بام های تهران؛ سکویی برای دیدن تمام جاذبه های پایتخت

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
بام های تهران؛ سکویی برای دیدن تمام جاذبه های پایتخت

بام ­های تهران یکی از مکان های منحصر به فرد پایتخت است و به خاطر چشم انداز شگفت انگیز شهر، سکوت و آرامش وصف ناشدنی که دارند، مورد توجه افراد زیادی قرار می­ گیرند. دیدن منظره شهرها از بالا، تجربه ای دلپذیر و به یاد ماندنی است. بام شهرها نقاطی هستند که در ارتفاعات قرار دارند و جزو جاهای دیدنی تهران محسوب می شوند که البته از تفریحات پیشنهادی تهران هم هستند.  این مکان ها معمولا هوای تمیز و تازه دارند و بهترین انتخاب برای تعطیلات دوستانه و خانوادگی هستند. به جرات می­ توان گفت که بام های تهران، سکویی برای دیدن تمام جاذبه های پایتخت هستند.

معروف ­ترین بام ­های تهران

با توجه به جغرافیای منحصر به فرد تهران، این کلانشهر دارای پشت بام های بسیاری است که برخی از آنها معروف ترند و از نقاط دیدنی تهران به شمار می­ روند. برخی از روزهای هفته پشت بام های تهران مکان های راحت و آرامی است که شهروندان خسته از ترافیک و زندگی پرتلاطم به آنجا می ­روند. پس اگر از تفریحات تهران چون بازدید از بهترین رستوران های تهران یا شهربازی ها و … برای شما کسل کننده است و دوست دارید زمانی را به دور از دود و دم در طبیعت و فضای باز تهران بگذرانید حتما از بام های تهران بازدید نمایید.

 

بام آرژانتین

بام آژانتین یا الوند در نزدیکی بالای تونل رسالت قرار دارد و از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک به مرکز تهران است. این سقف کمتر شناخته شده و دنج است. تجربه حضور در حال و هوای این نقطه از شهر شلوغ تهران به خصوص در شب بسیار خاص خواهد بود. در خیابان الوند و نزدیک بام عامل کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد. اما در پشت بام به جز چند نیمکت امکانات دیگری وجود ندارد.

ادرس: منطقه ۶ تهران، میدان آژانتین، خیابان الوند

بام آرژانتین تهران

بام شهرک قائم

در نزدیکی مرکز قائم، شمال شرقی و در تهران، میدان برجسته ای به نام بام شهر قائم وجود دارد. تماشای شهر تهران و برج میلاد از این پشت بام تجربه خاصی خواهد بود، سکوت و آرامش آن ایده آل است. دسترسی آسان گروه های زیادی از دوستان از این مکان دیدن می کنند و حتی در روزهای بارانی و برفی از حال و هوای آن لذت می برند.جم سیتی امکاناتی روی پشت بام ندارد و می توانید از داخل ماشین دیدنی های شهر را ببینید.

بام شهرک قائم

بام بوعلی

بام بوعلی در منطقه دو و نزدیک به پارک بام فراز است. این سقف از نظر ظاهری تا حدودی شبیه سقف تونل رسالت است. تماشای عبور خودروهای پرسرعت از ارتفاع حتی در شب بسیار جالب خواهد بود. به خصوص زمانی که روی پشت بام دنج و آرام بوعلی نشسته اید. سقف بوعلی خیلی بلند نیست. با این حال منظره بی نظیری از تهران و برج میلاد، بلندترین برج ایران را در اختیار بینندگان خود قرار می دهد. چند صندلی که متأسفانه بسیار فرسوده هستند، تنها گزینه در این قسمت از شهر هستند.
ادرس: منطقه سعادت‌آباد، بلوار یادگار امام، بلوار شهید ذبیحی

بام بوعلی

بام ولنجک

بام ولنجک فاصله چندانی با توچال ندارد و خیلی ها این دو را با هم اشتباه می گیرند. این منطقه دیدنی کمتر شناخته شده است و یکی از مناطق دنج و آرام شهر به حساب می آید. بام ولنجک در باغ سوم این منطقه و در کوچه پس کوچه های آن قرار دارد. جایی که دیگر خبری از سروصدا و تنش در شهر نیست. به غیر از چند نیمکت با منظره شهر، امکانات رفاهی و تفریحی خاصی در پشت بام والنجک وجود ندارد. دقایقی قبل از غروب آفتاب و در شب بهترین زمان برای بازدید از این منطقه است.

ادرس: ولنجک، میدان گلریزان، خیابان گلستان دوم، خیابان بوستان سوم

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
3 روزه تهران رو بگرد!

بام توچال

معروف ترین بام تهران نامیده می ­شود . این منطقه معروف در منطقه تفریحی توچال در انتهای تفرجگاه سلامت قرار دارد و در واقع یک تراس عظیم رو به تهران است. فاصله انتهای جاده ولنجک تا اولین ایستگاه تله کابین توچال بام تهران نام دارد. این منطقه یکی از جاذبه های تهران در شب به حساب می آید و پیاده روی ها و تجربه های تفریحی بسیار لذت بخشی با نام آن گره خورده است.
چشم انداز باشکوه تهران از شمال به جنوب، امکانات مناسب و گردشگری و آب و هوای مطلوب از نقاط قوت این جاذبه است. دسترسی به بام تهران با خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس تندرو خط 4 تهران یا تاکسی از میدان تجریش – بام تهران) امکان پذیر است. بسیاری از شهروندان جاده اروغیا را دنبال می کنند تا به پشت بام توچال برسند.
این اقامتگاه دارای بیشترین امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی در پشت بام های تهران است. از جمله امکانات بام توچال می توان به اتوبوس های برقی (از قسمت پایین تا قسمت اصلی پشت بام)، پارکینگ، رستوران ها و بارهای فراوان، کافه ها، دستگاه های خودپرداز، سایبان و نیمکت برای نشستن اشاره کرد. تله کابین، بگ جامپ، بانجی جامپ، صخره نوردی، ترامپولین، سورتمه، زمین تنیس، سینمای 5 بعدی، اتاق فرار، تیراندازی و پینت بال از جمله امکانات تفریحی و ورزشی بام تهران است.

ادرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

بام توچال

بام محلاتی

بام محلاتی در شمال شرقی شهر تهران واقع شده است. شهر شهید محلاتی بین دو رشته کوه دارآباد و سوهنک قرار دارد و از جنوب به بزرگراه لشکرک منتهی می شود. بام شهید محلاتی، شمال شهر و تپه های سوهنک، آب و هوای خوب، چشم اندازی بی نظیر و آرامش فراوان دارد. اکثر شهرنشینان این سقف را برای گشت و گذار و گردش های خانوادگی در تعطیلات انتخاب می کنند. افراد مجرد مجاز به ورود نیستند و باید شئونات اسلامی را رعایت کنند. در بام محلي ساختمان خصوصي وجود ندارد و فقط بخشي از آن شب ها روشن مي شود. امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آب خوری و صندلی نه چندان دور از پشت بام وجود دارد.

ادرس: تهران، شهرک شهید محلاتی، بلوار شاهد

 

بام نیاوران

بام نیاوران منطقه ای در شمال شرق تهران است. این تراس در فاصله کمی از خیابان کوهستان و تراس بوکان قرار دارد و یکی از مرتفع ترین، زیباترین و راحت ترین مکان های تهران به شمار می رود. امروزه به دلیل پیشرفت ساخت و سازها، صحنه نقش برجسته بالم کمی مخدوش شده است. اما همچنان مخاطبان خاص خود را دارد. در پشت بام نیوران امکانات خاصی وجود ندارد و تنها چند صندلی رو به شهر قرار گرفته است.

ادرس: تهران، منطقه جماران، خیابان صادقی قمی، خیابان کوهستان

بام نیاوران

بام کوهسار

یکی از مکان های معروف تهران، بام کوهسار است که به عنوان مکانی عالی برای پیاده روی شناخته می ­شود. بام کوهسار یک پارک جنگلی بسیار زیباست و در عین حال می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند گلایدر، مسیرهای موتوری، ساخت بالن و بومرنگ لذت ببرید. بسیاری از جوانان این مکان را برای انجام ورزش های هوایی مانند کایت سواری، چتربازی، بالن سواری و غیره انتخاب می کنند.

 

بام  تونل رسالت

یکی دیگر از بام های تهران که در منطقه توانیر قرار دارد و نمای جدیدی از تهران را به نمایش می گذارد، بام تونل رسالت است. نمای پشت بام تونل رسالت تهران دارای معماری صنعتی و مدرن است. این بام اگرچه آب و هوای مناسبی مانند سایر بام های تهران ندارد، اما به دلیل نمای تونل رسالت، منحصر به فرد و خاص است. برای رفتن به پشت بام تونل رسالت باید از پارک نظامی گنجوی دیدن کنید و از آنجا شاهد ترافیک و ازدحام تهران باشید. البته در نظر داشته باشید که منظره تهران از این پشت بام شاید به مذاق همه خوش نیاید اما باز هم ارزش دیدن را دارد.

اگر از پارک نظامی گنجوی گذر کردید حتما از پشت بام تونل رسالت دیدن کنید. نمای این قسمت از شهر سوژه عکاسی (مخصوصاً در شب) است. این پارک دارای امکاناتی مانند توالت، نمازخانه، بوفه، نیمکت و زمین بازی کودکان می باشد.

ادرس: منطقه ۶ تهران، خیابان نظامی گنجوی، بوستان نظامی گنجوی

بام  تونل رسالت

بام بوکان

بام بوکان در شمال شرقی و منطقه یک تهران واقع شده است. نمای این سقف در سال های اخیر به دلیل ساخت و سازها و تغییرات مختلف کمی مخدوش شده است. اما همچنان در بین بسیاری از شهروندان بسیار محبوب است. امکانات رفاهی و تفریحی خاصی در این بام وجود ندارد. نور کم این قسمت از شهر فضای آن را در تاریکی شب آرام تر می کرد.
بام بوکان منطقه ای مرتفع، هموار و سنگفرش است که با ماشین می توان به آن رسید. از آنجایی که هیچ نیمکتی وجود ندارد، بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می دهند در ماشین خود بنشینند و از منظره شهر دیدن کنند. بیشتر شب ها گروهی از دوستان با آتش زدن بر بام بوخان جمع می شوند و گیتار می زنند و آواز می خوانند.

ادرس: شهرستان شمیرانات، محله گلابدره، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان

بام پارک پرواز

پارک بام فراز یا بام فراز سعادت آباد منطقه ای مرتفع و خوش آب و هوا در شمال تهران است. پشت بام در واقع بخشی از پارک زیبا و بزرگ فراز است و به دلیل چشم انداز فوق العاده شهر تهران به بام فراز نیز معروف است. فلایت پارک دارای امکانات رفاهی و تفریحی برای مشتریان و کودکان می باشد. برای رسیدن به عرشه پرواز باید ماشین خود را در پارکینگ پارک کنید و کمی در پارک قدم بزنید.
آلاچیق، فلای لند، سرویس بهداشتی، زمین بازی، زمین بازی و نیمکت از جمله امکانات موجود در پشت بام پارک پرواز است. در روزهایی که هوا صاف و در غروب و طلوع خورشید است، بام فراز زیباترین منظره شهر شلوغ و مدرن تهران را به مخاطبان خود هدیه می دهد.

ادرس: منطقه دو تهران، بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام، پارک پرواز

بام پارک پرواز

بام ماشینی

بام ماشینی مکانی دیدنی در منطقه اول تهران و در نزدیکی کهف الشهداء است و دلیل نامگذاری آن کمبود صندلی است. بیشتر بازدیدکنندگان روی سقف ماشین خود می نشینند و مناظر را تماشا می کنند. البته عده ای هم برای دیدن شهر از آنجا به لبه تپه ها می روند. همین چند سال پیش پشت بام تنها محلی برای گفت و گوی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران بود. اما اکنون افراد بیشتری هستند.

ادرس: ولنجک، بلوار داشجو، خیابان البرز

 

بام شیان

بام شیان در منطقه چهار شهرداری تهران و در دامنه رشته کوه های البرز و پارک جنگلی لویزان (شیان) واقع شده است. برای رسیدن به این پشت بام باید از مسیر کوهستان بستان بالا بروید تا به برج مراقبت برسید. این نقطه از پارک لویزان بام شیان است. نفس کشیدن هوای تازه و تماشای مناظر زیبای شهر شلوغ تهران از مزایای حضور در این پشت بام است. چند نیمکت در کنار صخره بام شیان وجود دارد. پارک لوئیزان دارای امکانات فراوانی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، صندلی، رستوران، مسجد و باربیکیو است که این پارک را برای تفریح ​​دوستانه و خانوادگی به یکی از بوستان های باربیکیو تهران تبدیل کرده است.

ادرس: تهران، لویزان، اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال، پارک جنگلی لویزان

بام محک

آرامش پشت بام های تهران مثال زدنی است. همزمان، بام محک در شمال شرق تهران و بالاتر از بیمارستان محک یکی از راحت ترین و زیباترین مکان های شهر است. این جاذبه طبیعی و آرام در طول روز میزبان مجالس خانوادگی و صمیمی است. بهترین راه برای رسیدن به بام ماهک استفاده از ماشین شخصی است. می توانید با ماشین بروید و نیازی به پیاده روی ندارید. نزدیکترین ایستگاه مترو به بام محک ایستگاه شهید محلاتی است که چهار کیلومتر با بام فاصله دارد.

در این بام تنها چند صندلی و چند ستون مشرف به شهر وجود دارد. منطقه مسطح، بزرگ و سنگفرش شده، آن را برای انداختن پتو و پیک نیک ایده آل کرده است. گردشگران می توانند از مراکز تفریحی و پارک های نزدیک بام استفاده کنند. بام محک یکی از بهترین مناطق برای عکاسی پاییز و بهار، طلوع و غروب خورشید و مناظر تهران در شب است.

ادرس: منطقه یک تهران، انتهای بلوار وثوق، میدان شورا، خیابان اردستانی

بام محک

بام شکاری

بام شکاری در شمال شرق تهران و یک منطقه واقع شده است. این پشت بام واقع در شمال شهر صدف و روبروی ورودی کلوپ دیپلماسی وزارت امور خارجه، یکی از زیباترین مکان های تهران به ویژه در شب به شمار می رود. بام شکری خلوت تر و دست نخورده تر از دیگر پشت بام های پایتخت است. از منظر این بام، دیدن تهران شلوغ بسیار خوشایند خواهد بود.
اگر ساکن تهران هستید و یا در بالای تهران بوده اید، نظر خود را با ما و مخاطبان کجارو در میان بگذارید.

ادرس: تهران، شهرک صدف، خیابان سبلان، خیابان وزارت امور خارجه

سخن پایانی

پشت بام های تهران در واقع ریه های تنفسی شهر هستند و گاهی لازم است هوای آنها را تنفس کنیم. به خصوص با این جاده ها و آلودگی هوا که همه ما هر روز هفته به آن دست و پنجه نرم می­کنیم، شاید بهتر است آخر هفته از بهترین مکان های آب و هوایی تهران دیدن کنیم. زندگی ماشینی می تواند بسیار خسته کننده باشد و برای رفع این خستگی و ایجاد تنوع بد نیست گاهی به پیاده روی بروید. کجا بهتر از پشت بام های تهران برای قدم زدن سراغ دارید؟! با رفتن به بام های تهران؛ سکویی برای دیدن تمام جاذبه های پایتخت را تجربه خواهید کرد. بدون ترید، دیدن منظره شهر زیر پایتان، بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

 

سوالات متداول

بام توچال معروف ترین بام تهران است و از جاذبه ­های گردشگری این کلانشهر، معرفی می ­شوند.

مطمئنا بعد از سپری کردن یک هفته شلوغ و تجربه ترافیک وحشتناک، سپری کردن اوقات در یک جای دنج لذت­ بخش خواهد بود.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید