج بازار برتر جهان و از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی_تجاری خاورمیانه، علاوه بر خرید و سرگرمی، تجربه‌‌ای بی نظیر از یک سفر یک روزه را برای شما به ارمغان می آورد. برای بیشتر آشنا شدن با این مکان منحصر به فرد تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

ایران مال کجاست؟

ایران مال تهران در قسمت شمال غربی شهر تهران و در منطقه ۲۲ واقع شده است. این بازار بزرگ درواقع مانند یک شهر کوچک است که در میان تهران و کرج قرار گرفته است. شما می‌توانید با سفر کردن به شهر تهران، یک روز از برنامه مسافرت خود را به بازدید از ایران مال و گذراندن زمان در آن‌جا اختصاص دهید. یا اگر در شهر تهران یا کرج زندگی می‌کنید برای گذراندن آخر هفته خود، برنامه‌ای متفاوت و به یاد ماندنی ترتیب داده و به این مکان بروید. بازار بزرگ ایران در میان ۳ فرودگاه مهرآباد، پیام و امام خمینی(ره) قرار گرفته است.

آدرس تهران – اتوبان شهید همت غربی- اتوبان شهید خرازی – ایران مال
ایمیل info@imcc.ir
تلفن ۰۲۱۴۷۶۷۰۰۰۱
وب سایت  www.iranmall.com
مدت زمان بازدید نصف روز
هزینه ورودی ایران مال رایگان

 

چطور به ایرانمال تهران برویم؟

بازار بزرگ ایران مال به دلیل موقعیت مکانی مناسب و امکانات رفاهی کامل، امکان دسترسی راحت و آسان را برای همه افراد فراهم کرده است. شما می‌توانید با خودرو شخصی، مترو و تاکسی‌های ویژه به این مکان سفر کنید.

راه‌های دسترسی با خودرو شخصی

مزیت بزرگ موقعیت مکانی ایران مال تهران، قرار گرفتن آن در کنار بزرگراه شهید خرازی است که دسترسی به آن را برای همه افراد آسان کرده. اگر قصد دارید با خودرو شخصی خود از تهران به سمت بازار بزرگ ایران مال بروید کافی است در بزرگراه شهید خرازی به سمت خروجی بازار بزرگ رفته، وارد تونل یا پل روگذر شده و مستقیم به طبقه مورد نظر خود بروید. اما اگر از سمت کرج به ایران مال تهران می‌روید، باید از بزرگراه کرج و آزادگان عبور کنید‌. به طور کلی راه‌های دسترسی به ایران مال به چهار مسیر زیر خلاصه می‌شوند:

  • مسیر شمالی  از بزرگراه شهید خرازی
  • مسیر  جنوبی از خیابان چهارباغ
  • مسیر  غربی از خیابان ایران خودرو
  • مسیر شرقی از بلوار طبیعت

ایران مال تهران

راه‌های دسترسی با مترو

شما می‌توانید از طریق سوار شدن در خط پنج مترو تهران، به ایران مال تهران برسید. البته حواس‌تان باشد که باید در ایستگاه ایران خودرو یا چیتگر پیاده شده و سپس از آن‌جا با تاکسی به ایران مال تهران برسید.

راه‌های دسترسی با تاکسی

یکی دیگر از امکانات رفاهی پیشرفته ایران مال تهران این است که اگر شما حوصله رانندگی کردن ندارید و نمی‌خواهید شلوغی وسایل نقیه را نیز تحمل کنید، می‌توانید با تماس گرفتن با بازار بزرگ ایران مال، درخواست سرویس‌های ویژه‌ای را بدهید که در هر نقطه از شهر تهران که باشید، به راحتی به دنبال‌تان آمده و شما را به ایران مال تهران می‌رسانند‌. این تاکسی‌های ویژه که همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب، سرویس‌دهی دارند می‌توانند شما را از ایستگاه‌های تعیین شده، فرودگاه، راه آهن، هتل‌ها و یا از در خانه‌تان به ایران مال تهران برده و در آنجا پیاده کنند. برای تماس گرفتن با ایران مال تهران و درخواست تاکسی‌های ویژه، کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

راه های دسترسی برای مسافران

اگر مسافر شهر تهران هستید و می‌خواهید خود را از فرودگاه یا پایانه‌ها به ایران مال تهران برسانید. ساده‌ترین کار این است که از تاکسی‌های ویژه ایران مال استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، با استفاده از حمل و نقل عمومی خود را به این مکان برسانید. و البته مهم‌ترین مزیتی که بازار بزرگ ایران مال تهران برای شما قرار داده، هتل ایران مال است. این هتل که مخصوص به ایران مال تهران است با امکانات رفاهی مناسب می‌تواند لذت سفر شما را دو چندان کند.

 

راهنمای طبقات ایران مال

بهتر است قبل از معرفی جاهای دیدنی ایران مال در مورد هر یک از طبقات از مرکز تجاری مهم بیشتر بدانید. هر طبقه از این واحد تجاری دارای امکاناتی ویژه است که با دانستن موضوع فعالیت هر طبقه می توانید در وقت خود صرفه جویی نمایید.

  • طبقه همکف (G0): پارکینگ – ایستگاه تاکسی – دفاتر اداری – مسجد – مرکز تفریحی -آب نما
  • طبقه اول (G1): هلیوم پارک – هایپر استار- مرکز تفریحی – پیست اسکی یخ (پانیتاژ) – باشگاه ورزشی – نمایشگاه خودرو – فودکورت
  • طبقه دوم (G2): باغ ماهان – باغ دیدار – بازارچه سنتی(تیمچه حاج علی اکبر) – کافه سینما – بخش اورژانسباغ کتاب (کتابخانه جندی شاپور ایران)
  • طبقه سوم (G3): گالری – شهربازی – سینما – فود کورت
  • پشت بام (RG): نمایشگاه – پارکینگ – مجموعه ورزشی – زمین بازی اسکواش – جاده سلامتی

جاهای دیدنی ایران مال تهران (مکان های دیدنی ایران مال)

گرچه اولین چیزی که با شنیدن نام ایران مال به ذهن می‌آید، بخش تجاری و بازار است که در آن قرار دارد؛ اما این تمام ماجرا نیست. ایران مال تهران علاوه بر کاربرد تجاری و خرید، مکان‌های زیبا و خاصی هم دارد که به عنوان جاذبه‌های گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد. این مکان‌ها که با الهام از معماری و فرهنگ سنتی و بناهای اصیل ایرانی ساخته شده‌اند، ترکیب خوبی را از همراهی سنت و مدرنیته به وجود آورده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم که از هر نقطه کشور و به هر قصدی که به ایران مال سفر کرده‌اید، به هیچ وجه بازدید از این مناطق و جاذبه‌های گردشگری را از دست نداده و تجربه حضور در جاهای دیدنی ایران مال را به لیست تجربه‌های ماندگار سفر خود اضافه کنید.
در ادامه ما به معرفی کامل و توضیح مکان‌های دیدنی ایران مال تهران پرداخته‌ایم.

تجربه تفریح در ایران مال (تفریحات ایران مال)

طییعتا یکی از جنبه‌های مهم بازدید از ایران مال تهران، پرداختن به تفریح و سرگرمی و سر زدن به بخش‌های مختلف تفریحی این مجموعه است. شما می‌توانید در ایران مال تهران، هیجان تفریحات به یاد ماندنی را تجربه کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. برای اطلاع پیدا کردن از بخش‌های تفریحی و جالب ایران مال تهران همراه ما باشید.

پردیس سینمایی ایران مال

رفتن به سینما و تماشای فیلم یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید در سفر یک روزه خود به ایران مال تهران انجام دهید. پردیس سینمایی، یکی از بخش‌های تفریحات ایران مال است که در ضلع غربی این مجموعه قرار گرفته است. این پردیس سینمایی دارای ۱۲ سالن سینما است که به ۹ سالن عمومی و ۳ سالن ویژه تقسیم‌بندی می‌شود. البته این پردیس سینمایی، کافه سینما هم دارد که شما می‌توانید در آنجا همزمان با نوشیدن انواع چای و قهوه، به تماشای فیلم مورد علاقه خود نیز بپردازید.

پردیس سینمایی ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال

یکی دیگر از جاهای تفریحی ایران مال تهران، مجموعه ورزشی است که پکیج کاملی از تفریحات و سرگرمی‌های ورزشی و جذاب برای گردشگران ارائه می‌کند. این مجموعه بخش‌های مختلفی دارد که ما در ادامه این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بولینگ: بولینگ ایران مال تهران، ۱۶ خط بازی دارد و در بخش بام این مجموعه قرار گرفته است. موقعیت جالب و خاص این بخش باعث می‌شود تا شما در هنگام بازی کردن، چشم‌انداز زیبایی به دریاچه شهدای خلیج فارس و آب‌نمای موزیکال نیز داشته باشید.

پیست یخ: این پیست یخ که در ضلع شرقی ایران مال تهران قرار گرفته، ۳۶۰۰ متر مربع مساحت دارد. شما با سر زدن به این پیست می‌توانید همانند فیلم‌های خارجی، بازی‌های مفرح و لذت‌بخشی مانند هاکی و اسکی روی یخ را تجربه کنید.

مجموعه استخر و اسپا: این مجموعه که به خاطر طراحی جالب و جدید خود به آب‌نمای موزیکال ایران مال مشهور شده است، بخش‌های مختلفی از جمله استخر، سونا، حمام ترکی و اسپا دارد. استخرهای این مجموعه برای بانوان، کودکان و آقایان به طور مجزا طراحی شده‌اند. همچنین شما می‌توانید در سالن‌های اسپای این مجموعه، با استفاده از آب‌های معدنی و ماساژ، به اهداف درمانی هم بپردازید.

مجموعه اسکواش: یکی دیگر از مجموعه‌های تفریحات ورزشی ایران مال تهران، مجموعه اسکواش است که دارای ۴ زمین مدرن و جدید می‌باشد.

جاده تندرستی: جاده تندرستی ایران مال تهران که در بام سبز این مجموعه قرار دارد، مسیری ۱.۶ کیلومتری با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع است که به دلیل داشتن مسیر مستقل از ایران مال، شما می‌توانید در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز از آن استفاده کنید. همچنین در طول این مسیر علاوه بر لذت بردن از پیاده‌روی در هوای مطبوع و سالم، شما می‌توانید از سایر امکانات رفاهی و ورزشی مانند: ایستگاه‌های خدمات پزشکی_ورزشی، فروش انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های ارگانیک، لباس‌ها و کالاهای ورزشی نیز استفاده کنید.

مجموعه ورزشی ایران مال

شهربازی ایران مال

قطعا نمی‌توان با شنیدن اسم مجموعه تفریحی ایران مال تهران، به یاد شهربازی جذاب آن نیفتاد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر کردن به ایران مال، زمانی را به بازدید  از این شهربازی و استفاده از وسایل جالب آن صرف کنید. به ویژه اگر به همراه خانواده یا دوستان خود به ایران مال سفر می‌کنید و در جمع خود کودک و نوجوان دارید. این شهربازی سرپوشیده دارای وسایل تفریحی متنوعی مانند: ترن هوایی، سالن‌های نمایشی، پیست قایق، فضای بازی‌های لیزری و بخش بازی‌های الکترونیکی است. همچنین شما می‌توانید در هنگام سر زدن به این شهربازی درکنار استفاده از وسایل بازی، از خدمات متنوع دیگری مانند: تماشای فیلم‌های ویژه کودکان و خردسالان، برگزاری مسابقات مختلف، برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌های متفاوت مانند جشن تولد در اتاق مراسم‌ها استفاده کنید.

شهربازی ایران مال

هلیوم پارک ایران مال

یکی از پارک ترامپولین های معروف ایران در ایران مال تهران واقع شده است. از دیگر شعبه های این ترامپولین پارک در مشهد و در برج مروارید گوهرشاد است.

  • آدرس: منطقه ۲۲ تهران، بزرگراه غرب به شرق شهید خرازی، ایران مال، طبقه G۱
  • سایت:heliumpark.ir
  • پیج اینستاگرام: helium_park_iran@
  • ساعات کار: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ و چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • حداقل زمان بازی: ۳- دقیقه
  • هزینه برای کودکان: ۹۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ (برای ۳۰ دقیقه)
  • هزینه برای بزرگسالان: ۱۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ (برای ۳۰ دقیقه)

نکته: شما باید هنگام بازی دستبند را فعال کنید و در زمان های استراحت یا انتظار دستبند را غیرفعال نمایید. همچنین برای هر دقیقه شارژ مجدد هر دستبند باید برای بزرگسالان ۵ هزار تومان و برای کودکان ۳ هزار تومان است. توجه داشته باشید امکان استرداد وجه به صورت نقدی وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است ۳۰ دقیقه دسبند را شارژ کنید و در صورت تمایل به ازاء هر دقیقه بازی بیشتر شارژ مجدد نمایید.

هلیوم پارک ایران مال تهران

مسجد جامع ایران مال

شما می‌توانید برای عبادت و خواندن نماز به حدود ۴۰ نمازخانه‌ای که در ایران مال تهران وجود دارد سر بزنید. اما پیشنهاد ما این است که تجربه حضور در مسجد جامع ایران مال را که علاوه بر امکان عبادت، جنبه فرهنگی و هنری هم دارد از دست ندهید. این مسجد که معماری و طراحی مخصوص به خود را دارد با کاشی‌‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های زیبا و چشم نواز خود، جزو یکی از برترین جاهای دیدنی ایران مال تهران به شمار می‌آید. جالب است بدانید که معماری این مسجد با الهام از مسجد‌النبی شهر مدینه انجام شده و گنبد آن با الهام از گنبد حافظیه شیراز طراحی شده است. به طوری که در این مکان پنج گنبد وجود دارد که در آن‌ها با استفاده از رنگ‌های فیروزه‌ای، لاجوردی، آجری و سفید معماری هنرمندانه‌ای به وجود آمده است.

مسجد جامع ایران مال

باغ ماهان یا باغ ایرانی تهران مال

یکی دیگر از جاذبه‌های زیبا و به یاد ماندنی ایران مال تهران، باغ ایرانی یا باغ ماهان است. دلیل وجود دو اسم برای این مکان، طراحی جالب و آشنای این باغ است. به طوری که طرح و بدنه اصلی این باغ با الهام از باغ شازده ماهان کرمان ایجاد شده و به همین دلیل به آن نام باغ ماهان داده است. از طرفی با وجود فضای سبز و مسیرهای آبی که در این مکان طراحی شده است، بازدید از این مکان و قدم زدن در آن، حس و حال باغ‌های ایرانی را در ذهن تداعی کرده و این اسم را هم مناسب این جاذبه گردشگری می‌کند. باغ ماهان ایران مال تهران به صورت پلکانی و باغ تخت طراحی شده و دو ورودی اصلی با نمای شیشه‌ای دارد. ورودی‌های این باغ در بخش شمالی ایران مال قرار دارند و انتهای این باغ به بخش جنوبی ایران مال می‌رسد. جالب است بدانید که در بخش جنوبی باغ ایرانی، آب‌نمای موزیکالی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع قرار دارد که به قصد تداعی کردن مسیرهای جریان آب در باغ‌های ایرانی و طبیعی‌تر و دلنشین‌تر کردن این مکان طراحی شده است.

باغ ایرانی ایران مال تهران

تالار الماس بازار بزرگ تهران

یکی دیگر از بخش های دیدنی ایران مال تهران، تالار الماس بازار برزگ تهران است. این تالار به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ مهندسی ایران شناخته شده است.

بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر)

بخش دیگری از جاهای دیدنی ایران مال تهران، بازار سنتی ایران مال است که به آن تیمچه حاج علی اکبر هم می‌گویند. این بازار سنتی که در طبقه دوم تجاری ایران مال و در بخش غربی آن واقع شده، الهامی از بازارهای سنتی و قدیمی ایران در شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز است.

جادویی بودن این مکان به علت قرار گرفتن بازاری سنتی در بازاری مدرن است که باعث جذابیت بیشتر ایران مال تهران و نمایش بیشتر ترکیب سنت و مدرنیته شده است. بازار حاج علی اکبر از راسته اصلی، گنبد مرکزی و چهار سرا تشکیل شده است که بخش‌های مختلف آن با معماری و طراحی‌های زیبا و با استفاده از انواع تزئینات مانند یزدی‌بندی، گچ‌بری و کاشی‌کاری طراحی چشم‌نوازی را به ارمغان آورده‌اند. علاوه بر آن بازار سنتی ایران مال، شامل بخش‌های دیگری مانند: تالار آینه، شربت‌خانه، حجره‌ها و چهارسوق نیز است.

چهار سرایی که در این مکان وجود دارند هر کدام اجناس و صنایع خاص خود را دارند که شما می‌توانید با سر زدن به آن‌ها، کالاها و صنایع دستی مرغوبی را برای خود یا عزیزان‌تان تهیه کنید. چهار سرای بازار سنتی ایران مال تهران شامل موارد زیر می‌شود:

 زمرد

تالاری برای بازدید و خرید فرش‌های اصیل و دست بافت ایرانی

 فیروزه

این تالار که به سرای هنر و صنعت ایرانی نیز مشهور است مکانی برای بازدید و خرید انواع صنایع دستی مانند خاتم‌کاری، میناکاری، آینه‌کاری و ظروف سفالی است.

 الماس

با بازدید از این سرا می‌توانید سوغات تمامی شهرهای ایران را یک جا تماشا کرده و همه کشور را در سبد خرید خود جا دهید.

 عقیق

اگر فردی هستید که به اجناس قدیمی و عتیقه علاقه دارد، این تالار مخصوص کار خودتان است. با بازدید از این سرا می‌توانید انواع و اقسام اشیا و صنایع دستی عتیقه ایران زمین را پیدا کرده و آن‌ها را خریداری کنید.

بازار سنتی ایران مال

تالار آینه ایران مال

تالار آینه با نمونه برداری از مجلس شورای اسلامی ساخته شده و تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های ایران مال شده. این جاذبه جزو پرطرفدارترین قسمت‌های ایران مال می‌باشد که همۀ بازدیدکنندگان برای دیدن انتظار می‌کشند. تالار آینه با استفاده از آینه‌کاری‌های هنرمندانه، مکانی جادویی را برای بازدید‌کنندگان فراهم کرده. در طراحی و ساخت این مکان بیش از ۳۸ میلیون قطعه آینه مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین یکی دیگر از ارزش‌های تالار آینه ایران مال، فرش دستباف هنرمندانه‌ای است که توسط فرش‌باف‌های نیشابور بافته شده و در کف سالن تالار آینه قرار گرفته است. این تالار به وسیله یک ارسی پنج دری به راسته اصلی بازار سنتی ایران مال راه پیدا می‌کند و بیشتر به پذیرایی از مهمانان ویژه تعلق دارد.

تالار آینه ایران مال

دریاچه و آبنمای موزیکال ایران مال

یکی از جذابترین موارد در مراکز تفریحی و خرید بزرگ در کل دنیا آبنماهای موزیکال با رقص نور هستند. ایران مال نیز امکان مشاهده رقص نور و آب با موزیک را برای بازدیدکنندگانش فراهم آورده است. این آبنمای موزیکال ۱۴ هزار متر مربع فضا را به خود اختصاص داده است. مساحت این آبنما انقدر وسیع است که شرق تا غرب این مرکز تجاری تفریحی را به هم وصل می کند. این آبنما در ضلع جنوبی و طبقه همکف این مجتمع واقع شده است هر چند شما می توانید این آبنما را از جای این مجموعه ببینید. امروزه این مکان تفریحی و تجاری به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است که در شب ها شلوغ و پر رفت و آمد است.

آب نوا یا آبنمای موزیکال تهران، یکی از مجهزترین آبنماهای ایران است که به آخرین تکنولوژی نورپردازی مجهز است. اطراف این آبنما در از رستوران است تا فضایی زیبا و آرامش بخش را برای بازدید کنندگان فراهم کند تا در کنار صرف غذا و تماشای رقص آب و نور اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنند.

دریاچه و آبنمای موزیکال ایران مال

شربت خانه ایران مال

یکی از نمادهای اصیل فرهنگ و سنت ایرانی، وجود شربت خانه‌ها در بازار و شهر است. شربت‌خانه‌ها از دیرباز مکانی برای جمع شدن مردم به قصد استراحت کردن، تفریح کردن، دورهم نشستن و نوشیدن شربت‌های گوارا و خنک بوده است. وجود شربت‌خانه‌ای زیبا و هنری در بازار سنتی ایران مال تهران، باعث دو چندان شدن ارزش این مکان از نظر فرهنگی و معماری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر به بازار سنتی ایران مال تهران سفر کردید، به هیچ وجه بازدید از شربت خانه آن را از دست ندهید. چرا که این مکان به اندازه‌ای هنرمندانه و جذاب طراحی شده که نگاه‌های شما را خیره می‌کند. علاوه بر گچ‌بری‌های دیوار و سقف، خیره‌کنندگی شربت خانه بازار سنتی ایران مال، به دلیل وجود کاشی‌کاری‌های رنگی و جذاب در کف سالن آن است که باعث چند برابر شدن زیبایی آن می‌شود.

Iran Mall's pantry

باغ دیدار ایران مال

باغ دیدار، یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران مال تهران است که در نزدیکی بازار سنتی این مجموعه قرار گرفته است. معماری این باغ با الهام از مناطق کویری ایران طراحی شده و سعی شده است تا در نماهای آجری، یادآوری‌ای از شهرهای مرکزی ایران زمین مانند کاشان و یزد صورت بگیرد. سقف این باغ شیشه‌ای بوده و ارتقاع آن به ۱۴ متر می‌رسد. همچنین از دیگر جاذبه‌های باغ دیدار ایران مال، وجود پل شیشه‌ای روی آب، آبشار پلکانی و سکوی شیشه‌ای است.

 

کتابخانه جندی شاپور

شاید برای‌تان عجیب باشد که بدانید در ایران مال تهران یک کتابخانه منحصر به فرد هم قرار دارد که به آن باغ کتاب ایرانی یا کتابخانه جندی شاپور می‌گویند. این کتابخانه با الهام از سبک‌های معماری اروپایی ساخته شده اما رنگ و بویی از فرهنگ و هنر ایرانی هم دارد. وجود چنین کتابخانه‌ای با این سبک از معماری بسیار شگفت‌انگیز است. این مکان برای برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از شگفتی‌های این مکان، وجود فرشی هندسی و عظیم است که با الهام از طرح‌های سقف و دیوار این کتابخانه در هشت رنگ چشم نواز و در مساحت ۷۰ هزار متر مربع بافته شده است. جالب است بدانید که برای بافت این فرش ۲۵ هنرمند ماهر در حدود ۷۰ روز زمان صرف کرده‌اند!

 

ایوان اشراق ایران مال

در بازار بزرگ ایران مال تهران، سازه‌ای جالب و جدید وجود دارد که ایوان اشراق نامیده می‌شود. این سازه نورانی و طلایی رنگ در ارتفاع ۲۵ متر ساخته شده و از طبقه اول تجاری آغاز شده و به سقف آن یعنی به بام مجموعه ایران مال منتهی می‌شود. طراحی این ایوان مانند کریستال‌هایی است که در ساختمان فرو رفته و در فضای میان کریستال‌های طراحی شده در ایوان اشراق، مکان‌های تجاری برای ارائه کالا و در اطراف آن، کافه‌ها و چای‌خانه‌ها قرار گرفته‌اند. به همین دلیل به آن نام ایوان کریستال هم می‌دهند.

ایوان اشراق ایران مال

مراکز خرید ایران مال تهران

طبیعتا اولین و مهم‌ترین کاربردی که با شنیدن نام یک مال به ذهن انسان می‌آید، کاربرد تجاری و خرید کردن در آن مکان است‌. در ایران مال تهران مغازه‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام اجناس و کالاهای متفاوتی را عرضه می‌کنند. برای راحت‌تر پیدا کردن کالاهای مورد نیازتان بهتر است بدانید که محل هر فروشگاه و مغازه خاص در کدام طبقه ایران مال قرار دارد.

  • طبقه G 1 : هایپر استار
  • طبقه  G 0, G 1, G 2 : لوازم و دکوراسیون منزل
  • طبقه  G 3 : محصولات فرهنگی و تفریحی
  • طبقه  G 0, G1, G 3: کفش و محصولات چرمی
  • طبقه G 0 : لوازم خانگی و الکترونیک
  • طبقهG 0, G 1 : جواهرات، ساعت و زیورآلات
  • طبقه  G 1, G 2, G 3 : محصولات زیبایی و سلامت
  • طبقه  G 3 : پوشاک و لوازم ورزشی

 

خرید از هایپر استار ایران مال

هایپر استار برای استان های تهران و اصفهان مراکز خریدی شناخته شده است که در آن هر چیزی نیاز داشته باشید را می توانید تهیه کنید. هایپر استار ایران مال با مساحت ۱۷ هزار متر مربع در طبقه اول این مجتمع قرار دارد. مساحت زیاد این هایپر به حدی است که ۴۰ صندوق برای آن در نظر گرفته شده است تا به بزرگترین، سریع ترین و بهترین هایپراستار ایران تبدیل شود.

هایپر استار ایران مال

خرید پوشاک، مد و لوازم آرایشی

قطعا یکی از علاقمندی های دوستداران خرید و بازارگردی تهیه لباس های متنوع و با کیفیت است. ایران مال برای هر سن و سلیقه ای مراکز خرید متنوعی از برندهای مختلف داخلی و خارجی در نظر گرفته است. انواع و اقسام لباس های مجلسی، اداری، روزمره و … را می توانید در این مجموعه ببینید. برای خرید لباس های ورزشی می توانید به طبقه سوم مراجعه کنید در این طبقه شما می توانید انواع محصولات فرهنگی، هنری، تفریحی اسباب بازی و لوازم تفریح کودکان و بزرگسالان را تهیه کنید.

خرید محصولات زیبایی و سلامتی

ایران مال یکی از مراکز فروش برندهای محبوب آرایشی و بهداشتی اصل است بنابر این اگر قصد خرید محصولات زیبایی و سلامتی دارید و اصالت کالا برای شما مهم است حتما یک سری به این مرکز تجاری بزنید. طبقات اول، دوم و سوم گروه متنوعی از کالاهای آرایشی، بهداشتی، عطر و ادکلن و … را به فروش می رسانند.

 

خرید لوازم و دکوراسیون منزل

یکی دیگر از بخش های جذاب این مرکز تجاری فروش لوازم، اکسسوری و دکوراسیون منزل است. از فرش، مبل، لوستر، تزیینات منزل و کالای خواب گرفته تا هر چیز دیگری که در این رابطه نیاز داشته باشید را می توانید در طبقات همکف، اول و دوم (تیمچه حاج علی اکبر) تهیه نمایید.

 

خرید جواهرات، ساعت و زیورالات

اما محبوب ترین و درخشان ترین بخش ایران مال، بازارهای لوکس طلا، ساعت و جواهرات و … است. تمام زیورالات مخصوص خانم ها،آقایون و حتی کودکان را می توانید در این مجموعه گردآوری شده اند. طبقات همکف و اول برای فروش انوع کالاهای اصل و شیک طلا، ساعت و … در نظر گرفته شده است.

 

خرید کیف و کفش و محصولات چرمی

ده ها فروشگاه معتبر فعال در زمینه فروش محصولات چرمی از کیف و کفش گرفته تا موارد دیگر را یم توانید در این مرکز مشاهده کنید. فروشگاه های مربوط به محصولات چرمی در طبقات همکف و سوم قرار دارند.

 

خرید کالای دیجیتال

طبقه همکف ایران مال برای خرید کالاهای دیجیتال نیز مناسب است. انواع برندهای معتبر داخلی و خارجی محصولات دیجیتال را می توانید در این مجموعه مشاهده نمایید.

 

خرید محصولات فرهنگی و تفریحی

همانطور که گفتیم ایران مال می تواند توجه همه افراد با هر سلیقه و سنی را به خود جلب کند. دوستداران محصولات فرهنگی و هنری هم می توانند با مراجعه به شهر کتاب، سرای فیروزه، سرای عقیق و انتشاراتی های مختلفی که در این مجموعه حضور دارند اوقاتی لذت بخش را برای خود رقم بزنند. قدم زدن در بین قفسه های کتاب و محصولات هنری متنوع آن هم در یکجا می تواند آرزوی هر فرد فرهنگ دوستی باشد.

 

رستوران های ایران مال تهران

پس از سفر کردن به ایران مال و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تجربه کردن تفریحات و سرگرمی و بازارگردی‌های فراوان، چیزی که پکیج سفر یک روزه شما در ایران مال تهران را تکمیل می‌کند رفتن به رستوران و کافی شاپ به همراه خانواده و رفع خستگی در کنار خوردن غذاهای با کیفیت است.

به طور کلی چهار مجموعه فودکورت بزرگ در ایران مال تهران قرار دارد. البته به غیر از این چهار مجموعه، کافی شاپ‌ها و رستوران‌های متعدد دیگری نیز در بخش‌های مختلف این مال وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در این مجموعه‌ها امکان برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و غذایی مختلف مانند رویداد غذای کودک، غذاهای سنتی و بین‌المللی نیز وجود دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا لیستی از رستوران‌های بی‌نظیر ایران مال تهران را به شما معرفی کنیم.

رستوران های مجموعه ایران مال را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • ام شریف: غذای لبنانی – باغ ماهان، طبقه اول
  • ساج: غذای دریایی – طبقه سوم
  • قریشی: سلف سرویس و غذای ایرانی -طبقه سوم
  • هانی: غذای ایرانی -طبقه اول

رستوران های ایران مال

باغ رستوران ملل ایرانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران مال تهران که فرصت تجربه‌ گردشگری جهانی را به شما می‌دهد، باغ رستوران ملل ایرانی است که در این مجموعه طراحی شده است. شما با قدم زدن در این باغ رستوران، می‌توانید تجربه حضور در کوچه پس کوچه‌های کشورهای مختلف را به دست آورده و از طعم غذاهای ملل گوناگون بچشید. بنابراین اگر فردی علاقه‌مند به فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف انواع جوامع و کشورها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این باغ رستوران را از دست ندهید.

رستوران قریشی

این رستوران که در طبقه سوم ایران مال قرار دارد و همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است، پاتوقی پرطرفدار برای دوستداران غذاهای ایرانی است. رستوران قریشی منویی لذیذ و با کیفیت از انواع غذاهای ایرانی مانند انواع کباب، کوفته، باقالی پلو و کشک بادمجان و تعدادی از غذاهای فرنگی مانند بیف استراگانوف و بشقاب سبزیجات را به مشتریان خود عرضه میکند. همچنین دسرهای این رستوران پرطرفدار بوده و بخشی از رستوران به شکل سلف سرویس درآمده تا همه سلیقه‌ها را پوشش دهد. مجموع این ترکیبات باعث شده است تا مردم حتی در روزهای تعطیل هم برای غذا خوردن در رستوران قریشی صف بکشند.

رستوران هانی

رستوران هانی یکی دیگر از رستوران‌هایی است که به ارائه غذاهای ایرانی با کیفیت می‌پردازد. مزیت جالب این رستوران قرار داشتن آن در باغ ایرانی یا باغ ماهان ایران مال است. بنابراین شما می‌توانید پس از گشت و گذار در باغ ایرانی و لذت بردن از دیدن طبیعت و شنیدن صدای آب، به رستوران هانی رفته و غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی را نوش جان کنید. این رستوران نیز همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب مشغول به کار است.

رستوران ام شریف

رستوران ام شریف که در باغ ماهان ایران مال قرار دارد، محلی برای طرفداران غذاهای عربی و به خصوص لبنانی است. شما می‌توانید با سر زدن به این رستوران که از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است. لذت چشیدن طعم‌های لبنانی و غذاهای با کیفیت عربی را تجربه کنید.

رستوران ساج

رستوران ساج در طبقه سوم ایران مال قرار دارد و ساعت کاری آن همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب است. ویژگی مهم این رستوران ارائه غذاهای دریایی با کیفیت و فضای دلنشین و جالب آن است. اگر به دنبال امتحان کردن غذاهای دریایی و سالم هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما به رستوران ساج در ایران مال تهران سر بزنید.

فست فود فریکال

اگر در سفر یک روزه خود به ایران مال تهران میلی به خوردن غذاهای ایرانی نداشتید، و دنبال فست فود بودید. حتما سری به فست فود فریکال بزنید. در این مکان شما می‌توانید علاوه بر خوردن فست فودهای با کیفیت از محیط جالب و پرسنل خوش برخورد هم لذت ببرید. اما همه ماجرا در این موارد خلاصه نمی‌شود. شگفتی جالب فست فود فریکال این است که شما می‌توانید با نشستن سر میز و استفاده از تبلت‌های مخصوص سر میز یا اپلیکیشن موبایل فریکال، برگر موردعلاقه خودتان را با سلیقه خود درست کرده و سفارش دهید.  برای تجربه خلق یک برگر، به فست فود فریکال در طبقه سوم ایران مال تهران سر بزنید.

فست فود مانچ باکس

اگر به دنبال خوردن غذاها و فست فودهای با کیفیت ایتالیایی هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به فست فود مانچ باکس بزنید. در این مکان که در طبقه سوم ایران مال قرار دارد شما می‌توانید انواع پیتزاهای با کیفیت ایتالیایی، پاستاهای دلچسب، برگر و سوخاری‌های لذیذ را امتحان کنید.

 

معروف ترین کافی شاپ های ایران مال

چه چیزی لذت بخش تر از نشستن در کافه ای دنج و متناسب با سلقه هر فرد می تواند باشد؟! قطعا یکی از علاقمندی های بیشتر افراد کافه گردی است. ایرام مال نیز دارای کافه های متنوعی است تا هر فردی و با هر سلیقه بتواند در اینجا اوقات خوشی را برای خود رقم بزند. از جمله معروف ترین کافی شاپ های ایران مال می توان به موارد زیر اشاره کرد که همگی در طبقه دوم و سوم ایران مال تهران هستند.

  • شربت خانه
  • کافه دیدار
  • کافه کتاب
  • کافه سینما
  • کافه ورزش
  • کافه لانژ سینما
  • کاپوچینو

کافی شاپ های ایران مال

هتل ایرانمال تهران

این هتل که با معماری جالب و طراحی جدید خود باعث لذت بردن مسافران می‌شود، در 18 طبقه ساخته شده و 359 اتاق دارد. مساحت این هتل 123 هزار متر مربع است. هتل ایران مال تهران دارای امکانات رفاهی مدرن و زیادی بوده و بخش‌های مختلفی از جمله: سالن‌های مهمانی و آمفی تئاتر، اتاق جلسات و رویدادها، استخر و سالن ماساژ، آب درمانی و حمام ترکی، رستوران‌های ایتالیایی و شرقی و کافی‌شاپ‌های جدید و مدرن را دارد. از دیگر مزیت‌های هتل ایران مال، قرار گرفتن آن در نزدیکی پارک چیتگر، دریاچه خلیج فارس و پارک ملی گیاه‌شناسی است که باعث می‌شود برنامه روزهای دیگر سفرتان هم با بازدید از مناطق طبیعی و لذت‌بخش آن محدوده پر شود. برای سفر کردن به شهر تهران و بازدید از یکی از بزرگ‌ترین و مفرح‌ترین مال‌های خاورمیانه، به سایت پته مراجعه کرده و به راحتی در خانه بلیط هواپیمای خود را تهیه کنید.

ساعات کاری ایران مال 

ساعات کاری ایران مال تهران به تفکیک روزهای هفته و ماه‌های سال منعطف و قابل تغییر است.

روزهای معمول هفته تعطیلات عید و جشن های مذهبی تعطیلات سوگواری مذهبی و 22 بهمن اول فروردین، ۲۸ صفر، تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی
۹ تا ۲۱ ۹ تا ۲۱ ۱۲ تا ۲۱ تعطیل

 

شماره تماس: تلفن: ۴-۴۷۶۷۰۰۰۱-۰۲۱                         

دسترسی به پارکینگ ایران مال

طبیعتا برای رفتن به مکانی با این سطح از امکانات رفاهی کمترین نگرانی‌ای که باید داشته باشید، نگرانی جای پارک و پارکینگ است. در مجموعه ایران مال تهران هفت پارکینگ وجود دارد که هرکدام در بخش‌های متفاوت و با امکانات متفاوتی هستند. بازار بزرگ ایران مال تهران، دارای پارکینگ‌ عمومی، پارکینگ اختصاصی و پارکینگ ویژه و رایگان برای جانبازان و کم‌توانان است.

کلام آخر

ایران مال تهران یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مال‌های خاورمیانه است که علاوه بر کاربرد تجاری_تفریحی، جنبه‌های فرهنگی و هنری هم دارد. شما با رفتن به این مکان می‌توانید یک سفر یک روزه کامل و جذاب را برای خود به ارمغان بیاورید. در این سفر علاوه بر بازارگردی و خرید انواع  اقسام کالاها، شما می‌توانید از مکان‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. به شهربازی و تفریحات ورزشی پرداخته و درنهایت به رستوران‌های گوناگون کشورهای مختلف سر زده و طعم غذاهای بین‌المللی را بچشید.

 

سوالات متداول

ایران مال تهران، مرکزی تجاری_فرهنگی است که در منطقه ۲۲ و میان شهرهای تهران و کرج قرار گرفته است.

صاحب ایده و طراح ایران مال، مهندس علی انصاری، یکی از مالکان ثروتمند و خلاق ایرانی است.

ایران مال تهران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب مشغول به کار است. در روزهای آخر هفته، ساعات کاری آن یک ساعت بیشتر است.

برای رفتن به ایران مال با مترو باید سوار خط پنج مترو شده و در ایستگاه ایران خودرو یا چیتگر پیاده شوید.

ایران مال تهران در کنار بزرگراه شهید خرازی قرار گرفته است. این موضوع در کنار داشتن پارکینگ‌های ویژه، مکان مناسبی برای تردد با خودرو است.

هزینه ورود به ایران مال، استفاده از پارکینگ و بازدید از مکان‌های مختلف آن کاملا رایگان است.

ایران مال تهران، یک مجموعه تجاری_تفریحی بوده که علاوه بر فروش انواع و اقسام کالاها، کاربردهای فرهنگی_هنری نیز دارد. این مجموعه خدماتی مانند هتل برای مسافران، انواع رستوران‌ها، سرویس‌های ویژه رفت و آمد و... دارد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید