راهنمای سفر به نامیبیا و جاهای دیدنی آن

آفریقا جهان‌گردی
راهنمای سفر به نامیبیا و جاهای دیدنی آن

سفر به نامیبیا کشوری زیبا و پهناور واقع در بخش جنوب غربی آفریقا هر آن چیزی که گردشگران به دنبال آن هستند را در خود دارد. این کشور برخوردار از چشم‌انداز عظیم و منحصر به‌ فردی بوده که فرهنگ غنی را به خود اختصاص داده است. نامیبیا به‌ عنوان یکی از مناطق خشک جهان معروف شده و به‌ خاطر داشتن تعداد بالایی بیابان، سالانه بارندگی بسیار محدودی را تجربه می‌کند.

این کشور دارای جاذبه‌های زیبا و دیدنی بسیاری بوده که با سفر به آن، می‌توانید تجربه ماندگاری را برای خود رقم بزنید. این مکان جزو کشورهای امنی است که زبان‌های رسمی آن انگلیسی و آفریقایی هستند. اگر جزو افراد مایل به گردش در کشور آفریقایی با تاریخ و فرهنگ غنی هستید، پیشنهاد ما سفر به نامیبیا است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به نامیبیا در ادامه مطلب همراه ما باشید. باید بدانید که یکی از شروط سفر به نامیبیا دریافت ویزا و خرید پرواز خارجی است.

نامیبیا کجاست؟

نامیبیا یکی از کشورهایی است که در بخش جنوب غربی آفریقا قرار گرفته و پایتخت آن، ویندهوک نام دارد. این کشور در همسایگی کشورهای آفریقای جنوبی، آنگولا، بوتسوانا و زامبیا واقع شده که افراد ساکن در آن، از واحد پولی دلار نامیبیا استفاده می‌کنند. این کشور دارای مناطق و جاذبه‌های تماشایی بسیاری بوده که به‌ عنوان یکی از مناطق خشک جهان شهرت یافته است. نامیبیا جزو کشورهای قدمت‌دار به شمار می‌آید که سواحل آن دورتادور توسط اقیانوس اطلس احاطه شده‌اند.

سفر به نامبینا

شرایط آب و هوایی نامیبیا

هر کشوری بسته به موقعیت جغرافیایی خود، دارای شرایط آب‌وهوایی مختلفی است. این کشور نیز به‌ خاطر داشتن بیابان‌های فراوان، برخوردار از آب‌وهوای خشک و آفتابی بوده که در فصل تابستان گرم و در زمستان معتدل می‌شود. نامیبیا با داشتن بیابان بسیار، معمولا میزان بارندگی کمی را تجربه می‌کند. همچنین ناگفته نماند که این کشور دارای منطقه ساحلی با آب‌وهوای خنک نسبت به سایر مکان‌ها نیز است و میزان بارندگی این مکان بیشتر از سایر جاهاست.

بهترین زمان سفر به نامیبیا

شاید شما هم ندانید که برای سفر به این کشور، چه زمانی بهتر است؟ در واقع باید بدانید که کشور نامیبیا به‌ خاطر قرارگیری در منطقه خشک، معمولا دارای شرایط آب‌وهوایی گرم و مناسبی است. برای لذت‌ بردن از سفر خود باید بتوانید زمان مناسبی را برگزینید تا از گردش و امکانات تفریحی و رفاهی موجود در مقصد به‌ خوبی بهره‌مند شوید.

به ‌این‌ منظور برای اقدام به سفر می‌توانید از فصول اردیبهشت و خرداد تا شهریور الی مهر که همان ماه می تا اکتبر می‌باشد، دست‌به‌کار شوید. با سفر در این زمان می‌توانید در محیطی با آب‌وهوای خنک به گردش پرداخته و از هر نوع شلوغی و ازدحامی دور باشید.

بهترین زمان سفر به نامیبیا

جاذبه ها و جاهای دیدنی نامیبیا

نامیبیا یکی از کشورهای زیبا و در عین‌ حال عظیمی است که برای سفر به آن، نیازمند ویزا خواهید بود. این کشور دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری بوده که به‌ واسطه این موضوع، سالانه گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند. البته تنها تعداد کمی از افراد با این جاذبه‌ها آشنایی دارند و سایر مردم به دلیل عدم آگاهی، از بازدید آن‌ها بی‌بهره می‌مانند. برخی از جاذبه‌های تماشایی واقع در کشور نامیبیا که در حین سفر به آن باید ببینید، عبارتند از:

آبشار اپوپا

اپوپا جزو چندین آبشار عظیم واقع در جهان می‌باشد که محیط اطراف آن، با صخره‌های رنگی احاطه شده است. این آبشار واقع در ناحیه کائولند بوده که گردشگران برای بازدید از آن، هیجان بالایی را تجربه خواهند کرد. آبشار اپوپا به‌عنوان استراحتگاهی برای گردشگران نیز شهرت یافته که زیبایی‌های آن با درختان انجیر و نخل بیشتر شده است.

آبشار اپوپا در نامبینا

خلیج والویز

خلیج والویز یکی از ساحل‌های مهم واقع در این کشور بوده که به‌عنوان بندر عمیق آب موجود در آن شناخته شده است. این مکان برخوردار از جزیره پنگوئن، تپه‌های شنی و تالاب‌های مختلف بوده که تفریحات موجود در آن شامل مواردی همچون ماهیگیری، اسنوبرد سواری، کایت سرفینگ و تماشای حیات‌وحش است.

خلیج والویز در نامبینا

پارک ملی ساحل اسکلت

این پارک با برخورداری از مناظر خطرناک بسیار، به گورستان کشتی‌های بزرگ قدیمی معروف شده است. پارک اسکلت معمولا خالی از سکنه بوده که طیف عظیمی از حیوانات مختلف را در خود جای داده است. این منطقه از لحاظ تاریخی نیز اهمیت داشته و مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی، سافاری، کمپینگ و… به شمار می‌آید. در صورتی‌ که جزو افراد علاقه‌مند به هیجان و ماجراجویی هستید، سفر به پارک ملی ساحل اسکلت را از یاد نبرید.

پارک ملی ساحل اسکلت در نامبینا

پارک ملی واتربرگ

واتربرگ نیز یکی دیگر از جاذبه‌های زیبا و تماشایی این کشور به‌ حساب می‌آید که در منطقه اوتجو قرار دارد. این پارک دارای صخره‌های ماسه‌ سنگی قرمزرنگ با رودخانه‌های بسیار بوده که به‌ عنوان یکی از مناطق حفاظت شده حیوانات شناخته شده است. پارک ملی واتربرگ دارای پوشش جانوری همچون شیر، گورخر، فیل، بوفالو، بز کوهی و… بوده که محل مناسبی برای اقامت گردشگران است.

پارک ملی واتربرگ نامبینا

کلیسای مسیح ویندهوک

کلیسای مسیح ویندهوک با برخورداری از معماری آلمانی ‌طور، یکی از کلیساهای واقع در پایتخت کشور نامیبیا است. این کلیسا مکان مناسبی برای گردش و عبادت بوده و با ساختار و شکلی که دارد، معمولا موردتوجه افراد بسیاری قرار می‌گیرد. البته کلیسای ویندهوک علاوه‌ بر عبادت، برای برگزاری کنسرت و هر نوع رویداد دیگری نیز مناسب بوده که زمان ورود و بازدید از آن متغیر است.

کلیسای مسیح ویندهوک در سفر به نامبینا

هزینه سفر به نامیبیا

هزینه سفر یکی از عوامل مهم در عصر امروزی است که به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. هر سفری بسته به نوع و میزان مسافت، برخوردار از رنج هزینه‌ای خواهد بود که این هزینه تأثیر مستقیمی روی سفرتان خواهد داشت.

حال شاید بخواهید بدانید که میزان هزینه سفر به کشور نامیبیا چقدر است و با برآورد آن، به رنج دقیقی دست یابید. ولی باید بدانید که با توجه‌ به برخی نکات می‌توانید هزینه سفرتان را کاهش داده و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. عوامل موثر روی هزینه سفر شما به شکل زیر هستند:

  • هزینه پرواز
  • هزینه اقامت
  • هزینه حمل‌ونقل
  • هزینه خوراک
  • هزینه تفریح

هزینه سفر به نامیبیا

علت سفر به کشور نامیبیا

شاید در نگاه اول فکر کنید که این کشور نیز همانند سایر مناطق چیز دیدنی نداشته و سفر به آن کار درستی نیست. ولی باید بدانید که نامیبیا جزو چندین کشور وسیع جهان با برخورداری از مناظر زیبا، مردم اصیل، فرهنگ غنی و هر چیز دیگری است که چیزهای زیادی برای نشان‌ دادن به گردشگران دارد. این کشور مقصدی ایده‌آل برای افراد سفر دوست و علاقه‌مند به کشور آفریقا بوده که می‌توانید با این سفر، خاطره خوب و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

علت سفر به نامیبیا

نحوه سفر به نامیبیا

نامیبیا یکی از کشورهای زیبا با برخورداری از مناظر دیدنی بسیار است که مردمان زیادی در آن زندگی می‌کنند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان به این کشور سفر کرد؟ در واقع تنها راه سفر به این کشور تهیه بلیط هواپیما است که البته حتی یک پرواز مستقیم نیز به آن وجود ندارد. به این خاطر می‌توانید به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و سپس از آنجا به مقصد اصلی خود بروید.

از یاد نبرید که افراد ایرانی برای سفر به این کشور نیازمند ویزا خواهند بود و برای تهیه آن به پاسپورت، رزرو بلیت هواپیما، عکس رنگی، فرم ویزا، نامه اثبات تمکن مالی و… نیاز دارید. لوازم ضروری و موردنیاز این سفر شامل مواردی همچون مدارک شناسایی، پول، لباس و کفش مناسب، عینک، تجهیزات کمپینگ و… است.

نحوه سفر به نامیبیا

اقامت در کشور نامیبیا

پس از اینکه روش سفر خود به این کشور را مشخص کردید، زمان تعیین نحوه اقامتتان فرا می‌رسد. روش‌های متنوعی برای اقامت وجود دارد که انتخاب مکان مناسب برای سکونت چندین‌ روزه در کشور غریب، یکی دیگر از مسائل مهم برای تجربه سفری دلنشین می‌باشد. اقامت در کشور نامیبیا به علایق و سلیقه هر گردشگری وابسته بوده و برحسب رنج هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید مکانی را مختص خود برگزینید.

اقامت در این کشور داخل هتل‌ها، هاستل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌ گردی و کمپینگ زدن ممکن است که هر یک برخوردار از مزایا و ویژگی‌هایی هستند. ولی به‌ صورت کلی بهتر است ابتدا به علایق موردنظرتان پی برده و سپس بر اساس آن و بودجه‌تان، دست به انتخاب مکانی برای اقامتتان در سفر بزنید.

اقامت در کشور نامیبیا

غذاهای معروف نامیبیا

غذاهای این کشور دارای معروفیت بسیاری هستند که طعم و مزه خوشمزه ای دارند. معمولا بیشتر غذاهای نامیبیایی ترکیب غذاهای آفریقایی، بومی و اروپایی هستند که هر یک دارای میزان هزینه‌ای هستند.

ولی به‌ طور کلی غذاهای معروف این کشور شامل مواردی همچون پوتجکوس، بیلئونگ، گوشت شکار، مالوا پودینگ، موپان و سایر موارد می‌باشند. هر غذایی برخوردار از مزه و طعم گوناگونی است و شما نیز براساس دائقه و مزاج خود، امکان میل‌ کردن غذا در رستوران‌های مختلف را خواهید داشت.

غذاهای معروف نامیبیا

تفریحات رایج در سفر به نامیبیا

هر فردی معمولا به‌ قصد تفریح و گردش اقدام به سفر می‌کند که استفاده از امکانت تفریحی و رفاهی مقصد، می‌تواند تجربه ماندگاری را در ذهن مسافران ثبت کند. این کشور نیز از جمله مقاصد مناسب برای گردشگران بوده که علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی آن، می‌توانید از تفریحات موجود در این کشور نیز بهره‌مند شوید. برخی از تفریحات رایج در کشور نامیبیا عبارت است از:

  • پیاده‌روی و کمپینگ
  • گردش با چهارچرخ
  • شن ‌سواری
  • سافاری
  • قایق‌سواری
  • گردش در بالون
  • کایاک‌ سواری

اینها تنها بخشی از تفریحات رایج در این کشور بودند که می‌توانید در سفر خود، آن‌ها را نیز تجربه کنید.

تفریحات رایج در نامیبیا

چطور در نامیبیا به گردش برویم؟

مسئله مهم دیگری که در سفر به این کشور باید مورد توجه قرار دهید، نحوه گردش و گشت‌ و گذار در آن است. اجاره اتومبیل از جمله روش‌های رایج برای گردش‌های روزانه در این کشور بوده که می‌توانید با کمک آن، از هر مکانی دیدن کنید.

ولی باید بدانید که رانندگی در کشور نامیبیا برخوردار از قوانین خاصی بوده و افرادی که اهمیتی برای قوانین قائل نیستند، عواقب سرسختی نصیبشان می‌گردد. همچنین اینکه می‌توانید برای برخی از گردش‌های خود به سراغ تاکسی‌های درون‌ شهری یا قطار نیز بروید و سفر به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. حال شاید برایتان سوال شود که رانندگی در این کشور چه قوانینی دارد؟ قوانین آن به شکل زیر است:

  • رانندگان در تمامی طول شبانه‌روز باید چراغ‌های خود را روشن نگه دارند که در صورت عدم انجام این کار، جریمه خواهند شد.
  • تمامی رانندگان و مسافران موظف به بستن کمربند ایمنی هستند.
  • رانندگی در سمت چپ جاده و سبقت از سمت راست جاده مجاز است.
  • میزان حداکثری سرعت در داخل شهر برابر 60 کیلومتر و در بزرگراه‌ها برابر 120 کیلومتر در ساعت می‌باشد.
  • استفاده از تلفن‌ همراه و رانندگی در حالت مستی غیرقانونی است.
  • گردشگران برای رانندگی در این کشور نیازمند گواهینامه بین‌المللی هستند.

گردش در نامیبیا

نکات مهم برای سفر به نامیبیا

نامیبیا جزو کشورهای پرطرف‌داری به‌ حساب می‌آید که سالانه گردشگران بسیاری به‌ قصد سفر، از آن بازدید می‌کنند. این کشور به مناظر دیدنی، فرهنگ غنی و حیات‌وحش زیبای خود معروف است که با سفر به آن، می‌توانید خاطره ماندگاری را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. ولی این سفر نیز همانند سایر موارد نیاز به رعایت یکسری نکات مهم دارد تا بتوانید به سفر برنامه‌ریزی شده و موفقی دست یابید. برخی از نکات مهم برای سفر به کشور نامیبیا عبارتند از:

  1. اقدام به گرفتن پاسپورت و ویزا برای خود و در صورت نیاز اطرافیانتان کنید.
  2. پروازهای موجود را بررسی کرده و پرواز موردنظر خود را رزرو و ثبت کنید.
  3. از شرایط آب‌وهوایی کشور مقصد باخبر شوید.
  4. ملزومات لازم همچون لباس، کفش، عینک، مدارک شناسایی، تجهیزات اقامت و… را همراه داشته باشید.
  5. در صورت تمایل به گردش آزاد، می‌توانید برای مدت‌ زمان خاصی خودرو اجاره کنید.
  6. این کشور نیز دارای آداب‌ و رسوم و فرهنگ خاصی بوده که نباید احترام به آن‌ها را از یاد ببرید.
  7. بسته به موقعیت و شرایط خود بهترین زمان ممکن را برای سفرتان برگزینید.

نکات مهم برای سفر به نامیبیا

سخن پایانی

نامیبیا یکی از جاهای زیبا و تماشایی واقع در کشور آفریقا بوده که مناظر دیدنی و چشم‌نواز آن تمام‌شدنی نیستند. سفر به این کشور از طریق هواپیما ممکن بوده و برای ورود به آن نیازمند ویزا هستید. این کشور برخوردار از مناظر زیبا به همراه امکانات و تفریحات بسیاری است که با برخورداری از یکسری لوازم، می‌توانید به سفری بی‌نیاز از هر چیز دست یابید.

در واقع برای اینکه بتوانید سفری دلنشین با تجربه گردش فراوان را برای خود رقم بزنید، بهترین زمان ممکن برای این سفر از ماه می تا اکتبر است. در این مقاله شما را با یکی از کشورهای فوق‌العاده واقع در جنوب غربی آفریقا بنام نامیبیا آشنا کردیم.

سوالات متداول

این کشور در جنوب غربی آفریقا واقع شده که با کشورهایی همچون آنگولا، آفریقای جنوبی، زامبیا و بوتسوانا همسایه است.

برای سفر به نامیبیا نیازمند لوازم‌هایی همچون ویزا، گذرنامه، نامه تمکن مالی، بلیت هواپیما، تجهیزات کمپینگ، لباس و کفش مناسب و... خواهید بود.

بهترین زمان برای سفر به این کشور از ماه می تا اکتبر بوده تا بتوانید از آب‌وهوای خنک و امکانات تفریحی و رفاهی این کشور بهره‌مند شده و لذت ببرید.

سفر به این مکان تنها از طریق پرواز هوایی ممکن بوده که البته پرواز مستقیمی نیز به آن وجود ندارد و باید به یکی از کشورهای همسایه آن سفر کرده و سپس به کشور نامیبیا بروید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید