بهترین زمان سفر به عمان

جهان‌گردی عمان
بهترین زمان سفر به عمان

تعیین بهترین زمان سفر به عمان با هدف بازدید از مسقط و جاذبه ­های گردشگری آن برای هر مسافری می­ تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، بهترین زمان سفر به مسقط برای مسافرانی که می­ خواهند بلیط ارزان هواپیما مسقط را بخرند یا مسافرانی که می خواهند در بهترین شرایط آب و هوایی به عمان سفر کنند، متفاوت خواهد بود. در راستای تعیین بهترین زمان برای سفر به مسقط عمان، بیش از هر چیز مشخص نمودن هدف از سفر بسیار اهمیت دارد. در ادامه مقاله قصد داریم وضعیت گردشگری عمان را در زمان­ های مختلف بررسی کنیم تا بهتر بتوانید در این باره تصمیم­ گیری کنید.

مسقط کجاست؟

مسقط پایتخت عمان با قدمتی طولانی است. گفته می­ شود مسقط در قرن دوازدهم، حدود 900 سال پیش ساخته شده و به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته می­ شود(فعالیت­های تروریستی و جنایتکارانه در این کشور بسیار کم است). همچنین وقتی صحبت از تعادل بین کار و زندگی می شود، عمان در لیست یکی از 10 کشور برتر جهان قرار دارد.

جالب است بدانید که نام رسمی عمان “سلطان نشین عمان” است. این کشور که در شرق شبه جزیره عربستان واقع شده از غرب با عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرز زمینی و با جمهوری اسلامی ایران مرز دریایی دارد. با توجه به اینکه عمان بیش از 14 هزار سال قدمت دارد از ارزش تاریخی زیادی برخوردار است.

به شما پیشنهاد می­ کنیم تور مسقط را خریداری نموده و خاطرات فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید زیرا جاذبه­ های بی­شماری را در طول سفر خود مشاهده خواهید کرد.  آنچه که در مورد مسقط عمان مهم و حائز اهمیت است، اشاره به این موضوع می ­باشد که این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته را نمایش می­دهد. شما در سفر به مقسط می­ توانید از مکان­های تاریخی در مسقط، سواحل چشم ­نواز ، مراکز خرید و همچنین جاذبه های طبیعی شهر دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به عمان

علت نامگذاری مسقط

مسقط در زبان عربی به معنای محل فرود است. اعتقاد بر این است که چون کشتی­ های زیادی در بندر مسقط، لنگر می­ انداختند به این نام معروف شده است( پیش از این، برخی از نویسندگان به معنای دریانوردی نام مسقط اشاره داشته­ اند). همچنین در اسناد تاریخی آمده است که نام مسقط از لنگر انداختن کشتی ها در دریای عمان گرفته شده است. برخی از زبان شناسان بر این باور هستند که نام مسقط عمان الهام گرفته شده از کلمه فارسی «مشکت» به معنای بوی تند است.

از آنجایی که ادویه ­های عربی، عود مسقطی و عطرهای آن به داشتن رایحه تند و ماندگار معروف هستند، به همین دلیل، ممکن است به این نام شهره پیدا کرده باشد. اما باز هم هیچ کس در این مورد 100% مطمئن نیست!

علت نام گذاری عمان

آب و هوای مسقط

آب و هوای مسقط و سراسر کشور عمان در تمام فصول سال آفتابی است. در زمستان، میانگین دما بین 17 تا 25 درجه سانتیگراد است. آب و هوای مسقط در تابستان بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد نوسان دارد. جالب است بدانید که در زمستان اختلاف دمای هوا بین روز و شب زیاد است. از این رو در ارتفاعات عمان شاهد هوای بسیار سرد؛ به خصوص در هنگام شب، خواهیم بود.

به دلیل اینکه، هوای مسقط، گرم و مرطوب است رفتن به این کشور در فصل تابستان که رطوبت هوا زیاد است چندان خوشایند نخواهد بود. روزهای تابستانی عمان به دلیل گرما و رطوبت هوا، باعث می­ شود که از سفر خود رضایت چندانی نداشته باشید. البته ناگفته نماند که وقتی خورشید غروب می کند، رطوبت هوا  به طور قابل توجهی کاهش می ­یابد.

بهترین زمان سفر به عمان

بهترین زمان برای بازدید از مسقط از جهت آب و هوا

دسامبر سردترین ماه سال در مسقط است و در این زمان دمای هوا تقریبا حدود 20 درجه سانتی گراد است. اگر می­ خواهید از گرما و رطوبت فرار کنید، به شما توصیه می­ کنیم زمستان را برای سفر به مسقط انتخاب نمایید. در ماه دسامبر، از اواسط نوامبر تا اواسط ژانویه، هوا در ارتفاعات مسقط به خصوص در شب بسیار سرد می شود. به همین دلیل این فصل برای رفتن به کوه اخضر و اقامت در ارتفاعات چندان مناسب نیست. جالب است بدانید که ساختمان­ هایی که در ارتفاعات مسقط برای اقامت گردشگران ساخته شده اند، همیشه وسایل گرمایشی کافی ندارند!

بدون تردید، بهترین زمان برای سفر به عمان، هنگام کریسمس و سال نو است. اگرچه در این زمان، هزینه بلیط هواپیما مسقط و رزرو هتل برای شما کمی سنگین خواهد بود اما در عوض لذت بیشتری از سفر خواهید برد. با توجه به اینکه پرواز به مقصد عمان و رزرو هتل در کریسمس و سال نو بسیار شلوغ است، توصیه می­ کنیم از چند هفته قبل برای سفر خود برنامه ­ریزی کنید.

اما به لحاظ آب و هوایی، اکتبر تا مارس بهترین زمان برای سفر به مسقط است. دمای هوای عمان در این ماه ها متوسط ​​است؛ به همین دلیل  گشت و گذار در شهر، دیدن بازار و همچنین بازدید از جاذبه ­های گردشگری عمان برای شما لذت ­بخش ­تر خواهد بود.

بهترین زمان سفر به عمان

عمان در بهار

آب و هوای عمان در بهار کمی گرمتر از زمستان است. با این حال فصل بهار را بهترین زمان برای سفر به عمان می­دانند زیرا هوا هنوز خیلی گرم نیست و بازدید از جاهای دیدنی مسقط، همچنان سرگرم کننده است. به ویژه میزان بارندگی در عمان در فصل بهار بسیار کم است و از این نظر می­ توان گفت که هوای عمان در فصل بهار برای تفریح ​​ایده ­ال خواهد بود. مزیت سفر به عمان در فصل بهار این است که شهرهای توریستی عمان خلوت تر از فصل زمستان هستند، بنابراین می توانید در فصل بهار هتل­ های ارزان قیمت­ تری را رزرو کنید. در مجموع، زمستان یکی از بهترین زمان ها برای سفر به عمان است، به خصوص برای کسانی که می خواهند در کنار ساحل استراحت کنند و از آب و هوای آرام و نسبتا مطبوع عمان بهره ­مند شوند.

عمان در بهار

عمان در تابستان

آب و هوای عمان در تابستان بسیار است، تا جایی که تحمل آن برای برخی از گردشگران دشوار خواهد بود. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که شهر صلاله در عمان، تابستان خنک ­تری نسبت به شهرهای دیگر دارد و برای سفرهای تابستانه، انتخاب مناسب ­تری خواهد بود. مزیت سفر به عمان در فصل تابستان این است که هزینه­ های سفر برای خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل، به طور قابل توجهی کاهش پیدا می­ کند.

عمان در تابستان

عمان در پاییز و زمستان

سفر پاییز و زمستان به عمان بیش از هر فصل دیگری جذابیت دارد و مطمئناً این کشور شلوغ تر از هر فصل دیگری است. دلیل این امر این است که در این دو فصل، دمای هوای عمان در طول روز معتدل است و گردشگران می توانند به دور از گرما از شهر لذت ببرند. ناگفته نماند که شب های عمان در زمستان ممکن است کمی سرد باشد، اما سرما بسیار مطبوع است و معمولا گردشگران را آزار نمی دهد. مهم است که بدانید در  پاییز و زمستان عمان حداقل یک یا دوبار باران می­بارد( گاهی شاید اصلاً باران هم نیاید). به همین دلیل جای نگرانی برای روزهای بارانی در عمان برای گردشگران وجود ندارد.  بهترین نکته در سفر به عمان در دو فصل سرد سال این است که تمام مناطق عمان در طول آن از آب و هوای خوبی برخوردار هستند و می توانید در هر یک از این دو فصل از نقاط مختلف عمان دیدن کنید.

مسقط در زمستان به خصوص هنگام کریسمس، میزبان تعدادی فستیوال سرگرم کننده است که جذابیت این شهر زیبا را دو چندان می ­کند.

عمان در پاییز و زمستان

بهترین زمان سفر به عمان برای گشت و گذار

فصل خنک سال، بهترین زمان برای بازدید از مکان­ های زیبای شهر است. پیش­تر اشاره کردیم که هوای مسقط گرم و مرطوب است و از این رو بهتر است برای سفر به عمان و دیدن جاذبه های گردشگری مسقط، زمستان و پاییز را انتخاب کنید. با توجه به اینکه در این فصول هوا خنک است و گرمای آفتاب سوزان به حداقل می ­رسد، می ­توانید با خیال راحت در شهر قدم بزنید و از مراکز خرید و سایر دیدنی­ های مسقط لذت ببرید.

ارزان ترین زمان سفر به مسقط عمان

بدون تردید، ارزان ترین زمان سفر به مسقط عمان برای علاقمندان به بازدید از جاذبه­های گردشگری این کشور، فصل تابستان است. در این فصل به دلیل گرمای هوا و تعداد کمتر مسافران، قیمت بلیط هواپیما مسقط به طور قابل توجهی کاهش پیدا می ­کند.

این در حالی است که اگر اوایل پاییز را هم برای سفر به عمان انتخاب کنید، امکان خرید بلیط هواپیما عمان با قیمت مناسب برای شما وجود دارد.

اگر هدف شما خرید بلیط ارزان هواپیما به عمان است باید به شما بگوییم که به هیچ وجه به فکر سفر به این کشور در زمان تعطیلات رسمی و مناسبت های خاص مانند عید نوروز نباشید زیرا  هزینه­ های سفر افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

بهترین زمان سفر به عمان

 آیا سفر به عمان با تور مناسب است؟

تورهای مسقط بسته به اینکه چه مناظری را می­خواهید در مسقط ببینید و چقدر می ­توانید هزینه کنید متفاوت است. تورهای عمان معمولا برنامه ­های گردشگری متفاوتی دارند و از آنجایی که زمان سفر شما محدود است، باید جذاب­ترین تورها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما یک مدل تور مسقط داریم که بیشتر بر روی بازدید از جاذبه­های تاریخی و فرهنگی عمان تمرکز دارد. به عبارت دیگر اینکه تمرکز اصلی تور مسقط بر بازدید از بافت تاریخی شهر، معطوف است.

با این حال، تورهای دیگری نیز برای جذب افراد ماجراجو وجود دارند که شرکت در آنها تجربه ­ای فراموش­ نشدنی برای شما رقم می­ زند.  این تورها معمولا بر روی طبیعت گردی و بازدید از جاذبه­ های طبیعی عمان تمرکز دارد. برای انتخاب بهترین تور عمان می توانید آژانس-های مختلف را بررسی نموده و با مقایسه قیمت و برنامه­های سفر، بهترین گزینه را انتخا نمایید.

با توجه به اینکه تورهای عمان مانند همه تورهای گردشگری با حضور یک راهنما برگزار می­شود، لذت سفر برای افراد ماجراجو دو چندان خواهد شد. زیرا در مورد جاذبه­هایی که می­بینند و تاریخچه آنها اطلاعات کسب می­کنند.

از ابتدا تا انتهای سفر، یک راهنمای تور در کنار مسافران برای بازدید جاذبه­های گردشگری عمان حضور دارد.

با این حال اگر قصد سفر کردن به طور کاملا مستقل را دارید ابتدا باید بلیط هواپیما مسقط را خریداری کنید و سپس مناسب ترین هتل مسقط را جهت اقامت، رزرو کنید. بهتر است قبل از رفتن به عمان از جاذبه­ های گردشگری عمان، مرکز تجاری و سایر تفریحات آنجا اطلاع کسب کنید تا برای بازدید همه آنها برنامه ریزی داشته باشید. این امکان برای مسافران به مقصد عمان وجود دارد که بهترین جاذبه­ های مسقط را با آدرس دقیق و موقعیت مکانی آنها در گوگل مپ مشاهده کنند.

بهترین زمان سفر به عمان

آشنایی با جاهای دیدنی مقسط

بخش زیادی از جاهای دیدنی عمان در مسقط وجود دارد. از این رو برای دیدن همه آنها، باید قبل از سفر به عمان برنامه ریزی کنید. برای سهولت در برنامه ریزی خود می توانید مکان های تفریحی مسقط و جاذبه های گردشگری مسقط را با توضیحات، عکس و موقعیت مکانی در نقشه گوگل مشاهده کنید. برخی از بهترین جاذبه های مسقط به شرح زیر است:

  • خانه اپرا رویال مسقط عمان
  • کورنیش مطرح عمان
  • باشگاه دریایی بندر روضة
  • بازار مطرح مسقط عمان
  • باشگاه غواصی عمان
  • بلدة السیفة
  • بیت فرنسا
  • بیت جریزه
  • موزه عمان
  • الخیران
  • ساحل البستان
  • ساحل الجصه
  • بیت مغب
  • ساحل قنتب

بهترین زمان سفر به عمان

بازار مطرح مسقط

بازار مطرح یک بازار جالب و دیدنی در مسقط است که تمام ویژگی­ های بازارهای سنتی عربی را حفظ کرده است. سقف های چوبی این بازار، مغازه­های که صنایع دستی عرضه می­ کنند، فروشگاه­­های پوشاک و جواهرات، مغازه ­های عتیقه فروشی و …  امکان خرید اقلام مختلف را در اختیار گردشگران قرار می­دهد.

بازار مطرح مسقط

کاخ سلطان عمان

قصر سلطان یک کاخ سلطنتی با معماری اسلامی است که مهمانی‌های رسمی سلطنتی در آن برگزار می‌شود. نمای بیرونی کاخ با 4 ستون آبی و طلایی تزئین شده است و کاشی کاری و کنده کاری بر زیبایی کاخ افزوده است. در سفر به عمان، بازدید از این کاخ را در اولویت توجه قرار بدهید.

کاخ سلطان عمان

موزه بیت الزبیر عمان

بیت الزبیر موزه زیبایی است که توسط خانواده معروف زبیر اداره می شود. این موزه منحصر به فرد حاوی انواع آثار هنر عمانی و انواع شمشیرها است که میراث مردم عمان هستند. این موزه یکی از محبوب ترین مکان­ های تماشای در تورهای عمان است.

موزه بیت الزبیر عمان

قلعه الجلالی فورت عمان

عجیب به نظر می­ رسد اما جالب است بدانید که دسترسی به این قلعه فقط از طریق هواپیما امکان­پذیر می­ باشد زیرا در محلی صعب­االعبور قرار دارد. این قلعه برای سال­ های زیادی به عنوان زندان استفاده می­ شده است ولی با این حال معماری منحصر به فرد آن هم اکنون علاقمندان به کاوش در تاریخ را به خود جذب می­ کند.

قلعه الجلالی فورت عمان

سخن پایانی

تعیین بهترین زمان برای سفر به مسقط عمان به شرایط هر مسافر و هدف او از سفر بستگی دارد. اگر معیار تشخیص بهترین زمان برای سفر به عمان از نظر قیمت است، پیشنهاد می­ کنیم فصل خلوت سال یعنی تابستان را در نظر بگیرید. حال اگر می­ خواهید از رفتن به یا عمان نهایت لذت را ببرید و جاذبه ­های گردشگری آن را با خیال راحت مشاهده کنید، برای پاییز و زمستان برنامه­ ریزی داشته باشید. توصیه می­ کنیم قیمت پرواز عمان را در سایت­ های مختلف بررسی نموده و با مقایسه آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

بله. در تابستان به دلیل هوای گرم، معمولا تورهای ارزان قیمت برای بازدید مسقط برگزار می­شود. بنابراین از نظر هزینه بهترین زمان برای سفر به مسقط، فصل گرم سال است.

در اوایل پاییز و زمستان می­توانید از هوای خنک عمان لذت ببرسید و با خیال راحت از جاذبه­ های دیدنی مسقط دیدن کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید