جاهای دیدنی قشم در شب های پر ستاره

ایرانگردی قشم هرمزگان
جاهای دیدنی قشم در شب های پر ستاره

جاهای دیدنی قشم در شب یک طرف و سایر جاذبه ‌های گردشگری دیگری که می‌ توانید در طول روز آن ها را ببینید، یک طرف! جزیره قشم در تاریکی شب به قدری متفاوت و شگفت انگیز می‌ شود که تا نبینید باور نمی‌کنید. بازدید از سواحل زیبای قشم در شب، دره ستارگان و بسیاری از جاهای دیگر که قرار است به شما معرفی کنیم، بهترین خاطرات زندگی‌تان را خواهند ساخت.

قشم شب کجا بریم؟

بسیاری از مسافران قشم ترجیح می ‌دهند شب‌ ها در مراکز خرید و پاساژ های قشم بگردند تا شب به پایان برسد. اما بعد از تعطیلی مراکز خرید، هنوز هم جاهای زیادی برای دیدن در این جزیره زیبا وجود دارند. از پارک ‌های ساحلی گرفته تا کافه‌ ها و رستوران ‌های جزیره قشم و بعضی جاها مانند دره ستارگان که به معنای واقعی میعادگاه مسافران با ستارگان درخشان آسمان است، جزو بهترین مکان‌ ها برای شبگردی در قشم محسوب می ‌شوند.

 

پارک ‌های ساحلی قشم برای تفریحات شبانه

در این قسمت ابتدا سواحل زیبای جزیره را معرفی و درباره زیباترین پارک‌ های ساحلی قشم برای تفریحات شبانه کمی صحبت می ‌کنیم.

 

پارک زیتون

یکی از پارک‌ های زیبای ساحلی جزیره قشم، پارک زیتون است. قشم دارای خط ساحلی طولانی است. بنابراین وجود پارک ‌های متنوع در ساحل خلیج فارس و جزیره قشم امری بدیهی به نظر می‌ رسد. ساحل زیتون یک ساحل صخره‌ای است که محوطه چمن کاری شده و درختان نخل بسیار زیبایی دارد. افرادی که دوست دارند شب هنگام در ساحل دریا قدم بزنند و به صدای امواج خلیج فارس گوش بسپارند، می ‌توانند در این پارک ساحلی لذت سفرشان را دوچندان کنند. آلاچیق ‌هایی هم در این پارک ساحلی برای نشستن و استراحت کردن وجود دارد.

آدرس: جزیره قشم- خیابان دریا- مقابل تقاطع چارباغ و خیابان دریا- خیابان زیتون- پارک زیتون

پارک زیتون

پارک ساحلی هلر قشم

کمی دورتر از شهر قشم یک روستای بسیار زیبا وجود دارد که با نام روستای هلر شناخته می ‌شود. این روستا ۱۸ کیلومتر از جزیره دور است. بنابراین ساحلی بسیار آرام و مناسب برای تفریحات شبانه دارد. حتی مسافران می ‌توانند در این پارک ساحلی چادر بزنند و شب را در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس سپری کنند.

آدرس: قشم- روستای هلر -تقاطع بلوار ساحلی و وحدت- جنب بازار ماهی فروش‌ ها -پارک ساحلی هلر

 

پارک سینما دریا

پارک ساحلی سینما یکی از پارک‌ های ساحلی معروف جزیره است که نام‌گذاری آن ارتباطی با فیلم‌ های سینمایی یا صنعت سینما ندارد. فقط به خاطر اینکه گردشگران می‌ توانند در این پارک ساحلی به تماشای حرکت شگفت انگیز امواج دریا و جزر و مد آب خلیج بنشینند، این نام را برای پارک ساحلی انتخاب کرده اند. افرادی که تجربه شبگردی در این ساحل را دارند، می ‌دانند که چراغ های جزیره لارک به خوبی از داخل این پارک ساحلی پیدا است و به خاطر اینکه بزرگ‌ترین پارک ساحلی جزیره است، همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است.

آدرس: قشم- انتهای بلوار امام قلی خان- پارک سینما دریا

پارک سینما دریا

کمپ پارک سوزا

۳۹ کیلومتر آن طرف‌تر از جزیره قشم، یک شهر زیبا با سواحل خیره کننده وجود دارد که نامش سوزا است. پارک ساحلی سوزا به خاطر داشتن درختان زیاد نخل و سواحل تمیز و زیبا، محل مناسبی برای کمپ زدن و اقامت شبانه در ساحل است. چشم انداز این ساحل نیز بسیار زیبا است و تمام امکانات رفاهی برای مسافران و تفریحات آبی در این ساحل وجود دارد.

آدرس: قشم- شهر سوزا- بلوار ساحلی- روبروی مسجد علی بن ابیطالب- کمپ پارک سوزا

 

پارک ساحلی آفتاب

کمپ ساحلی آفتاب نیز یکی از پارک‌ های جدید است که در سواحل خلیج فارس ساخته شده است. این پارک ساحلی درست روبروی شهرک آفتاب قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی به محوطه سرسبز این شهرک و همچنین دریا دارد. تفریحات آبی قشم مانند قایق سواری، ورزش ‌هایی مانند والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی هم در این پارک قابل استفاده هستند.

آدرس: قشم -شهرک آفتاب- پارک ساحلی آفتاب قشم

پارک ساحلی آفتاب

 پارک ساحلی لافت

در روستای لافت قشم که اکثر قسمت ‌های آن هنوز بافت سنتی دارند، یک پارک ساحلی قرار گرفته که بسیار جذاب و دیدنی است. این پارک که در بلوار ساحلی روستای لافت قرار گرفته، آلاچیق ‌های خوبی برای اقامت مسافران دارد. همچنین مسافران می ‌توانند در این پارک ساحلی از نزدیک حرکت لنج‌ ها و قایق ‌ها را تماشا کنند و لذت ببرند.

آدرس: قشم- روستای لافت- بلوار اصلی- پارک ساحلی لافت

 

مکان ‌های دیدنی قشم در شب

در بخش قبلی درباره پارک‌ های ساحلی زیبای قشم که می ‌توانید در شب چهره دیگری از آن ها را ببینید، صحبت کردیم. اما بعضی از مکان ‌هستند که جزو زیباترین و بی‌نظیرترین جاذبه ‌های دیدنی در طول روز و شب محسوب می ‌شوند.

 

بام قشم

بام قشم یکی از آن جاهایی است که چه در روز از آنجا دیدن کنید چه شب را برای بازدید از این مکان‌ انتخاب کنید، دست خالی برنمی‌گردید. در بام قشم که نزدیک روستای سلخ و طبل قرار گرفته، فرصت کافی برای دیدن آسمان پرستاره ای را دارید که به دریا می پیوندد. این منطقه که بخشی از ژئوپارک جزیره محسوب می ‌شود، دارای صخره ‌هایی بسیار عظیم با قدمت چند میلیون سال است. بسیاری از گردشگران در روز به این منطقه می ‌روند و علاوه بر دیدن جنگل ‌های حرا قشم، تصاویر خارق‌العاده‌ای را از بالای بام قشم تماشا می ‌کنند.

آدرس: قشم -نزدیک روستای سلخ و طبل -بام قشم

بام قشم

دره ستارگان قشم

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قشم در شب، همین دره ستارگان است. البته روزها هم گشت و گذار در دره ستارگان یک تجربه فوق العاده است. اما اگر می ‌خواهید هرچه تمام‌تر مسحور زیبایی طبیعت قشم شوید، پیشنهاد می ‌کنیم حتماً شب به دره ستارگان بروید. آرامشی که در این دره موج می‌زند، شما را جادو می‌ کند. آب و هوای خنک جزیره و پیاده‌روی در نهایت سکوت و آرامش زیر نور ستارگان درخشان فرصتی است که ممکن است هیچ وقت دیگران را به دست نیاورید.

ممکن است گشت و گذار در دره ستارگان برای بعضی از افراد خوفناک باشد. به همین خاطر است که بعضی از بومیان جزیره به این منطقه، دره ارواح می ‌گویند. اما نگران نباشید راهنما های محلی همیشه در این دره هستند و به مسافران کمک می ‌کنند تا نهایت لذت را از دیدن زیبایی‌ های این دره ببرند.

آدرس: قشم- روستای برکه خلف -دره ستارگان

دره ستارگان قشم

مجتمع تفریحی و گردشگری هامون

اگر تصمیم گرفته‌اید از جزیره قشم به طرف درگهان حرکت کنید در طول مسیر می ‌توانید این مجتمع تفریحی گردشگری را ببینید و از امکانات تفریحی آن نهایت استفاده را ببرید. هر ورزش و تفریحی که فکرش را بکنید در این مجتمع رفاهی وجود دارد. از جت اسکی و بنانا گرفته تا والیبال ساحلی و سوارکاری، در کنار موسیقی زنده‌ای که در این مجتمع تفریحی پخش می‌ شود، شور و هیجان خاصی دارند.

آدرس: قشم -جاده قشم به سمت درگهان- مجتمع تفریحی و گردشگری هامون

 

بندر تاریخی لافت

بندر تاریخی لافت درگذشته یک مرکز دفاعی و نظامی بود. اما امروزه به خاطر داشتن نخل ‌های بلند و ساحل زیبای خود، توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند. بافت تاریخی بندر لافت و خانه ‌هایی که بالای پشت بام آن ها بادگیر های قدیمی وجود دارند، هنگام غروب آفتاب جذابیت بیشتری دارند. بنابراین می ‌توانید برای شبگردی در قشم سری هم به بندر تاریخی لافت بزنید.

آدرس: شمال غربی قشم -بندر لافت

بندر تاریخی لافت

ساحل نقره‌ای قشم

برای دیدن ساحل نقره‌ای باید زحمت بکشید و یک نوک پا به جزیره هنگام بروید. این ساحل بسیار زیبا و درخشان که به خاطر شن‌ های براقش در طول شب هم شگفتی آفرین است، یکی از جاهای دیدنی قشم در شب محسوب می ‌شود. ذرات کانی معدنی که بر اثر فرسایش به پودر های درخشان تبدیل شده اند، باعث زیبایی سحر انگیز ساحل نقره‌ای می شوند.

آدرس: قشم- جزیره هنگام- ساحل نقره‌ای

 

جزیره لارک

سواحل زیبای جزیره لارک نیز جزو جاهای دیدنی قشم محسوب می ‌شود. احتمالاً در پیج ‌های گردشگری اینستاگرام، تصاویری از آب ‌های فسفری و آبی رنگ خلیج فارس را دیده‌اید. اگر تا حالا نمی ‌دانستید این حجم از شگفتی و زیبایی در کدام یک از سواحل ایران قرار گرفته، بد نیست بدانید که جزیره لارک است که این سواحل خوش رنگ و درخشان را دارد. وجود فیتوپلانکتون ‌هایی که آب دریا را به این رنگ در می ‌آورند باعث شده تا بسیاری از گردشگران حتماً در سفر خود به قشم، سری به این جزیره بزنند و اگر شانس با آن ها یار باشد از نزدیک در سواحلی که به رنگ آبی درخشان دیده می ‌شوند، قدم بزنند.

توجه: همیشه بازدید از سواحل لارک ممکن نیست. زیرا به خاطر انجام مانور های نظامی در بعضی از روزها، امکان ورود گردشگران به این جزیره وجود ندارد.

آدرس: قشم- جزیره لارک

جزیره لارک در شب

بازار های قشم و خرید شبانه

افرادی که از تمام جاذبه ‌های گردشگری و جاهای دیدنی قشم در شب، دیدن کرده باشند، ترجیح می ‌دهند وقت خود را در مراکز خرید معروف جزیره بگذرانند و برای خودشان و عزیزانشان خرید کنند. در این بخش به معروفی ارزانترین مراکز خرید قشم و درگهان

می پردازیم که امکان بازدید از آن ها در طول شب هم وجود دارد.

 

سیتی سنتر قشم

سیتی سنتر قشم یکی از بهترین جاها برای تفریحات شبانه خانم ‌ها است. همانطور که می ‌دانید خانم‌ ها عاشق خرید و بازارگردی هستند. به همین خاطر به دنبال مراکز خریدی می ‌گردند که شب ‌ها باز است. این مرکز خرید دارای غرفه ‌های تجاری بسیاری است و دو فاز مجزا دارد. انواع پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه، لوازم خانگی، کیف و کفش، لوازم آرایش، عطر و ادکلن، شکلات، قهوه و هرچه که نیاز داشته باشید را می ‌توانید از این مرکز خرید تهیه کنید.

آدرس: قشم- پایین‌تر از میدان امام قلی خان- بازار سیتی سنتر

سیتی سنتر قشم

بازار بزرگ ستاره قشم

بازارگردی در شب ‌های قشم حال و هوای دیگری دارد. به خصوص اگر بازار بزرگ ستاره را انتخاب کنید که یک بازار بین المللی است. انواع پوشاک، وسایل منزل، عطر و ادکلن کیف و کفش و … را می ‌توانید در این بازار بزرگ پیدا کنید. در بازار ستاره قشم ۷۵۰ فروشگاه وجود دارد که اغلب آن ها تا ساعت ۱۲ شب باز هستند. در این بازار، امکانات تفریحی، رستوران و کافی شاپ هم وجود دارد.

آدرس: قشم- بالاتر از میدان گل ‌ها -بین بازار خلیج فارس و مجتمع فردوسی

 

بازار دریا

یکی از جدیدترین بازار های درگهان قشم، بازار دریا است. امروزه اغلب مسافرانی که به درگهان می ‌روند، حتماً سری به این بازار می ‌زنند. بیشتر فروشگاه‌ های این مرکز خرید در طبقه اول هستند و افرادی که از گشتن و خرید خسته شده باشند، می ‌توانند در رستوران دریا و طبقه دوم این مرکز خرید، کمی استراحت کنند.

آدرس: جزیره قشم –درگهان- میدان انقلاب- بازار دریا

بازار دریا قشم در شب

بازار قدیم قشم

بازار قدیم در مرکز جزیره قرار گرفته و یکی از بازار های قدیمی و سنتی است. بیشتر عمده فروشی ‌های جزیره در این بازار قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر برای خرید اجناس تکی به دنبال مرکز خرید می‌ گردید، فکر نمی ‌کنیم بتوانید چیز خوبی در این بازار پیدا کنید.

آدرس: میدان انقلاب -بازار قدیم درگهان

 

بازار پردیس

بازار پردیس یک مرکز تجاری ۴ طبقه است که برای خرید وسایل تزیینی، منزل، پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و … بهترین مکان است. این بازار نیز روبروی بازار ستاره قشم و بازار فردوسی قرار دارد.

آدرس: چهارراه پردیس- بلوار ولیعصر- بازار پردیس قشم

 

بازار دو دلفین درگهان

مرکز خرید معروف دو دلفین درگهان جزیره قشم، برای اکثر گردشگران شناخته شده است. در این بازار علاوه بر غرفه‌ های عمده فروشی، غرفه ‌های تک فروشی هم وجود دارد. با بازدید از این مرکز خرید، می ‌توانید به مجتمع تجاری نور و بازار اطلس هم سری بزنید. زیرا فاصله کمی از یکدیگر دارند.

آدرس: قشم –درگهان- روبروی مجتمع تجاری نور- بازار دو دلفین

بازار دو دلفین درگهان

بازار نخل درگهان

بیشتر مغازه دارها و افرادی که با هدف خرید به قشم سفر می ‌کنند، بازار نخل را می ‌شناسند که عمده فروشی پوشاک است. البته طراحی داخلی این بازار هم بسیار زیبا است و گردشگران می ‌توانند بعد از گشت و گذار در سواحل زیبای نزدیک این مرکز خرید، سری هم به پاساژ‌ها و مغازه ‌های آنجا بزنند.

آدرس: قشم –درگهان- جنب بازار اطلس- بازار نخل درگهان

 

شب در قشم کجا بمانیم؟

جزیره قشم علاوه بر هتل های متعدد، اقامتگاه ‌های بومگردی زیادی هم دارد. البته بسیاری از مردم محلی هم سوئیت و آپارتمان های خود را در اختیار مسافران قرار می ‌دهند. در جزیره قشم، ویلا های نوساز و بسیار زیبایی وجود دارد که دارای امکانات رفاهی و استخر هستند. بنابراین مسافران گزینه‌ های متعددی برای اقامت در قشم دارند. بعضی از مسافران هم ترجیح می ‌دهند در سواحل زیبای جزیره چادر بزنند. زیرا در اغلب فصل‌ های سال، هوا در جزیره قشم گرم است و مسافران خیلی راحت می ‌توانند در قسمت‌ هایی از جزیره که برای اسکان مسافران آماده شده اند، شب را بمانند. اکثر پارک ‌های ساحلی دارای سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران هستند.

 

جمع‌بندی

اگر در سفر به قشم یا چابهار مردد هستید باید بگوییم این بسته به سلیقه شما دارد شاید با مطالعه این مطلب بتوانید انتخاب بهتر داشته باشید. در نهایت سفر به این جزیره جنوبی ایران با خرید بلیط هواپیما قشم از پته با ارزان ترین قیمت، ممکن است. خیلی از در سفر به قشم به خاطر داشته باشید که هوای این جزیره در شب خنک و معتدل می ‌شود بنابراین همانند سایر شهرهای جنوبی شب هایی شلوغ و سرزنده دارد.

 

سوالات متداول کاربران

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید