ماجراهای ترسناک ترین مکان های ایران

از سفر بدانید ایرانگردی
ماجراهای ترسناک ترین مکان های ایران

جنگل ‌ها جزو زیباترین مناطق کره زمین هستند که گاهی اوقات شهرت خود را به خاطر داستان ‌های مخوف و ترسناکی که درباره آن ها گفته می‌ شود به دست آورده‌اند. ممکن است تصور کنید مکان های مخوب و داستان های ترسناک در ایران وجود ندارد اما باید بگوییم این مکان ها در ایران بیش از حد تصور شما هستند. پس اگر برایتان جالب است درباره ماجراهای وحشتناک ‌ترین مکان های ایران بیشتر بدانید ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

 معرفی وحشتناک‌ ترین مکان های ایران

در اقصی نقاط جهان مناطق ترسناکی وجود دارند که داستان ‌های بسیار عجیب و غریبی درباره آن ها گفته می ‌شود. کشور ما ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. در ایران مناطق ترسناک و عجیب و غریبی وجود دارند که هنوز هم جزو مکان ‌های ناشناخته محسوب می ‌شوند و به دلیل داستان ‌هایی که درباره آن ها گفته می ‌شود عموم مردم از رفتن به آنجا ترس دارند.

بعضی از این مکان‌ ها جنگل‌ های مشهوری هستند که به خاطر شنیده شدن صداهای عجیب و غریب در جنگل، هر کسی جرات رفتن به آنجا را ندارد. بعضی دیگر این مناطق هم شامل غارها، دره‌ ها، گورستان‌ ها و حتی دریاچه‌ های ترسناکی می شوند که از گذشته تاکنون به تصور مردم محل زندگی ارواح و جن ‌ها هستند. اگر علاقه دارید با این مکان‌ های ترسناک در ایران آشنا شوید، این مقاله از سایت پته را از دست ندهید.

 

جنگل جیغ؛ ترسناک ‌ترین جنگل ایران

احتمالاً تاکنون مطالب زیادی درباره وحشتناک‌ ترین جنگل ‌های ایران شنیده‌اید. جنگل جیغ یکی از ترسناک ‌ترین مناطق ایران است که در جنوب مشهد قرار گرفته. این جنگل که در طرقبه مشهد و روستای سربرج قرار دارد به خاطر شنیده شدن صداهای وحشتناک و جیغ مانند، شهرت بسیاری بین گردشگران پیدا کرده است. البته اهالی روستاهای اطراف معتقدند که این صداهای جیغ مانند و وحشتناک در گذشته شنیده نمی ‌شد و تنها چند سالی است که این صداها از داخل جنگل به گوش می ‌رسد.

جنگل جیغ یک جنگل انبوه و تاریک است که می ‌تواند محل مناسبی برای شایعه‌سازی و خلق داستان ‌های ترسناک باشد. اگرچه بررسی دقیقی درباره صداهای شنیده شده از داخل این جنگل انجام نشده، اما برخی معتقدند که به هم خوردن شاخ و برگ درختان یا صدای زوزه باد ممکن است عامل اصلی شنیده شدن این صداها باشد. اما برخی از افراد می گویند حتی در زمان‌ هایی که باد نمی‌وزد، باز هم این صداها از داخل جنگل شنیده می‌ شود. بعضی از افراد نیز می ‌گویند موجودات و حشرات مانند جیرجیرک ‌ها یا ملخ‌ ها این صداها را از خود در می‌آورند. البته اهالی این منطقه معتقدند این جنگل نفرین شده است و جن ‌ها این جنگل را نفرین کرده‌اند. صداهایی هم که از داخل جنگل به گوش می ‌رسد، صدای شیاطین و جن ‌ها است که در جنگل جیغ می ‌کشند. حتی محلی‌ ها معتقدند رودخانه کم آبی که از داخل این جنگل عبور می ‌کرد به خاطر نفرت نفرین شیاطین، پر آب شده و در داخل جنگل جریان پیدا کرده است.

شاید این داستان‌ ها را باور کنید. شاید هم منتظر پیدا کردن یک دلیل منطقی برای این اتفاقات مرموز و ترسناک در جنگل جیغ مشهد هستید. اما در آخر باید بگوییم که بر اساس بررسی ‌های انجام شده، صداهای شنیده شده از داخل جنگل به خاطر جیرجیرک‌ هایی به نام کز یا چز است که اطراف آب جمع می ‌شوند و شب‌ ها این صداها را از خودشان تولید می ‌کنند. دلیل این صدا هر چیزی که باشد، باعث می‌ شود تا گردشگران علاقه بیشتری برای دیدن این جنگل و شنیدن صداهای ترسناک و عجیب و غریب آن پیدا کنند.‌ اگر با وجود ماجراهایی که در مورد این جنگل شنیده اید باز مایل به سفر و بازدید از این مقصد وحشتناک ترین مکان های ایران هستید؛ بلیط هواپیما مشهد را تهیه کنید و سفر ماجراجویانه خود را اغاز کنید.

آدرس: استان خراسان رضوی -جنوب مشهد -بخش طرقبه- دهستان طرقبه- روستای سربرج -جنگل جیغ

جنگل جیغ مشهد

ریگ جن؛ کویر یا باتلاقی مرگبار

یکی دیگر از وحشتناک ترین مکان های ایران ریگ جن است. منطقه کویری ریگ جن که با نام مثلث برمودای ایران هم شناخته می ‌شود در منطقه ای کویری در بین استان ‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. کویر دشت ارواح یا همان ریگ جن، جزو مکان ‌های ناشناخته و مرموز در کشورمان است. در زبان محلی به شن های روان بیابان، ریگ گفته می‌ شود. کویر ریگ جن هم یک منطقه بسیار اسرارآمیز است که در آنجا اتفاقات ترسناکی رخ می‌ دهد. این اتفاقات که در سال‌ های اخیر بیشتر درباره آن ها می شنویم، مربوط به فرو رفتن انسان ‌ها و حیوانات در این منطقه کویری می ‌شود.

مردم محلی و افراد عادی معتقدند که ریگ جن یک منطقه نفرین شده است و شیاطین و اجنه در آنجا زندگی می ‌کنند. حتی دیده شده حیوانات محلی مانند شتر ها هم پس از رسیدن به منطقه ریگ جن، توقف می ‌کنند و دیگر به مسیر خود ادامه نمی ‌دهند. این منطقه به خاطر شرایط جغرافیایی که دارد به راحتی قابل دسترسی نیست و در سال ‌های گذشته مانند یک منطقه مرموز و ناشناخته باقیمانده بود. اما با گذشت چند سال و انجام بررسی‌ های علمی، مشخص شد که تغییر شکل تپه ‌های ماسه‌ای و حرکت ریگ‌ ها در این منطقه کویری باعث دفن موجودات زنده می ‌شود. صداهای عجیب و غریبی که از این منطقه به گوش می ‌رسد نیز به خاطر وزش باد و برخورد شن‌ ها به یکدیگر است.

فرقی نمی ‌کند دلیل اتفاقاتی که در این منطقه می ‌افتد چیست، مهم این است که افرادی که عاشق ماجراجویی و هیجان هستند و به دنبال ترسناک ‌ترین مناطق ایران می ‌گردند، علاقه دارند از چنین مکان‌ هایی دیدن کنند.

آدرس: جنوب سمنان – مجاورت شهرستان‌های گرمسار، انارک و جندق

ریگ جن

دره ستارگان یا دره گذر اردواح

دره ستارگان یا دره گذر ارواح یکی از دره ‌های قدیمی جزیره قشم است که گفته می‌ شود ۲ میلیون سال قدمت دارد. این جاذبه گردشگری که بسیار اسرارآمیز و عجیب و غریب است از ستون ‌های عظیمی تشکیل شده و دارای مخروط ‌های نوک تیز هستند. دیواره‌ های بلند این دره نیز جزو دلایلی هستند که باعث به وجود آمدن این داستان ‌های ترسناک درباره دره ستارگان شده‌اند. به خاطر باورهایی که درباره دره ارواح وجود دارد، محلی ‌ها پس از غروب آفتاب دیگر به این منطقه نمی ‌روند و از مسافران هم می‌ خواهند که پس از تاریک شدن هوا به طرف دره نروند. چرا که گفته می ‌شود دره در شب محل رفت و آمد جن ‌ها و ارواح است.

شاید برایتان جالب باشد که شب را در این دره بمانید و برای یک بار هم که شده زیبایی ستاره‌ های آسمان شب را از داخل این دره وهم‌انگیز و عجیب و غریب تماشا کنید. بسیاری از عکس‌ های جالبی که از دره ستارگان گرفته شده، حاصل تلاش عکاسانی است که شب را در این دره مانده‌اند و زیبایی‌ های دره ستارگان را به تصویر کشیده اند.

آدرس: قشم -شمال غرب روستای برکه خلف

دره ستارگان

تالاب ارواح مازندران

در ۱۲ کیلومتری نوشهر دریاچه‌ای وجود دارد که از گذشته ‌های دور به خاطر پنهان شدن در مه و داشتن مناظر ترسناک و وهم انگیز، شهرت بسیاری پیدا کرده است. تالاب ارواح که در استان مازندران قرار گرفته، محل زندگی حیوانات وحشی است. اما اگر اولین بار آنجا را در میان مه ببینید به یاد صحنه ‌های فیلم ‌های ترسناک می ‌افتید.

این تالاب برای افرادی که به دنبال ماجراجویی و تفریحات هیجان انگیز هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد. بعضی از افراد معتقدند که ارواح در این تالاب زندگی می ‌کنند. اما اگر خودتان سری به آنجا بزنید متوجه می ‌شوید که زیبایی شگفت انگیز این دریاچه به قدری زیاد است که اجازه فکر کردن به داستان ‌های ترسناک را نمی ‌دهد. اما گرفتن چند عکس یادگاری با این دریاچه مرموز و سحر انگیز خالی از لطف نیست.

دریاچه ممرز که بیشتر با نام دریاچه ارواح شناخته می ‌شود دارای پوشش گیاهی از نوع جنگل ‌های هیرکانی است. این دریاچه محل مناسبی برای استراحت، تفریح و دیدن گونه ‌های جانوری منحصر به فردی است که در این منطقه زندگی می‌ کنند. تنه‌های درختان شکسته ممرز که از داخل آب این دریاچه بیرون زده‌اند، شاید دلیل اصلی نامگذاری این دریاچه به نام ارواح باشند. به خصوص زمان ‌هایی که هوا سرد می ‌شود و مه غلیظ این دریاچه را فرا می ‌گیرد تصویر به وجود آمده، گمانه زنی ‌ها را درباره ترسناک بودن این دریاچه و زندگی ارواح و موجودات فرازمینی تقویت می ‌کند.

اگر تصمیم گرفتید از دریاچه ارواح نوشهر دیدن کنید در زمان‌ هایی به آنجا بروید که شرایط آب و هوایی مساعد باشد. زیرا در روزهای پربارش، محیط بانی به گردشگران اجازه بازدید از دریاچه را نمی‌ دهد.

آدرس: استان مازندران –نوشهر- روستای صلاح الدین کلا -دریاچه ممرز یا ارواح

تالاب ارواح مازندران

قلعه جنی کیش

یکی دیگر از وحشتناک ‌ترین مکان های ایران، قلعه جنی کیش است. این قلعه قدیمی که ظاهر ترسناکی هم دارد چند سالی است که تخلیه شده و از آن استفاده نمی ‌شود. بعضی از افراد معتقدند که جن ‌ها و ارواح در این قلعه رفت و آمد داشته‌اند و چهار سرباز هم به دلایل مشکوکی در این قلعه کشته شده اند. از آن پس دیگر از این قلعه استفاده نمی ‌شود. همین داستان ‌های خوفناک درباره قلعه جنی کیش، باعث شده تا گردشگران در سفر خود به این جزیره و پس از بازدید از کشتی یونانی، سری هم به قلعه جنی بزنند.

داستان‌ های وحشتناک قلعه جنی مربوط به دهه ۴۰ هجری شمسی می‌ شود. در آن زمان این قلعه به عنوان یک پاسگاه و ژاندارمری مورد استفاده قرار می ‌گرفت. به گفته سربازان و درجه‌داران، شب ‌ها در این قلعه صداهای همهمه و خش خش زیادی به گوش می ‌رسید که توسط ارواح و جن ‌ها به وجود می ‌آمدند. اما تخلیه قلعه جنی کیش فقط به خاطر شنیدن این سر و صداها نبود. در یکی از شب ‌ها که چهار سرباز در پاسگاه کشیش می ‌دادند به طرز عجیب و غریبی کشته شدند. یعنی نگهبانانی که در ساعات اولیه صبح برای تعویض شیفت آمده بودند، جسد این سربازان را پیدا کردند که با صورت ‌های کبود و چشمان وحشت زده بی جان روی زمین افتاده بودند. پس از این ماجرا قلعه به صورت کامل تخلیه شد. البته اتفاق‌ های قلعه جنی فقط مربوط به همین واقعه نمی ‌شود.

سال‌ های بعد، هنگامی که یک تاکسی مسافری را برای دیدن کشتی یونانی ‌ها به این منطقه برده بود، شاهد مراسم عروسی بوده که به گفته او تمام افراد در این عروسی به جای پا، سم داشته‌اند. شاید این داستان‌ ها واقعیت نداشته باشند. اما بسیاری از مردم محلی معتقدند که داستان ‌های گفته شده درباره قلعه جنی کیش حقیقی هستند و از آن پس این قلعه متروکه شده و کسی به آنجا رفت و آمد نمی ‌کند.

آدرس: استان هرمزگان –کیش- جاده جهان- نرسیده به کشتی یونانی- قلعه جهان

قلعه جنی کیش

دریاچه تخت سلیمان

یکی دیگر از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین نقاط ایران، دریاچه تخت سلیمان است که به خاطر زیبایی شگفت انگیز خود و داستان ‌هایی که درباره آن نقل می ‌شود یکی از مکان ‌های محبوب گردشگران است. مردم محلی می‌ گویند که این دریاچه توسط حضرت اسماعیل و با کوبیده شدن عصای ایشان در زمین به وجود آمده است. حتی بعضی معتقدند که گنج باستانی و بسیار گرانبهایی در این دریاچه وجود دارد. بسیاری از افراد نیز که به دنبال پیدا کردن ثروتی بادآورده بودند، برای پیدا کردن این گنج به عمق آب‌ های دریاچه رفتند و دیگر هیچ وقت برنگشته‌اند!

بعضی از افراد هم می ‌گویند که این منطقه محل تولد زرتشت، پیامبر بزرگ زرتشتیان بوده است. حتی درباره این دریاچه افسانه‌ های تاریخی هم نقل می ‌شود. به عنوان مثال بعضی معتقدند که کوروش کبیر شاهنشاه هخامنشیان، پس از اینکه بر پادشاهی لیدیه و رهبر آن ها کرسوس پیروز شد، گنج ‌ها و غنیمت ‌هایی که از آن ها گرفته بود، به داخل این دریاچه ریخته و آن ها را نذر کرده است.

از آن به بعد نیز افرادی که در این منطقه زندگی می ‌کردند، گنج های گرانبها و اشیای قیمتی خود را در این دریاچه انداختند. قدمت این منطقه به ۳۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آدرس: آذربایجان غربی- ۴۵ کیلومتری شمال شرقی تکاب -روستای نصرت آباد

دریاچه تخت سلیمان

قلعه آدم‌خوار بوینی یوغون

قلعه آدم‌خوار یا همان قلعه بوینی یوغون یکی دیگر از مکان‌ های قدیمی است که داستان ‌های ترسناکی درباره آنجا گفته می ‌شود. این قلعه در استان اردبیل قرار دارد. به گفته مردم محلی، هر کس که وارد این قلعه شده دیگر برنگشته است. البته این روزها دلیل این ماجرا مشخص شده و گفته می ‌شود که به دلیل بلند بودن دیوار های قلعه، افرادی که پا به آنجا گذاشتند، دیگر نتوانستند از قلعه خارج شوند. قدمت این قلعه نشان می ‌دهد که متعلق به 3 تا 4500 سال پیش است و از زمان اشکانیان در این محل بوده است.

آدرس: استان اردبیل- ۱۱ کیلومتری شهر نیر- کنار روستای کور عباسلو

قلعه آدم‌خوار بوینی یوغون

غار پراو

غار پراو یکی از خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین نقاط ایران است که در استان کرمانشاه قرار گرفته است. این غار عمیق مسیری بسیار طولانی و ناهموار دارد. افرادی که بخواهند از این غار دیدن کنند و داخل آن بروند، ابتدا باید ۳۵۰ متر از کوه بالا بروند تا بتوانند به ورودی غار برسند. البته پایین رفتن از این غار عمودی کار هر کسی نیست.

یک مسیر خشن و ناهموار که بدون تجهیزات و امکانات ایمنی وارد شدن به آن، غیر ممکن است. دسترسی به این غار عجیب و غریب و صعب العبور بسیار سخت است. به همین خاطر اگر کسی بخواهد از آنجا دیدن کند در فصل ‌های بهار و تابستان باید این کار را انجام دهد. زیرا در فصل‌ های سرد سال رسیدن به این غار کار دشواری است. این غار که با نام غار قاتل هم شناخته می‌ شود، یکی از رمزآلودترین و ترسناک ‌ترین جاهای استان کرمانشاه است. عمق این غار ۷۵۲.۵ متر و طول آن ۱.۴۵۰ متر است. در این غار ۲۶ حلقه چاه وجود دارد که در گذشته همگی پر آب بودند و دلیل نامگذاری این غار هم همین است.

آدرس: ۱۲ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه- میان کوه طاق بستان و کوه بیستون -منطقه پراو

غار پراو

باغ سنگی سیرجان

باغ سنگی شهر سیرجان جزو مکان ‌های عجیب ایست که می‌ توانید از آنجا دیدن کنید. معمولاً با شنیدن کلمه باغ همه انتظار یک باغ سرسبز و فضای زیبا را دارند. اما این باغ به قدری عجیب و غریب است که از دیدنش شوکه می ‌شوید. در این باغ درختان خشکی وجود دارند که سنگ ‌هایی از آن ها آویزان شده و گویی که این درختان خشک، ثمره‌ای جز سنگ ‌های سخت نداشته‌اند.

دیدن این منظره به خودی خود وحشتناک و عجیب است. اما دلیل به وجود آمدن این باغ ماجرای عجیب تری دارد. مزرعه داری با نام درویش خان اسفندیارپور، ۴۰ سال پیش زمانی که از خشک شدن مزرعه و درختانش ناراحت شد، برای اعتراض سنگ ‌هایی را از کوه جمع کرد و به درختانش آویزان کرد. البته این داستان به اینجا ختم نمی ‌شود. درویش خان که زیادی از خشک شدن باغش ناراحت بود چند سالی را به آویزان کردن سنگ از درخت‌ ها مشغول بود. اما پس از آن سر گوسفندانی که توسط گرگ کشته شده بودند را هم به این درختان آویزان می‌ کرد. و این‌طوری اعتراض خود را بیان می ‌کرد.

البته پس از اعتراض اهالی دیگر این کار را انجام نداد. پس از این اتفاق‌ ها انواع وسایل خراب مانند چرخ دنده فرسوده، اگزوز ماشین، قوطی‌های حلبی و حتی قلیان ‌های شکسته هم سر از بالای شاخه‌ های خشک شده این درختان درآوردند. تمام این وسایل توسط این پیرمرد فرتوت تا قبل از مرگش از درخت ‌ها آویزان می‌شدند و آنجا را به یکی از جاهای دیدنی سیرجان تبدیل کردند. اگر این باغ عجیب توجه شما را جلب کرده می توانید با خرید بلیط هواپیما کرمان یا سیرجان به این منطقه عجیب سفر کنید.

آدرس: استان کرمان- ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی سیرجان -روستای میاندوآب

باغ سنگی سیرجان

جن سنط، گورستان اجنه

در روستای تیس و بندر چابهار یک گورستان بسیار عجیب قرار گرفته که گفته می ‌شود قدمت آن به ۲۳۰۰ سال قبل برمی‌گردد. این منطقه که در گذشته به باور محلی ‌ها مکان زندگی جن ‌ها بوده، امروزه ۱۰۰ متر با روستا فاصله دارد. اما در گذشته فاصله آن بیشتر بود. اهالی روستا معتقدند که صداهای عجیب و غریبی از ناله و شیون جن‌ ها می ‌شنوند که سر مزار عزیزانشان ضجه می‌ زنند. حتی مردم محلی معتقدند اگر کسی از این منطقه عبور کند و صدای جن ‌ها را بشنود به وحشتناک‌ترین شکل ممکن از بین می‌رود. قبر هایی که در این گورستان وجود دارند، همگی روی صخره‌ های سنگی کنده شده‌اند و کندن آن ها کار هر کسی نیست. همین باعث می ‌شود تا مردم بیشتر عقیده پیدا کنند که این گورستان توسط انسان کنده نشده و موجودات عجیب و غریب با ابزارهای مخصوص قبر هایی را در داخل این سنگ ‌های سخت کنده اند تا عزیزانشان را در آنجا دفن کنند. حالا که در مورد این گوستان تاریخی عجیب می دانید اگر بلیط هواپیما چابهار تهیه کرده اید حتما به این مکان مرموز نیز سری بزنید.

آدرس: سیستان و بلوچستان- شهرستان چابهار- روستای تیس

جن سنط چابهار

قلعه زاهدان کهنه، محل حکومت ارواح و اجنه

قلعه زاهدان کهنه، یکی از قلعه‌هایی است که خرابه‌ای بیشتر از آن به جا نمانده، اما همین خرابه‌ هم به قدری ترسناک هستاستند که پس از گذشت سالیان سال، هنوز هم داستان ‌های زیادی درباره آن نقل می ‌شود. این قلعه‌ در زابل و استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و در گذشته جزو شهر های بزرگ و مرکز سیستان بوده است. مردم محلی معتقدند که قلعه زاهدان توسط اجنه و ارواح تسخیر شده و در آنجا زندگی می ‌کنند. این قلعه توسط تیمور لنگ و حدود ۴۲۰ سال پیش خراب شد. از آن زمان تاکنون نیز به دستمایه‌ای برای ساختن داستان ‌های عجیب و غریب و ترسناک تبدیل شده است.

آدرس: سیستان و بلوچستان- ۲۷ کیلومتری شرق زابل- ۷ کیلومتری شمال شهرستان زهک

قلعه زاهدان کهنه

قبرستان طلسم شده سفیدچاه

یک گورستان در بهشهر استان مازندران قرار دارد که افراد محلی معتقدند طلسم شده است. سنگ قبر هایی که در این گورستان وجود دارند، همگی عمودی هستند و خاک این منطقه سفید است. این گورستان ۳۰ کیلومتر با بهشهر فاصله دارد. به خاطر سفید بودن خاک این منطقه، مردم معتقدند جنازه ‌هایی که در اینجا دفن می‌ شوند از بین نمی ‌روند و به صورت سحرآمیزی سالم باقی می‌ مانند. بعضی از افراد که از این منطقه عبور کرده‌اند، می ‌گویند به خاطر فضای وهم آلود و خوف انگیزی که زمان مه به وجود می‌آید، هر کسی به آنجا برود، گم می‌شود. وجود یک جعبه چوبی و بسیار قدیمی نیز در این گورستان باعث شده تا شایعات درباره طلسم شدن آن قوت بگیرد. بر اساس نظر مردم محلی این جعبه نباید از این گورستان خارج شود. در غیر این صورت برای مردم شومی به همراه دارد. به همین خاطر مردم محلی از آن محافظت می ‌کنند.

آدرس: مازندران –بهشهر-سفید چاه

قبرستان طلسم شده سفیدچاه

دره ارواح، در صخره ‌های وهم انگیز

دره ارواح یکی از دره‌ های عجیب و ترسناکی است که در زبان محلی استان خوزستان به آن، کول خرسون می ‌گویند. این دره در بین صخره ‌های بسیار بلندی قرار گرفته و عبور از داخل آن ترسناک و وهم انگیز است. جالب است بدانید که از دیوار های این دره چشمه‌ های آب می جوشند و فضای بسیار حیرت انگیزی را پدید می ‌آورند. به خاطر وجود آب، درختان انگور وحشی، بادام کوهی و نخل در این منطقه رویش پیدا کرده است. ارتفاع این دیواره‌ های صخره‌ای و عظیم در بعضی قسمت‌ ها به ۲۰۰ متر می ‌رسد. همین باعث می ‌شود تا هنگام عبور از داخل دره، احساس ترس و وحشت داشته باشید.

آدرس: خوزستان- دزفول- کیلومتر ۲۸ جاده شهیون- مجاور روستای بیشه بزان

دره ارواح-وحشتناک‌ ترین مکان های ایران

یئری، گورستان انسان های غول پيکر

در استان اردبیل شهرستان مشکین شهر، یک گورستان عجیب و غریب قرار گرفته که سنگ قبر های آنجا بسیار بزرگ هستند. جالب است بدانید که اندازه کوچک‌ترین قبر ها در این گورستان به ۳ متر می ‌رسد و بعضی از آن ها ۸ متر طول دارند! سنگ ‌هایی نیز در این گورستان دیده می ‌شود که صورت انسان ‌ها روی آن ها حکاکی شده اما هیچ یک از این صورت ‌ها دهان ندارند! همین باعث می ‌شود تا این گورستان جزو مکان ‌های ترسناک ایران باشد. بر اساس شواهد تاریخی به دست آمده، قدمت این گورستان به زمان هخامنشیان برمی‌گردد و در حال حاضر ۴۰۵۰ قبر در این منطقه شناسایی شده است.

آدرس: اردبیل- شهرستان مشکین شهر- ۳۱ کیلومتری شرق شهر مشکین شهر- شمال غربی روستای پیرازمیان

وحشتناک‌ ترین مکان های ایران-یئری

کلبه وحشت انزلی

یکی از وحشتناک ‌ترین جنگل ‌های ایران، منطقه جنگلی هفت دغنان است. این منطقه که در استان گیلان و نزدیک روستای صومعه سرا قرار گرفته، جزو مناطق ترسناکی است که اتفاقات ناگواری در آنجا افتاده است. بیشتر مردم محلی معتقدند که شب‌ ها سر و صداهای عجیب و ترسناکی در این منطقه شنیده می ‌شود. یک کلبه متروکه هم در این جنگل وجود دارد که بر اساس باور مردم عادی یک شب اقامت در آنجا باعث می‌ شود تا ثروتمند شوید. البته ارواح به همین راحتی‌ ها هم شما را ثروتمند نمی‌ کنند. زیرا افرادی که تصمیم گرفتند یک شب در آنجا بمانند، سرنوشت شوم و ترسناکی داشته اند. بنابراین توصیه نمی ‌کنیم به این کلبه مرموز بروید. اگر هم رفتید تا شب نشده حتماً از آنجا دور شوید و بدون اجازه وارد آنجا نشوید. چرا که در حال حاضر کسی اجازه ورود به آنجا را پیدا نمی‌کند.

آدرس: گیلان -بندر انزلی روستای بهمبر -منطقه هفت دغنان

کلبه وحشت انزلی

دودکش جن، جاذبه‌ای طبیعی یا منطقه‌ای ترسناک

در استان زنجان یک پدیده طبیعی وجود دارد که به خاطر ظاهر عجیب و غریب و ترسناک خود، شهرت بسیاری پیدا کرده است. ستون‌ ها و صخره‌ های بلندی که دارای سر قارچی شکل هستند با نام دودکش جن شناخته می ‌شوند. در اصطلاح زمین شناسی به این پدیده هودو گفته می ‌شود. این پدیده ‌های طبیعی از فرسوده شدن سنگ ‌ها و مناره‌ های رسوبی به وجود آمده اند. در کنار این پدیده‌ های طبیعی، دژ های قدیمی هم وجود دارد که خرابه ‌های آن ها هنوز هم موجود است. این دژ که مربوط به دوره ساسانیان می ‌شود با نام تخته دیو یا قلعه بهستان هم شناخته می‌ شود. البته مردم محلی می ‌گویند که اینجا محل زندگی ارواح است. به همین خاطر به این سنگ ‌ها دودکش جن می ‌گویند.

آدرس: استان زنجان، ماهنشان، ۲۰ کیلومتری ماهنشان، نزدیکی روستای ایگلی بلاغ

دودکش جن

کال جنی طبس، دره رمزآلود و وهمناک

دره جنیان یا کال جنی در شهر طبس و استان خراسان جنوبی قرار دارد. این دره که به گفته مردم بومی، محل زندگی ارواح و اجنه است به قدری زیبا و شگفت انگیز است که چشم ‌ها را به خود خیره می ‌کند. در ابتدای این دره چشمه ‌هایی را می ‌بینید که از دل سنگ ‌ها می ‌جوشند. درختان نخل و نیزار هایی که در اطراف این چشمه ها دیده می ‌شوند شما را شگفت زده می‌ کنند. اما چرا درباره این محل زیبا داستان ‌های ترسناک گفته می ‌شود؟

وجود صخره ‌هایی که در دل کوه دخمه ‌هایی را با شکل ‌های عجیب و غریب به وجود آورده‌اند، باعث شده تا مردم فکر کنند این صخره‌ ها محل زندگی جن ‌ها و ارواح هستند. حتی داستان ‌های بسیاری از دزدیدن دختران جوان توسط جن‌ ها و مخفی کردن آن ها داخل این دره نقل می ‌کنند.

آدرس: خراسان جنوبی -جاده طبس -بشرویه -دوراهی استخر -روستای فشاه

کال جنی طبس

جهنم دره

شاید نام جهنم دره را بارها و بارها شنیده باشید. اما نمی ‌دانستید که واقعاً یک منطقه با این نام وجود دارد و جزو ترسناک‌ترین مناطق ایران است. این منطقه در استان آذربایجان غربی قرار گرفته به خاطر داشتن کوه ‌های بلند و مناطق صعب العبور، دلیل مرگ و سقوط بسیاری از افراد بوده است. حتی جنازه این افراد را دیگر نتوانسته اند از این مناطق پیدا کنند. همین باعث شده تا جهنم دره از نظر روانی برای بومیان این منطقه یک محل ترسناک و منفور باشد. البته اگر سری به آنجا بزنید، متوجه می ‌شوید که زیبایی بی‌حد و حصر این منطقه به قدری است که هیچ کدام از این داستان‌ های ترسناک را نمی‌ توانید باور کنید.

آدرس: استان اردبیل -شهرستان مشکین شهر -کیلومتر ۱۸- ییلاق قارا یاتاق

جهنم دره

گورستان کودکان در ارگ بم

ارگ بم یکی از مکان‌ های تاریخی و بزرگ‌ترین سازه خشتی دنیا است که در شهر کرمان قرار گرفته است. این سازه عظیم و شگفت انگیز که به خودی خود توجه بسیاری از گردشگران را از سراسر کشور های جهان و ایران به خود جلب می ‌کند، طی زلزله‌ای در چند سال گذشته تخریب شد. این زلزله باعث شد تا بخش‌ هایی از ارگ بم تخریب شود و ماجراهای هولناکی را برملا کند.

در بخش‌ هایی از دیواره ‌های ارگ بم، جسد کودکان و نوزاد هایی پیدا شد که به صورت عمودی داخل دیوار دفن شده بودند. هنوز هم دلیل واقعی وجود این جسد ها آن هم به صورت عمودی در داخل دیوار های ارگ بم شناسایی نشده است. مردم محلی می ‌گویند زمانی که اقا محمد خان قاجار به ارگ بم حمله کرده و یک سال این منطقه را محاصره کرده بود، مردم مجبور شدند کودکان را در داخل دیوار ها دفن کنند. اما بعضی دیگر از افراد معتقدند که موجودات عجیب و غریب و ترسناکی در آنجا زندگی می ‌کردند و راه و رسم آن ها کشتن بچه‌ها و نوزادان بوده است. نتیجه رسوم خوفناک آن ها هم دفن این کودکان در دیوار های خشتی ارگ بم بوده است.

آدرس: کرمان- بم -جنوب رودخانه پشت رود -ارگ بم

گورستان کودکان در ارگ بم

سخن آخر

وحشتناک ترین جنگل های ایران، مکان هایی پر از رمز و راز هستند و عاشقان هیجان را به سوی خود فرا می خوانند. ما در این نوشتار سعی کردیم ترسناک ترین نقاط ایران را به شما معرفی کنیم و دلیل داستان های عجیبی که درباره آن ها می گویند را پیدا کنیم. شما هم جایی را می شناسید که ترسناک باشد و ارزش دیدن داشته باشد؟

 

سؤالات متداول کاربران

جنگل جیغ در مشهد و بخش طرقبه، روستای سربرج قرار دارد.

خیر این قلعه تخلیه شده و امکان ورود به آنجا وجود ندارد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید