راهنمای سفر به ساحل دلوار بوشهر

استان بوشهر ایرانگردی بوشهر
راهنمای سفر به ساحل دلوار بوشهر

بندر دلوار بوشهر یکی از بنادر جنوبی ایران است و طبیعتا افرادی که به جنوب ایران سفر نکرده‌اند، لذت قدم زدن در سواحل نرم و شنی بنادر خلیج فارس را در حال و هوای پاییزی تجربه نکرده‌اند. شاید تعجب کنید که مگر در پاییز هم می‌توان به ساحل سفر کرد و روی شن‌های آن قدم گذاشت. در پاسخ باید بگوییم که بله. بندر دلوار بوشهر از آن دست مقاصدی است که در فصول سرد سال نظیر پاییز پذیرای مهمانان خود می‌شود. حال فکر کنید که در شهر خود درگیر برف و باران و حتی هوای سرد هستید و حوصله‌تان به شدت سر رفته است. کافی است برای خرید بلیط هواپیما بندر بوشهر اقدام کنید و به مقصد بندر دلوار بوشهر با آب و هوای بسیار معتدل و خنک سفر کنید.

تفریحات و دیدنی‌های ساحل دلوار

بندر دلوار بوشهر یکی از شهر‌های کوچک و ساحلی بوشهر است که با داشتن سواحل زیبا و دیدنی‌های جالب، به یکی از بهترین جاهای دیدنی بوشهر تبدیل شده است. ساحل این بندر جزو سواحل مشهور و بسیار آرام خلیج فارس است؛ علت بر این‌که، دلوار شهر جنوبی و کوچک بوشهر است و به دلیل داشتن جمعیت کم، سواحل آن همواره خلوت و البته تمیز هستند. در نتیجه محال است که به این بندر سفر کنید و پا در شن‌های نرم و آرامش‌بخش ساحل نگذارید.

بندر دلوار بوشهر در 42 کیلومتری بوشهر قرار دارد که حدود 40 دقیقه مسافت را برای رفتن به آن‌جا باید طی کنید.

در تابستان آب و هوای بندر دلوار، مرطوب و به شدت گرم و در نیمه پاییز آب و هوای بسیار معتدل و خنکی دارد.

بهترین سوغاتی این بندر میگو و ماهی تازه و مشهور خلیج فارس است.

نیمه پاییز تا نیمه فروردین

پس از تماشای موج‎های ساحل و پیاده‌روی روی شن‌های آن احتمالا خسته شده باشید و دلتان بخواهد اندکی نشسته و در آبی بی‌کران دریای خلیج فارس غرق شوید که چشمتان به لنج‌های قدیمی و فرسوده اسکله می‌افتد. این لنج‌ها سال‌هاست که در این اسکله رها شده‌اند و دیگر هیچ ماهی توسط آن‌ها صید نمی‌شود. شاید با خودتان بگویید که دیدن چنین لنج‌های قدیمی چه لذتی می‌تواند داشته باشد، ولی باید گفت که تماشای موج‌هایی که با رسیدن به این لنج‌ها می‌شکنند و منظره زیبای دریا، می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خویش سازد. شما ‌می‌توانید با غروب آفتاب در کنار این منظره قدیمی و زیبا، عکس‌های زیبا و هنری از این سفر لذت‌بخش خود ثبت کنید.

سفر به ساحل دلوار بوشهر

از دیگر جاذبه‌های دیدنی بندر دلوار بوشهر می‌توان به موزه رییسعلی دلواری اشاره کرد. همان‌طور که از نام رییسعلی دلواری مشخص است، او یکی از اهالی بندر دلوار بود که در زمان جنگ جهانی اول جزو افراد سردمدار و جسور این بندر بود و برای مقاله با ارتش بریتانیایی، مردم بندر را با یکدیگر متحد کرد. هر چند که در این جریان او جان خود را از دست داد. خانه رییسعلی دلواری که امروزه به موزه رییسعلی دلواری مشهور است، در این بندر قرار دارد. معماری داخلی این خانه به قدری جالب و زیبا است که گردشگران زیادی در جای جای این عمارت، تصاویری زیبا و به یادماندنی ثبت کرده‌اند.

چگونه به ساحل دلوار برویم؟

از آن‌جایی که بندر دلوار در بوشهر و در جنوب کشور ایران واقع شده‌ است، به جز شهرهای جنوبی ایران، فاصله دیگر شهرها تا این بندر زیاد است و طبیعتا برای سفر به آن‎جا باید از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کرد. توجه داشته باشید که برای سفر به این بندر دو راه پیش روی شما است. یکی این‌که شما به وسیله خودروی شخصی خود راهی این سفر شوید و با گذر از شهرهای مختلف به بندر برسید. راه دیگر خرید بلیط هواپیمای بوشهر و در نهایت رسیدن به ساحل دلوار است.

اگر انتخاب شما خودروی شخصی باشد، باید به شما تبریک بگوییم چرا که تا رسیدن به مقصد، می‌توانید از شهرهای مختلف ایران عبور کنید و به صورت کوتاه مدت از حضور خود در این شهرها لذت ببرید. برای رسیدن به بندر دلوار بوشهر از طریق ماشین شخصی خود، ابتدا باید از شهرهای قم، کاشان، نجف آباد، بروجن، یاسوج، نوروز آباد، کازرون و برازجان به ترتیب عبور کنید و در آخر به شهر زیبای بوشهر برسید. وقتی به بوشهر رسیدید، باید تنها اندکی نیز حوصله به خرج دهید تا به ساحل زیبای دلوار برسید. بهتر است این را نیز بدانید که شما از تهران تا بوشهر باید حدود 1051 کیلومتر طی کنید که این مسافت به چیزی حدود 12 ساعت رانندگی نیاز دارد.

البته گذر از هر یک از شهرهای گفته شده، حتی اگر به صورت موقت نیز باشد، خالی از لطف نخواهد بود و حتی شما می‌توانید از شهرهایی نظیر قم، کاشان، یاسوج و باقی شهرها برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید.

سفر به بندر دلوار بوشهر

بهترین زمان سفر به ساحل دلوار

از آن‌جایی که هوای جنوب کشور در فصول گرم سال نظیر تابستان و بهار، بسیار گرم است و به غیر از اهالی این شهرها کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند آب و هوای مرطوب و به شدت گرم نواحی جنوبی را تحمل کند. در نتیجه اگر شما هم تحمل گشت و گذار در هوای گرم بنادر خلیج فارس را ندارید، بهترین زمان سفر به ساحل دلوار از نیمه پاییز تا نیمه فروردین است. در این بازه زمانی آب و هوای بندر دلوار بسیار خنک است و باعث می‌شود تا شما بتوانید با آسودگی خاطر به گردشگری بپردازید.

فاصله ساحل دلوار تا بوشهر

توجه داشته باشید که اگر برای رسیدن به خود بوشهر از منسیرهای مختلفی استفاده کرده‌اید، برای رسیدن به مقصد نهایی یعنی ساحل دلوار تنها یک مسیر از بوشهر وجود دارد که بندر دلوار منتهی می‌شود. این مسیر حدود 42 کیلومتر است و چیزی حدود 40 دقیقه زمان می‌برد.

اقامت در ساحل دلوار

احتمالا خونگرمی و مهربانی مردم اهل جنوب به گوش شما نیز رسیده است و می‌دانید که چه‌قدر مهمان‌نواز هستند. در نتیجه اگر به ساحل دلوار سفر کرده‌اید و قصد اقامت دارید، هیچ گونه نگران نباشید. از جمله مراکز اقامتی مشهور ساحل دلوار می‌توانیم به اقامتگاه‌های فانوس، ناخدا علی و بریو اشاره کنیم که دارای خدمات خوب و عالی برای اسکان شما در این بندر هستند. البته بهتر است بدانید که اقامتگاه‌های دیگری نیز در نواحی اطراف ساحل دلوار وجود دارند که با توجه به نزدیکی به ساحل می‌توانند گزینه مناسبی برای اسکان در کنار تفریح باشند.

اقامت در ساحل دلوار

بهترین غذاها در بندر دلوار

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، بندر دلوار منطقه بسیار کوچکی است و احتمالا شما نتوانید رستوران و یا غذاخوری شیک و باکلاسی در آن‌جا پیدا کنید ولی اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، در سواحل این بندر، مردم محلی خوراکی‌های دریایی نظیر میگو و یا قلیه ماهی درست می‌کنند که واقعا طعم بی‌نظیری دارند و شاید طعم آن را نتوانید به غیر از این بنادر در هیچ جای دیگری پیدا کنید.

سوغات ساحل دلوار

شاید با خودتان بگویید که در شهر به این کوچکی مگر می‌توان چیزی برای خرید نیز پیدا کرد. اما بهتر است بدانید که بندر دلوار به داشتن میگوی بسیار ناب و البته تازه مشهور است، به این صورت که بهترین میگوی خلیج فارس در بندر دلوار صید می‌گردد. در نتیجه اگر دوستدار غذای دریایی هستید و یا در خانواده خود افرادی دارید که دلشان هوس میگوی جنوب کرده باشد، پیشنهاد ما به شما خرید از میگو و ماهی‌های تازه این بندر است. البته در بندر دلوار نیز همانند صنایع دستی و سوغات بوشهر همچنین مانند بازارهای بوشهر پوشاک، لوازم برقی، لوازم خانگی و… یافت می‌شود که خوشبختانه زیر قیمت دیگر بازارهای کشور به شما کالا عرضه می‌کنند.

سوغات ساحل دلوار

دیدنی‌های بوشهر در حوالی ساحل دلوار

ساحل باربو که در نزدیکی ساحل دلوار قرار دارد، ساحل بکر و خلوتی است که همانند ساحل دلوار بسیار تمیز است. اگر می‌خواهید ساعاتی به دور از سر و صدا و یا شلوغی و البته در کنار ساحل بگذرانید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به ساحل باربو است. یا اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید و از عکاسی در کنار لنج‌های فرسوده ساحل دلوار خسته شده‌اید و می‌خواهید لوکیشن متفاوتی برای عکس‌های خود پیدا کنید، می‌توانید به بیابان کلوت و یا شتر بروید که در نزدیکی ساحل دلوار قرار دارد. عکاسی در بیابان می‌تواند تجربه بسیار جالب و شگفت انگیزی باشد.

اگر می‌خواهید اندکی از ساحل دلوار دورتر شوید، پیشنهاد ما به شما چشمه آبگرم اهرم است که تا بندر دلوار حدود نیم ساعت فاصله دارد. این چشمه به داشتن آب‌هایی با خواص درمانی مشهور است و افراد زیادی برای درمان بیماری‌های مختلف به این چشمه مراجعه می‌کنند.

حال اگر بیشتر برای خرید به جنوب ایران سفر کرده‌اید، می‌توانید اندکی از ساحل دلوار دورتر شوید و به بندر گناوه بروید. این بندر در فاصله یک ساعت و نیم از بندر دلوار قرار دارد. از آن‌جایی که خوراکی‌های خارجی و لوازم برقی بازارهای این بندر بسیار مشهور است و البته قیمت مناسبی نیز دارند، گردشگران زیادی به بازارهای آن می‌آیند و خرید می‌کنند.

کلام پایانی

ساحل دلوار یکی دیگر از سواحل بنادر زیبای خلیج فارس است که به داشتن میگو و ماهی‌های تازه و از همه مهم‌تر مردمی مهربان و خونگرم معروف است. این منطقه، مقصدی بی‌نظیر و هیجان‌انگیز برای سفر به هنگام روزهای سرد پاییزی است، با این تفاوت که در این منطقه با آب و هوای خنک و معتدلی روبرو خواهید شد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید