راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما کودک

از سفر بدانید
راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما کودک

بیشتر افراد تصور می کنند که هنگام سفر هوایی نیازی به خرید بلیط هواپیما کودک ندارند. چرا که کودکان معمولاً در آغوش والدین خود هستند و نیازی به صندلی جداگانه ندارند. بر اساس قوانین، خرید بلیط هواپیما برای کودکان الزامی است. چرا که باید مشخصات کودک نیز ثبت شود تا در طول پرواز بتواند خدمات دریافت کند.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال

کودکان زیر ۱۲ سال برای سفر با هواپیما نیاز به بلیط و خرید صندلی دارند. قیمت بلیط هواپیما برای کودکان با توجه به شناسه نرخی در هر شرکت هواپیمایی متفاوت است و هر ایرلاینی در فصل های مختلف قیمت های متفاوتی را برای شناسه‌ های نرخی در نظر می‌ گیرد. بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما باید به قوانین هر شرکت توجه داشته باشید. معمولاً هزینه بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها محاسبه می‌ شود.

اما همانطور که گفتیم در نهایت این شرکت‌های هواپیمایی هستند که قیمت را تعیین می کنند. با توجه به قوانین شرکت های هواپیمایی مختلف لیست قیمت بلیط هواپیما کودک ۲ تا ۱۲ سال به شرح زیر است.

  • شرکت هواپیمایی زاگرس: ۷۰%
  • شرکت هواپیمایی وارش: ۷۵%
  • شرکت هواپیمایی معراج: ۷۵.۲۴%
  • شرکت هواپیمایی ماهان: ۷۵%
  • شرکت هواپیمایی ایران ایر تور: ۷۵.۲۷%
  • شرکت هواپیمایی قشم: ۵۵%
  • شرکت هواپیمایی کاسپین: ۸۵
  • شرکت هواپیمایی آسمان: ۵۰.۴%
  • شرکت هواپیمایی سپهران: ۸۵%
  • شرکت هواپیمایی کیش ایر: ۵۰%

قیمت بلیط هواپیما کودک

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان بالای دو سال

با توجه به سن کودک برای بلیط هواپیما، قیمت خرید بلیط چارتری و سیستمی برای کودکان بالای دو سال متفاوت است. یکی دیگر از نکاتی که روی قیمت بلیط تاثیر دارد. زمان خرید است. اگر این سوال برای شما پیش آمده که چرا باید برای کودکی که روی پای والدین می نشیند، به صورت جداگانه بلیط تهیه کرد؟

باید بگوییم شرکت های هواپیمایی باید آمار مسافران خودشان را داشته باشند و آن ها را بیمه کنند. همچنین کودکان نیز مانند افراد بزرگسال در طول پرواز خدمات دریافت می کنند. به همین خاطر هزینه بسیار کمی برای خرید صندلی و بلیط هواپیما کودک پرداخت می شود.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها

گاهی اوقات پیش می آید که به دلیلی والدین ناچار می شوند فرزند خود را به تنهایی سوار هواپیما کنند. توجه داشته باشید که سن کودکان برای مسافرت به صورت تنهایی، باید از 5 سال بیشتر باشد تا بتوانند بدون قیم قانونی سوار هواپیما باشند.

کودکانی که زیر 5 سال سن دارند به هیچ وجه نمی توانند به صورت تنهایی سفر کنند و حتماً باید با والدین خود یا افرادی که به عنوان قیم یا کفیل آن ها معرفی می شوند، پرواز کنند. قیمت بلیط برای کودکان تنها، با توجه به شرایط و قوانین ایرلاین و چارتر یا سیستمی بودن بلیط تعیین می شود.

 

نکات مهم جهت خرید بلیط کودک هواپیما

هنگام خرید بلیط هواپیما برای کودکان باید به نوع دو نکته اساسی توجه کنید.

  • نوع بلیط

هنگام خرید بلیط های چارتری معمولاً تفاوتی بین قیمت بلیط مسافر بزرگسال با بلیط کودک وجود ندارد. اما بلیط های سیستمی برای کودکان نیم بها هستند. با توجه به سن آن ها در هر شرکت هواپیمایی قیمت بلیط متفاوت است.

  • سن کودک

قیمت بلیط کودک هواپیما با قیمت بلیط برای نوزادان متفاوت است. برای نوزادان فقط 10% هزینه بلیط دریافت می شود. هرچه سن کودک افزایش پیدا کند مبلغ بلیط نیز افزایش می یابد.

خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها

قوانین بلیط هواپیما برای کودکان

قوانین خرید بلیط هواپیما برای کودکان در ایرلاین های مختلف تقریباً یکسان است، اما ممکن است بعضی از ایرلاین ها دارای قوانین خاصی باشند.

به عنوان مثال شرکت ماهان پذیرش کودکان تنها را فقط با داشتن کارت UM انجام می دهد. این کارت باید تمام طول پرواز به گردن کودک آویزان باشد. هنگامی که قصد دارید کودکان خود را تنها به سفر بفرستید باید درباره قوانین بلیط هواپیما برای کودکان تنها آشنایی داشته باشید. انجام مراحل زیر برای والدین و قیم قانونی کودک ضروری است.

  • حداقل ۴۸ ساعت پیش از پرواز بلیط کودک را دریافت نمایید. تاریخ صدور بلیط باید مربوط به دو روز قبل از پرواز باشد.
  • ۲ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید و کارهای مربوط به پذیرش و پر کردن تعهد نامه ها را انجام دهید.
  • با کودکتان صحبت کنید که هنگام رسیدن به مقصد باید با کمک مهماندار از پرواز خارج شود.
  • مهماندار ارشد در طول پرواز وظیفه دارد به بهترین شکل از کودک مراقبت کند تا سالم به مقصد برسد و در طول پرواز خدمات مورد نیاز کودک را به او ارائه نماید.
  • اگر والدین نتوانند خودشان برای بردن کودک به فرودگاه اقدام کنند و کودک را به همراه یکی از آشنایان به فرودگاه بفرستند، باید حتماً رضایتنامه کتبی و رسمی به فرد مورد نظر بدهند.
  • قبل از پرواز کودک باید یک فرم ویژه توسط والدین تکمیل شود که دارای نام و نام خانوادگی کودک، شماره پرواز، سن کودک و تاریخ پرواز باشد.
  • در صورتی که کودک هرگونه بیماری خاصی مانند آلرژی، صرع یا آسم دارد باید در این فرم قید شود.
  • ارائه شماره تماس آدرس و سایر اطلاعات مربوط به شهر مبدأ و مقصد در تعهد نامه توسط والدین ضروری است.
  • در صورت داشتن بیماری خاص برای کودک سرویس ویژه درخواست می شود.

 

توجه: نرخ بلیط هواپیما برای کودکان تنها معادل افراد بزرگسال محاسبه می شود.

توصیه هایی برای پرواز کودک تنها

هنگامی که کودکان ۵ تا ۱۲ ساله به تنهایی قصد پرواز داشته باشند، باید به این نکات و توصیه ها توجه کنید تا در طول پرواز برای آن ها مشکل ایجاد نشود.

  • حتما مقداری پول نقد در کیف کودکتان قراردادی دهید. چرا که ممکن است به هر دلیلی نیاز به پول داشته باشد.
  • چمدان فرزند خود را مرتب بچینید تا در صورت نیاز بتواند آن را باز کند و وسایل خود را بردارد.
  • هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد، کودک تنها در صورتی می تواند از فرودگاه خارج شود که مدارک مورد نظر تایید و فرم تکمیل شده توسط والدین کنترل شود.
  • قبل از پرواز دقت کنید که کودک خواب کافی داشته باشد تا در طول پرواز دچار مشکل نشود.
  • کودکانی که دارای بیماری هستند یا در طول پرواز دچار استرس می شوند، در برخی از شرکت‌های هواپیمایی مانند ماهان پذیرفته نمی شوند.
  • مهماندار ارشد در طول پرواز باید مراقب کودک باشد. بنابراین نگران این نباشید که کارت UM را از گردن خود دربیاورد.
  • وسایل ارزشمند، طلا و یا جواهرات گرانبها را نزد کودک خود نگه ندارید.
  • همراه کودک باید سی دقیقه پس از پرواز نیز در فرودگاه مقصد بماند. چرا که ممکن است پرواز با تاخیر انجام شود.
  • اگر بتوانید یک تلفن همراه معمولی برای کودک تهیه کنید تا در طول پرواز همراه داشته باشد، بهتر است. چرا که می توانید با او تماس بگیرید و از حال او باخبر شوید.
  • هنگام خرید بلیط هواپیما برای کودک به صورت تک نفره ساعات اولیه صبح را انتخاب کنید تا اگر پرواز به هر دلیلی کنسل شد یا تاخیر داشت، هنگام رسیدن به مقصد با مشکل مواجه نشود.
  • فهرستی از شماره تماس والدین و اطرافیان را تهیه کنید و در لباس کودک یا چمدان او قرار دهید تا در صورت لزوم با شما تماس گرفته شود.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۵ سال

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر پنج سال به دو صورت محاسبه می‌شود.

  1. اگر سن کودک زیر 2 سال باشد، قیمت بلیط برابر با بلیط هواپیما برای نوزاد محاسبه می‌شود. این قیمت حدود ۱۰% از کل مبلغ بلیط بزرگسال است که آن هم به عنوان حق بیمه دریافت می‌شود.
  2. اگر سن کودک از 2 سال بیشتر باشد، هنگام خرید بلیط های سیستمی، قیمت آن از ۵۰ تا ۸۵% محاسبه می شود. این قیمت در شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت است.

نکته: اگر قصد خرید بلیط هواپیما چارتر برای کودکان زیر 5 سال را داشته باشید، هیچ تفاوتی بین قیمت بلیط هواپیما کودکان با فرد بزرگسال وجود ندارد و باید مبلغ یکسانی بپردازید.

 

هزینه بلیط کودک در هواپیما

قیمت بلیط کودک در هواپیما اولین نکته ای است که هنگام سفر با کودکان به ذهن ما می رسد. چرا که اغلب ما توقع داریم خرید بلیط برای کودکان رایگان باشد، اما شرکت‌ های هواپیمایی قوانین خاصی دارند و با توجه به سن کودک در بلیط هواپیما قیمت بلیط را تعیین می‌کنند.

به این صورت که هنگام خرید بلیط پرواز به صورت سیستمی بلیط نیم بها هواپیما برای کودکان محاسبه می‌شود و تنها نصف قیمت بلیط بزرگسال دریافت می شود.

اما همانطور که در بخش های پیش اشاره کردیم برخی از شرکت‌های هواپیمایی تا از ۵۰ تا ۸۵% کل مبلغ را برای کودکان دریافت می کنند.

 

شرایط بلیط هواپیما برای کودکان

شرایطی که برای بلیط هواپیمای کودک وجود دارد فقط سن کودک است. نسبت به سن کودک شما قیمت های متفاوتی پرداخت می کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها است؟ در پاسخ به این سوال می توانیم به شرکت هواپیمایی کیش ایر اشاره کنیم. چرا که این شرکت هواپیمایی بلیط نیم بها برای کودکان در نظر گرفته است.

 

بلیط هواپیما برای کودکان زیر دو سال

قیمت بلیط برای کودکان زیر 2 سال چه بلیط سیستمی باشد و چه بلیط چارتری، ۱۰ درصد بهای یک بلیط بزرگسال است. یعنی شما فقط ۱۰ درصد از مبلغ بلیط بزرگسال را برای کودک خود می پردازید.

بد نیست بدانید که خرید بلیط چارتری برای کودکان زیر دوسال کاملاً رایگان است و هیچ هزینه ای برای بلیط های چارتری زیر دوسال به جز بیمه دریافت نمی شود. چرا که کودکان زیر دوسال جزو نوزادان محسوب می شوند و شرکت های چارتر کننده بلیط های نوزاد را رایگان عرضه می کنند.

نکته: در نظر داشته باشید که این قیمت ها قیمت بلیط هواپیما داخلی برای کودکان است.

حداقل سن برای خرید بلیط هواپیما

حداقل سن برای خرید بلیط هواپیما کودکان دو سال است چرا که کودکان زیر دو سال نوزاد محسوب می شوند. اما اگر سن کودک از دو سال بیشتر باشد با توجه به قوانین شرکت های هواپیمایی مبالغ متفاوتی برای بلیط دریافت می شود.

 

سخن پایانی

هنگام سفرهای هوایی کودکان نیز مانند افراد بزرگسال به بلیط و صندلی نیاز دارند. اگر چه برای نوزادان صندلی جداگانه در نظر گرفته نمی شود، اما هنگام خرید بلیط باید حدود ۱۰ درصد از مبلغ کل بلیط را به عنوان بیمه برای نوزادان بپردازید. اگر سن کودک از ۲ تا ۱۲ سال باشد، قیمت بلیط با توجه به سیاست های شرکت های هواپیمایی متفاوت است به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو بلیط داخلی و خارجی برای کودکان می‌ توانید به سایت پته مراجعه نمایید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید