شرایط اخذ ویزای توریستی دبی را بدانید

از سفر بدانید ویزا و پاسپورت
شرایط اخذ ویزای توریستی دبی را بدانید

ویزای دبی همان ویزای امارات متحده عربی است که اجازه ورود به خاک کشور امارات را به گردشگران خارجی می‌ دهد. ویزای دبی انواع مختلفی دارد که هر کس با توجه به هدف خود از سفر به امارات، باید آن را تهیه کند. یکی از ویزاهای پرطرفدار برای این کشور ویزای توریستی دبی است. اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی دبی را دارید در ادامه این مطلب از مجله پته با معرفی شرایط اخذ ویزای توریستی دبی همراه مان باشید.

شرایط اخذ ویزای توریستی دبی

امارات این کشور شیخ نشین عربی به خاطر دارا بودن شهر های معروفی چون دبی، ابوظبی و شارجه، مقصد بسیاری از گردشگران خارجی است. از زیباترین مراکز گردشگری دبی که در جهان شهرت بسیاری دارند می توان به برج خلیفه و جزیره نخل اشاره کرد هر چند اگر با ارزان ترین و بهترین زمان سفر به دبی آشنا باشید می توانید از تفریحات رایگان دبی و بهترین مراکز خرید دبی برای ایرانیان نیز دیدن نمایید. به همین خاطر علاوه بر ویزای توریستی انواع ویزا های دیگری را هم برای اتباع کشور های خارجی صادر می‌ کند. این ویزا ها عبارتند از ویزای تحصیلی، تجاری و کاری دبی که برای هر کس با توجه با توجه به هدف از سفر، صادر می‌ گردد. اما یکی از معروف ‌ترین ویزا های دبی، ویزای توریستی است که آشنایی با شرایط دریافت آن برای ایرانیان ضروری است. هموطنان ایرانی که قصد داشته باشند ویزای توریستی دبی را دریافت کنند، باید شرایط زیر را داشته باشند.

شرط سنی

یکی از شرایط بسیار جالبی که مقامات دبی برای صدور ویزای توریستی در نظر گرفته‌اند، شرط سنی است. آقایانی که سن آن ها زیر ۱۸ سال باشد در صورتی می‌ توانند ویزا دبی را به صورت انفرادی دریافت کنند که حتماً شناسنامه پدر و مادر خود را ارائه کنند. نکته جالب اینجاست که خانم‌ هایی که سن آن ها زیر ۱۸ سال باشد به هیچ وجه امکان اخذ ویزای دبی را به صورت انفرادی ندارند!

همچنین آقایانی که برای گردشگری به دبی سفر می ‌کنند، اگر مجرد باشند و سن آن ها زیر ۵۰ سال باشد، می ‌توانند ویزای امارات را دریافت کنند. شاید این شرط کمی عجیب باشد، اما اگر بدانید که مدتی بود مرد های مجرد زیر ۵۰ سال نمی ‌توانستند، ویزا
بگیرند. متوجه قضیه خواهید شد.

 خرید بیمه مسافرتی

دارا بودن بیمه نامه مسافرتی برای افرادی که به امارات سفر می‌ کنند، الزامی است. توجه داشته باشید که مسافران حتماً باید یک بیمه نامه داشته باشند که توسط مقامات کشور امارات و یا از طریق کارگزاری‌ های معتبر این کشور، صادر شده باشد.

شرایط ویزای توریستی دبی

توجه به اعتبار ویزای توریستی دبی

یکی دیگر از شرط ‌هایی که برای اخذ ویزای دبی مسافران باید به آن توجه کنند این است که ویزا های توریستی دبی تنها ۱۴ روز اعتبار دارند. بنابراین اگر به هر دلیلی مسافران بیش از ۱۴ روز در دبی بمانند، باید جریمه ‌های سنگینی پرداخت کنند و حتی ممکن است برای دریافت مجدد ویزا دچار مشکلاتی شوند.

توجه به فرودگاه مقصد برای تکمیل فرم ویزا

افرادی که قصد دارند پس از دریافت ویزا وارد خاک امارات شوند، باید حتماً بدانند که پرواز آن ها در کدام یک از فرودگاه‌ های شارجه، ابوظبی یا دبی به زمین می ‌نشیند تا در فرم درخواست ویزا این مورد را قید کنند. هنگام دریافت ویزا باید افسر سفارت در این باره اطلاعات دقیقی داشته باشد.

انواع ویزای دبی

معمولاً برای معرفی انواع ویزای هر کشور، نام آن کشور را عنوان می کنند. اما به دلیل اینکه کشور امارات با شهر دبی شناخته می ‌شود به جای اینکه بگوییم انواع ویزای امارات، معمولاً می ‌گوییم انواع ویزای دبی کدم‌اند؟ انواع ویزای امارات عبارتند از:

  • ویزای توریستی دبی: ویزای توریستی دبی یکی از پرطرفدارترین ویزا های امارات است که به صورت الکترونیکی و برای گردشگرانی که به صورت گروهی به دبی سفر می ‌کنند، صادر می‌ شود. البته افرادی هم که قصد داشته باشند به صورت انفرادی به دبی سفر کنند، می ‌توانند ویزای توریستی دبی را دریافت کنند.
  • ویزای کاری دبی: اتباع کشور های خارجی که یک پیشنهاد شغلی مناسب از داخل دبی دریافت کرده باشند و قرارداد کاری با کارفرمای اماراتی نوشته باشند، پس از اخذ مجوز از وزارت کار این کشور، می ‌توانند ویزای کاری بگیرند و به امارات سفر کنند.
  • ویزای تحصیلی دبی: تحصیل در مدارس و دانشگاه ‌های دبی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی است.
  • ویزای تجاری دبی: افرادی که صاحبان کسب و کار هستند و یا مدیر عاملان شرکت ‌هایی در دبی هستند، باید ویزای تجاری امارات را دریافت کنند.
  • ویزای ترانزیت: ویزای ترانزیت یا همان ویزای فرودگاهی دبی برای افرادی لازم است که قصد دارند برای رفتن به یک مقصد دیگر، ابتدا در امارات متحده عربی پرواز خود را تغییر دهند.

انواع ویزا توریستی دبی

انواع ویزای توریستی

با توجه به اینکه ویزای توریستی دبی نسبت به سایر ویزا های کشور امارات طرفداران بیشتری دارد، دارای دسته‌بندی ‌های مختلفی است که هر یک اعتبار متفاوتی دارند. در این قسمت به انواع ویزای توریستی دبی اشاره می‌ کنیم که دارای هزینه ‌ها و اعتبار گوناگونی هستند.

  • ویزای توریستی عادی دبی: اغلب گردشگران و مسافرانی که از طریق تور های مسافرتی یا به صورت انفرادی به دبی می ‌روند، ویزای توریستی عادی می ‌گیرند که دارای اعتبار ۱۴ روزه است.
  • ویزای توریستی یک ماهه: همانطور که از نامش پیداست این ویزای توریستی دبی ۳۰ روز اعتبار دارد. اما این ویزای یک ماهه اگر یک بار ورود باشد به گردشگران اجازه می ‌دهد تا در طول یک ماه فقط یک بار وارد خاک دبی شوند و پس از خروج مجدداً اجازه وارد شدن به دبی با این ویزا را نخواهند داشت، حتی اگر از اعتبار ۳۰ روزه ویزا باقی مانده باشد.
  • ویزای توریستی یک ماهه چند بار ورود: برعکس ویزای قبلی که درباره آن صحبت کردیم، این نوع از ویزا که اعتبار ۳۰ روزه دارد به گردشگران اجازه می ‌دهد تا هر چند بار که بخواهند در طول این یک ماه از دبی خارج شوند و مجدداً وارد دبی شوند.
  • ویزای توریستی سه ماهه دبی: اعتبار ویزای توریستی سه ماهه دبی ۹۰ روز است و یک بار ورود است.
  • ویزای توریستی سه ماه چند بار ورود: با دریافت ویزای سه ماهه چند بار ورود، توریست‌ ها می‌ توانند طی مدت ۹۰ روز، هر چند بار که مایل باشند به دبی رفت و آمد کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای دبی

معمولاً افرادی که از طریق تور های مسافرتی برای دریافت ویزا اقدام می ‌کنند، کار دشواری پیش رو ندارند. این افراد فقط باید مدارک لازم را به کارگزاران تور تحویل دهند و منتظر باشند تا در مدت زمانی کوتاه ویزای توریستی آن ها صادر شود. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر به همراه تصویر صفحه اول آن
  • تصویر کارت ملی
  • کپی شناسنامه
  • عکس متقاضی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • پاسخ منفی تست کرونا

 

مراحل دریافت ویزای دبی

برای دریافت ویزای توریستی دبی متقاضیان می‌ توانند از ابتدا تا انتهای مراحل اخذ ویزا را به عهده کارگزاران تور بگذارند. اما اگر خودشان به صورت انفرادی قصد داشته باشند، ویزا بگیرند بایستی به صورت آنلاین اقدام کنند. ویزای دبی نیازی به مصاحبه و ارائه مدارک به صورت حضوری ندارد. بنابراین ابتدا متقاضیان باید یک فرد یا یک شرکت اماراتی را به عنوان کفیل معرفی کنند تا از طریق سایت اداره مهاجرت، مدارک آن ها را بارگذاری نموده و درخواست ثبت روادید امارات را انجام دهد.

راحت‌ترین کار برای اخذ ویزای دبی کمک گرفتن از کارگزاران تور یا آژانس ‌های مسافرتی معتبری است که تور های دبی برگزار می ‌کنند. به این صورت متقاضیان تنها با ارائه یک چک ضمانت و آماده کردن مدارک لازم، باقی مراحل را به عهده کارشناسان تور می ‌گذارند. پردازش و بررسی درخواست ویزای دبی نیز نهایتاً یک هفته طول می ‌کشد. بنابراین پس از بررسی و صدور ویزا، جواب آن به صورت ایمیل برای متقاضیان صادر می ‌شود. این ویزای توریستی از زمان صادر شدن آن، دو ماه اعتبار دارد. پس توجه داشته باشید که چه موقع برای اخذ ویزا اقدام می ‌کنید.

ویزا دبی توریستی

هزینه ویزای توریستی دبی

  • هزینه انواع ویزای توریستی دبی با توجه به مدت زمان اعتبار آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. متقاضیانی که بخواهند ویزای توریستی عادی را دریافت کنند، اگر سن آن ها بالای ۱۸ سال باشد، باید ۳۱۰ درهم پرداخت کنند.
  • اگر متقاضیان بخواهند ویزای یک ماهه توریستی یک بار ورود را بگیرند باید ۳۳۰ درهم بپردازند.
  • هزینه ویزای یک ماهه چند بار ورود نیز ۵۵۰ درهم برای بزرگ‌سالان است.
  •  این مبلغ برای افراد زیر ۱۸ سال کمتر است. به عنوان مثال مسافرانی که سن آن ها کمتر از ۱۸ سال باشد، برای ویزای یک ماهه یک بار ورود، ۱۷۰ درهم و برای ویزای یک ماهه چند بار ورود، ۲۸۰ درهم می ‌پردازند.

 

دلایل ریجکتی ویزای دبی

کشور امارات نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر شرایطی را برای صدور ویزای توریستی در نظر می ‌گیرد. در صورتی که متقاضیان هر یک از این شرایط را نداشته باشند، ویزای آن ها را ریجکت می ‌کند. از دلایل ریجکتی ویزای دبی می‌توان موارد زیر را برشمرد.

سابقه کیفری

در صورتی که افراد متقاضی ویزا، سابقه کیفری، کلاهبرداری، جرم و جنایت یا تقلب داشته باشند یا دوران محکومیت خود را در کشور امارات گذرانده باشند، ویزای آن ها ریجکت می ‌شود.

ترک خاک امارات بدون هماهنگی

افرادی که در گذشته دارای اقامت کشور امارات بوده اند، اما بدون انجام هماهنگی خاک این کشور را ترک کرده باشند. ممکن است ویزای آن ها ریجکت شود. بنابراین حتماً باید به اداره مهاجرت مراجعه کنند و دلایل قانع کننده‌ای برای ترک کشور ارائه نمایند.

سابقه دریافت ویزای توریستی امارات

افرادی که قبلاً ویزای توریستی امارات را دریافت نموده باشند، اما در مدت زمان تعیین شده به امارات سفر نکرده باشند، باید حتماً از قبل مدارک پیشین خود را از پرونده پاک کنند. زیرا ممکن است به همین دلیل ویزای آن ها ریجکت شود.

سابقه دریافت ویزای کاری دبی

افرادی که قصد داشته اند در گذشته با دریافت ویزای کاری وارد دبی شوند، اما در مدت زمانی که برای آن ها تعیین شده، موفق نشده‌اند به کشور امارات بروند، باید حتماً به کارگزار تور یا مدیران آژانس هواپیمایی اطلاع دهند تا مدارک قبلی آن ها پاک شود و مشکلی برای صدور ویزای جدید ایجاد نکند.

مخدوش بودن مدارک

خط خوردگی پاسپورت یا نام متقاضی و یا وجود کد های غیر ضروری در پاسپورت، باعث رد شدن درخواست ویزا می ‌شود.

عدم وضوح عکس متقاضی

عکس متقاضیان ویزای دبی، حتماً باید واضح باشد. در غیر این صورت سیستم آنلاین سفارت این عکس ‌ها را نمی ‌پذیرد و ویزا ریجکت می ‌شود.

دارا بودن ویزای معتبر و درخواست مجدد برای ویزا

افرادی که دارای ویزای معتبر دبی هستند، در بازه زمانی که ویزای آن ها اعتبار دارد دیگر نمی ‌توانند برای گرفتن ویزا اقدام کنند. در صورت انجام این کار با ویزای آن ها موافقت نمی ‌شود.

 عدم ارسال مدارک شناسایی

دارا بودن مدارک شناسایی کامل مانند کارت ملی و شناسنامه و ارسال آن ها برای اداره مهاجرت، ضروری است. بنابراین اگر متقاضیان این مدارک را ارائه نکنند، درخواست آن ها رد می‌ شود.

رعایت نکردن شرایط سنی

افرادی که سن آن ها زیر ۱۸ سال باشد یا افرادی که بیشتر از ۷۰ سال سن داشته باشند، اگر به صورت انفرادی برای ویزا درخواست دهند، ریجکتی ویزای آن ها احتمال زیادی دارد.

 

سخن پایانی

در صورتی که قصد سفر به دبی را دارید و برای اخذ ویزای توریستی دبی اقدام نموده‌ اید، بهتر است از قبل با کارشناسان پته مشورت کنید تا مدارک شما دارای نقص یا کمبودی نباشد. به این صورت خیلی راحت می ‌توانید ویزای توریستی و بلیط هواپیما دبی را دریافت نمایید تا از بهترین تفریحات دبی و مراکز خرید آن بازدید نمایید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید