شرایط حمل حیوانات با هواپیما چیست

از سفر بدانید
شرایط حمل حیوانات با هواپیما چیست

اگر صاحب حیوان خانگی باشید حتما می دانید چقدر جدایی و دوری از حیوانتان میتواند سخت باشد، حتی اگر آنها را به مطمئن ترین فردی که میشناسید بسپارید. مهاجرت یا سفر به شهر یا کشوری دیگر این جدایی را سخت تر هم خواهد کرد. اگر دنبال راه حلی برای این موضوع هستید، باید بگوییم شرکت‌های هواپیمایی راهی پیش رو گذاشتند که میتوانید با خیال راحت حیوان دلبندتان را همراه خود به هرجا که میخواهید، سفر داخلی یا خارجی ببرید و دیگر مجبور نیستید ناراحتی دوری از آنها را تحمل کنید. شرایط حمل حیوانات با ماشین یا قطار ممکن است کمی سخت باشد. بهترین راه برای همسفر شد حیوانتان با شما، خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی است. هر ایرلاین قوانین خاص خودش را برای حمل حیوانات با هواپیما دارد که این قوانین در هر کشور متفاوت است. اگر به زودی مسافر مقصد داخلی یا خارجی هستید و دنبال راهی برای به همراه بردن حیوانتان هستید، باید بدانید شرایط حمل حیوانات با هواپیما چیست و در ایران چه قوانینی دارد.

راه های حمل حیوانات با هواپیما

درست است از امکان همراه داشتن حیوانتان در سفر گفتیم ولی این به این معا نیست که میتوانید زمانی که در هواپیما هستید را با بازی با حیوانتان سپری کنید! به جز ایرلاین هایی مثل لوفتانزا و هواپیمایی ترکیه، ورود حیوانات به کابین ممنوع است. شرایط حمل حیوانات با هواپیما در ایران، بسته به کشور مقصد، متفاوت است. حتما قبل از سفر قوانین و مقررات ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید با دقت مطالعه کنید و در صورت لزوم یا ابهام با آن‌ها تماس بگیرید تا از جزئیات بیشتر اطلاع پیدا کنید و به موقع جا به جایی حیوانتان به دردسر نیفتید.

برای حمل حیوانات زنده با هواپیما ۲ راه وجود دارد:

1-حمل حیوان با هواپیما از طریق پایانه های مسافربری (همراه)

در روش همراه، برای حیوان بلیط تهیه میشود، به ‌عنوان همراه مسافر پذیرش و با همان پرواز سفر می‌کند؛ اما این موضوع به‌معنای ورود حیوان به قسمت کابین و قرار گرفتن در مسافر نیست. حیوانتان را در بخش پذیرش در پایانه مسافری فرودگاه تحویل میدهید. سپس به بخش بار منتقل میشود و در فرودگاه مقصد، در سالن دریافت بار میتوانید تحویل بگیرید. این روش تنها مخصوص حیوانات خانگی اهلی است. لازمه حمل حیوانات از این طریق، دریافت کد AVIH یا “سرویس حمل موجود زنده” از دفتر آژانس هواپیمایی است.

 

2-حمل حیوان از طریق پایانه های باربری ( غیر همراه/ کارگو ‚ فریت )

اگر به هر علتی نتوانید حیوان خانگی خود را از طریق روش همراه ارسال کنید، یا ممکن است ایرلاین از پذیرفتن حیوان خانگی شما معذور باشد یا اگر وزن قفس حیوانتان از ۵ کیلوگرم بیشتر باشد، شرکت هواپیمایی برای حمل حیوان از طریق پایانه‌ های باربری (غیر همراه) خدمات کارگو ارائه می‌ دهد. از طریق این سرویس حيوان اهلی یا وحشی شما در پايانه باربری پذيرش و درفرودگاه مقصد به شما يا شخصی كه در بارنامه معرفی شده, در محل ترخیص بارنامه تحويل داده می شود.
یکی از شرایط حمل حیوانات با هواپیما، در روش کارگو این است که حیوان خانگی تان با شما پرواز می‌ کند اما با این تفاوت که قفس حیوان در قسمت بار هواپیما(کارگو) قرار می‌ گیرد، بنابراین جای نگرانی نیست چرا که دمای این قسمت با توجه به شرایط حیوانات تنظیم شده، بنابراین حیوان خانگی تان هم سفر راحتی را تجربه خواهد کرد.

اگر نمی دانید کدام راه را برای حمل حیوان تان انتخاب کنید، پیشنهاد ما روش دوم است، چراکه این روش برای حمل حیوان بسیار مطمئن‌ تر و از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر از روش همراه است.

البته باید بدانید شرایط و قوانین حمل حیوانات با هواپیما به برخی از کشورها مانند دبی، عمان و انگلیس تنها از روش غیرهمراه امکان پذیر است.
علاوه بر تمام این موارد صرف نظر از اینکه بار دیگری به عنوان بار دستی یا چمدان همراه خود دارید باید هزینه حیوان خود را به صورت جداگانه پرداخت کنید که در ادامه به بررسی هزینه‌های آن می‌ پردازیم.

شرایط حمل حیوانات با هواپیما

حمل حیوانات با هواپیما در ایران

هر یک از شرکت‌های هواپیمایی قوانین خاصی را برای حمل حیوانات در نظر می‌گیرند. در کشور ایران قوانین سازمان دامپزشکی به مسافران اجازه حمل حیوانات در کابین هواپیما را نمی‌دهد.

همان‌ طور که می‌ دانید داشتن حیوانات خانگی و گرداندن آن‌ ها در مکان‌ های عمومی ممنوع است. به همین خاطر بردن سگ، گربه و پرندگان داخل کابین هواپیما در پروازهای داخلی ممنوع است؛ اما بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی، مسافران می‌توانند در طول پرواز دو قلاده سگ یا گربه و ۱۰ عدد پرنده را در قسمت بار هواپیما با خود حمل کنند. البته این حیوانات باید شرایط لازم را داشته باشند و شرایط آن‌ها قوانین پرواز را نقض نکند. در غیر این صورت امکان حمل آن‌ها با هواپیما وجود ندارد.

در پروازهای خارجی قوانین راحت‌ تری برای حمل حیوانات خانگی وجود دارد، اما در کشور ایران این‌ طور نیست و اگر شما قصد دارید در پروازهای داخلی، حیوان خانگی خود را نیز همراه داشته باشید، باید به ضوابط ایرلاین و سازمان هواپیمایی کشور پایبند باشید.

چه حیواناتی را با هواپیما می توان حمل کرد؟

  • حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، خرگوش، سنجاب، پرنده و… (به ‌روش همراه یا کارگو)
  • حیوانات دریایی مانند میگو، خرچنگ، ماهی آکواریوم و… (به‌ روش کارگو)
  • حیوانات زینتی خاص مانند طوطی، قناری، کبوتر، ماهی زینتی و… (به‌ روش کارگو)
  • چهارپایان مانند گوسفند، گاو، اسب، شتر و… (به‌ روش کارگو)
  • نمونه‌های خاص جانوری برای نگه‌داری در باغ‌وحش مانند شیر، خرس، پلنگ، فیل و… (به‌ روش کارگو)
  • حیوانات سیرک‌های بین‌المللی (به‌ روش کارگو)
  • حیوانات رو به انقراض (به‌ روش کارگو)
  • دوزیستان با خواص درمانی مانند زالوها (به‌ روش کارگو)
  • سگ‌های آموزش‌دیده پلیس یا سگ‌های زنده‌یاب (به‌ روش کارگو)

شرایط بردن گربه داخل کابین هواپیما

شرایط حمل گربه داخل هواپیما

حیوانات خانگی مانند گربه، می‌ توانند به‌ صورت همراه صاحبان خود یا بدون همراه و به‌ صورت کارگو با هواپیما سفر کنند. البته حمل گربه با هواپیما داخلی در شرکت‌ های هواپیمایی داخلی امکان‌ پذیر نیست. چرا که طبق قوانین سازمان دامپزشکی، امکان جابجایی حیوانات در داخل کابین هواپیما وجود ندارد. البته بهتر است قبل از پرواز، با شرکت هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید و جزئیات مربوط به شرایط حمل حیوانات خانگی را به‌ صورت دقیق سؤال کنید.

یکی از نکاتی که هنگام حمل حیواناتی مانند گربه باید به آن‌ها توجه کنید، این است که بچه‌ های گربه برای پرواز حداقل باید 7 هفته داشته باشند. در غیر این صورت نمی‌ توان آن‌ ها را با هواپیما حمل کرد.

برخی از شرکت‌ های هواپیمایی خارجی مانند لوفت هانزا، ترکیش ایرلاین، هواپیمایی امارات و قطر، اجازه بردن حیوان خانگی به داخل کابین هواپیما را به صاحبان آن‌ ها می‌ دهند؛ اما تضمینی نیست که شما هم بتوانید گربه یا سایر حیوانات خانگی خود را به داخل کابین هواپیما ببرید. پس باید حتماً قبل از پرواز، درباره این مسئله صحبت کنید و مجوز لازم را بگیرید.

نحوه بردن سگ داخل کابین هواپیما

نحوه بردن سگ داخل هواپیما

قوانین حمل حیواناتی مانند سگ داخل کابین هواپیما در ایرلاین های داخلی مشابه است. هیچ‌یک از ایرلاین های داخلی اجازه ورود قفس سگ به داخل کابین هواپیما را نمی‌دهند؛ اما در پروازهای خارجی، بعضی از ایرلاین ها هستند که این امکان را به مسافران می‌ دهند تا در صورت سالم بودن حیوان و استفاده از قفس مناسب، آن را به همراه خود داخل کابین هواپیما ببرند. البته این در صورتی است که حیوان برای سایر مسافران خطری نداشته باشد و آرامش آن‌ ها را به هم نزند!

در صورتی‌ که قصد دارید با هواپیما پرواز کنید و نگران حمل سگ خانگی خود در طول پرواز هستید، می‌ توانید هنگام تهیه بلیط، شرایط خود را با دفاتر فروش بلیط هواپیمایی مطرح کنید و پس از اطلاع یافتن از قوانین ایرلاین مربوطه، اقدامات لازم برای پرواز با حیوان را انجام دهید.

نحوه حمل پرنده با هواپیما داخلی

مسافران پروازهای داخلی می‌توانند در طول پرواز، ۱۰ قطعه پرنده را با خود حمل کنند. البته این پرندگان باید در قفس مخصوص و در قسمت بار هواپیما با استفاده از روش کارگو حمل شوند.

نکته: معمولاً اجازه حمل حیوانات و پرندگانی که از لحاظ مادی و معنوی ارزش بالایی دارند، در شرکت‌ های هواپیمایی داده نمی‌ شود.

  • سعی کنید قبل از سفر هوایی پرنده را به قفس مورد نظر عادت دهید تا در طول پرواز کمتر اذیت شود.
  • حتماً قبل از پرواز ناخن‌ ها و نوک پرنده را کوتاه کنید تا در صورت بروز مشکل، آسیبی به کسی وارد نکند.
  • یک هفته قبل از پرواز، ویتامین‌ها و رژیم غذایی پرنده را تنظیم کنید و او را تقویت کنید.
  • بهتر است کف قفس پرنده باز باشد. چراکه بستن کف قفس به دلایل امنیتی امکان‌ پذیر نیست و ممکن است در طول پرواز برای شما مشکل ایجاد شود.
  • حتماً قبل از پرواز، به پرنده آب و غذای کافی بدهید.
  • معمولاً قفس پرندگان در حال پرواز با یک پارچه یا پتو پوشانده می‌ شود تا پرندگان احساس ترس نداشته باشند و غریبی نکنند.

به‌ طور کلی رعایت قوانین ایرلاین، برای افرادی که قصد حمل پرندگان یا سایر حیوانات خانگی با هواپیما را دارند، ضروری است.

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

هزینه حمل حیوانات با هواپیما بر روی اضافه بار تعیین و محاسبه خواهد شد. عوامل مختلفی در تعیین هزینه حمل حیوانات تاثیر گذار است، از جمله: وزن، نوع حیوان و همچنین وزن قفس این قیمت را تعیین خواهند کرد.

محاسبه هزینه حمل پرنده‌های خانگی به این صورت است که وزن پرنده با قفس ضربدر ۴ می‌شود و در مورد حیوانات خانگی و اهلی مجموع وزن حیوان همراه با قفسشان را در ۲ ضرب می‌کنند تا مبلغ اضافه بار مشخص شود. البته هزینه کارگزاری هم به این مبلغ اضافه کنید.

مدارک مورد نیاز برای حمل حیوانات با هواپیما

از آنجایی که حمل حیوانات با هواپیما شرایط به خصوصی دارد، تاکید میکنیم حتما با ایرلاینی که بلیط خود را از آن تهیه کرده اید صحبت کنید و تمام نکات و مدارک لازم را از آنها بپرسید. در جمع آوری و همراه داشتن مدارکی که برای تحویل حیوانتان نیاز است حتما دقت لازم را داشته باشید.

مدارک لازم برای حمل حیوانات در پرواز های داخلی

  • اصل شناسنامه حیوان
  • گواهینامه معتبر از دامپزشکی بین المللی(تنها برای سفرهای خارجی لازم است)، مدارک واکسیناسیون حیوان و تایید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه
  • اصل فیش پرداخت کرایه حمل
  • تکمیل فرم مخصوص انجام امور

مدارک لازم برای حمل حیوانات در پروازهای خارجی

برای حمل حیوانات در پروازهای خارجی باید علاوه بر مدارکی که در بالا برای پروازهای داخلی ذکر کردیم مدارک دیگری را هم همراه داشته باشید. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک مربوط به انگل‌شناسی
  • گواهی تیتر هاری معتبر
  • اصل گواهی بهداشتی بین‌المللی

نکته: توجه داشته باشید قوانین شرکت های هواپیمایی هر روز آپدیت می شوند بنابر این برای اینکه برای حمل حیوانات خود در اخرین لحظه دچار مشکل نشوید پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به فرودگاه مدارک یاد شده را چک کنید و با فرودگاه مورد نظر در تماس باشید.

 

آیا امکان خرید بلیط هواپیما برای حیوانات هست؟

یکی از ملزومات سفر انسان با هواپیما، خرید بلیط است، اما آیا برای حمل حیوانات با هواپیما نیز باید بلیط تهیه کنیم؟ این سؤالی است که برای همه افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، پیش می‌ آید.

مسافران پرواز می‌ توانند برای حیوان خانگی خود نیز بلیط هواپیما تهیه کنند، اما رعایت قوانین ایرلاین و در نظر گرفتن شرایط پرواز از مواردی است که هنگام خرید بلیط برای حیوان‌ های خانگی باید به آن توجه داشته باشند.

یکی از اصلی‌ ترین قوانین این است که مسافران اجازه این را ندارند که حیوان را به همراه خود داخل کابین هواپیما ببرند.

مسافران باید حیوان را به همراه بار، به بخش مربوطه تحویل دهند و در مقصد آن را تحویل بگیرند. این افراد باید هنگام خرید بلیط برای خودشان، از طریق دفاتر فروش، برای حیوانات نیز جا رزرو کنند و از طرف شرکت هواپیمایی تأییدیه لازم را دریافت نمایند. حیوانات نیز مانند انسان‌ ها در طول پرواز باید مدارک شناسایی خود را داشته باشند که در بخش‌ های قبلی به آن‌ ها اشاره نمودیم.

در کدام ایرلاین داخلی ورود حیوانات خانگی مجاز است؟

شرکت هواپیمایی ماهان تنها ایرلاین داخلی است که امکان حمل حیوانات خانگی، آن‌ هم از طریق کارگو را به مسافران می‌ دهد.

در صورتی‌ که قصد دارید با ایرلاین های دیگر پرواز کنید، بهتر است از قبل، درخواست خود را مبنی بر حمل حیوان مطرح کنید. چرا که ممکن است به دلیل مشخص نبودن سیستم رزرواسیون با درخواست شما موافقت نشود و یا قوانین آن‌ ها برخلاف خواسته شما باشد.

شرایط پذیرش حیوان خانگی در هواپیما

قوانین حمل حیوانات زنده با هواپیما، از بخشنامه های فرودگاهی و دولتی مدام در حال تغییر است، پس اگر قصد دارید حیوانتان با شما همسفر شود بهتر است قبل از هر اقدامی، از تمامی شرایط و قوانین فرودگاه ها و ایرلاین ها اطمینان حاصل کنید. بخشی از شرایط مهم در این قسمت عنوان شده است:

  • مسافر باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرواز با ایستگاه مبدا تماس گرفته, تا از موارد و مشکلات احتمالی اطمینان پیدا کند.
  • کد AVIH (سرویس حمل موجود زنده) را هنگام تهیه بلیط از دفتر آژانس هواپیمایی دریافت کنید.
  • پذیرش حیوانات در فرودگاه زمان‌بر است؛ از این‌رو حداقل سه ساعت قبل از پروازهای بین‌المللی و حداقل دو ساعت قبل از پروازهای داخلی در فرودگاه حضور داشته باشید.
  • اگر قرار است بچه سگ یا گربه با هواپیما حمل شود، باید ۱۰ هفته از تولد آنها گذشته باشد (این زمان در بعضی از کشورها ۱۲ هفته در نظر گرفته‌ شده است)محدودیت حمل حیوان برای هر مسافر حداکثر دو قلاده سگ یا گربه و ۱۰ عدد پرنده تزئینی است.
  • تا چند ساعت پیش از پرواز، غذای سبک به حیوان بدهید تا در طول پرواز اذیت نشود.
  • فراموش نکنید که در پروازهای بیشتر از ۲ ساعت، آب و غذا به میزان کافی برای حیوان بگذارید.
  • برخی از ایرلاین‌ها ممکن است حیوانات پرخاشگر، بیمار، حیوان با بوی تند یا با ظاهر ناسازگار، حتی حیوانات بسیار گران‌قیمت را نپذیرند در این مورد حتما چند روز زودتر پیگیری کنید.

قفس مناسب برای حمل حیوانات چطور است؟

قوانین حمل حیوانات با هواپیما

شرکت‌های هواپیمایی که مجوز ورود حیوانات به هواپیما را می‌دهند در بین قوانین خود، دارا بودن قفس را برای حیوانات ضروری می‌دانند؛ اما قفس مناسب برای حمل حیوانات باید چطور باشد تا توسط شرکت‌های هواپیمایی مورد تائید قرار بگیرد؟

اگر حیوان خانگی شما یک حیوان مادر است و می‌ خواهید این حیوان را همراه با بچه‌ هایش سوار هواپیما کنید، می‌ توانید برای مادر و سه تا از بچه‌ ها یک قفس تهیه کنید.

سن بچه‌ ها نیز نباید از شش ماه بیشتر باشد و وزن آن‌ ها حدود ۲ کیلوگرم باشد؛ بنابراین قوانین بسیار سختی برای حمل حیوانات با هواپیما و تهیه قفس برای آن‌ ها وجود دارد.

اگر بخواهید به‌صورت هم‌ زمان چند حیوان کوچک را داخل یک قفس حمل کنید، نهایتاً می‌ توانید سه حیوان که وزن آن‌ ها ۲ کیلوگرم است و حداکثر سن آن‌ها ۱۲ هفته باشد، داخل یک قفس قرار دهید. هنگام تهیه قفس به نکات مورد نظر ایرلاین توجه کنید. چرا که در فرودگاه امکان جا به جایی حیوانات با هر قفسی وجود ندارد.

معمولاً در پت شاپ ها قفس‌ های مخصوص حمل حیوانات در پرواز با هواپیما، وجود دارد و شما می‌ توانید آن‌ ها را به‌ راحتی تهیه کنید. قفس حمل حیوانات در طول پرواز باید شرایط زیر را داشته باشد.

  • اندازه قفس به‌ گونه‌ ای باشد که حیوان خانگی به‌ راحتی داخل آن بایستد و استراحت کند.
  • قفس باید دارای تهویه هوای مناسب باشد.
  • قفس حیوانات خانگی، باید محکم و مطمئن باشد.
  • دارا بودن قفل محکم برای قفس حمل حیوانات، ضروری است.
  • قفس حیوانات باید چرخ داشته باشد تا به‌ راحتی در قسمت بار هواپیما و فرودگاه جا به جا شود.
  • تمام اطلاعات مربوط به حیوان خانگی مانند نام، مشخصات، نشانی و شماره تماس صاحب آن، باید روی قفس وجود داشته باشد.
  • در صورتی‌ که حیوان، برای کارکنان هواپیمایی خطری ایجاد می‌ کند (مانند گازگرفتگی) باید به آن‌ ها اطلاع دهید.
  • هنگام قرار دادن حیوان خانگی داخل قفس، قلاده یا پوزه‌ بند حیوان را بازکنید.

قوانین حمل حیوانات با هواپیما

شرکت‌های هواپیمایی، در شرایط و قوانین حمل حیوانات با هواپیما، با یکدیگر متفاوت هستند، از این‌رو، باید قبل از سفر از تمام جزئیات و قوانین حمل حیوانات با هواپیما در ایرلاین مورد نظر خود مطلع شوید تا مشکلی در حمل حیوان خانگی برای شما ایجاد نشود. در بیشتر ایرلاین‌ها به‌دلیل مسائل ایمنی، بازرسی خارج از اختیارات هواپیمایی و عدم کنترل حیوان‌ها در مواقع اضطراری، ورود حیوان خانگی به کابین مسافری مجاز نیست و شما باید حیوان خانگی خود را داخل قفس مخصوص به بخش بار بسپارید.

برخی از کشورها مثل انگلیس، امارات متحده عربی، قطر و بحرین، به دلیل زیاد بودن حیوانات خانگی در این کشور، اجازه ورود حیوان خانگی از طریق هواپیما را به شما نمی‌دهند، در این مورد باید حیوانتان را با روش  Cargo ارسال کنید.

همانطور که قبل تر گفتیم، قوانین ایرلاین‌ها برای حمل حیوانات باهم متفاوت است. برای مثال بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی در ایران، هر مسافر مجاز به همراه داشتن حداکثر دو قلاده سگ یا گربه و 10 عدد پرنده است. البته این نکته را فراموش نکنید که در ایرلاین‌های داخلی امکان به همراه بردن حیوانات به داخل کابین وجود ندارد. اگر حیوان شما اندازه‌ و وزن مورد تایید ایرلاین را داشته باشد، با رعایت شرایط خاص می‌توانید آن را به قسمت حمل بار بسپارید و در انتهای پرواز او را تحویل بگیرید.

اما اگر پرواز خارجی در پیش دارید، علاوه بر قوانین بین‌المللی، از قوانین کشور مقصد هم باید اطلاعات داشته باشید.

  • در قطر حمل حیوانات خانگی از طریق همراه و غیر همراه (کارگو) امکان‌پذیر است. ورود گربه و سگ به داخل کابین مجاز نیست؛ اما مسافر می‌تواند یک عقاب یا قرقی در کابین کلاس پروازی اقتصادی به‌همراه داشته باشد.
  • در اکثر ایرلاین‌های اروپایی، ورود حیوان خانگی به کابین مسافر ممنوع است.
  • در ایرلاین لوفت هانزا آلمان و ایرلاین‌های ترکیه، حمل حیوانات خانگی از دو طریق همراه و کارگو امکان‌پذیر است. همچنین ورود حیوان خانگی به کابین مسافر در صورتی‌که وزن حیوان به‌همراه قفس کمتر از هشت کیلوگرم باشد، امکان پذیر است.

نکاتی که در حمل حیوانات با هوایپما باید بدانید

اگر قصد سفر در تابستان دارید، پرواز در شب یا صبح زود ر انتخاب کنید چرا که شرایط هوا ملایم و بهتر است. برای سفر در زمستان از پروازهای در طول روز استفاده کنید چراکه شرایط حمل حیوانات با هواپیما در این زمان بهتر است.
همچنین پیشنهاد میکنیم، خرید قفس را  به روز آخر واگذار نکنید، چند روز زودتر قفس را خریداری کنید و اجازه دهید حیوان به آن عادت کند. اگر اسباب‌بازی محبوبی دارد، همراهش، به داخل قفس قرار دهید، این کار استرس جابه‌جایی و سفر را راحت‌تر  و قابل تحمل تر می‌کند.
قبل از پرواز حتما از قوانین حمل حیوانات با هواپیما ایرلاین مورد نظرتان اطمینان پیدا کنید زیرا هر کدام دارای استثنائاتی هست مانند هواپیمایی ماهان که از پذیرش حیوانات گران قیمت، پرخاشگر، بیمار و حیوانات دارای بوی زننده را پذیرش نمی‌کند.

 

سوالات متداول

10 تا 12هفته، بسته به قوانین کشور مقصد

قفسی که برای حمل حیوان خود انتخاب می‌کنید، باید مستحکم و دارای قفل باشد، همچنین فضای کافی برای حرکت حیوان و دارای منافذ تهویه هوا باشد.

در ایرلاین‌های داخلی بر اساس وزن حیوان و قفس به‌صورت تعرفه اضافه بار در نظر گرفته می‌شود. برای اطلاع از نحوه محاسبه هزینه حمل حیوانات با هواپیما مقاله را مطالعه کنید.

شناسنامه یا گذرنامه حیوان، مدارک واکسیناسیون معتبر، اصل برگه پرداخت کرایه حمل حیوان از جکله مدارک مورد نیاز برای حمل حیوانات با هواپیما است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید