جاهای دیدنی سریلانکا را بشناسید (همراه با تصویر و معرفی)

جهان‌گردی سریلانکا
جاهای دیدنی سریلانکا را بشناسید (همراه با تصویر و معرفی)

سریلانکا کشوری ساحلی و پهناور است که آثار باستانی بسیار زیاد و مردمانی خونگرم دارد. با توجه به اینکه این کشور باستانی، مناطق زیبایی دارد و هزینه سفر به آن مقرون به صرفه است، سالانه افراد زیادی از ایران به این کشور سفر می کنند. در این مطلب چند نمونه از جاهای دیدنی سریلانکا را برای شما نام می بریم. اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید با ما همراه شوید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی کشور سریلانکا

سریلانکا یکی از زیباترین جزایز و کشورها در جنوب قاره آسیا است. دلایل زیادی برای سفر به این کشور وجود دارد که این موارد باعث جذب مسافران شده اند. مهم ترین دلایل سفر به این کشور عبارتند از:

  • دریافت ویزا برای سفر به کشور سریلانکا در کوتاه ترین زمان ممکن
  • داشتن سفری کم هزینه و مقرون به صرفه
  • صرفه جویی در هزینه ها برای رزرو اقامتگاه
  • دارای دکه های قیمت مناسب و ارزان در داخل شهرهای سریلانکا
  • دارای مناطق تاریخی بسیار زیاد و زیبا در شهرهای مختلف این کشور
  • مشاهده مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیز
  • سواحل زیبا
  • جشنواره ها و فستیوال های مختلف در هر فصل سال
  • و…

به همین دلیل بسیاری از ایرانیان ترجیح می دهند برای سفرهای خارجی، کشور سریلانکا را انتخاب کنند. اگر قبل از سفر به این کشور، جاهای دیدنی سریلانکا را بشناسید، بیشتر از این سفر لذت می برید. از همین رو در ادامه برخی از این جاذبه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

معبد غار دامبولا

بسیاری از گردشگران معتقدند که معبد غار دامبولا، یکی از محبوب ترین و زیباترین جاهای دیدنی کشور سریلانکا است. این بنای تاریخی خارق العاده در 148 کیلومتری قسمت شرقی کلمبو (پایتخت سریلانکا) قرار دارد. این معبد به عنوان زیباترین و بزرگ ترین معبد در کل آسیا شناخته می شود و در سال 1991 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مجسمه ها و نقاشی های بسیاری در معبد غار دامبولا وجود دارد که باعث شده افراد زیادی برای بازدید از این معبد مشتاق شوند. طراحی و ساخت این آثار به قرن 12 بعد از میلاد برمی گردد. این بخش دیدنی از 5 اتاق با اندازه های مختلف تشکیل شده است و در هر کدام از این اتاق ها چند نمونه از این آثار را به نمایش گذاشته اند.

با توجه به اینکه مبعد غار دامبولا بر روی یک کوه سنگی بزرگ ساخته شده است، برای دیدن آن باید از 300 پله عبور کنید. این کوه سنگی به رنگ سیاه است و تضاد زیبا و خاصی با دیوار سفید معبد دارد. منظره بالای معبد برای مسافران بسیار شگفت انگیز خواهد بود، به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.

بازدید از داخل معبد قوانین خاص خود را دارد که باید آن را به خوبی رعایت کنید. برای مثال مردها اجازه ندارند که با شلوارک به داخل معبد بروند یا ورود با کفش به داخل معبد، برای خانم ها و آقایان ممنوع است.

معبد غار دامبولا از جاهای دیدنی سریلانکا

پل نه قوسی

پل نه قوسی به عنوان یکی از نمادین ترین و زیباترین مناظر در کشور سریلانکا شناخته می شود و برای دیدن آن باید به شهر کوچک الا بروید. اطراف این پل منظره ای بسیار زیبا و سرسبز دارد و از مزار چای تشکیل شده است. بازدید کنندگان می توانند از روی پل عبور کرده و این مناظر زیبا را تماشا کنند. برای ساخت این پل از هیچ فولاد و آهنی استفاده نکرده اند و سرتاسر آن از سیمان، سنگ و آجر تشکیل شده است. با این حال پل نه قوسی مقاومت بسیار بالایی دارد و تا کنون از این پل، ریزشی را گزارش نکرده اند. بهترین زمان برای بازدید از این پل، زمان طلوع خورشید است که زیبایی پل دو چندان می شود.

پل نه قوسی از جاهای دیدنی سریلانکا

پارک ملی یالا

یکی دیگر از جاهای دیدنی سریلانکا، پارک ملی یالا است. اگر به این کشور سفر می کنید، به هیچ عنوان پارک ملی بالا را از دست ندهید. این پارک دومین پارک ملی در کشور سریلانکا بوده که از 5 بخش مختلف تشکیل شده است. در پارک ملی یالا می توانید انواع مختلفی از حیوانات و پرنده ها را از نزدیک ببینید. حیات وحش پارک یالا به قدری طبیعی و زیبا است که چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره می کند. در این پارک ملی انواع مختلفی از حیوانات مانند فیل و پلنگ به چشم می خورد.

پارک ملی یالا تقریبا 300 کیلومتر وسعت دارد و در سال 1990 به عنوان پناهگاهی امن برای حیوانات وحشی تاسیس شد. بازدید کنندگان می توانند در این پارک کمپ بزنند و شب را در پارک ملی یالا بمانند و از نگاه کردن به ستاره های آسمانی لذت ببرند. این محل یک موقعیت بسیار مناسب برای عکاسی است و عکاسان لحظات بسیار زیبایی را در این پارک ثبت می کنند.

این پارک تا شهر کلمبو حدود 5 ساعت فاصله دارد و شما برای طی کردن این مسیر می توانید از تاکسی، اتومبیل شخصی یا اتوبوس استفاده کنید. بهتر است صبح زود به سمت مقصد حرکت کنید تا در طول روز بتوانید از این پارک زیبا دیدن نمایید. نکته دیگری که وجود دارد این است که پارک ملی یالا از ساعت 6 صبح تا 6 بعد ظهر باز بوده و فقط در این ساعت ها اجازه بازدید دارید.

پارک ملی یالا

UNAWATUNA

UNAWATUNA  یکی از سواحل بسیار زیبا در کشور سریلانکا و شهر کوچک اوناواتونا بوده که به خاطر شن های سفید و آب های آبی مشهور شده است. شما می توانید برای استراحت به این ساحل بروید و از تماشای کوسه و نهنگ های داخل آب لذت ببرید. علاوه بر این، ماهی های رنگارنگ و لاکپشت ها باعث زیباتر شدن این ساحل شده اند.

نوشیدنی ها و غذاهای با کیفیت و خوش طعم در رستوران های اطراف ساحل UNAWATUNA سرو می شود و شما می توانید در زمان استراحت آن ها را میل کنید. همچنین می توانید به ورزش های آبی بپردازید یا برای ماساژ، به بخش خصوصی ماساژ آیورودا بروید. با توجه به این توصیفات این ساحل می تواند یک تجربه و خاطره به یاد ماندنی برای شما بسازد.

ساحل UNAWATUNA

خلیج آروگام

خلیج آروگام یک ساحل در کشور سریلانکا است که از کلمبو تا این خلیج، حدود 9 ساعت یعنی 320 کیلومتر فاصله است. از همین رو باید برای رفتن به این ساحل، زمان زیادی داشته باشید. برای دسترسی راحت تر به خلیج آروگان می توانید به این ساحل پرواز کنید تا در کوتاه ترین زمان به آن برسید.

با توجه به طبیعت بکر و خط ساحلی که این خلیج دارد، بسیاری از افراد برای قایق سواری، موج سواری و دیگر ورزش های آبی به این خلیج می روند. از همین رو اگر به موج سواری بر روی آب های فیروزه ای علاقه دارید، خلیج آروگام برای شما بهترین انتخاب است. شما می توانید برای استراحت و برنزه کردن پوستتان نیز به خلیج آروگام بروید. با توجه به این توصیفات، خلیج آروگام به عنوان یکی از جاهای دیدنی سریلانکا شناخته می شود.

خلیج آروگام

سیگیریا و پولونارووا

سیگیریا در مرکز کشور سریلانکا سر بیرون آورده و اطراف آن پوشیده از درختان بسیار بزرگ و تنومند است. این کوه 200 متری به عنوان کوه خاطره نیز شناخته می شود و یکی از خیره کننده ترین مکان های  دیدنی و زیباترین میراث جهانی به شمار می رود. بر روی این کوه بزرگ، یک کاخ ساخته شده که بسیار قدیمی است. این قلعه در دوران پادشاهی به نام کاسپایا ساخته شده و قدمت این ساختمان به سال 477 بعد از میلاد برمی گردد.

این کوه غول پیکر در یک منطقه سر سبز سر بیرون آورده و بلندتر از هر چیزی است که در مجاورت آن قرار دارد. با وجود اینکه برای رسیدن به بالای کوه سیگیریا باید مسیری بلند و صعودی را طی کنید، اما زمانی که به نوک آن می رسید، با منظره ای پانوراما از قلعه سیگیریا رو به رو می شوید. به گفته بازدید کنندگان، این قلعه تاریخی واقعا ارزش تماشا دارد.

شهر باستانی پولونارووا قدمت بسیار طولانی دارد و به عنوان یک شهر باستانی شناخته می شود. این شهر یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای سریلانکا است. تا 800 سال پیش این شهر، مرکز مذهبی و تجاری و پایتخت امپراطور کشور سریلانکا بود. اکنون ساختمان های شهر پولونارووا کاملا ویران شده است اما هنوز هم ستون های بزرگ و محکمی در آن وجود داشته و نمای بسیار زیبا و باستانی دارد. شما می توانید یک دوچرخه را اجاره کنید و تمام بخش های این شهر باستانی را بگردید. این راحت ترین و بهترین روش برای گشت و گذار و دیدن شهر پولونارووا است.

به دلیل باستانی بودن این شهر، از تمام بخش های آن به خوبی نگهداری می شود و اجازه نمی دهند که بازدیدکنندگان کوچک ترین آسیبی به آن ها وارد کنند. در این شهر چندین هتل بسیار زیبا با نام های Camelia Resort and Spa، Lal Homestay و… ساخته شده است و برای اقامت و استراحت می توانید اتاق های آن ها را رزرو کنید.

سیگیریا و پولونارووا از جاذبه های گردشگری کشور سریلانکا

آبشار راوانا

یکی دیگر از جاهای دیدنی  سریلانکا، آبشار راوانا است که معمولا افراد برای تفریح و حمام در فصل تابستان به این منطقه می روند. البته در فصل های بارانی نیز جریان آب این آبشار بسیار زیبا و فوق العاده قوی می شود و افرادی که به مناظر پاییزی علاقه دارند، برای دیدن این منظره به آبشار راوانا می روند.

البته باید بدانید که در حیات وحش راوانا علاوه بر آبشار ها، مجموعه ای از غارها هم وجود دارد که افسانه های محلی بسیاری در مورد آن ها گفته شده است. آبشار راوانا و غارهای موجود در آن، در مسیر شهر الا قرار داشته و بازدید کنندگانی که سفر طولانی دارند، می توانند در این بخش توقف و استراحت کنند. میمون های ژولیده زیادی بر روی درختان این آبشار دیده می شود که در حال خوردن میوه ها هستند. این مناظر بسیار زیبا و دل انگیز هستند و شما هیچ وقت از تماشای آن خسته نمی شوید.

آبشار راوانا

میریسا

این ساحل به روش های مختلفی مانند آفتاب گیرها، موج سواران حرفه ای، بارها، رستوران ها و…، گردشگران را جذب می کند و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه های سریلانکا شناخته می شود. درختان زیبا و نخل های بلند و آویزان، سواحل طولانی، صخره طوطی، پلکان کوچک منتهی شده به خط ساحلی و اقیانوس، از مهم ترین دلایل محبوبیت ساحل میریسا هستند.

رستوران های این ساحل به سبک های مختلفی همچون سبک غربی، غذاهای مختلفی طبخ می کنند. به همین دلیل شما می توانید به راحتی سبک غذایی خود را در رستوران های این ساحل پیدا کنید. در کلوپ های این ساحل آهنگ های سر زنده پخش شده و نوشیدنی های مختلف سرو می شود، به همین دلیل میرسیا به کلوپ ساحلی تبدیل شده است.

علاوه بر این ها، آموزش و یادگیری موج سواری هم در این ساحل انجام می گیرد. از همین رو به بهترین نحو می توانید از سفر خود لذت ببرید. وجود نهنگ در دریای این منطقه باعث می شود تا موج سواری برای شما هیجان انگیزتر شود.

میریسا از جاذبه های گردشگری و دیدنی کشور سریلانکا

گاله

گاله پنجمین شهر بزرگ و یکی از مهم ترین شهرهای مهم در کشور سریلانکا است و شما برای دیدن مناظر منحصر به فرد و زیبا می توانید به این شهر بروید. قلعه گاله نیز به عنوان یکی از جاهای دیدنی سریلانکا شناخته می شود و افراد زیادی برای بازدید به این قلعه می روند. چندین جاذبه گردشگری و دیدنی مانند کلیساهای دیدنی، معابد زیبا و شگفت انگیز، مناطق و مناظر سر سبز و زیبا و… در این شهر وجود دارد.

همچنین در این شهر، جاده های سنگ فرش شده و وسیعی وجود دارد و دارای غذاخوری ها و کافه های بسیاری است. سعی کنید که غروب آفتاب را در این شهر بگذارنید؛ چرا که نما و طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد. شهر و قلعه گاله یکی از پربازدیدترین و مشهورترین جاذبه های کشور سریلانکا است و سالانه افراد زیادی به این شهر می روند. این قلعه، یک مکان باستانی و تاریخی بوده که نمای معماری آن بسیار زیبا است. فانوس دریایی شهر گاله طبیعت بسیار زیبایی دارد و عکاسان این محل را برای عکاسی انتخاب می کنند.

شهر گاله در کشور سریلانکا

گورستان جنگ کندی

گورستان جنگ کندی یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی سریلانکا است که به خوبی از این محوطه نگهداری می شود. با وجود اینکه پیدا کردن این منطقه کمی دشوار است، اما بعد از رسیدن به این منطقه، متوجه می شوید که واقعا ارزش دیدن را دارد. بازدیدکنندگان از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر می توانند به دیدن گورستان جنگ کندی بروند.

گورستان جنگ کندی سریلانکا

آنوراداپورا

علاوه بر اینکه آنوراداپورا یکی از بهترین جاذبه های دیدنی در کشور سریلانکا است، به عنوان میراث جهانی نیز شناخته می شود. بعد از ورود درخت بودی یا درخت روشنفکری در این محل، آنوراداپورا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. بهترین زمان برای بازدید از این محل در ماه های آوریل تا سپتامبر است.

آنوراداپورا

شهر مقدس پولونارووا

شهر مقدس پولونارووا یک شهر تاریخی در کشور سریلانکا است در قرن 11 تا 13 میلادی پایتخت این کشور بود. هنوز هم اگر به این شهر بروید و در آن قدم بزنید، حال و هوای این دوران طلایی به شما القا می شود. با وجود ویرانه هایی از زیارتگاه ها، استوپاها، و کاخ هایی که در این شهر به جای مانده است، شهر مقدس پولونارووا به عنوان یکی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های دیدنی کشور سریلانکا به شمار می رود.

مجسمه های ساخته شده و باقی مانده در این شهر مقدس، تاریخ طولانی آن را به نمایش می گذارند و شما می توانید با استفاده از این مجسمه ها، گذشته طلایی آن را بررسی کنید. با وجود اینکه شهر مقدس پولونارووا شهری قدیمی است، اما دانشگاه های مذهبی در آن وجود دارد و ساکنین سریلانکا برای تحصیل می توانند به این دانشگاه ها بروند.

شهر مقدس پولونارووا

پارک ملی  Udawalawe

به افرادی که به حیان وحش علاقه زیادی دارند، توصیه می کنیم که زمان سفر به سریلانکا حتما از پارک ملی اوداوالاوی دیدن کنند؛ چرا که این پارک ملی طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد. در داخل پارک ملی UdawaLawe  فیل های بسیار زیادی دیده می شود. جالب است بدانید که پارک UdawaLawe از محدود پارک هایی است که در آن تعداد زیادی فیل وجود دارد.

در این پارک علاوه بر فیل، شما می توانید حیوانات بسیار دیگری را همچون بوفالوها، طاووس ها، شغال ها، تمساح ها، گوزن ها، میمون ها و… را ببینید. برای اینکه بتوانید فعالیت ها و حرکات ناب این حیوانات را ببینید، بهتر است صبح زود به این پارک ملی بروید؛ چرا که حیوانات در این زمان فعالیت بیشتری دارند. دیدن از پارک Udawalawe می تواند یک خاطره به یاد ماندنی و تکرار نشدنی برای شما بسازد.

پارک ملی  Udawalawe

جمع بندی

سریلانکا یکی از کشورهای آسیایی است که در نزدیکی هند قرار دارد و همه ساله افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور می روند. مکان های دیدنی تاریخی و مذهبی واقع در این کشور و جشنواره هایی که در آن برگزار می شوند، مهم ترین دلایل محبوبیت کشور سریلانکا هستند. در بخش های قبلی چند نمونه از جاهای دیدنی سریلانکا را برای شما نام بردیم تا زمان سفر به این کشور دچار سردرگمی نشوید و از بهترین مراکز دیدنی این کشور دیدن نمایید. امیدواریم که سفر خوبی به این کشور داشته باشید!

سوالات متداول

مشهورترین جاهای دیدنی کشور سریلانکا شامل پل نه قوسی، خلیج آروگام، سیگیریا و پولونارووا، آبشار راوانا، گاله و... می شوند.

داشتن سفری کم هزینه و مقرون به صرفه، مشاهده مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیز، سواحل زیبا و...

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید