راهنمای سفر به بوشهر؛ سرزمین آفتاب را کامل بشناسید

استان بوشهر ایرانگردی بوشهر
راهنمای سفر به بوشهر؛ سرزمین آفتاب را کامل بشناسید

سفر به بوشهر هم فال است و هم تماشا… این شهر بندری جنوب کشور که فقط از طرف شرق به کوه‌ های زاگرس منتهی می ‌شود به قدری جاذبه ‌های دیدنی و تفریحی دارد که در یک سفر نمی ‌توانید همه آن ها را ببینید. اما مطالعه راهنمای سفر به بوشهر به شما کمک می کند تا با جاهای دیدنی بوشهر و هر آنچه در سفر به این شهر لازم است بدانید آشنا شوید. همین شد که ما تصمیم گرفتیم در راهنمای سفر به بوشهر لحظه به لحظه با شما همراه باشیم .

خیر، بوشهر هتل ۵ ستاره و ۴ ستاره ندارد.

بهترین روش خرید بلیط هواپیما است، زیرا سفر با قطار امکان‌پذیر نیست و سفر با اتوبوس هم مدت زیادی طول می‌ کشد.

فاصله تهران تا اتوبوس به صورت زمینی ۱۳ ساعت است.

موقعیت جغرافیایی بوشهر

اولین موردی که قصد داریم در راهنمای سفر به بوشهر اشاره کنیم، این است که بوشهر کجاست. راه های دسترسی به این شهر بندری کدم‌اند و بهتر است در چه فصلی برای دیدن بوشهر به جنوب کشور سفر کنیم؟

بوشهر یکی از پرجمعیت‌ترین استان های جنوبی کشور است که به عنوان یک شبه جزیره تاریخی شناخته می ‌شود. قدمت این شهر به ۵۰۰۰ سال پیش و دوران عیلامی ‌ها برمی‌گردد. به دلیل اینکه بوشهر یکی از شهر های بندری کشور است، از نظر فعالیت ‌های اقتصادی و صادرات اهمیت زیادی دارد.

وجود منابع نفت و گاز و نیروگاه اتمی نیز در این بندر تاریخی باعث شده تا لقب پایتخت انرژی ایران را به خود اختصاص دهد. مردم این شهر فارسی صحبت می ‌کنند اما لهجه بوشهری دارند. این شهر حدود ۱۰۵۰ کیلومتر از پایتخت ایران فاصله دارد. مساحت بوشهر نزدیک به ۲۸ هزار متر مربع است و به خاطر اینکه بیش از ۷۰۰ کیلومتر با خلیج فارس مرز دریایی دارد، به عنوان یک شبه جزیره شناخته می ‌شود.

بوشهر از شمال با خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد همسایه است. از طرف شرق نیز به استان هرمزگان و استان فارس نزدیک است. جزیره‌ های متعددی هم در نزدیکی این بندر قرار گرفته اند که همگی متعلق به استان بوشهر هستند. از شهر های مهم استان بوشهر، می ‌توان به تنگستان، گناوه، کنگان، دشتی، دیلم، جم دیر و دشتستان اشاره نمود.

راهنمای سفر به بوشهر

فرهنگ مردم بوشهر

مردم صبور بندر بوشهر، بار ها و بار ها ثابت کرده‌اند که می ‌توانند با دست خالی از مرز های کشور دفاع کنند و هیچ انتظاری هم نداشته باشند. اگر به شهر های جنوبی کشور سفر کنید، خلق و خوی مردمانشان شما را شگفت زده می ‌کند. به قدری ساده و بی‌ادعا هستند و زندگی را ساده می ‌گیرند که ناخواسته خودتان را جزوی از خانواده آن ها احساس می‌ کنید.

این مردم وطن دوست و متدین به مراسم مذهبی اهمیت زیادی می ‌دهند. به ویژه اعیاد مهمی چون عید فطر که برای بوشهری ‌ها یادآور عزیزان از دست رفته‌شان است. چرا که در این روز، برای افرادی که از دست داده‌اند فاتحه خوانی می ‌کنند و به زیارت اهل قبور می‌ روند.

در بوشهر مراسم‌ های بومی و سنتی زیاد برگزار می ‌شود. رقص و آواز و پای‌کوبی نیز که خوراک مردمان بوشهر است. این روحیه شاد و حساس آن ها در همه دوران ‌های تاریخی گذشته به خوبی خود را نشان داده است. بنابراین اگر می ‌خواهید بدانید فرهنگ مردم بوشهر چگونه است، باید بگوییم هرچه خوبی همه دارند، مردم بوشهر یک جا دارند.

مسیر های دسترسی به بوشهر

حالا که قصد سفر به بوشهر را دارید، احتمالاً به دنبال راحت‌ترین راه برای رسیدن به این شهر دریایی هستید. انتخاب بهترین روش برای سفر به بوشهر بستگی به هدف شما از سفر دارد. البته طول مدت سفر هم می ‌تواند به شما برای انتخاب بهترین روش سفر کمک کند. مثلاً اگر دو هفته فرصت دارید، می ‌توانید با خودروی شخصی خودتان به بوشهر سفر کنید. اما اگر بیشتر از سه چهار روز فرصت ندارید، سفر زمینی به بوشهر روش عاقلانه ای به نظر نمی ‌رسد.

در این مواقع خرید بلیط هواپیما و یک سفر بی‌دردسر و راحت بهترین گزینه است. اما از آنجا که ما در سایت پته هدفمان جلب رضایت هموطنان عزیز است، تمام روش ‌های سفر به بوشهر را معرفی می ‌کنیم تا در نهایت خودتان تصمیم بگیرید کدام یک از این مسیر های دسترسی مناسب‌تر هستند.

 

2 ساعت تا بوشهر، فقط با یک بلیط هواپیما

اگر حال و حوصله رانندگی کردن را ندارید و فرصت کافی هم برای یک سفر طولانی چند روزه ندارید، می‌ توانید خیلی راحت از سایت پته یک بلیط اینترنتی هواپیما تهیه کنید و یک ساعت و نیم بعد در بوشهر باشید. اگر هم به خاطر قیمت‌ های بالای بلیط هواپیما ترجیح می‌ دهید سفر هوایی را انتخاب نکنید، می ‌توانید با انتخاب بلیط‌ های لحظه آخری یا چارتری بوشهر این شانس را به خودتان بدهید تا یک سفر بی‌دردسر و پر آرامش را تجربه کنید.

 

معرفی فرودگاه‌ های بوشهر

اگر تصمیمتان خرید بلیط هواپیما بوشهر باشد، باید بدانید که انتخاب فرودگاه می‌ تواند روی قیمت بلیط هواپیما تأثیر داشته باشد. پس بهتر است با فرودگاه ‌های بوشهر هم آشنا شوید. بوشهر به طور کلی ۶ فرودگاه دارد که فقط یکی از آن ها در خود بوشهر قرار گرفته اند. ۵ فرودگاه دیگر در بندر عسلویه، بندر امام حسن و جزیره خارک قرار گرفته اند. دو تا از فرودگاه‌ ها نیز در حال حاضر فعالیت ندارند. برای اینکه فرودگاه بوشهر نسبت به فرودگاه ‌های دیگر چون فرودگاه خلیج فارس، خارک و بهرگان، فاصله کمتری تا شهر دارد، در این قسمت فقط به معرفی فرودگاه بین المللی می ‌پردازیم.

 

فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر

اصلی‌ترین فرودگاه بوشهر که در این شهر بندری قرار گرفته، فرودگاه بین‌المللی شهدای بوشهر است. این فرودگاه که اولین فرودگاه بین المللی در کشور است، دارای امکانات مدرن و مجهزی است. اگر بخواهید با هواپیما به بوشهر سفر کنید از طریق تاکسی‌ های فرودگاه، خیلی راحت می ‌توانید به منطقه نظامی، بلوار جانبازان و بلوار امام رضا بروید تا به فرودگاه بین‌المللی برسید. تمامی شرکت‌ های هواپیمایی معتبر ایران در این فرودگاه دفاتر فعال دارند و پرواز های متعددی را به تهران، اصفهان، اهواز، بندرعباس، خارک، شیراز، مدینه، جده و نجف انجام می‌ دهند.

سفر به بوشهر

سفر ناتمام به بوشهر با قطار!

اگر می ‌خواهید با قطار به بوشهر سفر کنید، باید این نکته را بدانید به خاطر موقعیت جغرافیایی بوشهر، هیچ مسیر ریلی به صورت مستقیم وارد این بندر نمی ‌شود. پس اگر تصمیم گرفته‌اید به جای بلیط هواپیما بلیط قطار بخرید تا خیلی سریع به بوشهر برسید، باید بدانید که اول شما باید به شیراز یا بندرعباس بروید و از آنجا با اتوبوس و تاکسی خودتان را به بوشهر پرآوازه برسانید.

 

سفر به بوشهر با اتوبوس؛ ارزان و راحت

اتوبوس یکی از وسایل حمل و نقل عمومی است که حتی در جنوبی‌ترین شهر های کشور هم راهگشا است. زیرا اتوبوس ‌های مسافربری مستقیم به بوشهر می ‌روند و مسافران را از شهر های مختلف کشور به این بندر دریایی می ‌رسانند. اما به دلیل اینکه مسافت طولانی در پیش دارید، ممکن است در طول این مسیر خسته شوید. به عنوان مثال فاصله تهران تا بوشهر با اتوبوس حدود ۱۳ ساعت است. اگر بخواهید از اصفهان با اتوبوس به بوشهر بروید ۸ ساعت در راه هستید. ممکن است با در نظر گرفتن توقف ‌های بین راهی، این زمان بیشتر هم بشود. بنابراین هنوز خرید بلیط هواپیما، بهترین و سریع‌ترین گزینه است.

 

معرفی ترمینال‌ های مسافربری بوشهر

اگر تصمیمتان سفر با اتوبوس باشد، باید با ترمینال‌ های مسافربری این شهر آشنا باشید. در بوشهر یک ترمینال مسافربری قرار گرفته که تا مرکز شهر با خودروی سواری، ۱۵ دقیقه فاصله دارد. این ترمینال که در جاده بوشهر برازجان قرار گرفته، امکانات مجهز و مدرنی برای مسافران فراهم نموده است. برای گردشگران ترمینال مسافربری بوشهر اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر اغلب شرکت ‌های مسافربری داخلی، مانند رویال سفر، ایران پیما، سیر و سفر ایرانیان، آسیا سفر، آریا سفر و … در این ترمینال شعبه دارند. اتوبوس‌ های مسافربری از بوشهر به مقصد تهران، مشهد، اصفهان، کرج، یزد، ملایر، اهواز، شهرکرد و آبادان حرکت می ‌کنند.

 

یک سفر پرماجرا با خودروی شخصی به بوشهر

اگر میانه خوبی با سفر هوایی و مسافرت با اتوبوس ندارید، آخرین راه حلی که دارید، سفر با خودروی سواری است. معمولاً بیشتر خانواده ‌های ایرانی در تعطیلات طولانی مدت نوروز، با خودروی شخصی خود به شهر های خوش آب و هوای جنوبی سفر می ‌کنند. این سفر هم از نظر اقتصادی به صرفه است و هم می ‌تواند به یکی از خاطرات شیرین خانواده تبدیل بشود. البته اگر مسافران در طول راه در شهر های مختلف اقامت کنند و بوشهر آخرین مقصد آن ها باشد. در غیر این صورت اگر بخواهند مستقیم از تهران یا اصفهان به بوشهر برسند یک مسیر خسته کننده را پیش رو خواهند داشت.

 

اگر دریا زده نمی ‌شوید، سفر با کشتی را هم بگوییم؟!

در راهنمای سفر به بوشهر سفر دریایی هم امکان پذیر است. بوشهر دارای ۷ اسکله است و بیشترین مرز آبی با دریا را دارد. بنابراین طبیعی است که بتوانید از طریق کشتی یا لنچ به بوشهر بروید. فقط باید فکر مسیر زمینی را هم بکنید. یعنی شما اول باید با یک وسیله دیگر خودتان را به شهر های نزدیک بوشهر برسانید و از طریق کشتی‌ های مسافربری به بندر بوشهر و اسکله مسافرتی والفجر برسید. بوشهر بندر های مهم دیگری هم دارد که از جمله آن ها می ‌توان به بندر دیلم، بندر دیر، بندر گناوه، بندر کنگان، عسلویه، بندر نخل تقی و بندر ریگ اشاره نمود. اما در این بنادر فعالیت‌ های مسافربری انجام نمی ‌شود.

اب و هوای بوشهر

آب و هوای بوشهر و انتخاب بهترین زمان سفر

انتخاب بهترین فصل سفر برای همه گردشگران یک امر بدیهی است. چرا که بیشتر افراد ترجیح می‌ دهند در آب و هوای خنک و معتدل به سفر بروند. سفر های خانوادگی در فصل سرما چندان لذت بخش نیست. به خصوص اگر قرار باشد تمام روز را به بازدید از جاذبه ‌های گردشگری بپردازید.

نه آفتاب داغ و سوزان مناسب یک سفر لذت بخش است نه سرما و برف و بوران!

تعادل و دمای هوای مناسب، یکی از مهم‌ترین شرایطی است که هنگام سفر باید در نظر بگیرید. به همین خاطر اگر می ‌خواهید بدانید بهترین زمان سفر به بوشهر چه فصلی است، باید بدانید که فصل تابستان و خرداد اصلاً برای سفر به بوشهر مناسب نیستند.

اگر این ماه‌ ها را برای سفر انتخاب کنید، باید در کنار خرما های خوشمزه بوشهری، زیر آفتاب سوزان پخته شوید. اما اگر تحمل دمای ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد را دارید، فروردین و اردیبهشت برای سفر به بوشهر مناسب هستند.

ماه‌ های آبان، آذر و اسفند نیز جزو مناسب‌ترین زمان ‌ها برای سفر به بوشهر محسوب می ‌شوند. اگر می ‌خواهید در دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بوشهرگردی کنید، بهتر است دی و بهمن را برای سفر انتخاب کنید. البته در این فصل دیگر نمی ‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید.

زمان ‌هایی که دمای هوا بالا است، جزو فصل‌ های کم گردشگر بوشهر محسوب می‌ شود. اما هزینه‌های سفر در این موقع پایین می ‌آید. پس اگر تصمیم دارید، هزینه اقامت و بلیط هواپیمای خود را پایین بیاورید، تابستان سوزان بوشهر بهترین گزینه است.

 

وضعیت حمل و نقل در بوشهر

احتمالاً حالا که دیگر می ‌دانید بهترین زمان سفر به این شهر چه فصلی است، تصمیم خودتان را گرفته‌اید و پس از بستن وسایل، عازم سفر هستید. اما اگر می ‌خواهید بدانید در بوشهر چطور می‌ توانید از جاذبه ‌های گردشگری دیدن کنید و چه وسایل حمل و نقلی برای جابجایی در سطح شهر وجود دارند، جوابی که می ‌شنوید چندان خوشایند نخواهد بود!

زیرا در بوشهر نمی توانید مانند شهر های بزرگی چون اصفهان یا تهران از مترو استفاده کنید. حتی اتوبوس ‌های درون شهری هم با فواصل زمانی معینی در سطح شهر تردد نمی ‌کنند. پس اگر خودروی شخصی نداشته باشید، برای جابجایی در این شهر دچار مشکل می ‌شوید. مگر اینکه تاکسی بگیرید یا از تاکسی‌ های اینترنتی استفاده کنید که قطعاً کرایه آن ها هم گران تمام می ‌شود.

 

معرفی جاذبه ‌های دیدنی بوشهر

حالا که قصد دارید با راهنمای سفر به بوشهر آشنا شوید، حتماً باید با جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی این بندر مهم سیاسی و اقتصادی هم آشنا شوید. به همین خاطر در این قسمت به معرفی جا های دیدنی بوشهر می ‌پردازیم.

راهنمای سفر به بوشهر

کلیسای ارامنه بوشهر

به دلیل اینکه شهر های جنوبی کشور، سال ‌های سال مستعمره کشور های اروپایی بوده‌اند، بسیاری از آثار به جا مانده در این شهر ها مربوط به همان دوران است. کلیسای ارامنه بوشهر که با نام کلیسای سنت جورج هم شناخته می ‌شود در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. این کلیسا که در نزدیکی ساختمان قدیمی کنسولگری بریتانیا قرار گرفته، جزو مکان‌ های تاریخی بوشهر محسوب می ‌شود.

آدرس: بوشهر -محله شنبدی

 

بخش تاریخی شهر بوشهر

در ابتدای راهنمای سفر به بوشهر گفتیم که این شهر دارای بخش ‌های تاریخی متعددی هست که اغلب آن ها هم در مرکز شهر قرار گرفته ‌اند. این منطقه که هنوز هم مانند گذشته مانده و دست نخورده است، برای گردشگران بسیار جذاب است.

آدرس: بوشهر- خیابان انقلاب

 

بازار بوشهر

مانند هر شهر دیگری که یک بازار سنتی و قدیمی دارد، بوشهر هم یک مرکز تجاری و خرید و فروش دارد که در خیابان شهدای این شهر قرار گرفته است. معماری بازار سنتی بوشهر مربوط به دوران قاجار می ‌شود. فضای این بازار به گونه‌ای طراحی شده که امکان ورود باران به داخل آن وجود ندارد، اما همیشه روشن است و از منفذ هایی که دارد نور به داخل بازار می ‌آید.

آدرس: بوشهر- خیابان شهدا

 

مقبره شیخ چاهکوتاهی

مقبره شیخ چاه کوتهی قدمتی ۱۰۰ ساله دارد. این مقبره متعلق به یکی از فرماندهان دلیر ایرانی است که در زمان تهاجم انگلیسی ‌ها به بوشهر، در جنگ جهانی اول با آن ها مقابله کرده است. فرماندهان نیرو های تنگستان شهرت زیادی در شهر های جنوبی کشور دارند و مردم برای دیدن مقبره و یادگار های آن ها شور و شوق بسیاری دارند.

آدرس: بوشهر- محله امامزاده -جنب امامزاده

مقبره شیخ چاهکوتاهی

پارک ژنرال بوشهر

پارک ژنرال بوشهر که در واقع آرامگاه یکی از ژنرال های کشور انگلیس است، امروزه به یکی از جاذبه‌ های گردشگری تبدیل شده است. این ژنرال انگلیسی که در جنگ هرات توسط سربازان شجاع ایران کشته شد، در محلی شد و پس از گذشت سال ‌ها این محل تبدیل به پارک شده است. در حال حاضر به این منطقه گور ژنرال یا پارک ژنرال می‌ گویند.

آدرس: بوشهر -خیابان امام خمینی- بین خیابان توحید و شهید احمد رستمیان

 

مدرسه سعادت

مدرسه سعادت که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌ گردد، اولین مدرسه جدیدی است که در شهر های جنوبی کشور ساخته شد. این مدرسه در دهم دی ماه که در تاریخ مصادف با روز بوشهر است، ساخته شده است.

آدرس: بوشهر -خیابان امام -روبروی میدان معلم

 

آب انبار قوام

در غرب بوشهر یک آب انبار قدیمی قرار گرفته که ۱۵۰ سال پیش ساخته شده است. در حال حاضر این آب انبار به یک سفره خانه سنتی تبدیل شده که گردشگران می ‌توانند ساعاتی را در آنجا بنشینند و استراحت کنند.

آدرس: بوشهر -خیابان ساحلی

 

عمارت کازرونی

در محله بهبهان که جزو محله‌ های تاریخی بوشهر است، یک عمارت قاجاری به جامانده که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. عمارت کازرونی یکی از عمارت ‌های تاریخی و بسیار مشهور بوشهر است.

آدرس: بوشهر- محله قدیمی بهبهانی

 

عمارت ملک التجار

بسیاری از آثار تاریخی موجود در کشورمان متعلق به دوران قاجار هستند. در بوشهر هم عمارت سنتی به جا مانده که متعلق به یک تاجر معروف ایرانی بوده است. این عمارت که دارای سبک معماری فرانسوی است، با مصالح بومی ایرانی ساخته شده و جزو جذاب‌ترین عمارت ‌های تاریخی بوشهر است.

آدرس: بوشهر -محله بهمنی -خیابان ماهینی -کوچه ملک

 

سواحل زیبای بوشهر

از آنجا که خط ساحلی بوشهر در کل ایران بی‌نظیر است، زیباترین و بکرترین مناطق ساحلی را می ‌توانید در این استان پیدا کنید. به خاطر داشتن طولانی‌ترین خط ساحلی، به بوشهر، دریایی‌ترین شهر جهان گفته می ‌شود. ساحل بندر امام حسن، ساحل بندر تاریخی حماد، ساحل صدفی بوشهر، ساحل بندر دیر و … جزو سواحلی هستند که این خط ساحلی ۹۰۰ کیلومتری را به یکدیگر پیوند می ‌دهند.

 

مسجد شیخ سعدون

دستور ساخت مسجد شیخ سعدون را یک فرد سعودی داده است. امروزه نیز این مسجد با نام مسجد کوفی یا مسجد شاه، شناخته می ‌شود و هر ساله در آن مراسم تعزیه برگزار می ‌شود.

آدرس: بوشهر- محله کوتی- میدان شهید کوی -کوچه نسیم ۳ -جنب درمانگاه علی بن ابیطالب -کوچه انقلاب ۶

 

بندر زیبای سیراف

بندر سیراف بوشهر مکانی است که می ‌توانید از آن به عنوان یک آرمانشهر یاد کنید. جایی که پیروان دین زرتشتی، اسلام، مسیحیت، بودایی و مانوی سال‌ های سال در کنار یکدیگر زندگی کرده اند. این بندر گردشگری به خاطر داشتن جاذبه ‌های متعدد برای مسافران اهمیت زیادی دارد. مسجد جامع سیراف، گورستان قدیمی سیراف، دژ ساسانی بندر سیراف و آرامگاه سیبویه، جزو جاذبه‌ های گردشگری این منطقه هستند.

آدرس: بوشهر -بندر سیراف

 

چشمه آبگرم اهرم

در ۶۰ کیلومتری بوشهر یک چشمه آب گرم طبیعی قرار گرفته که دمای آن معمولاً بین ۳۵ درجه تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. در این منطقه به خاطر وجود چشمه ‌های آب گرم با خاصیت درمانی، برای مسافران و مردم محلی امکانات مناسبی مهیا شده است.

آدرس: بوشهر- ۶۰ کیلومتری بوشهر -خیابان آبگرم- چشمه طبیعی اهرم

 

 

غذا های محلی بوشهر

در راهنمای سفر به بوشهر، بی‌انصافی است اگر درباره غذا های محلی مردمان این شهر صحبت نکنیم. عادات غذایی مردم بوشهر بیشتر به سمت غذا های دریایی تمایل دارد. بنابراین اگر دیدید در اکثر غذا های بوشهری رد پای میگو و ماهی دیده می ‌شود، تعجب نکنید. قلیه ماهی معروف بوشهری، دم پخت ماهی، قیمه بوشهری، دال عدس بوشهری، یتیمچه و سایر غذا های سنتی دیگر که در عین سادگی، طعم بسیار لذیذ و رؤیایی دارند، جزو اصلی‌ترین غذا های محلی و سنتی بوشهر هستند.

غذاهای محلی بوشهر

رستوران‌ های معروف بوشهر

مردمان بوشهر به قدری مهمان نواز و مهربان هستند که با روی گشاده سفره‌شان را برای شما پهن می‌ کنند و بهترین غذایی که می ‌خورند را برای شما درست می ‌کنند. اما اگر می ‌خواهید بدانید رستوران ‌های معروف بوشهر کدم‌اند، باید بگوییم: در سراسر بوشهر رستوران ‌های بسیار با کیفیت و نابی قرار گرفته اند. شما می ‌توانید غذا های خوشمزه بوشهری و سایر غذا های ایرانی در این رستوران ها میل کنید.

  • رستوران میداف که یک رستوران چهار طبقه و بسیار بی‌نظیر است از جمله مهم‌ترین رستوران ‌های این شهر است.
  • رستوران زیبای زیتون هم که یک رستوران لوکس و گران قیمت محسوب می ‌شود، می ‌تواند مکان مناسبی برای چشیدن غذا های بوشهری باشد.
  • اگر عاشق ماهی شکم پر و قلیه ماهی هستید به شما توصیه می ‌کنیم در هنگام بازدید از آب انبار قوام به رستوران کنار این آب انبار بروید و این غذا ها را در آنجا امتحان کنید.
  • رستوران خاتم
  • رستوران گرگور
  • فست فود رافائل و بوبو نیز جزو معروف ‌ترین رستوران ‌های بوشهر هستند.

 

بهترین هتل ‌های بوشهر کدم ‌اند؟

احتمالاً اولین نکته‌ای که در راهنمای سفر به بوشهر دنبالش می ‌گشتید، یک محل اقامت مناسب برای ماندن در بوشهر بود. اما ما در انتهای متن به معرفی اقامتگاه‌ها و هتل ‌های معروف بوشهر می ‌پردازیم. این طوری پس از کسب اطلاعات کامل درباره همه جنبه ‌های سفر به بوشهر، می توانید یک اقامتگاه مناسب برای خودتان پیدا کنید.

  • هر زمان که به بوشهر سفر کنید، به خاطر هوای گرم بوشهر خیلی راحت می ‌توانید در محل ‌هایی که برای کمپینگ مسافران در نظر گرفته شده چادر بزنید و شب را همان جا بمانید. این طوری مهمان جیب خودتان هستید و نیازی نیست هتل یا اقامتگاه رزرو کنید.
  • اگر نیاز به استراحت درست و حسابی دارید، می ‌خواهید دوشی بگیرید و خستگی از تن به در کنید، می ‌توانید یکی از ویلا های ساحلی لوکس و مدرن بوشهر را رزرو کنید. از طریق سایت‌ های معتبر اینترنتی خیلی راحت می ‌توانید آن ها را پیدا کنید.
  • اقامتگاه‌ های بوم گردی بوشهر که همان خانه‌های ساده روستایی هستند، جزو گزینه ‌های ارزلن محسوب می ‌شوند. اگر می ‌خواهید هرچه بیشتر با آداب و رسوم مردم بوشهر آشنا شوید، غذا های محلی آن ها را امتحان کنید و هزینه ‌های کمی برای اقامت بپردازید، م ی‌توانید اقامتگاه‌ های بوم گردی را انتخاب کنید.

اگر قصدتان اقامت در هتل است، بهترین هتل‌های بوشهر عبارتند از:

  • هتل آسمان ۱
  • هتل سیراف
  • هتل آسمان ۲
  • هتل ساحلی

 نکته: در بوشهر هتل ‌های ۵ ستاره و چهار ستاره، نمی‌توانید پیدا کنید. اما هتل ‌های سه ستاره بسیار با کیفیتی هستند که از جمله آن ها می ‌توان به هتل پاسارگاد و هتل دلوار اشاره نمود.

اقامتی دلپذیر در بوشهر با مطالعه:
بهترین هتل های بوشهر، سرزمین آفتاب را بشناسید

معرفی بازار های بوشهر

اگر بخواهیم به صورت کامل راهنمای سفر به بوشهر را برای شما توضیح دهیم، حتماً باید از مراکز خرید بوشهر و بازار های قدیمی و مدرن این شهر هم نام ببریم. در بخش جا های دیدنی بوشهر به بازار سنتی این شهر اشاره کردیم که مرکز اقتصادی بوشهر است. به خاطر اینکه این بازار از دوران قاجار به جا مانده، جزو جاذبه ‌های گردشگری هم محسوب می ‌شود. بیشتر کالا های موجود در این بازار دارای قیمت مناسب هستند و هر چیزی که لازم داشته باشید را می ‌توانید در این بازار قدیمی پیدا کنید. از پاساژ ‌ها و مراکز خرید مدرن بوشهر هم می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاساژ نادر
  • هوم کورت آدیداس
  • پاساژ توحید
  • مجتمع تجاری آزادگان
  • بازار گناوه
  • بازار دیلم

بازار بوشهر

در بوشهر سوغاتی چی بخریم؟

وقتی سفر به پایان می ‌رسد و می ‌خواهیم به شهر و دیار خودمان برگردیم، برای اینکه خاطرات خوش سفر را به یاد بیاوریم، برای خودمان، افراد خانواده یا دوستان نزدیکانمان سوغاتی می ‌خریم. بنابراین در این قسمت می ‌خواهیم درباره معروف ترین سوغات بوشهر که می ‌توانید در سفر خود از بوشهر به یادگار ببرید، صحبت کنیم.

  • خرما و تمام فرآورده‌ هایی که از خرما تهیه می ‌شوند، جزو سوغاتی‌ های معروف بوشهر هستند.

مطمئن باشید خرمای بوشهر را در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. بنابراین بهتر است در سفر خود حتماً این سوغاتی شیرین و پرخاصیت را تهیه کنید.

  • ماهی و میگو

انواع ماهی جنوب و میگو نیز جزو معروف‌ترین سوغاتی ‌های بوشهر هستند که می ‌توانید تازه از صیادان پرتلاش بوشهری بخرید و به همراه خودتان ببرید.

  • صنایع دستی بوشهر

صنایع دستی نیز جزو سوغاتی ‌های محبوبی هستند که می‌ توانید تهیه کنید. گلیم و گبه، حصیر و نمد، سفال و سرامیک و گرگور، جزو صنایع دستی بوشهر هستند.

 

سخن آخر

ناگفته‌های بوشهر بسیارند و فرصت برای صحبت از آن ها اندک. اگر می‌ خواهید دل را به دریا بزنید و به بوشهر سفر کنید، بهتر است اوایل بهار و پاییز وسایلتان را جمع کنید و راهی سفر شوید. زیرا بهترین زمان سفر به بوشهر همین موقع است. ما در پته کنارتان هستیم تا با یک بلیط خوش قیمت هواپیما، لذت سفرتان را تکمیل کنیم. تا اینجا ما صحبت کردیم، حالا شما در بخش نظرات بگویید از بوشهر چه می‌دانید؟

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید