جاهای دیدنی ایروان؛ آدرس+هزینه و مدت زمان بازدید

ارمنستان جهان‌گردی
جاهای دیدنی ایروان؛ آدرس+هزینه و مدت زمان بازدید

ایروان، پایتخت ارمنستان، با ثروت فرهنگی و تاریخی خود به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اروپا تبدیل شده است که با جاذبه‌های فراوانی از معماری تاریخی تا پارک‌ها و موزه‌های فراوان، این شهر به عنوان مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ، و طبیعت شناخته می‌شود. از برج کازانچی تا معبد زرتشتی گارنی، هر گوشه‌ای از این شهر پر از رمز و راز تاریخی است. بازدید از باغ ملی، پیاده‌روی در کنار رودخانهٔ هرازان، تجربه‌هایی فراموش‌ناپذیر ارائه می‌دهد. در مقاله جاهای دیدنی ایروان از مجله پته، ما به بررسی برخی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری ایروان می‌پردازیم و با راهنمایی‌های مفید برای گردشگران، آن‌ها را در سفری فراموش‌ناپذیر به این شهر شگفت‌انگیز همراهی می‌کنیم.

جاهای دیدنی ایروان

ایروان، پایتخت ارمنستان، شهری با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است که پر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که در این بخش به معروفترین جاهای دیدنی ایروان اشاره می‌کنم:

جاهای دیدنی ایروان

کاسکاد ایروان

کاسکاد یا هزار پله ایروان Yerevan Cascade، یکی از نمادهای دیدنی و زیبای شهر است. برای دیدن این نماد زیبا کافی است با خرید بلیط هواپیما به ایروان سفر کنید. این ساختمان بلند و پله‌دار، به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته‌ی معماری مدرن در  ایروان شناخته می‌شود.

ارتفاع کاسکاد بیش از ۵۰ متر است که دقیقا در بین مرکز شهر، خیابان گردشگری تامنیان قرار دارد. این مکان دیدنی ایروان بخشی از موزه کافسجیان است که شامل مجموعه‌ای از پله‌ها، فضاهای سبز، آثار هنری و آبنما است. کاسکاد ترکیب بی‌نظیر از هنر، معماری و طبیعت است. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به ایروان حتما دیدن کاسکاد را در برنامه قرار دهید.

 کاسکاد ایروان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، خیابان تامنیان

کاسکاد ایروان

موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان، معروف به “History Museum of Armenia”، یکی از مکان‌های فرهنگی بارز در ایروان است. این موزه که در سال ۱۹۲۱ تأسیس شد، دارای یک مجموعه گران‌قدر از آثار تاریخی، هنری و اثرات باستانی است که به طور جامع به تاریخ و فرهنگ ارمنستان می‌پردازد. با دیدن این موزه، بازدیدکنندگان می‌توانند از تاریخ دیرینه این منطقه آگاه شوند و به درک عمیق‌تری از تاریخ، هنر و فرهنگ ارمنستان دست یابند.

مجموعه این موزه شامل آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوران کهن، هخامنشیان، اورارتو، ارمنیان باستان و دوران مسیحیت است. همچنین، این موزه شامل تحف و آثار هنری ارمنی مانند نقاشی‌ها، سفالگری‌ها، و اشیاء قدیمی مختلفی است که شاهد بر جاودانگی و تنوع فرهنگی این سرزمین هستند.

 موزه تاریخ ارمنستان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، میدان جمهوری

موزه تاریخ ارمنستان

 موزه ماتناداران ایروان

عبارت ماتناداران به معنای مخزن کتاب است. اکنون متوجه شدید که در این موزه زیبا چه چیزی را بازدید خواهید کرد. در واقع این موزه تاریخ پر فراز و نشیبی داشته و بارها کتاب های این موزه هنگام جنگ های مختلف از بین رفته اند و مقدار کمی از آنها باقی مانده است. اما از سال ۱۹۴۵ و با درک ارزش کتب باستانی این مکان باشکوه ساخته و تبدیل به موزه اصلی کتاب ارمنستان شد. در این موزه حدود ۲۳ هزار نسخه دست نویس به زبان های مختلف عربی، عبری، فارسی و ارمنی وجود دارد.

بازدید از این موزه با محیطی گیرا شما را به عمق تاریخ این سرزمین که روزگاری جزئی از ایران به شمار می رفت می برد. این موزه همچنین کارگاه های علم آموزی و پژوهشکده هایی برای معرفی کتاب های متعدد را برگزار می کند و اگر عاشق کتاب خواندن هستید این موزه بهشت شما است.

 موزه ماتناداران ایروان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید ۱۵۰۰ درام
آدرس ایروان، خیابان ماشتوتس

 موزه ماتناداران ایروان

کلیسای کاتولیک (مریم مقدس) ایروان

کوچک ترین کلیسای ایروان و ارمنستان کلیسای کاتولیک یا مریم مقدس است. این کلیسا در ابعاد ۷/۵ متر طول و ۴/۵ متر عرض ساخته شده است. این کلیسا متعلق به قرن ۱۳ میلادی است و یکی از پر اهمیت ترین کلیساهای ارمنستان به شمار می رود. کوچک بودن این کلیسا باعث شده تا جزئیات بیشتری بر روی معماری ارمنی این بنا پیاده سازی شود.

کلیسای مریم مقدس با ناقوس طلایی رنگ و دست نوشته های زیاد روی دیوار هایش شناخته می شود. به علت کمبود جا در این کلیسا در کنار آن کلیسای سنت آنا بنا شد و به نمای خارجی این کلیسا زیبایی خاصی بخشید. 

کلیسای کاتولیک ایروان
مدت زمان بازدید ۱ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، کنترون، مرکز ایوران، تقاطع خیابان آبوویان و سایات نووا

کلیسای کاتولیک (مریم مقدس) ایروان

کلیسای جامع سنت گریگور

کلیسای سنت گریگور در قلب شهر ایروان، یک نماد از زیبایی، تاریخ و اعتقاد است. معماری خیره‌کننده این کلیسا با استفاده از سنگ‌های طبیعی و طرح‌های هنری زیبا شما را شگفت زده می کند. درون کلیسا پر از نورپردازی‌های فریبنده است که باعث می‌شود هر گامی که بر می‌دارید، شما را به دنیایی پر از آرامش می برد. همچنین، مراسمات مذهبی و مراسم دینی در این کلیسا از جذابیت ویژه‌ای برخوردارند و شما را به عمق فرهنگ و تاریخ ارمنی آشنا  می‌کنند.

این کلیسا که ساخت آن در سال ۲۰۰۱ به اتمام رسیده به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای سراسر جهان شناخته می شود. شب ها زیبایی این کلیسا دو چندان می شود و فضا به همراه نورانی تر شدن معنوی تر هم می شود. پس اگر به بازدید این کلیسا می روید دوربین عکاسی خود را برای ثبت خاطرات زیبا در این کلیسا فراموش نکنید.

 کلیسای جامع سنت گریگور
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، مرکز شهر، منطقه کنترون، تپه بالای میدان جمهوری

کلیسای جامع سنت گریگور

میدان جمهوری ایروان

نماد ایروان میدان جمهوری آن است. این میدان که توسط معمار معروف ارمنی تامانیان ساخته شده یکی از زیباترین مناطق برای گشت گذار گردشگران خارجی است. از آنجایی که برای سفر به ارمنستان نیاز به ویزا ندارید همین حالا با خرید بلیط هواپیما ایروان از این میدان دیدن کنید.

دور تا دور میدان جمهوری ساختمان هایی با معماری مدرن و اروپایی قرار دارد. در این میدان مراسمات مختلف انجام می شود و اگر در فصل تابستان به هنگام شب به بازدید این میدان بروید می توانید فواره های زیبا و نورانی و موزیکال این میدان را مشاهده کنید. همچنین اطراف میدان پر از کافه های زیبا با چشم انداز به سمت این میدان است که برای بازدید از این فضا به شما زمان کافی را می دهد.

از ساختمان های مهم اطراف میدان جمهوری می توان به موزه تاریخ ارمنستان، وزارت دارایی، خانه دولت و اداره پست نام برد. همچنین وجود ایستگاه مترو واتوبوس این میدان را به راحت ترین مکان برای بازدید گردشگران بدل کرده است.

میدان جمهوری ایروان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، مرکز شهر، میدان جمهوری

میدان جمهوری ایروان

مسجد کبود ایروان

یکی دیگر از جاهای دیدنی ارمنستان مسجد کبود ایروان است. این مسجد که در قرن ۱۸ ام میلادی ساخته شده دارای معماری کاملا ایرانی است. در زمان صفویان وجود مسجد در هر جای کشور الزامی بود و مسجد کبود به همین علت بنا شد. در دوره شوروی اما از حدود ۱۰ مسجد فعال در ایروان فقط همین مسجد باقی ماند و بقیه تخریب شدند.

این مسجد برخلاف مساجد ایرانی از نقش و نگاره های اسلامی زیاد بهره نبرده و سادگی در گوشه گوشه این مسجد قابل رویت است. نام دیگر این مسجد گک جامی است. وجود کاشی های آبی پر رنگ این مسجد باعث شده تا این مکان مقدس را به مسجد کبود بشناسند. درب مسجد کبود به روی عموم باز است و مسلمانان ایروان در این مسجد مراسمات مذهبی و آیینی خود را به جا می آورند. 

مسجد کبود ایروان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، خیابان مسروپ ماشتوتس

مسجد کبود از جاهای دیدنی ایروان

مجسمه مادر ایروان

یکی از نماد های آزادی ارمنستان در پارک پیروزی ایروان قرار دارد. مجسمه ای بزرگ بر فراز یک تپه که با بلندی زیاد هر بیننده ای را مجبور به تماشا می کند. مجسمه مادر ۲۲ متر طول دارد و بر پایه ای ۳۰ متری که موزه جنگ جهانی دوم در آن است قرار گرفته. این مجسمه نماد دلاوری های زنان سرزمین ارمنستان پس از استالین است و نشان از روزگار تیره جنگ جهانی دوم دارد که این زنان با مقاومت خود موفق از آن بیرون آمده اند.

جنس به کار رفته در مجسمه مادر مس و سنگ بازالت است و در موزه زیر مجسمه بیش از ۳۰ هزار اشیاء زمان جنگ وجود دارد. هر ساله ۹ ام ماه می مردم ارمنستان زیر این مجسمه با صلابت پیروزی در جنگ را جشن می گیرند و در این پارک به شادی می پردازند. برای دیدن مجسمه مادر هر زمانی را می توانید انتخاب کنید و هم ایروان را از بالا ببینید هم دریاچه زیبای کنار پارک پیروزی را اما موزه مادر فقط سه شنبه تا جمعه باز است و هزینه بازدید هم ندارد.

مجسمه مادر ایروان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، خیابان آزاتوتیان، پارک پیروزی

مجسمه مادر از جاهای دیدنی ایروان

میدان آزادی ایروان

این میدان پس از میدان جمهوری دومین میدان مهم شهر ایروان است. نام دیگر این مکان، میدان اپرا است. وجود سالن تئاتر و اپرا در ضلع شمالی میدان باعث شده تا این نام را برایش انتخاب کنند. این میدان یکی از محل های تجمع ارمنی ها برای برگزاری مراسمات و جشن است.

بزرگی میدان آزادی به حدی است که می توان ۵۰ هزار نفر را در خود جای بدهد. در قسمت شرقی این میدان دریاچه سوان قرار دارد و پارک زیبایی در آنجا قرار گرفته که می توانید هنگام بازدید از میدان به آن هم سری بزنید. اطراف میدان پر از کافه و رستوران بین المللی است و می تواند انتخاب خوبی برای صرف یک وعده غذایی باشد. 

میدان آزادی ایروان
مدت زمان بازدید ۱ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، منطقه کنترون، میدان آزادی

میدان آزادی از جاهای دیدنی ایروان

دژ اربونی

یکی از بنا های تاریخی حوالی شهر ایروان دژ اربونی است. تاریخچه این مکان به ۸۰۰ سال پیش از مسیح برمی گردد. در این دژ اکتشافاتی بدست آمده که نمایان گر وجود سلطنت هخامنشیان در این منطقه بوده است. این دژ در مکانی با ارتفاع در حدود ۱۰۰۰ متر بنا شده و برج هایی به بلندی ۱۲ متر و در زمان شکوه خود پایتخت فرهنگی و سیاسی مردمان منطقه محسوب می شده است. نقاشی های موجود در دژ نمایان  تاریخ غنی ایروان است.

دژ اربونی
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید ۱۰۰۰ درام و با راهنما ۲۵۰۰ درام 
آدرس ایروان، خیابان اربونی ۳۸

دژ اربونی از جاهای دیدنی ایروان

خیابان ابوویان

یکی از معروف ترین خیابان های ارمنستان خیابان ابوویان است. اگر سفر زمینی به ارمنستان دارید و عاشق دیدن خیابان ها و قدم زدن در آن هستید این خیابان برایتان جذابیت زیادی دارد. نام این خیابان برگرفته از شاعر معروف ارمنی است و شهرتش به علت وجود خانه های قدیمی و البته وجود برند های معروف لباس است.

در سرتاسر خیابان می توانید فروشگاه ها و کافه های جذاب با سبک سنتی را ببینید و برای قدم زدن در عصر این خیابان معرکه است. همچنین سینما مسکو، بزرگترین و بهترین سینمای ارمنستان که نه تنها برای اکران فیلمها که برای همه همایش های ایروان از اینجا استفاده می شود در این خیابان قرار دارد. خیابان ابوویان میدان جمهوری را به مجسمه خاچاطور آبوویان را به هم متصل کرده و پر از مرکز فرهنگی و هنری است و اگر به بازدید این میدان می روید حتما دوربین عکاسی خود را برای مناظر دیدنی این خیابان به همراه داشته باشید. 

خیابان ابوویان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، منطقه کنترون، خیابان ابوویان

خیابان ابوویان از جاهای دیدنی ایروان

خانه اپرای ایروان

خانه اپرای ایروان یکی از شاهکارهای معماری و جاهای دیدنی ایروان در زمان شوروی به حساب می آید. این ساختمان دارای دو سالن مجزا بر روی یک سقف است که هر دو کاملا آکوستیک و استاندارد هستند. معمار برجسته ارمنی تامانیان که برای ساخت این سالن جوایز متعددی دریافت کرد نقشه ساخت این سالن را کشید و پسرش جورج به علت فوت پدر مسئول تکمیل سالن دوم این ساختمان باشکوه شد.

سالانه ۲۰۰ برنامه مختلف ارکستر فیلارمونیک، اپرا و رقص باله در این سالن برگزار می شود. همچنین در فضای بیرون سالن مجسمه هایی از آهنگسازان معروف و شاعران بزرگ ارمنستان در ورودی هر سالن نصب شده است. هزینه ورود به سالن اپرای ایروان بسته به نوع اجرا متفاوت است و اگر می خواهید به تماشای تئاتر و اپرا در این سالن بروید می توانید در همان روز اقدام به رزرو بلیط کنید.

 خانه اپرای ایروان
مدت زمان بازدید ۲ تا ۳ ساعت
هزینه بازدید
آدرس ایروان، خیابان تامانیان، خانه اپرا

خانه اپرای از جاهای دیدنی ایروان

بازار سرپوشیده ایروان

این بازار که در سال ۱۹۵۳ ساخته شد تا سالها به عنوان یکی از نماد های معماری ایروان به شمار می رفت. در این بازار سنتی پر از خوراکی های رنگارنگ و خوردنی های لذیذ است. پس اگر اهل شکم گردی هستید این بازار سنتی مخصوص شما است. در این بازار انتظار کالاهای لوکس را نداشته باشید و بیشتر از بوی انواع ادویه که فضای بازار را پر کرده لذت ببرید. همچنین این بازار اجناس با قیمت مناسب و مقرون به صرفه دارد و فروشندگان خوراکی اجازه تست کردن محصولاتشان را به شما می دهند تا خریدی با خیال راحت داشته باشید.

انواع شیرینی و آجیل که نمونه آن را فقط در ارمنستان پیدا می کنید در این بازار موجود است. این بازار همه روزه از ۹ صبح تا ۱۲ شب آماده پذیرایی از گردشگران است. در فصل بهار که بهترین زمان سفر به ارمنستان است این بازار پر از میوه های رنگارنگ می شود و در زمستان جای میوه های تازه از میوه خشک استفاده می کنند.

 بازار سرپوشیده ایروتن
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، خیابان مسروپ ماشتوتس

بازار سرپوشیده ایروان

ایستگاه راه آهن ایروان

ایستگاه راه آهن ایروان یکی دیگر از مکان های تاریخی قدیمی . از جاهای دیدنی ایروان است. در سال ۱۹۰۸ نخستین خط ریلی به ایروان رسید و سال ۱۹۵۰ این ایستگاه زیبا بنا شد. در بدو ورود به ایستگاه راه آهن شما مجسمه قهرمان میهنی ارمنی ساسونتی داویت را مشاهده می کنید.

در سال ۲۰۰۹ در این ایستگاه یک موزه بازگشایی شد که می توانید از آن دیدن کنید. همچنین اطراف این راه آهن پر از مغازه های کوچک و بزرگ و غذاهای خیابانی جذاب است. معماری این راه آهن از بیرون با طاق ها و ستون های سنگی بلند و داخل با گچ کاری و نمای زیبا شما را به حیرت وا می دارد. امروزه این ایستگاه دیگر قطاری را به خود نمی بیند و در نزدیکی آن یک ایستگاه مترو تاسیس شده اما می توانید با بازدید از این مکان عکس هایی به یاد ماندنی از ایستگاه متروکه ایروان بگیرید. 

ایستگاه راه آهن ایروان
مدت زمان بازدید ۱ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، خیابان تگران متس

ایستگاه راه آهن ایروان

موزه سرگئی پاراجانف

اگر عاشق سینما باشید حتما نام فیلم ساز معروف ارمنی سرگئی پاراجانف را شنیده اید. این موزه در سال ۱۹۹۰ و یک سال بعد از فوت این هنرمند معروف ارمنی ساخته شد. در این موزه می توانید آثار سرگئی پاراجانف را مشاهده کنید و بیش از ۱۵۰۰ قطعه از وسایل ساخته شده توسط این شخص را مشاهده کنید.

پاراجانف فردی با ذوق بالا و استعداد بود به گونه ای که در سال هایی که در زندان بود و کاغذ قلم نداشت با سر آلمینیومی بطری ها اشکال صورت آدم را با ناخن هایش درست می کرد. این اشکال که به صورت نمادین در موزه قابل بازدید است امروزه جایزه فیلمسازی به نام زردآلو طلایی را نیز از آن خود کرده است. این موزه پر از حس و حال و الهامات غربی است و طراحی و وسایل آن شما را به دهه ۸۰ اروپا می برد. 

موزه سرگئی پاراجانف
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید ۱۰۰۰ درام و با راهنما ۵۰۰۰ درام
آدرس ایروان، خیابان زوراگیوق، پلاک ۱۵/۱۶ 

موزه سرگئی پاراجانف

موزه نسل کشی ارامنه

یکی از تاثیرگذار ترین و متفاوت ترین جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی ایروان موزه نسل کشی ارامنه است. این موزه در یک پارک و در طبقه زیرین چند نماد از نسل کشی ارامنه قرار گرفته است. در طول سال های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۲ پادشاه عثمانی مردان ارامنه را در مرز ها قتل عام و زنان و بچه های آنها را به سوریه می برد و تبدیل به برده می کرد.

در این موزه دیواری به طول ۱۰۰ متر با نام های روستاهایی که به آن حمله شده قرار گرفته همچنین بنایی نوک تیز ۴۴ متری با یک شکاف در میانش که نشان دهنده رنج مردم این کشور است وجود دارد و ۱۲ ستون که به دور یک دایره قرار گرفته و در آخر آتش دانی ابدی برای ادای احترام به کشته شدگان این حادثه ساخته شده است. هرچند وجود اسناد و عکس های این موزه غم انگیز و دردناک است اما توصیه می کنیم حتما به بازدید این مکان بروید تا با تاریخ ارمنستان بیش از پیش آشنا شوید.

 کوزه نسل کشی ارامنه
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، پارک تسیتسرناکابرد 

موزه نسل کشی ارامنه

موزه هنر های چوبی

یکی از علایق مردم در طول سالهای طولانی طراحی بر روی چوب و ظروف چوبی است. در این موزه که ابتدا با استفاده از آثار کلکسیونر ها راه اندازی شد لوازم و ظروف متعدد چوبی را مشاهده خواهید کرد. این موزه در سال ۱۹۷۷ توسط آلبرت استپانیان ساخته شد و ابتدا آثار نویسندگان و کلکسیونرها در آن به نمایش در آمد.

امروزه اما موزه هنرهای چوبی به دو سالن تفکیک شده است. یک سالن بزرگ که محل دائمی نمایشگاه هنرهای چوبی است و سالن دیگر که به صورت موقت آثار هنرمندان معاصر را در خود جای می دهد. منبت کاری ها و تراش های دیدنی بر روی ظروف و بوی چوب تازه که در فضای این موزه پراکنده است شما را ساعت ها به تماشای جزئیات این آثار ارزشمند وا می دارد. همچنین به جز آثار چوبی می توانید زیورآلات و فرش های ارمنی را نیز در این موزه شاهد باشید. 

موزه هنرهای چوبی
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید ۱۰۰۰ درام
آدرس ایروان، خیابان پارونیان

موزه هنر های چوبی

کلیسای جامع سارکیس مقدس

این کلیسا نماد شجاعت و ایستادگی مردم ارمنستان به شمار می رود. کلیسای جامع سارکیس مقدس که یک کلیسا حواریون ارمنی به حساب می آید در سال 1679 ساخته شد. در سال های 1706 و 1701 با زلزله های متعدد بخش اصلی این کلیسا و صومعه اطراف آن تخریب و آسیب جدی دید. در دوران شوروی تجمع برای عبادت ممنوع بود اما مردم با بازسازی این کلیسا در سال 1842 تمامی مراسمات عبادتی خود را در این کلیسا به جای می آوردند و از همین روی این کلیسا نماد شجاعت مردم ارمنستان یاد می شود.

روند مرمت کلیسای جامعه سارکیس مقدس تا سال 2000 به طول انجامید و ناقوس و طاق های آن مرتفع تر گردید. با داشتن نقاشی های خیره کننده و معماری زیبا این کایسا شما را مبهوت عظمت خود می کند. اگر در روزهای شنبه و یکشنبه به بازدید این کلیسا بروید می توانید شاهد مراسمات مردم حاضر در کلیسا باشید. 

 کلیسای جامع سارکیس مقدس
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، خیابان اسرائیلیان ۲۱ 

کلیسای جامع سارکیس مقدس

لاورز پارک ایروان

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایروان، لاورز پارک ایروان است. این پارک که در سال ۱۹۴۹ ساخته شد ابتدا به پارک پوشکین نام گذاری شد. در سال ۱۹۹۵ و پس از استقلال ارمنستان نام پارک به لاورز پارک یا بوستان عشاق تغییر کرد. علت نام گذاری این پارک وجود زوج های جوانی بود که این مکان را برای تفریح و وقت گذرانی در کنار هم انتخاب می کرد اند.

در سال ۲۰۰۵ این پارک را شروع به مرمت کردند و سال ۲۰۰۸ پارک با طراحی جدید بازگشایی شد. در این پارک هیچ برآمدگی و پله ای وجود ندارد تا افراد دارای معلولیت هم به راحتی در این مکان لذت ببرند. وجود دریاچه مصنوعی و همچنین زیرگذر هایی که از سال ۱۹۱۰ در این پارک وجود داشته همچنین سالن آمفی تئاتر در این پارک زیبایی این مکان را دو چندان کرده است.

 لاورز پارک ایروان
مدت زمان بازدید ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدید رایگان
آدرس ایروان، منطقه کنترون خیابان باقرامیان 

لاورز پارک از جاهای دیدنی ایروان

جمع بندی

ایروان با ساختمان های نئوکلاسیک و معماری زیبا یک کشور اروپایی در نزدیکی کشور ما است. جاهای دیدنی ایروان آنقدر زیاد است که حتما سفر چند روزه کفاف بازدید از همه آنها را به شما نمی دهد. تاریخ کهن و فرهنگ غنی و همچنین مردمانی با خلق و خوی نزدیک به ایران به شما احساس سفر به یک کشور غریبه را نمی دهد. با خرید بلیط هواپیمای ایروان همین امروز به عمق ساختمان های سنگی و درختان سرو بلند قامت بروید و خود را به یک فنجان قهوه در کافه های سنتی این شهر دعوت کنید. تجربه شما از سفر به ایروان چه بوده؟ جای کدام جاذبه در سفرنامه مجله پته خالی بود؟ برایمان نظراتتان ارزشمند است، آنها را با ما به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول

کلیسای کاتولیک ( مریم مقدس ) قدیمی ترین کلیسای ایروان است که در سال ۱۲۶۴ ساخته شده است.

کاسکاد، خانه اپرای ایروان، میدان جمهوری و دژ اربونی معروف ترین مکان های دیدنی ایروان نام دارند.

این مجسمه در پارک پیروزی قرار گرفته است.

موزه نسل کشی ارامنه تامل برانگیز ترین جاذبه دیدنی ایروان است.

مسجد کبود یا گک جامی تنها مسجد ایروان است

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید