10 مورد از بی نظیرترین جاهای دیدنی کنیا+ عکس

جهان‌گردی کنیا
10 مورد از بی نظیرترین جاهای دیدنی کنیا+ عکس

تنوع بالای جاهای دیدنی کنیا باعث شده تا این کشور در زمره کشورهای پر گردشگر آفریقایی قرار بگیرد. هر ساله با کاهش یافتن دما، بسیاری از طبیعت گردان که به مناظر طبیعی و جاذبه‌ های حیات‌ وحش علاقه دارند، برای سفری به ‌یاد ماندنی به کنیا خودشان را آماده می‌ کنند.

کنیا از نظر جاذبه‌ های گردشگری در بین 5 کشور برتر در قاره آفریقا قرار می‌ گیرد. این کشور که در شرق آفریقا قرار گرفته، پنج استان دارد و هر یک توسط استاندارهای مجزا اداره می‌ شوند. پایتخت کشور کنیا نایروبی است. البته شهرهای مهم دیگری هم در کنیا هستند که با نام آن‌ ها آشنا هستید. اکثر شما نام شهرهای ناکورو، کیسومو، مومباسا را حتماً شنیده‌اید.

کنیا از لحاظ دین و مذهب بین مسلمانان و مسیحیان تقسیم شده است. البته بیش از ۷۳% از مردم این کشور مسیحی هستند و تنها ۶% از جامعه کنیا را مسلمانان تشکیل می‌ دهند. ۱۹% آن‌ها نیز آنیمیست هستند و به زبان رسمی سواحلی و انگلیسی صحبت می‌ کنند.

بهترین زمان سفر به کنیا این کشور آفریقایی، در فصل پاییز و زمستان است. اگر به فکر سفر به کنیا هستید بهتر است از ماه آذر تا بهمن برای خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام کنید. البته از خرداد تا شهریور هم برای سفر به کنیا مناسب است. چرا که آب و هوا تقریباً خنک شده است، اما اگر نمی‌ خواهید گرفتار باران های شدید کنیا شوید، از سفر به این کشور در فروردین، اردیبهشت و اسفند ماه پرهیز کنید.

پارک ملی و دریاچه ناکورو محل زندگی فلامینگوهای صورتی است

جزیره لامو یکی از جزیره‌های قدیمی کنیا است که در شهر لامو قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری کنیا

جاهای دیدنی کنیا تنوع زیادی دارند، از پارک‌های ملی گرفته که طبیعت آن‌ها شما را شگفت زده می‌کند تا سفر به ماسایی مارا که محل زندگی حیوانات وحشی است. دیدن حیات‌وحش در ساوانا برای همه گردشگران جذاب است. بیشتر جاهای دیدنی کنیا در شهرهای مختلف این کشور قرار دارند و شما می ‌توانید در طول سفر خود به این کشور با آداب و رسوم و سنت های مردم این کشور نیز آشنا شوید. در ادامه 10 مورد از جاذبه‌های گردشگری مهم کنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

 

پارک ملی ناکورو؛ فرصت دیدار با فلامینگوهای صورتی

حیات‌ وحش و طبیعت بکر و زیبای کنیا جزو سرمایه های ملی این کشور محسوب می‌ شود. به همین خاطر تعداد پارک‌ های ملی و دریاچه‌ های بکر و دست‌ نخورده طبیعی آن بسیار زیاد است. یکی از نمونه‌ های بکر و دست ‌نخورده که زادگاه گونه‌ های جانوری و پرندگان متعددی است، پارک ملی ناکورو با ۱۸۸ کیلومتر مربع مساحت است. این پارک که جزو میراث فرهنگی و ملی کشور کنیا محسوب می‌ شود، بهشتی است که انواع پرنده های گوناگون ازجمله پلیکان، فلامینگوهای صورتی، عقاب مرغ ماهی‌ خوار و بعضی پستانداران بزرگ در آن زندگی می‌ کنند. حیات‌ وحش بی‌ نظیر این پارک برای گردشگران بسیار جذاب است. برای دیدن این پارک ملی حتماً باید از راهنما و ماشین ‌های مخصوص استفاده کنید. از جمله حیواناتی که می ‌توانید در این پارک ببینید می‌ توان به پرندگان مختلف، گوزن، کرگدن سفید، گورخر، شیر، ایمپالا، زرافه و کرگدن سیاه اشاره کرد.

پارک ملی ناکورو از جاهای دیدنی کنیا

پارک ملی کنیا، ذخیره‌گاه منحصربه‌فرد زیست کره‌های طبیعی

پارک ملی کنیا منطقه حفاظت شده و بزرگ‌ ترین پارک ملی این کشور محسوب می ‌شود و هرساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می ‌کند. این پارک دارای اکوسیستم‌ های بکر و دست‌ نخورده است و زیستگاه گیاهان و جانوران منحصر به ‌فردی است که تنها در این قاره زندگی می‌ کنند. جنگل‌ های انبوه پارک ملی کنیا، طبیعت سرسبز، کوهستان‌ های زیبا و حیات‌ وحش بی‌ نظیر آن باعث شده تا مجموعه عظیمی از حیوانات وحشی، پرندگان و پستانداران بزرگ مانند فیل‌ ها در این منطقه زندگی کنند.

از آبشارها، دشت‌ ها و دریاچه‌ های بسیار زیبای پارک ملی هم نمی ‌توان چشم ‌پوشی کرد. چرا که دریاچه‌ های بی‌ نظیری مانند ویکتوریا، بارینگو و بوگوریا نیز که زادگاه و محل زندگی هزاران فلامینگو هستند، در این پارک ملی قرار دارند. این دریاچه‌ ها نیز توجه گردشگران را به خود جلب می‌ کنند. به‌ طور کلی پارک‌ های ملی کنیا که محل زندگی و ذخیره‌ گاه انواع حیات‌ وحش و زیستگاه‌ های نادر هستند، در جهان شهرت زیادی دارند.

پارک ملی کنیا از جاهای دیدنی کنیا

ماسایی مارا؛ سفری به دل حیات‌وحش

یکی دیگر از پارک‌ های ملی کنیا که با نام ماسایی مارا شناخته می‌شود، 1510 کیلومتر مربع مساحت دارد. این پارک که نام آن را در مستندهای تلویزیونی بسیار زیاد شنیده‌ اید، جزو پربازدیدترین بخش‌ های حیات ‌وحش کنیا است. معنی کلمه ماسایی مارا تک درختانی است که در امتداد یکدیگر قرار می‌ گیرند. اگر علاقه ‌مند به دیدن حیوانات وحشی هستید، توصیه می ‌کنیم در بین ماه‌ های جولای تا آگوست، حتماً به این پارک ملی سری بزنید. شتر مرغ، گاوهای وحشی، تمساح های آفریقایی، انواع آهوان، زرافه‌ ها، گورخر و … در این پارک ملی زندگی می‌ کنند.

حتی برکه‌هایی که محل زندگی اسب‌ های آبی هستند، در این منطقه قرار دارند. پارک ملی ماسایی مارا تا پایتخت این کشور یعنی نایروبی 40 دقیقه فاصله دارد، اما اگر بخواهید به‌ صورت زمینی به آنجا برسید باید ۵ ساعت در راه باشید. این منطقه علاوه بر استخر و ایستگاه بالون، یک باند فرودگاه هم دارد و شکوه و جلال خود را به رخ تماشاگران می‌ کشد.

ماسایی مارا از جاهای دیدنی کنیا

دریاچه نیواشا کنیا؛ زیستگاه اسب‌های آبی

دریاچه نیواشا یکی دیگر از ذخایر طبیعی این کشور آفریقایی است که در یک دره زیبا به نام ریفت ولی قرار گرفته است. با رفتن به این دریاچه زیبا می‌ توانید منظره و چشم‌ انداز زیبایی از کوه آتشفشانی لانگانات را ببینید. این کوه آتشفشانی دو ساعت از نایروبی فاصله دارد و یکی از چشم‌ اندازهای طبیعی با پوشش گیاهی منحصر به‌ فرد کنیا است. این دریاچه که محل زندگی اسب‌ های آبی و انواع پرندگان وحشی است، محل مناسبی برای پرورش گل هم هست. در این منطقه ۳ دریاچه کنار یکدیگر قرارگرفته اند. بد نیست بدانید آب دو تا از این دریاچه‌ ها شیرین و یکی از آن‌ ها شور است. دریاچه‌ ای که دارای آب شور است، محل زندگی عقاب‌ های ماهی‌ خوار، پلیکان، فلامینگو، شاه مرغ ماهی‌خوار و … است. در اطراف این دریاچه علاوه بر حیواناتی چون بابون، گورخر، زرافه، میمون، گوزن شاخ‌دار، گراز، بوفالو و … زندگی می ‌کنند، جنگل بسیار زیبایی هم قرار دارد.

دریاچه نیواشا کنیا از جاهای دیدنی کنیا

پارک ملی ابردیر؛ محلی برای زورآزمایی فیل‌های آفریقایی

این پارک ملی که اولین بار در سال ۱۹۵۰ توسط انجمن جغرافیایی سلطنتی در انگلستان به ثبت رسید، ۷۲۶ کیلومتر مربع مساحت دارد و تا نایروبی پایتخت این کشور ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد. بوته زارها و گونه‌های درختان گل‌ سنگی زیبای این پارک ملی بر فراز رودهایی قرار دارند که محل زندگی ماهی‌ های قزل‌ آلا هستند. این منطقه که شهرت جهانی دارد محل رفت و آمد فیل‌ های آفریقایی است.

افرادی که عاشق دریاچه‌ های جوشان، چشم‌انداز های طبیعی و ماهیگیری هستند، هر ساله در فواصل زمانی بین ماه مارس، ژوئن، همچنین ماه سپتامبر تا دسامبر به این دریاچه و پارک ملی سفر می‌ کنند. جنگل‌ های کوهستانی این منطقه محل زندگی بوفالو، میمون، گوزن، فیل، کرگدن، پرندگان مختلف و گراز است. رودخانه های این منطقه نیز محل زندگی قزل‌ آلای رنگین کمانی و قزل‌ آلای قهوه‌ ای هستند.

پارک ملی ابردیر از جاهای دیدنی کنیا

دریاچه ناکورو؛ محلی برای گردهمایی پرندگان نادر

دریاچه ناکورو که یکی از اصلی‌ ترین دلایل جذب گردشگران از سراسر جهان است، در کشور کنیا قرار دارد. این دریاچه که از به هم پیوستن آب‌ های کم‌ عمق در یک دره به وجود آمده، هر سال محل گردهمایی بسیاری از پرندگان زیبا و نادری است که در منطقه سواحل این دریاچه دور هم جمع می‌ شوند. فلامینگوهای صورتی یکی از گونه‌ های نادری هستند که هرساله در این منطقه تجمع می‌ کنند. البته متأسفانه به دلیل مشکلاتی که به خاطر آلودگی آب‌ ها به وجود آمده، تعداد این فلامینگوها در دریاچه ناکورو کمتر شده است؛ اما همچنان این بخش از پارک ملی ناکورو جزو جذاب‌ ترین مناطقی است که گردشگران برای دیدن آن به کنیا سفر می‌ کنند. وجود جلبک‌ های فراوان در این دریاچه نیز دلیل اصلی سفر فلامینگوها به این دریاچه است.

دریاچه ناکورو از جاهای دیدنی کنیا

مونت کنیا؛ کوه خدایان

دومین قله بلند در قاره آفریقا در کشور کنیا قرارگرفته و با نام کوه خدا شناخته می‌ شود. این کوه که ۵۱۹۹ متر ارتفاع دارد، یکی از جاهای دیدنی کنیا است که به‌ عنوان بلندترین پارک ملی جهان شناخته می‌ شود. باور مردم کنیا این است که این کوهستان 5/3 میلیون ساله، محل زندگی خداوند است و نام آن نیز به همین خاطر به کوه خدا معروف شده است. سازمان ملل متحد به دلیل وجود ذخیره‌ های ژنتیکی نادر کره زمین در این کوهستان، آن را مورد حفاظت قرار داده است. گردشگران بسیاری هستند که به قصد کوهنوردی و رسیدن به قله کوه خدا، در ماه‌ های جولای، ژانویه، فوریه، سپتامبر و آگوست به سمت کنیا سفر می‌ کنند. این کوه زیبا ۱۷۵ کیلومتر با شمال شرق پایتخت فاصله دارد و در جاده تیکا قرارگرفته است. در ارتفاع ۴۰۰۰ متری این کوه آب و هوا بسیار سرد است. اگر بتوانید به این ارتفاع برسید، می‌ توانید جنگل زیبای درختان بامبو را تماشا کنید. این کوهستان محل زندگی میمون سفید و سیاه، بوفالو و گاهی اوقات فیل‌ ها است.

Mount Kenya از جاهای دیدنی کنیا

موزه ملی کنیا؛ سفری به منشأ حیات انسان

موزه ملی در کنیا یکی از چندین موزه‌ ای است که در این کشور وجود دارد. تأسیس موزه ملی کنیا به سال ۱۹۱۱ میلادی بر می‌ گردد. این موزه محل نگهداری کتاب‌ هایی است که تاریخ طبیعی شرق آفریقا را معرفی می‌ کنند. همچنین انواع شاخه‌ های علوم زمین‌ شناسی، طبیعی و تاریخی نیز در این موزه نگهداری می‌ شوند. اشیاء قدیمی که در این موزه وجود دارند نشان دهنده چگونگی تولد انسان هستند. با توجه به اینکه بسیاری از دانشمندان معتقدند قاره آفریقا اولین منطقه‌ ای است که انسان در آن زندگی کرده، شما می‌ توانید در این موزه چگونگی تولد انسان را مشاهده کنید. قسمتی از این موزه نیز به نگهداری بقایای کشتی‌ های پرتغالی ‌ها اختصاص داده شده که در قرن 17 میلادی در سواحل کنیا جا مانده بودند.

موزه ملی کنیا از جاهای دیدنی کنیا

موزه ملی راه‌ آهن؛ گنجینه‌ ای از تاریخ کنیا

موزه ملی راه‌ آهن در کشور کنیا مربوط به تاریخچه خط آهن در این کشور می‌ شود. بسیاری از لوکوموتیو های بخار که از گذشته تا کنون در این کشور مورد استفاده قرار گرفته‌ اند، موتور های مختلف یا گردونه‌ های ریل دار هم هستند که در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته‌ اند. حتی یکی از اشیایی که در این موزه نگهداری می‌ شود کالسکه‌ ای است که برای رفتن به شکار در گذشته از آن استفاده می‌ شد. افرادی که قصد شکار حیوانات وحشی را داشتند، باید سوار بر این کالسکه می‌ شدند.

موزه ملی راه‌ آهن از جاهای دیدنی کنیا

جزیره لامو؛ قدیمی‌ترین سکونتگاه کنیا

یک جزیره کوچک و بسیار زیبا در شمال شرق مومباسا قرار دارد که جزو جاذبه‌ های گردشگری و جاهای دیدنی کنیا محسوب می‌ شود. البته شهر قدیمی که به نام لامو، در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده، نیز جزو جاهای دیدنی کنیا است، اما گفته می‌ شود جزیره کوچک لاموی آن سکونتگاه قدیمی مردم کنیا است که قدمت آن به قرن 12 میلادی بر می‌ گردد. تاجران و گردشگران هندی، عربی و اروپایی که به این جزیره سفرکرده‌ اند، معماری مربوط به کشورهای خود را در ساختمان‌ ها و حکاکی‌ هایی که از خود به جای گذاشته‌ اند، معرفی نموده‌ اند. بیشتر مردم جزیره لامو مسلمان هستند و همه آن‌ ها لباس‌ های سنتی می‌ پوشند. این جزیره نیز دارای یک موزه است که مربوط به تاریخ دریایی و فرهنگ سواحلی است.

جزیره لامو از جاهای دیدنی کنیا

و اما جاهای دیدنی کنیا؛ بی‌پایان‌اند!

جاهای دیدنی کنیا بسیار زیاد هستند. از ساحل دیانی گرفته که به دلیل دارا بودن آب‌ های شفاف و شن‌ های سفید شهرت جهانی دارد تا پارک‌ های ملی کنیا که در این مقاله به آن‌ ها اشاره کردیم، همه و همه جذابیت ویژه‌ ای برای گردشگران دارند. فرقی نمی‌ کند عاشق طبیعت باشید یا بخواهید برای گذراندن یک تعطیلات به سواحل آرام آفریقا بروید، می‌ توانید با فرهنگ مردم این کشور آشنا شوید و جاذبه‌ های دیدنی آن را هم ببینید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید