جاهای دیدنی تهران در پاییز

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
جاهای دیدنی تهران در پاییز

همین که پاییز از راه می‌رسد، عاشقان سفر به تکاپو می‌افتند تا یک مقصد پاییزی برای سفر خود انتخاب کنند. اما چه مقصدی بهتر از تهران که در پاییز رنگارنگ حال و هوای دیگری دارد. قدم زدن در میان برگ‌های خشک درختان و بازدید از جاهای دیدنی تهران در پاییز فرصتی است که گردشگران و عاشقان سفر هرگز آن را از دست نمی‌دهند.

معرفی جاهای دیدنی تهران در پاییز

برای معرفی جاهای دیدنی تهران در پاییز ابتدا باید جاذبه‌های دیدنی را به دو دسته تقسیم کنیم. دسته اول جاذبه‌هایی هستند که داخل شهر هستند. این جاذبه‌های دیدنی برای افرادی مناسب هستند که فرصت کافی برای خروج از شهر را ندارند و می‌خواهند در تعطیلات آخر هفته، زیبایی‌های پاییز را از نزدیک تماشا کنند. دسته دوم از جاهای دیدنی تهران، مربوط به آن دسته از جاذبه‌هایی می‌شوند که خارج از شهر تهران قرار دارند.

علاوه بر پارک‌های تهران مانند پارک قیطریه، بوستان آب و آتش و پارک ملت، در اطراف تهران نیز جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارند که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

روستای چشمه اعلا که در نزدیکی کوه دماوند قرار گرفته و ۴۵ کیلومتر تا تهران فاصله دارد، چشمه آب معدنی دارد.

روستای کردان، یکی از مناطق تفریحی لوکس و مدرن است که برای اقامت بسیار مناسب است.

جاهای دیدنی پاییزی داخل تهران

اگر عاشق پاییز هستید و از دیدن منظره درختان پاییزی که پوشیده از برگ‌های زرد و نارنجی هستند سیر نمی‌شوید، اما فرصت کافی برای بیرون رفتن از شهر تهران را ندارید، نگران نباشید. ما در این بخش قصد داریم به آن دسته از جاهای دیدنی تهران در پاییز اشاره کنیم که داخل همین پایتخت شلوغ هستند. پس نیازی نیست حتماً منتظر تعطیلات آخر هفته باشد یا بخواهید چند روزی برای دیدن آن ها مرخصی بگیرید. حتی بعد از پایان کار روزانه نیز می‌توانید چند ساعت وقت بگذارید و آن ها را از نزدیک ببینید.

اوشان فشم

یکی از مناطق ییلاقی لواسان که توانسته آرامش خود را در کنار هیاهوی شهر تهران حفظ کند، دره اوشان فشم است. شاید در گذشته اوشان فشم جزو جاهای دیدنی اطراف تهران محسوب می‌شد. اما امروزه به دلیل گسترش شهر و نزدیکی این منطقه به تهران، می‌توان از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران اشاره کرد. باغ‌های زیبا، طبیعت هزار رنگ و آرامش این منطقه برای گردشگران پاییزی جذابیت زیادی دارد. در اطراف این دره روستاهای بسیاری هستند که جزو اصلی‌ترین مقاصد طبیعت گردی محسوب می‌شوند و هر یک زیبایی‌های خاص خود را دارند.

اوشان فشم تهران در پاییز

تجربه طعم لذیذ غذا در تهران با مطالعه:
بهترین رستوران های تهران (همراه با آدرس + عکس)

پارک لویزان

رفتن به پارک لویزان و هم نشینی با افراد خانواده می‌تواند خستگی یک روز کاری را از تن شما به در کند. به خصوص اگر اینکه در فصل پاییز به این پارک بروید و از نزدیک مناظر طبیعی و زیبای پارک را تماشا کنید. حتی می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی پارک قدم بزنید و در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مجموعه های ورزشی این پارک اوقات خوشی را سپری کنید.

پارک لویزان

دربند و درکه

دربند و درکه جزو جاذبه‌های دیدنی تهران است که در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد. فرقی نمی‌کند بهار باشد یا پاییز، تهرانی ها برای استراحت و تفریح در هر فصلی، دربند و درکه را انتخاب می‌کنند که به خاطر داشتن آب و هوای مطلوب و وجود رستوران‌های معروف، جایگاه ویژه نزد تهرانی‌ها دارد. اگر از شهرهای دیگر هم به تهران سفر می‌کنید، می‌توانید سری به دربند و درکه بزنید و طبیعت زیبای این منطقه را از نزدیک ببینید. امکانات رفاهی، تفریحاتی چون سورتمه سواری، پیاده‌روی و چشیدن خوراکی‌های خوشمزه در رستوران‌های این منطقه، چیزی نیست که به این راحتی‌ها از خاطر شما فراموش شود.

دربند و درکه تهران

 کاخ سعدآباد

باغ موزه کاخ یا همان کاخ سعدآباد که یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های کشور محسوب می‌شود که در شهر تهران قرار گرفته است. مناظر طبیعی زیبای اطراف و دیدن موزه‌های زیبای داخل مجموعه سعدآباد برای هر گردشگری جذاب است. به خصوص اینکه گردشگران عاشق تاریخ و فرهنگ باشکوه دوره‌های گذشته باشند. اما بهتر است این نکته را بدانید که دیدن تمام موزه‌ها و کاخ‌های سلطنتی زمان زیادی لازم دارد. پس حتماً کفش مناسب و خوراکی همراه داشته باشید. چون ناچار می‌شوید به علت خستگی و گرسنگی به خوراکی فروشی‌های داخل موزه بروید و قیمت‌های بالایی برای یک نوشیدنی یا ساندویچ سرد بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازدید از موزه سعدآباد، حتماً از باغ موزه ملت و بخش خودروهای سلطنتی دیدن کنید.

کاخ سعدآباد تهران در پاییز

پارک چیتگر

پارک چیتگر به خاطر وجود دریاچه بزرگ چیتگر جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. این منطقه که جزو پارک‌های جنگلی پایتخت محسوب می‌شود، یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است که طرفداران خاص خود را دارد. بسیاری از تهرانی‌ها در این پارک ورزش صبحگاهی می‌کنند. اما بعضی از افراد نیز به صورت حرفه‌ای سوارکاری، پینت بال، دوچرخه سواری و سایر ورزش‌های دیگر را در این پارک دنبال می‌کنند. چندین رستوران و بوفه نیز در این پارک قرار دارد که گردشگران می‌توانند پس از خستگی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را در آن جا میل کنند.

پل طبیعت و بوستان‌های اطراف

پل طبیعت که این روزها به یکی از نمادهای شهر تهران تبدیل شده، جزو اصلی‌ترین مقاصد گردشگری پایتخت در تمام فصول است. اما دیدن پارک‌های اطراف پل طبیعت در پاییز، رنگ و بوی خاص خود را دارد. مخصوصاً اگر شب هنگام به بالای این پل سه طبقه بروید و مناظر زیبا و چشم اندازهای طبیعی اطراف را از بالای پل تماشا کنید. بوستان آب و آتش و پارک طالقانی که در دو طرف این پل قرار گرفته‌اند نیز جزو جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران در پاییز محسوب می‌شوند.

پارک قیطریه

یکی از پارک‌های زیبای شمال شهر تهران، پارک قیطریه است که به خاطر داشتن آب و هوای مناسب و پوشش گیاهی فراوان در فصل پاییز برای گشت و گذار و تفریح بسیار مناسب است.

پارک قیطریه

باغ موزه فردوس

از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر تهران که در فصل پاییز حتماً باید آن را از نزدیک ببینید، باز باغ موزه فردوس است. در این باغ موزه آثار تاریخی دوره قاجار نگهداری می‌شود. این باغ موزه که داخل خیابان ولیعصر قرار گرفته، وسعتی معادل ۲۰ هزار متر مربع دارد. بنابراین گردشگران می‌توانند علاوه بر دیدن عمارت باغ موزه، از مناظر طبیعی اطراف و باغ‌های رنگارنگ پاییزی آن نیز دیدن کنند و عکس‌های خاطره‌انگیزی را از سفر خود به تهران در پاییز ثبت کنند.

پارک ملت

از قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر تهران که در شمال پایتخت قرار گرفته، پارک ملت است. این پارک بزرگ ۳۴ هکتار است و در فصل پاییز به خاطر ریختن برگ درختان، مناظر بسیار زیبایی را پدید می‌آورد. به همین خاطر علاقه‌مندان به پاییز گردی حتماً در میان فهرست جاهای دیدنی تهران در پاییز، پارک ملت را هم قرار می‌دهند.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه نیز جزو معروف‌ترین پارک‌های تهران است که در نیاوران قرار گرفته است. وجود درختان اقاقیا، نارون افرای سیاه، بیدهای مجنون و چنارهای بزرگ پارک جمشیدیه جزو دلایل اصلی زیبایی این پارک هستند. زیرا هرچه پاییز پیش می‌رود، این درختان جامه‌های رنگارنگ‌تری به تن می‌کنند و توجه گردشگران را بیشتر به خود جلب می‌کنند. یک آبشار مصنوعی و حوضچه زیبا هم در پارک جمشیدیه قرار دارد که گردشگران برای استراحت می‌توانند در این مکان بنشینند و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.

نکته جالبی که درباره پارک جمشیدیه وجود دارد، علاوه بر پوشش گیاهی و درختان زیبای این پارک، وجود گونه‌های متنوع جانوری است. بیش از ۶۰ نوع پرنده در این پارک زندگی می‌کنند که هنگام پیاده‌روی می‌توانید صدای آواز آن ها را از نزدیک بشنوید. همچنین می‌توانید در بهشت سنگی تهران یا همان پارک جمشیدیه پیاده‌روی کنید و از آب و هوای پاک شمال تهران و مناطق کوهستانی لذت ببرید.

پارک ژوراسیک

اگر می‌خواهید در فصل پاییز به همراه خانواده به یکی از جاهای دیدنی تهران بروید، بهتر است پارک ژوراسیک را انتخاب کنید که به خاطر وجود ماکت دایناسورها و حیوانات بزرگی مانند فیل، خرس و … برای کودکان جذابیت زیادی دارد. طبیعت زیبای پارک ژوراسیک نیز در فصل پاییز حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. این پارک در خیابان سعادت آباد قرار گرفته و دیدن آن می‌تواند برای کودکان و نوجوانان تجربه جالبی باشد.

پارک ژوراسیک

پارک سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار نیز برای عاشقان طبیعت بسیار جذاب است. زیرا یک منطقه طبیعی در آن وجود دارد که زیر نظر محیط زیست قرار گرفته و به خاطر دارا بودن پوشش‌های گیاهی، زیستگاه جانوران کمیاب جنگلی است. این پارک دارای امکانات ورزشی، رفاهی و اغذیه فروشی‌هایی است که گردشگران می‌توانند از همه آن ها استفاده کنند.

باغ پرندگان تهران

یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی تهران، باغ پرندگان است که مسافران و علاقه‌مندان به پرندگان در هر فصلی از آن دیدن می‌کنند. اما دیدن چشم‌اندازهای پاییزی و پرواز پرندگان در بخش‌های مختلف این پارک برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد تهران‌گردی در پاییز را دارید، حتماً به باغ پرندگان هم سری بزنید.

 

باغ گیاه شناسی تهران

شاید تصور کنید دیدن باغ گیاه شناسی تهران در پاییز چندان جذاب نیست. زیرا اکثر گونه‌های گیاهی و درختان در خواب زمستانی هستند. اما به قدری این باغ زیبا طراحی شده که در هر فصلی به آنجا سر بزنید از دیدن موزه‌ها و زیبایی‌های باغ گیاه شناسی خسته نمی‌شوید.

کاخ‌های سلطنتی تهران

علاوه بر کاخ سعدآباد که به صورت جداگانه درباره آن صحبت کردیم، کاخ‌های گلستان و نیاوران نیز جزو جاهای دیدنی تهران در پاییز هستند. این کاخ‌ها که امروزه به موزه‌های فرهنگی تاریخی تبدیل شده‌اند، دارای معماری‌های منحصر به فردی هستند و در محوطه وسیع آن ها انواع گونه‌های گیاهی و درختان زیبا به چشم می‌خورند. بنابراین اگر قصد تهران گردی در فصل پاییز را دارید، بهتر است کاخ‌های زیبای سلطنتی را که مانند جواهری درخشان خودنمایی می‌کنند، از دست ندهید.

کلیسای سرکیس مقدس

این کلیسا که یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای مسیحیان در شهر تهران است، برای افرادی که می‌خواهند در فصل پاییز به یک مکان دنج و آرام بروند و با معماری‌های زیبای مسیحیان آشنا شوند، بسیار جذاب است. داخل این کلیسا پوشیده از سبک‌های معماری خاص و نقاشی‌های دیواری است. توجه کنید که ساعت بازدید از این کلیسا از ۹ صبح تا ۱۸ عصر است. مگر اینکه بخواهید یکشنبه برای بازدید از کلیسا بروید که ساعات بازدید در این روز از ۱۳ الی ۱۹ عصر است.

کلیسای سرکیس مقدس

موزه نگارستان

یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز همین موزه نگارستان است. چرا که هم دارای بنایی تاریخی و آثار تاریخی دوران قاجار است، هم مناظر طبیعی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد. پس می‌توانید با قدم زدن در میان درختان رنگارنگ پاییزی از دیدن آن ها لذت ببرید.

جاهای دیدنی پاییزی اطراف تهران

حالا که درباره جاهای دیدنی داخل تهران صحبت کردیم، بهتر است کمی هم درباره زیباترین مکان‌های دیدنی اطراف تهران در فصل پاییز، مطالبی را ارائه کنیم. همیشه روستاها و طبیعت زیبای اطراف شهرهای بزرگ برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. زیرا از شلوغی و ترافیک شهر دور هستند و فرصت کافی به مسافران می‌دهند تا چند روزی را در آرامش باشند و مناظر زیبای پاییزی را از نظر بگذرانند.

دره کن سولقان

یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز که در منطقه شمال غرب قرار گرفته و ۲۸ کیلومتر با تهران فاصله دارد دره کن سولقان است. این منطقه جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران است که به خاطر وجود رودخانه کن، شهرت زیادی پیدا کرده است. به خاطر اینکه تعداد مسافران و گردشگرانی که از این منطقه دیدن می‌کنند، زیاد است اقامتگاه‌های بوم گردی و سوئیت‌های مجهزی هم در این منطقه قرار است.

سد لتیان

وجود درختان جنگلی در کنار رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان در کنار مناظر کوهستانی پاییزی، برای عاشقان طبیعت جذابیت زیادی دارد. بسیاری از افراد برای قایق سواری، ماهیگیری و کوهپیمایی به این دریاچه می‌روند.

روستای افجه

روستای زیبای افجه یکی از زیباترین مناظر پاییزی است که تاکنون دیده‌اید. درختان زیبای این منطقه طبیعت بکر و دست نخورده در پاییز زیبایی بیشتری دارند و عاشقان عکاسی در پاییز حتماً روستای افجه را انتخاب می‌کنند. خانه‌هایی که دارای بافت قدیمی و کاهگلی هستند، زیبایی این روستا را دو چندان می کنند. دشت لار، دشت هویج، عمارت‌های قدیمی که از دوران قاجار به جا مانده اند و آبشار پسچویک جزو جاذبه‌های دیدنی این منطقه هستند.

روستای آهار

حالا که می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی تهران در پاییز صحبت کنیم، بهتر است اول روستاهای زیبای اطراف تهران را به شما معرفی کنیم که همه آن ها به خاطر داشتن دیوارهای سنگی و کاهگلی قدیمی، رودخانه‌های پرآب و درختان میوه، جذابیت زیادی برای مسافران پاییزی دارند. اگر می‌خواهید ساعاتی را کنار رودخانه شکرآب و پیشکنک بنشینید و گذر عمر را در فصل پاییز تماشا کنید، حتماً به روستای آهار هم سری بزنید که معنی کلمه آن آسیاب آبی است و به مرور زمان از کلمه اوهر به آهار تغییر پیدا کرده است.

روستای آهار

روستای زرین دشت

یکی دیگر از روستاهای پر آب که در نزدیکی فیروزکوه قرار گرفته، روستای زرین‌دشت است. وجود درختان رنگارنگ پاییزی و رودخانه حبله رود که از میان این روستا عبور می‌کند، احتمالاً شما را وسوسه کرده تا از نزدیک بروید و هوای پاک این روستا را نفس بکشید.

روستای برغان

احتمالاً برای یک بار هم که شده نام آلوی معروف برغان را شنیده‌اید. اما اگر بدانید یک روستا به همین نام در اطراف تهران و کرج قرار گرفته و جزو زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز محسوب می‌شود، برایتان جالب است. این روستا دارای معماری سنتی به سبک دوران قاجار است و طبیعت بکر و بی‌نظیر آن برای گردشگری و عکاسی در طبیعت پاییزی حرف ندارد.

روستای گزو

روستای گزو که حدود ۲۵۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد به خاطر اینکه جزو زیباترین روستاهای اطراف تهران است، همیشه برای طبیعت گردان جالب است. یک آبشار بسیار زیبا و منحصر به فرد نیز در این روستا قرار گرفته که اگر بخواهید در فصل پاییز از آن دیدن کنید، توفیق اجباری پیدا می‌کنید تا مناظر زیبا و درختان رنگارنگ پاییزی طبیعت اطراف آن را نیز از نزدیک ببینید.

روستای برگ جهان

اگر تصمیم دارید از دریاچه سد لتیان دیدن کنید، بهتر است سر راهتان حتماً از روستای برگ جهان این روستای کهن، دیدن کنید. آثار به دست آمده از این روستا نشان می‌دهد که جزو قدیمی‌ترین روستاهای اطراف پایتخت است. اگر موفق شوید به این روستای زیبا در نزدیکی لواسان بروید، احتمالاً می‌توانید دیوارهای باقیمانده از عمارت‌های قدیمی این منطقه را ببینید. حتی می‌توانید پس از گشت و گذار در این روستا مسیرتان را ادامه بدهید و روستای افچه را هم ببینید که در بخش‌های پیش درباره آن صحبت کردیم. خوبی روستاهای اطراف تهران این است که فاصله نزدیکی تا یکدیگر دارند.

روستای برگ جهان

روستای ایگل

این روستای زیبا که در اطراف تهران قرار گرفته، یکی از جاذبه‌های طبیعی محسوب می‌شود که به خاطر وجود آبشار و رودخانه زیبای خود، شهرت زیادی دارد. پس در سفرتان به تهران پاییزی، حتماً از آبشار زیبا و مناظر طبیعی روستای ایگل هم دیدن کنید که در مسیر اوشان فشم و لواسانات قرار دارد.

منطقه الموت

منطقه الموت به خاطر داشتن طبیعت زیبا و دریاچه زیبای اوان که در میان این درختان محصور شده یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد پاییزی است. بنابراین اگر دوست دارید یک منظره کوهستانی و یک دریاچه زیبا در داخل درختان سر به فلک کشیده زرد و نارنجی را از نزدیک ببینید، حتماً به منطقه الموت در اطراف تهران بروید و یک روز پاییزی را در این منطقه بگذرانید.

روستای وردیج

روستای کوهستانی وردیج به خاطر داشتن کوه‌های منحصر به فرد با اشکال عجیب و غریب برای افرادی که باورهای ماورایی دارند، بسیار جذاب است. این منطقه کوهستانی بیشتر شبیه اسفنج‌های حفره‌دار است و دیدن آن ها از نزدیک جذابیت زیادی برای مسافران پاییزی دارد. اگرچه بیشتر باغ‌ها و زمین‌های این منطقه شخصی هستند، اما طبیعت زیبای روستا، آغوش خود را به روی گردشگران گشوده است.

روستای وردیج

دشت لار

اگر می‌خواهید منظره زیبایی از کوه دماوند را از میان دشت وسیع لار ببینید، بهترین فرصت برای شما فصل پاییز است. وجود کوه با آب و هوای عالی و معتدل، رودخانه، دریاچه، آبشار و دشت‌های وسیع در کنار یکدیگر، جان می‌دهد برای یک کمپینگ پاییزی و نوشیدن یک چای گرم در آب و هوای سرد پاییز روستای خور. قدم زدن در میان برگ‌های خشک شده پاییزی در روستای خور و طبیعت گردی به یکی از زیباترین خاطره‌های شما تبدیل می‌شود. اگر قصد دارید به شهرهای شمالی بروید و در مسیر جاده چالوس هستید، بهتر است حتماً چند ساعتی را به دیدن روستای خور اختصاص دهید. مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نمی‌شوید.

روستای چشمه اعلا

اگر می‌خواهید در یک روز پاییزی به یک منطقه خوش آب و هوا بروید و یک پیکنیک یک روزه را تجربه کنید، بهتر است روستای زیبای چشمه اعلا را انتخاب کنید و از خواص آب‌های معدنی این روستا هم استفاده کنید. باغ‌ های میوه این روستا نیز در فصول مختلف پوشیده از میوه ‌های رنگارنگ هستند و برای مسافران جذاب و دل فریبند.

روستای آبنیک

جذابیت روستای آبنیک به خاطر وجود جویبارهای متعدد و رودخانه‌ای است که از دل این روستا عبور می‌کند. وجود این رودخانه‌ها باعث شده این روستا جان تازه‌ای بگیرد. اگر قصد دارید از فشم دیدن کنید، سر راهتان می‌توانید حتماً غار بیوک آقا و امامزاده‌های تاریخی روستای آبنیک را هم ببینید.

روستای سنگان

بیشتر تهرانی‌ها روستای سنگان را به خاطر داشتن آبشار زیبا و بی‌نظیرش می‌شناسند. البته غار زیبای این روستا و پوشش گیاهی نیز طبیعت گردان را به خود جلب می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند شما از کدام دسته باشید، روستای سنگان می‌تواند به واسطه جذابیت‌های طبیعی خود توجه هر مسافر با هر سلیقه‌ای را جلب کند.

روستای سنگان

روستای کردان

آخرین گزینه از فهرست جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز روستای زیبای کردان است. انتخاب روستای کردان و قرار دادن آن در آخر فهرست به معنای کم اهمیت بودن آن نیست. چرا که طبیعت گردان، کوهنوردان و عاشقان تفریح و خوشگذرانی، کردان را به خاطر داشتن جاذبه‌های زیاد انتخاب می‌کنند. افرادی که می‌خواهند پاراگلایدر سواری کنند، در مراکز گردشگری از امکانات رفاهی استفاده کنند و یا از طبیعت و آب و هوای خوش این منطقه لذت ببرند به روستای لوکس کردان می‌روند که پر از ویلاها و سوئیت‌های اقامتی زیبا و مدرن است. بنابراین اگر به دنبال یکی از گردشگاه‌های لوکس در اطراف شهر تهران می‌گردید، بهتر است کردان را انتخاب کنید که در نزدیکی اتوبان قزوین کرج قرار گرفته است.

کلام پایانی

وقتی صحبت از تفریحات تهران و  جاهای دیدنی تهران در پاییز باشد، هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. افرادی که از هیاهوی شهر تهران خسته شده اند و می‌خواهند چند ساعتی هم که شده از ترافیک و دود فرار کنند به دنبال پیدا کردن مکان‌های دیدنی هستند که هم از نظر امکانات تفریحی و هم از نظر جاذبه‌های طبیعی بی‌نقص باشند. ما تلاش کردیم در این نوشتار به برخی از این مکان‌های دیدنی اشاره کنیم. اگر تاکنون از این جاذبه‌ها دیدن کرده‌اید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید