هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

جهان‌گردی سریلانکا
هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

سریلانکا از محبوب ترین مقاصد گردشگری واقع در اقیانوس هند است که طبیعت بکر و جذابی دارد. در سال های اخیر شاهد استقبال بی نظیر ایرانی ها برای مسافرت به این کشور بوده ایم، چراکه از سواحلی فوق العاده زیبا و مناظری بی بدیل برخوردار است. در این مقاله قصد داریم هزینه سفر به سریلانکا را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

نکات مهم در سفر به سریلانکا

چنانچه قصد مسافرت به سریلانکا را دارید بهتر است با نکات مهمی درباره این کشور بیشتر آشنا شوید.

  • از غذاهای سنتی سریلانکا غافل نشوید.
  • دو فرودگاه بین المللی این کشور در ماتالا و کلمبو قرار دارند.
  • در میان گزینه های مختلف حمل ونقل می توانید با قطار به سریلانکا سفر کرده و از دیدن مناظر زیبای این جزیره لذت ببرید.
  • همانند دیگر شهرهای آسیای شرقی جهت تردد درون شهری می توانید از توک توک استفاده کنید، البته هنگامی سوار آن شوید که توافق لازم را بر سرقیمت انجام داده باشید.
  • اپلیکیشن اوبر گزینه مناسبی برای مدیریت هزینه های حمل و نقل در کلمبو و سایر شهرهای سریلانکا خواهد بود. هزینه سفر به سریلانکا از لحاظ ترددهای درون شهری چندان بالا نیست.
  • محاسبه مدت زمان رسیدن به مقصد در این کشور چندان دقیق نخواهد بود، چراکه در طول مسیر ممکن است با عبور گله فیل ها یا گاوها مواجه شوید.
  • نکات ایمنی از جمله استفاده از کلاه کاسکت را هنگامی که سوار اسکوتر یا موتور می شوید رعایت کنید تا پلیس شما را جریمه نکند.
  • عکاسی از اماکن دولتی مجاز نبوده و در صورت عکاسی از افراد، حتما اجازه بگیرید.
  • سریلانکا کشور متفاوتی از هند بوده و بهتر است آنها را باهم مقایسه نکنید.

هزینه سفر به سریلانکا

هزینه ویزای سریلانکا

خوشبختانه برای مسافرت به سریلانکا و دریافت ویزا نیازی نیست به سفارت مراجعه کنید. ویزای فرودگاهی برای مدت یک ماه وجود دارد که کلیه توریست ها با استفاده از آن می توانند به سریلانکا سفر کنند. تنها کافی است مدارکی از جمله اسکن عکس پرسنلی و صفحه اول پاسپورت که اعتبار آن شش ماه از تاریخ ورود به کشور سریلانکا باشد را در زمان ورود به فرودگاه این کشور ارائه دهید تا ویزای فرودگاهی را دریافت کنید. هزینه سفر به سریلانکا برای تهیه این ویزا در حدود 50دلار خواهد بود.

آشنایی با واحد پول سریلانکا

واحد پول این کشور روپیه است که می توانید آن را با نماد LRK بشناسید. سکه های رایج در سریلانکا 25سنت، 50 سنت، 2روپیه، 5 روپیه و 10 روپیه ای است. نرخ تبدیل روپیه به دلار 0.0051  است. اما بهتر است همراه خود دلار داشته و در مقصد به اندازه نیاز تبدیل به روپیه نمایید.

هزینه سفر به سریلانکا به همراه تور

تور سریلانکا به طور معمول برای مقاصد کندی، کلمبو و بنتوتا برای مدت یک هفته در نظر گرفته می شود. هزینه تور سریلانکا با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع تور، مدت مسافرت، پکیج سفر، زمینی یا هوایی بودن سفر و هتل اقامتی متفاوت است که میانگین این هزینه در حدود 46 میلیون تومان خواهد بود.

مسافرت به سریلانکا بدون تور

مسافرت شخصی برای افرادی که آزادی عمل بیشتری را برای درک بهتر سفر ترجیح می دهند مناسب خواهد بود. شما می توانید با دو گزینه سفر هوایی و سفر زمینی مسافرت شخصی خود را به سریلانکا آغاز کنید.

هزینه سفر هوایی به سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا در صورت انتخاب سفر هوایی با توجه به ایرلاین و همچنین کلاس پروازی و تاریخ مسافرت متفاوت است. به عنوان مثال قیمت بلیت به کلمبو از 20 میلیون شروع خواهد شد.

هزینه های اقامت در سریلانکا

برای اقامت در سریلانکا گزینه های متعددی وجود دارد که براساس بودجه، سبک سفر و انتخابی که دارید هزینه های ان متفاوت است.

هزینه های هتل در سریلانکا مقصد کلمبو

  • اقامت در هتل های 5 ستاره: هر شب از 100 دلار به بالا
  • اقامت در هتل های 4 ستاره: هر شب بین 50 الی 100 دلار
  • اقامت در هتل های 3 ستاره : هر شب 30 الی 60 دلار
  • اقامت در هتل هاستل: هر شب از 10 دلار به بالا

هزینه هتل در سریلانکا

هزینه های حمل و نقل درون شهری سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا در مورد حمل و نقل درون شهری بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. در واقع میانگین هزینه های تردد روزانه در حدود 7000 روپیه خواهد بود.

  • هزینه تاکسی برای هر مایل 160 روپیه در نظر گرفته شده که نرخ آن از 100 روپیه به بالا است.
  • هزینه سوار شدن توک توک نیز 150 الی 200 روپیه است.
  • هزینه اتوبوس های درون شهری سریلانکا 30 روپیه برای بلیت یک طرفه است که ارزان ترین هزینه را در میان وسایل نقلیه دارد.

هزینه غذا در کشور سریلانکا

هزینه غذا  با توجه به نوع غذا و محل سرو آن از جمله رستوران، فست فود و کافه ها متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه غذا برای یک روز در حدود 3000 روپیه خواهد بود.

هزینه تفریحات سریلانکا

در کشور سریلانکا جاذبه ها و تفریحات گردشگری بسیاری وجود دارد که هر کدام از هزینه های مختلفی برخوردارند. در ادامه به برخی از این تفریحات و هزینه هایشان اشاره می کنیم.

موقعیت گردشگری قیمت ورودی
ریتاگالا رایگان
باغ وحش پیناولا 250 روپیه
قلعه ریچموند 500 روپیه
آکواریوم واترورلد 550 روپیه
صخره پیدورنگالا 1000 روپیه
موزه سیگیریا 5 دلار
قایق سواری از 5 دلار
شهر باستانی پلونارووا 25 دلار
صخره سیگیریا به همراه موزه آن 30 دلار

قلعه ریچموند سریلانکا

سخن پایانی

سریلانکا از مقاصد توریستی زیبا واقع در جنوب آسیا است که هر ساله گردشگرانی ایرانی و خارجی بسیاری برای دیدن جاذبه های توریستی فوق العاده اش به آنجا سفر می کنند. در این مقاله سعی شد هزینه سفر به سریلانکا از جنبه های مختلفی مانند بلیت هواپیما، اقامت در هتل، ترددهای درون شهری، هزینه غذا و تفریحات مورد بررسی قرار گیرد تا مشتاقان سفر به این دیار برنامه ریزی مناسبی برای سفر خود صورت دهند.

سوالات متداول

اسکن عکس پرسنلی و صفحه اول پاسپورت که اعتبار آن شش ماه از تاریخ ورود به کشور سریلانکا باشد.

دیدن جاذبه های گردشگری ریتاگالا رایگان بوده و بازدید از صخره سیگیریا به همراه موزه آن گران تر بوده و در حدود 30 دلار هزینه دارد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید