۵ مکان برای قرارهای عاشقانه در استانبول که باید در فصل بهار از آن‌ها بازدید کرد!

استانبول ترکیه جهان‌گردی
۵ مکان برای قرارهای عاشقانه در استانبول که باید در فصل بهار از آن‌ها بازدید کرد!

شهر استانبول به‌ دلیل فاصله نزدیک با کشور ایران و البته زیبایی‌های حیرت‌انگیزش به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران ایرانی تبدیل شده است. البته مکان قرارهای عاشقانه در استانبول فقط میزبان گردشگران ایرانی نبوده و مسافران و گردشگران زیادی از ملل‌های مختلف دنیا در این شهر جمع می‌شوند. شهر استانبول سال گذشته میزبان برگزاری مهم‌ترین مسابقه ورزشی اروپا و جهان در سال 2023، یعنی مسابقه فینال منچسترسیتی و اینترمیلان در ورزشگاه المپیک آتاتورک بود و این نشانگر اهمیت بالای این شهر است.

امروزه عشاق بسیاری از سراسر دنیا و البته ایرانیان برای تقاضای خواستگاری و قرارهای عاشقانه، به شهر استانبول سفر می‌کنند؛ زیرا این شهر مکان‌های دیدنی خاصی دارد که فضای کاملا رمانتیکی را برای زوج‌ها ایجاد می‌کنند. پس بلیط هواپیما خارجی خود را بخرید و با پته همراه شوید تا ۵ مکان برای قرارهای عاشقانه در استانبول را به شما معرفی کنیم و برای فصل بهار سفر استانبول خود را برنامه‌ریزی کنید.

۵ مکان برای قرارهای عاشقانه در استانبول

شهر استانبول یکی از بهترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای غرب آسیا است و با جمعیتی غالب بر ۱۵ میلیون نفر، شهری چند ملیتی و چندفرهنگی را جلوه می‌دهد. در جای جای شهر رستوران، کافه و هتل‌های لوکس وجود دارد. گشت و گذار در بازارهای شلوغ، ریلکس کردن در کنار سواحل طلایی دریای سیاه و مرمره و اقامت در هتل‌های رمانتیک، همگی دلیلی برای ایجاد فضایی عاشقانه در استانبول شده‌اند. در میان طیف گسترده مکان‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری استانبول، ۵ مکان برای قرارهای عاشقانه در استانبول انتخاب شده‌اند که می‌توانید معشوق خود را با سفر به این مکان‌ها غافلگیر و خوشحال کنید.

قرارهای عاشقانه در استانبول

۱. تنگه بسفر

تنگه بُسفُر (Bosphorus Strait) یکی از جاذبه‌های بی‌بدیل شهر استانبول است که بین دو دریای سیاه و مرمره قرار گرفته است. این تنگه سند آسیایی و اروپایی بودن ترکیه است و کشتی‌های تجاری و تفریحی زیادی از این تنگه عبور می‌کنند. این تنگه را تنگه استانبول یا بوغاز نیز می‌نامند و جالب است بدانید که باریک‌ترین تنگه جهان است که به‌صورت طبیعی شکل گرفته است. این تنگه با طول 30 کیلومتر و عرض 70 متر از قلب شهر استانبول می‌گذرد. تنگه بسفر اکنون به یک منطقه مسکونی تبدیل شده است و سه پل معلق و طولانی این تنگه  که آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کنند، زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند. پل‌های تنگه بسفر که دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به یکدیگر متصل می‌کند به‌تریتب زمان ساخت عبارتند از:

  1. پل بسفر (Bosphorus Bridge): این پل در سال 1973 میلادی احداث شده است که 1560 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 64 متر است.
  2. پل سطان محمد فاتح (Fatih Sultan Mehmet Bridge): این پل که دومین پل تنگه بسفر است در سال 1988 میلادی احداث شده است. طول این پل 510 متر است و عرض عرشه آن 39 متر اندازه‌گیری شده است.
  3. پل سلطان سلیم یا پل یاووز (Yavuz Sultan Selim Bridge): این پل معلق در سال 2016 با طول 2164 متر و عرض 58.4 متر احداث شده است. پل سلطان سلیم علاوه‌بر امکان عبور خودرو دارای خط راه‌آهن نیز است. این پل به‌دلیل ارتفاع 322 متری از سطح دریا، سومین پل مرتفع جهان است.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف این تنگه نیز می‌توان به وجود کاخ چراغان، دولما باغچه و قلعه‌های سنگی اشاره کرد. شما می‌توانید با قدم زدن در سواحل دریای مرمره و سواری با قایق‌های تفریحی و کشتی‌های تفریحی کروز از بندرهای استانبول، لحظات خوشی را با زوج خود تجربه کنید. لذت صرف غذاهای دریایی در رستوران‌های استانبول را با چیز دیگری عوض نکنید.

برای رفتن به تنگه بسفر کافی است تا از میدان تکسیم سوار اتوبوس‌هایی شوید که به مقصد این تنگه حرکت می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از ایستگاه تراموا کاباتاش (T1) در تقاطع منطقه بی‌اوغلو و بشیکتاش استفاده کنید. برج دختر دیگر مکان عاشقانه استانبول در فاصله 50 متری این تنگه قرار دارد. همچنین هتل آرتیسان و رستوران تراس در فاصله تقریبا 2 کیلومتری این تنگه قرار دارند.  شما می‌توانید برای صرف ناهار و شام از این رستوران بازدید کنید و در هتل آرتیسان اقامت داشته باشید.

تنگه بسفر
آدرس ترکیه، استانبول، تنگه بسفر

تنگه بسفر از مکان هایی برای قرارهای عاشقانه در استانبول

۲. ساحل ترو بلو

یکی دیگر از بهترین قرارهای عاشقانه در استانبول، ساحل ترو بلو (True Blue Beach) است که در کنار آب‌های دریای سیاه، ساحلی خلوت و زیبا با امکانات رفاهی کامل است. از بهترین تفریحات ساحلی دونفره این ساحل می‌توان به آب‌تنی، حمام آب داغ، موج‌سواری و قایق‌سواری اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید با دیگر افراد این ساحل که معمولا با یکدیگر والیبال بازی می‌کنند، همراه شوید و در شادی آن‌ها شریک شوید.

رستوران ساحلی با غذاهای ترکی و دریایی، پخش موسیقی زنده با فضایی کاملا عاشقانه، لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما و معشوقتان ایجاد می‌کند. البته سفر به این ساحل در فصل تابستان به‌علت برگزاری کنسرت‌های موسیقی بهترین زمان برای سفر به این ساحل است.

 ساحل ترو بلو
ساعات بازدید روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 02:30 بامداد و روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 9 الی 3 بامداد
هزینه بلیط روزهای شنبه تا چهارشنبه 30 لیر ترکیه و روزهای پنج‌شنبه و جمعه 40 لیر ترکیه
آدرس ترکیه، استانبول، فنرباغچه، ساحل ترو بلو

ساحل ترو بلو برای قرارهای عاشقانه در استانبول

۳. برج دختر استانبول

در یکی از جزیره‌های استانبول، برج دختر (Maiden’s Tower) یا قلعه دختر وجود دارد که یادگار امپراتوری روم است و در حوالی میلاد مسیح و در سال 24 قبل از میلاد بنا شده است. در زمان‌های گذشته از این برج برای هدایت کشتی‌هایی که از دریای مرمره و تنگه بسفر عبور می‌کردند، استفاده می‌کردند.

اما داستان این برج و علت دادن لقب دختر به این برج، افسانه‌ای است که قهرمان داستان ما لیندر، مسیری است که برای رفتن نزد معشوقه‌اش هیرو طی می‌کرده است. هر شب لیندر برای رفتن پیش هیرو، از تنگه تا برج را با نوری که هیرو برایش روشن نگه‌داشته است، شنا کرده است. از این رو نام دیگر این برج، برج لیندر نیز است و شاید شب‌ها با روشن شدن چراغ‌های این برج لیندر دوباره تمام مسیر را از تنگه بسفر تا رسیدن به هیرو می‌پیماید. در سفر خود به استانبول بازدید از برج دختر را فراموش نکنید و این‌بار شما تمام مسیری که لیندر پیموده است را با قایق طی کنید؛ شاید جادوی عشق و علاقه لیندر و هیرو بر روی شما نیز اعمال شود.

البته این تنها راز این برج نیست و داستان دیگر که درباره برج دختر نقل شده است که یکی از پادشاهان دوران بیزانس دختری زیبا داشته است که بسیار مورد علاقه وی بوده است. در یکی از روزها پیش‌گویی به پادشاه می‌گوید که دخترش در سن 18 سالگی و با نیش مار خواهد مرد. بدین ترتیب پادشاه برای حفظ جان دخترش به تنگه بسفر سفر می‌کند تا جزیره‌ای امن برای او پیدا کند و به دور از هرگونه خطر و نیش مار، برجی برای او ساخت. ولی داستان دختر ما اینجا پایان نمی‌یابد و تقدیر بیخیالش نمی‌شود و درست در زمانی که دختر 18 ساله شد و پدرش برای ابراز شادی جشن بزرگی برگزار می‌کند؛ پادشاه سبد میوه‌ای به‌عنوان هدیه برای دخترش می‌فرستد که دخترش پس از دریافت هدیه و باز کردن سبد، ماری را مشاهده می‌کند که او را نیش می‌زند و دختر می‌میرد.

بسیاری این داستان را واقعی‌ترین روایت این برج می‌دانند. به هر حال داستان این برج با عشق گره خورده است؛ یکی عشق دختر و پسری جوان و دیگری عشق پدر به دختر زیبایش سات که برای حفظ جانش به هر دری زد و در تغییر سرنوشت ناتوان ماند. بهترین زمان برای بازدید از برج دختر، فصل بهار و تابستان است؛ زیرا در فصل پاییز و زمستان آب و هوای این منطقه به‌شدت سرد می‌شود. برج دختر امکانات رفاهی زیادی دارد و از جمله امکانات این برج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران دریایی با غذاهای ترکی و بین‌المللی
  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی

بازدید از برج دختر و تماشای استانبول از روی ایوان برج، نمای 360 درجه‌ای و عاشقانه‌ای را پدید آورده است و عاشقان زیادی برای فرار از شلوغی‌های شهر به این برج پناه می‌آورند.

برج دختر استانبول
ساعات بازدید همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 9 الی 21
هزینه بلیط 25 لیر ترکیه
آدرس ترکیه، استانبول، تنگه بسفر، برج دختر

برج دختر استانبول

۴. برج گالاتا استانبول

در طرف دیگر برج دختر استانبول، یکی دیگر از نمادهای شهر استانبول برج گالاتا (Galata Tower) وجود دارد که یک از قدیمی‌ترن برج‌های دنیاست. برج گالاتا کلاه مخروطی مکان زیبایی برای تماشای شهر استانبول است و همانند برج دختر می‌توانید نمایی 360 درجه از شهر استانبول داشته باشید. یکی از دلایلی که این برج را میعادگاه عاشقان تبدیل کرده است، نورپردازی‌های زیبای آن در زیر نور ماه است. این برج بیش از 700 سال قدمت دارد و در زمان ساخت آن، مرتفع‌ترین بنای شهر استانبول بوده است.

برج گالاتا در محله برکت‌زاده استانبول و در نقطه اتصال شاخ طلایی به تنگه بسفر قرار دارد. فاصله این برج که در منطقه گالاتا یا کاراکوی قرار دارد تا میدان تکسیم حدود 20 دقیقه است. همچنین از فرودگاه صبیحه گوچکن و فرودگاه استانبول تا برج گالاتا حدود 45 کیلومتر فاصله است. این برج که در حوالی قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است، توسط معماران جنوایی و ایتالیایی طراحی شده و به‌ عنوان جایگزینی برای برج چوبی ماگالوس پیکرز که نام دیگر برج گالاتا نیز هست، در شمال شاخ طلایی بنا شده است. این برج استوانه‌ای حدود 66/9 متر ارتفاع دارد و در 9 طبقه با ورزنی بالغ بر 10 هزار تن استوار و پابرجا مانده است.

برج گالاتا دارای سه بخش ورودی، رستوران و سکوی تماشا است و بازدیدکنندگان برای تماشای این برج باید با استفاده از دو آسانسور به طبقات بالا صعود کنند. البته دو طبقه بالای برج فقط با استفاده از پلکان قابلیت دسترسی دارد. از دیگر امکانات این برج می‌توان به رستوران، کافه، فروشگاه مخصوصی خرید سوغاتی و وای فای رایگان اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا در اوایل صبح است و در طول روز به‌علت شلوغی ممکن است خلوت دونفره شما خراب شود؛ چون به هر حال قصد شما از این سفر، برگزاری قراری عاشقانه است. در اطراف برج گالاتا هتل‌های معروف زیادی وجود دارد که از بهترین هتل‌های چند ستاره این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل‌های سوهو هاوس استانبول (Soho House Istanbul)
  • جی دبلیو ماریوت بسفر (JW Marriott Istanbul Bosphorus)
  • قصر پرا پالاس استانبول(pera palace Hotel istanbul)
  • هتل ریچموند استانبول (Richmond Hotel Istanbul)
  • بانک اورینت هتل استانبول (Orientbank Hotel Istanbul)

البته هتل‌های چند ستاره دیگری نیز وجود دارد و این موارد فقط بهترین هتل‌های اطراف برج گالاتا در شهر استانبول هستند.

 برج گالاتا استانبول
ساعات بازدید از 1 آوریل تا 1 نوامبر از ساعت 8:30 الی 23، از اول نوامبر تا اول آوریل از ساعت 8:30 الی 22 و رستوران برج گالاتا از ساعت 8 صبح الی 22 شب باز است.
هزینه بلیط 350 لیر ترکیه
آدرس ترکیه، استانبول، محله برکت‌زاده

برج گالاتا استانبول

۵. شاخ طلایی Golden Horn

شاخ طلایی همان جایی است که برج گالاتا در شمال آن قرار دارد و محل اتصال بخش اروپایی و آسیایی شهر استانبول ترکیه است. علت نام‌گذاری این محل به‌دلیل بخش شاخ تیز آن است که در غروب آفتاب با انعکاس نور خورشید از آب دریا، طلایی رنگ می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از شاخ طلایی همان زمان غروب است تا طلایی بودن آن برای شما معنا پیدا کند و عشق شما طلایی شود. البته روایت دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این که امپراتور عثمانی پس از فتح قسطنطنیه، مردم بیزانس جهت جلوگیری از رسیدن ثروتشان به عثمانیان، طلاهای خود را درون آب‌های این خلیج ریختند و از آن پس انعکاس نور خورشید این دریا طلایی شد.

پل گالاتا در این منطقه قرار دارد و در قرن پانزدهم میلادی احداث شده است تا دو طرف آبراه شاخ طلایی را به یکدیگر متصل کند. در بخش اروپایی شاخ طلایی محله امینونو قرار دارد که یکی از محله‌های تاریخی شهر استانبول است و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. محله‌های اون کاپانی، زیرک، چی بالی، بالات، ایوان سرای، هاس‌کوی، ایوپ و فنر استانبول از مهم‌ترین محله‌های استانبول همگی در نزدیکی شاخ طلایی قرار دارند.

 شاخ طلایی
آدرس  ترکیه، استانبول، محله برکت‌زاده، شاخ طلایی

شاخ طلایی Golden Horn

کلام آخر

حال که با 5 مکان مناسب جهت برگزاری قرارهای عاشقانه در استانبول آشنا شدید، دیگر تصمیم‌گیری با شماست که قصد دارید کدام مکان را برای خلوت عاشقانه خود انتخاب کنید. شما نیز اگر تجربه سفر به استانبول و بازدید از این مناطق زیبا را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

شاخ طلایی محل تلاقی دو بخش اروپایی و آسیایی شهر استانبول است و در محله برکت‌زاده در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد.

پل بسفر با 1560 متر طول در تنگه بسفر با ارتفاع 64 متر از سطح دریا معروف‌ترین پل استانبول است. از این پل به‌عنوان "پل شهدای 15 جولای" یاد می‌کنند.

قهوه ترک، راحت‌الحلقوم ترکی، گلیم و قالیچه‌های دستبافت، سرامیک و سفال ایزنیک سوغاتی‌های استانبول هستند.

ترکیه نسبت به ایران در شش ماه اول حدود 30 دقیقه عقب است و در نیمه دوم یک و نیم ساعت اختلاف دارد.

هالیوود از مسجد آبی به‌عنوان نماد اصلی شهر استانبول استفاده می‌کند، ولی در فیلم‌های ترکی پل بسفر به‌عنوان نماد اصلی این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید