چه کارهایی قبل از سفر باید انجام داد؟

از سفر بدانید
چه کارهایی قبل از سفر باید انجام داد؟

می خواهید به مسافرت بروید، برای تمام اوقات سفر خود برنامه ریزی کرده اید و بسیار مشتاق سفر هستید! اما دست نگه دارید! هنوز هم کارهایی هست که باید آنها را قبل از سفرتان انجام بدهید! مواردی که می تواند شما و لذت سفرتان را به دردسر بیندازد! برای اینکه این موارد را فراموش نکنید می توانید از یک لیست استفاده کنید. کارهایی هست که هر کسی باید قبل از رفتن به مسافرت انجام دهد. این موارد را در لیستی بنویسید و بعد از آن از روی لیست به ترتیب موارد را اجرا کنید. بعد از آن که هر یک از آیتم های لیست را به انجام رسانید، کنار آن یک تیک و یا هر علامتی که دوست دارید قرار بدهید. به این ترتیب می توانید اطمینان داشته باشید که قبل از سفر تمام کارها را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانده اید و میتوانید با خاطری آسوده سفر خود را آغاز کنید.

در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که قبل از سفر معمولا باید مورد توجه قرار دهید. این موارد را می توانید به آیتم های دیگری که مورد نیاز شخص خودتان است اضافه کنید و چک لیست خود را تدوین کنید.

یکی از مواردی که همیشه قبل از سفر ذهن ما را درگیر می‌کند، این است که چه‌کارهایی انجام دهیم که با خیالی آسوده به سفر برویم و نگرانی برای امنیت منزل و سفر خود نداشته باشیم. همچین دچار شک و تردید می‌شویم از این که آیا تمام کارهای ضروری و لازم را انجام داده‌ایم یا خیر. در این مقاله به لیست کارهایی که قبل از سفر باید انجام داد، می‌ پردازیم و شما با چک‌لیست قبل از سفر آشنا می‌شوید.

 

کارهایی لازم قبل از سفر کدامند؟

قبل از رفتن به سفر، معمولا لیستی از کارها را می‌نویسیم یا در ذهن خود مجسم می‌کنیم؛ مثلا این که به گل گیاهانی که در منزل داریم آب دهیم، کلید منزل را به فردی مطمئن بسپاریم، مدارک و وسایل موردنیاز برای سفر با هواپیما را آماده کنیم و … .

در نهایت فرقی نمی‌کند که قصد داشته باشید به مسافرت داخلی بروید یا برای یک سفر ماجراجویانه خارجی آماده می‌شوید. انجام کارهای ضروری و آماده کردن چک‌لیست کارهای قبل از سفر، درهرصورت صورت برای شما لازم است.

اگر شما هم مثل من فرد حواس‌ پرتی هستید، توصیه می‌کنم حتماً یک چک‌ لیست بلندبالا، از کارهای قبل از سفر آماده کنید و پس از انجام دادن هر یک، جلوی آن‌ها تیک بزنید. به این صورت خیالتان راحت می‌شود که تمام کارهایی که بایستی قبل از سفر انجام می‌دادید با موفقیت تمام کرده‌اید.

برخی از کارهای قبل سفر را باید در خانه انجام دهید، اما برخی دیگر از کارها را در فرودگاه یا هنگام راه افتادن با وسیله نقلیه شخصی باید انجام دهید. در ادامه به‌ صورت جداگانه به هر یک از آن‌ها اشاره می‌ کنیم.

 

کارهایی که قبل از سفر در خانه باید انجام دهید

کارهایی که قبل از سفر در خانه باید انجام داد مربوط به آماده کردن وسایل موردنیاز برای سفر می‌شوند. از آماده کردن مدارک گرفته تا لوازم و وسایلی که قصد دارید با خودتان به سفر ببرید. پس برای آماده کردن این موارد باید کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید.

 

چک‌ لیست تهیه کنید

برای کارهایی که باید قبل از سفر انجام بدهید یا وسایلی که باید آماده کنید، چک‌لیست بنویسید. به‌این‌ترتیب پس از انجام دادن هر کار، می‌توانید با خیالی آسوده فهرست کارهای خودتان را تکمیل کنید. به‌عنوان‌مثال اگر ازگل‌ها و گیاهان نگهداری می‌کنید، حتماً به آن‌ها آب بدهید و یا کلید منزل را به فرد مطمئنی بسپارید تا در نبود شما به خانه سر بزند و به گیاهان شما رسیدگی کند. اگر حیوان خانگی دارید و نمی‌توانید در طول سفر حیوان را همراه خود ببرید، حتماً از فرد قابل‌اطمینانی بخواهید تا برای آب و غذا دادن به حیوان به شما کمک کند.

برنامه ریزی برای سفر

به خاطر داشته باشید که سفر شما هر قدر هم طولانی باشد باز هم مدت زمان محدودی دارد. از این رو لازم است تا برای تمام زمانهایی که در سفر هستید برنامهریزی داشته باشید. به این ترتیب می توانید استفاده بهتری از اوقات خود در سفر داشته باشید. برای این منظور بهتر است قبل از سفر، اطلاعاتی راجع به مقصد جمع آوری کنید و اگر برایتان امکان دارد از افرادی که قبلا به آنجا سفر کردهاند و یا مشاوران در آژانس های مسافرتی، اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید.

کارهای قبل از سفر

 چک کردن امنیت خانه 

توجه داشته باشید که حفظ امنیت خانه شما برای وقتی که در مسافرت هستید بسیار اهمیت دارد. دقت داشته باشید که:

  • تمام درها را قفل کنید
  • تمام پنجره ها را ببندید
  • اگر در خانه دزدگیر دارید، آن را قبل از خروج از خانه فعال کنید
  • تا حد امکان طلا و پول در خانه نگهداری نکنید، شما میتوانید آنها را قبل از سفر به فردی مطمئن بسپارید
  • در مورد اسناد و مدارک مهم هم به همین ترتیب عمل کنید. قبل از سفر آنها را به فرد مطمئنی بسپارید و یا اینکه در جای مطمئنی بگذارید. 

با انجام این امور می توانید با خاطری آسوده به سفر بروید.

 

چک کردن لوازم خانه بخصوص لوازم برقی

یکی از مهمترین کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید این است که لوازم برقی را چک کنید. به خصوص به اتو حواستان باشد! آن را قبل از رفتن از برق بکشید. اگر امکان دارد، یخچال و فریزر را در حالت مسافرت قرار دهید. همینطور رابط های برق را خاموش کنید و دقت داشته باشید که چیزی در پریز جا نماند!

 

 چک کردن گل و گیاه

پیش از رفتن، حتما به گل ها آب بدهید. و شرایطی را برنامه ریزی کنید که بتوانید در طول سفر هم به آنها آب برسانید. می توانید از سیستمهای آبیاری قطره ای استفاده کنید. و یا اینکه از یکی از دوستان و یا نزدیکانی که به آنها اعتماد دارید، بخواهید که در طول مدتی که شما در سفر هستید سری به خانه شما بزنند و به گل ها آب بدهند.

رسیدگی به گیاهان قبل از سفر

پرداخت اقساط و قبوض 

پیش از رفتن تمام قبوض خود را اعم از قبض آب، برق، گاز و تلفن پرداخت کنید. حتما دوست ندارید زمانی که در سفر هستید برق خانه قطع شود و هر آنچه در یخچال و فریزر گذاشته اید از بین برود!  ممکن است سفر شما به خارج از کشور باشد و از آنجا امکان پرداخت قبوض را نداشته باشید. به هر حال این آمادگیها انجام میشوند تا شما اوقات بدون نگرانی را در سفر داشته باشید!

چک کردن آب

شیرهای آب را به طور کامل ببندید. حتی اگر امکان دارد آنها را از فلکه ببندید. در بسیاری از موارد اتفاق افتاده است که در نبود افراد، لوله های آب مصرفی و یا شوفاژ در خانه ترکیده باشد! و چون شما در خانه حضور ندارید می توانید به سرعت وارد عمل شوید و مانع از بروز خرابی و خسارت شوید. پس چه بهتر که علاج واقعه را قبل از وقوع کنید!

 هوای مقصد

آب و هوای مقصد را حتما چک کنید. به خصوص اگر هوای جایی که قرار است به سفر بروید، گرمتر و یا سردتر از محل اقامت شما باشد! در هر دو حالت باید لباسهایتان را با توجه به شرایط آب و هوایی مقصد در چمدان بگذارید. برای اینکه هوا شما را غافلگیر نکند باید تا جایی که میتوانید آماده به سفر بروید!

 خرید ارز کشور مقصد: راهی راحت و کم دردسر

اگر مسافرت شما به یکی از کشورهای خارجی انجام میشود، در صورت امکان، کمی ارز آن کشور را با خود به همراه داشته باشید. ممکن است نیاز به خرید حتی آب در فرودگاه داشته باشید و یا اینکه مجبور بشوید تاکسی بگیرید. شاید در این شرایط تنها داشتن دلار مشکلی را حل نکند! هدف این است که برای هر موردی، از قبل، آمادگی لازم را کسب کرده باشید تا به این ترتیب سفری بدون دغدغه را تجربه کنید.

 خرید ارز کشور مقصد

 خرید بیمه مسافرتی

در قدم آخر حتما به خاطر داشته باشید که بیمه مسافرتی را خریداری نمایید! این مورد، از آن مواردی است که تحت هیچ شرایطی نباید فراموش گردد! هم سلامت شما و هم وسایل شما در سفر به این بیمه بستگی دارد. داشتن این بیمه به معنای به استقبال مشکلات رفتن نمیباشد. واقعا برای اینکه در سفر آرامش داشته باشید، به خصوص در سفرهای خارجی، بیمه مسافرتی لازم و ضروری است.

آماده کردن مدارک موردنیاز برای سفر

همیشه مدارکی مانند بلیط هواپیما، مدارک شناسایی، پاسپورت، بلیط سفر و … را اول از همه آماده کنید. چراکه بدون ارائه مدرک، نه می‌توانید سوار هواپیما و قطار شوید و نه می‌توانید در هتلی اقامت داشته باشید!

  • اگر قصد دارید با هواپیما یا وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر کنید، مدارک هویتی، گذرنامه و … را آماده کنید.
  • اگر قصد دارید با خودروی شخصی خودتان سفر کنید، گواهینامه و سایر مدارک مربوط به خودرو را نیز فراموش نکنید.

 نکته: توصیه ما این است که از تمام مدارک، با گوشی تلفن عکس بگیرید تا در صورت لزوم راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بهتر از قبل از سفر، علاوه بر مدارک شناسایی، شماره‌های ضروری که ممکن است در طول سفر به آن‌ها نیاز پیدا کنید را آماده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر شماره تماس شرکت هواپیمایی یا هتل محل اقامت را دارید، حتماً آن را همراه خود داشته باشید. مدارک زیر حتماً باید در طول سفر همراه شما باشند.

  • کارت ملی و شناسنامه
  • دفترچه بیمه یا بیمه‌نامه مسافرتی
  • بلیط سفر
  • کارت واکسن کرونا
  • کارت اعتباری یا پول نقد
  • گواهینامه رانندگی
  • مدارک بیمه خودرو
  • پاسپورت
  • مدارک مربوط به رزرو محل اقامت یا هتل

مدارک موردنیاز برای سفر

نکات امنیتی لازم برای خانه را رعایت کنید

اگر قصد دارید به سفر طولانی‌مدتی بروید، حتماً شیر گاز منزل را ببندید، شیر اصلی آب ورودی ساختمان را ببندید، پنجره‌ها و درها را قفل کنید. بهتر است پرده‌های خانه را بکشید و در صورت لزوم یک لامپ داخل منزل روشن بگذارید. اگر از دوربین مداربسته برای حفظ امنیت خانه استفاده می‌کنید، حتماً آن را فعال کنید.

هزینه سفر را کنار بگذارید

اگر برای سفر داخلی آماده می‌شوید، حتماً هزینه لازم برای سفر را از قبل در چند کارت‌بانکی داشته باشید. بهتر است پول‌های خودتان را در یک کارت قرار ندهید. چراکه ممکن است کارت شما گم شود یا به هر دلیلی به سرقت برود و همین خاطر بهتر است پولی که دارید در چند کارت‌بانکی بریزید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید. برای سفر به کشورهای خارجی نیز حتماً باید ارز مسافرتی تهیه کنید.

شارژ کردن لوازم الکترونیکی فراموش نشود!

یکی از لوازمی که قطعاً در طول سفر همراه شما خواهد بود گوشی موبایل است؛ اما اگر می‌خواهید رایانه شخصی، اسپیکر، پاور بانک و سایر لوازم الکترونیکی خود را نیز در طول سفر مورداستفاده قرار بدهید، باید قبل از سفر آن‌ها را شارژ کنید.

توجه کنید که شارژرهای مربوط به هرکدام را همراه خودتان ببرید تا در صورت لزوم در طول سفر بتوانید لوازم الکترونیکی را شارژ کنید. اگر از آداپتور یا شارژر خاصی برای وسایل الکترونیکی خودتان استفاده می‌کنید، حتماً آن را به همراه داشته باشید. چراکه ممکن است در هتل نتوانید شارژری مناسب لوازم خودتان پیدا کنید و مجبور شوید برای شارژ کردن وسایل، مجدداً آداپتور یا شارژر تهیه کنید.

چمدانتان را آماده کنید

حتماً برای آماده کردن لباس به شرایط آب و هوایی شهر یا کشور مقصد توجه داشته باشید تا لباس مناسب برای سفر بردارید. حتما قبل از جمع کردن وسایل، از میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی مطلع شوید و از جمع‌کردن وسایل غیرضروری و اضافه‌بار خودداری کنید؛ چراکه اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید، باید بابت هر کیلوگرم اضافه‌بار، جریمه پرداخت کنید.

اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید حتماً داروهای خودتان را آماده کنید و در طول سفر آن‌ها را همراه داشته باشید. در صورت لزوم نسخه پزشکتان را نیز با خود ببرید. وسایلی که ممکن است در طول مسافرت با خودروی شخصی به آن‌ها نیاز داشته باشید را آماده کنید. اگر در طول سفر به وسایلی مانند زنجیر چرخ، چادر مسافرتی، آچار یا ابزارهای پنچرگیری نیاز داشتید، بهتر است آن‌ها دم دستتان باشند. پیشنهاد می کنیم بعد از بستن چمدان، حتما از آن و محتوات داخلش عکس بگیرید، این کار به شما کمک می کند در صورت گم شدن چمدان در فرودگاه، سریعتر آن را پیدا کنید.

مدارک موردنیاز برای سفر

 قبل از سفر حتماً چک‌لیست را بررسی کنید

پس‌ از اینکه تمام وسایل مورد نیاز و مدارک سفر را آماده کردید، تمامی نکات ایمنی خانه را بررسی کنید. درنهایت چک‌لیستی که تهیه‌کرده‌اید را نگاه کنید تا ببینید تمام کارهایی که از قبل نوشته بودید انجام داده‌اید یا هنوز موردی باقی‌مانده. به این صورت با خیالی آسوده می‌توانید برای سفر آماده شوید.

تعیین و رزرو محل اقامت

بدون شک این مورد یکی از موارد مهم برای داشتن یک سفر خاطره انگیز به شمار می رود. برای اینکه محل اقامتی مناسب با استانداردهای شخصی خود بتوانید رزرو کنید، می توانید از مشاوران و اهل فن مشورت بخواهید

 برآورد و آماده کردن هزینه سفر

بی برو برگرد لازم است تا این کار را هم با دقت کافی انجام بدهید. به خصوص اگر قرار است به یک کشور خارجی سفر کنید این مورد را جدی بگیرید! برای احتیاط کمی هم پول اضافی با خود همراه داشته باشید تا اگر مورد پیش بینی نشده ای اتفاق افتاد، بدون نگرانی بتوانید مشکل را حل و فصل کنید.

 چک کردن و مجهز کردن ماشین قبل از سفر با خودرو شخصی 

قرار است با خودروی شخصی خودتان به سفر بروید؟ اگر این طور است حتما در فرصت مناسب ماشین را برای چکاپ، پیش یکی از افراد با تجربه و قابل اطمینان ببرید تا با خاطری آسوده به مقصد برسید. ممکن است این مورد را پشت گوش بیندازید، در این صورت این احتمال می رود که در میانه راه با خرابی ماشین مواجه شوید و اگر در موقعیت مکانی شما تعمیرکاری نباشد باید بگوییم یک دردسر اساسی را خواهید داشت. از آن گذشته سلامت سفر شما تا حدود زیادی به سالم بودن خودروی شما وابسته است. پس برای آنکه سالم به مقصد برسید بسیار مهم است که قبل از سفر از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کرده باشید.

چک کردن ماشین قبل از سفر

چک کردن زمان پرواز و زمان حضور در فرودگاه 

هرچقدر هم که حواس جمع باشید باز هم به حافظه خود اعتماد نکنید! زمان پرواز و زمان حضور در فرودگاه را حتما یک روز قبل از آغاز سفر چک کنید و از درست بودن آن اطمینان پیدا کنید.

همراه داشتن پول نقد کافی 

به خصوص در مورد سفرهای داخلی بهتر است کمی هم پول نقد همراه داشته باشید. فقط به کارت های بانکی امیدوار نباشید. ممکن است در جایی کارت خوان ها کار نمی کنند و شما نیاز به تهیه لوازمی داشته باشید.

داروهای ضروری و لوازم کمک های اولیه را بردارید

اگر برای حفظ سلامت خود داروهای خاصی را مصرف می کنید آنها را بردارید. برخی از داروهای عمومی هم مانند تب برها و مسکن ها را هم بهتر است همراه خود داشته باشید.

چک کردن میزان بار مجاز

در سفر با هواپیما، بسیار مهم است که از هزینه اضافه بار در پرواز و میزان بار مجاز ایرلاین ها که می توانید به همراه داشته باشید، مطلع باشید. شاید هیچ چیزی بیشتر از غافلگیر شدن سر این جریان شما را به دردسر نیندازد! برای اینکه به خودتان استرس وارد نکنید، چک کردن این موضوع را جدی بگیرید!

 

 وسایل مجاز و غیر مجاز را بدانید تا در پرواز دچار مشکل نشوید

برخی از خطوط هوایی قوانین خاص خودشان دارند. از این رو اجازه بردن برخی لوازم و اقلام را در بار و یا در داخل هواپیما نمی دهند. بنابراین دانستن لیست کامل وسایل ممنوعه در کابین هواپیما می توانید بسیار اهمیت داشته باشد. به عنوان مثال در برخی خطوط هوایی بردن هر گونه خوراکی و یا آشامیدنی حتی بطری آب به داخل هواپیما ممنوع است. این موارد را هم قبل از سفر باید چک کنید. 

وسایل ممنوعه در پرواز

خالی کردن سطل زباله 

حالا که قرار است چند روزی در خانه نباشید، بهتر است قبل از خروج از خانه زباله ها را از خانه خارج کنید. تا هم حشرات موذی فرصتی برای حضور پیدا نکنند و هم اینکه هوای خانه از بوی زباله ها در امان بماند.

خالی کردن یخچال از مواد فاسد شدنی 

تا جایی که برایتان امکان دارد، مواد غذایی به خصوص آنهایی را که زود فاسد می شوند، قبل از سفر تمام کنید. و اگر چیزی باید باز هم نگهداری شود، در صورت امکان آن را در فریزر بگذارید. نتیجه این کار را بعد از بازگشت از سفر حتما بهتر درک خواهید کرد.

کارهایی که قبل از سفر با کودک باید انجام دهید

سفر با کودک شرایط خاص خود را دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید با کودکان تان سفر کنید، حتماً باید به نکات بیشتری توجه داشته باشید. ازجمله این نکات می‌توان به آماده کردن لباس مناسب، خوراکی‌ ها و غذاهای مناسب کودکان شیشه شیر و داروهای ضروری اشاره کرد.

تمامی این موارد به‌صورت کامل در بلاگ سفر با کودک موجود است. درصورتی‌که قصد سفر با کودک خود را دارید می‌توانید به این محتوا مراجعه نمایید. لوازم ضروری که برای سفر با کودک باید آماده کنید عبارت‌اند از:

  • لباس مناسب
  • شیشه شیر، پستانک یا شیر خشک
  • ظرف غذای کودک
  • وسایل حمل کودک
  • پودر بچه
  • اسباب‌بازی
  • دارو
  • ناخن‌گیر کودک
  • دستمال مرطوب
  • پتو و لوازم جانبی

کارهایی که قبل از سفر با کودک

کارهایی که در فرودگاه قبل از سفر باید انجام دهید

پس‌ از اینکه بار سفر را بستید و تمام کارهایی که در چک‌ لیست نوشته بودید را تیک زدید، حالا اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید بهتر است وسایل تان را جمع کنید و به‌موقع در فرودگاه حاضر شوید. کارهایی که در فرودگاه قبل از سفر باید انجام دهید نیز در این قسمت بررسی می‌ کنیم.

  • اول از همه باید بدانید که در سفرهای خارجی باید حداقل 3 ساعت قبل از پرواز و در سفرهای داخلی 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه آماده‌ باشید تا بتوانید به‌موقع کارهای مربوط به دریافت کارت پرواز و تحویل بالا را انجام دهید.
  • بلیط هواپیما، مدارک شناسایی و کارت ملی خود را آماده کنید و آن‌ها را دم دست بگذارید تا به‌ محض اینکه از کانتر مربوطه، پرواز شما اعلام شد، برای ارائه مدارک و دریافت کارت پرواز اقدام کنید.
  • در این مرحله پس از احراز هویت بارهای خودتان را به بخش بار تحویل می‌ دهید و از گیت بازرسی عبور می‌ کنید.
  • اگر برای سفر خارجی از قبل ارز مسافرتی آماده نکرده باشید، به مشکل بر می‌ خورید؛ بنابراین باید حتماً قبل از پرواز از طریق صرافی‌ های مجاز یا بانک‌ ها ارز مسافرتی خودتان را تهیه کنید و پس از عبور از گیت بازرسی حواله آن را تحویل بگیرید.
    به‌منظور کسب اطلاعات دقیق‌ تر درباره ارز مسافرتی، می‌توانید به بلاگ ارز مسافرتی چیست در سایت پته مراجعه کنید. در این مطلب تمام نکات لازم برای خرید ارز مسافرتی و شرایط آن آمده است.
اگر راهی سفر هستید بخوانید
مدارک لازم برای سوار شدن به هواپیما

کارهایی که قبل از سفر با حیوان خانگی باید انجام دهید

سفر با حیوانات خانگی دشواری‌های خاص خود را دارد. درصورتی‌که بخواهید با هواپیما سفر کنید، حتماً باید از قبل برای حیوانات جا رزرو کنید و قفس مناسب برای نگهداری آن‌ها در بخش بار هواپیما را تهیه کنید. آشنایی با قوانین حمل حیوانات با هواپیما و قوانین ایرلاین پروازی هم جزو ضروریاتی است که قبل از سفر باید به آن‌ها توجه کنید. با مراجعه به بلاگ شرایط حمل حیوانات با هواپیما چیست، در سایت پته با تمام قوانین و شرایط حمل حیواناتی چون سگ، گربه و پرندگان در داخل هواپیما آشنا شوید.

اگر قصد دارید با خودرو شخصی سفر کنید و حیوان خانگی خودتان را نیز به سفر ببرید، حتماً غذای لازم را برای حیوان به همراه ببرید. در صورتی‌ که سگ یا گربه خانگی دارید قفس مناسب را برای جابجایی آن همراه داشته باشید. اگر پرندگان خودتان را با خود به سفر می‌برید، بهتر است یک پارچه روی قفس آن‌ ها بیندازید تا در طول سفر هیجان‌ زده نشوند.

کارهایی که قبل از سفر با حیوان خانگی

نکات تکمیلی که باید قبل از سفر به آن‌ها توجه کنید

  • اگر حیوان خانگی دارید و به سفر چند روزه می‌ روید، مطمئن شوید غذا و آب کافی در اختیار دارد. همچنین وسایل خطرناک را از محیط اطراف آن دور کرده تا در طی این مدت دچار آسیب نشود؛ اما اگر حیوان تان قرار است همسفرتان باشد، حتماًشرایط حمل و خرید بلیط هواپیما برای حیوانات را مطالعه و مدارک آن را آماده کنید.
  • از آن جایی که وزن بار مجاز برای هر ایرلاین متفاوت است، حتماً از میزان بار مجاز پرواز داخلی و خارجی مطمئن شوید و متناسب با مقدار لازم و قید شده وسایل خود را جمع‌ آوری کنید.
  • کیف کمک‌ های اولیه را با خود به همراه داشته باشید تا در صورت وقوع بیماری یا هر نوع حادثه به حداقل وسایل لازم و ضروری دسترسی داشته باشید.
  • در صورتی‌ که در یخچال غذایی باقی‌ مانده که در نبود شما خراب می‌ شود یا آن را مصرف کنید و یا دور بریزید. پس بهتر است قبل از سفر یخچال را خالی کنید.
  • وسایل برقی به‌ غیراز یخچال را از برق بکشید. به‌ عنوان‌ مثال دستگاه‌ هایی مانند قهوه ساز و چایی ساز که وصل بودن آن‌ ها به برق ضروری نیست، از برق بکشید.
  • آبگرم کن یا سماور را خاموش‌ کنید یا روی فندک بگذارید.
  • حتماً قبل از خارج شدن از منزل، زباله‌ها را بیرون بگذارید.
  • داروهای مسکن ساده و قرص‌ هایی مانند دل‌ پیچه، تهوع و اسهال را همراه خودتان داشته باشید. در صورت لزوم می‌ توانید گاز استریل، چسب زخم، الکل سفید یا بتادین نیز همراه خودتان ببرید.
  • لوازم‌ آرایشی و بهداشتی خودتان را حتماً آماده کنید تا در طول سفر بتوانید به نظافت خودتان رسیدگی کنید و از آن‌ ها استفاده کنید. همراه داشتن شوینده‌ هایی مانند صابون یا شامپو در طول سفر ضروری است. وسایل شخصی مانند مسواک و خمیردندان، ناخن‌گیر، کرم مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب و … نیز لازم است.
  • بهتر است اگر با خودروی شخصی سفر می‌ کنید، حتماً قبل از سفر، آن را به یک مکانیک نشان دهید و یا اگر خودتان سر در می‌ آورید، بررسی کنید تا خودرو مشکلی نداشته باشد.حتماً آب رادیاتور را چک کنید.
  • از سالم بودن لاستیک‌ های ماشین اطمینان حاصل کنید.
  • همراه داشتن لوازمی مانند چادر مسافرتی، چراغ شارژی، آب، وسایل گرمایشی، پتو زیرانداز و وسایل لازم برای کمپینگ جزو لوازمی هستند که ممکن است در طول سفر به آن‌ها نیاز پیدا کنید.
  • در صورتی‌که نمی‌توانید از غذای بیرون استفاده کنید، حتماً یک وعده غذایی سبک برای سفر آماده کنید.

به‌ طور کلی جمع‌ آوری تجهیزات و لوازمی که در طول سفر به آن نیاز دارید، به مدت‌ زمان سفر شما و وسیله‌ ای که قصد دارید با آن سفر کنید، بستگی دارد. اگر مسیر شما طولانی است، بهتر است غذا و تنقلات همراه داشته باشید. در غیر این صورت نیازی نیست که با خود غذا ببرید.

 

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید با کارهایی که قبل از سفر باید انجام داد آشنا شده و با نوشتن چک‌ لیستی از کارها و لوازم ضروری سفر، مسافرتی ایده‌آل و بدون دغدغه را برای خود رقم بزنید. اگر این اولین تجربه شما برای سفر با هواپیما است، راهنمای سوار شدن به هواپیما پاسخ بسیاری از سوالات شما را خواهد داد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید