معرفی ارزانترین کشورها برای سفر

جاذبه های گردشگری
معرفی ارزانترین کشورها برای سفر

اولین چیزی که هنگام شنیدن سفرهای خارجی به ذهن ما می‌ رسد هزینه‌ های سفر است و تصور می‌ کنیم که سفر به کشورهای خارجی قطعاً هزینه‌ های زیادی دارد. به همین خاطر خیلی از ما فکر سفرهای خارجی را از سرمان بیرون می‌ کنیم. اما ارزانترین کشورها برای سفر زیاد هستند که برای سفر به آن‌ ها نیاز نیست هزینه‌ های نجومی پرداخت کنید و می‌ توانید با برنامه‌ ریزی و صرفه‌ جویی به‌ راحتی به این کشورها سفر کنید.

ارزانترین کشور برای سفر در همسایگی ایران

قبل از اینکه قصد سفر کنید باید بدانید چه کارهایی قبل از سفر باید انجام داد؟ تا سفری خوب و خاطره ای دلنشین داشته باشید. اما بعد از آن دانستن ارزانترین کشورها برای سفر که در همسایگی ایران قرار دارند کمک می کند تا در زمانی کم و با هزینه ای کم سفری به یاد ماندنی داشته باشید. برخی از این کشورهای آسیایی جزء مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان هستند که هزینه‌ های بسیار کمی دارند.

 

گرجستان سرزمین سرسبز و زیبا

کشور گرجستان که در قاره آسیا قرار دارد، یکی دیگر از همسایه‌ های ایران است که مقصد بسیاری از هم‌ وطنان عزیز برای سفرهای خارجی است. شهرهای زیبای تفلیس و باتومی جز مقاصد اصلی گردشگری در این کشور زیبا هستند.

سفر ارزان به گرجستان

ارزانترین سفر خارجی زمینی به ارمنستان

ارمنستان‌هم در فهرست ارزانترین کشورها برای سفر قرار می‌ گیرد. چرا که در نزدیکی ایران قرار دارد و هزینه‌ های خرید بلیط و سفر به این کشور نسبت به کشورهای آمریکایی و اروپایی کمتر تمام می‌ شود. حتی امکان سفر زمینی هم به ارمنستان وجود دارد.

ارمنستان

ترکیه؛ پرطرفدار اما نه‌چندان ارزان

کشور زیبای ترکیه که در همسایه ایران قرار دارد، یکی از اصلی‌ ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. البته ازنظر هزینه‌ های سفر ترکیه نسبت به سال‌ های اخیر جزء کشورهای ارزان محسوب نمی‌ شود. چراکه هزینه خرید بلیط ترکیه با افزایش نرخ دلار بالا رفته است.

به دلیل مسافت کوتاه بین کشور ایران و ترکیه بسیاری از هم‌ وطنان برای سفر به ترکیه از طریق مسیرهای زمینی اقدام می‌ کنند؛ بنابراین می‌ توان ترکیه را به‌عنوان مقصد ارزانترین سفر خارجی زمینی دانست. بسیاری از مسافران از طریق شهر ماکو و گمرک بازرگان برای سفر به ترکیه اقدام می‌ کنند.

ترکیه

ارزانترین کشورهای آسیایی برای سفر

بعضی از کشورهای آسیایی در لیست ارزانترین کشورها برای سفر قرار می‌ گیرند. این کشورها علاوه بر دارا بودن جاذبه‌ های طبیعی از نظر تاریخی و فرهنگی هم جذابیت‌ های زیادی دارند و می‌ توانند به برای افرادی که نمی‌ خواهند زیاد برای سفر هزینه کنند مقصدهای جذاب می‌ باشند. در بخش کشورهای ارزان در همسایگی ایران به ترکیه، ارمنستان و گرجستان اشاره کردیم. در ادامه به بقیه کشورهای آسیایی اشاره می‌ کنیم که هزینه سفر به آن‌ ها تقریباً کم است.

 

تایلند بهشتی برای مسافران جوان

هزینه‌ های سفر به کشور تایلند بسیار کم است تا حدی که با پرداخت کمتر از ۱۰۰ دلار می‌ توانید یک‌ شبانه‌روز در هتل ۵ ستاره اقامت کنید. شهرهای بانکوک و پاتایا جزو مقاصد اصلی گردشگری جوانان هستند که عاشق هیجان و تفریح هستند.

تایلند

میانمار بهشتی در جنوب آسیا

میانمار هم یکی دیگر از کشورهای جنوب آسیا است که برای سفر هزینه زیادی لازم ندارد. در صورتی‌که میانمار را به‌ عنوان مقصد سفر ارزان خود انتخاب کنید، روزانه با ۳۵ دلار می‌ توانید از یک سفر رؤیایی لذت ببرید.

میانمار

نپال در دامنه کوه اورست

کشور نپال در منطقه کوهستانی و در دامنه بلندترین رشته‌کوه جهان قرار دارد. معبدهای بی‌ نظیر و معماری‌ های خیره‌ کننده این کشور دلیل اصلی انتخاب آن برای مسافرت‌ های خارجی هستند. البته از حق نگذریم هزینه‌ های کم سفر هم بی‌ تأثیر نیستند، شما می‌ توانید روزانه با ۲۰ الی ۳۰ دلار در کشور نپال به تفریح و گشت‌ و گذار بپردازید.

نپال

 لائوس با دشت‌های سرسبز و پهناور

کشور زیبای لائوس در بین تایلند و ویتنام قرار دارد. جنگل‌ های استوایی و حیات‌ وحش بی‌ نظیر این کشور هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. برای سفر به لائوس روزانه ۴۰ تا ۴۵ دلار نیاز دارید و همین باعث شده تا لائوس هم به‌عنوان یک کشور ارزان و زیبا جزء مقاصد گردشگری به‌حساب بیاید.

لائوس

ویتنام ارزانترین کشور آسیایی

احتمالاً تعجب می‌ کنید اگر بشنوید روزانه با کمتر از ۳۰ دلار می‌ توانید در کشور ویتنام زندگی کنید. این کشور زیبای آسیایی جز ارزانترین کشورها برای سفر محسوب می‌ شود. البته از هزینه پایین سفر بگذریم فرهنگ غنی مردم ویتنام و جاذبه‌ های طبیعی آن‌ هم بی‌ تأثیر نیستند که بسیاری از افراد ویتنام را برای گردش و سفر توریستی انتخاب می‌ کنند.

ویتنام

هند کشور مهاراجه‌ها

هندوستان یکی از کشورهای ارزان آسیایی است که جاذبه‌ های فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی دارد. همان‌ طور که می‌ دانید به کشور هندوستان کشور ۷۲ ملت می‌ گویند.

با خرید بلیط هواپیما از پته تجربه سفری خاطره انگیز را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید

به دلیل هزینه‌ های پایین سفر، این کشور به‌ عنوان مقاصد اصلی گردشگری محسوب می شود. شما با صرف ۱۵ الی ۲۰ دلار می‌ توانید روزانه در کشور هندوستان اقامت داشته باشید. به‌ راحتی می‌ توانید از غذاهای خوشمزه و خیابانی هندی تهیه کنید و در مهمانخانه‌ های ارزان‌ قیمت بمانید تا مجبور نباشید پول زیادی برای سفر خرج کنید.

هند

کامبوج کشور معبدها

کشور زیبای کامبوج از نظر اقتصادی چندان پیشرفته نیست، اما به دلیل داشتن مناظر طبیعی و بسیار زیبا و همچنین معماری‌ های شگفت‌ انگیز در معابد تاریخی، مقصد جذابی برای گردشگران خارجی است. شما می‌ توانید روزانه با صرفه ۴۰ دلار در این کشور زیبا بمانید و از دیدن مناظر طبیعی و تاریخی آن لذت ببرید.

 کامبوج

تایوان کشوری در جنوب شرق آسیا

کشور آسیایی تایوان ‌هم جزء ارزانترین کشورها برای سفر محسوب می‌شود. شما می‌ توانید روزانه با ۳۰ دلار در این کشور به گشت‌ و گذار و تفریح بپردازید. این کشور شباهت‌ های زیادی به کشور ژاپن دارد.

 تایوان

فیلیپین و ماجراجویی در جزایر ساحلی

کشور فیلیپین هم جزء کشورهای آسیایی است که هزینه کمی دارد. اگر نمی‌ خواهید روزانه بیشتر از ۳۰ دلار هزینه کنید، فیلیپین می‌ تواند یک مقصد جذاب برای شما باشد. چرا که جزایر ساحلی بسیار جذاب و زیبایی دارد و شما می‌ توانید از تفریحات ساحلی مانند دایو از روی صخره لذت ببرید.

فلیپین

پاکستان ارزانترین کشور آسیایی

کشور پاکستان که در همسایگی ایران قرار دارد جزء ارزانترین کشورها برای سفر محسوب می‌ شود. چرا که برای سفر به این کشور روزانه تنها ۱۵ دلار نیاز دارید. حتی می‌ توانید در خانه پاکستانی‌ ها مهمان شوید و هزینه‌ های خود را کاهش دهید.

پاکستان

بنگلادش با طولانی‌ترین ساحل دنیا

کشور بنگلادش برای سفر بسیار ارزان است، اما گفته می‌ شود سفر به این کشور خطرات زیادی دارد. این کشور در میان کشورهای فقیر جهان قرار دارد، اما مردمی بسیار مهربان و سخاوتمند دارد.

بنگلادش

ارزانترین کشورهای اروپایی برای سفر

درست است که اسم کشورهای اروپایی بد در رفته و همه تصور می‌ کنند که هزینه سفر به این کشورها بسیار زیاد است، اما می‌ توانید با یک برنامه‌ ریزی درست در میان کشورهای اروپایی هم مقاصد جذابی برای سفر پیدا کنید که هزینه‌ های کمی دارند. از این کشورها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
مزایا و معایب سفر با هواپیما

 

استونی

کشور استونی چندان شناخته‌ شده نیست، اما جزء کشورهای اقتصادی جذاب برای گردشگران خارجی است. شما تنها با ۲۱ تا ۲۳ دلار در روز می‌ توانید در کشور استونی اقامت داشته باشید.

استونی

لیتوانی

لیتوانی هم مانند کشور استونی روزانه تنها به ۱۵ تا ۲۵ دلار نیاز دارد. مردم این کشور بسیار صمیمی و مهمان‌ نواز هستند و مناظر شگفت‌ انگیز این کشور مقصد مناسبی برای گردشگران خارجی است.

لیتوانی

لتونی

لتونی به همراه استونی و لیتوانی جزو کشورهای بالتیک هستند که هزینه‌ های سفر بسیار کمی دارند. برای سفر به لتونی هم روزانه به 30 دلار نیاز دارید. می‌ توانید برای کم کردن هزینه‌ های سفر در مهمانخانه‌ های ارزان بمانید و از غذاهای متنوع محلی استفاده کنید.

لتونی

مقدونیه

برای سفر به مقدونیه که در میان ارزانترین کشورهای اروپایی برای سفر قرار دارد، روزانه ۲۵ تا ۳۰ دلار نیاز دارید. اگر نمی‌خواهید هزینه سفر شما زیاد باشد می‌ توانید در هتل‌ هایی اقامت کنید که هر شب ۸ تا ۱۴ دلار قیمت دارند. حتی هتل‌ های لوکس مقدونیه هم فقط شبی ۲۰ دلار دریافت می‌ کنند.

مقدونیه

بوسنی و هرزگوین

یکی از کشورهای زیبا، جذاب و ارزان اروپایی که هزینه‌ های بسیار کمی دارد، کشور بوسنی و هرزگوین است. اگر بخواهید یک‌ شب در سارایوو پایتخت این کشور بمانید، تنها ۱۰ یورو نیاز دارید که برای هزینه هتل بپردازید. هزینه خرید یک وعده غذایی در رستوران در کشور بوسنی هرزگوین ۵ یورو است.

بوسنی و هرزگوین

اوکراین

اگرچه کشور اوکراین در حال حاضر درگیر جنگ و درگیری است، اما دور از انصاف است که این کشور را در بین کشورهای ارزان اروپایی برای سفر قرار ندهیم. هزینه‌ های سفر به اوکراین نسبت به کشورهای اروپایی دیگر بسیار کمتر است.

این کشور دارای جاذبه‌ های تاریخی، موزه‌ های بی‌ نظیر و مناظر طبیعی بی‌ شماری است. اگر بخواهید به فکر هزینه‌ های سفر در اکراین باشید باید بگوییم که روزانه به ۴۰ تا ۵۰ دلار برای اقامت در مهمانخانه‌ ها خرید خورد و خوراک و حمل‌ و نقل شهری نیاز دارید.

اوکراین

علاوه بر کشورهایی که به آن‌ ها اشاره کردیم، پرتغال، اسپانیا و ایتالیا، کوزوو، رومانی، یونان و صربستان ‌هم جز کشورهای ارزان اروپایی هستند.

البته نمی‌ توان گفت که هزینه اقامت در این کشورها بسیار کم است. چراکه بعضی از کشورها مانند ایتالیا و یا اسپانیا هزینه‌ های زیادی دارند،اما ‌نمی‌ توان از زیبایی‌ های این کشورها به‌ خصوص یونان چشم‌ پوشی کرد.

اگر بخواهیم بگوییم که ارزان‌ ترین کشور اروپایی برای سفر از بین این کشورهایی که به آن‌ ها اشاره کردیم کدام است، باید بگوییم که بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو و رومانی جز ارزان‌ترین کشورهای اروپایی هستند.

 

ارزانترین کشورهای آمریکایی برای سفر

شاید تعجب کنید اما در بین کشورهای آمریکایی هم بعضی از کشورها هزینه‌ های بسیار کمی برای سفر دارند. ۵ تا از ارزانترین کشورهای آمریکایی برای سفر را به شما معرفی می‌ کنیم.

 

مکزیک

یکی از کشورهای ارزان آمریکای جنوبی است. از زیبایی‌ های این کشور هر چه بگوییم کم است. چرا که تنها باید سفر به مکزیک را تجربه کنید و از غذاهای خوشمزه خیابانی مکزیک بخورید تا متوجه شوید که این کشور چه جاذبه‌ های بی‌ شماری دارد.

مکزیک

نیکاراگوئه

کشور نیکاراگوئه در آمریکای جنوبی قرار دارد و یکی از ارزان‌ ترین کشورهای آمریکایی برای سفر محسوب می‌ شود. اگر درست برنامه‌ ریزی کنید با روزانه ۲۵ تا ۳۰ دلار می‌ توانید در این کشور اقامت کنید.

نیکاراگوئه

گواتمالا

یکی دیگر از مقاصد ارزان سفر به کشورهای آمریکایی گواتمالا است که با روزانه ۲۰ دلار می‌ توانید از جاذبه‌ های دیدنی این کشور دیدن کنید.

گواتمالا

پاناما

پاناما هم در میان کشورهای ارزان آمریکایی برای سفر قرار دارد. شهری زیبا با با جاذبه های جهانگردی زیاد که توانسته توریست های زیادی را از اقصا نقاط جهان به سوی خود بکشاند.

 

پاناما

پرو

کشور پرو در همسایگی کشورهای شیلی، برزیل و بولیوی قرار دارد و به همراه این کشورها جز مقاصد ارزان گردشگری آمریکا محسوب می‌ شود.

پرو

ارزانترین کشورهای آفریقایی برای سفر

در بین کشورهای آفریقایی هم کشورهای ارزان وجود دارند. آفریقای جنوبی مقصد جذابی برای توریست‌های خارجی است. بعضی از کشورهای آفریقایی که هزینه‌ های کمی دارند عبارت‌اند از:

 

اتیوپی

کشور آفریقا به دلیل اینکه هر ساله پذیرش پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است، هزینه‌ هایی تقریباً بالا دارد، اما بعضی از کشورهای آفریقایی مانند اتیوپی هزینه‌ های کمتری نسبت به کشورهای دیگر آفریقایی دارند.

اتیوپی

مراکش

مراکش با شهر بندری کازابلانکا شناخته می شود. این کشور اروپایی یکی از کشورهای ارزان و کم‌ هزینه برای سفر به آفریقا محسوب می‌ شود. شما برای اقامت در این کشور روزانه ۴۰ تا ۵۰ دلار نیاز دارید.

مراکش

مصر

کشور مصر سرزمین مومیایی‌ ها به دلیل اینکه از لحاظ تاریخی فرهنگ باستانی و کهنی دارد، بسیار مورد توجه مسافران خارجی قرار می‌ گیرد.

این کشور هم در لیست ارزانترین کشورهای آفریقایی برای سفر قرار دارد. البته باید به‌ درستی برنامه‌ ریزی کنید و در اقامتگاه‌ های ارزان‌ قیمت بمانید در غیر این صورت سفر به مصر هزینه‌ های زیادی خواهد داشت.

مصر

کلام پایانی

در این مقاله ارزانترین کشورها برای سفر در سراسر قاره‌ های جهان را به شما معرفی کردیم. البته ممکن است بعضی از این کشورها هزینه‌ های چندان کمی برای سفر نداشته باشند، اما در مقایسه با سایر کشورهای مهم جهان که هزینه‌ های بالایی برای سفر دارند، این کشورها جزء کشورهای ارزان محسوب شوند. هر چند بد نیست بدانید بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه موقعی است؟ چرا که همین مورد نیز در کاهش هزینه های سفر شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید