عید سفر خارجی کجا بریم؟

جاذبه های گردشگری جهان‌گردی
عید سفر خارجی کجا بریم؟

سفر و گشت‌ و گذار از دیرباز جزء لاینفک تعطیلات نوروزی ما ایرانیان بوده و است. در واقع تلاقی تعطیلات عید سال نو با هوای ناب بهاری، فرصتی تکرار نشدنی برای سفرهای نوروزی مهیا می‌ کند. گرچه ایران زیبا، منبع غنی جاذبه‌ های توریستی است، ولی تجربه سفر خارجی و تفریح در کشورهای خارجی لذت دیگری دارد. اما از میان این همه مقصد رنگارنگ، عید کجا بریم سفر خارجی که خوش بگذره؟ یا بهتر بگوییم کدام شهر و کشور مقصد ایده‌ آل سفر نوروزی است؟ با ما باشید تا لیستی متنوع و کاربردی از کشورهای مطلوب سفر در عید نوروز را معرفی کنیم.

عید کجا بریم سفر خارجی؟

مسلماً آب‌ و هوا مسئله‌ ای مهم در انتخاب مقصد سفرهای نوروزی به شمار می‌ آید که لذت تفریحات و گشت‌ و‌ گذارها را تحت‌ تأثیر قرار می‌ دهد. با این اوصاف عید کجا بریم سفر خارجی که خوش‌ آب‌ و هوا باشد؟ خوشبختانه آب‌ و هوای شهر و کشورهای بسیاری در تعطیلات نوروز، معتدل، بهاری و دل‌ انگیز است.

مسافرت خارجی در عید نوروز غنیمتی جذاب است که امکان تکرار آن در طول سال کمتر می‌ شود. کشورهای آسیای شرقی، کشورهای خوش‌ آب‌ و هوای اروپایی و حتی کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس مقصدهایی همه‌ پسند برای مسافران محسوب می‌ شوند. برخی از این کشورها نیاز به درخواست ویزا مسافرتی دارند و برخی دیگر نه که در این مطلب فارغ از این موضوع به معرفی بعضی از کشورهای مناسب سفر در عید نوروز شامل موارد ذیل هستند.

عید مسافرت خارجی کجا بریم؟

برای مسافرت خارجی اغلب تنها کشورهای حاشیه خلیج فارس را می شناسند اما بسیاری از کشورها هستند که جاذبه های دیدنی فراوانی دارند و با همان بودجه یا کمی بیشتر می توانید تعطیلات عید را در آنجا بگذرانید.

مالزی، قطب گردشگری درحال‌توسعه

کشور مالزی یکی از مقصدهای گردشگری خوش‌ آب‌ و هوای واقع در جنوب شرقی آسیا است. آب‌ و هوای معتدل استوایی، طبیعت سرسبز و بکر، مراکز خرید متعدد و فرهنگ و رسوم متفاوت سفری دلپذیر را برای گردشگران به ارمغان می‌ آورند. جزایر متعدد این کشور چشم گردشگران را به دنیایی ناب و ناشناخته باز می‌ کنند. شهر کوالالامپور مالزی، مراکز خدمات تفریحی رفاهی ویژه‌ ای دارد که اوقاتی خوش را برای مسافران فراهم می‌ کنند.

  • تله‌ کابین معروف لنکاوی
  • ورزش‌ ها و تفریحات آبی جزیره ریدانگ
  • آب‌ های درخشان سواحل ماسه‌ ای جزیره ریدانگ
  • پارک ملی باکو
  • معابد قدیمی و باشکوه
  • جزیره جذاب سیپادان
  • ارتفاعات پنانگ بکر و سرسبز
  • رستوران‌ ها و غذاهای خوشمزه
  • مراکز خرید بزرگ و پرطرفدار

سفر به مالزی برای عید

تایلند، صدرنشین سفرهای نوروزی

اگر در جستجوی کشوری پرهیجان، جذاب و پرطرفدار هستید، کشور تایلند انتخابی هوشمندانه برای شما است‌. طبیعت سرزنده و بکر، سواحل بی‌ نظیر، تفریحات آبی فوق‌ العاده، غذاهای متنوع و باغ‌ وحش‌ های هیجان‌ انگیز تنها گوشه‌ ای از جذابیت‌ های این کشور زیبا هستند. برخی از شهرها و جاذبه‌ های گردشگری تایلند به شرح زیر هستند:

  • فستیوال گل‌ و گیاه
  • شهر بانکوک پرماجرا
  • سواحل شفاف و آبی‌ رنگ پاتایا
  • پوکت، بهشت گمشده تایلند
  • معابد بوداییان
  • جزایر سیمیلان

جزیره سامویی، بهشت امن تایلند

سفر به تایلند در ایام نوروز همواره جزء انتخاب‌ های برتر گردشگران ایرانی محسوب می‌ شود. طبیعت بکر، آب‌ و هوای معتدل بهاری، هوای پاک و ساحل شفاف و درخشان دلایلی قانع‌ کننده برای سفر به جزیره سامویی تایلند هستند. گشت‌ و گذار در جنگل‌ های دارای درختان بومی، شنا در آب‌ های فیروزه‌ ای و گردش در پارک ملی آنگ تونگاین لحظاتی خوش را برای مسافران رقم می‌ زند. از سوی دیگر فرهنگ غنی و متفاوت و خوراکی‌ های گوناگون جذابیت سفر را دو چندان می‌ کنند.

تایلند سفر خارجی در عید

استرالیا، کشور تفریحات آبی

کشور اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی محبوب ایرانیان است که در ایام عید نوروز از آب‌ و هوای نسبتاً گرمی برخوردار است. اسپانیا در دنیا به‌ عنوان شهر رنگ و موسیقی معروف است؛ بنابراین اگر به فستیوال‌ های موسیقی، تفریحات آبی و معماری علاقه دارید، اسپانیا مقصد محبوب شما خواهد بود.

بارسلون شهر فوتبالی معروف اسپانیا، شهری‌ است با ساختمان‌ های متفاوت و معماری خارق‌ العاده که نظر هر بیننده‌ ای را جلب می‌ کنند. البته که ساحل شنی شهر بارسلون نیز محلی مناسب برای تفریح و استراحت گردشگران است. در سفر به اسپانیا، گشت‌ و گذار در کوچه‌ پس‌ کوچه‌ های مادرید و قلعه‌ های تاریخی آن را به‌ هیچ‌ وجه فراموش نکنید.

استرالیا بهترین کشور برای سفر در عید

عید کجا سفر خارجی بریم ارزون باشه؟

هزینه سفر اگر اولین دغدغه مسافران نباشد، بدون شک یکی از مسائل پیش‌ روی مشتاقان سفر در عید نوروز است.

انتخاب مقصد ارزان در کنار مدیریت صحیح مخارج، هزینه‌ های سفر را به حد قابل‌ توجهی کاهش می‌ دهد. علاوه بر مقاصد داخلی ارزان نیز مقصدهای خارجی مناسبی وجود دارند که هزینه سفر نوروزی آن‌ ها نسبتاً پایین است. لیست برخی از مقصدهای ارزان در سفرهای نوروزی، به شرح ذیل است:

سفر به ترکیه، هم قیمت سفر به کیش و قشم

کشور ترکیه همواره مقصد ارزان و خارق‌ العاده ایرانیان در تعطیلات عید نوروز بوده است. بسیارند افرادی که به سفر خارجی در عید نوروز علاقمند هستند اما می‌ ترسند از پس هزینه‌‌ های آن نیایند.

اما سفر با تورهای ارزان به ترکیه و اقامت در هتل‌ های ارزان‌ قیمت دوستاره و سه ستاره، هزینه‌ های سفر را به طور چشمگیری کاهش می‌ دهد.

شهر وان، ازمیر، منطقه کوش آداسی و حتی استانبول نیز تفریحات و جاذبه‌ های بی‌ نظیری دارند که خاطراتی جذاب برایتان رقم می‌ زنند.

ترکیه در عید

آنتالیا، مقصد رؤیایی سفر نوروزی

آنتالیا ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب‌ و هوای فوق‌العاده و جاذبه‌ های گردشگری فراوانی که دارد، انتخاب ویژه گردشگران در اغلب فصول سال است. آب‌ و هوای خنک و نسبتاً معتدل آنتالیا در ایام نوروز نیز فرصتی فوق‌العاده برای تجربه تفریحات آبی، قایق‌سواری، طبیعت‌گردی و … است.

هتل‌ های متنوع، پاساژها و مراکز خرید گوناگون و رستوران‌ ها و کافه‌ های لب ساحل در کنار هوای دلپذیر بهاری آنتالیا، سفری مثال‌ زدنی را برایتان رقم می‌ زنند. البته که آنتالیا بیش از آنچه که فکرش را بکنید طرفدار دارد. از‌ این‌ رو رزرو بلیط هواپیما و هتل زودتر از موعد سفر امری هوشمندانه است.

آنتالیا

پکن چین

پکن، پایتخت جذاب و پرهیاهوی کشور چین یکی از مقاصد خوش‌آب‌ و هوا و ارزان‌ قیمت مشتاقان سفرهای خارجی است. جاذبه‌ های گردشگری متنوع، فستیوال‌ های ارزان و جذاب، اقامتگاه‌ های ارزان و قیمت مناسب بلیط چین همگی سبب رقم‌ زدن سفری مطلوب و ارزان می‌ شوند. در سفر به چین با آداب‌ و رسوم متفاوت، معابد و مکان‌ های قدیمی، غذاهای سنتی و متفاوت و طبیعت بی‌ نظیر پکن، فرصتی بی‌ نظیر برای گذراندن روزهای فوق‌ العاده در ایام عید برایتان فراهم می‌ کنند.

سفر به پکن چین د رعید

قبرس، تجربه سفری رؤیایی

سپری‌ کردن تعطیلات در سواحل معتدل و زیبای جزیره قبرس، فرصتی ایده‌ آل برای دوری از زندگی روزمره و هیاهوی شهر است. قبرس شمالی که تحت کنترل ترک‌ هاست، مقصدی خوش‌آب‌ و هوا و در عین‌ حال لوکس برای خوش‌ گذرانی در ایام عید نوروز است.

در سفر به قبرس علاوه بر ساحل مدیترانه‌ ای زیبا و تفریحات آبی آن، می‌ توان روی مکان‌ های تاریخی و تفریحی ذیل نیز حساب باز کرد:

  • قلعه باستانی سنت هیلاریون با چشم‌اندازی زیبا
  • مسجد سلیمیه، یادگاری سلطان سلیم عثمانی
  • ساحل نیسی انتخابی فوق‌ العاده برای شنا، قدم‌ زدن و آفتاب‌گرفتن
  • کافه‌ ها و رستوران‌ های ساحلی
  • شهرهای بندری با مناظر متفاوت

قبرس

سفر ارزان به صربستان، بدون نیاز به ویزا

اگر شما هم سودای سفر به کشورهای اروپایی را در سر دارید و سؤالتان این است که عید کجا بریم ارزون باشه؟ صربستان را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. کشور اروپایی صربستان با مرکزیت بلگراد، مقصدی خوش‌ آب‌ و هوا و متفاوت برای گردشگران ایرانی است.

هزینه بسیار مطلوب اجاره سوئیت و اتاق، کرایه ماشین و حتی غذاهای ارزان‌ قیمت، سفری مقرون‌ به‌ صرفه را برای گردشگران رقم می‌ زند. مراکز خرید جذاب، تفریحات متنوع، جاذبه‌ های طبیعی فراوان و آداب‌ و رسوم صربستانی‌ ها سفری به‌ یاد ماندنی را برای مسافران رقم می‌ زنند.

صربستان

یونان، کشور اساطیری ارزان

کشور یونان که از دیرباز مورد توجه گردشگران بوده است به دلیل شرایط اقتصادی خاصی که دارد، یکی از مقاصد گردشگری ارزان‌ قیمت اروپایی محسوب می‌ شود.

مناظر طبیعی فوق‌ العاده، سواحل خاطره‌ انگیز و متفاوت، بناهای باستانی و معماری متفاوت جزء جاذبه‌ های گردشگری یونان به شمار می‌ آیند.

از سوی دیگر آب‌ و هوای مطبوع بهاری و طبیعت بکر فرصتی فوق‌ العاده برای تجدید قوا و تمدد اعصاب ایجاد می‌ کنند. البته که نمی‌ توان از غذاهای لذیذ دریایی و سنتی این کشور بی‌ نظیر صرف‌ نظر کرد.

یونان در عید نوروز

عید سفر خارجی کجا بریم لاکچری باشه؟

آب‌ و هوای دلپذیر برخی از شهرهای لوکس خارجی در تعطیلات نوروز امکان خلق روزهایی بی‌ نظیر برای مشتاقان سفر به مقاصد لاکچری را میسر می‌‌ کند. تفریحات لوکس، مراکز خرید لاکچری، امکانات رفاهی پیشرفته، هتل‌های بی‌ نظیر و … تنها بخشی از جذابیت‌ های سفر به بهترین کشورهای خارجی هستند.

شهرهای بسیاری به‌ واسطه طبیعت فوق‌العاده، جاذبه‌ های دیدنی، امکانات آن‌ چنانی، ساختمان‌ ها و خیابان‌ های پیشرفته در لیست بهترین شهرهای جهان قرار دارند. با ما همراه باشید تا مناسب‌ ترین و بهترین شهرهای خارجی برای سفر در عید را با یکدیگر بشناسیم.

 

دبی، شهر ترین‌ها

بدون شک دبی یکی از مقاصد گردشگری منطقه محسوب می‌ شود که به‌ واسطه جذابیت بی‌ مانندش، به قطب گردشگری بدل شده است.

تنوع جاذبه گردشگری در دبی مسافران را شگفت‌ زده می‌ کند. سواحل شفاف و درخشان، برج‌ های بلند خارق‌ العاده، تفریحات متنوع، اتومبیل‌ های خیره‌ کننده و … تنها بخشی از جذابیت‌‌ های سفر به دبی هستند.

آب‌ و هوای معتدل دبی در ایام عید نوروز به حدی مطبوع است که به لباس‌ های بهاری و تابستانی نیاز پیدا می‌ کنید.

هر چند که شگفتی‌ ها و زیبایی‌ های دبی در نوشته نمی‌ گنجند، اما برخی از جاذبه‌ های این شهر زیبا شامل موارد ذیل هستند:

  • برج خلیفه یا برج العرب، نگین درخشان دبی
  • پارک‌ های ساحلی
  • رستوران‌ های لاکچری دیدنی
  • دبی مال
  • سواحل متعدد
  • تفریحات آبی
  • بازار سنتی

دبی در نوروز

پاریس، مهد هنر و آزادی

پاریس رؤیایی، بدون شک یکی از بهترین شهرهای اروپایی است که در ایام نوروز به بهشت می‌ ماند. قدم‌ زدن در پارک‌ های اطراف برج ایفل در آب‌ و هوای مطبوع بهاری و استشمام عطر شکوفه‌ های نو‌رسته حس و حالی فوق‌ العاده برای گردشگران ایجاد می‌ کند. قدم‌ زدن در خیابان شانزلیزه معروف و گشت‌ و گذار در کوچه‌ پس‌ کوچه‌ های پاریس، فرصتی عالی برای دور شدن از دغدغه‌ های روزمره و تجدید قوا است. پاریس به‌ واسطه طبیعت فوق‌ العاده، هنرمندان مثال‌ زدنی و فرهنگ جذابی که دارد، به مقصد پرجاذبه و به‌ یادماندنی در عید نوروز بدل شده است. برخی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری این شهر اروپایی شامل موارد زیر هستند:

  • برج ایفل و جاذبه‌ های خاصی که در هر طبقه آن وجود دارند.
  • پارک لوکزامبورگ
  • دیزنی‌ لند پاریس
  • کلیساهای دیدنی
  • موزه لوور
  • کاخ الیزه
  • موزه اورسای
  • کاخ دیدنی اپرای گارنیه

پاریس

لندن، مقصد خاص بهاری

سفر به لندن در هر زمانی از سال وسوسه‌ کننده است، اما لذت گذراندن تعطیلات نوروز در قلب انگلستان با هیچ‌ چیز مقایسه نمی‌ شود. رودخانه تایمز اولین جاذبه لندن است که بینندگان برای ساعت‌ ها محو تماشای آن می‌ شوند.

از رودخانه تایمز که بگذریم ابهت و صلابت برج‌ ها و کاخ‌ های لندن نیز نظر هر بیننده‌ ای را جلب می‌ کنند. فرهنگ غنی، معماری جالب و متفاوت، پیوند با مدرنیته و … همان چیزی است که گردشگران را به لندن جذب می‌ کند.

لندن شهر ناشناخته‌ هاست و تنوع جاذبه‌ های آن به حدی است که برای دیدن آن‌ ها تعطیلات عید هم کافی نیست. برخی از بهترین‌ جاذبه‌ های لندن که دیدن آن‌ ها سفرتان را پربار می‌ کند، شامل موارد زیر هستند:

  • کاخ باکینگهام
  • تاور بریج
  • برج لندن
  • ساختمان پارلمان
  • ساعت بیگ بن معروف
  • چشم لندن یا بزرگ‌ ترین چرخ‌ و فلک بریتانیا
  • کاونت گاردن پر زرق و برق و دیدنی
  • کیو گاردن دیدنی
  • کلیساهای جامع بی‌ نظیر

سفر نوروزی به لندن

بارسلونا، پایتخت اغواگر اسپانیا

شهر بارسلون اسپانیا به‌ واسطه طبیعت مثال‌ زدنی، معماری منحصر به فرد و فرهنگ پر بار یکی از مقاصد اروپایی متفاوت در تعطیلات نوروز به‌ شمار می‌ آید. سپری کردن ایام نوروز و گشت‌ و گذار در خیابان‌ ها، سواحل و هتل‌ های این شهر بین‌المللی بدون شک به بهترین خاطراتتان بدل خواهد شد.

از زیبایی‌ های کوچه‌ پس‌ کوچه‌ های خیابان لاز رامبلاس و سواحل متفاوت بارسلون که بگذریم، نوبت به کافه و رستوران‌ ها می‌ رسد. لذت خوردن غذاهای خوش طعم رستوران‌ ها و کافه‌ های بارسلون پس از گشت‌ و گذار در میان آثار معماری بی‌ نظیر بارسلون، تجربه‌ ای قابل‌ تأمل است.

بارسلونا در عید

سفر به بهترین و ارزان‌ ترین شهرهای خارجی در عید نوروز

عید سفر خارجی کجا بریم ارزون باشه؟ هزینه سفرهای خارجی بدون تردید یکی از دغدغه‌ های بارز مشتاقان سفر به نقاط مختلف جهان است. اما برخلاف تصور عموم سفر خارجی در عید نوروز با هزینه معقول و متوسط نیز میسر می‌ شود.

در واقع تجربه سفری ارزان و دلپذیر با انتخاب مقصدی مناسب و البته مدیریت هزینه‌ ها به‌راحتی میسر می‌ شود. بسیارند شهرها و کشورهای ارزانی که در ایام نوروز پذیرای گردشگران ایرانی خوش‌ ذوق هستند. برخی از این مقاصد جذاب و دیدنی خارجی در ادامه آمده‌ اند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
معرفی ارزانترین کشورها برای سفر

تفلیس، مقصد محبوب ایرانیان

تفلیس پایتخت کشور خوش‌آب‌ و هوای گرجستان یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در تعطیلات عید نوروز است که فاصله اندکی با ایران دارد. طبیعت بکر و هوای پاکیزه تفلیس، امکان تفریح، گردش و استراحت در نقاط مختلف این شهر زیبا را فراهم می‌ کنند. در روزهای بهاری تفلیس، حال و هوای سال نو شمسی کاملاً حس می‌ شود و بساط کنسرت‌ و جشن‌ برپا است. فاصله کوتاه تفلیس از ایران و ارزش پایین واحد پول آن دو دلیل کافی برای تجربه سفری ارزان در این شهر خوش‌آب‌ و هوا منطقه قفقاز هستند. برخی از جاذبه‌ های دیدنی تفلیس که بازدید از آن‌ ها خالی‌ازلطف نیست، به شرح ذیل است:

  • باغ‌ های بکر بوتانیکال
  • کلیسای سامبا
  • جنگل‌ های کوهستانی بکر
  • قلعه ناریکالا
  • رستوران‌ ها و کافه‌ های ارزان‌ قیمت

تفلیس

باکو، تکه‌ای از ایران زیبا

شرکت در جشن نوروز آن‌‌ هم در یک کشور خارجی که آیین و رسوم مشترک با ایران دارد، قطعاً تجربه‌ ای جذاب و هیجان‌ انگیز خواهد بود. سفر به باکو در ایام عید نوروز، انتخابی ویژه است که در عین به‌ صرفه‌ بودن، فرصتی بی‌ نظیر برای خرید و گشت‌ و گذار محسوب می‌ شود. اقتصاد رو به‌ رشد آذربایجان سبب پیشرفت چشمگیر باکو و ایجاد جاذبه‌ های مدرن دیدنی شده است.

با این اوصاف باکو خوش‌ آب‌ و هوا شهری سرشار از جاذبه‌ های دیدنی مدرن و قدیمی است که نظر هر بیننده‌ ای را جلب می‌ کنند. پس چه‌ بهتر که بعد از تجربه خریدی دلپذیر و ارزان در مراکز خرید باکو، از جاذبه‌ های این شهر که شامل موارد ذیل هستند، بازدید کرد.

  • برج‌ های سه قلو شعله
  • کاخ باستانی شیروان شاه
  • چرخ و فلک بزرگ باکو
  • موزه فرش
  • معبد آتشگاه
  • دروازه مراد

باکو در عید

وان، یک تیر و چند نشان

وان ترکیه، به‌ عنوان شهری خوش‌آب‌ و هوا که جاذبه‌ های گردشگری باستانی زیادی دارد، مورد کم‌ لطفی گردشگران قرار گرفته است.

فاصله بسیار کم شهر وان از مرز تبریز، هزینه سفر به این شهر دیدنی را به طور قابل‌ توجهی کاهش می‌ دهد. از سوی دیگر تخفیفات نوروزی فوق‌ العاده مراکز خرید پرطرفدار وان، فرصتی بی‌ نظیر برای تجربه خریدی ارزان و باکیفیت مهیا می‌ کنند.

شهر وان علاوه بر مراکز خرید متعدد، جاذبه‌ های معروفی دارد که لیست آن‌ ها به شرح ذیل است:

  • دریاچه معروف وان و تفریحات آبی جذاب
  • دژ وان
  • قلعه قدیمی هوساپ
  • کلیسای باستانی هوساپ
  • فستیوال‌ های دیدنی
  • رستوران‌ های ساحلی منحصر به فرد

وان ترکیه

ایروان، همسایه بی‌نظیر ایران

سفر به ایروان ارمنستان، این شهر باستانی و خوش‌ آب‌ و هوا لحظاتی دلپذیر را برای گردشگران ایرانی مشتاق سفر رقم می‌ زند. بلیط ارزان و از سوی دیگر، تفاوت ناچیز ارزش پول رایج ارمنستان با ریال ایران هزینه سفر به ایروان را به طور قابل توجهی کاهش می‌ دهند. برگزاری فستیوال‌ ها و جشن‌ های متعدد به بهانه عید نوروز، لحظاتی مفرح و لذت‌ بخش برای مسافران ایجاد می‌ کنند. معماری متفاوت، طبیعت بکر و سرسبز، آثار باستانی دیدنی و … در کنار فرهنگ غنی و مردمان خونگرم ایروان نظر مثبت هر گردشگری را جلب می‌ کند. هر چند که جای‌ جای ایروان، زیبا و دیدنی است، اما برخی از جاهای دیدنی برجسته آن شامل موارد ذیل هستند:

  • مجموعه دیدنی آبشار ایروان
  • مرکز خرید مترونوم
  • موزه ماتناداران
  • دژ اربونی
  • میدان جمهوری
  • بازار ورنیساژ معروف

ایروان

آلمان

یکی از بهترین مقاصد خرید در تمام دنیا کشور آلمان است. شهر هایی مانند برلین و مونیخ از دیرباز مکان و جایگاه مناسبی برای خرید اجناس بوده اند. کشور آلمان به عنوان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان مقصد مناسبی برای خرید است. یکی از دلایل مهم تنوع محصولات است.

تمامی محصولات از سراسر اروپا وارد کشور آلمان به عنوان قطب اقتصادی اروپا می شود. از دیرباز حضور کارخانه های مختلف و حضور آنها در کشور آلمان باعث شده است که قیمت‌ها در این کشور به صورت رقابتی تعیین شود. از جانب دیگر این رقابت با تضمین کیفیت آلمان و شهر های آن را تبدیل به مقصدی مناسب برای سفرهای مختلف کرده است.

آلمان

کامبوج، شهر سیم ریپ

کامبوج یکی از کشورهای آسیای شرقی است که به رغم وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا، مورد اقبال زیادی واقع نشده است. به همین دلیل است که شما می‌توانید به این کشور جذاب و به طور خاص شهر سیم ریپ این کشور بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. این در حالی است که مانند بسیاری از کشورها، جمعیت بسیار زیاد توریست‌ها و گردشگران شما را آزار نخواهند داد.

کامبوج

گرجستان، کشوری اروپایی آسیایی

گرجستان یکی از کشورهایی است که محل تلاقی آسیا و اروپا محسوب می‌شود. جالب است که این کشور با وجود جاذبه‌های گردشگری‌ای که دارد، مغفول مانده است و به نسبت کشورهای همسایه‌اش مانند ترکیه، توجه کم‌تری به آن شده است. اگر به دنبال تلفیقی از فرهنگ غربی و شرقی و در عین حال اصالت عناصر مسیحی هستید، ما گرجستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جالب است که در عین حال این کشور خیلی شلوغ نیست و می‌تواند تجربه لذت‌بخشی به شما هدیه کند.

سفر خارجی به گرجستان در عید

پراگ، پایتخت جمهوری چک

یکی دیگر از مناطقی که شاید اقبال کم‌تری نسبت به آن وجود داشته است، جمهوری چک است. پراگ به عنوان پایتخت این کشور، شهری تاریخی و با معماری منحصر به فرد است. اگر به سازه‌های تاریخی و ساخت دست بشر علاقه‌مندید و در عین حال دوست دارید در جمعیت کمی از مقصد خود دیدن کنید، یکی از پیشنهادات ما به شما پراگ است.

پراگ جمهوری چک

پوتک، تایلند

آمدن بهار پدیده‌ای است که مورد توجه بسیاری از مردمان است. در تایلند نیز وجه به همین صورت است. به خصوص در ایالت پوکت این کشور شما می‌توانید حال و هوای بهاری را در تک تک کوچه پس کوچه‌ها ببینید. از طرفی جشن جشن خاص آب‌پاشی در این کشور در طول سیزدهم تا پانزدهم آوریل برقرار است که حال و هوای خاص و منحصر به فردی را برای این کشور می‌سازد. بنابراین اگر به دنبال آن هستید که در حال و هوایی خارق العاده بهار خود را شروع کنید ما پوکت و به طور کلی تایلند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پوتک تایلند

مراکش، فستیوال رقص، نمایش و موسیقی

اگر به دنبال هنر و جنبه‌های مختلف آن هستید و در عین حال قصد دارید از حال و هوای بهاری لذت ببرید، مراکش می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب باشد. در سرتاسر این کشور فستیوال‌های رقص، تئاتر و موسیقی برگزار می‌شود. جشنواره موازین ده روز در طی بهار طول می‌کشد و حال و هوای بسیار خاصی را برای مردم این مناطق و همین طور توریست‌های بسیار زیادی که به آن جا می‌آورند، ایجاد می‌کند.

سفر خارجی به مراکش

خوش آب و هوا ترین کشورها برای سفر در عید

برای تجربه سفری لذت بخش می‌توانید به کشورهای خوش آب و هوا سفر کنید. این کشورها معمولاً دارای مناظر طبیعی زیبا و اقلیمی مطبوع هستند که سبب جذب توریست‌ها می شوند. کشورهایی که به علت آب و هوای فوق العاده ی خود معروف هستند، عبارتند از:

  • فرانسه
  • انگلستان
  • ایتالیا
  • یونان
  • اسپانیا
  • جمهوری چک
  • مراکش
  • تایلند
  • کامبوج
  • پرتغال
  • ترکیه

این کشورها با سواحل زیبا، جنگل‌های سبز، آب و هوای معتدل و تنوع طبیعی فراوان تجربه سفری بسیار مفرح و لذت بخش را برای گردشگران فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است که کشورهای ذکر شده میزبان فعالیت‌های تفریحی مختلفی مانند شنا، قایقرانی، پیاده‌روی در طبیعت و مشاهده جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هستند که سفر شما را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل می‌کنند.

 

هیجان انگیز کشورها برای سفر عید

در ایام عید، بسیاری از مسافران به دنبال مقصدی هیجان‌انگیز و خاص هستند تا بتوانند تجربه‌ سفری خاطره‌انگیز را داشته باشند. از جمله کشورهای محبوب و هیجان انگیز برای سفر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترکیه
  • ارمنستان
  • امارات
  • گرجستان
  • مسقط
  • آذربایجان
  • باکو
  • بالی
  • سنگاپور

این کشورها با فرهنگ و تاریخ غنی، طبیعت خیره‌کننده، شهرهای پرجنب و جوش، بازارهای پرآوازه و امکانات تفریحی فراوان، سفری به یادماندنی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. همچنین، فعالیت‌هایی مانند خرید لباس‌های محلی، مراقبت از پوست، شنا در سواحل زیبا و تفریح در پارک‌ها و مراکز تفریحی، از جمله فعالیت‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند انجام دهند، همچنین در ایام عید از آن لذت برده و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنند.

بهترین کشورها برای خرید عید

بهترین کشورها برای خرید در ایام عید، عمدتا به ویژگی‌های فرهنگی، بازارها و محصولات متنوع به همراه قیمت‌های رقابتی آن‌ها بستگی دارد. برخی از کشورهایی که به عنوان مقاصد خرید محبوب در ایام عید شناخته می‌شوند عبارتند از:

  • امارات
  • ترکیه
  • ارمنستان
  • آذربایجان
  • مراکش

این کشورها با بازارها و مراکز خرید متنوع، گردشگران را به خرید لوازم مختلف محلی و صنایع دستی جذب می‌کنند. اما علاوه بر خرید، تجربه فرهنگ و زندگی محلی نیز از دیدنی‌های این کشورها است. همچنین این کشورها با برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در ایام عید، از جذابیت بیشتری برخوردارند و گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

نتیجه‌ گیری

ایام نوروز فرصتی تکرار نشدنی برای خوشگذرانی و تجربه سفر به جاهای متفاوت جهان است. اما عید سفر کجا بریم که لحظاتی ناب و خاطراتی شیرین را تجربه کنیم؟ خوشبختانه تنوع شهرها و مناطق خارجی خوش‌ آب‌‌ و هوا به حدی است که برای هر سلیقه‌ ای صدها مقصد مطلوب وجود دارد. البته که توجه به مسافت، قیمت بلیط، آب‌ و هوا و فرهنگ مردم شهر مقصد در میزان رضایت از سفر نقش بسزایی دارد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید