محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما

از سفر بدانید
محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما

سفر با هواپیما به دلیل سرعت، امنیت و کیفیت مطلوب خدمات معمولا مورد پسند اکثر افراد است. اما اگر فرزند خردسال دارید یا می خواهید کودک خود را به تنهایی به سفر بفرستید باید یکسری قوانین را در مورد محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما بدانید. خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها یا با سن کم مشمول قوانینی است همچنین در برخی موارد نیازی به پرداخت هزینه برای خرید بلیط هواپیما برای کودکان وجود ندارد. برای اطلاع از تمام این قوانین و محدودیت ها ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

آیا خرید بلیط هواپیما محدودیت سنی دارد؟

شاید شما هم این سوال را دارید که آیا خرید بلیط هواپیما محدودیت سنی دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است.

هر کدام از خطوط هوایی قوانین و مقرراتی را برای فروش بلیط به مسافران دارند که برای تهیه راحت تر بلیط باید از این قوانین آگاهی یابید. محدودیت سنی برای خرید بلیط هم از جمله این قوانین در ایرلاین ها محسوب می شود.

معمولا در سفرهای هوایی والدین فرزندانشان را بدون همراه نمی فرستند، اما گاهی شرایطی به وجود می آید که باید این کار را انجام دهند. برای سفر کودک به تنهایی با هواپیما باید به قوانینی که در این باره وجود دارد، توجه کنید و مدارک لازم را در این زمینه را ارائه دهید.

محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما

چنانچه والدین بخواهند برای فرزند 5 تا 12 سال خود بلیت تهیه کنند و او را بدون همراه به سفر بفرستند، باید هنگام خرید بلیط گواهی معتبر و کتبی ارائه کنند.

به غیر از محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما که برای سفر بدون همراه کودکان وجود دارد، بیماران و افراد مسن هم با یکسری محدودیت ها روبرو خواهند شد. شرایط برخی از این افراد به علت استفاده از وسایل مختلفی مانند سمعک، پلاتین و… با مسافران عادی فرق می کنند.

در فرودگاه رسیدگی به کارهای مسافرانی که سن بالایی دارند یا بیمار هستند، مقداری بیشتر طول می کشد. این افراد برای این که به موقع کارهایشان انجام شود، باید قبل از دیگران به فرودگاه مراجعه کنند.

نکته: افراد مسن یا بیمار باید توجه داشته باشند که داروهای خود را در جایی قرار دهند که بتوانند سر موقع آن ها را مصرف کنند.

علاوه بر این برخی از مسافران که به وسایل خاصی در سفر نیاز دارند، باید با هماهنگی قبلی و دریافت مجوز آن را همراه خود به داخل هواپیما ببرند.

حداقل سن برای خرید بلیط هواپیما

سفر با هواپیما برای نوزادان ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد و این به خاطر اوج گرفتن هواپیما است. اگر قصد دارید در مسافرت هوایی خود نوزادتان را ببرید، بهتر است تا یک ماه و نیم شدن سن او منتظر بمانید تا خدای نکرده مشکلی برای او پیش نیاید.

اما کودکان با سن بالاتر برای تهیه بلیط هواپیما مشکلی نخواهند داشت؛ مگر این که دچار بیماری باشند.

نکته: از آن جا که قیمت بلیط هواپیما برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر است، با اعلام سن آن ها در زمان خرید می توانید قیمت مناسبی بپردازید.

از جمله موارد دیگری که درباره حداقل سن برای خرید بلیط باید بدانید، این است که کودکان با رضایت نامه والدین می توانند به تنهایی با هواپیما سفر کنند. همان طور که اشاره کردیم کودکان پنج تا دوازده سال برای سفر خارجی یا داخلی با هواپیما بدون والدین یا همراه آن ها مشکلی نخواهند داشت. در این گونه سفرها که کودک به تنهایی مسافرت می کند، امکانات و شرایط مناسبی برای آن ها مشخص می شود.

حداقل سن برای خرید بلیط هواپیما

با ارائه رضایت نامه از طرف والدین و قطعی شدن سفر کودک بدون همراه، امکانات مختلفی مانند کتاب، تبلت، فیلم و… را برای کودکان در هواپیما فراهم می کنند.

با اطلاع از شرایط و محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما اگر تصمیم داشتید فرزند خود را تنها راهی سفر کنید، باید همه مدارک مورد نیاز را به همراه او بفرستید. مدارک شناسایی در طول سفر برای او لازم خواهد بود و در صورت نداشتن مدارک کودک دچار سر در گمی می شود.

سن نوزاد برای مسافرت با هواپیما

گاهی همراه بردن نوزاد برای مسافرانی که از طریق هواپیما سفر می کنند، یک مسئله مهم است. شرکت های هواپیمایی در قوانین و مقرراتی که دارند، سن نوزادان را برای سفر هوایی ده روز مشخص کردند.

اما هر چقدر بتوانید برای به سفر بردن نوزادان با هواپیما دیرتر اقدام کنید، برای فرزند شما بهتر است. معمولا نظر پزشکان درباره به سفر بردن نوزاد با هواپیما این است که تا یک ماه و نیم شدن کودک صبر کنید و از سفر با هواپیما پرهیز نمایید.

همانطور که می دانید نوزادان شرایط به خصوصی دارند و حساس تر هستند. سفر با هواپیما به خاطر آلودگی ها، سر و صدا و… مناسب نیست و می تواند سلامت آن ها را به خطر بیاندازد.

قوانین شرکت های هواپیمایی در مورد خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها

با توجه به محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما آشنایی با قوانین این شرکت ها درباره تهیه بلیط برای کودکان بدون همراه یک امر ضروری است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • قیمت خرید بلیط برای کودکانی که سن بیشتر از دوازده سال دارند، همانند بزرگسالان است. در واقع شرکت های هواپیمایی افراد بالای 12 سال را بزرگسال به حساب می آورند.
  • بررسی وضعیت کودکان در فرودگاه زمان لازم دارد؛ از این رو باید یک ساعت یا یک ساعت و نیم پیش از دیگر مسافران در فرودگاه حاضر شوند.
  • هنگام خرید بلیط برای کودکان والدین آنها باید شناسنامه و مدارک لازم را به همراه داشته باشند. ایرلاین ها با بررسی مدارک، محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما را تعیین می کند.
  • مطابق قانون شرکت های هواپیمایی کودکانی که به تنهایی قصد سفر با هواپیما را دارند، نمی توانند بلیط آخرین پرواز در آن روز را دریافت کنند.
  • کودکان در سن 5 تا 12 سال که بدون والدین یا همراه قصد سفر هوایی دارند، نمی توانند بلیط هواپیماهای توقف دار را رزرو کنند. این کودکان تنها باید با هواپیماهایی که در بین مسیر توقف ندارند، سفر کنند.
  • پیش از این که بخواهید بلیط هواپیما برای کودکان خود خریداری کنید، باید با قوانین ایرلاین آشنایی پیدا کنید و پس از آگاهی از این قوانین بلیط بخرید.
  • یکی دیگر از قوانین شرکت های هواپیمایی برای فروش بلیط به کودکان بدون همراه مربوط به قیمت این بلیط ها است. این کودکان مانند سایر افراد از یک صندلی بزرگسال استفاده می کنند؛ بنابراین قیمت بلیط آن ها هم تفاوتی با قیمت بلیط بزرگسالان ندارد.
  • برای کودکانی که به تنهایی سفر می کنند، یک مسئول در نظر گرفته می شود. کودک در طول پرواز نباید از این فرد دور شوند.
  • شما می توانید هنگامی که کودک خود را به تنهایی به سفر می فرستید، از مهمانداران هواپیما بخواهید که در صورت امکان صندلی کنار کودک خالی بماند.
  • در صورتی که کودک شما برای ورود به هواپیما باید از صندلی چرخدار استفاده کند، باید پیش از مراجعه به فرودگاه برای او درخواست صندلی چرخدار کنید.

خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها

توصیه هایی برای کودکان بدون همراه

رعایت یکسری نکات برای مسافرت بدون همراه کدوک ضروری است که در ادامه به شرح هر یک از این موارد می پردازیم.

  • سعی کنید که تمامی وسایل مورد نیاز را در یک کیف کوچک قرار دهید و به او بسپارید. وسایلی مانند، تلفن همراه، شارژر، پول و… از جمله مهمترین وسایلی هستند که باید در اختیار کودک قرار دهید.
  • اسباب بازی ها و خوراکی می توانند در حین پرواز موجب سرگرمی کودک شوند. با استفاده از این تجهیزات کودک اضطراب خود را در سفر هوایی فراموش خواهد کرد.
  • قبل از پرواز باید با توضیحاتی درباره سفر به کودک داد تا آمادگی کامل برای یک مسافرت بدون همراه را داشته باشد. با پاسخ دادن به سوالات کودک و بیان نکات مهم به او آرامش بیشتری در حین سفر دارد.
  • در صورتی که فرزند شما باید در یک زمان مشخص دارویی را مصرف کند، آن را در کیف کودکتان و در دسترس قرار دهید. علاوه بر این باید این مسئله را در برگه پرواز عنوان کنید.
  • پیش از موعد پرواز هواپیما تمام سوالات و ابهاماتی که دارید، از شرکت هواپیمایی بپرسید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.
  • وسایل کودک را به گونه ای آماده کنید که کودک قدرت حمل آن را داشته باشد و حین جابه جایی ساک اذیت نشود.
  • به لباس هایی که برای کودک خود انتخاب می کنید توجه داشته باشید تا در مقصد از این بابت دچار مشکل نشود.

بلیط هواپیما تا چه سنی نیم بها است

قیمت بلیط سیستمی هواپیما برای کودکان در یک سن مشخصی به صورت نیم بها محاسبه می شود که به شرح زیر است:

  • کودکان از سن دو تا 12 سال می توانند از بلیط های نیم بها استفاده کنند
  • نوزادان هم از تخفیف هایی برای قیمت بلیط برخوردارند.

توجه: کودکانی که به تنهایی به مسافرت می روند، شامل این دسته از تخفیف های نیم بها نمی شوند.

این کودکان اگر با والدین و همراه برای خرید بلیط اقدام کنند، می توانند از تخفیف های پنجاه درصدی ایرلاین ها بهره مند شوند، در غیر این صورت قیمت بلیط آن ها هم مانند بلیت بزرگسالان است.

جمع بندی محدودیت سنی برای خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما در شرایط مختلف می تواند با محدودیت هایی همراه باشد. در این مطلب توضیحاتی در خصوص محدودیت سنی خرید بلیط هواپیما بیان کردیم و نکات و قوانین حائز اهمیت در این مورد را نام ببریم. شما نیز می توانید نکات و راهکارهای خود را در قسمت کامنت با ما و سایر همراهان سایت به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید