راهنمای سفر با نوزاد برای والدین جوان

از سفر بدانید
راهنمای سفر با نوزاد برای والدین جوان

اگر شما هم به تازگی پدر یا مادر شده باشید و اولین تجربه شما در این زمینه باشد، احتمالا در روزهای اول بسیار احتیاط می‌کنید. مثلا رفت و آمد با دوست، آشنا و فامیل را کنترل و محدود کرده و حتی شاید در ماه‌های اول قید سفرهای خود را بزنید و فکر کنید که مسافرت با نوزاد به هیچ صورتی امکان پذیر نیست. در صورتی که شما می‌توانید با رعایت نکات مهم مسافرت و برنامه‌ریزی بهترین سفر عمر خود را تجربه کنید. مسلما نوزاد شما در آینده خاطره این سفرها را به یاد نمی‌آورد ولی برای شما یادآوری لذت بخشی خواهد شد. این مقاله را بخوانید تا راهنمای سفر با نوزاد را آموخته و خاطره‌ای خوش از سفر خود داشته باشید.

در زمان سفر با نوزاد به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکاتی که باید در زمان سفر با نوزاد به آن‌ها توجه کنید، با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت می‌باشد، چرا که راحتی شما و نوزاد و زمان طی شدن مسیر با ماشین متفاوت با هواپیما می‌باشد. در این قسمت به بررسی نکات لازم در سفر با نوزاد پرداخته می‌شود.

نکات مهم سفر با نوزاد به وسیله هواپیما چیست؟

رزرو صندلی جداگانه برای نوزاد

یکی از مواردی که می‌تواند در زمان سفر با نوزاد به شما کمک کند، این است که اگر مشکل مالی ندارید، حتما یک صندلی اضافه نیز برای نوزاد خود تهیه کنید. به خصوص اگر مسیر سفر شما طولانی است مجبور نیستید تمام طول مسیر نوزادتان را در آغوش بگیرید و راحتی و آسایش شما در حین سفر بیشتر می‌شود. علاوه بر این ممکن است در اثر برخورد با چاله‌های هوایی و تکان خوردن هواپیما تعادل خود را از دست و نوزادتان را راها کرده و به کف هواپیما پرتاپ شود. در صورت گرفتن صندلی جدا برای نوزاد حتما باید کمربند ایمنی او را ببندید.

در صورت تمایل به سفر با هواپیما می‌توانید بلیط هواپیمای خود را به صورت مستقیم از سایت پته خریداری کنید.

مقصد نزدیک را انتخاب نمایید

در سفر با هواپیما سعی کنید مسیرهای نزیدک را انتخاب کنید تا مسیر رسیدن به مقصد کوتاه‌تر شود. هر چه مسیر رسیدن به مقصد طولانی‌تر باشد، احتمال رو به رو شدن شما با چالش‌های سفر نیز بیشتر است. همچنین خستگی‌های بیشتری نیز با خود به مقصد می‌برید.

وسایل ضروری نوزاد را به همراه داشته باشید

داشتن برخی وسایل در سفر با نوزاد ضروری است از جمله وسایل مهم و ضوروی در سفر با نوزاد شامل وسایل تعویض، شامپو، شانه، کرم ضد آفتاب، حوله، گوش پاک کن، دستمال مرطوب، ناخن گیر، لباس، بطری آب، پستانک، شیشه شیر، شیر خشک، اسباب بازی و داروهای مورد نیاز کودک می‌باشد.

راهنمای سفر با نوزاد

پرواز مسیر مستقیم یا دارای توقف طولانی را انتخاب کنید

در صورت انتخاب پرواز طولانی یا مسیرهای طولانی مدت، سعی کنید پرواز مستقیم را انتخاب نمایید. هر چه تعداد ایستگاه‌ها و پیاده شدن و سوار شدن در هواپیما کمتر باشد، برای شما و نوزادتان بهتر است. در صورتی که مسیر غیر مستقیم را انتخاب کردید، سعی کنید پروازهایی را انتخاب نمایید که مسیر توقف طولانی‌تری داشته باشد تا بتوانید به اندازه کافی استراحت کنید.

تاثیر تغییر فشار بر روی نوزاد

با بلند شدن هواپیما از روی باند، فشار هوا تغییر کرده و به گوش افراد مختلف فشار وارد می‌شود که میزان تاثیر آن بر روی گوش نوزادان بیشتر است و باعث می‌شود که دچار درد شود. بهترین توصیه برای مقابله با چنین شرایطی این است که در زمان بلند شدن هواپیما، به نوزاد خود شیر دهید تا فشار وارده بر گوش میانی او کمتر شود.

راهنمای سفر با نوزاد

نکات مهم سفر با نوزاد به وسیله قطار چیست؟

در سفر با نوزاد بهترین و راحت‌ترین روش، سفر با قطار است. البته سفر با قطار کمی بیشتر از سایر وسایل نقلیه زمان می‌برد و بهتر است به نکات خاصی در این سفر توجه کنید مثلا پوشک کافی برای نوزاد خود به همراه داشته باشید. علاوه بر این سایر وسابل مورد نیاز و ضروری نوزاد، مثل لباس نوزادی نیز به همراه داشته باشید که در صورت نیاز لباس او را عوض کنید.

نکات مهم سفر با نوزاد به وسیله ماشین چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با ماشین شخصی این است که می‌توانید کنترل موارد زیادی را در دست بگیرید. البته در سفر با ماشین نیز باید به موارد توجه کنید که در این قسمت به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

مسیر دقیقتان را مشخص کنید.

برای شروع سفر خود از قبل مسیر را مشخص کنید و تمامی امکانات و وسایل رفاهی مورد نیاز خود را آماده نمایید. برای یک مقصد خاص گاهی چندین مسیر وجود دارد که توصیه می‌شود مسیری را انتخاب کنید که از امکانات بیشتری مثل سرویس بهداشتی، محل توقف و اقامتگاه برخوردار است.

راهنمای سفر با نوزاد

وسایل مورد نیاز خود را از شب قبل آماده کنید

لیست کاملی از وسایل مورد نیاز خود برای سفر آماده کرده و تا جایی که برایتان امکان پذیر است، از شب قبل آن‌ها را در ماشین جاسازی کنید. وسایلی که برای نوزاد باید به همراه داشته باشید دارو، قطره، پوشک و … می‌باشد که البته در برداشتن وسایل نباید زیاده روی کنید.

وسایل ضروری را در دسترس قرار دهید

وسایلی که برای کودک مورد نیاز و ضروری هستند را در دسترس قرار داده و از گذاشتن آن‌ها در صندوق عقب جلوگیری کنید که در صورت نیاز به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

صندلی خودروی نوزاد به همراه داشته باشید.

از نشاندن نوزاد در صندلی کنار راننده و روی پاهای خود اکیدا خودداری کنید و حتما برای نوزاد خود یک صندلی خودرو خریداری نموده و آن را در صندلی عقب خودرو نصب نمایید.

راهنمای سفر با نوزاد

سخن نهایی

در نحستین روزهای تولد نوزاد، پدر و مادر او دچار نگرانی و استرس شده و به همین دلیل هم قید بسیاری از برنامه‌ها، از جمله مسافرت را می‌زنند و از انجام سفر امتناع می‌کنند. در صورتی که والدین می‌توانند با برنامه‌ریزی و رعایت برخی از اصول و نکات با نوزاد دلبند خود به سفر بپردازند و از مسافرت خود لذت ببرند. آیا شما تجربه سفر با نوزاد یا کودکان را داشته‌اید؟ با توجه به نکات نام برده در مقاله راهنمای سفر با نوزاد به نظر شما چه نکات دیگری را برای راحت‌تر گذراندن سفر باید رعایت کرد؟

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید