اسکله جفره بوشهر و مکان های دیدنی آن

استان بوشهر ایرانگردی بوشهر
اسکله جفره بوشهر و مکان های دیدنی آن

بوشهر از توریستی‌ترین شهرها در جنوب ایران است که با وجود سواحل متعدد و مناظر بسیار زیبایی که دارد گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از جاهای دیدنی بوشهر، اسکله جفره است که سفر و خرید بلیط هواپیما بوشهر انتخاب فوق العاده ای است. اگر می‌خواهید در سواحل بوشهر قدم بزنید و به تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس و مرغان دریایی بنشینید از اسکله جفره غافل نشوید. این اسکله در سواحل شمال غربی بوشهر قرار دارد و اطراف آن قایق و لنج‌های ماهیگیری فراوانی دیده می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با اسکله جفره بوشهر و واقعیت های باورنکردنی درمورد آن با ما همراه باشید.

تاریخچه اسکله جفره

اسکله جفره از مهمترین بنادر و مکان‌های تاریخی بوشهر به شمار می‌رود. این اسکله به منظور تجارت و حمل و نقل کالاها به‌خصوص صادرات نفت در دوره قاجار ساخته شد و در آن زمان با بسیاری از مراکز تجاری دنیا ارتباط داشت. اسکله جفره هم اکنون علاوه بر صادرات و واردات کالاها از جاذبه‌های گردشگری بوشهر محسوب می‌شود و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای تماشای زیبایی‌های این منطقه راهی بوشهر می‌شوند.

اسکله جفره بوشهر موقعیت بسیار مناسبی برای خرید ماهی تازه است و صیادان را می‌توانید مشاهده کنید که مشغول ماهیگیری هستند. در واقع اسکله برخلاف مناظر زیبایی که دارد، می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری مهم بوشهر شناخته شود و برای تماشای غروب و طلوع خورشید می توانید به این اسکله بروید و سفر خاطره‌انگیزی برای خود تان رقم بزنید؛ البته با وجود این همه زیبایی، متاسفانه امکانات مناسبی برای گردشگران در آن‌جا وجود ندارد و می تواند یک تفریح کوتاه باشد.

اسکله جفره بوشهر و مکان های دیدنی آن

جاهای دیدنی اسکله جفره

در راهنمای سفر به بوشهر، جاهای دیدنی متعددی نام برده می شود که آن ها شامل اسکله جفره هم می شوند، این دیدنی ها عبارتند از:

1. ساحل جفره

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها در محله جفره ماهینی بوشهر ساحل جفره است. این محل گردشگری بسیار دل‌انگیز است و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی از دریا دارد. بومیان و بسیاری از گردشگران برای تماشای ماهیگیران و غروب آفتاب در این ساحل گشت و گذار می‌کنند.

2. بازار جفره

از دیگر جاهای دیدنی در اسکله جفره به بازار ماهی‌فروشان می‌توان اشاره کرد. در این بازار می‌توانید ماهی، میگو و آبزیان تازه صید شده را از ماهیگیران زحمتکش این منطقه خریداری کنید.

بازار جفره

فاصله تا شهرهای نزدیک

مهمترین و نزدیک‌ترین شهرها تا جفره شامل بوشهر، بندرعباس و قشم هستند که مسافت تقریبی آنها عبارتند از:

  • فاصله جفره تا بوشهر: حدود ۲۵۰ کیلومتر است و زمان رسیدن به آن بین سه و نیم تا ۴ ساعت طول می‌کشد.
  • فاصله جفره تا بندرعباس: حدود ۵۴۰ کیلومتر است و زمان رسیدن به آن بین ۸ تا ۹ ساعت طول می‌کشد.
  • فاصله جفره تا قشم: حدود ۵۷۰ کیلومتر است و زمان رسیدن به آن بین ۹ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

ناگفته نماند انتخاب مسیر و شرایط رانندگی می‌تواند باعث تفاوت این فواصل شود.

مسیرهای سفر به جفره

جفره در شهرستان بوشهر، میدان شهید بشکوه و خیابان خلیج فارس قرار دارد. برای سفر به جفره در هر جای کشور که هستید باید ابتدا خود را به شهر بوشهر برسانید. امکان سفر به بوشهر با اتوبوس، قطار، هواپیما و خودروی شخصی وجود دارد که انتخاب هر یک از آن‌ها به عهده خودتان است. اگر در شهرهای دور مانند تهران هستید بهترین گزینه برای شما هواپیما است، فقط کافی است با تهیه بلیط هواپیما در فرودگاه اصلی بوشهر پیاده شوید.

اسکله جفره بوشهر و مکان های دیدنی آن

سپس با استفاده از تاکسی به بلوار خلیج فارس بوشهر و در نهایت اسکله جفره بروید. در صورتی که تمایل دارید با خودروی شخصی سفر کنید با استفاده از گوگل‌مپ بهترین و نزدیک‌ترین مسیر به اسکله را بیابید و سفر خود را آغاز نمایید. برای سفر با قطار باید بگوییم که بوشهر ایستگاه راه‌آهن ندارد و شما باید در شیراز یا بندرعباس پیاده شوید و باقی مسیر را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. همچنین برای سفر با اتوبوس بلیط اتوبوس بوشهر را تهیه کنید و در ترمینال مسافربری این شهر پیاده شوید. در ادامه با تاکسی‌ها به سمت جفره حرکت کنید.

اقامت در اسکله جفره

اقامت از مهم‌ترین مسائلی است که قبل از مسافرت باید درباره آن برنامه‌ریزی کنید. در اسکله جفره بوشهر مراکز اقامتی متعددی وجود دارند که نزدیک‌ترین آن مجتمع اقامتی دریا است. این اقامتگاه ساحلی در بلوار خلیج فارس واقع در کنارگذر فکوری قرار دارد. از دیگر اقامتگاه‌های این منطقه می‌توان به خانه مسافر اسکان، مجموعه سوئیت حاجیان، مجموعه سوئیت زرین و اقامتگاه بوم‌گردی مان همیشه سبز اشاره کرد. همچنین می‌توانید در سایر مراکز اقامتی شهر بوشهر مانند هتل جهانگردی دلوار، هتل پلاس، هتل آسمان ۲، هتل آپارتمان هیرون و هتل آپارتمان پاسارگاد اقامت کنید.

اقامت در اسکله جفره

مناطق دیدنی اطراف جفره

بافت تاریخی بوشهر

خانه‌ها و ساختمان‌های بوشهر، بافت تاریخی دارند و همین موجب شده بوشهر به یک شهر دیدنی تبدیل شود. تماشای معماری سنتی و باستانی این شهر آن را به یک مکان دیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

بازار قدیم بوشهر

از دیگر آثار تاریخی بوشهر بازار قدیم است که در محله دهدشتی بوشهر قرار دارد. این بازار در زمان‌های گذشته از مهم‌ترین نقاط اقتصادی بوشهر شناخته می‌شد و در حال حاضر تنها دارای چند حجره خالی و دالان است.

بوستان ساحلی دلوار

علاوه بر ساحل جفره سواحل زیبای دیگری در بوشهر وجود دارند که یکی از بهترین آن‌ها بوستان ساحلی دلوار است. این بوستان در امتداد خلیج فارس قرار گرفته و فضای آرام و دلنشینی دارد.

عمارت ملک بوشهر

عمارت تاریخی ملک بوشهر یکی دیگر از جاهای دیدنی است که نزدیک جفره هم قرار دارد و متعلق به دوره قاجار است. این عمارت باشکوه با ۴۰۰۰ مترمربع مساحت از ابنیه تاریخی و ارزشمند بوشهر محسوب می‌شود که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. این عمارت از دو طبقه تشکیل شده و نقاشی‌های دیواری شگفت‌انگیزی دارد.

گردشگری در اسکله جفره بوشهر

در این مقاله درباره اطلاعات گردشگری اسکله جفره بوشهر به‌صورت کوتاه و مفید توضیح داده شد. این بندر زیبا سالانه گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فوق‌العاده‌ای برای بازدید دارد. در سفر خود به بوشهر بازدید از اسکله جفره را فراموش نکنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید