گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

از سفر بدانید
گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

برای این که سفر راحتی داشته باشید و برای سفر با هواپیما بتوانید بدون هیچ مشکلی از گیت پرواز عبور کنید باید بدانید که وسایلی مانند ابزار تیز و بُرنده، مواد مشتعل کننده، ابزار آلات و وسایل ورزشی برای عبور از گیت شما را به دردسر می‌اندازد. بنابراین توصیه می‌شود که در ابتدا با وسایل ممنوعه هواپیما بیشتر آشنا شوید و بیاموزید که گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟ در این مقاله شما را با وسایلی که گیت به آن‌ها حساس است، آشنا خواهیم کرد.

گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

سفرهای هوایی برعکس سفر با اتوبوس و سایر وسایل سواری، از زمان ورود به فرودگاه تا زمان سوار شدن به هواپیما دارای پروسه‌‌ی پیچیده‌ای می‌باشد و این موضوع برای بعضی افراد استرس آور و کسل کننده است. احتمال دارد به دلایل متعددی مثل حمل وسایل ممنوع، مجبور شوید کیف خود را تخلیه کرده و وسایلی که بردن آن‌ها به هواپیما ممنوع است را از داخل کیف خارج کنید و این موضوع باعث شود که به پرواز خود دیر برسید و یا از آن جا بمانید. بنابراین در این قسمت از مقاله به بررسی وسایل ممنوعه در هواپیما و توضیح هر یک می‌پردازیم.

 

  • حیوانات خانگی، دردسری برای سفر هوایی

امکان حمل حیوانات خانگی به داخل برخی فرودگاه‌ها تحت هیچ شرایطی داده نمی‌شود، در صورتی که برخی دیگر از فرودگاه‌ها با بررسی‌های شدید این امکان را برای مسافران فراهم می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود که قبل از پرواز و ورود به فرودگاه نسبت به این مسئله مطمئن شده و ایرلاین انتخابی و هواپیمای مورد نظر را بررسی نمایید. اگر حیوان خانگی دارید و قصد حمل آن با هواپیما را دارید، می‌توانید با مراجعه به بلاگ شرایط حمل حیوانات با هواپیما مراجعه کنید

ممنوعیات گیت

 

  • مدارک شناسایی را فراموش نکنید!

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان عبور از گیت بازرسی باید به آن توجه داشته باشید، همراه داشتن مدرک شناسایی مثل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و… است. شاید در تمامی گیت‌ها این مدارک از شما خواسته نشوند ولی به هر حال با به همراه داشتن کارت شناسایی مراحل تایید هویت شما زودتر انجام شده و نیازی نیست که شما به قسمت شناسایی مسافران مراجه کنید.

ممنوعیات گیت

 

  • مواد غذایی چالشی از جنس بمب

از روش‌های مختلفی مثل دستگاه اشعه ایکس تا بعضی سگ‌های آموزش دیده و نگهبانان تیزبین و حواس جمع، برای بررسی بار و وسایل مسافران استفاده می‌شود. اگر در بار خود مواد غذایی خاصی به همراه داشته باشید، بویایی سگ‌ها را مختل کرده و کیف شما مورد شناسایی قرار می‌گیرد. هم چنین شک کردن به این که شما در بار خود دارای مواد مخدر هستید، می‌تواند کل سفر شما را کنسل نماید. علاوه بر این وجود بعضی از مواد غذایی در زمان بازرسی مانند بمب‌های دست ساز عمل کرده و باعث می‌شوند که پروسه چک کردن آن‌ها بسیار زمان‌بر شود. بنابراین کلا پیشنهاد می‌شود که در سفرهای هوایی با خود هیچ گونه مواد غذایی حل نکنید، یا این که آن‌ها را در بسته بندی‌های جدایی قرار دهید.

ممنوعیات گیت

 

    • ابزار تیز و بُرنده در نقش سلاح سرد

    از آن‌جایی که وسایل تیز و برنده مثل چاقو، کاتر و… که با آن‌ها بتوان برشی را ایجاد کرد، حکم اسلحه سرد را دارند، بنابراین حمل آن‌ها به داخل هواپیما ممنوع است. داشتن این وسایل به همراه مسافران و حتی مهمانداران هواپیما می‌تواند مشکلات بزرگی را به همراه داشته باشد، بنابراین اجازه ورود آن‌ها به داخل هواپیما داده نمی‌شود.

    حتی ممکن است وسیله‌ای را به همراه داشته باشید که از نظر شما بسیار با ارزش است ولی جزو وسایل ممنوعه باشد. البته اگر وسایل ممنوعه شما در سایز و اندازه کوچکی هستند مثل سوزن، ناخنگیر، موچین، میل قلاب بافی، تیغ، قیچی و… می‌توانید آن‌ها را در چمدان خود جا دهید. با این کار دیگری مشکلی برای وسایل شما ایجاد نخواهد و به راحتی می‌توانید از گیت عبور کنید.

    در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما برای سفرهای پروازی خود دارید، می‌توانید به صفحه رسمی پته مراجعه کرده و بلیط خود را خریداری کنید.

گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است

 

  • داروهای خاص

داروها از ترکیبات شیمیایی مختلفی ساخته شده و از آنجایی که بعضی از افراد به اسم دارویی خاص، مواد غیردارویی با خود حمل می‌کنند، بنابراین اکثر فرودگاه‌ها در مورد داروهایی خاص، حساس هستند و همراه داشتن نسخه پزشک برای آن‌ها در چنین شرایطی ضروری است. در صورتی که بیماری تنفسی خاصی دارید و احتیاج دارید که حتما کپسول اکسیژن همراه شما باشد، میزان اندکی از آن را به همراه نسخه پزشک و یا مدارک بیماری خود به همراه داشته باشید که این موضوع برای شما ایجاد مشکل نکند. در این زمینه مطالعه داروهای ضروری در سفر به شما کمک می کند تا بدانید مجاز به حمل چه داروهایی هستید و چه داروهایی نه…

گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است

  • مایعات دردسر ساز

مایعات نیز یکی دیگر از مواردی است که گیت فرودگاه به آن حساسیت دارد. به همراه داشتن مایعات بیشتر از 100 میلی لیتر، به هر صورتی، یعنی به صورت عطر، ادکلن، آب، الکل، آب میوه، نوشابه و لوازم آرایشی باعث ایجاد وقفه در روند بازرسی می‌شود، ماموران تمام بار شما را گشته و هر چیزی که به صورت مایع به همراه دارید از شما گرفته خواهد شد.

گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است

 

آیا امکان عبور مواد مخدر از گیت فرودگاه هست؟

این نوع از گیت ها بیشتر به فلزات حساس هستند همیشه این نکته را در خاطر داشته باشید که حمل جواهرات و دیگر فلزات سبب می شود که وقت بیشتری از خود را در قسمت ورودی بگذرانید زیرا به دلیل حساسیت بالای گیت‌ها به فلزات آلارم دستگاه به صدا در می آید که سبب می‌شود نگهبان خود کیف مورد نظر را بررسی کند.

این نوع از گیت‌ها می‌توانند با دقت بالا تمامی اجناس فلزی و مواد مخدر و مواد منفجره را شناسایی کنند. طی اعلامیه رئیس پلیس کل فرودگاه‌های کشور، تمامی راه‌های جاسازی مواد مخدر کشف شده و آن‌ها به تمامی روش‌ها اشراف کامل دارند. از این رو حمل مواد مخدر با هواپیما تقریبا ناممکن است و کسی نمی‌تواند مواد مخدری را با خود جابجا کند.

آیا گیت فرودگاه به رد شدن مشروبات الکلی حساس است؟

موضوع مشروبات الکلی و حساسیت گیت کاملا به کشورهایی که به آن سفر می‌کنید بستگی دارد. در کشور ما ورود هرگونه مشروبات الکلی به داخل ‌کشور جرم بوده و فرد خاطی مورد پیگرد  قانونی قرار می‌گیرد. از همین رو وسایل تمامی افرادی که از خارج کشور به ایران بازمی‌گردند به خوبی بازرسی می‌شود تا مبادا کسی با خود مشروبات الکلی به داخل کشور بیاورد. موضوع حساسیت گیت‌ها نسبت به الکل در کشورهای دیگر متفاوت است. شما قادر خواهید بود میزان مشخصی مشروب را با خود به کابین هواپیما ببرید و بیش از آن را باید به داخل چمدان یا کوله خود منتقل کنید.

بعد از عبور از گیت، بردن چه وسایلی به داخل هواپیما ممنوع است؟

وقتی از گیت عبور کردید و وسایلی که همراه شما بود موجب برانگیخته شدن حساسیت گیت هواپیما نشد، حالا باید بدانید همراه داشتن چه وسایلی داخل هواپیما ممنوع است. وسایل ممنوعه به داخل کابین هواپیما طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شوند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را برای‌تان شرح می‌دهیم.  وسایل ورزشی مانند دستکش بکس، چوب بیسبال، چوب بیلیارد، اسپری‌های ضد تعریق، ریمل، کرم و موچین از جمله وسایلی هستند که جزو وسایل ممنوعه داخل کابین هواپیما طبقه‌بندی می‌شوند. اگر در این باره احتیاج به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید به مطلب وسایل ممنوعه در هواپیما سری بزنید.

سخن پایانی

احتمالا با مطالعه موارد فوق، شما به این نتیجه می‌رسید که روال بازرسی در فرودگاه کار وقت‌گیر و سخت گیرانه‌ای است و حتی ممکن است برای شما استرس آور باشد. این بازرسی‌ها برای بسیاری از مسافران خسته کننده بوده و بنابراین پیشنهاد می‌شود برای سفرهای پروازی خود، کمی زودتر از تایم پرواز به فر,دگاه بروید. در این مقاله آموختید گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است بنابراین بهتر است قبل از رفتن به فرودگاه وسایل خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید و نسبت به جایگذاری آن‌ها در کیف وسایل خود دقت کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید