هاستل چیست و چه امکاناتی دارد؟ هرآنچه باید بدانید!

از سفر بدانید
هاستل چیست و چه امکاناتی دارد؟ هرآنچه باید بدانید!

با وجود شهرت هاستل­ ها در تمام نقاط جهان، ممکن است هنوز افرادی وجود داشته باشند که نمی‌ دانند هاستل چیست و چگونه می‌ تواند احساس متفاوتی به سفر بدهد. در سال‌ های اخیر تعداد افرادی که به تنهایی سفر می‌ کنند به‌ طور چشمگیری افزایش یافته‌ است. این موضوع نیاز به امکانات رفاهی و اسکان را که برای این افراد از نظر قیمت مناسب‌ تر است، نیز افزایش داده است. اگر تا به حال در یک هاستل اقامت نکرده اید، به ما بپیوندید تا به کشف حقایق هیجان انگیز در مورد هاستل ­ها بپردازیم.

هاستل چیست؟

هاستل­ ها اتاق‌ های مشترکی با چندین تخت هستند. بسته به اندازه هاستلی که انتخاب می‌ کنید، با اتاق‌ هایی با دو تا بیست تخت روبرو می ­شوید. به‌ طور خلاصه، اقامت در یک هاستل به معنای اسکان با بودجه مناسب است که بر تجربه اجتماعی مشترک تمرکز دارد. هیچ دو هاستلی شبیه به هم نیستند، اما من می‌ توانم در مورد یک موضوع خیالتان را راحت کنم: هاستل­ ها واقعا هیچ وقت خسته‌ کننده نیستند!

نام های دیگر هاستل را بشناسید

درست است که اکثر کشورها و مردم این نوع اقامتگاه ها را با نام هاستل می شناسند اما بد نیست با نام های دیگری که این نوع اقامتگاه ها دارند نیز اشنا شوید. هاستل با نام های دیگری همچون هوستال، بک پکرز و پانسیون هم شناخته می شود. البته در برخی دیگر از کشورها با عباراتی همچون یوث هاستل یا هاستل جوانان نیز شناخته می شود. نکته جالب در اینجا این است که برخی هتل ها تعدادی از اتاق هایشان را به صورت به صورت تختی اجاره می دهند. همچنین همان طور که امکان رزرو آنلاین هتل وجود دارد برخی هاستل ها امکان رزرو آنلاین را نیز برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید به صورت غیر حضوری در هر زمان و مکانی که هستید اتاق خود را رزرو کنید.

هاستل چیست

تفاوت هاستل با هتل، سوئیت و آپارتمان، خوابگاه در چیست؟

اکنون که متوجه شدید هاستل چیست؟ شاید برای شما این سوال پیش بیایید که هاستل با خوابگاه، هتل یا سوئیت چه تفاوتی دارد. در ادامه مطلب به بررسی تفاوت هر یک از موارد یاد شده با هاستل می پردازیم.

تفاوت بین هتل و هاستل چیست؟

  • هزینه اجاره هتل از هزینه اجاره هاستل بیشتر است.
  • امکانات هتل‌ ها شبیه به هاستل ها است، اما در دسترس عموم نیست. به عبارت ساده‌ تر، تاسیساتی مانند توالت و حمام در هتل خصوصی هستند.
  • حریم خصوصی در یک هاستل با یک هتل قابل مقایسه نیست. در یک هاستل ، یک اتاق می‌ تواند توسط چندین نفر به اشتراک گذاشته شود، بنابراین حریم خصوصی خیلی مهم نیست.
  • در هاستل ، شما می توانید غذای خود را در آشپزخانه آماده کنید، در حالی که این امکان در هتل موجود نیست و شما باید به رستوران هتل بروید و هزینه جداگانه ای برای خوردن بپردازید.
  • در هتل، رختخواب شامل ملافه و پتو هر روز تغییر می‌ کند، اما در هاستل شما باید هزینه این خدمات را پرداخت کنید.
  • اتاق هتل هر روز توسط یه نظافتچی تمیز میشه اما باید خودتتن هاستل راتمیز کنید.
  • اقامت در یک هتل در مقایسه با یک هاستل دارای امنیت بالاتری است. به همین دلیل، می‌توانید به راحتی وسایلتان را در آن اتاق نگهداری کنید. هنگام نگهداری وسایل شخصی در هاستل ، باید از چمدان یا کمد مخصوص استفاده کنید.
  • هاستل ها معمولا امکاناتی مانند تلویزیون ندارند، بنابراین افراد بیشتر وقت خود را صرف معاشرت با یکدیگر می‌کنند. اما تقریبا همه اتاق های هتل تلویزیون دارند.
  • هاستل ها معمولا در مناطقی ساخته می‌شوند که دسترسی بهتر و ساده‌تر به مرکز شهر و حمل و نقل دارند، در حالی که هتل‌ها معمولا در مکان‌هایی ساخته می‌شوند که گردشگران بیشتری در آن‌ها حضور دارند.
  • پیدا کردن هاستل در روستاها و شهرهای کوچک دشوار است، اما در بسیاری از مناطق هتل وجود دارد.
  • هاستل معمولا از ساعت 10 و 11 شب تا 7 صبح آرام هستند زیرا اتاق‌ها مشترک هستند، اما چنین محدودیتی در هتل وجود ندارد.

تفاوت هاستل با سوئیت و آپارتمان

یکی از مهمترین تفاوت های هاستل و سوئیت یا آپارتمان در حریم خصوصی و دارا بودن امکانات شخصی برای هر سوئیت هست. از دیگر تفاوت های هاستل با سوئیت یا اپارتمان در این است که تمام افرادی که در یک سوئیت یا آپارتمان هستند با هم آشنا هستند به طور کلی اقوام یک خانواده یا دوستان اقدام به اجاره سوئیت و آپارتمان می کنند در حالی که در هاستل ها شما با افرادی اقامت می کنید که هیچ یک را ممکن است نشناسید. به الطبع قیمت هاستل پایین تر از سوئیت و آپارتمان ها هست.

 

تفاوت هاستل و خوابگاه

در اینجا شاید برای شما این سوال پیش بیایید که تفاوت هاستل چیست با خوابگاه؟ چرا که این تفاوت ها تا اینجا زیاد محسوس نیست؛ چرا که در هر دو حریم شخصی و امکانات اختصاصی برای افراد کمتر معنا دارد. اما خوابگاه ها معمولا ساختمان هایی هستند که دارای چندین اتاق و چندین تخت هستند که به گروه بزرگی از افراد اجاره داده می شوند. این اقامتگاه ها معمولا در کنار دانشگاه ها، مدارس شبانه روزی و …وجود دارند.

تا اینجا زیاد تفاوتی بین هاستل ها و خوابگاه ها وجود ندارد اما با توجه به این که معمولا خوابگاه ها برای اقامت افراد یک سازمان، ارگان یا دانشگاه و .. در نظر گرفته می شوند معمولا قوانین و مقررات سختگیرانه تری در قیاس با هاستل ها دارند و البته به خاطر اینکه نگهبان دارند امنیت بیشتری هم نسبت به هاستل ها دارند. اما به طور کلی به لحاظ اتاق ها و امکانات مشترک و طراحی ساختمان و … تفاوتی با هاستل ها ندارند.

 

تفاوت های هاستل با خوابگاه

  • امنیت بالاتر خوابگاه به دلیل داشتن نگهبان
  • با توجه به اینکه امکانات و موقعیت مکانی خوابگاه ها معمولا بهتر است بنابر این هزینه اجاره خوابگاه ها بیشتر است
  • قوانین خوابگاه ها سختگیرانه تر است
  • خوابگاه‌ ها معمولاً توسط قشر یا گروه خاصی از افراد اجاره می شوند و متعلق به سازمان، ارگان و … خاصی هستند در حالی که این موضوع برای هاستل ها صدق نمی کند

آیا هاستل ها ساعت خاموشی دارند؟

اکنون که با مفهوم هاستل چیست آشنا شدید و تفاوت آن را با برخی دیگر از اقامتگاه ها متوجه شدید شاید برای شما این سوال پیش امده باشد که ایا هاستل ها با توجه به این که محل اقامت اشتراکی هستند ساعت خاموشی مشخصی دارند؟ پاسخ این سوال بستگی به هاستلی دارد که شما رزرو می نمایید. به طور کلی برخی از هاستل ها ساعت خامخوشی دارند در حالی که برخی دیگر ساعت خاموشی ندارند داشتن این ساعت خاموشی مزایا و معایبی با خود به همراه دارد که به شرح زیر است:

ساعتی که هاستل مشخص می کند برای ورود و خروج را هیچ کس حق ندارد نقض نماید این مورد یک نکته مثبت و منفی را با خود به همراه دارد؛ نکته مثبت اینکه امنیت هاستل و آرامش ساکنان را تا حد زیادی بالا می برد و نکته منفی اینکه محدویدت برای رفت و امد و تردد شما ایجاد می شود بنابراین اگر به خاطر کار، درس یا دلایل شخصی خود می خواهید آزادی رفت و امد داشته باشید حتما قبل از رزرو هاستل در این مورد از مسئولین هاستل پرس و جو نمایید.

 

هاستل­ برای چه نوع افرادی مناسب است؟

یکی از بهترین چیزها برای اقامت در یک هاستل این است که فرصت ملاقات با انواع مردم از سراسر جهان را داشته باشیم. شما هیچ وقت نمی­دانید که قرار است چه افرادی را در هاستل ملاقات کنید و موضوعی که به هیجان سفرتان اضافه می کند همین است.

جواب کوتاه این سوال این است: «هاستل» برای همه مردم است. فقط یک نوع آدم نیست که وقتی سفر می‌کند تصمیم می‌گیرد در یک هاستل بماند. اکثریت مهمانان هاستل هنوز افرادی هستند که تنها سفر می‌کنند و بودجه برای آن­ها مانند دانشجویان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با این وجود، هاستل ها هر روز امکانات خود را بهبود می بخشند و تلاش می کنند افراد بیشتری را به این نوع محل­های اسکان جذب کنند. تعجب نکنید که یک آقای 70 ساله را می‌بینید که در طول سفر یک هاستل انتخاب می‌کند! این روزها، بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند که تنها سفر کنند تا جهان را متفاوت ببینند و خوشبختانه، تعداد افرادی که سن را مانعی برای این امر می‌دانند در حال کاهش است.

 

امکانات هاستل چیست؟

برخلاف هتل‌ها، توالت‌های یک هاستل مشترک هستند. یکی از نقاط جذاب در مورد این نوع از محل اقامت، آشپزخانه مشترک است که به شما اجازه می دهد تا به تنهایی آشپزی کنید و هزینه سفر خود را کاهش دهید. بسیاری از آن­ها تجهیزات برای شستن لباس­ها را دارند، که باعث می شود شما در طول اقامت کاملا احساس راحتی کنید.

برخی از آنها ممکن است از امکانات ویژه مانند کتابخانه و اینترنت رایگان برخوردار باشند و همچنین برخی هاستل ها صبحانه رایگان در اختیار شما قرار می دهند!

بعضی از هاستل‌های بزرگ هم اتاق‌های انفرادی دارند که طبیعتا برای ماندن در آن‌ها باید پول بیشتری پرداخت کنید. اما اگر فکر می کنید که حفظ حریم خصوصی و آرامش در طول اقامت شما برای شما از هر چیز دیگری مهم تر است، قطعا این گزینه را در نظر بگیرید.

امکانات هاستل ها

هاستل­ ها به چه تجهیزاتی مجهز نیستند؟

بسیاری از امکانات که شما در هتل از آن­ها ممکن است استفاده کنید در هاستل ها وجود ندارد:

  • میزبان‌،خدمتکار یا خدمات نظافت روزانه ندارند، اما معمولا تمیزتر از آن هستند که شما فکر می‌کنید.
  • اتاق‌های هاستل به ندرت تلویزیون دارند.
  • بعضی هاستل ها درخواست پول حوله و ملافه را دارند. بنابراین، اگر چنین وسایل شخصی‌ای را در طول سفر همراه خود ندارید، حتما هزینه دریافت آنها را در نظر بگیرید.

آیا هاستل ها امن هستند؟

هاستل‌ها معمولا به اندازه هتل‌ها به امنیت توجه می‌کنند. در حقیقت، ورود مخفیانه به یک هاستل بسیار سخت‌تر از ورود مخفیانه به یک هتل پنج ستاره است.

اتاق‌هایی که با چند غریبه به اشتراک گذاشته شده‌اند ممکن است ناامن به نظر برسند. از تمامی مهمانان مدارک شناسایی معتبر دریافت می‌کنند و در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توان آن‌ها را پیگیری کرد.

علاوه بر این، هاستل‌ها معمولا برای شما قفسه‌هایی در نظر می‌گیرند که می‌توانید از آنها برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید نظرات افرادی که در این هاستل قبل از شما در شبکه های مختلف اجتماعی به اشتراک گذاشته ­اند را بخوانید و با اعتماد هاستل مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

انواع اتاق در هاستل

هاستل به‌ طور کلی دارای دو نوع اتاق خصوصی و مشترک است. اتاق‌ های هاستل خصوصی برای کسانی که می‌خواهند حریم خصوصی داشته باشند و تنها بمانند یا با یک نفر در یک اتاق باشند، مناسب است. هزینه اجاره این اتاق های خصوصی معمولا بیشتر از اتاق های مشترک است.

در اتاق‌ های هاستل مشترک، معمولا بین 3 تا 8 یا در برخی موارد بیش از 10 تخت وجود دارد. قیمت این مراکز برحسب تعداد بسترهای موجود و میزان امکانات متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید هیجان داشتن چند هم اتاقی جدید در سفرهایتان را تجربه کنید، اتاق های مشترک هاستل بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

انواع تخت در هاستل

تخت‌های یک هاستل را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: تخت‌های یک طبقه و تخت دو طبقه. این موضوع بیشتر بستگی به ابعاد اتاق و تعداد پذیرش در هر اتاق دارد. اتاق‌های یک تخته معمولا کوچکتر هستند اما دوتخته­ها ظرفیت بیشتری دارند، بنابراین اگر از محل اقامت شلوغ فرار می‌کنید، بهتر است اتاق‌هایی با یک تخت انتخاب کنید.

تخت ها معمولا از چوب و فلز ساخته می شوند. توجه داشته باشید که خوابیدن بر روی تخت خواب برای همه آسان نیست، به خصوص زمانی که شما یک سبک خواب هستید. بنابراین، در صورت امکان، یک اتاق را انتخاب کنید که دارای یک تخت منفرد باشد.

ویژگی های هاستل خوب

برای انتخاب یک هاستل مانند سایر امکانات رفاهی باید به مواردی توجه کنید که اقامت خوشایند را به دنبال دارند. در حال حاضر، هاستل هایی در شهرهای مختلف ایران به ویژه تهران، اصفهان، کرمانشاه و دیگر شهرهای بزرگ برپا شده که می توانید از آنها برای اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت استفاده کنید. اما قبل از رزرو بهتر است خود را با ویژگی های یک هاستل خوب آشنا کنید، در این مورد برای شما آسان تر خواهد بود که مکان مناسب را انتخاب کنید.

شهر و منطقه

مساحت و مکان هاستل از نظر دسترسی به امکانات شهری، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و مراکز حمل و نقل درون شهری و برون شهری بسیار مهم است.

چگونه می توان هاستل رزرو کرد؟

برخی از میزبان‌ها اجازه رزرو آنلاین را نمی‌دهند، بنابراین نمی‌توانید قبل از سفر، از نظرات مسافران دیگر و نوع خدمات و امکانات مطلع شوید.

اینترنت رایگان

تقریبا تمام هاستل ها اینترنت رایگان دارند، این یکی از گزینه‌های مثبت ماندن در یک هاستل است.

امکانات اضافی مانند کمد لباس

داشتن قفسه‌های قفل دار با توانایی قفل کردن در کنار یا زیر تخت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک هاستل خوب است.

یک آشپزخانه با امکانات کامل

در این وضعیت، برخی از هاستل ها دارای چندین آشپزخانه با چندین یخچال و اجاق هستند که به راحتی می‌توان غذا را بدون جمعیت یا صف برای آشپزی آماده کرد.

چندین توالت و حمام

وجود توالت‌ها و سرویس‌های بهداشتی در هاستل بسیار مهم است، زیرا برخی از این مراکز ظرفیت بالایی دارند و در نتیجه ازدحام مسافران مضطرب خواهند شد. علاوه بر این، بهداشت توالت و حمام بسیار مهم خواهد بود زیرا به دلیل ماندن در این مراکز نمی خواهید بیمار شوید.

امکانات مانند اتاق بازی و استراحت و حیاط

برخی از هاستل ها یک کافی‌شاپ، یک اتاق استراحت، یک حیاط، یک استخر شنا و یک اتاق بازی دارند.

کارکنان مسئول و متعهد

یکی از نکاتی که باید در مورد هاستل مطمئن شوید، راه ارائه خدمات و پاسخگویی به آن از سوی مسئولان آن است. اگر در این اظهارنظرها می‌بینید که یک میزبان پاسخ خوبی نمی‌دهد، هرگز آن را برای ماندن انتخاب نکنید.

مزایای و معایب اقامت در یک هاستل چیست؟

اگر از بودن در یک گروه لذت می برید یا همیشه با دوستان سفر می کنید، اقامت در یک هاستل می تواند بسیار جذاب و مقرون به صرفه باشد، بنابراین می توانید از سفر خود لذت ببرید و هزینه کمتری برای اقامت بپردازید. هاستل ها، مانند سایر انواع اقامتگاه ها، برای فعالیت به مجوز سازمان های مختلف نیاز دارند، بنابراین نیازی نیست که نگران امنیت آنها باشید.

مزایای اقامت در هاستل

  • ماندن در گروه با دوستان
  • با افراد جدید آشنا می ­شوید.
  • هزینه کمتر اجاره یک هتل
  • محیط گرم و دوستانه
  • کمدهایی برای انبار کردن وسایل شخصی وجود دارد.
  • امکان استفاده از خدمات لباس شویی در هاستل
  • بعضی از غذاها رایگان هستند.
  • ایجاد هاستل در مراکز شهری و نزدیک به مراکز شهری از جمله مراکز خرید و مراکز تفریحی
  • فرصتی برای به دست آوردن تجربه های جدید از افراد مختلف
  • اینترنت رایگان برای هر واحد هاستل
  • فرصتی برای یادگیری آداب و رسوم شهرهای مختلف
  • فرصتی برای اشتراک گذاری تجربیات
  • فرصتی برای گسترش دایره دوستان
  • امکان ایجاد یک فضای صمیمی و دوستانه
  • وجود قوانین و مقررات سخت به منظور حفظ نظم

مزایای هاستل

معایب اقامت در هاستل

  • آشپزخانه مشترک، حمام و توالت
  • عدم وجود حریم خصوصی مانند هتل و آپارتمان
  • امنیت پایین تر در مقایسه با هتل ها و آپارتمان ها
  • ازدحام بیش از حد هاستل ها در برخی مناطق
  • عدم آشنایی برخی افراد با روش زندگی در هاستل
  • احتمال دزدیدن وسایل شخصی در خوابگاه
  • فقدان محافظ

هزینه اقامت در هاستل چقدر است؟

از مهمترین دلایل مهم افراد برای انتخاب هاستل ها برای اقامت هزینه پایین تر آن ها است. البته توجه داشته باشید د رتعیین این هزینه و تفاوت قیمت هاستل ها با هم عوامل و فاکتورهای زیادی دخیل هستند که مهمترین آن ها علاوه بر امکانات هاستل، موقعیت مکانی و … هستند. همچنین عواملی همچون تعداد افرادی که باید از یک آشپزخانه یا سرویس بهداشتی استفاده نمایند و تعداد افرادی که در یک اتاق سکونت دارند نیز از دیگر عوامل و فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت هاستل ها هستند. یکی از دلایل هاستل در ایران، هزینه پایین‌ تر آن در مقایسه با هت ل‌ها، خوابگاه‌ها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها است. اما در نظر داشته باشید که هزینه هاستل براساس معیارها و مؤلفه‌ های مختلف از جمله موارد زیر تعیین می‌شود.

عوامل مؤثر بر تعیین هزینه:

  • شهر، بخش و محله هاستل
  • مکان هاستل ، نزدیک به مراکز تفریحی و خرید و مراکز حمل و نقل
  • اندازه هاستل از نظر تعداد اتاق‌ها
  • تعداد تخت‌ها در هر اتاق هاستل
  • امکانات رفاهی مانند حیات و استخر شنا
  • تعداد توالت‌ها و تعداد دستشویی‌ها
  • نوع خدمات ارائه شده شامل تمیز کردن اتاق‌ ها

نکات مهم اقامت در هاستل

نکات مهم هنگام اقامت در یک هاستل

اکنون که متوجه شدید هاستل چیست و امکانات، تفاوت ها، مزایا و معایب آن را به خوبی می دانید؛ خوب است که نکاتی مهم را در مورد هاستل ها بدانید این مورد به شما کمک می‌ کند تا تجربه بهتری از رزرو و اقامت در هاستل ها را داشته باشید.

 1.نظرات مربوط به اتاق های هاستل را بخوانید

قبل از رزرو هاستل مورد نظر خود، تا حد امکان تحقیق کنید و نظرات افرادی را که قبل از شما در آنجا بوده‌اند، بخوانید. به یاد داشته باشید که بررسی های آنلاین معمولا توسط افرادی نوشته می شود که یا بسیار راضی یا بسیار ناراضی هستند. این بررسی‌ها می‌تواند به شما یک مرور کلی از هاستل مورد نظر برای اقامت ارائه دهد.

2.یک شب را فقط رزرو کنید

ممکن است در اولین شب اقامتتان در هاستل اوقات بدی داشته باشید یا ممکن است تصمیم بگیرید جای دیگری بمانید. پس فقط برای یک شب را در هاستل رزرو کنید. اگر از هاستل خوشتان نمی‌آید، می‌توانید روز بعد به جای دیگری بروید و اگر دوست دارید آنجا بمانید.

3. اتاق مناسب و هاستل را رزرو کنید.

هاستل ها معمولا اتاق‌های تک و دو نفره دارند. مطمئن شوید اتاقی متناسب با سطح آسایش خود رزرو می‌کنید. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می شود که شما در نظر دارید به تنهایی سفر کنید و در طول سفر تنها باشید که برای شما بسیار مهم است.

 

4. لوازم بهداشتی همراه خود داشته باشید

هتل با هاستل متفاوت است و چیزهای زیادی که در یک هتل موجود است را عرضه نمی‌کند. به عنوان مثال، بسیاری از هاستل حوله، صابون و شامپو در اختیار شما قرار نمی‌دهند. اما مطمئن شوید و با مدیریت هاستل از قبل در مورد امکانات و تجهیزات موجود صحبت کنید. همچنین فراموش نکنید که دمپایی بیاورید!

5. گوش بند و چشم بند داشته باشید

بعد از یک روز طولانی در جاده، احتمالا می‌خواهید استراحت کنید، اما هم‌اتاقی‌هایتان ممکن است برنامه‌های متفاوتی داشته باشند و نیازی به استراحت نداشته باشند. گوش‌ بندها و چشم‌بند‌ها به شما کمک می‌کنند تا در نور و سر و صدای خوابگاه راحت باشید.

6. ملاحظه هم اتاقی های خود را بکنید

مطمئن شوید که شب‌ها بی سر و صدا وارد اتاق می‌شوید و صبح‌ها بی سر و صدا اتاق را ترک می‌کنید. همچنین، لباسی را که برای روز بعد در قرار است بپوشید، آماده کنید تا مزاحم دیگران نشوید و صبح آن‌ها را بیدار نکنید.

7. اگر راضی نیستید، با مدیریت هاستل صحبت کنید

اگر از هم اتاقی‌ هایتان خوشتان نمی‌آید یا ترجیح می‌ دهید در طبقه‌ی دیگری بمانید، در این مورد با مدیریت هاستل صحبت کنید تا ببینید آیا امکان تغییر اتاق‌ ها وجود دارد یا اینکه پولتان را پس بگیرید. مدیریت هاستل ممکن است به درخواست شما نه بگوید، اما قطعا تمام تلاش خود را خواهد کرد که اقامت شما در آن هاستل را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل کند.

 

هاستل در ایران؛ تجربه سفر متفاوت

خوشبختانه در سال های اخیر این نوع از امکانات در کشور ما وجود دارد و کمتر کسی در ایران برای پیدا کردن هاستل با مشکل مواجه می‌ شود. همه به فکر ساختن اقامتگاهی با بودجه های مناسب برای تمام اقشار, از شهرهای کوچک و بزرگ گرفته تا روستاها و مناطق زیبای چهارگوشۀ ایران، هستند.

گسترش شهرتی که به دلیل کیفیت هاستل در ایران وجود دارد، سبب شده تا بسیاری از افرادی که قصد سفر دارند، هاستل را به عنوان یکی از گزینه‌ های خود در نظر بگیرند. وجود این نوع اقامت باعث شده تا گردشگرانی که قصد سفر به ایران را دارند و از قبل با مفهوم هاستل آشنا هستند، سفر خود را با اشتیاق بیشتری برای اقامت در یک هاستل در ایران آغاز کنند و تجربه منحصر به فردی داشته باشند.

شک نکنید که با ماندن در یک هاستل در ایران و یا هر جای دیگر در جهان لحظات بی نظیری را تجربه خواهید کرد که در میان بهترین لحظات زندگی شما خواهد بود.

بله. در حال حاضر، بهترین هاستل ها در شهرهای تهران، اصفهان و کرمانشاه وجود دارند و به تدریج به سایر شهرها نیز منتقل می­شوند.

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب هاستل، هزینه پایین‌تر اقامت در این مراکز در مقایسه با هتل‌ها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها است.

بسته به نوع هاستل، خصوصی یا اشتراکی، تعداد تخت‌ها و امکانات، شهر و منطقه، هزینه رزرو هاستل در شهرهای مختلف ایران متفاوت بوده و از ۱۰۰ هزار تومان شروع شده و در برخی موارد تا شبی ۱ میلیون نیز ادامه دارد.

هاستل برای کسانی مناسب است که امکان پرداخت هزینه اقامت در هتل، سوئیت یا آپارتمان را نداشته و از طرفی مایل به اقامت در محلی با امکانات کافی مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی هستند.

هاستل‌های ایران معمولاً تفکیک جنسیتی می‌شوند و بنابراین می‌توانید از اقامت در آن‌ها لذت ببرید. به طور کلی هاستل‌ها مانند هتل و سوئیت امن هستند و جای نگرانی برای اقامت وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مطلب پاسخ این سوال که هاستل چیست را به شما دادیم و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد هاستل ها در اختیار شما قرار دادیم. بد نیست بدانید ملاقات با مردم از سراسر ایران و نقاط مختلف جهان، چشیدن غذای محلی هر شهر که شما معمولا می توانید با اقامت در یک هاستل تجربه کنید، تجربه زندگی مشترک و یادگیری چیزهایی که شما هرگز یاد گرفته اید بسیار لذت بخش خواهد بود. از تجربه خود به عنوان میهمان در هاستل بگویید و این تجربه را با ما به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید