سفر هیجان انگیز به مقاصدی که زندگی شما را دگرگون می‌کند

از سفر بدانید جهان‌گردی
سفر هیجان انگیز به مقاصدی که زندگی شما را دگرگون می‌کند

سفر کردن به شما کمک می‌کند تا با شیوه‌های مختلف زندگی آشنا شوید و برای تجربه‌هایی که به دست می‌آورید، ارزش قائل شوید. ممکن است مکان‌هایی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنید که زندگی شما را دگرگون کنند. مکان‌هایی که قدم گذاشتن در آن ها یک ماجراجویی جدید است و این حس را به شما می‌دهد که برای نخستین بار چشمتان را به روی جهان گشوده‌اید. برای تجربه سفر هیجان انگیز به دور دنیا در این بلاگ از پته همراه ما باشید.

سفر هیجان انگیز و تجربه مقاصدی شگفت انگیز

اگر سفر هیجان انگیز و ماجراجویانه می خواهید باید سفر به مقاصدی خوب را در بهترین زمان برگزینید. در این مطلب پته به دنیایی از هیجان و تجربه‌های بی‌نظیر سفر خواهید کرد. در سفری به مقصدهای هیجان‌انگیز، هر لحظه به یک کاوش جدید تبدیل می‌شود. از سوار بر امواج فرهنگ گرفته تا غرق شدن در زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت، این ماجراها همگی در انتظار شما هستند. کافیست بلیط هواپیما تهیه کنید و در این مطلب به ما بپیوندید تا در این سفر هیجان‌انگیز، جاهایی را کاوش کنید که با تاریخ، هنر، و طبیعت به شما خاطرات فراموش‌نشدنی هدیه خواهند کرد.

اقامت در ریوکان ژاپن(Ryokan)

این روزها اقامتگاه‌ های ریوکان در کشور ژاپن بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. افرادی که از شلوغی و هیاهوی شهر خسته شده‌اند، چند روزی را در ریوکان هتل‌های محبوب ژاپن اقامت می‌کنند که سرشار از آرامش و سادگی هستند. بعضی از جدیدترین ریوکان‌های ژاپنی منظره‌های بسیار زیبایی از کوه فوجی و دریاچه کاواکوچی دارند. کف این اقامتگاه‌ها که مانند خانه‌های سنتی ژاپنی است با تاتمی ‌پوشیده شده و شما می‌توانید شب‌های به یاد ماندنی را در این اقامتگاه‌ها تجربه کنید. در هر اتاق لباس‌های سنتی ژاپنی برای راحتی مسافران قرار گرفته است و به خاطر اینکه اکثر این اقامتگاه‌ها در نزدیکی چشمه‌ های آبگرم هستند، می‌توانید حمام کردن در انسنتی ریو‌کان‌ های ژاپنی را هم امتحان کنید. بعد از اقامت در این ریوکان‌ها که مانند فیلم ‌های قدیمی ژاپنی دارای درب‌های کشویی هستند، ممکن است دیگر دلتان نخواهد به زندگی مدرن و امروزی خودتان برگردید!

ریوکان ژاپن

دیدار از دره گراند کانیون (Grand Canyon National Park)

گرند کانیون دره‌ای بسیار شگفت انگیز در کشور آمریکا است. اگر می‌خواهید فرصت دیدن یکی از زیباترین و الهام بخش‌ترین مناظر طبیعی دنیا را داشته باشید، بهتر است حتماً سفری به دره گرند کانیون داشته باشید. دره گرند کانیون که محل عبور رود طویل کلرادو است به خاطر دلایل زمین شناسی و فرسایش دارای رنگ‌های بسیار شگفت‌انگیزی است. این رنگ ها هر بیننده‌ای را مسخ و جادو می‌کنند. این دره عمیق که گفته می‌شود ۶ میلیون سال پیش تشکیل شده، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی جهان است. کوه های این منطقه مانند دره رنگین کمان هرمز خودمان، دارای رنگ‌هایی بسیار زیبا مانند قرمز، خاکستری، قهوه‌ای و زرد هستند که از نظر زمین شناسی اهمیت زیادی دارند و هر یک از این لایه‌ها نشان دهنده دوران تاریخی متفاوتی هستند. علاوه بر قدمت این دره، زیبایی مناظر طبیعی و رود کلرادو که در آن جریان دارد، باعث شده آن را هم در بین مکان‌هایی قرار دهیم که با دیدنشان زندگی شما دگرگون می‌شود. اگر هنوز هم علاقه‌ای به رفتن به دره گرند کانیون ندارید، اگر بدانید این دره جزو عجایب هفتگانه طبیعی جهان است، نظرتان عوض می‌شود.

پارک ملی گرند کانیون

سفر به کوه اورست (Everest)

دیدن بلندترین قله جهان و رفتن به پایگاه کوهنوردی اورست شاید کاری عجیب و غریب به نظر برسد. اما از آنجا که هدف ما این است مکان‌هایی را پیشنهاد کنیم که دید شما را به زندگی عوض می‌کنند، نمی‌شود نامی از بلندترین قله جهان نبریم. کوه‌های هیمالیا که در قسمت‌های مختلفی از کشورهای آسیایی قرار گرفته‌اند، اوج هنر خود را در کشور نپال و در قله اورست به نمایش می‌گذارند. منظور از دیدن پایگاه کوهنوردی اورست، پیاده‌روی و کوهنوردی در قله‌های یخ زده نیست. این سفر از شهر کاتماندو آغاز می‌شود و گردشگران می توانند بعد از عبور از شهرها و مکان‌های مختلف، سوار هواپیما ‌شوند تا در نهایت به پایگاه اصلی اورست برسند.

کوه اورست

دیدار از طبیعت بی‌نظیر جزایر گالاپاگوس (Galapagos Islands)

جزایر گالاپاگوس در اقیانوس آرام و جنوب کشور اکوادور پناهگاهی طبیعی هستند که گونه‌های گیاهی متنوع و حیوانات نادر در آنجا زندگی می‌کنند. این مجمع الجزایر آتشفشانی که نزدیک خط استوا قرار گرفته اند؛ جزو زیباترین و منحصر به فردترین مکان‌هایی هستند که با سفر به آنجا می‌توانید تجارب بی‌نظیری کسب کنید. با توجه به اینکه جزایر گالاپاگوس در بین توریست‌ها شهرت زیادی دارند، افرادی که می‌خواهند گسترده‌ای متنوع از گیاهان و حیات وحش منحصر به فرد را از نزدیک ببینند، حتماً سری به این جزایر می‌زنند. موجوداتی مانند لاک پشت‌های غول پیکر گالاپاگوس که عمر آن ها بیش از ۱۰۰ سال است. شیرهای دریایی، ایگواناهای جزایر گالاپاگوس، کوسه‌ها و حتی پنگوئن‌ها را هم می‌توانید در این جزایر ببینید. بهترین زمان برای سفر به گالاپاگوس و دیدن حیات وحش این منطقه، فصل گرم سال است.

جزایر گالاپاگوس

سافاری در دل آفریقا (African Safari)

اگر عاشق حیات وحش هستید و از دیدن گونه‌های جانوری آفریقایی در شبکه‌های مستند لذت می‌برید، توصیه ما به شما این است که یک سافاری آفریقایی را تجربه کنید. یکی از کارهای مهمی که گردشگران و توریست‌ها هنگام سفر به آفریقا انجام می‌دهند، طبیعت گردی و تماشای آزادانه حیوانات در سافاری آفریقایی است. پارک‌های ملی معروفی چون سرنگتی، مکان مناسبی برای یک سفر هیجان انگیز و گاهی اوقات ترسناک هستند. شاید در کلیپ‌ها در شبکه‌های مجازی دیده باشید که حیوانات وحشی مانند شیرها، فیل و زرافه‌ها به نزدیکی خودروهای جیپ سافاری می‌آیند و از دست گردشگران غذا می‌گیرند. اگر شما هم دوست دارید این تجربه را خودتان داشته باشید، سافاری آفریقایی را فراموش نکنید.

سافاری در افریقا

لحظاتی در بهشت؛ در سفر به توسکانی (Tuscany)

یکی از مناطق ایتالیا که در میان توریست‌ها به عنوان بهشت این کشور شناخته می‌شود، توسکانی است. بیشتر افرادی که سفر به مناطق رویایی و سرسبز را دوست دارند، حتماً در برنامه‌های خود نام توسکانی را هم بین لیست مقاصد گردشگری قرار می‌دهند. وقتی از دور به مناظر طبیعی توسکانی نگاه می‌کنید، مانند یک تابلوی نقاشی بسیار شگفت انگیز هستند که در دوران کودکی آرزوی کشیدنش را داشتیم. تپه‌های سبز و مخملی که قد و نیم قد کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. خیل عظیم درختان زیتون و گله گوسفندها که در مزارع سرسبز قدم می‌زنند، تصاویری هستند که اگر به توسکانی بروید از نزدیک می‌توانید آن ها را تماشا کنید. در این منطقه یک دریاچه بسیار زیبا نیز قرار گرفته که محل زندگی انواع جانوران و پرندگان است. منطقه توسکانی که شامل سه شهر لوکا، پیزا و سینا می‌شود، محل قرارگیری بسیاری از مراکز تاریخی و آثاری است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. پس با سفر به منطقه توسکانی با یک تیر دو نشان می‌زنید و علاوه بر دیدن مراکز تاریخی مانند کلیسای جامع پیزا و مراتع سرسبز و زیبای این منطقه، حتی می‌توانید پیتزای معروف ایتالیایی را هم در شهر پنیر ایتالیا یعنی پینتزا امتحان کنید!

سفر هیجان انگیز به توسکانی

سفر هیجان انگیز با کشتی به جنوبگان

همیشه که لازم نیست برای تفریح و مسافرت به جاهای خوش آب و هوا بروید تا بتوانید تجارب جدید کسب کنید. گاهی اوقات سفر به مناطقی دور افتاده مانند قطب جنوب هم می‌تواند کاری خارق‌العاده باشد. این روزها بسیاری از افراد هستند که با کشتی به قطب جنوب سفر می‌کنند و با دیدن کوه‌های مرتفع یخ و پنگوئن‌ها، تجربه جدیدی را به لیست تجارب خود اضافه می‌کنند.

سفر هیجان انگیز با کشتی به جنوبگان

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
راهنمای سفر به قطب شمال بهشت برفی

تجربه شنا و شیرجه در سد مرجانی (آبسنگی) کبیر (Great Barrier Reef)

سد مرجانی کبیر یکی از منظره‌های واقعی است که گردشگران و توریست‌ها به دنبال آن می‌گردند. کشور استرالیا به خاطر داشتن مناظر طبیعی و سواحل زیبا بین توریست‌ها شهرت زیادی دارد. اما از آنجا که یکی از این مناطق گردشگری، جزو عجایب هفتگانه طبیعی جهان است، ما فرصت را غنیمت شمردیم تا آن را هم بین فهرست مکان‌هایی معرفی کنیم که با دیدنش زندگیتان دگرگون می‌شود. صخره‌های مرجانی که در شرق این کشور و اقیانوس آرام قرار دارند، جزو بزرگترین موجودات زنده جهان محسوب می‌شوند که محل مناسبی برای زندگی گونه‌های مختلف آبزیان هستند. این صخره مرجانی که از ۳۸۰۰ جزیره و سواحل مرجانی تشکیل شده، نزدیک به ۲۶۰۰ کیلومتر مربع در اقیانوس آرام امتداد دارد و از آن به عنوان عظیم‌ترین سازه طبیعی جهان یاد می‌شود. اگر می‌خواهید لاک پشت‌های دریایی، دلفین‌ها، انواع ماهی‌ها و نهنگ‌ها را از نزدیک ببینید، توصیه می‌کنیم حتماً به این منطقه سری بزنید.

سفر هیجان انگیز به سد مرجانی

تماشای ترکیه در بالن‌های هوای داغ در کاپادوکیه (Cappadocia)

کشور ترکیه که در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در صنعت گردشگری داشته، همسایه نزدیک خودمان است و برای سفر به این کشور نیازی به دریافت ویزا ندارید. فقط کافی است یک بلیط هواپیما استانبول بخرید و راهی سفر شوید. اگر از دیدن جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی استانبول خسته شده اید، یک روز وقت بگذارید و به کاپادوکیه بروید. این شهر سنگی که مرکز بالن سواری ترکیه است از نظر توریست‌ها بهشتی را می‌ماند که هیچ وقت از دیدنش سیر نمی‌شوند. ماجراجویی که حتماً نباید سفر به قطب شمال و جنوب باشد. شما می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر را در کاپادوکیا هنگامی که توی بالن‌ها نشسته‌اید و از بالا دره‌ها، تپه‌ها و کلیساهای قدیمی را می‌بینید، امتحان کنید.

بالن‌های هوای داغ در کاپادوکیه

دیدار یکی از عجایب هفتگانه در ماچو پیچو (Machu Picchu)

اگر راجع به زندگی گذشتگان کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید دلیل ساخت سازه‌هایی مانند ماچو پیچو چیست، بهتر است قبل از سفر بدانید که یکی دیگر از عجایب هفتگانه طبیعی همین شهر باستانی ماچو پیچو در کشور پرو است. معمای چگونگی ساخت این شهرهای تو در تو، هنوز هم به درستی حل نشده است و معماران و دانشمندان معتقدند که شگفتی‌های بسیاری پس از کشف راز ساخت شهر راز آلود ماچوپیچو، برملا خواهد شد. تمدن اینکاها که جزو تمدن‌های معروف جهان است با ساختن این شهر در ارتفاع ۷۹۷۲ فوتی تعجب همگان را برانگیخته اند. این منطقه در واقع محل زندگی خاندان سلطنتی بوده و برای حفظ امنیت آن ها در این ارتفاع بر فراز کوه‌های آند ساخته شده است.

سفر هیجان انگیز به ماچو پیچو

بازدید هیجان انگیز از آتشفشان فعال هاوایی (Kilauea hawaii)

یکی از مناظر زیبایی که می‌توانید در جزایر هاوایی از نزدیک ببینید، فعالیت آتشفشانی است که در جزیره بیگ کیلاوا قرار گرفته است. درست است که مجمع الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام خود جزو زیباترین و جذاب‌ترین مناطق توریستی جهان هستند، اما انواع دیدن یک آتشفشان در حال فوران هنگام غروب خورشید و قبل از طلوع، تجربه‌ای است که نمی‌توان فراموش کرد.

سفر هیجان انگیز به آتشفشان فعال هاوایی

تماشا آسمان از دل صحرا

کشور مراکش به سلطان صحراها شهرت دارد. این کشور که در شمال غربی قاره آفریقا قرار گرفته، فاصله کمی تا دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس دارد. نکته جالبی که درباره صحرای مراکش وجود دارد این است که داغ‌ترین بیابان‌های دنیا در این منطقه قرار گرفته‌اند. بدون شک صحراهای مراکش جزو زیباترین مکان‌های دیدنی جهان هستند که می‌توانید به آنجا سفر کنید و شب هنگام، ستاره‌هایی را ببینید که انقدر به شما نزدیکند، احساس می‌کنید می‌توانید با دست آن ها را بگیرید.

سفر هیجان انگیز با تماشای آسمان

شنا در بحر المیت (شورابی) (Dead Sea float)

شاید شنیده باشید که کسی هنگام شنا کردن در دریاچه‌های نمکی با آب شور غرق نمی‌شود، اما این تصور همیشه هم درست نیست. به همین خاطر نام دریای عجیبی که در نزدیکی کشور اردن قرار گرفته را بحر المیت یا دریاچه مرده گذاشته اند. این دریاچه که بین کشور فلسطین و اردن قرار گرفته، یک دریاچه نمکی است و به خاطر داشتن خواص درمانی بین گردشگران شهرت زیادی دارد. البته به خاطر آب شور این دریاچه و بالا بودن غلظت نمکش، هیچ موجود زنده‌ای در آنجا زندگی نمی‌کند.

تماشای بامبوهای سر به فلک کشیده آراشیاما(arashiyama bamboo)

جنگل‌های بامبوی آراشیاما جزو زیباترین جنگل‌های طبیعی هستند که در کشور ژاپن قرار دارند. استان کیوتو در ژاپن به خاطر داشتن این جنگل‌های زیبا، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. مسیرهای طولانی که در اطراف آن ها بامبوهای مرتفع روییده‌اند، برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت زیبای اطراف بسیار مناسب‌اند. فقط اگر می‌خواهید مسیر طولانی را در جنگل‌های آراشیاما پیاده‌روی کنید به گردنتان هم استراحت بدهید و هرجا منظره‌های زیبا دیدید، بایستید و چند عکس یادگاری بگیرید.

سفر هیجان انگیز در آراشیاما

تجربه دیدن آسمانی رنگانگ و مواج با دیدن شفق‌های قطبی (northern lights)

شفق‌های قطبی را می‌توانید در منتها الیه کره زمین ببینید. قطب شمال بهشت برفی، بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی است. نورهای فسفری رنگی که رفته رفته رنگ می‌بازند و به قرمز و نارنجی تبدیل می‌شوند در هیچ یک از مناطق دیگر زمین قابل رویت نیستند. بهتر است برنامه‌ریزی کنید و در فصل پاییز تا ابتدای فروردین، راهی آلاسکا یا سایر کشورهای نزدیک قطب شمال شوید تا بتوانید این مناظر شگفت انگیز را از نزدیک تماشا کنید.

سفر هیچان انگیز با دیدن شفق قطبی

طعم‌ بی نظیر غذاها و خوراکی های محلی در بانکوک

تایلند کشوری است که شگفتی‌های آن هرگز تمام نمی‌شوند. شهر بانکوک یکی از شهرهای توریستی تایلند است که به خاطر داشتن غذاهای خوشمزه و خوراکی‌های متنوع در کل دنیا شهرت دارد. اگر به بانکوک سفر کردید، حتماً غذاهای خیابانی خوش طعم و جدید تایلندی را امتحان کنید. سواحل زیبای بانکوک و سایر شهرهای تایلند مانند پاتایا و جزایر فی فی هم برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. در این مناطق هم می‌توانید غذاهای خیابانی و تازه‌ای را امتحان کنید که هیچ کجای دیگر نمی‌توانید آن ها را پیدا کنید.

خوراکی و غذای محلی بانکوک

سفر هیجان انگیز با قدم زدن در محله گوریل‌های رواندا

سفر به آفریقا و تجربه سافاری ممکن است یک تجربه هیجان انگیز باشد، اما دیدن گوریل‌ها در رواندا نیز یک فرصت تکرار نشدنی است که نباید آن را از دست بدهید. این گوریل‌ها که در حال انقراض هستند در پارک ملی بوئیندی نگهداری می‌شوند. درست است که بلیط پارک ملی سرپوشیده بوئیندی خیلی گران است. اما افرادی که علاقه خاصی به حیات وحش دارند، حاضرند برای دیدن گونه‌های جانوری در حال انقراض، بیشتر از این‌ها خرج کنند.

گوریل‌های رواندا

از راز و رمزهای آنگکور وات سر درآورید (angkor wat)

قطعاً قدم گذاشتن به این هزارتوهای اسرارآمیز در کشور کامبوج می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند. معبد آنگکور وات یکی از عظیم‌ترین بناهای مذهبی جهان است که در کشور کامبوج قرار گرفته و جزو میراث جهانی یونسکو است. این بنا که از قرن دوازدهم به جا مانده، زمانی محل حکومت پادشاه سوریا وارمان بوده است. بیشتر تورهای مسافرتی که مسافران را به کامبوج می‌برند در فهرست جاهای دیدنی، برج‌های مرتفع ۵۵ متری آنگکور وات را هم قرار می‌دهند. شاید در میان کامبوجی‌ها مناره‌های آنگکور وات نماد ملی تمدن خمر باشند، اما سر درآوردن از اسرار آن ها برای هر گردشگری جذاب است.

آنگکور وات

صخره‌های سرخ سدونا را از قلم نیندازید (rocks sedona red)

صخره‌های سرخ سدونا مانند آهن‌های زنگ زده‌ای هستند که به رنگ سرخ آتشین، جلوی چشم گردشگران قد برافراشته‌اند. این صخره‌ها که در ایالت آریزونای آمریکا قرار دارند، برای عاشقان طبیعت و کوهنوردان یک بهشت واقعی هستند. در ایالت آریزونا یک پارک بزرگ قرار گرفته که با نام پارک ایالتی سنگ سرخ شناخته می‌شود. صخره‌های سرخ هم در این منطقه هستند و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. برای دیدن این مناظر طبیعی فتوژنیک، فرصت را از دست ندهید و حتماً برنامه سفرتان را طوری تنظیم کنید که بتوانید این صخره‌های زیبا و قرمز رنگ را ببینید.

صخره های سرخ سدونا

در یک فستیوال ملی شرکت کنید

در کشورهای مختلف جهان بر اساس آداب و رسوم و فرهنگشان، فستیوال‌ها و جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود. شرکت در آن ها فرصت مناسبی برای گردشگران است تا هرچه بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ مردم آن کشور آشنا شوند. اگر می‌خواهید تجربه‌ای بی‌نظیر و شگفت انگیز را در یک کشور خارجی تجربه کنید، توصیه می‌کنیم در یکی از فستیوال‌های فرهنگی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شوند، شرکت کنید. برای مثال می‌توانید به هند بروید و در فستیوال رنگ‌ها شرکت کنید. حتی می‌توانید به کشور اسپانیا بروید و در فستیوال لاتوماتینا به همه گوجه پرت کنید! شاید هم دلتان بخواهد سفری به تایلند داشته باشید و فستیوال ئیی پنگ را با آن فانوس‌های درخشان آسمانی از نزدیک ببینید. هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئن باشید به قدری شگفت زده می‌شوید که از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

فستیوال های مهم جهان

روی دیوار بزرگ چین راه بروید

یکی از بزرگترین سازه‌های جهان که به گفته فضانوردان از روی کره ماه هم دیده می‌شود، همین دیوار چین است که حدود ۲۱ هزار کیلومتر امتداد دارد. قدم زدن روی دیوار چین و تماشای مناظر سرسبز اطراف این دیوار پهناور، می‌تواند دید شما را نسبت به زندگی تغییر دهد. این دیوار ۲۰۰۰ ساله که در گذشته برای محافظت از سرزمین بزرگ چین ساخته شده، هنوز هم پابرجا مانده و در گوشه گوشه آن می‌توانید صدای کارگرانی را بشنوید که از بدن آن ها به عنوان مصالح برای ساخت این دیوار استفاده شده است. بر اساس اسناد تاریخی، ساخت دیوار چین انقدر سخت و دشوار بوده که پس از مرگ کارگران، برای اینکه بتوانند هرچه سریع‌تر کار خود را پیش ببرند، بدن آن ها را زیر همان دیوار دفن می کردند.

دیوار بزرگ چین

اهرام بزرگ مصر را از یاد نبرید (The great pyramid of Giza)

با دیدن اهرام بزرگ مصر، هر مکان دیدنی که تا حالا معرفی کرده‌ایم را از یاد می‌برید. اهرام جیزه در دوران فراعنه مصر ساخته شده‌اند. این سازه ها جزو قدیمی‌ترین عجایب دنیا هستند که هنوز هم باستان شناسان و دانشمندان چیز جدیدی درباره آن ها کشف می‌کنند و پس از گذشت سال‌ها، مقبره‌های جدید با مومیایی‌های عجیب و غریب از دل این اهرام پیدا می‌کنند. بعضی‌ها معتقدند که اهرام مصر را فضایی‌ها ساخته‌اند. اما دانشمندان معتقدند که این اهرام ساخته دست مهندسان باهوش مصری هستند که از هزاران کارگر برای جابجا کردن سنگ‌های عظیم استفاده می‌کردند و این ساختمان‌های شگفت انگیز و اعجاب آور را پدید آوردند. ما نمی‌توانیم به درستی بگوییم که راز ساخت اهرام مصر چه بوده است. اما اگر می‌خواهید، خودتان می‌توانید سفری به مصر داشته باشید و چگونگی خلق این آثار شگفت انگیز را دربیابید. خوشحال می‌شویم اگر اطلاعات دقیقی به دست آوردید، ما را هم خبر کنید.

اهرام بزرگ مصر

با کشتی به سیاحت در خلیج هالونگ بپردازید (Ha Long Bay)

کشور کوچک ویتنام که مرکز قرارگیری دهکده‌های شناور و جزایر زیبا و غیرمسکونی است، یکی دیگر از مناطقی است که توصیه می کنیم، حتماً به آنجا سفر کنید. سواحل بی‌نظیر این کشور و آب‌های زمردی رنگ آن، جان می‌دهد برای یک سفر تفریحی و گردشگری. خلیج هالونگ یکی از زیباترین مناطق گردشگری در این کشور است که جزو عجایب هفت گانه طبیعت دنیا به حساب می‌آید. صدها جزیره صخره‌ای که گردشگران با دیدن آن ها انگشت به دهان می‌مانند، همگی در این خلیج زیبا قرار گرفته اند. چشم انداز حیرت انگیزی که می‌توانید از اقیانوس ببینید، قابل مقایسه با سنگ‌های آهکی این منطقه نیستند. البته هر کس سلیقه‌ای دارد و ممکن است شما از این صخره‌های آهکی خوشتان بیاید. بومیان ویتنامی معتقدند که این خلیج محل فرود اژدها بوده است. مردم محلی می گویند اژدهاهایی که در این منطقه زندگی می‌کرده اند از دهانشان جواهرات را به درون خلیج هالونگ می‌ریختند و این جزیره به این خاطر ایجاد شده است. اگر وسوسه‌ای شده‌اید تا خلیج هالونگ را از نزدیک ببینید، حتماً سفری به ویتنام داشته باشید.

خلیج هالونگ

کلام پایانی

سفر به جاهای خارق‌العاده در کشورهای مختلف، آرزوی همه عاشقان سفر است. اگر از سفرهای معمولی و دیدن جاذبه‌های گردشگری تاریخی خسته شده‌اید، توصیه می‌کنیم یکی از مکان‌هایی که ما در این مقاله از مجله گردشگری پته معرفی کردیم، انتخاب کنید و راهی یک سفر ماجراجویانه شوید. خوشحال می‌شویم تجارب خودتان از دیدن این مناطق با ما نیز به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید