معرفی ۲۰ تا از بهترین خطوط هوایی دنیا

از سفر بدانید
معرفی ۲۰ تا از بهترین خطوط هوایی دنیا

پرواز با بهترین خطوط هوایی دنیا، می ‌تواند آرزوی هر مسافری باشد. اما ممکن است همه با خطوط هوایی برتر جهان آشنایی نداشته باشند. به همین خاطر ما قصد داریم در این بلاگ از سایت پته، به معرفی ۲۰ تا از بهترین خطوط هوایی دنیا بپردازیم.

معیار های اساسی برای انتخاب بهترین خطوط هوایی دنیا

برای انتخاب بهترین ایرلاین ‌ها معیار ها و استاندارد های مختلفی در نظر گرفته می ‌شود. ایمنی عملیاتی، میزان سرمایه گذاری در شرکت هواپیمایی، میزان سودآوری، امنیت مسافران، سن و امکانات ناوگان، نحوه چیدمان صندلی‌ ها و سطح راحتی مسافران از جمله معیار هایی هستند که برای انتخاب ایرلاین های برتر به آن ها توجه می ‌شود.

بنابراین ایرلاین هایی که در ادامه به معرفی آن ها می ‌پردازیم، توانسته ‌اند در این زمینه ‌ها رتبه‌های خوبی را به دست بیاورند و در طول سفر برای آرامش مسافران، بهترین تدابیر را اندیشیده ‌اند.

 

  1. هواپیمایی قطر ایرویز

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز یکی از بهترین شرکت‌ های هواپیمایی در کل جهان است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است. این شرکت هواپیمایی که دارای ۵ ستاره است، توانسته با دریافت جوایز بین المللی از اسکای تراکس، جایگاه خود را در رتبه اول بهترین خطوط هوایی دنیا قرار دهد. این ایرلاین در کشور قطر قرار دارد و با داشتن ۲۰۰ فروند هواپیما، توانسته بیش از ۱۵۰ مقصد پروازی در قاره ‌های مختلف را پوشش دهد.

هواپیمایی قطر ایرویز

  1. هواپیمایی لوفت هانزا

در رتبه دوم، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا کشور آلمان قرار می ‌گیرد. این ایرلاین به واسطه دارا بودن مقاصد پروازی متعدد و امکاناتی که در طول پرواز در اختیار مسافران قرار می ‌دهد، جزو برترین ایرلاین‌ های دنیا محسوب می‌ شود و در سال ۱۹۵۳ تاسیس شده است.

هواپیمایی لوفت هانزا

  1. هواپیمایی آسترین ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی اتریشی است که در رتبه سوم بهترین خطوط هوایی دنیا قرار می ‌گیرد. این ایرلاین که به بیش از ۱۳۰ کشور در قاره ‌های آمریکا، آفریقا، آسیا و اروپا پرواز دارد، در سال ۱۹۵۷ تاسیس شده است. شرکت هواپیمایی آسترین دارای ۸۶ فروند هواپیمای مسافربری است و یکی از اعضای اصلی استار الاینس می ‌باشد.

هواپیمایی آسترین ایرلاینز

  1. هواپیمایی امارات ایر دبی

کشور های عربی به خاطر اینکه سرمایه زیادی برای راه ‌اندازی ایرلاین ‌های خود صرف می کنند، جزو رتبه ‌های برتر بهترین خطوط هوایی جهان هستند. این شرکت هواپیمایی که نماد مهمان پذیری است و پرواز های منظمی را به مقاصد مختلف در اروپا، آفریقا و آسیا انجام می ‌دهد، رتبه چهارم را دارد. این ایرلاین در کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی در سراسر جهان انتخاب شده است.

هواپیمایی امارات ایر دبی

  1. هواپیمایی ایر نیوزلند

این شرکت هواپیمایی نیوزلندی یکی از بزرگترین ایرلاین‌ های این کشور است که در فرودگاه آوکلند قرار دارد. این شرکت هواپیمایی چندان بزرگ نیست. اما همیشه توانسته رتبه ‌های خوبی بین برترین حدود هوایی جهان به دست بیاورد.

هواپیمایی ایر نیوزلند

  1. هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز یکی از پردرآمدترین شرکت ‌های هواپیمایی جهان است که جزو برترین ایرلاین های دنیا محسوب می ‌شود. این ایرلاین توانسته در بین سال ‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بیشتر از ۸۰ میلیون مسافر را در سراسر جهان جابجا کند.

هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز

  1. اتحاد ایرویز امارات

یکی دیگر از برترین ایرلاین های دنیا، یک ایرلاین عربی است که در ابوظبی و کشور امارات متحده عربی قرار دارد. این ایرلاین به کشور های آمریکای شمالی، استرالیا، کشور های آسیایی، آفریقا اروپا و … پرواز دارد و ناوگان هواپیمایی بسیار پیشرفته‌ای را در اختیار دارد.

هواپیمایی اتحاد امارات

  1. هواپیمایی کاتای پسیفیک ایرویز

شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک که در کشور هنگ کنگ قرار گرفته، فعالیت خود را از سال ۱۹۴۶ در این کشور آغاز کرده است. این ایرلاین که روزانه ۱۸۸ پرواز به کشور های مختلف جهان دارد، در رده ‌بندی بهترین خطوط هوایی دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد.

هواپیمایی کاتای پسیفیک ایرویز

  1. هواپیمایی کانتاس ایرویز

شرکت هواپیمایی کانتاس یکی از بزرگ ترین و مجهز ترین خطوط هواپیمایی در کشور استرالیا است. این ایرلاین که در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده، یکی از قدیمی ‌ترین و فعال ‌ترین شرکت ‌های هواپیمایی در سراسر جهان است و در حال حاضر ۱۳۱ هواپیما دارد.

هواپیمایی کانتاس ایرویز

  1. هواپیمایی آوا ایر

یک شرکت هواپیمایی تایوانی به نام آوا ایر، توانسته جایگاه بالایی در رتبه‌بندی خطوط ایرلاین‌ های جهان به دست بیاورد. زیرا این شرکت هواپیمایی به عنوان امن‌ ترین ایرلاین شناخته می‌ شود. این ایرلاین فعالیت خود را از سال ۱۹۸۹ در تایوان آغاز کرده است. دارای ۶۱ فروند جت مسافربری است و به ۷۳ مقصد مختلف در دنیا پرواز دارد.

 

  1. هواپیمایی آلاسکا ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آلاسکا یک ایرلاین آمریکایی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۳۲ آغاز نموده است. این ایرلاین روزانه ۹۵ پرواز در قاره آمریکا انجام می ‌دهد و دارای ۱۳۴ فروند هواپیمای مسافربری است.

 

  1. هواپیمایی ویرجین استرالیا

یکی از ایرلاین ‌های خارجی دیگر که جزو رتبه ‌های برتر قرار می گیرد، ویرجین استرالیا ایرلاینز است. هزینه سفر با این ایرلاین بسیار پایین است. اما کیفیت خدمات ارائه شده سطح مطلوبی دارد. شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا فعالیت خود را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرده است و در این کشور به عنوان دومین شرکت برتر هواپیمایی مشغول به کار است. این ایرلاین ۱۰۱ فروند هواپیمای مسافربری دارد و روزانه به ۵۲ مقصد مختلف در جهان پرواز دارد.

 

  1. هواپیمایی کی‌ال‌ام (KLM)

ایرلاین فرانسوی کی ال ام یکی از شناخته شده‌ترین شرکت ‌های فرانسوی هلندی است که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شده است. این شرکت که جزو قدیمی ‌ترین شرکت ‌های هواپیمایی جهان است، همچنان جزو برترین‌ ها محسوب می‌ شود.

 

  1. هواپیمایی ایرلینگاس

شرکت هواپیمایی ایرلینگاس در کشور ایرلند قرار گرفته است. این ایرلاین که در سال ۱۹۳۶ فعالیت خود را آغاز کرده، ۴۸ فروند جت مسافربری دارد و به عنوان یکی از شرکت ‌های قدیمی هوایی در ایرلند محسوب می ‌شود. ایرلاین ایرلینگاس بعد از رایان ایر دومین شرکت هواپیمایی در این کشور است، اما توانسته جایگاه خود را در میان بهترین خطوط هوایی دنیا حفظ کند.

 

  1. هواپیمایی فن ایر

شرکت هواپیمایی فن ایر که در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده، یکی از قدیمی ‌ترین خطوط هوایی در جهان است. این شرکت هواپیمایی در کشور فنلاند فعالیت می ‌کند و روزانه ۷۵ پرواز انجام می ‌دهد. شرکت فن ایر ۴۵ فروند هواپیمای مسافربری دارد و خدمات بسیار مطلوبی را در طول پرواز های خود به مسافران ارائه می ‌کند.

 

  1. هواپیمایی ایر فرانس

شرکت هواپیمایی ایر فرانس که در پاریس قرار دارد به 312 مقصد در کل دنیا پرواز دارد. این ایرلاین فرانسوی روزانه ۱۵۰۰ پرواز انجام می ‌دهد و جزو معروف ‌ترین ایرلاین های پرواز است.

 

  1. ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز یکی از شرکت ‌های هواپیمایی ترکیه است که ۳۰۰ هواپیمای مسافربری و باری دارد و در به صورت روزانه به بیش از ۳۰۰ مقصد در سراسر جهان پرواز انجام می ‌دهد. خدمات ارائه شده در این شرکت هواپیمایی برای ایرانیانی که با ترکیش ایرلاین به کشور های خارجی سفر کرده ‌اند، شناخته شده است.

 

  1. هواپیمایی آنا آل نیپون ایرویز

یکی از بهترین خطوط هوایی جهان شرکت هواپیمایی آنا آل نیپون در کشور ژاپن است. این ایرلند که در سال ۱۹۵۲ تاسیس شده، پرواز های مختلفی در داخل کشور ژاپن و به سایر کشور های جهان انجام می‌ دهد.

 

  1. هواپیمایی امریکن ایرلاینز

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده، بزرگ ترین ایرلاین در جهان است که در تگزاس ایالات متحده قرار دارد. این ایرلاین به ۴۸ کشور دنیا پرواز دارد و سالانه ۱۶۵ میلیون نفر را در طول پرواز های خود جابجا می ‌کند.

 

  1. هواپیمایی یونایتد ایرلاین

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در سال ۱۹۲۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این ایرلاین که ۸۹۱ هواپیما دارد در شیکاگو آمریکا قرار گرفته است.

 

کلام آخر

بهترین خطوط هوایی دنیا جزو ایرلاین ‌هایی هستند که نام‌ های بزرگی در صنعت هوایی جهان دارند. این ایرلاین ‌ها که بر اساس معیار های گوناگونی طبقه ‌بندی شده ‌اند، توانسته اند در طول پرواز های خود رضایت مسافران را فراهم کنند و پرواز های امنی داشته باشند. بسیاری از این ایرلاین ‌ها به خاطر امنیت و خدمات ویژه ‌ای که به مسافران خود ارائه می ‌کنند، جوایز بسیار ارزشمندی را نیز به دست آورده ‌اند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید