جاهای دیدنی تهران در زمستان (تفریحات زمستانی هیجان انگیز)

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
جاهای دیدنی تهران در زمستان (تفریحات زمستانی هیجان انگیز)

تفریحات تهران و جاهای دیدنی آن در زمستان نه تنها کم نیستند، بلکه می‌توانند علاوه بر مسافرانی که از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند، ساکنان پرمشغله تهران را هم هیجان زده کنند. از شمال تا جنوب تهران پر است از مکان‌های دیدنی که بازدید از آن ها می‌تواند لذت بخش‌ترین تجربه زمستانی شما در طول عمرتان باشد. در این مطلب با معرفی جاهای دیدنی تهران در زمستان همراه ما باشید.

جاهای دیدنی تهران در زمستان؛ متفاوت اما هیجان انگیز

فصل زمستان فرصت خوبی برای سفر کردن است؛ زیرا دیگر خبری از شلوغی پروازها و اماکن گردشگری نیست و با خیال آسوده می‌توانید از تمام جاذبه‌های دیدنی مقصد لذت ببرید. به خصوص اگر شهر تهران را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده باشید.

شاید تصور کنید تهران یک شهر بزرگ و شلوغ است که به جز مراکز اداری و برج‌های بلند چیز دیگری برای دیدن ندارد. اما افرادی که عاشق هیجان و تجربه‌های تازه هستند، می‌دانند که شهر تهران در زمستان حال و هوای دیگری دارد. زیرا با فرود اولین برف زمستانی، پیست‌های اسکی اطراف تهران جان می‌دهند برای برف بازی، سرسره بازی، اسکی و تله کابین سواری. اگر این فرصت را پیدا کردید که در زمستان به پایتخت سفر کنید، حتماً از جاهای دیدنی تهران که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، دیدن کنید و در کنار آن تجربه لدت بردن از غذاهای متنوع در بهترین رستوران های تهران را از دست ندهید.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

۱. پیست اسکی آبعلی

در شهر تهران چند منطقه برفی و پیست اسکی وجود دارد. اما پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین آن ها است که حدود ۶۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد. این پیست اسکی که در روستای آبعلی قرار گرفته، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران در زمستان باشد. ارتفاع پیست اسکی آبعلی در بعضی از مناطق ۲۴۰۰ متر و در بعضی دیگر از قسمت‌ها ۲۶۵۰ متر است. این پیست دارای امکانات زیادی مانند تله کابین، مدرسه اسکی، تله سیژ، کایت سواری، تله اسکی، باشگاه سوارکاری و … است.

حتی اگر نخواهید از امکاناتی مانند سوارکاری یا کایت سواری هم استفاده کنید و قصد اسکی کردن هم نداشته باشید، می‌توانید با یک برف بازی ساده با دوستان و افراد خانواده لحظات خوشی را در خاطرتان ثبت کنید. در این پیست اسکی رستوران‌های متعددی هم وجود دارد که می‌توانید در آنجا استراحت کنید و با نوشیدن یک چای گرم در کافه رستوران‌های آبعلی، خستگی در کنید.

پیست اسکی آبعلی

۲. پیست اسکی توچال

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی تهران در زمستان، پیست اسکی توچال است. ارتفاعات توچال هم جزو مناطقی است که در فصل زمستان می‌توانید برای تخلیه انرژی به آنجا بروید و پس از اسکی بازی و سرسره بازی، سوار تله کابین شوید و از آن بالا مناظر زیبا و پوشیده از برف زیر پایتان را تماشا کنید. فقط این نکته را بدانید که تله کابین توچال همیشه شلوغ است و باید چند ساعتی را منتظر بمانید تا نوبت شما برسد. اما انتظار چند ساعته هم ارزش دیدن آن همه مناظر زیبا و جذاب را دارد.

افرادی که عاشق بانجی جامپینگ، سورتمه سواری، سقوط آزاد و این قبیل تفریحات هیجان انگیز هستند، حتماً به توچال سری می‌زنند. علاوه بر باشگاه اسکی و مجموعه‌های ورزشی در این پیست، اتاق فرار هم قرار دارد. به طور کلی مجموعه تفریحی توچال یکی از جاهای دیدنی تهران است که به خاطر نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در انتهای خیابان ولنجک، طرفداران بیشتری نسبت به پیست‌های اسکی دورتر دارد.

پیست اسکی توچال

۳. پیست اسکی دیزین

اولین پیست اسکی بین المللی ایران همین پیست اسکی دیزین است که حدود ۷۴ کیلومتر تا کرج فاصله دارد. این پیست که استانداردهای بین المللی برای ورزش اسکی را دارد، برای انجام مسابقات بین‌المللی قابل استفاده است. اما نگران نباشید زیرا افراد عادی هم می‌توانند برای تجربه تفریحات مهیج، تله کابین سواری، تیوب سواری، تله اسکی بشقابی و اسنوبرد به این پیست اسکی بروند و در زمستان‌های سرد لحظات خوشی را کنار دوستان و نزدیکانشان تجربه کنند. نکته جالبی که درباره پیست اسکی دیزین وجود دارد این است که در فصل تابستان هم می‌توانید در پیست چمن دیزین به تفریح و ورزش بپردازید.

پیست اسکی دیزین

۴. پیست اسکی شمشک

حالا که در ابتدای فهرست جاهای دیدنی تهران در زمستان به پیست‌های اسکی اطراف پایتخت اشاره کردیم، بی‌انصافی است اگر نام پیست اسکی شمشک را نبریم. این پیست اسکی که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته، دارای مناظر زیبا و بی‌نظیری است. در این مجموعه تفریحی ورزشی هم امکانات متنوعی وجود دارد. از تله سیژ و تله اسکی بشقابی گرفته تا تله اسکی چکشی و … جزو امکانات این پیست اسکی هستند. در مجموعه تفریح ورزشی شمشک ۴ پیست اسکی مجزا مخصوص مبتدیان وجود دارد. وجود دو هتل، فروشگاه‌های اختصاصی و امکانات رفاهی، باعث شده تا مسافران هیچ چیزی در این پیست اسکی برای لذت و تفریح کم نداشته باشند.

 

۵. بام تهران

هر کس برای یک بار هم که به تهران سفر کرده باشد به خاطر عظمت و وسعت این شهر شلوغ، شگفت زده می‌شود. حالا تصور کنید به یکی از بلندترین مناطق شهر بروید و از آن بالا تمام شهر را زیر پایتان ببینید. بام تهران که در منطقه ولنجک قرار گرفته، یکی از مرتفع‌ترین نقاط پایتخت است. اگر از شلوغی خسته شده‌اید و نیاز به سکوت و آرامش دارید، می‌توانید چند ساعتی به بام تهران بروید و در آن فضای آرام و ساکت، شهر شلوغ و دودزده تهران را از بالا تماشا کنید. به خاطر اینکه افراد زیادی به بام تهران علاقه دارند، در این منطقه نیز رستوران‌ها و کافه‌های متعددی قرار دارند که برای استراحت کردن و فرار از سرمای زمستان بهترین گزینه هستند.

بام تهران یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان

۶. لواسان

بهتر است تا به معرفی مکان های دیدنی داخل شهر نپرداخته‌ایم، اول درباره جاهای دیدنی تهران در زمستان که در اطراف پایتخت گرفته‌اند، مطالبی را ارائه کنیم. به عنوان مثال لواسان که ۱۴ کیلومتر با شمال شرق پایتخت فاصله دارد، جزو جذاب‌ترین مناطق گردشگری و طبیعی است که می‌توان در زمستان از آن ها دیدن کرد. شما در هر فصلی به تهران سفر کنید، لواسان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های گردشگری محسوب می‌شود. زیرا لواسان شهری زیبا و چهار فصل است و در هر فصل برای گردشگران جذابیت خاص خود را دارد.

چه در بهار که پوشیده از درختان پرشکوفه و سرسبز است چه در تابستان که به خاطر آب و هوای خنک و مطلوبش دل مسافران را برده. چه در پاییز و زمستان به خاطر درختان هزار رنگ و مناطق پوشیده از برفش، لذت یک سفر زمستانی خاطره انگیز را برای مسافران به همراه می‌آورد.

لواسان

۷. دشت هویج

دشت هویج که در نزدیکی طبیعت زیبای لواسان قرار گرفته با تهران ۵۲ کیلومتر فاصله دارد. به خاطر اینکه در گذشته در این منطقه هویج کشت می‌شده، امروزه هم با نام دشت هویج شناخته می‌شود. اما در زمستان برای برف بازی و عکاسی در مناطق کوهستانی پوشیده از برف بسیار زیبا و تماشایی می‌شود. بهتر است در زمستان علاوه بر دیدن لواسان و روستای افجه، حتماً سری هم به دشت هویج و طبیعت زیبایش بزنید.

دشت هویج یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان

۸. فشم

حتماً که نباید بهار و تابستان باشد تا پایتخت نشینان آخر هفته‌ها به باغ‌ها و روستاهای زیبای فشم بروند. این منطقه به قدری زیبا و تماشایی است که حتی در فصل زمستان هم گردشگران را حیرت زده می‌کند. آبشارهای زیبایی که در طول زمستان یخ می‌زنند، اسکی سواری در پیست اسکی فشم و دیدن چشمه‌های متعددی که در این منطقه قرار گرفته، باعث می‌شود تا فشم را هم به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان معرفی کنیم. به طور کلی روستاهای اطراف تهران مانند روستای برغان، روستای ایگل و سایر مناطق تفریحی اطراف تهران در فصل زمستان برای گشت و گذار و تفریح بسیار مناسبند.

فشم

۹. دربند و درکه

دربند و درکه جزو جاذبه‌های دیدنی شهر تهران هستند که در هر فصلی جزو گزینه‌های انتخابی هستند. ارتفاعات دربند و درکه درست است که در زمستان سرد و برفی می‌شود، اما برای قدم زدن، تفریحات برفی و خوردن خوراکی‌های خوشمزه در کافه‌ها و رستوران‌های شلوغ و پرجمعیت، مقام اول را دارد. پس اگر به کوهنوردی در زمستان علاقه دارید و می‌خواهید در یک محیط شلوغ و پر جنب و جوش ساعاتی را به تفریح و خوشگذرانی بپردازید، توصیه ما این است که ارتفاعات دربند و درکه را فراموش نکنید.

دربند و درکه

۱۰. پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته و فاصله کمی با شمال محله کن دارد. یکی از پارک‌های محبوب تهرانی‌ها در زمستان همین پارک جنگلی کوهسار است که چشم اندازهای زیبا و طبیعی بسیاری دارد. دسترسی راحت به پارک جنگلی کوهسار و خلوت بودن آن برای افرادی که می‌خواهند ساعاتی را از شلوغی شهر دور باشند، بسیار جذاب است.

 

۱۱. دریاچه چیتگر

دریاچه خلیج فارس زیباترین دریاچه مصنوعی پایتخت است که با نام دریاچه چیتگر هم شناخته می‌شود. وجود امکانات متنوع رفاهی مانند بانجی جامپینگ، قایق سواری روی دریاچه های، فضای کافی برای نشستن خانواده‌ها، فضای مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری، کارتینگ، شهربازی کودکان، فوتبال حبابی و … باعث می‌شود تا گردشگران علاوه بر فصل‌های گرم سال در زمستان هم برای تفریح و خوشگذرانی به دریاچه چیتگر بروند.

دریاچه چیتگر

۱۲. باغ فردوس

یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین باغ‌های پایتخت، باغ فردوس است که دارای قدمتی چند صد ساله است. این باغی که با نام موزه فردوس هم شناخته می‌شود، اشیاء مربوط به دوران قاجار را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد. اما علاوه بر موزه و معماری زیبای ساختمان آن، باغ‌های اطراف، آبنماها و درختان و طبیعت زیبای آن نیز برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. علاوه بر باغ موزه فردوس، کاخ موزه سعدآباد، کاخ موزه نیاوران و سایر اماکن گردشگری و تاریخی را می‌توان در میان فهرست جاهای دیدنی تهران در زمستان قرار داد. اما هدف ما در این نوشتار بیشتر معرفی مکان‌های هیجان انگیز برای انجام تفریحات زمستانی است.

باغ فردوس یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان

۱۳. دریاچه تار

دریاچه تار که در شهرستان دماوند و نزدیکی پایتخت قرار گرفته به خاطر اینکه در فصل زمستان پوشیده از یخ می‌شود، جزو جاذبه‌های منحصر به فرد و دیدنی تهران است. مناطق پوشیده از برف اطراف دریاچه و خود این دریاچه یخ زده که محل مناسبی برای اسکیت روی یخ است، باعث می‌شود تا عاشقان طبیعت گردی در فصل زمستان، حتماً به این منطقه سری بزنند.

دریاچه تار یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان

۱۴. پارک‌های تهران

پایتخت شلوغ و پرجمعیت ایران، پارک‌های بسیاری دارد که به خاطر داشتن مناظر طبیعی، امکانات رفاهی و فضاهای تفریحی برای گردشگران جذاب هستند. از پارک جمشیدیه گرفته تا پارک جنگلی کوهسار که در بخش‌های پیش به آن اشاره کردیم، همه و همه جزو جاهای دیدنی تهران در زمستان هستند. پارک جنگلی لویزان که در بخش شمیرانات قرار گرفته نیز یکی از زیباترین و مناسب‌ترین مکان‌هایی است که در فصل زمستان می‌توانید به آنجا سر بزنید. باغ پرندگان تهران هم یکی دیگر از جاهای دیدنی و مناسب برای گشت و گذار در زمستان است. البته پارک چیتگر هم به همراه دریاچه زیبا و بی‌نظیر آن برای زمستان گردی توصیه می‌شود.

 

۱۵. خیابان سی تیر

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در سفر حتماً خوراکی‌های خوشمزه مقصد را انتخاب می‌کنید، بهتر است در طول سفرتان به تهران، از خیابان سی تیر دیدن کنید و یک تجربه جدید از چشیدن خوراکی‌های خوشمزه این شهر را در ذهنتان به یادگار بگذارید. کافه‌ها و رستوران‌های این خیابان که بعضی از آن ها به صورت سیار هستند، برای گردشگران بسیار جذاب‌اند. بسیاری از این کافه ها و رستوران‌ها فقط شب‌ها آن هم در بعضی از مناطق سی تیر، فعالیت می‌کنند. بنابراین قدم زدن در این خیابان در شب را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

 

۱۶. خیابان ولیعصر

طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و پایتخت، خیابان پوشیده از درخت ولیعصر است که از جنوب تا شمال تهران را به یکدیگر متصل کرده است. وجود مراکز اداری و تجاری، مراکز خرید، پارک‌ها و اماکن فرهنگی و گردشگری بسیار در این خیابان، باعث شده تا در میان جاهای دیدنی تهران در زمستان خیابان ولیعصر را نیز معرفی کنیم.

خیابان ولیعصر

۱۷. اتاق‌های فرار تهران

اگر پس از گشت و گذار در پیست‌های اسکی و مناظر طبیعی اطراف خسته شدید و خواستید به مراکز تفریحی سرپوشیده پناه ببرید، اتاق‌های فرار تهران جزو مکان‌هایی هستند که حتماً باید آنجا را از نزدیک ببینید و ترس و هیجان را به صورت همزمان تجربه کنید.

 

۱۸. مراکز خرید تهران

طبیعی است که شهر بزرگ تهران پر باشد از مراکز خرید لوکس و مدرن و طبیعی‌تر از آن گشت و گذار مسافران در این مراکز خرید است. از بازار سنتی و قدیمی تهران گرفته تا مال‌های بزرگ پایتخت، همه و همه دارای امکانات تفریحی، رستوران، فروشگاه‌های لوکس و فضاهای تفریحی هستند که گردشگران می‌توانند با دیدن آن ها تجربه جدیدی را از خرید و خوشگذرانی در خاطر خود ثبت کنند.

مراکز خرید تهران

۱۹. شهربازی‌ها و پارک‌های آبی سرپوشیده تهران

تهران علاوه بر شهربازی‌های بزرگ و معروف خود که معمولاً در زمستان‌ها خلوت‌تر از تابستان‌ها هستند، دارای شهربازی‌های سرپوشیده است که برای زمستان مناسب‌ترند. در کنار این شهر بازی‌ها که دارای تئاتر، سینما، مراکز تفریح، فروشگاه و … هستند، پارک‌های آبی سرپوشیده و استخرهای مجهز نیز جزو محبوب‌ترین مکان‌ها برای تفریحات زمستانی هستند. شهربازی ژوپیتر، سرزمین عجایب، فان لند، شهر خورشید و سایر مکان‌های تفریحی دیگر تهران، برای خانواده‌ها و جوانان جذابیت بسیاری دارند.

 

کلام پایانی

تهران‌گردی در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگر فرصتی دست داد تا جاهای دیدنی تهران در زمستان را از نزدیک ببینید، حتماً به مکان‌هایی که در این نوشتار به آن ها اشاره کردیم، سری بزنید و پایتخت شلوغ و پر ترافیک را از منظر دیگری تماشا کنید. اگر تجربه سفر به تهران در فصل زمستان را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم بهترین جاذبه گردشگری را به ما و دیگر دوستان معرفی کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید