بهترین زمان سفر به کنیا چه وقت است؟

جهان‌گردی کنیا
بهترین زمان سفر به کنیا چه وقت است؟

کنیا سرزمینی زیبا با دیدنی هایی همچون حیات وحش بی نظیر و طبیعت بکر و منحصر به فرد است و گردشگران بسیاری را به آرزوی سفر کردن یه این کشور واداشته است. سفر به کنیا پر از تفریح و سرگرمی خواهد بود، و شما قطعا فرصت نخواهید داشت که کسل و بی حوصله باشید. اما انتخاب بهترین زمان برای سفر به کنیا بسیار مهم است. جاذبه های توریستی کنیا به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند و به همین دلیل، هر یک از آنها ممکن است برای یک فصل خاص مناسب باشد، و اگر شما با ویژگی های هر یک از آنها و زمان مناسب برای بازدید از آنها آشنا باشید، قادر خواهید بود از سفر خود بیشترین لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به کنیا چه وقت است؟

کنیا سرزمینی باستانی با تاریخی دور و دراز است که زیبایی طبیعی آن و چرخه حیوانی آن به جذابیت بیشتر این کشور افزوده است. تا کنون هر چه در مورد کنیا شنیده ایم به طبیعت و حیات وحش آن مربوط است اما جالب است بدانیم که این کشور همچنین دارای مناظر تاریخی فراوانی است و سفر به کنیا برای همه سلیقه ها مناسب است. اما چه زمانی باید زمان را برای سفر انتخاب کنیم تا دچار مشکل نشویم و بتوانیم از تمام مناظر و جاذبه های گردشگری کنیا دیدن کنیم؟ با ما همراه باشید با معرفی این جاذبه ها و بهترین زمان های سفر به این کشور.

در کل، بله. کنترل های شدید امنیتی در مناطق توریستی به اجرا در می آید. در عوض سفر جاده‌ای به مناطق دوردست شمالی کنیا توصیه می‌شود.

10 روز برای لذت بردن از همه جاذبه های اصلی کنیا کافی است. ترکیبی از سه تا چهار شب اقامت در مارا با سفر به سرزمین‌های قبیله‌ای ماسای برای توازن خوب فرهنگ و حیات وحش عالی است.

بهترین زمان سفر به کنیا بستگی به خواسته های شما خواهد داشت. به عنوان مثال: افرادی که برای بازدید از کوه کنیا سفر می‌کنند باید تاریخ متفاوتی را نسبت به افرادی که می‌خواهند از جاذبه های طبیعی این کشور لذت ببرند دارد.

بهترین زمان برای سفر به کنیا از نظر آب و هوا

یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهره‌مندی از این سفر، آب و هوای منطقه است. قطعا اگر شرایط آب و هوایی منطقه خوب باشد شما می توانید به گشت و گذار با کمترین مشکلات بپردازید. همانطور که می دانید، کنیا در فاصله کوتاهی از استوا قرار دارد، بنابراین نمی توان آن را کشوری چهار فصل در نظر گرفت. آب و هوای کنیا به دو بخش بارانی و خشک تقسیم شده و مرز میان این دو اقلیم بهترین زمان برای سفر به کنیا از نظر آب و هوا خواهد بود.

فصل خشک به دو بخش کوتاه و بلند تقسیم می‌ شود، ماه‌های کوتاه آبان و آذر و فصل طولانی آن از پایان آذر آغاز می‌شود و تا بهمن ادامه دارد. اسفند و فروردین بارندگی‌های کوتاه دارند و ماه اردیبهشت پرباران‌ ترین زمان در کنیا است؛ پس قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی به بهترین زمان سفر به این کشور توجه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به کنیا

اقلیم‌های مناطق مختلف کنیا

کنیا سرزمینی است که دشت‌های وسیع و کوه‌های بلند دارد که سبب تفاوت آب و هوایی قابل توجهی در آن شده‌است. مناطق شرقی این کشور که به اقیانوس اطلس منتهی می‌شود و نوار گسترده‌ای از ساحل را تشکیل می‌دهد، آب و هوای گرم و مرطوب دارد، اما مناطق مسطح آن آب و هوای گرم و خشک دارد. ارتفاع نقش مهمی در تغییر دمای کشور دارد به طوری که در ارتفاعات کنیا، دمای هوا بسیار خنک تر از آن است که شما تصور می کنید.

بهترین زمان برای سفر به کنیا و تماشای حیات وحش

حیات وحش کنیا در هر زمان از سال مناقشه‌های خاص خود را دارد، اما بهترین و تماشایی‌ترین آن‌ها مهاجرت حیوانات از سرنگتی تانزانیا به ماسی مارا است. حیوانات مختلف در این مهاجرت بزرگ وجود دارند و شما می توانید بهترین صحنه ها را ببینید. از اهلی ترین حیوانات تا وحشی ترین حشرات، در این مهاجرت عظیم حضور دارند. اگر خوش شانس باشید، می توانید لحظات شکار جالبی را در اطراف غروب آفتاب ببینید.

اوایل فصل تابستان بهترین زمان برای سفر برای دیدن این مهاجرت باشکوه است، جایی که بیش از 2 میلیون حیوان حرکت می کنند. به این ترتیب، بسیاری از حیوانات زندگی خود را از دست می‌دهند و بسیاری از تولدها نیز انجام می‌شود. اگر می خواهید از این مهاجرت بزرگ بازدید کنید، باید تمام جنبه های حفاظت لازم را در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای سفر به کنیا برای سافاری

کنیا سافاری دلیل اصلی سفر به این کشور است و به همین دلیل بهتر است با زمان‌های اصلی سفر به این کشور آشنا شویم. سافاری به معنای سفر با وسایل نقلیه ویژه در قلب طبیعت است، طبیعتی که حیوانات خانگی و وحشی در گله زندگی می کنند، و این بار شما هستید که در قفس هستید و قصد دارید از حیوانات بازدید کنید.

توصیه می‌کنیم که زمان‌های کمتر بارانی را برای سفر خود انتخاب کنید چرا که در فصل‌های بارانی سال، سافاری‌های کنیا شرایط جذابی نخواهند داشت. بهترین زمان برای سفر به کنیا با توجه به شرایط فوق از آذر تا اواسط بهمن است. در این زمان تورهای سیاحتی به طور مرتب برگزار می شوند.

سافاری در کنیا

بهترین زمان سفر برای بازدید از سواحل کنیا

یکی از جاذبه‌های توریستی کنیا که گردشگران را به این کشور جذب می‌کند، سواحل بکر آن است. انواع تفریحات در ساحل کنیا ارائه شده اند و ساحل جای ویژه ای در ذهن گردشگران دارد و همه علاقه ویژه ای به آن دارند.

همانگونه که در بخشهای قبلی اشاره شد, سواحل کنیا آب و هوای گرم و مرطوبی دارند و به همین دلیل فصول آذر و دی برای سفر شما ایده آل است. در این فصول مقدار باران قابل تحمل است و گرمای سوزان خورشید وجود ندارد و می توان به آسانی از فعالیت های مختلف دریایی لذت برد.

بهترین زمان سفر به کنیا برای کوهنوردی

ارتفاعات بخش بزرگی از جغرافیای کنیا را در خود جای داده و کوه های زیادی را در این کشور می بینیم. کوه کنیا بلندترین کوه در این کشور و دومین کوه بلند در آفریقا می‌باشد و به خاطر زیبایی منحصر به فرد آن مشهور است. برای این که یک صعود موفق و لذت بخش داشته باشیم، بهتر است که زمان گرم سال را انتخاب کنیم و بهترین زمان برای سفر به کنیا در این زمینه فصل های تابستان خواهد بود. در این ماه ها، آب و هوای بسیار مطلوبی را می بینیم.

با افزایش ارتفاع کوه، دما کاهش می یابد و ما شاهد خنک شدن تدریجی هوا خواهیم بود، و اگر شما به قصد بالا رفتن از قله سفر می کنید، شما باید تجهیزات لازم را با خود داشته باشید. ساعات متفاوت روز نیز بر انتخاب زمان مناسب برای سفر به کنیا تاثیر خواهد گذاشت، و آب و هوا در طول روز و پس از غروب آفتاب گرم خواهد بود، ما شاهد کاهش چشمگیر دما خواهیم بود. عکس گرفتن از ارتفاعات کنیا بهترین لحظات را برای شما ثبت خواهد کرد و این لحظات ناب را ثبت خواهد کرد.

کوهنوردی در کنیا

جمع بندی نهایی برای انتخاب بهترین زمان های سفر به کنیا

مسافران تور کنیا باید توجه داشته باشند که بهترین و مناسب ترین زمان برای سفر دسامبر به آذر و دی به بهمن است و بدترین ماه برای سفر اسفند، فروردین و اردیبهشت است؛ زیرا در این ماه به شدت باران می بارد و شما نمی توانید هتل را ترک کنید. کنیا دو فصل بارانی دارد که در این زمان, چشم انداز طبیعت شگفت انگیز آفریقا با تمیز کردن و درخشش برگ ها و درختان, ظاهر متفاوتی پیدا می کند, و به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران در حال حاضر به کنیا سفر می کنند.

اگر قصد سفر به آفریقا را دارید، در سفر دو هفته‌ای خود به بیش از دو کشور سفر نکنید. چون آفریقا پر از مکان‌هایی است که می‌توان آن‌ها را دید و طبیعت شگفت‌انگیز آن‌ها را مشاهده کرد، و اگر شما وقت خود را به درستی صرف کنید، می‌توانید جاذبه‌های بسیاری را تجربه کنید. علاوه بر این، به این ترتیب، شما مجبور به صرف زمان زیادی در فرودگاه نیستید و شما می توانید سفر لذت بخش تر با برنامه ریزی صحیح تجربه کنید. اگر قرار است برای چند روز به آفریقا بروید، باید برنامه ریزی کنید که از پارک هایی مانند ماسای مارا در کنیا دیدن کنید و بهترین تجربه یک سفر 3 روزه یا 2 هفته ای در این پارک ها را داشته باشید.

سخن پایانی

بهترین زمان برای بازدید از کنیا برای تعطیلات ساحلی در کنیا بستگی به نوع علاقه شما دارد. اگر شما به دنبال یک ساحل هستید، فصل خشک بهترین زمان برای بازدید است. سواحل کم‌تر شلوغ‌اند و آب گرم و مطبوع است. اگر شما به دنبال یک ساحل پر جنب و جوش هستید، فصل مرطوب بهترین زمان برای بازدید است. سواحل شلوغ تر و آب گرم تر و جذاب­تر است.

مهم نیست که شما به دنبال چه نوع تعطیلات ساحلی هستید، کنیا برای همه یک چیزی دارد. با خط ساحلی خیره کننده، آب و هوای گرم و فعالیت های متنوع، کنیا مقصد مناسب برای یک تعطیلات ساحلی در تمام طول سال است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید