جاهای دیدنی تهران در شب بهترین مکان‌ها برای شبگردی

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
جاهای دیدنی تهران در شب بهترین مکان‌ها برای شبگردی

جاهای دیدنی تهران در شب به قدری زیبا هستند که ساعت‌ها می‌توانید به تماشای آن ها بنشینید و لذت ببرید. درست زمانی که خورشید به خواب می‌رود، تهران بیدار می‌شود. خیابان‌های پرنور پایتخت، همهمه و شلوغی پارک‌ها و رستوران‌های سطح شهر نشان از این دارد که ساکنان تهران عاشق شبگردی هستند. برای همین ما تصمیم گرفتیم به سراغ بهترین مکان‌ها برای شبگردی در تهران برویم.

معرفی بهترین جاهای دیدنی تهران در شب برای شکم گردی

اگر به دنبال بهترین جاهای دیدنی تهران در شب می‌گردید، اول از همه باید بهترین کافه‌ها و رستوران‌های تهران را به شما معرفی کنیم. درست است که در مناطق مختلف تهران، رستوران‌های لوکس و با کیفیت وجود دارند، اما ما در این قسمت قصد داریم به شلوغ‌ترین مکان‌ها برای شکم گردی در تهران بپردازیم.

خیابان سی تیر اولین فود استریت کشور، جزو بهترین محل‌ها برای شکم گردی در پایتخت است.

بام‌های تهران، دربند و درکه، پارک‌ها و شهربازی‌های تهران برای تفریحات شبانه مناسب‌اند.

پارک ملت، پارک ارم، بوستان نهج البلاغه، باغ ایرانی و ... جزو بهترین پارک‌ها برای شبگردی هستند.

خیابان سی تیر اولین فود استریت پایتخت

یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب برای شکم گردی، خیابان سی تیر است. این خیابان که جزو قدیمی‌ترین خیابان‌های پایتخت است، محل قرارگیری کافه‌های خیابانی و استریت فودهای معروف پایتخت است. خیابان سی تیر همیشه در شب‌ شلوغ است. زیرا یکی از بهترین مکان‌های گردشگری است و مردم تا ساعات نیمه شب در این خیابان مشغول گشت و گذار و تفریح هستند. در این منطقه بسیاری از گروه‌های موسیقی خیابانی برای مردم برنامه اجرا می‌کنند و عاشقان شبگردی هم در خیابان سنگ فرش شده سی تیر، قدم می‌زنند و از لحظه لحظه شب های تهران لذت می‌برند.

در خیابان سی تیر علاوه بر کافه‌ها و رستوران‌های معروفی چون کافه گل رضاییه که قدمتی ۹۰ ساله دارد، موزه ایران باستان، موزه آبگینه، موزه علوم و فناوری، کنیسه حییم، آتشگاه زرتشتیان، کلیسای انجیلی پطرس و … نیز قرار گرفته‌اند. اما امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری معمولاً در شب‌ها وجود ندارد. پس فقط می‌توانید در خیابان‌های شلوغ قدم بزنید، غذای انواع رستوران‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و چند ساعتی را با دوستان و عزیزانتان در یکی از این رستوران ها خوش باشید. همچنین علاقه مندان به تست غذاهای متنوع در تهران می توانند مطلب بهترین رستوران های تهران را مطالعه کنند و لذت تست غذاهای متنوع در تهران را از دست ندهند.

آدرس: مرکز شهر تهران -خیابان امام خمینی- خیابان سی تیر

جاهای دیدنی تهران در شب

میدان پالیزی پاتوق شکم گردی تهران

میدان پالیزی نیز یکی از مکان‌هایی است که اهالی شکم گردی شبانه به خوبی آن را می‌شناسند. کافه‌ها و رستوران‌های این میدان در شب برای گردشگران جذابیت بیشتری دارند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم برای امتحان کردن آبمیوه پالیزی و چشیدن بهترین معجون‌ها به این منطقه سری بزنید. در خیابان سهروردی هم می‌توانید انواع فست فودهای با کیفیت و رستوران‌های معروفی را ببینید که غذاهای خوشمزه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

آدرس: محله نیلوفر تهران- تقاطع سهروردی شمالی و قندی -میدان پالیزی

میدان پالیزی

خیابان پیروزی؛ اصیل و پرطرفدار

در محله‌های قدیم تهران مکان‌های بسیار خوبی برای شکم گردی شبانه وجود دارد. خیابان پیروزی هم از این مناطق است که برای کباب خورها حال و هوای خاصی دارد. در این خیابان می‌توانید انواع مغازه‌های جگرکی، کبابی و ساندویچی را ببینید که غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را آماده می‌کنند. غذاهای خیابانی که در دکه‌های مختلف عرضه می‌شوند، همیشه جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران دارند.

آدرس: شرق تهران- خیابان پیروزی

کافه‌ های تهران در شب

بعضی از کافه‌های تهران شبانه روزی هستند. بنابراین در هر ساعت از شبانه روز که به این کافه‌ها بروید، باز هستند و جزو بهترین مکان‌ها برای گردشگری شبانه محسوب می‌شوند. از جمله این کافه‌ها می‌توان موارد زیر اشاره نمود.

  • کافه سان ست در هتل اسپیناس
  • کافه هما و روسی و در هتل هما
  • کافه هالی در کوچه‌های خیابان نجات اللهی
  • کافه هتل فردوسی
  • کافه لابار نزدیک جنگل‌های شیان
  • کافه ماشا هتل پارسیان
  • کافه لونالاژ در برج‌های ASP

کافه هالی

آن سوی بام‌های تهران و لذت تفریحات شبانه

شهر تهران دارای جاهای دیدنی بسیاری است. اما خیلی از افراد ترجیح می‌دهند در ساعات پایانی شب به یک جای خلوت و دنج بروند و شلوغی شهر را از دور تماشا کنند. اینطوری برای چند ساعت هم که شده خودشان را دور از هیاهو و شلوغی زندگی احساس می‌کنند. بام‌های پایتخت جزو بهترین جاهای دیدنی تهران در شب هستند.

 

بام فراز

در منطقه سعادت آباد یکی از بام‌های تهران قرار گرفته است که اگر به آنجا سری بزنید، می‌توانید حال و هوای خودتان را عوض کنید و در رستوران‌های این منطقه یک غذای خوشمزه نوش جان کنید.

آدرس: منطقه سعادت آباد -امتداد پارک پرواز -میدان بهرود -بام فراز

 

بام بوعلی

در شمال غرب تهران یک مکان دنج و آرام وجود دارد که می‌توانید از بالاترین نقطه، تهران را تماشا کنید. می‌توانید چند ساعتی را با همراهانتان قدم بزنید و یا روی یک نیمکت بنشینید و در سکوت کامل از تماشای شهر لذت ببرید.

آدرس: منطقه سعادت آباد- شمال غرب تهران- بالای میدان بهرود و هتل اسپیناس پالاس- بام بوعلی

 

بام تهران

وجود امکانات تفریحی متنوع مانند تله کابین، کافه‌ها، رستوران‌های معروف، بانجی جامپینگ، سینما چند بعدی و … باعث شده تا بام تهران یکی از پاتوق‌های اصلی شبگردی در پایتخت باشد. شاید در گذشته تهرانی‌ها برای تماشای شهر به این منطقه می‌رفتند، اما امروزه علاوه بر پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی و تنفس هوای خوب این منطقه، گردشگران می‌توانند از تمام امکانات تفریحی بام تهران هم استفاده کنند و ساعات خوبی را در طول شب سپری کنند.

آدرس: تهران- بزرگراه شهید چمران -خیابان یمن -انتهای خیابان –بام تهران

بام تهران در شب

بام محک

ممکن است به خاطر شلوغی و شهرت بام تهران، کسی بام‌های دیگر را نشناسد. اما بام محک هم یک مکان دنج و ساکت برای افرادی است که می‌خواهند ساعتی را در طول شب خلوت کنند.

آدرس: بزرگراه صیاد شیرازی- بلوار اوشان -انتهای بلوار -خیابان پروانه وثوق

 

بام بوکان

یکی دیگر از بهترین بام‌های تهران که برای عاشقان شبگردی بسیار جذاب است، بام بوکان در محله نیاوران است.

آدرس: محله نیاوران- خیابان شریعتی و دزاشیب- خیابان صادقی قمی -خیابان بوکان -بام بوکان

 

جاهای دیدنی تهران در شب برای تفریح و هیجان

شهربازی‌های روباز و سرپوشیده تهران، جزو بهترین جاهای دیدنی تهران در شب هستند. اغلب خانواده‌ها در تعطیلات آخر هفته می‌خواهند کودکان خود را به مکان‌هایی ببرند که تفریح کنند. شهربازی‌ها و پارک‌های تهران که دارای امکانات تفریحی و بازی هستند، بهترین محل برای این افراد هستند.

با دیدنی های تهران آشنا شوید:
جاهای دیدنی تهران در پاییز

شهربازی چمران

قدیمی‌های تهران می‌دانند که بولینگ عبدو یا همان شهربازی چمران یکی از بهترین محل‌ها برای تفریح شبانه است. انواع تفریحات و وسایل بازی مانند ماشین‌های چرخشی، ماشین‌های کوبنده، سینما ۷ بعدی، موتور سواری، چرخ و فلک و … در این شهربازی سرپوشیده موجود هستند.

آدرس: شمال تهران -خیابان شریعتی- بالاتر از پل صدر -مجموعه ورزشی فرهنگی شهید چمران

 

پارک ارم

یکی از بهترین پاتوق‌های تهرانی‌ها برای شبگردی و تجربه لذت و هیجان، پارک ارم است. این پارک که علاوه بر باغ وحش، ۳ تا شهربازی برای بزرگسالان و کودکان دارد، باید در صدر فهرست جاهای دیدنی تهران در شب قرار بگیرد.

آدرس: غرب تهران- انتهای اتوبان شهید باکری- کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج

شهربازی ارم تهران

شهربازی ژوپیتر

خانواده‌هایی که به دنبال شهربازی‌های سرپوشیده با تمام امکانات تفریحی می‌گردند، می‌توانند به شهربازی ژوپیتر بروند د.ر این شهربازی علاوه بر دستگاه‌های بازی برای سنین مختلف، سینما، رستوران، فودکورت و فروشگاه هم دارد.

آدرس: اتوبان ستاری در غرب تهران- مجتمع تجاری کوروش- طبقه دوم- شهربازی ژوپیتر

 

سرزمین شادی

سرزمین شادی، یک شهربازی بسیار بزرگ و سرپوشیده است که در سه طبقه ساختمان الماس هروی قرار گرفته است. بنابراین خانواده‌ها می‌توانند کل ساعات شب را در این شهر بازی سپری کنند و از تفریح و هیجان کودکانشان لذت ببرند.

آدرس: تهران- میدان هروی -مجتمع فرهنگی تاریخی ورزشی و تجاری الماس هروی- سرزمین شادی

 

سرزمین عجایب تیراژه ۱

در یکی از مراکز تجاری معروف تهران با نام مرکز تجاری تیراژه، یک شهربازی سرپوشیده قرار گرفته که برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب است. این شهربازی علاوه بر ساعت شب در تمام روز هم باز است. بنابراین اگر به دنبال یک محل برای تفریح‌های آخر هفته می‌گردید، شهربازی سرزمین عجایب برای شما بهترین گزینه است.

آدرس: غرب تهران -اتوبان اشرفی اصفهانی- مرکز تجاری تیراژه ۱ -سرزمین عجایب

 

جاهای دیدنی تهران در شب برای خرید

مراکز خرید تهران جزو جاذبه‌هایی هستند که در طول شب و روز پذیرای گردشگران و شهروندان تهرانی هستند. در این قسمت به معرفی معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران در شب می‌پردازیم.

بازار تجریش

بازار معروف تجریش که خود یکی از جاذبه‌های دیدنی پایتخت است، شب‌ها هم جذابیت ویژه‌ای دارد. مخصوصاً در شب‌های نزدیک به عید نوروز که شلوغی و جنب و جوش این بازار دو برابر می‌شود. اگر می‌خواهید لباس ها و وسایل مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید، می‌توانید به بازار تجریش بروید.

آدرس: حد فاصل میدان قدس و میدان تجریش- منطقه شمیرانات

 

ایران مال

یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی و خرید کشور، بازار بزرگ ایران مال است که می‌توان آن را هم در فهرست جاهای دیدنی تهران در شب قرار داد. وجود فودکورت‌ها، رستوران‌ها، انواع مکان‌های تفریحی، شهربازی و مجموعه‌های ورزشی در ایران مال باعث شده تا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اجتماعی و تجاری کشور باشد.

آدرس: غرب تهران- اتوبان شهید همت- اتوبان شهید خرازی- ایران مال

ایران مال تهران

مگا مال

مرکز خرید مگامال نیز علاوه بر اینکه محل مناسبی برای خرید است، برای عاشقان شبگردی هم یک مکان مناسب است. شهربازی مگامال، هایپر مارکت‌ها، فضای سبز این مرکز خرید، پردیس سینمایی و سایر امکانات تفریحی که در این مرکز وجود دارند، برای شبگردی در تهران عالی هستند.

آدرس: شهرک اکباتان -خیابان هگمتانه یکم -خیابان صارمی

 

مرکز خرید پالادیوم

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در شب، مرکز خرید پالادیوم است که علاوه بر دارا بودن امکانات تفریحی و رفاهی به خاطر داشتن فروشگاه‌های معروف که انواع کالاهای برند را در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهند، معروف است. حتی می توانید در فودکورت ها، رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز خرید هم ساعاتی بنشینید و از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرید.

آدرس: تهران- خیابان مقدس اردبیلی- نرسیده به میدان الف -مرکز خرید پالادیوم

 

مرکز خرید دنیای نور

این مرکز خرید ۱۰ طبقه ۲۸۰ واحد تجاری دارد و اگر می‌خواهید چند ساعتی را به پاساژگردی بپردازید، می‌توانید به شرق تهران و مرکز خرید دنیای نور بروید. خیابان رسالت هم به خاطر وجود مراکز خرید همیشه شلوغ و پر جنب و جوش است.

آدرس: بزرگراه رسالت- بین بزرگراه امام علی و شهید صیاد شیرازی -مرکز تجاری دنیای نور

 

پارک‌های تهران پاتوق شبگردی‌های شبانه

پارک‌های معروف پایتخت هم جزو جاهای دیدنی تهران در شب محسوب می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید با معروف‌ترین پارک‌های تهران برای گشت و گذار در شب آشنا شوید، باید بگوییم که تمام پارک‌های تهران در هر منطقه‌ای برای گردش و تفریح مناسب هستند. اما بعضی از پارک‌ها هستند که به خاطر دارا بودن امکانات تفریحی نسبت به بقیه جاها شلوغ‌ترند. این پارک‌ها عبارت‌اند از:

 

پارک ملت

پارک قدیمی ملت، یکی از مکان‌های مناسب برای شبگردی شبانه است. این پارک قدیمی که جزو اصلی‌ترین مراکز تفریحی تهرانی‌ها است، دارای امکانات متنوعی نیز هست.

آدرس: تهران -خیابان ولی عصر- جنب بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

 

پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش نیز یکی از زیباترین پارک‌های تهران است که به خاطر داشتن امکانات تفریحی مانند فودکورت ها، رستوران‌ها، آسمان نمای گنبد مینا، فانوس دریایی و قرارگیری در کنار پل طبیعت یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران است. بیشتر گردشگران برای تماشای فواره‌های آبی و مشعل‌های آتش این پارک به آنجا می‌روند. اما بعضی از افراد هم برای تماشای شهر از بالای پل طبیعت به این پارک می‌روند.

آدرس: خیابان آفریقا -نرسیده به چهارراه جهان کودک- انتهای کوچه ژوبین

پارک آب و آتش

باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی در منطقه ونک یکی از باغ‌های جدید است که به سبک باغ‌های ایرانی طراحی شده است. اگر به فکر شبگردی در تهران هستید، توصیه می‌کنیم حتماً به باغ ایرانی بروید که یکی از جذاب‌ترین پارک‌های پایتخت است.

آدرس: تهران- خیابان شیخ بهایی شمالی- ۲۰ متری پیروزان -کوچه شهید صابری

 

پارک پرواز

یکی دیگر از پارک‌های معروف تهران که برای شبگردی و تفریح امکانات رفاهی مناسبی دارد، پارک پرواز است. رستوران‌ها و کافه‌های متعددی هم در این پارک قرار دارند. حتی یک سینمای چند بعدی هم در پارک پرواز وجود دارد که می‌توانید در آنجا هیجان را تجربه کنید. طبیعت پارک پرواز باعث شده تا بسیاری از تهرانی‌ها برای تعطیلات آخر هفته خود به منطقه سعادت آباد و این پارک زیبا بروند.

آدرس: تهران- سعادت آباد -میدان بهرود -روبروی هتل اسپیناس پالاس

 

بوستان نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه هم یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در شب است. یک پل معلق در این پارک قرار گرفته که برای خانواده‌ها جذابیت زیادی دارد. وجود امکاناتی مانند فضای ورزشی، سینمای 6 بعدی، شهربازی، لانگر و سوئینگ، آمفی تئاتر روباز، بانجی جامپینگ، رستوران‌ها، کافه‌های متعدد و … باعث شده تا یکی از محل‌های مناسب شبگردی در تهران بوستان نهج البلاغه باشد.

آدرس: تهران- بین بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگراه همت -غرب بزرگراه یادگار امام

 

جاذبه‌های تهران در شب

تا اینجا درباره پارک‌ها، شهربازی‌ها، بام‌های تهران و مراکز خرید صحبت کردیم. برای افرادی که عاشق شکم گردی هستند هم چند رستوران و کافه معروف را معرفی نمودیم. اما بهتر است حالا دیگر به جاهای دیدنی تهران بپردازیم که علاوه بر شب در طول روز هم برای گردشگران جذاب هستند.

 

پل طبیعت

یکی از قشنگ‌ترین پل‌های تهران که با نورپردازی ویژه خود در شب‌ها بسیار جذاب و درخشان می‌شود، پل طبیعت است. اگر می‌خواهید ساعاتی را روی پل طبیعت پیاده‌روی کنید و مناظر زیبای اطراف را از آن بالا تماشا کنید، بهترین فرصت شب‌ها است. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد این پل و پارک‌های زیبای اطراف جزو امکانات تفریحی پل طبیعت محسوب می‌شوند.

آدرس: تهران- میدان ونک- بزرگراه حقانی- بعد از چهارراه جهان کودک -پارک آب و آتش

پل طبیعت

دریاچه چیتگر

در میان جاهای دیدنی تهران در شب، دریاچه چیتگر و بام لند نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. این مرکز تفریحی که علاوه بر داشتن رستوران‌ها و کافه‌های بسیار معروف تهران، برای پیاده‌روی، ورزش‌های آبی و دوچرخه سواری هم مناسب است. اگر قصد خرید هم داشته باشید، می‌توانید در مجموعه بام لند خرید کنید. پس هر آن چیزی که نیاز داشته باشید را می‌توانید اینجا پیدا کنید.

آدرس: تهران- انتهای اتوبان همت غرب- دریاچه چیتگر

 

باغ فردوس

درست است که در فهرست جاهای دیدنی تهران در شب نامی از خیابان ولیعصر نبردیم. اما دلیل نمی‌شود که این خیابان جزو پاتوق‌های شبگردی تهران نباشد. باغ فردوس که یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران است، در خیابان ولیعصر قرار گرفته. بنابراین اگر به فکر قدم زدن در طولانی‌ترین خیابان پایتخت هستید و می‌خواهید محله‌های قدیمی تهران را از نزدیک ببینید، بهتر است به خیابان ولیعصر بروید و باغ فردوس را نیز در این خیابان ببینید.

آدرس: خیابان ولیعصر -بعد از سه راه زعفرانیه -نرسیده به تجریش

 

دربند و درکه

دربند و درکه هم یکی از پاتوق‌های شبگردی تهرانی‌ها است که در تمام فصول سال برای آن ها جذابیت زیادی دارد. بسیاری از تهرانی‌ها روزهای آخر هفته به دربند و درکه می‌روند. اما بعضی از افراد هم با شروع شب و روشن شدن چراغ‌ها به این منطقه تفریحی خوش آب و هوا سر می‌زنند. گردشگران در رستوران‌ها و کافه‌های معروف دربند و درکه ساعاتی را استراحت می‌کنند و از آب و هوای خوب این منطقه لذت می‌برند.

آدرس: تهران- میدان تجریش- خیابان دربند -میدان سربند

 

کلام پایانی

تفریحات تهران و جاهای دیدنی تهران در شب فقط مواردی نیستند که ما در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. هر کس با توجه به سلیقه خود می‌تواند در تهران یک انتخاب ویژه برای شبگردی داشته باشد. از پارک‌های معروفی چون پارک جمشیدیه گرفته تا شهربازی‌ها و کافه‌هایی چون کافه تهرون، همه و همه جزو پاتوق‌های شبگردی شبانه هستند. اگر شما هم جایی را در پایتخت برای شبگردی سراغ دارید به ما معرفی کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید