براي كريسمس كجا بريم؟

از سفر بدانید جاذبه های گردشگری
براي كريسمس كجا بريم؟

کریسمس کجا بریم؟ سوالی است که با نزدیک شدن تاریخ یک ژانویه و تعطیلات کریسمس، احتمالا فکر خیلی از ما درگیر کرده است. سفر، بهترین گزینه برای استراحت فکر و جسم است. همیشه یک سفر خوب و متفاوت می تواند جان تازه­ ای برای شروع سال جدید به ما بدهد و کمک کند که زندگی را با انرژی تازه از سر بگیریم.

به علاوه تعطیلات دو هفته­ ای کریسمس بهترین وقت برای سفر و تفریح به حساب می­ آید. اگر پاسخ درستی برای اینکه کریسمس کجا بریم پیدا نکرده اید با ما همراه باشید تا برای شما بهترین گزینه ها را مطرح کنیم.

هر سال به مناسب میلاد حضرت عیسی مسیح جشن کریسمس برپا می ­شود. تعطیلات کریسمس 12 روز است و روز اول آن 25 دسامبر مصادف با 4 دی است. هر ساله جشن کریسمس بهانه ای برای شادی، تفریح و جمع شدن دور خانواده­ است.

شب ژانویه کجا بریم؟

اگر به درستی مقصد سفر خود را انتخاب نکنید یا عجولانه و بدون تحقیق دست به انتخاب بزنید؛ ممکن است کل تعطیلات شما خراب شود و علاوه بر اینکه حال تان را بهتر نمی ­کند، تازه انرژی زیادی از شما می­ گیرد و با اوقات تلخ ­تر از قبل به خانه بر می­ گردید.

پس حتما قبل از برنامه ­ریزی برای سفر به خوبی در مورد مقصد خود تحقیق کنید. در ادامه بهترین جاهایی که می­­ توانید برای کریسمس بروید، گلچین شده است. در پایان این مطلب از سردرگمی برای انتخاب مقصد درآمده ­اید و چمدان خود را برای سفر بسته ­اید.

کریسمسی بی نظیر در استانبول ترکیه

استانبول یکی از مقصدهای محبوب برای سفر در تعطیلات است. این شهر در ایام کریسمس حال و هوای عجیب و رویایی دارد. تمام آیین­ های کریسمسی از جمله درخت کریسمس، کادوهای کریسمس، آتش­بازی، جشن­ های خیابانی و شام مخصوص کریسمس در این شهر انجام می ­شود.

اگر قصد خرید دارید و می ­خواهید بار یک سال خود را در کریسمس ببندید، حراج­ های سال نو میلادی در استامبول به کارتان می­ آید. معروف­ ترین مراکز خرید این شهر مارمارا فروم، جواهر، الیویوم و پالادیوم است.

كريسمس كجا بريم

در ایام کریسمس جشن­ های خیابانی زیادی در این شهر برگزار می­ شود. اگر به استامبول رفتید حتما چند ساعتی از خواب شبتان را کم کنید و نیمه­ شب به خیابان بروید.
تورهای بسیار جذاب و مفرحی در این شب­ ها برگزار می­ شود. شما می ­توانید در این جشن­ ها شرکت کنید و مطمئن باشید که چنین تورها و آتش­بازی­ هایی ارزش چند ساعت خواب کمتر را دارد. اگر قصد دیدن کردن از جاهای دیدنی استامبول را دارید؛ حتما به مکان‌ های زیر سر بزنید.

  • کاخ توپکاپی

    کاخ توپکاپی اولین کاخ امپراطوری عثمانی است که در قرن 15 میلادی ساخته شده است. خرم سلطان در همین کاخ از مقام برده به ملکه رسید و ابراهیم دیوانه در همین کاخ بعد از 22 سال عقلش را از دست داد. این کاخ 400 سال قلب امپراطوری عثمانی بوده است. لازم است برای بازدید از این کاخ حدود 3 ساعت زمان بگذارید.

  • تنگه­ بسفر

    تنگه­ بسفر یکی از زیباترین مکان‌ های استامبول است. این تنگه دریای سیاه و مرمره را به یکدیگر وصل می­ کند و شهر استانبول را به بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است. در بازدید از تنگه بسفر میان دو قاره­ اروپا و آسیا قرار می­ گیرید. قایق­ سواری در این تنگه از تفریحات محبوب این مکان است. این تنگه یکی از محبوب­ ترین مناطق برای تفریحات شبانه­ در استانبول است.

  • مسجد ایاصوفیه

    مسجد ایاصوفیه از زیباترین مکان‌ های دیدنی استانبول است. حتما در اولین فرصت از این مسجد دیدن کنید. این مسجد 1478 سال قدمت دارد است و در طول تاریخ، جنگ ­های زیادی را دیده است. معماری بی­ نظیر شرقی و ظرافت چشم­گیری در این مسجد به کار گرفته شده است.

  • آکواریوم استانبول

    این آکواریوم سال 2011 در جنوب غربی استانبول و در منطقه فلوریا افتتاح شده است. آکواریوم استامبول بزرگ­ترین آکواریوم موضوعی جهان است. در بازدید از این مکان بیش از 1500 گونه از جانوارن دریایی را در 2 طبقه و 22 هزار متر مربع مشاهده می­ کنید. این آکواریوم نقاط مخالف جهان از جمله دریای سیاه، تنگه بسفر، دریایی مرمره، دریای اژه، کانال سوئز و… را در خود جا داده است.

  • حمام خرم سلطان

    حمام خرم سلطان یکی دیگر از مکان‌ هایی است که حتما باید سری به آن بزنید. این حمام در قرن 16 و در زمان سلطنت پادشاه عثمانی ساخته شده است. معماری و ظرافتی که در این حمام به کار برده شده است، قطعا شما را انگشت به دهان می­ کند.

حمام خرم سلطان

ایروان ارمنستان با آب و هوایی بی نظیر

ایروان یکی از باشکوه­ ترین کریسمس­ های جهان را دارد. هر سال با نزدیک شدن تعطیلات کریسمس درخت کاج بزرگی وسط میدان جمهوری ایروان نصب می­ کنند و با تزیینات و نورپردازی­ های جذابی مکان خیره­ کننده­ای به وجود می ­آورند. موسیقی زنده، رقص و پایکوبی شکوه و زیبایی این جشن را چند برابر می­ کند.

فستیوال‌ های شبانه­ کریسمس در ایروان خستگی تمام سال را از تن تان بیرون می­ کند. در شب کریسمس تمام شهر با ریسه‌ های نورانی تزیین می‌ شود. در خیابان‌ ها همه به رقص و پایکوبی و آواز مشغولند و رستوران‌ ها و کافی­ شاپ­ ها در این شب با سخاوت­مندی از مهمانان پذیرایی می­ کنند. اگر ایروان مقصد سفر شما در کریسمس بود، حتما از مکان‌ های زیر بازدید کنید.

  • دریاچه­ سوان

    دریاچه­ سوان مشهورترین دریاچه­ در ارمنستان است. طبیعت منحصر به فرد این دریاچه آن را یکی از چشمگیرترین مکان‌ های دیدنی ارمنستان کرده است. صومعه­ ای تاریخی و تفریحی در کنار طبیعت زیبای این منطقه ممکن است برای شما جالب باشد.

جذاب‌ ترین بخش‌ این دریاچه، قامتگاه‌ های دریاچه سوان با ساحل‌ های اختصاصی است. شما می­ توانید در دریاچه­ سوان از امکانات تفریحی نظیر ماهی‌ گیری، قایق‌سواری، جت‌ اسکی عکاسی و اسب‌ سواری استفاده کنید.

دریاچه­ سوان ایروان

  • کلیسای جامع سارکیس مقدس

    کلیسای جامع سنت سارکیس از جمله بناهایی است که بعد از بازدید از آن دلتان می­ خواهد تاریخ­ خوان شوید. این کلیسا در قرن 16 میلادی در بالای صخره در ایروان ساخته شده است. چشم ­انداز این کلیسا رو به رودخانه هرازدان و ویرانه‌ های قلعه ایروان است که حسی جادویی به شما القا می­ کند.

این بنا مقر اسقف اعظم آراراتین کلیسای رسولان ارمنستان است. نقاشی­ های این کلیسا سبک نئوکلاسیک است که اگر هنرمند باشید شما را محصور می­ کند. حکاکی‌ های استادانه و معماری بی­ نظیر این کلیسا روح شما را صیقل می ­دهد.

  • معبد گارنی

    معبد گارنی یکی از پرشکوه‌ ترین جاهای دیدنی ایروان است که قدمت تاریخی زیادی دارد. معبد گارنی تنها اثر باقیمانده از دوران پیش از مسیحیت این کشور است.این معبد مکانی مخصوص مهرپرستان ارمنستان باستان بوده است؛ مهرپرستی آیینی است که مردم پیرو آن ایزد ایران باستان، میترا، را می ­پرستند. شکوه این معبد قطعا شما را به وجد می ­آورد.

  • دژ اربونی

    دژ اربونی ۷۸۲ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این قلعه یکی از قدیمی­ ترین قلعه­ های جهان شناخته می‌ شود. تالار بزرگ اربونی از نقاشی­ های بسیار زیبا و شگفت­ انگیزی ساخته شده است. نقاشی ­هایی از کشاورزی، شکار، پرستش ایزد بر دیوارهای این تالار وجود دارد. گفته شده رویدادهای مهم در این تالار برگزار می­ شده است.

دژ اربونی

  • خانه­ اپرا

    یکی از معروف‌ ترین مکان‌ های دیدنی ایروان خانه­ اپرا یا تالار اپرا است. اگر به رقص و موسیقی علاقمند هستید، بازدید از این مکان خالی از لطف نیست. معماری این مکان شما را به سالیان دوری می ­برد که در این مکان اپراهای شگفت­ انگیزی برگزار می شد.

دبی، شهری مجلل و چشم نواز

اگر هنوز به جواب سوال خود که کریسمس کجا بریم نرسیده اید دبی را انتخاب کنید. دبی یکی از پرطرفدارترین مکان برای تعطیلات کریسمس است. در زمستان این شهر می ­توانید در ماه ژانویه هم کریسمس سفید داشته باشید و هم از هوای آفتابی لذت ببرید و خستگی را از تن خود در کنید.

از مزیت سفر به این شهر تفریحات متنوع و جذاب در عین به صرفه بودن است. دبی یکی از به صرفه ­ترین و بهترین تجربه­ سفر شما در کریسمس خواهد شد. کنسرت­ های موسیقی، اسکی، جشن­ های خیابانی و جشنواره­ خرید زمستانی از تفریحاتی است که می­ تواند برای شما یک کریسمس عالی بسازد.

مکان‌ های دیدنی دبی بسیار زیاد است و مدت زمان زیادی برای بازدید از همه­ آن‌ ها نیاز دارید. اکنون به صورت اجمالی بر چند مورد از این مکان‌ ها نگاهی می­ اندازیم.

  • برج خلیفه

    برج خلیفه مشهورترین و بلندترین برج دبی است. این برج بلندترین آسمان‌ خراش در جهان است و آنقدر عظیم و شگفت ­انگیز است که به آن شهر عمودی هم می­ گویند.بهترین طراحان، معماران و مهندسان با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ ها طی 6 سال موفق به ساختن این آسمان­ خراش حیرت ­آور شدند. برج خلیفه ۱۶۳ طبقه دارد. در هر طبقه از این برج، صد‌ها واحد آپارتمان شخصی، سالن بدنسازی، استخر، رستوران‌ های متعدد و… جای گرفته‌ است.

  • جزیره­ نخل جمیرا

    نخل جمیرا قسمتی از جزایر نخل است و یکی از معروف­ ترین مکان‌ های دیدنی دبی به شمار می­ رود. شکل این جزیره به صورت درخت خرما است که یک تنه و 17 چشمه دارد. در هر کدام از این چشمه­ ها هتل­ های مجلل، ویلا و آپارتمان، رستوران­ و کافی­ شاپ وجود دارد. شما در این جزیره از امکانات تفریحی زیادی بهره­ مند می‌ شوید. پس حتما اگر دبی رفتید، سری به این جزیره­ مصنوعی بزنید.

  • دبی مال

    درست کنار برج خلفه دبی مال، بزرگ و مجلل، قرار گرفته است. دبی مال بزرگ­ترین و شلوغ­ترین مرکز خرید جهان است. اگر می­ خواهید خرید کل سال پیش و روی خود را انجام دهید حتما به دبی مال بروید و از بیش از 1200 مغازه دیدن کنید.
    دبی مال امکانات تفریحی مانند آبشارهای سرپوشیده، آکواریوم، پیست یخ، پیست کارتینگ، شبیه­ساز پرواز و سینما نیز در خود جا داده است تا بعد از خرید، درست و حسابی تفریح کنید.

  • مسجد جمیرا

    بسیاری از گردشگران معتقدند مسجد جمیرا زیباترین مسجد دبی است. معماری اسلامی این مسجد جذابیت زیادی برای غیرمسلمان‌ ها دارد. این مسجد از سنگ درست شده است. سنگ­ تراشی­ های بسیار ظریف و زیبایی در این مسجد وجود دارد که که هنگام نورپردازی شما را مبهوت می­ کند.

  • قاب دبی

    یکی از جدیدترین مکان‌ های دیدنی دبی قاب دبی است. با بالا رفتن از قاب دبی می­ توانید منظره­ای پانوراما از دو قسمت شهر داشته باشید؛ قسمت اول دبی قدیم قرار دارد و در قسمت دوم برج خلفه و دبی مال و مرکز شهر قابل رویت است.
    قسمتی از قاب دبی برای هیجان بیشتر گردشگران از شیشه درست شده است. در این قسمت از قاب دبی می­ توانید همه چیز را زیر پایتان ببینید.

قاب دبی

مالزی کوالالامپور سرزمین رنگارنگ

کشور مالزی یکی دیگر از مقصدهایی است که می ­توانید کریسمس متفاوتی در آن تجربه کنید. مالزی گونه­ های فرهنگی و عقاید مختلف زیادی دارد. اگر به فرهنگ و آداب و سنت­ های فرهنگ­ های مختلف علاقمندید حتما از این کشور دیدن کنید. از 22 تا 25 دسامبر جشن و پایکوبی افراد در کاوالالامپور آغاز می ­شود و تا 12 روز ادامه داد.

انوع جشن­ ها با شیوه ­های مختلف، فستیوال­ ها، آتش­ بازی و غذاهای مختلف از آدابی است که افراد در مالزی برگزار می­ کنند. همچنین می­ توانید در این سفر از مکان‌ های دیدنی کاوالالامپور، مراکز خرید و جشنواره‌ های ویژه­ دیدن کنید و لذت ببرید.

در این کشور ترکیب هماهنگ و مسالمت‌ آمیز اقوام، ادیان و زبان‌ های مختلف در کنار یکدیگر قابل رویت است. در ادامه برخی از مکان‌ های دیدنی حیرت­ آور کوالالامپور را می­ بینید. اگر به کوالالامپور سفر کردید، حتما از این مکان‌ ها بازدید کنید.

  • آکواریوم کوالالامپور

    آکواریوم کوالالامپور برای کسانی که به زندگی زیر دریا علاقمند هستند، بهشت است. در این آکواریوم 5 هزار گونه آبزی وجود دارد. این آکواریوم تونل شیشه ­ای بسیار بزرگی دارد که طول آن به 90 متر می ­رسد و به شما امکان گشت­ و گذار در دنیای زیر آب را می­ دهد.
    انواع ماهی‌ ها، گیاهان آبی، خزندگان دو زیست و کوسه‌ های خطرناک در این آکواریوم می­ توانید مشاهده کنید و لذت ببرید.

  • برج کوالالامپور

    برج کوالالامپور ۴۲۱ متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین برج‌ های جهان است. اگر به کاوالالامپور رفتید حتما از سکوی بازدید این برج دیدن کنید. ارتفاع این سکو ۲۷۶ متر است و شما می­ توانید از چنین ارتفاعی زیبایی­ های این شهر را تماشا کنید.
    پس از بازدید از این برج حتما به رستوران گردان با نمای ۳۶۰  بروید. این رستوران خوشمزه‌ ترین غذاهای بین‌المللی و محلی را برای شما فراهم می­ کند و می ­توانید از یک وعده­  غذایی فوق­ العاده بهره­ مند شوید. خانه­ وارونه نیز در این برج قرار دارید که می ­توانید در آن عکس­ های بامزه بگیرید و احساس متفاوتی را تجربه کنید.

برج کوالالامپور

  • پارک ماجراجویی ای­تی­وی

    پارک ماجراجویی ای­تی­وی هر امکان تفریحی هیجان­ انگیزی که فکرش را بکنید، در خود جای داده است. می ­توانید در این پارک با ماشین­ های مخصوص در مسیرهای جنگلی گشت و گذار کنید و از طبیعت زیبای پارک لذت ببرید. در مسیر از زمین‌ های گلی، صخره‌ های بزرگ و تپه‌ های مرتفع عبور می­ کنید و هیجان واقعی را تجربه می­ کنید.

  • خیابان پتالینگ

    خیابان پتالینگ در کوالالامپور یکی از جالب­ ترین خیابان‌های جهان است. در این خیابان تا چشم کار می‌کند مغازه‌های کوچک ‌و‌ بزرگ با ویترین‌های رنگارنگ وجود دارد. همه چیز از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیمزاد در این مغازه­ها پیدا می­ کنید.
    اگر مقصد کریسمس شما کوالالامپور بود حتما در شب­های کریسمسی از این خیابان دیدن کنید؛ چرا که حال و هوای خاص کریسمس در این منطقه شما را به وجد می ­آورد. چاینا تان یا محله­ چینی­ ها در این خیابان قرار دارد که محل ه­ای شلوغ و رنگارنگ است و هیچ وقت سکوت به خود نمی­ بیند. اگر به این خیابان رفتید بدون بازدید از چاینا تان به خانه برنگردید.

  •  معبد تیان هو

    معبد تیان هو از قدیمی­ ترین و بزرگ­ترین معابد جنوب شرقی آسیا به شمار می­ رود. اگر به فرهنگ و سنت علاق­مند هستید، ساعاتی از سفر خود را به بازدید از این معبد اختصاص دهید.این معبد شش لایه دارد و به آن معبد الهه­ بهشت نیز می گویند. همه چیز در معبد تیان هو با مذهب بودایی، تائوئیسم و کنفوسیوس به نوعی ارتباط دارد.این معبد ساختار و معماری منحصر به فرد و حیرت ­­انگیزی دارد که شما را انگشت به دهان می­ کند. در کنار زیبایی­ های این معبد باغ گیاهان دارویی چینی، برکه­ لاکپشت­ ها و درخت بودایی مقدس در کنار معبد توجه شما را به خود جلب می­ کند.اغلب در این معبد عبادت­ کنندگان و بازدیدکنندگانی را می­ بینید که عود می­ سوزانند، زانو می­ زنند و دعا می­ کنند. گاهی هم جلوی پای مجسمه­ های خدایان پیشکش­ هایی قرار می دهند.

در نهایت برای کریسمس کجا برویم؟

اینکه برای کریسمس کجا بریم، انتخاب با خود شماست. اگر یک شهر رویایی خستگی را از تن شما بیرون می­کند، به استانبول بروید. اگر می ­­خواهید از فرهنگ جدیدی دیدن کنید و یک کریسمس متفاوت داشته باشید، کوالالامپور بهترین گزینه است.

در دبی می ­توانید یک شهر مدرن و جذاب ببنید و در ایروان مجذوب تاریخ و طبیعت این شهر شوید. در انتخاب مقصد سلیقه­ شخصی خود و هم­سفرهایتان را در نظر بگیرید.

حتما قبل از رفتن به خوبی درمورد مقصد خود تحقیق کنید و برای بازدید از مکان‌ های دیدنی آن شهر برنامه ­ریزی کنید. سعی کنید هر سال کریسمس متفاوتی داشته باشید تا بتوانید سال پیش و رو را با قدرت آغاز کنید. در نهایت از سفر و گردشگری غافل نشوید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید