بهترین زمان سفر به گرجستان

جهان‌گردی گرجستان
بهترین زمان سفر به گرجستان

گرجستان کشوری با تاریخ بلند و بناهای قرون وسطایی، موزه‌ها و کلیساهای جذابی است که گردشگران با قدم زدن در میان کوچه پس کوچه‌های آنها از زیبایی‌های آن لذت می‌برند. اگر دوست دارید تجربه سفر و خرید بلیط پرواز خارجی متفاوتی را داشته باشید، گرجستان بهترین انتخاب برای شما است که سفری کم هزینه و مناسبی نیز برای شما خواهد بود.

کشور گرجستان کجاست؟

گرجستان کشوری بین قاره آسیا و اروپا و همسایه کشور روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان است. باید بدانید که تفلیس پایتخت کشور گرجستان و یکی از مقاصد گردشگری و توریستی کشور است. مردم گرجستان به زبان گرجی صحبت می‌کنند که خط نوشتاری آنها نیز الفبای گرجی است.

قابل ذکر است که تعداد کثیری از مردم گرجستان پیرو مسیحیت بوده و سایر قومیت‌های گرجستان آذربایجانی‌، ارمنی‌ و روسی هستند. گرجستان کشوری است که بیش‌ترین تعداد کلیسا را در یونسکو ثبت کرده و اماکن تاریخی زیادی دارد که باعث جذب گردشگران زیادی هم شده است.

بهترین زمان برای سفر به گرجستان

گرجستان اقلیمی خاص و متنوع دارد و مردم آن در هر زمان از سال شاهد آب و هوای خاصی هستند. در سواحل دریای سیاه هوای تابستانی حکم فرماست و کوهستان‌های پر از مه غلیظ باعث رویش علف‌ها و گل بهاری شده است.

کوه‌های قفقاز همیشه پوشیده از برف است و آب و هوای سرد در آن مناطق حکم‌فرماست. تعداد دریاچه‌های گرجستان خیلی چشم‌گیر نیست و در تعیین آب و هوای گرجستان نقش مهمی ندارد. معروف‌ترین دریاچه کشور گرجستان دریاچه لیسی است که در محدوده شهر تفلیس قرار دارد که چهره‌ای زیبا به این منطقه داده است.

گرجستان در بهار با گل‌های رنگارنگ و پرندگان طبیعت آرامش‌بخشی را به ارمغان می‌‌آورد. در این فصل هوا آهسته افزایش می‌یابد و در باغ و مزارع شاهد اقیانوسی از رنگ‌ها و عطرهای مختلف خواهیم بود. فصل تابستان در نقاط کوهستانی هوای خنک دارد و برای علاقه‌مندان به کشت و کار مناسب است.

سفر به گرجستان در پاییز با فراز و نشیب زمین‌های رنگارنگ و برگ افشانی از درختان پر از زیبایی همراه است. در این فصل هوا کمی کاهش یافته و هوا خنک‌تر می‌شود و برای عاشقان طبیعت و دیدن مناظر زیبا از کوهستان‌ها و دریاچه‌ها بسیار مناسب است.

همچنین در زمستان مناطق کوهستانی گرجستان با بارش برف فراوان و مناظر زمستانی همراه است و برای علاقه‌مندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی فوق العاده است.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا و جاهای دیدنی

بهترین زمان سفر و تماشای جاهای دیدنی گرجستان از نظر آب و هوا وابسته به ترجیحات و علایق شما است؛ اما به طور کلی فصل بهار و پاییز به عنوان دو فصل محبوب برای سفر به گرجستان به حساب می‌آیند. گرجستان در طول سال جاذبه‌های گردشگری خاص خود را دارد و شما با سفر به این سرزمین می‌توانید تجربه فراموش نشدنی داشته باشید. انتخاب فصل بستگی به ترجیحات شما و نوع فعالیت‌های دارد که می‌توانید در سفر خود انجام دهید.

ژوئیه تا آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور)

ژوئیه تا اگوست برای تفریحات ساحلی و کوهنوردی مناسب است و به عنوان فصل طلایی این کشور شناخته شده است. بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به گرجستان ماه ژوئیه تا اگوست می‌دانند.

سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر ماه)

سپتامبر طبیعتی است که رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز را به تصویر می‌کشد و بیانگر هوا خنک و خوشایندی است که شما می‌توانید از مناظرهای فوق‌العاده‌‌ای ارتفاعات و دره‌های گرجستان لذت ببرید.

نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت)

نوامبر تا آوریل برای توریستی و گردشگری آنچنان مناسب نیست؛ به طوری که هوا در این ماه‌ها به شدت سرد و یخبندان می‌شود. در این ماه ورزش‌های زمستانی و جشن‌ها به اوج خود می‌رسد.

می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه)

در ماه می در طبیعت گرجستان با چمنزارها رنگارنگ مواجه خواهید شد. هوای معتدل این ماه برای انجام فعالیت‌های خارجی مانند پیاده‌روی در کوهستان‌ها و بازدید از باغ‌ها و پارک‌ها مناسب است.

ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر ماه)

ژوئن به گرمای شدید تابستان نرسیده و هوای معتدل و گرم دارد. در این ماه بازدید از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی به اوج خود می‌رسد و گردشگران بسیاری نیز می‌توانند به این کشور سفر کنند.

بهترین زمان سفر به گرجستان بر اساس جشنواره‌ها

کشور گرجستان بیش‌ترین آمار برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف در سطح جهان دارد. جالب است بدانید که در فصل بهار جشنواره‌های متنوع و گوناگون برگزار می‌شود.

عید پاک گرجستان

عید پاک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین فستیوال های گرجستان است که در فصل بهار برگزار می‌شود. این جشنواره در ماه آوریل برگزار می‌شود و برنامه‌های گوناگون و متعددی به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهد. این جشن در کلیساها برگزار می‌شود و برنامه‌های متعددی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

توشوبا (Tushetoba)

توشوبا یک جشنواره کوهستانی باشکوهی است و در ماه آگوست در منطقه توشهی برگزار می‌شود. در این جشنواره برنامه‌های همچون‌ تیراندازی با کمان، اسب‌سواری، آواز و رقص‌های محلی برگزار می‌شود. اگر به فرهنگ‌های کهن علاقه‌ دارید، بدون شک بازدید از این جشنواره برای شما مناسب است.

جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی

جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی یکی از جشنواره جاز و آرت ژن است که در این جشنواره تمامی نسل‌ها از کشورهای اوکراین، ترکیه، چین، فرانسه و انگلستان جمع می‌شوند و فعالیت‌های فرهنگی متعددی ارائه می‌دهند. در این جشنواره به فعالیت‌های فرهنگی و سنتی تاکید شده است.

جشن تولد تفلیس

جشن تولد تفلیس یکی از مراسم‌های شاد و مفرح‌بخش است که در میدان گرگاسالی برای برگزاری کنسرت‌ها، طبخ غذاهای گرجی، آتش‌بازی و غیره انجام می‌شود. در آخرین یکشنبه ماه اکتبر هر سال جشن تولد تفلیس یا تبلیسوبا فرا می‌رسد که حال و هوایی تماشایی در سراسر کشور ایجاد می‌کند.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه

گرجستان جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند سیمیندا سامبا، قلعه ناریکالا، شهر قدیم. پل صلح و… دارد و به شهری برای دوستداران تاریخ و فرهنگ تبدیل شده است. گرجستان علاوه بر جاذبه‌های تاریخی طبیعت‌گردی خوبی دارد.

در شهر تفلیس پایتخت گرجستان نیز می‌توانید از حمام گوگردی، زیپ لاین، پارک‌آبی، یوروپارک و متاتسمیندا و… دیدن کنید. تفلیس بهترین مقاصد گردشگری است که هوای سردی دارد و برای سفر کردن بهترین گزینه است.

قابل ذکر است که بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه فصل پاییز و زمستان است؛ زیرا از میزان گردشگران کم می‌شود و این موضوع بر روی کاهش هزینه‌ها تاثیر خوبی می‌گذارد.

بهترین زمان برای خرید در تفلیس

خرید، گشت و گذار در مراکز خرید تفلیس یکی از دلایل اصلی گردشگری و سفر است که گردشگران را به سفر تشویق می‌کند. بهترین زمان برای خرید ارزان در تفلیس فصل پاییز و ماه آگوست است. در این زمان اغلب برند‌ها پرفروش تخفیف خورده و فرصتی است که اجناسی با کیفیت با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.

سخن پایانی

گرجستان مقصد گردشگری جذاب و دیدنی است و خاطره خوش و فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد. به گرجستان بدون ویزا و هزینه پایین می‌توانید سفر کنید، این کشور زیبا تلفیقی از معماری قرون وسطایی، کلاسیک و آسیای میانه را به همراه هنر و معماری نو به تصویر می‌کشد.

این کشور با جاذبه‌های گردشگری بالا توانسته به یکی از محبو‌ب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شود. اما پیش از برنامه‌ریزی و رفتن به گرجستان باید شرایط سفر به تفلیس از نظر آب و هوا، برگزاری جشنواره، هزینه و خرید را بررسی کنید.

سوالات متداول

ماه اریبهشت، خرداد و شهریور بهترین ماه‌های سفر به تفلیس است.

ماه آبان تا اسفند ارزان‌ترین زمان سفر به تفلیس است.

فصل بهار بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر آب‌و‌هوایی است.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. گرجستان بسیار زیباست
    پیشنهاد میکنم اگه سفر ارزان و قشنگی میخاین حتما به گرجستان سفر کنین . هم تفلیس هم باتومی

    آیا مفید بود؟
  2. شهر بسیار زیبا و با مردمان خونگرم و پاک هستش کاش اجازه می دادن اونجا زندگی کرد

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی ممنون از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید
      بله بخصوص که از نظر فرهنگی به مردم کشور ما بسیار نزدیک هستند

      آیا مفید بود؟
  3. با سلام و وقت به خیر ؛
    لطفاً در مورد نخجوان و همچنین جمهوری آذربایجان (شاه داغ ، گؤی‌گؤل ، زاقاتالا ، قوبا ، قوسار ، … و به خصوص مناطق تازه آزاد شدهٔ قره باغ (شوشا – کَلبَجَر – آغدام – زنگیلان – فضولی – قوبادلی ، …) هم بنویسید.
    با تشکر

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      ممنون از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید
      حتما در محتواهای آتی به این موضوع نیز می پردازیم

      آیا مفید بود؟
  4. من و همسرم به تازگی گرجستان بودیم (هم تفلیس و هم باتومی ) .
    کشور بسیار بسیار زیبایی است .
    وبه جرات میتوان گفت از بهترین مقاصد ِ گردشگری با قیمت مناسب است .
    اگر قصد ِ سفر دارین حتما گرجستان رو در صدر قرار بدین

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      ممنون از اینکه تجربه سفرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.

      آیا مفید بود؟