مراکز خرید شیراز؛ بازارگردی در عید نوروز

استان فارس ایرانگردی شیراز
مراکز خرید شیراز؛ بازارگردی در عید نوروز

شهر فرهنگ و هنر شیراز علاوه بر مناطق دیدنی و تاریخی، دارای مراکز خرید متنوعی هم است که مسافران و ساکنان آن در کنار لذت بردن از بوی خوش نارنج در خیابان ها، می توانند سری به مراکز خرید مجهز آن بزنند و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن پیدا کنند. از بازارهای ساخته شده در قلب تاریخ با عمری چند صد ساله گرفته تا مراکز خرید لوکس و مدرن که تمامی اجناس مورد نیاز گردشگران و ساکنان شیراز در آن یافت می شود. در این مقاله قصد داریم تا با شما در بهترین مراکز خرید شیراز قدم بزنیم، تا انتهای مطلب با مجله پته همراه باشید.

مراکز خرید شیراز

شیراز یکی از مراکز خرید مهم جنوب ایران نیز محسوب می‌شود. از مراکز خرید بزرگ و مدرن تا بازارهای سنتی و فرهنگی، این شهر برای هر سلیقه‌ای گزینه‌هایی را فراهم می‌کند. مراکز خرید معتبری همچون پرديس و زیتون انواع کالاها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، در حالی که بازارهای سنتی مانند بازار وکیل‌ آباد، ارائه‌ دهنده‌ی صنایع دستی و آثار هنری محلی هستند. با این تنوع در مراکز خرید شیراز شما می توانید یک تجربه شگفت‌ انگیز و لذت‌ بخش داشته باشید که همه‌ی گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

بازار وکیل

بازار وکیل در شیراز یکی از جاذبه‌های برجسته تاریخی و فرهنگی است که شما را به دنیایی از رنگ و بوی قدیمی می‌برد. زمانی که در این فضا پا می گذارید و رو به روی خیابان‌های پرپیچ و خم و کوچه‌های پراز رنگ‌ها و صداها قدم برمی دارید، دنیایی متفاوت از رنگ ها با لمس تجربه را مشاهده خواهید کرد. اینجا جایی است که هر قدمی که بر می‌دارید، بازتاب تاریخ و فرهنگ عمیق شیراز را در آن می‌یابید.

از فروشگاه‌های پر از آثار هنری و دست‌ساز، گرفته تا بازارچه‌های پراز رنگ و بوی ادویه و خوشبو، همه چیز در اینجا شما را به سوی سفری فراموش‌نشدنی می‌کشاند. به همین جا بیایید و خود را در زیبایی و عمق این بازارگردی در عید نوروز گم کنید، تا با هر نفسی، زیبایی و عمق شهر شیراز را بیشتر بشناسید و از تجربه‌ای بی‌نظیر لذت ببرید.

  • آدرس: خیانان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری

بازار وکیل

سرای مشیر یا گلشن 

سرای مشیر یا گلشن، جایی که هنر و زیبایی به رخ می‌خندد. در سرای مشیر، شما با یک مجموعه وسیع از آثار هنری و دست‌ساز، از جمله گوشواره‌ها، دستبندها و انگشترهایی با طرح‌ها و نقوشی که تاریخ و فرهنگ شیراز را به خوبی به نمایش می‌گذارند، روبه‌رو خواهید شد.

پیشنهاد خواندنی
تفریحات وان ترکیه

علاوه بر جواهرات، می‌توانید در این بازار تاریخی بافت‌های دستباف شیرازی، فرش‌های دستبافته، سفال‌های سنتی و آثار دیگر هنرمندان محلی را نیز به دست آورید. این سرای زیبا در دوره ی قاجاریه  درضلع جنوبی بازار وکیل ساخته شده است.

  • آدرس: ضلع جنوبی بازار وکیل

سرای مشیر یا گلشن 

مجتمع تجاری فارس

مجتمع تجاری فارس یکی از مراکز خرید بزرگ و مدرن در شیراز است که بیش از 2500 فروشگاه درآن قرار دارد. این مجتمع تجاری با فضای شیک و مدرن، انواع محصولات و خدمات متنوع را به مردم ارائه می‌دهد.

در مجتمع تجاری فارس، شما می‌توانید از جمله لباس‌های زنانه، مردانه و کودکانه، کفش و لوازم جانبی، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، کتاب و لوازم التحریر، وسایل الکترونیکی، لوازم ورزشی، و غیره را به همراه خدماتی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، سینما و مراکز تفریحی دیگر در این مجتمع پیدا کنید.

  • آدرس: اتوبان دکتر حسابی ابتدای ورودی شهر جدید صدر

مجتمع تجاری فارس

مجتمع تجاری ستاره 

مجتمع تجاری ستاره یکی دیگر از مراکز خرید مهم و پرطرفدار در شهر شیراز است. جایی که تنوع محصولات و امکانات تفریحی شما را گیج می کند. این مجتمع تجاری با فضای مدرن و شیک، محیطی راحت و دلنشین برای خریداران فراهم کرده است.

در مجتمع تجاری ستاره، شما می‌توانید انواع محصولات متنوع را پیدا کنید. محصولات موجود در مجتمع تجاری ستاره شیراز شامل لباس‌های مد، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم ورزشی، وسایل الکترونیکی، کتاب و لوازم التحریر، جواهرات و اکسسوری‌های متنوع و غیره است.

همچنین، مجتمع تجاری ستاره دارای انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، سینما، پارکینگ و سایر امکانات تفریحی و خدماتی است که شما را در طول خرید به همراه خانواده و دوستانتان سرگرم می‌کند. مجتمع تجاری ستاره با سازه مدرن وزیبا و پر طرفدار میتواند یکی از مراکز موردنظر شما برای خرید در شیراز باشد.

  • آدرس: خیابان عفیف آباد

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون یکی از مراکز برجسته خرید و تفریح در شهر شیراز است که با ارائه تنوع بالایی از محصولات و خدمات، به عنوان یک مقصد محبوب برای خریداران شناخته می‌شود. این مرکز خرید هم مانند دیگر مراکز خرید شهر شیراز انتخاب مناسبی برای تمامی افراد خانواده است که در عین پاساژ گردی از گشت و گذار و تفریح در آن هم لذت ببرند.

تنوع گسترده محصولات از لباس‌ها، کفش‌ها، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی تا محصولات غذایی و سایر اجناس خانگی  باعث شده که مرکز خرید زیتون شیراز همیشه شلوغ و پر جنب و جوش باشد. علاوه بر این، مرکز خرید زیتون دارای رستوران‌ها، کافه‌ها، سینما و سایر امکانات تفریحی است که شما و خانواده‌تان را در هنگام خرید و تفریح همراهی می‌کند.

  • آدرس: چهار راه 15 خرداد

مرکز خرید زیتون

مجتمع تجاری نگین فارس

اگر شما طرفدار پرو پا قرص لباس هستید مجتمع نگین فارس بهترین گزینه برای خرید شما است. اگر چه قیمت لباس کمی بالا تر از حد متوسط است، ولی کیفیت آنها شما را ترغیب به خرید از این مجموعه می کند.  شما در کنار خرید خود میتوانید از فودکورت و بیلیارد این مجموعه استفاده کنید. از این مجموعه دیدن کنید ویک روز بیاد ماندنی از شیراز برای خود بجا بگذارید.

  • آدرس: کوی وحدت معالی آباد بلوار پرستار

مجتمع تجاری نگین فارس

مجتمع تجاری هامون

یکی از مراکز خرید در شیراز مجتمع هامون است. شما میتوانید اوقات خوشی را در آن برای خود رقم بزنید. اگر قصد خرید لوازم هنری و چرم یا کیف وکفش دارید، هامون گزینه مناسبی برای خرید شما است. شما در این مجموعه میتوانید از فست فود ها و شهربازی  اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

  • آدرس: بلوار ستار خان نرسیده به خیابان عفیف آباد

مجتمع تجاری هامون

مرکز خرید آفتاب فارس

یکی از بازارهای پر طرفدار شهر شیراز مرکز خرید آفتاب فارس است. شما میتوانید با هر بودجه ای خرید مورد نظر خود را از این مرکز انجام دهید. ضمن خرید از نوشیدنی ها و فست فود های بیرون این مجموعه لذت ببرید. دارای مغازه های کوچک و بزرگ  شامل لباس های اسپرت و مجلسی ولوازم جانبی  مانند ساعت و عینک خرید آسانی را برایتان فراهم می کند.

  • آدرس: بلوار معالی آباد

مرکز خرید آفتاب فارس

مرکز خرید سینا

یکی از قدیمی ترین مراکز خرید شیراز میتوان به مرکز خرید سینا اشاره کرد. این مرکز در فضای سرسبز و زیبایی واقع شده است.این مجموعه چشم هر بیننده ای را به خود جلب میکند حتما اگر قصد سفر به شیراز دارید از این مرکز دیدن کنید. قیمت اجناس کمی بالاتر از حد معمول است ولی بازدید از این مرکز خالی از لطف نیست.

  • آدرس: خیابان مطهری شمالی

مرکز خرید سینا

مرکز خرید حافظ

این مرکز در نزدیکی مرکز خرید ستاره درست رو به روی هم واقع شده اند. شما میتوانید از هر دو مرکز  دیدن کنید واز گردش دراین مراکز لذت ببرید. اگر چه این مرکز نسبت به ستاره بزرگ و باشکوه نیست، اما کیفیت اجناس این کوچکی را درچشم شما کم اهمیت جلوه  میدهد. ضمن اینکه این مرکز بغیر از نزدیکی به مرکز خرید ستاره به بعضی از جاهای دیدنی شیراز نزدیک است. مناسب برای سپری کردن یک روز خود در سفر به شیراز است.

  • آدرس: خیابان عفیف آباد

مرکز خرید حافظ

مرکز خرید سلطانیه

یکی دیگر از مراکز  خرید شهر شیراز مرکز خرید سلطانیه است.دارای کالا های شیک و لوکس اما با قیمت بالا است. بسیار دنج و زیبا و دارای تنوع در پوشاک و لوازم جانبی  می باشد. سلطانیه دارای 9 طبقه است که شامل پارکینگ و فروشگاه های شیک است. شما میتوانید از فود کورت و استخر برای رفع خستگی دریک روز شلوغ خوداز گردش درشیراز از این مرکز بهره ببرید.

  • آدرس: میدان مطهری ابتدای قدوسی شرقی

مرکز خرید سلطانیه

بازار حاجی

اگر علاقمند به گردش و خرید از بازارهای قدیمی و سنتی هستید، بازار حاجی یکی از گزینه های مناسب پیش روی شما است.صنایع دستی،لباسهای محلی و کلی سوغاتی های خوشمزه شیراز به راحتی در این بازار پیش چشم شما است. این بازار قدمت هزار ساله دارد.

  • آدرس: خیابان لطفعلی خان زند،بعد از سه راه طالقانی

بازار حاجی

بازار مسگرها

همانطور که از اسم بازار مشخص است ، بازار مسگرها پراز صدای چکش و ضربه بروی مس خام برای شکل دادن به فلزی زیبا و ساخت ظروف مد نظر شما است. این بازارگردی در عید نوروز شامل قسمتی از بازار قدیمی قیصریه شیراز است. در بازار مسگرها میتوانید ظروف مسی شکیلی با قیمت مناسب خریداری کنید. زیبایی این بازار بسیار چشم نواز است. شما میتوانید ساعت خوشی  را با دیدن ساخت دست هنرمندان مسگر برای خود فراهم کنید.

  • آدرس: محله درب شاهزاده

بازار مسگرها

پاساژ شهر شب

یکی دیگر از مراکز پر طرفدار شهر شیراز پاساژ شهر شب است. یکی از مزیت های این  پاساژ خرید  با کیفیت وقیمت مناسب با بوجه ی شما است. در پاساژ شهر شب به راحتی میتوانید کیف و کفش و لباس های خوبی برای خرید و یا سوغات برای عزیزان خود در نظر داشته باشید.

  • آدرس: شیراز بلوار کریم خان زند ،کوچه 39 زند

پاساژ شهر شب

حرف اخر

هدف ما در این مقاله آشنایی بیشتر شما با جاذبه های خرید شهر شیراز بود. سفر به شیراز بدون سوغاتی امکان پذیر نیست. در کنار دیدن از جاذبه های تفریحی و گردشگری حتما طوری زمان بندی کنید تا در هنگام بازارگردی در عید نوروز از این شهر خاطره سازی کنید. تجربه شما از خرید در شیراز چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید