کدام پروازهای داخلی و خارجی لغو شدند؟

از سفر بدانید حمل و نقل
کدام پروازهای داخلی و خارجی لغو شدند؟

در طی تنش های پیش آمده، برخی پروازهای داخلی و خارجی کنسل شدند. برخی از این پروازها توسط شرکت هواپیمایی داخلی و برخی دیگر توسط کشورهای خارجی لغو شدند. اما به نقل از ایسنا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد ازعان داشت تمام محدودیت های پروازی فرودگاه مهرآباد و امام خمینی لغو شد و تمام پروازها به حالت عادی خود بازگشت. در ادامه این مطلب از پته به بررسی پروازهای داخلی و خارجی لغو شده در روزهای گذشته می پردازیم.

بنا به اطلاع سازمان اطلاعات هواپیمایی کشور کلیه پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح ۲۷ فروردین لغو گردید. اما برای اطلاع از جزيیات پروازهای داخلی و خارجی لغو شده در ادامه این مطلب همراه ما شید.

 

کدام پروازهای داخلی ایران لغو شدند؟

لغو پروازهای تهران به مقاصد مختلف در چند روز اخیر کنسل شدند اما این موضوع تنها به تنها یا لغو پروازهای مشهد منجر نشد بله تنش های منطقه موجب لغو پروازهای فرودگاه مهرآباد به بسیاری از مقاصد شد. هواپیمایی کرمان نیز اعلام کرد تمام پروازهای استان کرمان (کرمان، بم، رفسنجان، جیرفت و سیرجان) تا اطلاع ثانوی لغو شد. البته به نقل از روابط عمومی فرودگاه های کشور تمام پروازهای مهرآباد، اصفهان، شیراز، بوشهر، ایلام، کرمان، سنندج و پروازهای فرودگاه های غرب کشور کنسل شدند. فرودگاه شهید دستغیب شیراز نیز تمام پروازهای داخلی و خارجی خود را تا اطلاع بعدی کنسل کرده است.

 

پروازهای کدام فرودگاه لغو شده است؟

  • پروازهای خارجی تهران فرودگاه مهرآباد به طور کلی کنسل شدند.
  • برخی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به صورت رفت و برگشت، هر دو کنسل شدند.
  • فرودگاه مشهد نیز به غرب و جنوب کشور تمام پروازهای خود را کنسل کرده است. بر اساس سایت اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد، پروازهای فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به مقاصد تهران، آبادان، عسلویه، ارومیه و همچنین اصفهان کنسل شدند ولی پروازها به مقاصد بوشهر، تبریز و رشت با تاخیر همراه است. با وجود اینکه برخی مقاصد به صورت مشخص لغو پرواز یا تاخیر پرواز داشتند اما پروازهایی از مشهد هم بودند که پروازشان را با تاخیر انجام دادند که از جمله آن ها پرواز مشهد به یزد در ساعت ۱۰:۲۰ بود.
  • پروازهای فرودکاه های استان کرمان به طور کلی تا اطلاع بعدی کنسل هستند
  • پروازهای داخلی و خارجی به مقصد شیراز و از مبدا شیراز به سایر مقاصد کنسل شده است.

توجه: توصیه می کنیم تمام مسافران قبل از عزیمت به سمت فرودگاه حتما یا با شماره تلفن 199 تماس بگیرند و یا از طریق سایت اطلاعات پرواز در مورد عدم کنسلی یا تاخیر پرواز خود مطمئن شوید.

 

لغو پروازهای خارجی به ایران

اکثر کشورهای هم مرز با ایران و اسرائیل (ترکیه، عراق و …) پروازهای هوایی خود را به این دو کشور برای حفظ امنیت مسافران خود لغو کردند. همچنین ایران و اسرائیل تا کاهش تنش ها پروازهای خود را به مقاصد داخلی و خارجی محدود و یا لغو کرده اند. لغو پروازهای خارجی فرودگاه امام نیز به دلیل همین تنش ها بود و تا اطلاع ثانوی پرواز به این مقاصد خارجی صورت نمی گیرد.

پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) تا ساعت ۶ صبح ۲۷ فروردین باطل شد.

مدیرعامل فرودگاهی امام خمینی اعلام داشت، براساس اطلاعیه صادر شده از سازمان هواپیمایی کشوری تا ساعت ۶ صبح فردا (دوشنبه ۲۷ فروردین) کلیه پروازها لغو شده است؛ و در صورتی که این هشدار تمدید نشود، پروازهای روزهای آتی برقرار و طبق ساعت و روز مقرر انجام خواهد شد و در صورت تمدید شدن، پروازها لغو می شود. همچنین از طریق لینک زیر می توانید برای مشاهده آخرین وضعیت پروازهای خارجی استفاده کنید: https://www.ikac.ir/flight-status

پرواز کدام کشورها لغو شده است؟

از جمله پروازهای خارجی لغو شده در ایران، پروازهای ترکیه به مقصد ایران و به مقصد ترکیه دو طرفه است. از جمله کشورهایی که پروازهای خود را کنسل کرده اند، می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کویت: کویت ایزو پروازهای ورودی و خروجی خود را محدود کرده است و از مسیرهای هوایی جایگزین و آرام تر برای پرواز استفاده می کند.
  • مصر: دولت مصر پروازهای خود به مقاصد اردن، عراق و لبنان را تا اطلاع ثانوی کنسل کرده است.
  • عراق: اداره هوانوردی عراق اعلام داشت با توجه به شرایط فعلی حریم هوایی خود را بسته است.
  • لبنان: حریم هوایی لبنان تا اطلاع ثانوی روی تمام پروازهای داخلی، خارجی و عبوری بسته شد.
  • اردن: دولت اردن نیز حریم هوایی خود را به روی پروازهای داخلی، خارجی و عبوری بسته است.
  • امارات: شرکت هواپیمایی امارات بسیاری از پروازهای خود را لغو کرده است؛ همچنین خطوط هوایی الاتحاد مستقر در ابوظبی اعلام کرد پس از بسته شدن حریم هوایی اردن، عراق، مصر و عربستان صعودی پروازهای اروپا و آمریکای شمالی خود را تغییر مسیر داد.
  • ترکیه: ترکیه تمام پروازهای خود به ایران را لغو کرد و فعلا حریم هوایی خود را به روی تمام پروازها بسته است.

نکته قابل توجه: تمام پروازهای خطوط هوایی ترکیه به مقاصد تهران، اصفهان، شیراز، مشهد که روز قبل قصد ورود به ایران را داشتند در اخرین لحظه تغییر مسیر داده و به ترکیه بازگشند.

لغو پروازهای داخلی ایران

پرواز کدام ایرلاین های خارجی لغو شده است؟

برخی از ایرلاین های خارجی اعلام کردند که در تاریخ ۲۶ و ۲۷ فروردین پروازها به مبدا و مقصد ایران را کنسل کرده‌اند. در این میان برخی دیگر از ایرلاین ها عنوان کردند که پروازهای مبدا و مقصد ایران با تاخیر انجام می شود.

  • شرکت هواپیمایی خارجی لوفت هانزا، پروازهای خود از آسمان ایران و اسرائیل را لغو کرد.
  • ترکیش ایرلاین و پگاسوس، پروازها به مقصد کشورهایی همچون عراق، اردن، لبنان و البته ایران به دلیل تنش های موجود و بسته شدن حریم هوایی بسیاری از کشورهای همسایه ایران و اسرائیل، لغو کرد.
  • پروازهای شرکت هواپیمایی Ajet، به مقاصد ایران و عراق از فرودگاه صبیحه و گوکچن در استانبول لغو شدند.
  • شرکت هواپیمایی ایرفرانس، یونایتد و بریتیش ایرویز، ۲ پرواز خود به اسرائیل، ایران و همچنین کشورهای هم جوار که حریم هوایی خود را بسته اند، لغو کردند.
  • شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا نیز روز گذشته اعلام کرد که به‌طور موقت پروازهای بین پرت و لندن را تغییر داده است.

از کجا بفهمیم پروازمان کنسل شده است؟

برای اینکه متوجه شوید که پرواز امروز یا روزهای آینده کنسل شده است یا خیر، با وبسایتی که بلیط هواپیما خود را از آن خریده اید تماس بگیرید؛ این اولین و بهترین کار ممکن است تا بفهمید آیا پروازتان کنسل شده است. وارد سایت فرودگاده مبدا یا مقصد خود شوید و آخرین وضعیت پرواز را مشاهده کنید. بیشتر فرودگاه ها مانند فرودگاه بین المللی امام خمینی، وبسایت خود را دارند و موارد مهم را در سایت اطلاع رسانی می‌کنند. ایمیل و شماره پیامکی که با آن بلیط خود را خریداری کرده‌اید را بررسی کنید، معمولا در زمان لغو یا کنسلی پرواز اطلاع رسانی می‌شود. با ایرلاینی که بلیط خود را از آن خریدید، تماس بگیرید و آخرین وضعیت پرواز را جویا شوید. با انجام موارد گفته شده از کنسلی یا لغو شدن پروازها داخلی و خارجی مطلع خواهید شد.

کلام آخر

به دلیل اعلام لغو یا تاخیر برخی از پروازها به مبدا و مقصد ایران، پیشنهاد می کنیم حتما قبل از خرید بلیط هواپیما و یا حرکت به سوی فرودگاه از انجام شدن پرواز مطمئن شوید. در صورتی که به هر دلیل تمایل داشتید بلیط هواپیما خود را از پته کنسل کنید، وارد حساب کاربری خود در پته شوید و اطلاعات سفر خود را وارد کنید. (راهنمای کنسلی بلیط هواپیما از پته) پس از ثبت درخواست کارشناسان پته با شما تماس خواهند گرفت. آیا شما هم اقدام به کنسلی بلیط هواپیما در این شرایط کردید؟ و یا تجربه لغو پرواز را داشتید؟ نظرات و دیدگاه های خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر همراه هان سایت به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید