جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

تهران، پایتخت ایران، شهری بزرگ و پرجمعیت است که جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. بسیاری از این جاذبه ها در نزدیکی ایستگاه های مترو قرار دارند و دسترسی به آنها با استفاده از مترو آسان است. در ادامه، به معرفی برخی از جاهای دیدنی نزدیک مترو تهران می پردازیم.

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

جاهای دیدنی تهران و تفریحات تهران به دلیل وسعت و ازدحام جمعیت معمولا اغلب افراد را از گردش و تفریح باز می دارد؛ این در حالی است که با استفاده از مترو شما می توانید به راحتی به تمام مکان های گردشگری مدنظرتان در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه دسترسی داشته باشید. در ادامه این مطلب با معرفی جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو همراه ما باشید.

جاهای دیدنی نزدیک خط ۱ مترو تهران

مترو خط ۱ مهم ترین و پر جاذبه ترین مترو در تهران است. این خط طولانی با ایستگاه های متعدد که اطراف آنها پر از جاذبه متنوع است شمال تهران و میدان تجریش را به نقاط جنوبی مانند کهریزک متصل می کند. در ادامه در هر ایستگاه از مترو خط ۱ توقف می کنیم و جاذبه هایش را به شما معرفی می کنیم.

ایستگاه جوانمرد قصاب

در اطراف این ایستگاه پر از مکان های تاریخی و تفریحی و رفاهی است. اگر از ایستگاه و در خیابان دستواره حرکت کنیم پس از طی کردن ۸۰۰ متر به بقعه جوانمرد قصاب می رسیم. این بقعه که تاریخچه جالبی دارد آرامگاه شخصی نیمه افسانه ای است. همچنین مجتمع خلیج فارس که در نزدیکی این ایستگاه قرار دارد مناسب خرید شما است. شهر بازی خانواده، آرامگاه بی بی زبیده و برج طغرل از دیگر جاذبه های تماشایی اطراف این ایستگاه اند که بازدید از آنها بسیار جذاب است.

جاهای دیدنی نزدیک مترو جوانمرد قصاب

ایستگاه ترمینال جنوب

این ایستگاه شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین ایستگاه خط ۱ محسوب می شود. چسبیده به ایستگاه بوستان و شهربازی بعثت قرار دارد که می توانید برای قدم زدن و پیاده روی عصرگاهی این مکان را انتخاب کنید. همچنین خیابان شوش در فاصله ۱کیلومتری از این ایستگاه است که مناسب خرید مقرون به صرفه انواع لوازم آشپزخانه است. اگر کمی از این ایستگاه فاصله بگیرید در فاصله ۲ کیلومتری از ایستگاه به خانه پدری فروغ فرخزاد و بازار تهران خواهید رسید.

ایستگاه میدان محمدیه

رستوران وکیل التجار یکی از محبوب ترین رستوران های تهران به حساب می آید. این رستوران در فاصله چند قدمی از میدان محمدیه قرار گرفته است. معماری فضای این رستوران بسیار دیدنی و متعلق به ۱۰۰ سال پیش است. از دیگر جاذبه های نزدیک این ایستگاه می توان به کاروانسرای خانات اشاره کرد. این کاروانسرا هم که تاریخچه ۱۳۰۰ ساله دارد پر از رستوران و بازارچه کوچک و بزرگ است مناسب قدم زدن در دل تاریخ است. اما اگر به تاریخ علاقه دارید باید بگوییم خیابان مولوی که یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است در حوالی ایستگاه میدان محمدیه قرار دارد. کاسبان این خیابان بیشتر پارچه فروش هستند و کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس و باغ و خانه ایلچی در این خیابان شلوغ و زنده قرار گرفته است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
صفر تا صد راهنمای سفر به تهران

ایستگاه خیام

در حوالی ایستگاه خیام امام زاده سید ناصرالدین آرمیده است. این آرامگاه که یکی از مکان های دیدنی تهران به شمار می آید چسبیده به ایستگاه مترو خیام است. همچنین در نزدیکی ایستگاه خیابان ۱۵ خرداد است و می توانید برای خرید و چشیدن غذاهای خیابانی لذیذ این منطقه راهی این خیابان شوید. هنگام جست و جو در کوچه پس کوچه های ۱۵ خرداد مراقب موقعیت مکانی خود باشید چرا که دور شدن و گم شدن در این خیابان آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

ایستگاه ۱۵ خرداد

همواره اسم خیابان ۱۵ خرداد همراه با بازارگردی مطرح می شود. این خیابان پر از بازارهای عمده فروشی و خرده فروشی اجناس مختلف است. اما در عین حال اگر در ایستگاه ۱۵ خرداد از مترو پیاده شدید پیشنهاد می کنیم ابتدا به بازدید کاخ گلستان و ساختمان دادگستری بروید. این کاخ که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد با معماری بی نظیر خود دل هر بازدید کننده ای را می برد. همچنین برای شکم گردی در این خیابان سری به یکی از رستوران های شمشیری، مسلم و شرف الاسلامی بزنید این رستوران ها از معروف ترین رستوران های این خیابان و تهران به حساب می آیند.

جاهای دیدنی نزدیک مترو ایستگاه ۱۵ خرداد

ایستگاه امام خمینی

از موزه بانک سپه تا موزه پست و از پارک شهر تا سر در باغ ملی همه و همه در حوالی این ایستگاه قرار دارد. این خیابان پر از موزه های زیبا و مکان های جذاب و دیدنی است. یکی از در های ورودی کاخ گلستان هم در این خیابان قرار گرفته است. موزه عبرت، موزه علی اکبر صنعتی، موزه ملک، موزه ایران باستان، ساختمان وزارت امور خارجه و میدان مشق نیز در نزدیکی این ایستگاه قرار گرفته است. این ایستگاه که به موازات خیابان ناصر خسرو قرار گرفته پر از اغذیه سرا های خیابانی نیز هست. این ایستگاه با جا به جایی بیش از نیم میلیون مسافر شلوغ ترین ایستگاه تهران است.

ایستگاه سعدی

این ایستگاه مخصوص دوستداران کیف و کفش و چرم است. ایستگاه سعدی در نزدیکی خیابان سپهسالار قرار گرفته است. این خیابان که یکی از خیابان های بافت قدیم تهران است پر از مغازه های فروش کیف و کفش به شمار می آید. در کنار بازارگردی این خیابان پر از ساختمان ها و عمارت های سنتی و قدیمی است. عمارت مسعودیه، مدرسه سپه سالار و مدرسه دهخدا از جاذبه های تاریخی نزدیک این ایستگاه به حساب می آیند. کافه های سنتی مانند کافه نادری حس نوستالژِی را درونتان زنده می کند. همچنین خیابان لاله زار و کوچه برلن نیز در نزدیکی این ایستگاه است.

ایستگاه دروازه دولت

این ایستگاه در نزدیکی موزه پمپ بنزین دروازه دولت است. این موزه که پر از ماشین های کلاسیک جذاب است نحوه کار پمپ بنزین ها در دهه های گذشته را به نمایش می گذارد. همچنین گالری آب انبار نیز در نزدیکی این ایستگاه و در فاصله ۲۲۰ متری آن قرار گرفته است. همچنین می توانید از کارخانه آرگو که یک کارخانه آبجو سازی بوده و امروزه به عنوان موزه هنرهای معاصر تبدیل شده بازدید کنید.

ایستگاه طالقانی

موزه استکبار شناسی همان سفارت سابق آمریکا در فاصله چند قدمی ایستگاه طالقانی قرار گرفته است. این ساختمان که به تازگی تحت عنوان موزه قابل بازدید شده مکانی جالب برای بازدید و متوجه شدن اتفاقات در ابتدای انقلاب در این ساختمان است. از مکان های دیدنی دیگر نزدیک این ایستگاه می توان به پارک و خانه هنر، موزه شهدا، کلیسای ارتدوکس ( مریم مقدس) یونانی، کلیسای سنت نیکولاس نیز اشاره کرد. بهتر است تا وقت بیشتری برای گردش در این ایستگاه کنار بگذارید چون پر از جاذبه هایی است که ممکن است بازدید از آنها به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

جاهای دیدنی نزدیک مترو تهران ایستگاه طالقانی

ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه مصلی

این دو ایستگاه که در فاصله کمی از هم قرار گرفته اند بیشتر برای اقامه نماز جمعه به کار می روند. همچنین مصلی تهران سالانه میزبان نمایشگاه های گوناگونی است. نمایشگاه کتاب که عاشقان مطالعه را از سرتاسر کشور به سمت خود می کشاند هر سال در مصلی برگزار می شود و از طریق این دو ایستگاه و در فاصله چند قدم و بدون ترافیک می توانید خود را به این مکان برسانید.

ایستگاه شهید همت

این ایستگاه در نزدیکی دو جاذبه مربوط به جنگ تحمیلی است. موزه دفاع مقدس و گنبد دفاع مقدس دو جاذبه نزدیک ایستگاه مترو همت است. همچنین با اندکی پیاده روی می توانید به باغ کتاب برسید و از این مکان هم بازدید کنید. همچنین ایستگاه حقانی نیز به جاذبه های ایستگاه همت راه دارد و فاصله این دو ایستگاه مانند شهید بهشتی و مصلی نزدیک به هم است.

ایستگاه شهید حقانی

این ایستگاه نزدیک به یکی از جذاب ترین پارک های تهران است. پارک آب و آتش با مجموعه های مختلفی مانند سالن آمفی تئاتر، گنبد مینا، فود کورت چوبی و فود کورت جزیره و همچنین با مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع در حوالی ایستگاه شهید حقانی قرار گرفته است. همچنین پل طبیعت نیز در حوالی این ایستگاه و ایستگاه همت قرار دارد و می توان این دو ایستگاه را مکان خوبی برای گشت و گذار مقرون به صرفه در تهران نام گذاری کرد. در یک عصر دل انگیز به پارک آب وآتش بروید و از کافه و فواره های موزیکال این پارک زیبا بهره مند شوید. همچنین یکی از مخوف ترین اتاق فرار های تهران در این پارک قرار دارد و اگر عاشق بالا رفتن آدرنالین هستید در پارک آب و آتش در جستجوی اتاق فرار احضار باشید.

جاهای دیدنی تهران ایستگاه حقانی

ایستگاه قلهک

این ایستگاه مخصوص عاشقان سینما است. یکی از محبوب ترین سینما های تهران یعنی سینما فرهنگ در حوالی این ایستگاه قرار دارد. همچنین پردیس سینمایی قلهک نیز در نزدیکی همین ایستگاه بنا شده است. موزه شهید مطهری که از سال ۱۳۸۶ دایر شده و بیشتر آثار ایشان را گردآوری کرده نیز در حوالی همین ایستگاه قرار دارد. همچنین خانه موزه بهشتی نیز از دیگر مکان های دیدنی اطراف این ایستگاه است. یکی از شعبه های کافه وی و کافه کاریز نیز در نزدیکی این ایستگاه قرار گرفته است.

ایستگاه صدر

بولینگ عبدو از قدیمی ترین مراکز تفریحی تهران در نزدیکی ایستگاه صدر قرار گرفته است. مجموعه تفریحی چمران امروزه با خدماتی مانند شهربازی سرپوشیده، بولینگ، سینما، فود کورت و استخر همگی در حوالی این ایستگاه هستند و می توانید یک روز سرشار از تفریحات سالم را در این مجموعه از طریق مترو تهران تجربه کنید. همچنین این مجموعه یکی از به روز ترین باشگاه های ورزشی با امکانات کامل را در خود جای داده و برای انجام تمرین های ورزشی شما مناسب است.

ایستگاه قیطریه

در این ایستگاه می توانید از فرهنگ غنی پایتخت لذت ببرید. دو باغ موزه جذاب در حوالی این ایستگاه قرار دارند که این ایستگاه را به فرهنگی ترین ایستگاه مترو تهران بدل کرده است. باغ موزه انتظامی و باغ علاء السلطنه یا انجمن خوشنویسان تهران در حوالی ایستگاه قیطریه قرار گرفته است. در باغ علاء به صورت دوره ای نمایشگاه های مختلف برگزار می شود اما محیط زیبای این باغ و کافه چای بار یکی از بهترین کافه های تهران که در این باغ متعلق به قاجاریه قرار گرفته می تواند یک روز زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

جاها دیدنی مترو تهران ایستگاه قیطریه

ایستگاه تجریش

این ایستگاه پر از مکان های دیدنی متعدد و زیبا است. تعداد زیادی از موزه های تهران از این ایستگاه در دسترس هستند و همچنین امام زاده صالح و بازار تجریش نیز در حوالی این ایستگاه قرار دارند. خانه موزه نیما یوشیج، خانه موزه سیمین دانشور، موزه دکتر حسابی، موزه زمان، موزه موسیقی و باغ موزه هنر ایرانی از مجموعه مکان های تاریخی و فرهنگی نزدیک به این ایستگاه هستند. همچنین کاخ سعد آباد و باغ فردوس و کوچه ذغالی ها نیز از این ایستگاه در دسترس است.

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط ۲

در خط دو مترو، غرب تهران به سمت شرق می رسد. ابتدای این خط فرهنگسرا و انتهای آن فلکه دوم صادقیه است که در غرب و شرق قرار گرفته اند. در ادامه جاذبه های نزدیک به ایستگاه های این خط را با هم بررسی می کنیم.

ایستگاه صادقیه

سفر با مترو را از سمت غرب تهران و ایستگاه صادقیه شروع می کنیم. در حوالی ایستگاه صادقیه بوستان ستارخان قرار گرفته است. بخش هایی از این بوستان لوازمی استاندارد و مناسب بازی کودک قرار گرفته و می توانید با خانواده برای تفریح به این بوستان بروید. همچنین در کنار بوستان ستارخان یک بازار سنتی زیر پل ستارخان وجود دارد. پارچه ها و پوشاک زنانه موجود و با قیمت مناسب در این بازار مردم تهران را از نقاط مختلف به سمت این بوستان می کشاند. مرکز خرید گلدیس یکی دیگر از اماکن تفریحی و تجاری نزدیک به بوستان ستارخان است. فروشگاه های این مجتمع تجاری ۱۳ طبقه ای  پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، کیف و کفش، فروش موبایل، چرم فروشی، لوازم آرایشی و لوازم ورزشی مختلفی را برای فروش عرضه می کنند. همچنین پاساژ سمرقند و مجتمع خرید کوروش نیز برای علاقمندان به بازار گردی در اطراف این ایستگاه قرار دارد.

ایستگاه نواب

پاساژ گردون در نزدیکی ایستگاه نواب یکی از مراکز خرید مناسب برای ساکنان غرب تهران محسوب می شود. همچنین موزه جنگی تیمورتاش و خانه موزه شهیدان اقبالی نیز در نزدیکی این ایستگاه قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های شهری این منطقه می توان به تونل توحید اشاره کرد که سوژه بیشتر عکاسان خیابانی به حساب می آید.

جاهای دیدنی نزدیک ایستگاه نواب تهران

ایستگاه دانشگاه امام علی (ع)

خیابان امام خمینی که نزدیک به ایستگاه دانشگاه امام علی (ع) قرار دارد دارای چندین جاذبه دیدنی است. در فاصله ۳۰۰ متری و فقط با طی کردن ۵ دقیقه پیاده روی به موزه قرآن می رسید. یک موزه دیدنی که نسخه های دست نویس قرآن را از قرن چهارم هجری تا قاجاریه جمع آوری کرده است. در فاصله ۱۵۰ متری از موزه قرآن، کاخ مرمر قرار گرفته یکی از زیبا ترین کاخ ها با معماری شگفت انگیز و دلربا که چشمانتان را مسحور خود می کند. برای رفتن به کاخ مرمر از روز قبل باید اقدام به رزرو بلیط کنید و شناسه پیگیری را درب کاخ تحویل دهید. خانه موزه مقدم دیگر جاذبه تاریخی و دیدنی این ایستگاه است. وجود رنگ های شاد و آینه کاری و حوض زیبا در این خانه روحیه شما را چند برابر خواهد کرد.

ایستگاه حسن آباد

ایستگاه حسن آباد دقیقا زیر میدان حسن آباد قرار گرفته است. این میدان در ابتدا خانه بوده و رفته رفته با فروش قسمت های مختلف آن به میدان تبدیل شده است. دور تا دور میدان حسن آباد سنگفرش است و امکان تردد وسیله نقلیه در آن وجود ندارد و بهترین راه برای رسیدن به این میدان مترو حسن آباد است. در فاصله ۷ دقیقه ای از مترو حسن آباد خیابان سی تیر قرار گرفته است. این خیابان که قسمتی از تاریخچه پایتخت محسوب می شود پر از جاذبه گردشگری است. عرضه غذاهای خیابانی ابتدا در سی تیر آغاز شد و این خیابان پر از غذاهای گوناگون با ادویه های جذاب است. همچنین وجود کنیسه یهودیان و کلیسای مسیحیان در سی تیر یکی دیگر از القاب این خیابان را خیابان ادیان نام گذاری کرده است. اگر به پیاده روی علاقه مند هستید مسیر جذاب سی تیر شما را به موزه ایران باستان، کنیسه حییم، کلیسای پتروس مقدس و سر در باغ ملی متصل خواهد کرد. البته پیش تر اشاره کردیم بازدید از کلیسا و سر در باغ ملی از ایستگاه امام خمینی هم امکان پذیر است.

در مجاورت ایستگاه ملت به خیابان اکباتان و عمارت مسعودیه یکی از زیبا ترین کاخ های تهران می رسیم. بازدید از معماری زیبا و ظرافت بسیار زیاد این عمارت و همچنین حوض و باغ زیبای بیرون از آن زمان را از دستتان خارج می کند. این منطقه به عنوان مرکز پایتخت شناخته می شود و پر از خانه ها و عمارت های قدیمی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ایستگاه بهارستان

فاصله دو ایستگاه بهارستان و ملت زیاد نیست. در واقع هر جاذبه ای که در حوالی این دو ایستگاه قرار دارد با اندکی پیاده روی می توان به آن دسترسی داشت و عمارت مسعودیه را هم می توان از همین ایستگاه هم بازدید نمود. اما مجلس مشروطه و موزه هنرهای ملی جاذبه های نزدیک و جذاب ایستگاه بهارستان به حساب می آیند. موزه هنرهای ملی در درون ساختمان وزارت ارشاد قرار گرفته که می توان در ساعات اداری از این مکان بازدید کرد. همچنین باغ نگارستان دیگر جاذبه نزدیک به ایستگاه مترو بهارستان است. بازدید از خانقاه صفی علی شاه که با باغ نگارستان فاصله کمی دارد هم پس از دیدن باغ خالی از لطف نیست و مناظر جالبی دارد.

جاهای دیدنی نزدیک ایستگاه بهارستان

ایستگاه جانبازان ( گلبرگ )

جاذبه نزدیک به این ایستگاه یکی از جاذبه های جدید و کمتر به آن توجه شده است. در فاصله ۵۰۰ متری و با چند دقیقه پیاده روی در خیابان گلبرگ به باغ موزه مینیاتوری می رسید. این باغ موزه که در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد ۱۳ اثر تاریخی و دیدنی ایران را که در مقیاس کوچک تر ساخته شده به نمایش می گذارد. بازدید از این مکان رایگان است و ماکت ها از ظرافت و جزئیات خوبی برخوردار هستند. یکی از نکات جالب این باغ موزه قرار گیری آثار مطابق با نقشه ایران است و طبیعت اطراف هر اثر مشابه طبیعت واقعی آن مکان طراحی شده است.

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط ۳

این خط مترو شمال شرقی تهران را به جنوب غربی آن متصل می کند. مشابه دیگر خطوط مترو در حوالی ایستگاه های این خط هم جاذبه های دیدنی زیادی قرار گرفته به آن اشاره می کنیم. معرفی این خط مترو را از ایستگاه های بالایی و محدوده شمال شرقی تهران آغاز می کنیم.

ایستگاه حسین آباد

یک بنای تاریخی کمتر شناخته شده که تصمیمات مهمی در آن گرفته شد در حوالی ایستگاه حسین آباد قرار دارد. عمارت عین الدوله در مجاورت ایستگاه حسین آباد است. این عمارت که ویلای ییلاقی عین الدوله وزیر قاجاری بود یکی از مناظر دیدنی در این منطقه است. در هنگام جنگ جهانی دوم روزولت، استالین و چرچیل در این عمارت جلسه برگزار کردند و یکی از تصمیمات مهم دوران جنگ که روی تاریخ جهان تاثیرگذار بود در ساختمان این عمارت گرفته شد. بازدید از این عمارت رایگان است و بخش هایی از این عمارت برای عموم قابل بازدید نیست.

ایستگاه شهید قدوسی

در نزدیکی این ایستگاه خیابان پالیزی و رستوران های معروف داخل این خیابان قرار دارد. همچنین این ایستگاه نزدیک به پاساژ اندیشه یکی از مراکز خرید مقرون به صرفه پایتخت است. با اندکی پیاده روی از این ایستگاه به موزه رضا عباسی نیز می رسید. این موزه یکی از موزه های غنی و پر مفهوم تهران به شمار می رود. ساختمان این موزه درست مقابل دانشکده برق خواجه نصیر قرار گرفته است. درون موزه تالار های مختلف از نقاشی و خوشنویسی تا سفالینه هایی با قدمت بیش از چهار قرن پیش از میلاد وجود دارد.

جاهای دیدنی نزدیک مترو قدوسی تهران

ایستگاه میدان ولیعصر ( عج )

دور تا دور میدان ولیعصر مراکز بازرگانی و تجاری مختلف قرار دارد. این میدان که در خیابان ولیعصر، طولانی ترین خیابان خاورمیانه قرار گرفته یکی از پاتوق های مناسب برای خرید و قدم زدن به حساب می آید. سینما های قدس، آفریقا و استقلال هم دور میدان قرار گرفته و میدان تا تئاتر شهر فاصله کمی دارد. در ضلع شرقی میدان پاساژ ها و مغازه های الکترونیکی قرار دارند و مابقی قسمت های میدان عمدتا از مغازه های فروش پوشاک تشکیل شده است و در فاصله ۱ کیلومتری از میدان نیز پارک لاله، موزه فرش و موزه هنرهای معاصر قرار گرفته است. البته این جاذبه ها از خط ۶ و ایستگاه لاله فاصله کمتری دارند.

ایستگاه مهدیه

خانه فروغ فرخزاد در چند قدمی ایستگاه مهدیه و در فاصله ۲۰۰ متری از این ایستگاه قرار گرفته است. این خانه که به ثبت ملی رسیده امروزه قابل بازدید برای علاقه مندان و می توانند از این خانه دیدن کنند. همچنین مزار فروغ فرخزاد در آرامستان ظهیرالدوله قرار گرفته که نزدیک ایستگاه تجریش در خط یک مترو است.

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط ۴

برای معرفی جاهای دیدنی اطراف خط ۴ از ایستگاه های شرقی به سمت غرب تهران می رویم. در این خط شماری از بنا های دیدنی تهران قرار گرفته است.

ایستگاه ابن سینا

اگر سریال عاشقانه شهرزاد را دیده باشید با خانه موزه معین آشنایی کامل دارید. این خانه موزه در فاصله ۴۰۰ متری از ایستگاه ابن سینا قرار دارد. قرار گرفتن در بافت تاریخی تهران باعث شده تا این مکان به لوکیشن مناسبی برا تولید فیلم و سریال های تاریخی و قدیمی تبدیل شود. این خانه که از ادغام شدن خانه معین و استاد امیر جاهد به شکل امروزی درآمده دارای فعالیت های گوناگون است. در این بنا سالن های آموزش موسیقی و خوشنویسی و موزه قرار گرفته است. اگر اهل شعر و ادب هستید این خانه به بهشت شما تبدیل خواهد شد.

جاهای دیدنی نزدیک ایستگاه مترو ابن سینا تهران

ایستگاه فردوسی

در حوالی میدان فردوسی ایستگاه مترو فردوسی قرار دارد. اگر در این میدان به سمت جنوب بروید به کوچه تمدن یکی از لوکیشن های جذاب عکاسی می رسید. همچنین اطراف میدان پر از مغازه های تجاری و کافه های قدیمی متعدد است. همچنین در سمت شمالی این میدان کوچه کوشک مصری قرار دارد. این کوچه قدیمی پر از بناهای تاریخی و سنتی است. هتل بین‌المللی فردوسی یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهران، کاخ شهربانی،‌ عمارت قزاقخانه،‌ ساختمان وزارت امور خارجه و… در این کوچه قرار گرفته است.

 

ایستگاه تئاتر شهر

همان طور که از اسم ایستگاه مشخص است این ایستگاه در مجاورت ساختمان تئاتر شهر قرار گرفته است. این ایستگاه بهترین راه دسترسی به تئاتر شهر و کافه های اطراف آن به شمار می رود. یکی از شعبه های کافه لمیز از بهترین کافه های تهران نیز در حوالی این ساختمان قرار دارد و عمارت رو به رو و تالار وحدت نیز در نزدیکی این ایستگاه قرار گرفته اند.

ایستگاه میدان آزادی

یکی از شلوغ ترین ایستگاه های خط چهار ایستگاه آزادی است. این ایستگاه که نزدیک به برج آزادی یکی از نماد های تهران است چشم اندازی زیبا به این برج دارد. در زیر برج آزادی موزه ای وجود دارد که اشیاء باستانی زیادی با قدمت هخامنشی را مورد بازدید عموم قرار داده است.

ایستگاه ارم سبز

باغ وحش و شهربازی ارم در مجاورت ایستگاه ارم سبز قرار دارد. باغ وحش و شهربازی ارم یکی از زیبا ترین و معروف ترین مراکز تفریحی تهران است که آسان ترین راه بازدید از این مکان از طریق مترو و ایستگاه ارم سبز امکان پذیر شده است.

جاها یدیدنی تهران نزدیک ایستگاه مترو ارم سبز

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط ۵

این خط در امتداد خط ۲ تهران قرار گرفته و تا کرج ادامه دارد. تعدادی از ایستگاه های خط ۵ در تهران قرار دارد که در حوالی خود جاذبه های گردشگری دارند که در ادامه به معرفی این ایستگاه ها خواهیم پرداخت.

ایستگاه ورزشگاه آزادی

عاشقان فوتبال و مسابقات ورزشی به خوبی این ایستگاه را می شناسند. ایستگاه ورزشگاه آزادی در حوالی این ورزشگاه که محل بازی دو تیم پر تماشاگر استقلال و پرسپولیس قرار گرفته است. همچنین نمایشگاه هوانوردی نیز در نزدیکی این ایستگاه قرار دارد و اگر دارید به تماشای مسابقه ای می روید اندکی زودتر در محل حاضر باشید تا امکان بازدید از این نمایشگاه هم برایتان فراهم شود.

ایستگاه چیتگر

ایستگاه چیتگر به یکی از ورودی های پارک جنگلی چیتگر نزدیک است. البته از ایستگاه ایران خودرو نیز می توانید با این پارک جنگلی دسترسی پیدا کنید. اگر با پیاده روی مشکلی ندارید با ۱۵ دقیقه قدم زدن نیز می توانید به مجموعه تفریحی اوپارک برسید.

جاهای دیدنی ایستگاه چیتگر

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط ۶

یکی از خطوط تازه تاسیس تهران ایستگاه های خط ۶ است. بیشتر ایستگاه های این مترو همچنان راه اندازی نشده اند اما به زودی ایستگاه های بیشتری برای رفاه مردم پایتخت و جا به جایی آسان تر راه اندازی خواهد شد. این خط قسمت هایی از غرب را به شرق تهران متصل می کند.

ایستگاه دولت آباد

این ایستگاه نزدیک به خوشمزه ترین و پر ادویه ترین اغذیه سراهای تهران است. منطقه دولت آباد که بیشتر مهاجران عراقی ساکن در پایتخت هستند غذاخوری های معروف و مطابق با فرهنگ و سنت آن کشور را عرضه می کنند. محبوب ترین غذای این منطقه شاورما مخصوص عراقی است که بسیار لذیذ و خوش طعم است. همچنین این منطقه پر از غذاهای خیابانی مانند کبه، پاکوره، فلافل و سمبوسه است.

ایستگاه پارک لاله

ایستگاه پارک لاله دسترسی مردم به این پارک را ساده تر از هر زمانی کرده است. این پارک که در منطقه ترافیکی قرار دارد مسیر دسترسی دشوار تری از طریق خودرو دارد. در گذشته از طریق ایستگاه ولیعصر به این پارک دسترسی وجود داشت اما مقداری فاصله بین این پارک و ایستگاه ولیعصر وجود داشت. امروزه با بازگشایی این ایستگاه مسیر دسترسی به پارک لاله و بلوار کشاورز بسیار کوتاه تر شده است. لوکیشن

جاهای دیدنی ایستگاه مترو لاله تهران

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط ۷

دیگر خطوط تازه تاسیس تهران خط ۷ است. این خط که جنوب شرق تهران را به شمال غرب متصل می کند در مسیر خود ایستگاه هایی نزدیک به جاهای دیدنی تهران دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ایستگاه برج میلاد

این ایستگاه به دلیل نزدیکی به برج میلاد فعال و افتتاح شد. از طریق این ایستگاه می توانید به بازدید یکی دیگر از نماد های تهران بروید. در برج میلاد می توانید از گالری هنر دیدن کنید. همچنین این ایستگاه به پارک پردیسان و و شهربازی نزدیک به آن نیز دسترسی آسانی دارد. لوکیشن

ایستگاه بوستان گفتگو

مترو تهران در نزدیکی اکثر پارک های این شهر ایستگاه دارد. بوستان گفتگو نیز از این نظر دارای ایستگاه مترو است. اما این بوستان جنبه های دیگری نیز برای بازدید دارد. نمایشگاه گل و گیاه و چندین جشنواره فصلی و نمایشگاه های شهرداری در محل این بوستان فعالیت می کنند که امکان بازدید از آنها از طریق مترو و ایستگاه بوستان گفتگو راحت تر از هر زمانی شده است.

 

سخن پایانی

در این مطلب تمام جاهای دیدنی تهران را بر اساس نزدیکی به ایستگاه های مترو مختلف تهران مشخص کردیم. امیدواریم بتوانید با استفاده از این راهنما بازدیدی مقرون به صرفه و سریع از جاذبه های دیدنی تهران داشته باشید.

از این که با ما تا انتهای این مطلب همراه بودید سپاسگزاریم.

سوالات متداول

خط ۱ مترو با ایستگاه های متعدد جاذبه های دیدنی بیشتری را قابل دسترس و بازدید کرده است.

ایستگاه های شهید بهشتی و مصلی و ایستگاه های شهیدان حقانی و همت در خط یک و در خط دو ایستگاه های ملت و بهارستان در فاصله کمی از هم قرار گرفته اند.

ایستگاه مترو امام خمینی در خط یک شلوغ ترین ایستگاه مترو تهران است.

ایستگاه امام خمینی و ۱۵ خرداد بیشترین جاذبه گردشگری را در حوالی خود دارند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید