بهترین شرکت هواپیمایی ایران کدام است؟

از سفر بدانید ایرلاین
بهترین شرکت هواپیمایی ایران کدام است؟

همیشه وقتی صحبت از انتخاب بهترین ها باشد، معیار های مختلفی در نظر گرفته می شود. برای انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی یا همان بهترین ایرلاین داخلی فاکتورهایی چون نحوه پذیرایی ایرلاین، خدمات ارائه شده در ناوگان هواپیمایی و کیفیت و ایمنی پرواز در نظر گرفته می شود.

 بهترین ایرلاین داخلی ایران کدامند؟

برای انتخاب برترین شرکت های هواپیمایی کشور همانطور که اشاره کردیم، معیارهای مختلفی در نظر گرفته می شود. با توجه به نظرسنجی های انجام شده از مسافرانی که با این شرکت های هواپیمایی پرواز داشته اند، به ترتیب لیست بهترین ایرلاین های داخلی را معرفی می کنیم.

بهترین شرکت هواپیمایی ایران

ماهان ایر؛ ایرلاین منتخب توریست ها

در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان بهترین ایرلاین داخلی است. این شرکت در سال ۱۳۷۱ به عنوان یک شرکت خصوصی آغاز به کار کرد. با توجه به فعالیت های درخشان شرکت هواپیمایی ماهان و برقراری نظم و امنیت در اکثر پرواز‌ها، محبوبیت خاصی بین مسافران پیدا کرده است.

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از شرکت های هواپیمایی که کمترین تأخیر را در پروازهای خود داشته ثبت شده است. شرکت هواپیمایی ماهان با خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان خود در راستای تامین نیازهای مسافران گام بر می دارد.

ماهان ایر دارای ۴۰ فروند هواپیما است که حدود ۲۴ فروند آن در پروازهای داخلی کار می کنند.

 

کلاس های پروازی

شرکت هواپیمایی ماهان دارای دو کلاس پروازی است که با توجه به پرواز های خارجی و داخلی قابل خرید است. این دو کلاس عبارتند از:

  • کلاس پروازی بیزینس یا تجاری
  • کلاس پروازی معمولی یا اکونومی

 

هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان ایرباس بویینگ

  • هواپیمای A300-600
  • هواپیمای Bae-136-300

آدرس وبسایت: www.mahan.aero

بهترین ایرلاین داخلی ایران

ایران ایر (هما) بزرگترین و محبوب ترین ایرلاین داخلی

یکی از به یادماندنی ترین خاطرات مسافران ایرانی از شرکت هواپیمایی ایران ایر، نشان زیبا و ماندگار این شرکت است. این آرم و نماد بسیار زیبا پس از گذشت ۶۰ سال همچنان برای هر ایرانی جذاب است. شرکت ایران ایر که با نام هما هم شناخته می شود در سال ۱۳۲۵ شمسی با نام ایرانین ایرویز تأسیس شد.

اما پس از گذشت ۱۶ سال این شرکت با شرکت دیگری به نام پرشین ایرویز ادغام شد و فعالیت خود را با نام شرکت ایران ایر شروع کرد. شرکت هواپیمایی ایران ایر هم اکنون با داشتن ۴۳ فروند هواپیما به عنوان بزرگترین ایرلاین داخلی شناخته می شود.

از ویژگی های این شرکت هواپیمایی با سابقه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه خدمات فرودگاهی مطابق با استانداردهای بین المللی
  • استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در هواپیما های استاندارد و درجه یک
  • دارای گواهینامه رضایت از طرف مشتریان برای اطلاع رسانی

 

کلاس های پروازی

شرکت هواپیمایی ایرانی دارای دو کلاس پروازی است که در پروازهای داخلی قابل خریداری است. این کلاس ها عبارتند از:

  • کلاس پروازی اکونومی
  • کلاس پروازی هما یا بیزینس کلاس

 

هواپیما های ایرلاین ایران ایر

  • ایرباس
  • بوئینگ
  • فوکر

آدرس وب سایت: www.iranair.com

هواپیمایی ایران ایرلاین

 آتا؛ امن ترین ایرلاین داخلی

شرکت هواپیمایی آتا که به عنوان کم حادثه ترین ایرلاین داخلی شناخته می شود. این شرکت از ابتدای فعالیت خود تاکنون تنها ۵ حادثه داشته است که هیچ یک از آن ها منجر به مرگ مسافران یا حوادث ناگوار نشده است.

هواپیمایی آتا بر اساس برنامه های منظم و دقیق پرواز های خود را انجام می دهد. هم اکنون با در اختیار داشتن هواپیما های بوئینگ و ایرباس که تعداد آن ها ۱۳ فروند است پرواز های داخلی و خارجی را انجام می دهد. شرکت آتا یک شرکت خصوصی هواپیمایی است.

کلاس های پروازی

شرکت هواپیمایی خصوصی آتا تنها یک کلاس پروازی اکونومی برای پرواز های داخلی دارد.

 

هواپیماهای شرکت هواپیمایی آتا

  • ایرباس
  • بویینگ
  • هواپیمای EMB-245

نکته: بد نیست بدانید که در شرکت هواپیمایی آتا امکان استرداد آنلاین بلیط های سیستمی و بلیط های چارتری وجود دارد.

آدرس وب سایت: www.ataair.ir

هواپیمایی آتا

کیش ایر؛ جدید اما پیشرفته

یکی از دلایل انتخاب شرکت هواپیمایی کیش ایر، پیشرفته بودن ناوگان این شرکت است. با توجه به اینکه یکی از معیارهای اصلی انتخاب شرکت های هواپیمایی، دارا بودن هواپیماهای جدید و پیشرفته است.

شرکت هواپیمایی کیش ایر با حذف دو فروند هواپیمای فرسوده توپولوف از ناوگان خود و جایگزین کردن هواپیماهای جدید توانست جایگاه خود را در بین بهترین شرکت های هواپیمایی پیدا کند.

خدمات ارائه شده در شرکت هواپیمایی کیش ایر بسیار بالا است و کیترینگ این شرکت متناسب با سلیقه مسافران انواع غذاهای سنتی را طبخ می کند. در این شرکت با احترام به سلیقه مسافران سرویس های غذایی ویژه آماده می‌شود.

کترینگ فعال در شرکت هواپیمایی کیش ایر ۲۰ سال سابقه در این زمینه دارد. در حال حاضر با دارا بودن کادری مجرب توانایی آماده کردن ده هزار سرویس غذایی در روز را دارد.

هواپیماهای شرکت هواپیمایی کیش ایر

  • بوئینگ
  • ایرباس
  • فوکر

آدرس وبسایت: www.kishairlines.ir

هواپیمایی کیش ایر

قشم ایر؛ مدرن ترین ایرلاین داخلی

دلیل انتخاب شرکت هواپیمایی قشم ایر در بین شرکت‌های هواپیمایی برتر، ارائه خدمات با کیفیت به مسافران است. همین امر باعث شده تا مسافران این شرکت هواپیمایی را به عنوان یکی از بهترین ها انتخاب کنند. این شرکت هواپیمایی دارای ۱۳ فروند هواپیما در ناوگان خود است که همگی از نمونه های باکیفیت و مجهز و جدید هستند.

کترینگ شرکت هواپیمایی قشم ایر با دریافت نشان سیب زرین سلامت در سال ۱۳۹۸ مهر تاییدی بر کیفیت غذاهای تهیه شده در این هواپیمایی زد.این شرکت در حال حاضر در اختیار وزارت نفت کشور است و پروازهای داخلی و خارجی را با کیفیت بالا انجام می دهد.

 

هواپیماهای شرکت هواپیمایی قشم ایر

  • فوکر
  • ایرباس
  • هواپیمای RJ

آدرس وب سایت: www.qeshm-air.com

هواپیمایی قشم

معراج؛ ایرلاین خوشنام و کم تأخیر

شرکت هواپیمایی معراج به عنوان خوش قول ترین و کمتر تأخیرترین ایرلاین داخلی شناخته می شود. به خاطر تأخیر های بسیار کم در پروازهای این شرکت هواپیمایی، مسافران از شرکت هواپیمایی معراج به عنوان یکی از بهترین شرکت های داخلی نام می برند.

شرکت معراج در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده است و رکورد طولانی ترین پرواز ها بدون وقفه و سوخت گیری را داشته است. پرواز طولانی این شرکت ۱۷ ساعت بوده که بدون وقفه و کاملاً موفقیت آمیز انجام شده است.

این شرکت با کسب گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی برای اولین‌بار جزو ایرلاین های داخلی برتر قرار گرفته است. خدمات ارائه شده در این ایرلاین و غذاهای سرو شده توسط کترینگ این مجموعه، نیز جزو دلایلی هستند که باعث انتخاب آن شده است.

 

هواپیماهای شرکت هواپیمایی معراج

  • ایرباس

آدرس وب سایت: www.merajairlines.ir

هواپیمایی معراج

آسمان؛ ایرلاینی با مجهز ترین آشیانه ها

شرکت هواپیمایی آسمان یکی دیگر از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور است. این ایرلاین در سال ۱۳۵۹ با ادغام چهار شرکت هواپیمایی کوچکتر به نام ایر سروی، ایرتاکسی، هور آسمان و پارس ایر به وجود آمد.

پس از گذشت چندین سال صندوق بازنشستگی کشور در سال ۱۳۸۱ مالکیت این شرکت هواپیمایی را پذیرفت. هم اکنون این شرکت پروازهای داخلی را در ۴۰ شهر انجام می دهد. این شرکت در انجمن های معتبر هوایی جهانی یاتا عضو است و توانست گواهینامه iosa را دریافت نماید.

شرکت هواپیمایی آسمان که ۳۳ فروند هواپیما دارد، جزو بزرگترین ناوگان های هواپیمایی کشور شناخته می شود. این مجموعه اهمیت بسیاری برای پیشرفته توانایی های عملیاتی و فنی کارکنان خود قائل است. به همین خاطر نیروهای زبده و کاربلد را برای تجهیز کردن آشیانه ها به کار می گیرد.

همین امر هم بموجب شد تا این شرکت هواپیمایی جزو بهترین شرکت های داخلی باشد.

 

هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان

  • ایرباس
  • بوئینگ
  • فوکر
  • هواپیمای ATR

آدرس وب سایت: www.iaa.ir

هواپیمایی آسمان

بهترین شرکت هواپیمایی ایران

یکی از نکاتی که هنگام خرید بلیط هواپیما به آن توجه می‌ شود کیفیت ایرلاین های مختلف است. بعضی از شرکت های هواپیمایی ایرانی سابقه بسیار طولانی در زمینه انجام پروازهای داخلی و خارجی دارند. همین امر هم باعث می‌ شود تا در بین مردم معتبرتر باشند.

اما این موضوع به تنهایی نمی تواند مشخص کند که جزو شرکت های برتر هواپیمایی داخلی هستند. برای انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی ایران باید به موارد بسیاری توجه داشته باشیم.

  • یکی از این موارد استفاده از هواپیماهای جدید و پیشرفته در ناوگان شرکت است.
  • ارائه خدمات باکیفیت
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته برای تجهیز آشیانه های هواپیما
  • به کارگیری خدمه پرواز و پرسنل کارآزموده
  • حفظ امنیت پرواز
  • دارا بودن تأخیر های اندک هنگام پرواز

جزو مواردی هستند که باید همیشه به آن ها دقت کرد.

 

کلام پایانی

برای رتبه بندی ایرلاین‌ های داخلی نمونه و درجه اول باید میزان رضایت مسافران سنجیده شود. در صورتی که خدمات ارائه شده در شرکت باکیفیت باشد، درصد تأخیر در پرواز ها کم باشد و سانحه های هوایی وجود نداشته باشد، مسافران امتیاز بالاتری به شرکت‌های هواپیمایی می دهند.

معیارهایی که برای انتخاب بهترین شرکت های هواپیمایی در این مقاله در نظر گرفته شده، شامل موارد ذکر شده هستند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید