راهنمای سفر به کنیا، کشوری جذاب در آفریقا

جهان‌گردی کنیا
راهنمای سفر به کنیا، کشوری جذاب در آفریقا

کنیا از لحاظ اقتصادی قوی‌ترین کشور در شرق آفریقا است و همچنین کشوری با سرعت در حال توسعه و درآمد متوسط است. با وجود اینکه کنیا دارای گروه‌ها و فرهنگ‌های مختلفی است، اما حس وطن‌پرستی خوبی نسبت به کشورشان بسیار زیاد است. بیشتر آنها آیندۀ کنیا را مثبت ارزیابی می کنند و از حضور گردشگرانی که درآمد کشور را افزایش می دهند، خوشحال هستند. بیشتر توریست ها به دلیل طبیعت, حیات وحش و فرهنگ شگفت انگیزش به این کشور می ­آیند. پایتخت کنیا, نایروبی است. اکنون اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید با مطالعه راهنمای سفر به کنیا در پته به راحتی به این کشور زیبا سفر کنید و تجربه خوبی از دیدن یک کشور آفریقایی با جاذبه های گردشگری بکر آن را داشته باشید.

با کنیا بیشتر آشنا شوید

ساکنان اصلی کنیا شکارچی بودند. در سال 800 میلادی، عرب‌ها به کنیا آمدند و ترکیبی از فرهنگ سواحیلی را با ساکنین بومی کنیا تشکیل دادند. اولین اروپایی که وارد کنیا شد واسکو دا گاما بود که به سال 1498 باز می‌ گردد. پس از آن، به مدت دویست سال، پرتغالی‌ها بر ساحل کنیا حکومت می‌کردند. کنیا بعدها تحت حکومت بریتانیا درآمد، که برای سال‌ها توسط دولت بریتانیا اداره می‌شد، و پس از آن مردم بسیاری این کشور را فتح کردند. با این وجود، جنبش استقلال آفریقا موفق به تشکیل اتحادیه ملی کنیا در سال 1961 شد. سرانجام، کنیا در 12 دسامبر 1963 استقلال خود را به دست آورد.

استفاده از کلاه، عینک آفتابی و پیراهن های آستین بلند برای خودروی روباز برای سافاری توصیه می شود.

برای لذت بردن از همه جاذبه های اصلی کنیا، 10 روز مناسب است. ترکیبی از سه تا چهار شب اقامت در مارا با سفر به سرزمین‌های قبیله‌ای ماسای برای توازن خوب فرهنگ و حیات وحش لازم است.

موقعیت جغرافیایی کنیا

جغرافیای کنیا متنوع است. این کشور ساحل اقیانوس هند را دارد و داخل آن پر از دشت‌های وسیع و تپه‌ های زیادی است. کنیا مرکزی و غربی به عنوان دره ریفت کنی شناخته می‌شود، جایی که بلندترین کوه‌ های این کشور یعنی کوه کنیا و کوه الگون در مرز بین کنیا و اوگاندا قرار دارند. جنگل کاکامگا (انگلیسی: Kakamega Forest) در غرب کنیا بازمانده جنگل‌های بارانی شرق آفریقا است. یک جنگل بزرگتر به نام مائو بزرگترین مجموعه جنگلی در شرق آفریقا است.

اطلاعات عمومی

جمعیت کنیا 43 میلیون نفر است و مساحت آن 582.464 کیلومتر مربع و نرخ رشد آن 1.41 درصد می‌باشد. چهل و دو قبیله از نژادهای مختلف آفریقایی در کنیا شناسایی شده اند که مهمترین آنها کیکویو، کامبا، کالنجین، کیسی و ماسای هستند. قبیله های کوچکتر شامل امبو، میجیکنزا، سامبورو، سومالی، تایتا، تزو و تورکانا هستند.

از نظر طبقات اجتماعی, مردم کنیا به سه گروه تقسیم میشوند: ثروتمندان شامل ده درصد, فقرا شامل افرادی با مشاغل اداری و خدماتی, بازرگانان و شرکت های کوچک, کشاورزان با قطعات کوچک زمین, دامداران و کارگران, که سی و سه درصد از جمعیت را تشکیل می ­دهند. گروه سوم کسانی که هیچ چیز ندارند, و در زبان سواحیلی, وانانچی (به معنای مردم بینوا و نیازمند) نامیده می­شوند, پنجاه و هفت درصد را تشکیل می­ دهند.

اختلاف زمانی تهران: نیم ساعت با تهران فاصله دارد.

زبان رسمی: انگلیسی و سواحلی

واحد پول: شیلینگ کنیا (تا امروز، 1 شیلینگ کنیا برابر با 340 تومان است)

کد کشور: 00254

جهت رانندگی: چپ

شماره های اورژانس: برای تماس با پلیس، آتش نشانی و آمبولانس باید با شماره 999 تماس بگیرید.

راهنمای سفر به کنیا

آب و هوای کنیا چگونه است؟

آب و هوای کنیا معتدل است. در مناطق ساحلی، آب و هوای گرم اما مرطوب را خواهید یافت، در حالی که در شمال و شمال شرقی، آب و هوا نسبتا خشک و گرم است. در این کشور آفتاب بسیار گرم است، به همین دلیل در بیشتر فصول سال، مردم لباس های خنک و تابستانی می پوشند. سردترین ماه‌ها فوریه تا اردیبهشت و گرمترین ماه‌ها آذر تا بهمن هستند.

بهترین زمان سفر به کنیا

حیات وحش کنیا تقریبا همیشه قابل مشاهده است و گله‌ های تاج‌ دار و گورخر در طول مهاجرت خود در ماه اوت به ماسای می‌رسند و تا ماه اکتبر که به سرنگتی در تانزانیا می‌ روند، در آنجا می‌ مانند. دیدن حیات وحش در تمام طول سال خوب است، اما در پارک‌های ملی مختلف، گاهی اوقات گردشگران بیشتری را جذب می‌کند.

اوج فصل گردشگری: در فصل پاییز (برخی از پارک ها، به ویژه ماسای مار، امبوزلی و دریاچه ناکورو بسیار شلوغ است).

فصل کاهش گردشگری: زمستان (برخی از اردوگاه‌ها در مناطق با باران شدید بسته خواهد شد).

بهترین آب و هوا: پاییز (به ندرت باران)

بدترین آب و هوا: زمستان (اوج فصل بارندگی)

هزینه غذا خوردن: متوسط قیمت مواد غذایی در یک رستوران ارزان: 16 هزار تومان

متوسط قیمت غذا در یک رستوران متوسط تا بالا: 40 هزار تومان

متوسط قیمت مواد غذایی در زنجیره های فست فود: 20 هزار تومان

بطری 0.33 لیتری آب: 1400 تومان

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
معرفی ارزانترین کشورها برای سفر

خوراکی های کنیا

یکی از غذاهای محبوب در کنیا، نیاما چوما یک غذای محلی است که در آن مرغ یا گوشت گاو به آرامی بر روی زغال کباب می‌شود. اوگالی نا سوکامه ویکی غذای بسیار محبوب دیگری است که با آرد ذرت درست می‌شود و معمولا با سوکساما ویکی سبزیجات سرو می‌شود. ماکا پخت غذای دیگری است که در مناطق روستایی زیاد تهیه می شود. پس جای تعجب نیست که ذرت بو داده را می‌توان تقریبا در هر گوشه خیابان یافت. توصیه می­ شود که قطعا این میان وعده خوشمزه، ساده و مقرون به صرفه را در کنیا امتحان کنید.

غذای خیابانی در کنیا

امتحان کردن غذاهای جدید نصف لذت سفر به کنیا است. پس بهتر است به غذاهای جدید در کنیا نه نگویید و غذاهای جدید کنیایی را تا آنجا که می توانید امتحان کنید. به یاد داشته باشید که سفر در کنیا تماما در مورد ماجراجویی است، پس بهتر است ماجراجویی کنیا خود را گسترش دهید تا غذاهای جدید را امتحان کنید. در رستوران‌های جذاب کنیا، طعم‌های تازه منتظر شما هستند.

خوراکی های کنیا

حمل و نقل در کنیا

شما می توانید با قطار، اتوبوس، ماماتو یا اجاره خودرو در کنیا سفر کنید. سیستم حمل و نقل شامل جاده ها، راه آهن، آبراه های داخلی و خطوط هوایی می شود. بندر مومباسا کنیا را به کشورهای اوگاندا، زئیر شرقی و رواندا متصل می‌کند. جاده ای که کنیا را به سودان وصل می کند 580 کیلومتر طول دارد. راه‌ آهن از بندر مومباسا که از نایروبی می‌گذرد به غرب این کشور و بخش‌هایی از تانزانیا و اوگاندا نیز کشیده می‌شود.

طول این خط آهن 860 کیلومتر می باشد و شهرهای کنیا با بیش از 1802 کیلومتر جاده به یکدیگر متصل می باشند. کنیا دارای زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی پیشرفته است و بیش از 150 باند فرودگاه در این کشور وجود دارد. فرودگاه بین‌المللی نایروبی به بیش از 30 شرکت هواپیمایی خدمات می‌دهد که به‌ طور مستقیم به شهرهای مختلف پایتخت پرواز می‌کنند. بنابراین شما به راحتی می توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی به کنیا سفر کنید.

قطار

قطار کنیا از مومباسا شروع می‌شود، از نایروبی و کامپالا می‌گذرد و سرانجام به اوگاندا می‌رسد. قطار در کنیا کمی آهسته و شلوغ است، اما به دلیل هزینه پایین آن، بسیاری از گردشگران این روش را برای سفرهای بین شهری ترجیح می‌دهند.

اتوبوس

کنیا مسیرهای طولانی با اتوبوس دارد. حداکثر سرعت مجاز اتوبوس‌ها 80 کیلومتر در ساعت است، بنابراین توصیه می‌شود که با یک فرد خوش‌سفر این مسافت‌ ها را طی کنید! اتوبوس‌ها معمولا موسیقی، فیلم یا کمدی می‌نوازند تا این سفر را برای شما دلپذیرتر کنند. اتوبوس‌های محلی توسط شرکت‌های خصوصی مدیریت می‌شوند.

ماماتو

این اتوبوس‌ها معمولا مینی‌بوس‌های مدرنی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند و معمولا بین 14 تا 33 مسافر را در مسافت‌های کوتاه جابه­جا می‌کنند. برخی از این ماماتوها بسیار جذاب هستند چون از تصاویر فرهنگ آفریقا برای تزئین استفاده می کنند.

وسایل نقلیه در کنیا

شهرهای مهم گردشگری کنیا

نایروبی پایتخت کنیا, مومباسا و ناکورو از مهم ترین شهرهای توریستی کنیا هستند البته پارک های ملی این شهرها در راس قرار دارد.

این مکان ها رو در کنیا از دست ندهید!

هر کسی که به فرهنگ ماسایی علاقه‌مند است باید به چامپول در منطقه کاجیادو در جنوب نایروبی در مرز تانزانیا برود. این منطقه یکی از معدود مناطق باقی‌مانده از زمین‌های مشترک، یک منطقه نیمه خشک و بدون حصار برای حرکت حیوانات بین پارک ملی مارا و امبوسلی است.

جاذبه‌های گردشگری مهم

پارک ملی نایروبی

کنیا بهترین طبیعت در جهان را دارد که در آن شما می توانید برخی از بهترین گیاهان و جانوران آفریقایی را ببینید. پارک‌های ملی شامل شیرها، زرافه‌ها، فیل‌ها و بسیاری دیگر از حیوانات می‌شود. پیشنهاد می کنیم حتما قبل از سفر خود تحقیق کنید که کدام پارک ملی بیشترین جاذبه ها را در آن زمان دارد.

پارک ملی نایروبی یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در کنیا است که در 7 کیلومتری شهر نایروبی واقع شده‌است، به طوری که حتی از آسمان خراش‌های شهر نایروبی می‌توانید داخل آن را ببینید. پارک ملی نایروبی در سال 1946 افتتاح شد و انواع حیوانات از جمله شیر، زرافه، کرگدن و غیره در آن زندگی می‌کنند. این پارک دارای تنوع بسیار زیاد، غنی و پر جمعیت حیات وحش است. پارک ملی نایروبی به عنوان موفق‌ترین پناهگاه برای هیپوکامپ در جهان شناخته شده‌است و همچنین حدود 400 گونه پرنده در آن وجود دارد.

خط استوا

یکی از جاذبه های توریستی سفر به کنیا دیدن خط استوا از نزدیک است. دو شهر کیسومو و ناکورو در خط استوا قرار دارند.

پارک دروازه جهنم

این پارک، واقع در 90 کیلومتری نایروبی، یکی از دیدنی ترین و شگفت انگیز ترین مکان ها در کنیا است. پارک دروازه جهنم در منطقه ناکورو در استان ریفت در نزدیکی دریاچه نایواشا قرار دارد. تاریخ این پارک به دوران ماقبل تاریخ که انسان‌ها در دره ریفت زندگی می‌کردند بر می‌گردد. پارک دروازه جهنم در شمال غربی کنیا واقع شده و دارای حیواناتی مانند بوفالو، گورخر، ویلدبته و گوزن است.

دریاچه نایواشا

این دریاچه یکی از دو دریاچه بزرگ در آفریقا و یکی از جذاب‌ترین مناطق کنیا است که در آن گل‌های رنگارنگ، خانه‌های استعماری قدیمی و روستاهای قدیمی دارای خانه‌های گالی دیده می‌شود. در این دریاچه، علاوه بر قایق رانی، می توانید از فاصله نزدیک هم اسب ها را ببینید. در این دریاچه پرندگان گوناگونی مانند پلیکان‌ها و فلامینگوها نیز فراوان است.

آبشار تامسون

آبشار تامسون یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در کنیا است که 75 متر ارتفاع دارد. اطراف آن را حصار فرا گرفته است و هیچ زباله ای درون آن نیست. منطقه اطراف آبشار تامسون بسیار سبز است و پوشش جنگلی بسیار خوبی دارد.

شهرهای ساحلی کنیا

به دلیل موقعیت خوب ساحلی و آب و هوای گرم، کنیا شرایط خوبی برای بازدید از سواحل دارد. اگر شما سفرهای ساحلی را دوست دارید، می توانید از شهرهای ساحلی کنیا مانند واتومو دیدن کنید، جایی که شما می توانید سواحل زیبا را از نزدیک ببینید، همچنین از بخش های باستانی و جنگل های سرسبز دیدن کنید. بهتر است سفر خود به کنیا را با توجه به علاقه و فعالیت های خود برنامه ریزی کنید.

جاذبه های گردشگری کنیا

چیزهایی که باید در کنیا به آنها توجه کنید

  • مطمئن شوید که قیمت را با راننده قبل از رفتن به تاکسی نهایی کنید.
  • تاخیر احتمالی را در برنامه خود در نظر بگیرید.
  • همیشه پول خرد با خود حمل کنید تا بتوانید تخفیف بگیرید.
  • مطمئن شوید که یک بار سوار یک ماماتو می­شوید.

راهنمایی های پول رایج برای سفر به کنیا

با وجود این که پول رایج کنیا شیلینگ کنیا است، بهترین پول رایج برای سفر به کنیا دلار است. بعدا می توانید ارز کنیا را با دلارهایی که در بورس کنیا دارید خریداری کنید. حالا که داریم در مورد پول و ارز صحبت می‌کنیم، بگذارید به شما هم بگوییم چه در نایروبی و یا در شهرهای دیگر کنیا، گرفتن تخفیف چیز بسیار عادی‌ است، و در نتیجه، هر وقت لازم است پولتان را در کنیا خرج کنید، باید این کار را بکنید.

امنیت در کنیا

مطمئنا در کنیا و هر مقصد توریستی دیگری باید روزانه مقداری پول در مکان‌های عمومی حمل کنید تا بتوانید خرید کنید، تفریح کنید یا از امکانات دیگر استفاده کنید. ما به شما توصیه می کنیم که برای اینکه سر خود را از دست ندهید و مشکلات مالی در این کشور داشته باشید، اول از همه، مراقب کیف پول خود و دیگر اشیا با ارزش باشید، و دوم، در صورت امکان، با استفاده از اسکنرها بفهمید که آیا واقعی هستند یا خیر. از اسکناس های کنیا استفاده کنید.

حمل گذرنامه در کنیا

بهتر است که پاسپورت یا یک کپی از آن را همیشه با خود در کنیا حمل کنید. در این صورت اگر یک مقام دولتی از شما بخواهد که کارت شناسایی تان را نشان دهید می توانید پاسپورت تان را نشان دهید و یا از آن یک کپی بگیرید.

پروازهای کنیا

در حال حاضر امکان پرواز مستقیم از ایران به کنیا وجود ندارد و بهترین مسیرهای پروازی موجود از ایران به کنیا از طریق خطوط هوایی ترکیه (یک توقفگاه در استانبول)، امارات (یک توقفگاه در دبی)، قطر ایرویز (یک توقفگاه در دوحه) و یک توقفگاه (یک توقفگاه در ابوظبی) ساخته شده است. می توانید از شهرهای تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز و کرمانشاه با توقف در استانبول به نایروبی، کنیا سفر کنید. با وجود توقف کوتاه در استانبول، طول کل سفر شما از این شهرها به نایروبی، معمولا بین 20 تا 30 ساعت خواهد بود.

معروف ترین هتل های کنیا

کنیا هتل‌های زیادی دارد. انواع هتل های یک ستاره تا پنج ستاره به مسافران امکان می دهد تا متناسب با هزینه ای که برای سفر خود پیش بینی کرده اند، بهترین گزینه را انتخاب کنند. در ادامه به برخی از هتل‌های این منطقه در شهر نایروبی اشاره شده است:

  • هتل کنیا کامفورت نایروبی یکی از هتل‌های ارزان یک ستاره در نایروبی است و تنها یک مایل با مرکز شهر فاصله دارد. فاصله بین این هتل و فرودگاه 8 مایل است. امکانات این هتل شامل پارکینگ، اینترنت رایگان، خدمات رفاهی 24 ساعته و غیره است.
  • هتل آمولی هاوس نایروبی (به انگلیسی: Amoli House Nayrobi Hotel) یک هتل با بودجه دو ستاره در این شهر است. هتل اولی هاوس حدود 1٫5 مایل از مرکز شهر نایروبی و حدود 7 مایل از فرودگاه فاصله دارد. از امکانات این هتل می‌توان به پارکینگ، اینترنت رایگان، سرویس 24 ساعته و سالن غذاخوری سنتی اشاره کرد.
  • هتل رادیسون بلو: این هتل یکی از بهترین هتل های 5 ستاره کنیا است و در نزدیکی پارک ملی نایروبی قرار دارد. حدود 20 دقیقه از فرودگاه رادیسون بلو فاصله دارد. در پارک حیوانی وحشی نایروبی، گله‌های گورخر و زرافه‌ها در نزدیکی هتل قرار دارند. امکانات این هتل شامل اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، استخر بیرونی، رستوران، باشگاه ورزشی، خدمات 24 ساعته و غیره است.

هتل های معروف کنیا

رانندگی در کنیا

ممکن است برای مسافران و گردشگران در کنیا یک خودرو کرایه کنند؛ به‌طور کلی در کنیا، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار محدود است، و مسیرهای اتوبوس‌های شهری معمولا تمام شهر را پوشش نمی‌دهند، بنابراین به گردشگران توصیه می‌شود که از ماشین‌های اجاره‌ای برای بازدید از مناظر این کشور به راحتی استفاده کنند.

قیمت اجاره خودرو در کنیا بین 50 تا 200 دلار در روز در ماه های مختلف سال است، بسته به شرکت شما اجاره خودرو از و همچنین کیفیت خودرو متفاوت است. علاوه بر این، اگر شما درخواست یک صندلی کودک و یا اگر شما ترک مرز برخی از کشورهای همسایه (با هماهنگی شرکت اجاره خودرو) را داشته باشید، ممکن است کرایه بین 300 و 500 دلار افزایش یابد.

شرایط و قوانین رانندگی در کنیا عبارتند از:

  • حداکثر سرعت مجاز در شهر 80 کیلومتر در ساعت، در خارج از شهر 120 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه ها 140 کیلومتر در ساعت است.
  • برای رانندگی در کنیا باید علاوه بر گواهینامه رانندگی معتبر، گواهینامه رانندگی بین المللی نیز داشته باشید.
  • حداقل سن برای اجاره اتومبیل در کنیا 25 سال است. همچنین اگر حداقل 2 سال سابقه رانندگی داشته باشید، برخی از شرکت ها خودروهای خود را تا سن 21 سالگی به شما اجاره می دهند.

سخن پایانی

کشور کنیا در شرق قاره آفریقا واقع شده و پایتخت آن نایروبی است. از میان شهرهای مهم کنیا می‌توان به مومباسا، کیسومو و ناکورو اشاره کرد. همچنین کشور کنیا شامل 8 استان است؛ که از طریق استان ها تحت نظارت دولت می باشد. هر ساله بسیاری از مسافران برای تفریح، تماشای مناظر و بازدید از جاذبه‌های کشور کنیا به این مکان سفر می‌کنند. در این مقاله سعی شده است شما را با این جاذبه ها و به طور کلی با شرایط و ویژگی های سفر به کنیا آشنا کنیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید