جاهای تفریحی مشهد؛ هیجان در سفری زیارتی سیاحتی

ایرانگردی خراسان رضوی مشهد
جاهای تفریحی مشهد؛ هیجان در سفری زیارتی سیاحتی

جاهای تفریحی مشهد قطعا برای علاقمندان به تجربه سیاحتی زیارتی در شهر امام رضا (ع) می تواند تجربه ای بی نظیر باشد. در کنار بازدید از جاهای دیدنی مشهد توصیه می کنیم حتما از تفریحات و اماکن تفریحی مشهد نیز دیدن کنید تا تجربه تفریحات بی نظیر مشهدگردی را در شهر فردوسی و اساطیر بزرگ ایرانی داشته باشید.

جاهای تفریحی مشهد (فعالیت های پیشنهادی در مشهد)

شهر مشهد مکان های تفریحی فوق العاده ای از جمله انواع پارک آبی، پیست اسکی، اتاق فرار، باغ وحش و… دارد ؛ پس اگر بلیط هواپیما مشهد را تهیه کردید این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه نمایید تا با هم به بررسی برخی از هیجان انگیزترین تفریحات مشهد بپردازیم.

پیست اسکی شیرباد

یکی  دیگر از مکان های تفریحی و جذاب مشهد پیست اسکی شیرباد است. این پیست در قله شیرباد بلندترین قله رشته کوه بینالود و بلندترین ارتفاعات در سه استان خراسان است واقع است. این پیست تنها در شرق کشور دارا 500 هکتار مساحت و 1200 متر است.

در باب ویژگی های این پیست می توان به سه راه مجرایی که برای افراد مبتدی، متوسط و حرفه ای در نظر گرفته شده اشاره داشت. این پیست اسکی دارای امکاناتی مانند: تله اسکی، رستوران، کافی شاپ، سوئیت، فروشگاه،مدرسه اسکی و… است.

آدرس: مشهد، روستای گلمکان، انتهای دره دولت آباد

کارالند

مجموعه آموزشی و تفریحی کارلند مناسب کودکان 3 تا 12 سال است، این مجموعه به پارک مشاغل شهرت دارد و کودکان می توانند به همراه بازی و کسب هیجان با مشاغل مختلف آشنا شوند و علاقه خود به شغل های مختلف را ارزیابی کنند. در مجموعه کارلند میتوانید با شغل های مختلفی مانند: آتش نشانی، بانکداری، باغداری، دندانپزشکی، پلیس و… آشنا شوید.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، بلوار هفت تیر، برج آرمیتاژ.

کارالند از جاهای دیدنی مشهد

پارک ملی چهل بازه

پارک ملی چهل بازه یکی از بزرگ ترین مکان های تفریحی شهر مشهد با وسعت 115 هکتار است. پارک ملی در کنار رودخانه چهل بازه قرار دارد ولی نامگذاری پارک هم بخاطر رودخانه آن است. این پارک از امکانات و بخش های متنوعی مانند: درختان متعدد، فضای سبز، اسکله، استراحتگاه، دریاچه مصنوعی، بوفه، رودخانه، مسیر پیاده روی و… تشکیل شده است.

آدرس: مشهد، بلوار معلم، فارغ التحصیلان 15.

پارک ملی چهل بازه

سرزمین موج‌های آبی جایی برای تفریح خانوادگی

پارک موج‌ های آبی در مشهد در سال‌ های اخیر شهرت بسیاری بین مسافران پیداکرده است و معمولاً خانواده‌ها هنگام سفر به مشهد حتماً به این استخر سرپوشیده سری می‌ زنند. سرزمین موج‌ های آبی بزرگ‌ ترین استخر و پارک آبی در ایران است که دارای دو بخش جداگانه برای خانم‌ ها و آقایان است؛ بنابراین مسافران می‌ توانند به‌صورت خانوادگی به این پارک آبی بروند و علاوه بر تفریح شنا و استفاده از سرسره‌ های آبی بزرگ در رستوران‌ ها و کافی‌ شاپ‌ های آن غذا ها و نوشیدنی های دلچسبی میل کنند.

آدرس: قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳

پیست موتور کراس مشهد

علاقمندان به موتورسواری می‌توانند با مراجعه به پیست موتور کراس مشهد لحظات هیجان‌انگیز و متفاوتی را تجربه کنند. امکان موتورسواری در این پیست برای افراد در هر سطح مهارتی وجود دارد و متشکل از مربیان حرفه‌ای است که افراد مبتدی می‌توانند بدون داشتن گواهینامه در این مکان مشغول موتورسواری شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های این پیست امکان موتورسواری بانوان است که می‌توانند؛ مانند آقایان از موتورسواری بر تپه‌های خاکی لذت ببرند. 

پیست موتور کراس مشهد در جاده شاندیز و روستای ویرانی قرار دارد و از امکانات آن می‌توان به موتورهای کراس، تجهیزات موتورسواری، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد. این پیست امنیت بسیار بالایی دارد و بسیاری از موتورسواران حرفه‌ای کشور در آن فعالیت می‌کنند.

آدرس:  مشهد، جاده شاندیز

پیست موتور سواری مشهد

اسکیت روی یخ

یکی دیگر از مجتمع های تفریحی رفاهی و جاهای تفریحی مشهد برای جوانان پیست پاتیناژ است که در بلوک پنجم پدیده شاندیز قرار دارد.

لیستی از دیگر مکان های تفریحی مشهد که دیدنشان توصیه می شود:

  • انگاریوم
  • شهربازی الماس شهر
  • اتاق فرار های مشهد
  • خانه وارونه الماس
  • باغ وحش وکیل آباد

مکان های تفریحی مشهد برای جوانان

  • پارک ملت مشهد
  • پارک های آبی
  • باشگاه های پینت بال مشهد
  • آبشار اخلمد
  • پارک ساحلی آفتاب

جاهای تفریحی مشهد نزدیک حرم را از دست ندهید!

جاهای تفریحی مشهد نزدیک حرم بیشتر مکان‌های زیارتی هستند. البته صرف‌نظر از بازار رضا که در نزدیکی حرم قرار دارد، بقیه این مکان‌ها جز مسجدها و مکان‌های مقدس هستند که در شهر مشهد قرار دارند.

ردیف نام مکان آدرس موقعیت
1 مسجد گوهرشاد استان خراسان رضوی، مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) داخل حرم
2 مدرسه پریزاد شهد، حرم امام رضا (ع)، صحن گوهرشاد. داخل حرم
3 مقبره شیخ بهایی مشهد، حرم امام رضا (ع)، رواق شیخ بهایی از سمت شمال به صحن آزادی، از جنوب به رواق امام خمینی، از سمت شرق به رواق دارالعباده و از سمت مغرب به رواق دارالزهد داخل حرم
4 موزه آستان قدس رضوی موزه آستان قدس رضوی: خراسان رضوی، مشهد، حرم امام رضا (ع) داخل حرم
5 مهمانسرای حضرت مشهد، بلوار چمن، چمن ۹۹ (میرزا کوچک‌خان ۱۳) داخل حرم
6 آرامگاه پیر پالاندوز خیابان نواب صفوی، ضلع شرقی حرم امام رضا (ع) نزدیک حرم
7 بازار رضا مشهد ضلع شرقی میدان آب، بازار رضا نزدیک حرم
8 مسجد هفتاد و دو تن مشهد، خیابان اندرزگو ۱۳، ابتدای بازار بزرگ و بازار فرش نزدیک حرم
9 خانه‌ تاریخی داروغه مشهد، منطقه نوغان، ریز محله قبر میر، خیابان نواب صفوی، شارستان رضوی، کوچه داروغه نزدیک حرم
10 کلیسای مسروپ مقدس مشهد، خیابان امام خمینی، میدان ده دی نزدیک حرم
11 خانه‌ تاریخی توکلی مشهد، خیابان نواب صفوی، کوچه عسگریه نزدیک حرم
12 خانه‌ تاریخی کوزه کنانی مشهد، خیابان اندرزگو، کوچه پنجم، خانه کوزه کنانی نزدیک حرم
13 مدرسه عباسقلی خان مشهد، خیابان نواب صفوی، حاشیه زیرگذر مدرسه، مدرسه عباسقلی خان نزدیک حرم

مکان های تفریحی سرپوشیده مشهد

در ادامه قصد معرفی بهترین مکان‌های تفریحی سرپوشیده در مشهد را معرفی کنیم که در حیقیت یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب است. که عبارتند از:

سرزمین موج های خروشان

از بزرگترین مکان‌های تفریحی سرپوشیده مشهد سرزمین موج های خروشان را می‌توان نام برد که در بلوار وکیل آباد و کیلومتر ۲ جاده شاندیز قرار دارد. این مجموعه در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و با ۶۰ هزار مترمربع مساحت از بزرگترین مجموعه‌های آبی سرپوشیده دنیا به شمار می‌رود. همچنین تمامی امکانات باشگاه به‌روز و ایمن هستند و تنوع بسیار بالایی دارند و بانوان و آقایان می‌توانند در دو بخش مجزا از امکانات این مجموعه برخوردار شوند. 

بخش بانوان ۲۸۰۰۰ متر مربع مساحت و ۷۰۰۰ نفر ظرفیت و بخش آقایان ۳۰ هزار مترمربع مساحت و ۱۱ هزار نفر ظرفیت دارد. امکانات سرزمین موج‌های خروشان شامل بیش از ۵۰ سرسره هیجان‌انگیز، بزرگترین دریاچه متلاطم خاورمیانه، طولانی‌ترین رودخانه مواج کشور، طولانی‌ترین زیپ‌لاین سرپوشیده دنیا، بزرگترین سالن فیش اسپا خاورمیانه، غار نمک، سونای خشک و بخار، استخر، لیزرتگ، سالن ماساژ، ترامپولین، کافی‌شاپ، رستوران و پارک کودک هستند.

سرزمین موج‌های خروشان

شهربازی سرزمین عجایب

از بهترین مکان‌های تفریحی سرپوشیده مشهد در مرکز خرید الماس شرق شهربازی سرپوشیده سرزمین عجایب است که طبقه سوم و چهارم مجموعه را به خود اختصاص می‌دهد. در این شهربازی تفریحات هیجان‌انگیز و متنوعی برای کودکان وجود دارد که از استاندارد و ایمنی بالا و طراحی منحصربه‌فردی برخوردار هستند. دستگاه‌ها به‌صورت روزانه تمیز می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند با خیالی راحت و اطمینان از بهداشت این مکان برای تفریح به آن‌جا بروند. از جمله بازی‌های این شهربازی می‌توان به سینمای ۵ بعدی، ماشین برقی، تونل قطار موزیکال، اتاق بولینگ و بیلیارد و بازی تیراندازی با کمان اشاره کرد. 

آدرس: مجتمع تجاری الماس شرق واقع در بلوار خیام مشهد

شهربازی سرزمین عجایب

هلیوم پارک

هلیوم پارک در برج مروارید گوهرشاد واقع در بلوار جانباز از دیگر مکان‌های تفریحی سرپوشیده مشهد شناخته می‌شود که در طبقات ۴ و ۵ برج قرار دارد. روزهای زوج خانم‌ها از طبقه ۵ و آقایان از طبقه ۴ و روزهای فرد خانم‌ها از طبقه ۴ و آقایان از طبقه ۵ استفاده می‌کنند. هلیوم پارک مشهد که به‌عنوان اولین پارک ترامپولین کشور محسوب می‌شود مهیج‌ترین لحظات را برای علاقمندان فراهم نموده است. 

این مجموعه از دو سالن تشکیل شده که سالن اول دارای تم اقیانوس است و برای کودکان و بزرگسالان تفریحات مهیجی شامل والیبال ترامپولین، بسکتبال ترامپولین، ژیمناستیک، نینجا کورس، فری جامپینگ و صخره‌نوردی را در نظر گرفته است. در سالن دوم با تم جنگلی بازی‌های دیگر شامل بیلیارد، کیک بال، فوتبال ترامپولین، ایربگ و دوج بال ارائه می‌شوند. همچنین بازی‌های VR و کافی‌شاپ از دیگر امکانات موجود در هلیوم پارک هستند. هلیوم پارک اولین پارک ترامپولین مشهد است، این پارک دارای دو سالن با 1500 متر فضا است. پارک هلیم مشهد متناسب با تمام سنین کودک، نوجوان و بزرگسال است.

آدرس: مشهد، بلوار جانباز، برج مروارید گوهرشاد، طبقه چهارم و پنجم

هلیوم پارک

سرزمین موج‌های آبی

یکی دیگر از مجموعه‌های آبی سرپوشیده در شهر مشهد سرزمین موج‌های آبی است. در این مجموعه سرسره‌های بسیار هیجان‌انگیز و امکانات به‌روزی قرار دارند و محل مناسبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. سونای بخار و خشک، استخر، رودخانه خروشان، اتاق ماساژ، جکوزی، چاله فضایی، سرسره سقوط آزاد، سرسره‌های پیچ‌درپیچ و کافی‌شاپ از انواع امکانات موجود در سرزمین موج‌های آبی هستند. این مکان تفریحی محبوب در بلوار خیام شمالی و جنب الماس شرق قرار گرفته است.

سرزمین موج‌های آبی

پارک آبی ایرانیان

از دیگر مکان‌های تفریحی سرپوشیده مشهد پارک آبی ایرانیان را می‌توان نام برد که بیش از ۴۰ سال پیش شروع به فعالیت کرده و اکنون بسیار پرطرفدار است. انواع سرسره‌ها، رودخانه خروشان، چاله فضایی، جکوزی، حمام ترکی، ماساژ، استخر، کافی‌شاپ و رستوران از امکانات رفاهی و تفریحی این پارک به شمار می‌روند. پارک آبی ایرانیان مشهد در بلوار حجاب و نبش حجاب ۸ واقع شده است.

پارک آبی ایرانیان

مجتمع تفریحی کوهسر

اگر به دنبال تفریحات لوکس هستید حتماً به مجتمع تفریحی کوهسر مشهد سر بزنید. این مجموعه از بزرگترین و شیک‌ترین مراکز تفریحی مشهد شناخته می‌شود و امکانات تفریحی متنوعی مانند انواع اتاق فرار، بولینگ، بیلیارد، اتاق واقعیت مجازی و… در آن ارائه می‌شوند. بسیاری از تفریحات این مجموعه به‌صورت گروهی انجام می‌شوند و لحظات مفرح و خاطره‌انگیزی برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند. همچنین مجتمع تفریحی کوهسر دارای چندین کافی‌شاپ و رستوران است که امکانات رفاهی متعددی را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. 

آدرس: مجتمع تفریحی کوهسر مشهد در بلوار هاشمیه قرار دارد.

مجتمع تفریحی کوهسر

مکان های تفریحی مشهد برای خانواده

مشهد از جاهای تفریحی متعدد و متنوعی برای خانواده‌ها برخوردار است که دارای بهترین امکانات رفاهی و تفریحی هستند. بهترین مکان‌های تفریحی مشهد برای خانواده عبارتند از:

پارک ملت مشهد

از بزرگترین و بهترین جاهای تفریحی مشهد ویژه خانواده‌ها پارک ملت است. این پارک با وسعت ۷۲۰ هزار مترمربع از بزرگترین مراکز تفریحی مشهد به شمار می‌رود. همچنین وجود ۳۵ هزار درخت قدیمی، یک دریاچه زیبا، شهربازی، زمین‌های ورزشی و چندین امکانات تفریحی و رفاهی دیگر باعث شده از پربازدیدترین و محبوب‌ترین پارک‌های مشهد شناخته شود. 

استخر روباز پارک ملت ۱۲۵۰ مترمربع مساحت دارد و این پارک مکان مناسبی برای ورزش‌های گروهی و فردی است که زمین چمن فوتبال، زمین بسکتبال، زمین والیبال، پیست مخصوص دویدن و میز تنیس روی میز در آن قرار دارند. کافی‌شاپ، رستوران، ساندویچی و سرویس بهداشتی ازجمله امکانات رفاهی پارک هستند. 

آدرس: پارک ملت مشهد در بلوار وکیل آباد و بلوار امامت واقع شده است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
آرامگاه فردوسی، جاذبه دیدنی مشهد

شهربازی ملت

شهربازی ملت با تاسیس در سال ۱۳۵۱ از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی مشهد برای خانواده‌ها به شمار می‌رود. برخلاف قدیمی بودن این شهربازی امکانات و دستگاه‌های بازی در آن کاملاً به‌روز و مطابق با جدیدترین تکنولوژی هستند. از جاذبه‌های این شهربازی می‌توان به چرخ و فلک بسیار بزرگی اشاره کرد که ارتفاع آن به ۸۰ متر می‌رسد و زمانی که در بالاترین نقطه آن قرار می‌گیرید می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر مشهد را مشاهده کنید. شهربازی ملت برای کودکان و بزرگسالان مناسب است و از جمله بازی‌های مهیج آن می‌توان ترن هوایی، سورتمه، فریزبی، سالتو، فایربال، صندلی فضایی، کشتی دوقلو، گردباد، تاب گردان، ماشین برقی و سینما چندبعدی را نام برد. 

آدرس: شهربازی ملت مشهد در بزرگراه وکیل آباد قرار دارد.

پارک ملت مشهد

باغ پرندگان

از جذاب‌ترین جاهای تفریحی مشهد برای کودکان و بزرگسالان باغ پرندگان است. باغ پرندگان مشهد در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و در مجاورت مجتمع الماس شرق قرار دارد. در این باغ می‌توانید از گونه‌های مختلف پرندگان اطلاعات خوبی به دست آورید. انواع گونه‌های پرندگان نادر ایرانی، آسیایی و آفریقایی و بیش از ۷۰۰ پرنده شکاری و غیرشکاری در این مجموعه زندگی می‌کنند. 

پرندگان گوناگون مانند شترمرغ، عقاب، کرکس، شاهین، دلیجه، فلامینگو، طاووس، پلیکان، طوطی‌سانان، مرغابی‌ها، اردک‌ها و انواع قو در این پارک به چشم می‌خورند. این باغ مجهز به تیم‌های پزشکی است که سلامت پرندگان را همواره بررسی می‌کنند. همچنین رستوران، فودکورت و بوفه از امکانات رفاهی این باغ هستند. 

آدرس: باغ پرندگان مشهد در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد.

باغ پرندگان مشهد

باغ ملی مشهد

از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد باغ ملی است که مکان مناسبی برای تفریحات خانوادگی محسوب می‌شود. این باغ سرسبز و زیبا در مرکز مشهد و خیابان امام خمینی قرار دارد و بسیار پربازدید است. باغ ملی به حاج حسین ملک تعلق داشت که در سال ۱۳۴۵ تحت مالکیت شهرداری مشهد قرار گرفت و در حال حاضر عبور قنات قدیمی رکن‌آباد باعث شهرت باغ ملی مشهد شده است و این باغ فضای بسیار سرسبز و زیبایی دارد. همچنین بازدید از باغ ملی به‌صورت شبانه‌روزی امکان‌پذیر است. باغ ملی مشهد مجهز به وسایل ورزشی متنوع، زمین بازی کودکان، بازار جنت و تندیس مشاهیر علم و ادب است.

باغ ملی مشهد

پارک کوهسنگی

پس از پارک ملت بزرگترین پارک مشهد به پارک کوهسنگی تعلق می‌گیرد. این پارک در نزد گردشگران و زائران بسیار محبوب است و از طبیعت زیبایی مانند دریاچه، درختان، گل‌ها و گیاهان و کوه برخوردار است. در دامنه کوهسنگی یک استخر بزرگ وجود دارد که ماهی‌های زیبایی در آن خودنمایی می‌کنند. 

کوهنوردی از بهترین تفریحات در این مکان است و مسیر مشخصی دارد که از ابتدای دامنه می‌توانید به قله آن صعود کنید. همچنین از بخش‌های مختلف پارک کوهسنگی می‌توان به باغ‌های مختلف و به هم پیوسته، موزه بزرگ خراسان، مراکز هنری، مجسمه‌های مختلف، وسایل ورزشی و بازار صنایع دستی اشاره کرد. پارک کوهسنگی مشهد در جنوب غربی شهر و انتهای خیابان کوهسنگی قرار دارد و همه‌روزه می‌توانید از آن بازدید کنید.

پارک کوهسنگی مشهد

خانه وارونه الماس

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی مشهد در مجتمع الماس شرق خانه وارونه است. این خانه طراحی بسیار جذاب و متفاوتی دارد که در آن تمامی وسایل به شکل وارونه قرار گرفته‌اند. زمانی که شما به خانه وارونه الماس وارد می‌شوید تصور خواهید کرد که روی دیوارها و سقف قدم می‌زنید که بسیار چالش‌برانگیز است. 

در این خانه می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی بگیرید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. خانه وارونه الماس سبک خلاقانه‌ای دارد که از حقه‌های خطای دید در طراحی آن استفاده شده است. این مکان تفریحی و هنری در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و در همین مدت زمان کم توانسته توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

انگاریوم

انگاریوم یا آسمان‌نمای دانشگاه فردوسی از دیدنی‌ترین مکان‌های تفریحی مشهد است که برنامه‌های نمایشی متنوعی در آن برگزار می‌شوند. در این مجموعه سالنی با پرده نمایش نیم کره وجود دارد که شما را احاطه می‌کند و می‌توانید از طریق آن به زمان‌ها و مکان‌های دیگر سفر کنید. در واقع انگاریوم به معنی تصویرسازی ذهنی است و این مجموعه علمی و تفریحی تجربه بسیار جذابی برای گردشگران است که می‌توانند با آسمان، طبیعت و حتی مکان‌های تاریخی و مذهبی به شکل متفاوت آشنا شوند. انگاریوم در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه فردوسی مشهد شروع به فعالیت کرد و عنوان اولین آسمان‌نمای تمام بومی کشور را به خود اختصاص داد. 

همچنین در حال حاضر بزرگترین آسمان‌نما در شرق کشور است. این مجموعه می‌تواند ۶۴ نفر را در خود جای دهد و با نمایش علم و هنر به شکل ۳۶۰ درجه هیجان را در بازدیدکنندگان به وجود آورد. در این مرکز کلاس‌های آموزشی توسط متخصصین و افراد خبره ویژه علاقمندان به آسمان و فضا برگزار می‌شوند و کودکان و نوجوانان علاوه بر تفریح و سرگرمی می‌توانند با شرکت در کلاس‌ها با علم نجوم آشنا شوند.

انگاریوم مشهد

باغ وحش وکیل آباد

از محبوب‌ترین مراکز تفریحی مشهد باغ‌وحش وکیل‌آباد است که گونه‌های مختلفی از جانوران و حیوانات در آن زندگی می‌کنند. این باغ‌وحش در بلوار وکیل‌آباد و مجاورت کوهستان پارک مشهد واقع شده است که با وسایل نقلیه گوناگون می‌توانید به آن‌جا دسترسی پیدا کنید. باغ‌وحش وکیل‌آباد با بیش از ۴۰ مترمربع مساحت از بزرگترین باغ‌وحش‌های کشور محسوب می‌شود. ۱۲۵ گونه جانور در این باغ‌وحش نگهداری می‌شوند که شامل ۴۹ گونه پرنده، ۶۱ گونه پستاندار، ۱۰ گونه آبزی و ۵ گونه خزنده هستند. 

از انواع حیوانات باغ‌وحش وکیل‌آباد می‌توان به تمساح، خرس، خوک، آهو، گراز، شیر، ببر بنگال، شامپانزه، لاما، گوزن، مار، پلنگ آفریقا، میش، قوچ، زرافه، سیاه‌گوش و انواع طوطی‌سانان اشاره کرد. یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این باغ‌وحش سالن حیوانات تاکسیدرمی شده است که برای کودکان بسیار جذاب به نظر می‌رسد. یکی از مهمترین فعالیت‌های ارزشمند این باغ‌وحش تکثیر گونه‌های در حال انقراض است که با هدف جلوگیری از نابودی این گونه از حیوانات صورت می‌گیرد. 

باغ‌وحش وکیل‌آباد امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی شامل رستوران، کافی‌شاپ، بوفه‌های خوراکی، موزه، سینمای ۵ بعدی، پارکینگ، فروشگاه، سرویس بهداشتی، استودیو عکاسی، راهنمای گردشگری و… جهت رفاه گردشگران به وجود آورده است. این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا غروب فعالیت می‌کند و بهترین زمان بازدید از آن اول صبح است که حیوانات سرحال هستند.

شهربازی الماس شهر

مشهد شهربازی‌های فراوانی دارد که یکی از بهترین آنها شهربازی الماس شهر است. این مرکز تفریحی از مجهزترین و بزرگترین شهربازی‌های مشهد به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۶ با نام شهربازی سرزمین خورشید راه‌اندازی شد. در سال ۱۳۹۶ تغییرات قابل توجهی در این مکان تفریحی رخ داد و به شهربازی الماس شهر تغییر نام داد. شهربازی الماس بازی‌های مهیج و امکانات متنوعی دارد که افراد از هر گروه سنی می‌توانند به تفریح در این مجموعه مشغول شوند. 

شهربازی الماس از دو بخش روباز و سرپوشیده برخوردار است و دستگاه‌های موجود در آن مطابق با تکنولوژی روز دنیا هستند. از جمله بازی‌های هیجان‌انگیز در شهربازی الماس می‌توان ترن هوایی، پرواز در آسمان، سالتو ۴۰ نفره، سورتمه‌سواری، اسکیت یو، چرخ و فلک بزرگ، ژیروسکوپ، پارک واقعیت مجازی، اتاق آینه، بانجی جامپینگ، سینما هفت بعدی و فیل پرنده را نام برد. علاوه بر آن امکانات رفاهی دیگر مانند رستوران و کافی‌شاپ دارد و مکان مناسبی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

شهربازی الماس شهر

اتاق فرارهای مشهد

بدون شک هیجان‌انگیزترین مکان‌های تفریحی متعلق به اتاق‌های فرار هستند و بهترین اتاق فرارهای مشهد عبارتند از:

 

اتاق فرار یوما

اتاق فرار یوما یکی دیگر از جذاب‌ترین اتاق فرارها در مشهد است که سناریوی آن به خانواده ۴ نفره مربوط می‌شود. این خانواده در خانه‌ای تسخیر شده زندگی می‌کنند و پس از مدتی که خبری از خانواده نشد، شما با قرار گرفتن در این اتاق به همراه گروه باید راهی برای باطل کردن طلسم پیدا کنید. 

جالب است بدانید که می‌توان در این اتاق تولد برگزار کرد و برای این کار باید با مسئولین مرکز هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. این مجموعه در شهرک غرب مشهد قرار دارد و هر سانس آن 70 دقیقه طول می‌کشد. همچنین شرکت افراد بالای 15 سال در این اتاق فرار امکان‌پذیر نیست.

 

اتاق فرار زندان گور

در طرقبه مشهد و مجموعه ویلاژتوریست یکی از هیجان‌انگیزترین اتاق فرارهای مشهد به نام اتاق فرار زندان گور واقع شده است. این اتاق برای افراد بالای ۱۶ سال مناسب است و طبق سناریوی این اتاق زندانیان در حال تلاش برای فرار از زندان بودند که موفق نشدند و به جزیره گور تبعید شده‌اند. این زندان ترسناک دارای یک شکنجه‌گر روانی است که فرد فراری را به شدت شکنجه می‌دهد. شرکت‌کنندگان با قرار گرفتن در گروه‌های ۴ الی ۱۰ نفره باید شکنجه‌گر را نابود کنند و از زندان آزاد شوند.

 

اتاق فرار دخمه شوم

در منطقه شهرک غرب مشهد یکی از جذاب‌ترین اتاق‌های فرار به نام اتاق فرار دخمه شوم قرار دارد. این اتاق هیجان‌انگیز ژانر ترسناکی دارد که سناریوی آن مربوط به یک مرد رمال است که امورات خود را از طریق نوشتن طلسم می‌گذراند. اتاق فرار دخمه شوم همه‌روزه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ فعالیت می‌کند و هر سانس آن ۷۵ دقیقه است.

اتاق فرار دخمه شوم

اتاق فرار جنگل عزازیل

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های مجموعه الموت اسکیپ اتاق فرار جنگل عزازیل است. این اتاق سناریوی بسیار ترسناکی دارد که طبق آن باید به فردی کمک کنید که چندین سال است همراه با گروه ۱۰ نفره خود وارد جنگلی ترسناک شده و او تنها بازمانده این گروه است. 

شما باید به این فرد کمک کنید تا رمز و راز این جنگل عجیب را پیدا کند و متوجه شود چه بلایی سر دوستانش آمده است. سناریوی اتاق فرار جنگل عزازیل ۷۰ الی ۹۰ دقیقه زمان دارد که در گروه‌های ۴ تا ۱۰ نفره قرار خواهید گرفت. همچنین این مرکز تفریحی هیجان‌انگیز در بلوار وکیل‌آباد مشهد قرار دارد.

اتاق فرار ریون

سناریوی اتاق فرار ریون بسیار ترسناک است و برای همین افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند وارد آن شوند. سناریوی این اتاق از این قرار است که دختر خانواده واگنر توسط موجودی شیطانی تسخیر شده و باعث می‌شود اعضای خانواده خود را بکشد. زمانی که سوفیا برادر خود را به قتل می‌رساند توسط کلیسا در خانه حبس می‌شود.

پس از گذشت ۸ سال شما ماموریت دارید همراه با گروهتان به خانه وارد شوید و با خبر گرفتن از اوضاع سوفیا پدر او را از حال و احوالش مطلع کنید. اتاق فرار ریون همه‌روزه از ساعت ۱۲ الی ۲۲ در سانس‌های ۸۰ دقیقه‌ای فعالیت می‌کند و انجام سورپرایز تولد در آن‌جا امکان‌پذیر است. اتاق فرار ریون در چهارراه ستاری مشهد قرار دارد.

اتاق فرار حمام شوم

اتاق فرار حمام شوم یکی دیگر از جذاب‌ترین اتاق فرارهای مشهد است که در این اتاق با گروهتان به یکی از روستاهای دور افتاده دعوت می‌شوید، مردم روستا شبیه به گرگ هستند و باید تلاش کنید به حمام شوم نزدیک نشوید. اتاق فرار حمام شوم همه‌روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۳:۳۰ به روی علاقه‌مندان باز است و هر سانس آن ۷۰ دقیقه طول می‌کشد. این اتاق در محدوده شهرک غرب مشهد واقع شده و محیطی بسیار ترسناک و هیجان‌انگیز دارد.

اتاق فرار باغ متروکه

یکی از دلهره‌آورترین اتاق فرارهای مشهد اتاق فرار باغ متروکه است که همه‌روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۳ شروع به فعالیت می‌کند. در این اتاق توضیحات سناریو از طریق بلندگو اعلام می‌شوند و زمان هر سانس ۷۰ دقیقه است. ۱۰ دقیقه قبل از شروع بازی باید به مجموعه مراجعه کنید که به هیچ عنوان زمان آن تمدید نمی‌شود. اتاق فرار باغ متروکه از اتاق فرارهای طرقبه مشهد به شمار می‌رود و در باغی هولناک قرار دارد.

اتاق فرار گروه ضربت

اتاق فرار گروه ضربت بسیار معروف و محبوب است و به مجموعه گیماتور تعلق دارد. سناریوی این اتاق به عملیات بمب‌گذاری توسط گروه داعش مرتبط است و باید معادلات پلیسی را حل کنید. هر سانس در ۷۵ دقیقه و در گروه‌های ۵ الی ۱۰ نفره انجام می‌شود. اتاق فرار گروه ضربت ساعت ۱۵ الی ۲۳ شروع به فعالیت می‌کند و این اتاق در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است.

اتاق فرار نئو

از جذاب‌ترین تفریحات در بلوار هاشمیه مشهد مجموعه اتاق فرار نئو است که از سه سناریو فرار از زندان، قتل مرموز و آزمایشگاه زامبی تشکیل شده است. در سناریوی فرار از زندان باید با اتکا به هوش خود تلاش کنید از زندان خارج شوید. در اتاق فرار قتل مرموز ماموریت دارید محل قرار مافیا با قاتلین را پیدا کنید و سپس از محل فرار کنید. در اتاق فرار آزمایشگاه زامبی نیز باید راه درمانی برای تبدیل زامبی‌ها به انسان پیدا کنید. مجموعه اتاق فرار نئو از امکاناتی مانند پارکینگ اختصاصی و کارتخوان برخوردار است و خدمات خود را همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ و با رزرو قبلی ارائه می‌دهد.

اتاق فرار نئو مشهد

اتاق فرار کانو

مجموعه اتاق فرار کانو از مهیج‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌های اسکیپ روم در مشهد است و سناریوهای جذاب و متفاوتی دارد. این مجموعه اتاق‌های فرار متنوعی دارد که شامل اتاق فرار نجات فرمانده، احضار، عملیات نرماندی، سرقت الماس، بازداشتگاه، عملیات سری و فرار از یک آدم خطرناک هستند. برای شرکت در هر یک از اتاق‌های فرار کانو در گروه‌های ۴ الی ۸ نفره قرار خواهید گرفت و زمان بازی و هزینه هر یک از اتاق‌ها متفاوت است. همچنین اتاق فرار کانو در بلوار سجاد واقع شده است.

اتاق فرار کلبه مشهد

یکی دیگر از بهترین اتاق فرارهای مشهد در بلوار سجاد اتاق فرار کلبه مشهد است که سناریوهای مختلفی دارد و هر کدام در ۷۰ دقیقه انجام می‌شوند. زمانی که در حال بازی هستید توضیحات سناریو گام به گام به شما اعلام می‌شود. این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۱۶ الی 23:30 فعالیت می‌کند.

اتاق فرار پارادوکس

مجموعه اتاق فرار پارادوکس بازی‌های متنوع و دلهره‌آوری دارد و از بهترین اتاق فرارهای مشهد شناخته می‌شود. این مجموعه از دو اتاق فرار نغمه مرگ با ژانر ترسناک و دلهره‌آور و اتاق فرار سفر در زمان با ژانر رمزآلود و معمایی تشکیل شده است که جهت شرکت در اتاق‌های فرار پارادوکس باید از قبل با مسئولین هماهنگ کنید. اتاق فرار پارادوکس همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۴ فعالیت خود را آغاز می‌کند و افراد در گروه‌های 4 الی ۶ نفره مشغول بازی می‌شوند. این مکان تفریحی در بلوار وکیل‌آباد مشهد قرار دارد.

اتاق فرار سرقت از اداره

از اتاق فرارهای مشهد در بلوار ملک‌آباد که طرفداران زیادی دارد اتاق فرار سرقت از اداره است. در این اتاق ماموریت دارید به اداره پلیس وارد شوید و برای پیدا کردن رمزهای پنهان باید دوربین‌های اداره را از کار بیندازید. هر سانس این اتاق ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۲۲ می‌توانید برای انجام بازی به آن مراجعه کنید.

اتاق فرار سرقت از اداره مشهد

اتاق فرار تسخیر

اتاق فرار تسخیر نه تنها در مشهد بلکه در ایران از ترسناک‌ترین اتاق فرارها شناخته می‌شود. طبق سناریوی این اتاق وارد خانه‌ای می‌شوید که اعضای آن کشته شده‌اند و باید روح آنها را آزاد کنید. بازی اتاق فرار تسخیر در گروه‌های ۵ الی ۱۰ نفره انجام می‌شود و برای افراد بالای ۱۴ سال مناسب است. اتاق فرار تسخیر در پایانه مسافربری شهر مشهد قرار دارد.

اتاق فرار مخفیگاه

یکی دیگر از بهترین اتاق فرارهای مشهد در بلوار سجاد اتاق فرار مخفیگاه است که ژانر هیجان‌انگیزی دارد. در این اتاق مخفیگاهی وجود دارد که هنگام وارد شدن به آن گاز بیهوشی پخش شده و بازی شروع می‌شود. سانس بازی ۹۰ دقیقه است و همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ می‌توانید به آن مراجعه کنید. اتاق فرار مخفیگاه برای افراد بالای ۱۶ سال مناسب است و برای بازی در گروه‌های ۴ الی ۹ نفره قرار می‌گیرید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
جاهای دیدنی مشهد در زمستان

باشگاه‌های سوارکاری مشهد

سوارکاری از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی است که در مشهد باشگاه‌های مجهز و متنوع اسب‌سواری خدمات خود را به علاقمندان ارائه می‌دهند. بهترین باشگاه‌های سوارکاری مشهد عبارتند از:

باشگاه سوارکاری سوران

از بهترین باشگاه‌های اسب‌سواری مشهد باشگاه سوارکاری سوران است که در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. این باشگاه ۱۵۰۰ هکتار مساحت دارد و بسیار مجهز است. باشگاه سوارکاری سوران مکان تخصصی است و ۵ اسطبل مجزا و ۷۰ باکس وی‌آی‌پی دارد. پرسنل این مجموعه آموزش‌دیده و حرفه‌ای هستند و یکی از بهترین مکان‌ها برای آموزش اسب‌سواری به شمار می‌رود. از امکانات این باشگاه می‌توان به مانژ مسابقه استاندارد، مانژ آموزشی و تمرینی، لنج برقی، سولاریوم، رستوران، بوفه، کمد شخصی و پارکینگ اشاره کرد. باشگاه سوارکاری سوران در کیلومتر ۷ جاده سوران قرار دارد.

باشگاه سوارکاری سوران

باشگاه سوارکاری فردوسی

از بهترین باشگاه‌های سوارکاری در مشهد برای خانواده‌ها باشگاه اسب‌سواری فردوسی است. تمام افراد از گروه‌های سنی مختلف در این مجموعه می‌توانند اسب‌سواری را در سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش ببینند. قیمت‌ها در این باشگاه بسیار مناسب بوده و محیط امن و راحتی برای خانواده‌ها به وجود آورده است. امکانات باشگاه سوارکاری فردوسی شامل مانژهای استاندارد، رستوران، کمد شخصی، پارکینگ و… است. باشگاه سوارکاری فردوسی مشهد در بزرگراه آسیایی و سه‌راه فردوسی قرار دارد.

باشگاه سوارکاری پارمیدا

متفاوت‌ترین باشگاه اسب‌سواری در مشهد باشگاه سوارکاری پارمیدا است که محیط بسیار جذاب و زیبایی دارد. این باشگاه بیش از ۱۰ سال است که افتتاح شده و در آن به پرورش اسب‌های نمونه استان پرداخته می‌شود. اسب‌ها نیز بسیار زیبا و متنوع هستند و حتی در این آن‌جا اسب‌های کوتاه قامت برای کودکان وجود دارند. 

از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه می‌توان به نمایشگاه ماشین‌ها و موتورهای لوکس و قدیمی اشاره کرد. همچنین دارای کافی‌شاپ سنتی است که باید گفت قیمت آن نسبت به دیگر باشگاه‌ها کمی گرانتر است. این مجموعه مجهز و تفریحی در بزرگراه آسیایی و خیابان پارمیدا واقع شده است.

باشگاه سوارکاری باغ سبز

در ۵ کیلومتری گلبهار یکی از باصفاترین و زیباترین باشگاه‌های اسب‌سواری مشهد به نام باشگاه سوارکاری باغ سبز قرار دارد. این باشگاه دارای فضای بسیار سرسبزی است و محیط مناسبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. نوازش کردن و غذا دادن به اسب‌ها در این مجموعه لحظات دل‌انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین تمام امکانات لازم برای یک اسب‌سواری ایده‌آل در این مجموعه وجود دارند.

باشگاه سوارکاری باغ سبز

باشگاه سوارکاری ملی

باشگاه سوارکاری ملی اسب‌سواری لذت بخشی را هنگام غروب آفتاب برایتان به وجود خواهد آورد. این مجموعه ۵ هکتار مساحت دارد و محل برگزاری مسابقات قهرمانی استانی و کشوری است. در این مجموعه مربیان حرفه‌ای با امکانات تخصصی آموزش‌های لازم را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. امکانات باشگاه سوارکاری ملی شامل مانژ مسابقه، مانژ تمرین، لنژ برقی، دو اسطبل با ۴۵ باکس، چندین پادوک، دالان بیضی کاملا استاندارد، رستوران و کافه هستند. برای رفتن به باشگاه سوارکاری ملی مشهد باید به بلوار شاهنامه بروید.

باشگاه سوارکاری ارشاد

باشگاه اسب‌سواری ارشاد تنها به سوارکاری اختصاص ندارد و تفریحات گوناگون دیگری در آن نیز ارائه می‌شوند. این باشگاه دارای محیطی سرسبز است و همه‌روزه خدمات خود را به علاقمندان ارائه می‌دهد. مربیان باتجربه و متخصص، رستوران، کمد شخصی، پارکینگ، فروشگاه و… از خدمات و امکانات این باشگاه هستند. همچنین در کنار زمین سوارکاری، زمین والیبال، زمین اسکیت و پیست کارتینگ نیز قرار دارند. باشگاه سوارکاری ارشاد مشهد انتهای بلوار وکیل آباد و نرسیده به دوراهی طرقبه شاندیز قرار دارد.

باشگاه‌های پینت بال مشهد

پینت بال از بازی‌های هیجان‌انگیز و در عین حال لوکس است که افراد در آن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. بهترین باشگاه‌های پینت بال مشهد عبارتند از:

باشگاه پینت بال شهراد

در مجموعه کوهسر مشهد واقع در بلوار هاشمیه یکی از بهترین مکان‌های تفریحی به نام باشگاه پینت بال شهراد قرار دارد. این باشگاه زیر نظر شهراد شریفی از مربیان حرفه‌ای و درجه یک پینت بال کشور مدیریت می‌شود. در این مجموعه کلاس‌های آموزشی از سطح مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شوند و می‌توانید این ورزش جذاب را به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینید‌. 

باشگاه پینت بال شوت ایکس

بدون شک باشگاه پینت بال شوت ایکس مشهد در بین باشگاه‌های مشابه محبوبیت زیادی دارد. تمامی تجهیزات لازم جهت بازی پینت بال در این مجموعه وجود دارند و مکان مناسبی برای کشف استعداد و رقابت به شمار می‌رود. باشگاه پینت بال شوت ایکس در محدوده بلوار وکیل آباد و قاسم آباد قرار گرفته است و نسبتا شلوغ است. هر سانس آن دو ساعت طول می‌کشد و امکان تمدید شیفت وجود دارد.

باشگاه پینت بال آیریس 

زمین پینت بال در باشگاه آیریس شبیه به میدان جنگ است و هیجان زیادی برای شرکت‌کنندگان به دنبال دارد. در این باشگاه تفریحات متنوع دیگری نیز ارائه می‌شوند. بانوان و آقایان می‌توانند همزمان و در کنار یکدیگر به بازی پینت بال در این مجموعه مشغول شوند. باشگاه پینت بال آیریس مجهز به تجهیزات بازی پینت بال و پارکینگ اختصاصی است و به بسیاری از مراکز اقامتی مشهد نزدیک است. این باشگاه در بلوار پیروزی و قبل از میدان شهید کاوه قرار دارد.

باشگاه پینت بال آیریس 

باشگاه پینت بال نامبروان

اگر علاقمند به بازی پینت بال در محیطی تخصصی و باصفا هستید حتماً به باشگاه پینت بال نامبروان مشهد سر بزنید. مساحت این باشگاه به ۲۰۰۰ مترمربع می‌رسد و هر شیفت ۱۴ نفر ظرفیت دارد. انواع تجهیزات لازم مانند لباس، ماسک و اسلحه‌های پینت بال مدرن در این باشگاه وجود دارند و می‌توانید زیر نظر مربی‌های حرفه‌ای آموزش ببینید. باشگاه پینت بال نامبروان مشهد حدفاصل نمایشگاه بین‌المللی و بلوار وکیل آباد قرار دارد و به بسیاری از جاذبه‌های شهر مشهد نزدیک است.

باشگاه پینت بال جام جم

یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در باشگاه ورزشی پرشین جام جم مشهد پینت بال است. این باشگاه حرفه‌ای طرفداران زیادی دارد و مجهز به لباس‌ها و تجهیزات مخصوص پینت بال است. در این باشگاه شرکت‌کنندگان در گروه‌های ۸ الی ۱۶ نفره قرار می‌گیرند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. جالب است بدانید اطلاعات لازم به‌صورت رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان تازه ‌وارد قرار داده می‌شوند. باشگاه پینت بال جام جم مشهد ابتدای جاده شاندیز واقع شده و به مکان‌های تفریحی دیگر مشهد نزدیک است. 

باشگاه پینت بال سرزمین خورشید

از تفریحات محبوب در مرکز خرید الماس شرق باشگاه پینت بال را می‌توان نام برد که امکانات بسیار چشمگیری دارد. زمین پینت بال در این باشگاه نیز شبیه به میدان جنگ است و بازیکنان حرفه‌ای در آن رقابت می‌کنند. گروه‌هایی که بیش از ۱۰ نفر شرکت‌کننده دارند به‌صورت رایگان آموزش‌ها را دریافت می‌کنند. این باشگاه دارای نورپردازی‌های حرفه‌ای و بسیار چشم‌نواز است و این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا در شب نیز بازی کنند. موانع زیادی در این باشگاه وجود دارند و در ۲ ساعت می‌توانید خود را به چالش بکشانید.

باشگاه پینت بال مستر

باشگاه محبوب پینت بال مستر با ارائه امکانات و خدمات متنوع از جمله زمین چمن مصنوعی استاندارد توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. محیط این باشگاه خانوادگی است و در امنیت کامل می‌توانید به ورزش مفرح و مهیج پینت بال بپردازید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این باشگاه حضور داور در مسابقات است که رقابت به‌صورت کاملاً منصفانه رخ می‌دهد. 

کیفیت تجهیزات در این باشگاه بسیار بالا است و اسلحه‌های سبکی ویژه بانوان در آن وجود دارند. برخلاف امکانات متفاوتی که در این باشگاه عرضه می‌شوند در مقایسه با سایر باشگاه‌ها از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردار است. باشگاه پینت بال مستر در قاسم آباد و بلوار فلاحی قرار دارد.

باشگاه پینت بال مستر

باشگاه مشهد پینت‌ بال

در اطراف شهر مشهد و شهرک قاسم آباد یکی دیگر از باشگاه‌های پینت بال به نام باشگاه مشهد پینت بال واقع شده است. این باشگاه مکان مناسب و مطمئنی برای خانواده‌ها فراهم کرده است و امکانات قابل قبولی دارد.

باشگاه پینت بال پارس

باشگاه پنت بال پارس از مجموعه‌های حرفه‌ای برای انجام بازی پینت بال است و تمام امکانات لازم شامل اسلحه‌ها و لباس‌های حرفه‌ای در آن قرار دارند. این باشگاه در بلوار وکیل آباد واقع شده و موانع بسیار هیجان‌انگیزی دارد. علاقمندان مبتدی می‌توانند زیر نظر بهترین مربیان مجموعه به آموزش پینت بال بپردازند.

باشگاه پینت بال ملت

از سرگرمی‌های موجود در پارک ملت مشهد باشگاه پینت بال است. این محل آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد و زمین پینت بال آن بسیار حرفه‌ای و استاندارد است. در این باشگاه گروه‌های ۴ تا ۸ نفره تشکیل می‌شوند و در کنار هم رقابتی نفس‌گیر و جذاب رقم می‌زنند. سانس بازی در این مجموعه ۹۰ دقیقه است و قبل از شروع بازی قوانین و اطلاعات لازم به شرکت‌کنندگان اعلام می‌شوند. باشگاه پینت بال ملت مشهد جنب استخر پارک ملت واقع شده و محل مناسبی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

مجموعه فرهنگی ورزشی کلوپ پاندا

از بهترین مراکز تفریحی ویژه کودکان ۲ تا ۱۰ سال مجموعه فرهنگی ورزشی کلوپ پاندا است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ و در شهر مشهد افتتاح شد. این مجموعه تفریحی، فرهنگی و ورزشی جهت ارتقا و رفع نیازهای رشدی، فیزیکی و تربیتی کودکان فعالیت می‌کند و در حال حاضر شعبه دیگری ندارد. از مهمترین بخش‌های این مجموعه می‌توان به ایستگاه‌های ورزشی اشاره کرد که شامل تیروکمان، دیوار صخره‌نوردی، اتومبیل‌رانی، ترامپولین، فوتبال دستی، دارت، ورزش‌های توپی، پل‌های معلق و انواع بازی‌های بومی است. 

همچنین کودکان توسط این ایستگاه‌ها می‌توانند رشته ورزشی مورد علاقه خود را پیدا کنند. کارگاه‌های خلاقیت مانند کارگاه نقاشی، بازی‌های فکری، کاردستی و لگو از دیگر بخش‌های این مجموعه به شمار می‌روند و بسیار مورد استقبال کودکان هستند. علاوه بر فعالیت‌های ورزشی و بازی‌های خلاقانه امکانات دیگری در کلوپ پاندا وجود دارند که شامل غرفه‌های کتاب کودک بوفه، غرفه CD کودک و… هستند و خانواده‌ها می‌توانند کودکان خود را به این محیط جذاب و امن بسپارند. برگزاری مراسم تولد، همکاری با هیئت‌های ورزشی استان و ارائه خدمات به مهدکودک‌ها و دبستان‌ها از دیگر فعالیت‌های این کلوپ محسوب می‌شوند.

مجموعه فرهنگی ورزشی کلوپ پاندا

مجتمع تفریحی پدیده شاندیز

از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی در مشهد مجتمع تفریحی پدیده شاندیز است که در ۳۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این مجموعه زیبا و باصفا در طبیعتی سرسبز با آب و هوای فوق‌العاده دلچسب واقع شده است و مساحت آن به ۵۰ هکتار می‌رسد. مراکز خرید مدرن و مجهز، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها با غذاهای باکیفیت و متنوع، باغ گل و گیاه، مجتمع فرهنگی، هتل ۵ ستاره، مجتمع سرویس آپارتمان و شهربازی سرپوشیده از مهمترین بخش‌های این مجموعه هستند. 

همچنین تنها پیست اسکی روی یخ کشور در این مجموعه قرار دارد. بازدید از مجتمع تفریحی پدیده شاندیز رایگان است و همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۴ فعالیت می‌کند. این مرکز دارای کامل‌ترین امکانات رفاهی و تفریحی ویژه گردشگران است و به‌عنوان بزرگترین و بهترین مکان تفریحی مشهد شناخته می‌شود.

شهربازی هپی لند

شهربازی هپی لند از دیگر شهربازی‌ها و مکان‌های تفریحی محبوب در شهر مشهد محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۳ و در طبقه فوقانی مجتمع خرید آرمیتاژ افتتاح شد. این شهربازی موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای دارد و به انواع مراکز اقامتی و حرم امام رضا علیه‌السلام نزدیک است. مساحت آن به ۱۲۵۰ مترمربع می‌رسد و انواع بازی‌های هیجان‌انگیز با بهترین تکنولوژی ویژه تمامی رده‌های سنی در آن وجود دارند. 

شهربازی هپی لند فرصت فوق‌العاده‌ای در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند در کنار یکدیگر ساعات خوشی را تجربه کنند. بیش از ۸۰ بازی مهیج در این شهربازی وجود دارند که از جمله آنها می‌توان کشتی، هلیکوپتر، قطار، کاروس، بازی ماجراجویان، دارت، بیلیارد، فوتبال دستی، انگری برد، تیروکمان، ماشین کوبنده، صخره‌نوردی، دربی، سیمولاتور، پلی استیشن، بازی‌های کامپیوتری، ایکس‌باکس و سینما هفت بعدی را نام برد. شهربازی هپی لند همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۳ فعالیت می‌کند و می‌توانید برای استفاده از تمام وسایل بازی کارت شارژ بدون محدودیت نفرات تهیه کنید.

شهر فرنگ

در میان جاهای تفریحی مشهد جاذبه‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها شهر فرنگ است. شهر فرنگ مشهد در بوستان کوهسنگی قرار داشته و در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و عنوان اولین نگارخانه سه‌بعدی ایران را به خود اختصاص داد. در این مرکز تفریحی تصاویر به شکل سه‌بعدی و با روشی منحصربه‌فرد نمایش داده می‌شوند. این مکان برای تمام گروه‌های سنی مناسب بوده و با استقبال فراوان گردشگران مواجه شده است. 

جالب است بدانید شهر فرنگ مشهد توانسته بازدید ۱۵۰۰ نفر در روز را ثبت کند. تصاویر شهر فرنگ به‌صورت زنده نمایش داده می‌شوند که از سه دهه طبیعت‌گردی در استان خراسان و دیگر شهرهای کشور و خارج از کشور به دست آمده‌اند. هدف اصلی تاسیس شهر فرنگ مشهد آشنایی افراد با طبیعت، ابنیه تاریخی، مکان‌های مذهبی، جاذبه‌های گردشگری، غذاهای ایرانی و پوشش سنتی است.

شهر فرنگ مشهد

مناطق ییلاقی مشهد؛ بهترین جاهای تفریحی 

شهر مقدس مشهد طبیعت دل‌انگیز و بی‌نظیری دارد و مکان مناسبی برای تفریح و ثبت خاطرات به شمار می‌آید. بهترین مناطق ییلاقی مشهد با امکانات تفریحی عبارتند از:

طرقبه

طرقبه از زیباترین و دل‌انگیزترین مناطق ییلاقی مشهد است که همه‌روزه گردشگران زیادی به آن مراجعه می‌کنند. این مجموعه از بهترین جاهای تفریحی مشهد شناخته می‌شود و در دامنه کوه‌های بینالود قرار دارد. آب و هوای طرقبه فوق‌العاده دلچسب است و در تابستان شب‌های خنکی را تجربه می‌کند. این مکان امکانات تفریحی متعددی دارد و برای دورهمی‌های خانوادگی مناسب است. 

وجود رودخانه زیبا در این منطقه باعث شده به پرورش گل و گیاهان مختلفی پرداخته شود. در طرقبه باغ‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید محصولاتی مانند سیب و گیلاس تهیه کنید. طرقبه رستوران‌های گوناگونی دارد که انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی مانند اشکنه، دیزی، شله و انواع کباب را سرو می‌کنند.

آبشار اخلمد

از دیگر جاهای تفریحی و ییلاقی مشهد آبشار اخلمد است که در شهرستان چناران و روستای اخلمد قرار دارد. این آبشار در کوه‌های بینالود واقع شده و از دو آبشار با ارتفاع ۸۵ متر تشکیل شده است. آب و هوای پاک و فوق‌العاده دلچسب در این منطقه باعث به وجود آمدن انواع باغ‌ها، درختان، گل‌ها و گیاهان شده است. همچنین امکانات مناسبی جهت رفاه حال گردشگران در این منطقه به وجود آمده است.

سد کارده

از زیباترین و پرطرفدارترین جاهای تفریحی و ییلاقی مشهد سد کارده است که تفریحات و امکانات مناسبی مانند فروشگاه، سکو و… در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهد. سد کارده مناظر کوهستانی و بسیار زیبایی دارد و آب آن دائمی است. بسیاری از شهروندان و گردشگران در تابستان به این محل مراجعه می‌کنند و از آب و هوای بی‌نظیر و چشم‌اندازهای زیبای آن لذت می‌برند.

پارک جنگلی وکیل آباد

از سرسبزترین مناطق ییلاقی مشهد پارک جنگلی وکیل آباد را می‌توان نام برد که مساحت آن به ۷۰ هکتار می‌رسد. این پارک در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد و هم اکنون از جاهای تفریحی مشهد به شمار می‌رود. همچنین این پارک دارای امکانات تفریحی گوناگون مانند باغ‌وحش و شهربازی با وسایل سرگرمی هیجان‌انگیز است. 

آب و هوای این پارک بی‌نظیر است و در سراسر آن درختان سرسبز و کهنسال به چشم می‌خورند. از میان این پارک رودخانه بسیار زیبایی جاری است که باعث شده در تابستان هوای خنکی داشته باشد. پارک جنگلی وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد و ۸ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده است.

پارک جنگلی وکیل آباد

کوه پارک مشهد

در حاشیه جنوب شهر مشهد یکی دیگر از جاهای تفریحی با آب و هوای بی‌نظیر قرار دارد. کوه پارک مشهد با ۲۰۰ هکتار مساحت طی سالیان اخیر افتتاح شده و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی در آن وجود دارند. آبشارهای مصنوعی، مسیر کوهنوردی، مسیرهای پیاده‌روی و مسیرهای دوچرخه‌سواری از جاذبه‌های این پارک هستند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کوه پارک مشهد وجود سینمای ماشینی است که علاقمندان از داخل خودروی خود می‌توانند به تماشای فیلم بپردازند. همچنین غرفه‌های فست‌فود ماشینی در اطراف این سینما وجود دارند. فضاهای مخصوص کودکان از دیگر امکانات کوه پارک مشهد است و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند کودکان خود را به بازی در این محل تشویق کنند. کوه پارک مشهد در انتهای خیابان دلاوران قرار دارد.

چالیدره

چالیدره یکی از بهترین تفرجگاه‌ها با امکانات تفریحی و رفاهی در یکی از خوش آب و هواترین مناطق مشهد است. این منطقه ییلاقی در شهر طرقبه واقع شده و همه‌روزه گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد. ماهیگیری، غواصی، قایق‌سواری، لنج سواری، شاتل، بنانا، اسکی روی آب، تله سیژ، ترن کوهستان، تله کابین، بانجی جامپینگ، سافاری، زیپ‌لاین، کارتینگ و کشتی شناور از مجموعه امکانات تفریحی چالیدره هستند. همچنین این مجموعه امکاناتی مانند رستوران، عکاسخانه و هتل را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

پیست اسکی

پیست اسکی شیرآباد مشهد در بلندترین ارتفاعات خراسان یعنی قله شیرآباد قرار دارد که به‌عنوان بلندترین قله رشته‌کوه بینالود شناخته می‌شود. پیست اسکی مشهد در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد و هم اکنون به‌عنوان اولین پیست اسکی شرق ایران به شمار می‌رود. این پیست ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و در ارتفاع ۲۹۰۰ متری قرار گرفته است. طول مسیر اسکی این پیست ۱۲۰۰ کیلومتر است و مناظر شگفت‌انگیزی پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. 

پیست اسکی مشهد دارای سه لاین مجزا ویژه افراد مبتدی، متوسط و حرفه‌ای است. در این مجموعه مربیان حرفه‌ای به آموزش ورزش اسکی می‌پردازند و اگر مبتدی هستید می‌توانید با آموزش‌های لازم به اسکی در این مجموعه بپردازید. تمام تجهیزات لازم شامل لباس و وسایل اسکی در این مکان اجاره یا به فروش می‌رسند. یکی از بخش‌های جذاب پیست اسکی مشهد تله اسکی است که ۹۰۰ متر طول دارد. با سوار شدن به آن می‌توانید از تماشای چشم‌انداز و مناظر فوق‌العاده دل‌انگیز قله شیرآباد لذت ببرید. در این مکان تفریحی کلبه‌های سنگی مجهزی وجود دارند که می‌توانید شب را در آنها اقامت کنید. 

رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و فروشگاه از امکانات رفاهی پیست اسکی مشهد هستند. این پیست روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۳ بعدازظهر و روز جمعه به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. برای رفتن به پیست اسکی شیرآباد مشهد باید خود را به روستای دولت‌آباد برسانید که ۲۰ کیلومتر تا شهر مشهد فاصله دارد.

پیست اسکی شیرآباد مشهد

اکنون که با تمام تفریحات مشهد آشنا شدید؛ به نظر شما بهترین تفریحات مشهد کدامند؟ تجربیات و دیدگاه های خود را در ارتباط با مکان های تفریحی مشهد با ما و سایر همراه هان مجله پته به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • سلام همراه گرامی بله پارک آبی مشهد جزو بهترین پارک های آبی ایران هست

      آیا مفید بود؟
  1. ممنون از مطلب خوبتون اکثرا برای زیارت مشهد سفر می کنند اما بازدید از جاهای تفریحی مشهد هم واقعا خالی از لطف نیست

    آیا مفید بود؟