راهنمای سفر به هندوستان کشور رنگ ها

جهان‌گردی هند
راهنمای سفر به هندوستان کشور رنگ ها

هند یکی از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشورهای جهان است و در جنوب قاره آسیا در منطقه ای کنار آب های اقیانوس هند قرار دارد برای سفر به هندوستان می توانید از پته، بلیط هواپیما هند را تهیه کنید. این کشور پهناور دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی و مذهبی فراوان و جذابی است که توریست های بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند.

راهنمای سفر به هندوستان می تواند با شگفتی ها و ماجراجویی های هیجان انگیزی همراه باشد؛ علاوه براین هندوستان کشور بزرگی است که دارای فرهنگ، آداب و رسوم متنوعی می باشد؛ بنابراین در سفر چند روزه به این کشور نمی توان از تمام اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری آن دید کرد و با تمام آداب و رسوم و فرهنگ های آن آشنا شد. از این رو پیشنهاد می کنیم ای مقاله را مطالعه کنید تا  قبل از سفر به هند اطلاعات دقیقی در مورد این کشور به دست آورید و با آگاهی بیشتری به هندوستان سفر کنید. در این مطلب راهنمای کاملی از راهنمای سفر به هندوستان را ارائه می کنیم.

هندوستان و موقعیت جغرافیایی آن

هندوستان کشوری پهناور است که طبق آمار رسمی سال 2023 دارا یک میلیارد و 428 میلیون نفر جمعیت می باشد؛ بنابراین توانسته رتبه نخست پرجمعیت ترین کشور جهان را از آن خود کند. مساحت هند به طور تقریبی سه میلیون کیلومترمربع بوده و در رتبه هفتم پهناورترین کشورهای جهان قرار دارد. هند در جنوب قاره آسیا واقع است و از سمت شمال با کشورهای نپال، چین و بوتان، از شرق در مجاورت بنگلادش و میانمار، از سمت غرب با پاکستان و از جنوب با اقیانوس هند و سریلانکا همسایه است.

زبان رسمی مردم هندوستان اغلب هندی و انگلیسی است؛ بیشتر مردم به زبان انگلیسی صحبت البته در مناطق شهری و روستایی این کشور زبان هندی نیز رایج می باشد.

فرودگاه گاندی شهر دهلی در فاصله ۱۶ کیلومتری از مرکز شهر واقع است و وسعت آن چیزی در حدود ۲۰۰۰ هکتار می باشد. مسافرانی که از طریق این فرودگاه وارد شهر دهلی می شوند بایستی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به مناطق مختلف شهر دهلی رفت و آمد کنند.

به دلیل وسعت زیادی که دارد از تنوع آب و هوایی بالایی برخوردار می باشد و به همین دلیل گردشگران بسیاری برای دیدن کوهستان ‌ها، دشت ‌ها، جلگه ‌ها، جزایر و سواحل طولانی در ساحل اقیانوس هند به این کشور سفر می کنند. از جاذبه های طبیعی کشور هندوستان می توان به  عناصر جغرافیایی برجسته آن مثل کوه‌های هیمالیا در شمال، دشت‌ های گانجتیک در مرکز، صحرای تراریک در غرب و ساحل مالابار در جنوب این کشور اشاره کرد. همچنین در سفر به هند می توان از تماشای رودخانه ‌های مهمی همچون گنگا، یمونا، براهماپوترا و خط ساحلی طولانی در کنار اقیانوس هند لذت برد.

راهنمای سفر به هندوستان

چرا به هند سفر کنیم؟

هند مملو از شگفتی ها و جاذبه های مهیج است که حس ماجراجویانه هر گردشگری را بر می انگیزد و هدفی برای سفر به هند می شود. هند از این جهت که دارای وسعت جغرافیایی زیاد با آداب و رسوم و فرهنگ های خاص است و در آن ادیان و زبان های مختلفی وجود دارد به کشور 72 ملت معروف شده است؛ بنابراین منطقی است که برای یک بار هم که شده از این کشور دیدن کرد.

علاوه براین در هندوستان اماکن تاریخی و مذهبی و جاذبه های طبیعی و گردشگری به همراه قلعه ها و شهرهای تاریخی و قدیمی است که دیدن آن‌ها بسیار شگفت انگیز خواهد بود. در این مطلب بیشتر با این جاذبه ها و به طور کلی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم هند آشنا خواهیم شد.

چرا به هند سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به هند

به طور کلی آب و هوای اغلب مناطق کشور هند اقلیم گرمسیری دارند؛ ولی بهترین زمان سفر به هند را می توان از لحاظ  شرایط آب و هوایی و از نظر ازدحام توریست ها در این کشور مورد بررسی قرار داد. بهترین زمان سفر از نظر مناسب بودن آب و هوا بین ماه های اکتبر تا مارس یعنی مهرماه تا اسفند و فروردین است. در این بازه زمانی تعداد زیادی گردشگر به هند سفر می کنند؛ زیرا فصل پاییز تا زمستان هوا معتدل بوده و زمان خوبی برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی هند می باشد.

در فصل زمستان وجود کوه های هیمالیا مانع از ورود بیشتر بادهای سرد به این کشور می شوند و به همین دلیل مناطق جنوبی هند در طول زمستان گرم است و نواحی شمالی آن شرایط آب و هوایی سرد یا خنک را تجربه می کنند. اگر می خواهید از شهرهای هند در ایام خلوت و به دور از شلوغی گردشگران دیدن کنید پیشنهاد می کنیم خارج از محدوده زمانی مهر تا فروردین به این کشور سفر نمایید. همچنین در این بازه زمانی به دلیل کاهش تعداد توریست ها قیمت هتل های لوکس تا حد زیادی کمتر می شود و می توان سفر لاکچری تر و با هزینه کمتری به هندوستان داشت.

بهترین زمان سفر به هند

 هزینه سفر به هند

امکانات گردشگری هندوستان تنوع بسیار بالایی دارند به طوری که می توان انواع هتل‌ ها، هاستل‌‌ ها، وسایل حمل‌‍ونقل  و رستوران ‌ها را با قیمت های مختلف در این کشور پیدا کرد؛ بنابراین با هر بودجه ای می توان به هند سفر نمود. هزینه سفر به هند در سه بخش قابل تقسیم هستند که مسافران با توجه به بودجه خود می توانند یکی از این سفرها را انتخاب کنند.

  1. سفر ارزان به هندوستان: در سفرهای ارزان قیمت به هند هزینه هر نفر حدود 15 دلار در روز است و برای دو نفر در یک هفته حداقل باید 206 دلار هزینه شود تا بتوان با بودجه کم به هندوستان سفر کرد و از دیدنی های آن بازدید نمود.
  2. سفر اقتصادی به هند: اگر می خواهید سفر به هند به صورت اقتصادی باشد باید به طور متوسط  برای دو نفر در هفته حدود 550 دلار هزینه کرد. همچنین در این سفر برای یک نفر به طور میانگین باید  در روز 40 دلار هزینه شود.
  3. سفر لوکس به کشور هند: اگر هزینه کردن برای سفر به هند برای شما محدودیتی ندارد می توانید سفر لوکس به هند را انتخاب کنید. در این نوع سفر هزینه روزانه برای یک نفر حداقل از 110 دلار شروع می شود و برای دو نفر در یک هفته حدود 1500 دلار هزینه دارد.

 هزینه سفر به هند

بهترین اقامتگاه ها در هند

از مهم ترین کارهایی که در سفر به هند باید به اهتمام داشت انتخاب بهترین و مناسب ترین اقامتگاه است. در شهرهای بزرگ هند هتل های لوکس ساخته شده اند  که با مرکز شهر فاصله  دارند و می تواند از لحاظ  زمانی و رفت و آمد مشکلات را به وجود آورند. رزرو بهترین اقامتگاه در هند با توجه به بودجه در سه سطح هتل های اقتصادی، هتل لوکس و هتل میان رده انجام پذیر است.

بهترین اقامتگاه ها در هند

۱.اقامت در هتل‌های لوکس هندوستان

در سال های اخیر ساخت هتل های لوکس در هندوستان گسترش یافته و رقابت بین این هتل ها بالا رفته است؛ به همین دلیل در شهرهای این کشور می توان هتل های با کیفیتی را پیدا کرد. اگر هتل های هند را به صورت آنلاین رزرو نمایید تخفیف های خوبی به شما تعلق می گیرد. هتل های لوکس هند در نقاط  مختلف این کشور شعبه های مختلفی دارند و برای مسافران از وسایل نقلیه مختص به خود استفاده می کنند. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید می توانید در سفر به هند این هتل ها را برای اقامت در هندوستان رزرو نمایید.

اقامت در هتل‌های لوکس هندوستان

۲.رزرو  هتل‌های میان‌ رده در سفر به هند

هتل های میان رده هم قیمت ارزان تری از هتل های لوکس دارند و هم مسافران می توانند در این هتل ها اقامت راحتی را تجربه کنند. در این هتل ها امکانات مختلفی مثل تلویزیون، پشه بند با محیطی تمیز و بالکن های چشم نواز به مسافر ارائه می شود. امکانات و خدمات هتل های میان رده در مقایسه با مسافرخانه های هندی بیشتر و با کیفیت تر هستند.

هتل‌های میان‌ رده در سفر به هند

۳. اقامت در اقامتگاه های اقتصادی در هند

در صورتی که قیمت اقامتگاه برای شما مهم است پیشنهاد می شود از اقامتگاه های محلی، خوابگاه ها و مسافرخانه های هند استفاده کنید. دقت داشته باشید که در شهرهای بزرگی از هند مثل دهلی، بمبئی و آگرا قیمت مسافرخانه ها نسبت به سایر شهرها تقریبا دو برابر است و اگر به این شهرها سفر می کنید باید هزینه خود را به درستی مدیریت نمایید. اقامتگاه های ارزان قیمت هند امکانات محدودی شامل یک تخت بارک با تشک ساده و دارای یک دستشویی و حمام معمولی هستند.

از هتل های معروف هند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لالیت دهلی نو: Barakhamba Avenue, 110001 New Delhi, India
  • هتل لیلا امبینس کانونشن: Maharaja Surajmal Road, near Yamuna Sports Complex,, 110032 New Delhi, India
  • هتل تاج پالاس: Sardar Patel Marg, Chanakyapuri, 110021 New Delhi, India
  • هتل حیات ریجنسی: Bhikaji Cama Place, Ring Road, 110066 New Delhi, India
  • هتل میدنز: Sham Nath Marg, 110054 New Delhi, India
  • تل تاج محل: No 1 Mansingh Road, 110011 New Delhi, India

هتل فرودگاهی رادیسون بلو پلازا: Near Mahipalpur Extension, Mahipalpur, 110037 New Delhi, India

تماشای جاهای دیدنی هندوستان در سفر به هند

کشور هند دارای میرا فرهنگی و طبیعی غنی و فراوانی است که در فرصت چند روزه سفر به این کشور نمی توان از تمام آن ها دیدن کرد. به همین دلیل بسیاری از توریست ها چندین مرتبه به هند سفر می کنند تا با آرامش بتوانند از همه اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری هندوستان بازدید کنند. در ادامه با مهم ترین آثار باستانی، شهرها و قلعه های دیدنی، اماکن مذهبی و دیگر جاهای دیدنی هند آشنا می شویم.

۱.بازدید از تاج محل در سفر به هند

تاج محل بنایی زیبا واقع در شهر آگرا هندوستان است و از عجایب جهان به شمار می رود؛ بسیاری از گردشگران برای دیدن این بنای سفید رنگ و چشم نواز از نزدیک به هند سفر می کنند. در ساخت ساختمان تاج محل از مرمر سفید استفاده شده و با منبت کاری های ظریف به طرح گل و با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مثل الماس، یشم، مادر مروارید و لاجورد تزئین گردیده است. نام گذاری این بنا به تاج محل به افتخار همسر امپراطور شاه جهان به نام ممتاز مهال صورت گرفته است.

تاج محل در سفر به هند

۲.فورت آمبر

قلعه تاریخی فورت آمبر در شهر جیپور هند واقع شده است و از آثار مشهور و بناهای تاریخی با ارزش هندوستان به شمار می رود. این قلعه دارای معماری فوق العاده زیبا و تزئینات بی نظیری بوده و فضای داخلی آن به طور استادانه و بسیار با شکوه آینه کاری شده است. اسم قلعه فورت آمبر از نام الهه امیه گرفته شده و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در این قلعه می توان شگفتی های هنری و نقاشی، معماری ها و حکاکی های جالبی را دید. در قلعه فورت آمبر می توان از کاخ‌ های سلطنتی، سالن‌ ها، باغ ها و معابدی متعددی بازدید کرد.

فورت آمبر هند

۳.شهر گوا

یکی از مقاصد جذاب برای گذراندن تعطیلات توریست ها در هند شهر گوا است. این شهر زیبا دارای سواحل زیبا در کنار اقیانوس قرار دارد که برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. گوا از مهم ترین شهرهای توریستی هندوستان به شمار می رود که در آن سواحل وسیع و مراکز تفریحی هیجان انگیزی برای گردشگران وجود دارد. به همین دلیل در طول سال تعداد زیادی گردشگر خارجی و داخلی به این شهر سفر می کنند.

شهر گوا هند

۴.قلعه سرخ

قلعه سرخ یا لال کیلا یکی از معروف ترین آثار تاریخی هند است که به دوره شاه جهان تعلق دارد و در ساخت و نمای آن از سنگ ها و ماسه های قرمز رنگ استفاده شده است. این قلعه در شهر دهلی پایتخت هند قرار دارد و بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. قلعه سرخ حدود 200 سال قابل سکونت محل زندگی مغولان بوده و از آن برای برگزاری مراسم ها و جشن ها استفاده می کردند.

قلعه سرخ

۵.قلعه آگرا

قلعه آگرا سازه ای نظامی و تاریخی است که در شهر آگرا و در نزدیکی بنای تاج محل به فاصله 2.5 کیلومتر قرار دارد. این قلعه از مشهورترین جاذبه های دیدنی هندوستان به شمار می رود که تا سال 1638 میلادی به عنوان اقامتگاه اصلی امپراطور گورکانی هند استفاده می شد. در حال حاضر قلعه آگرا در لیست میراث جهانی مسکو ثبت گردیده است.

قلعه آگرا

۶. شهر مقدس واراناسی یا بنارس

شهر بنارس از مراکز مقدس برای انواع ادیان هندوها، بودائیان و پیروان آیین جین به شمار می رود که برای شیعیان هم جنبه تقدس دارد. یکی از نام های قبلی شهر واراناسی، محمدآباد بوده و از قدیمی ترین شهرهای باقی مانده در جهان محسوب می شود که در سفر به هند بازدید از آن بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

شهر مقدس واراناسی یا بنارس

۷. معبد طلایی آمریتسار (Harmandir Sahib)

معبد طلایی آمریتسار مرکز مهمی از تاریخ و فرهنگ مذهب سیک است که در سال 1604 میلادی تاسیس گردید. بسیاری از هندوها و پیروان سایر ادیان به سوی این زیارتگاه مهم سیک ها جذب شده اند. در معماری این معبد از ترکیب سبک های هندو و اسلامی استفاده شده است. گنبد طلایی معبد آمریتسار نشانه ای از گل لوتوس بوده و نماد خلوص به سیک ها می باشد و در بخش پایین دارای تزئینات گل و حیوانات می باشد.

معبد طلایی آمریتسار 

۸. مسجد مکه حیدرآباد

مسجد مکه حیدر آباد هند از قدیمی ترین مساجد این کشور و از بزرگ ترین مساجد جهان به شمار می رود؛ به همین دلیل در سفر به هند بسیاری از مسلمانان از مسجد دیدن می کنند. ساخت این مسجد در دوره سلطنت محمد قطاب شاه شروع شد و تا 80 سال طول کشید. مسجد مکه حیدرآباد 15 طاق و ستون زیبا و عظیم دارد که در ساخت آن ها از تخته سنگ های گرانیت سیاه استفاده شده است. مساحت این مسجد به قدری زیاد است که می تواند 10000 عبادت کننده را در خود جای دهد.

مسجد مکه حیدرآباد

۹. معبد ماهابودی

یکی از مقدس ترین اماکن برای بوداییان جهان، معبد ماهابودی در هندوستان است که ساخت آن به قرن ششم بر می گردد و در طول تاریخ بارها مرمت و بازسازی شده است. هر سال تعداد زیادی توریست و زائر با هدف زیارت و گشت و گذار و دیدن آداب و رسوم بوداییان به بودگایا به معبد تاریخی ماهابودی سفر می کنند.

معبد ماهابودی

۱۰. مسجد جامع دهلی

مسجد جامع دهلی دارای معماری دیدنی و منحصربه فردی است که از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر دهلی هند محسوب می شود. این مسجد بزرگ ترین مسجد  در هند بوده و از شاهکارهای معماری در پایان امپراتوری شاه جهان به شمار می رود. مسجد جامع دارای سه دروازه ورودی، دو مناره و چهار گلدسته بوده و در ساخت همه آن‌ها از سنگ های مرمر قرمز استفاده شده است. گنجایش حیاط  مسجد جامع دهلی حدود 2500 نفر می باشد.

مسجد جامع دهلی

نکات مهم در سفر به هند

سفر به هند سفری بسیار ماجراجویانه برای گردشگران خواهد بود؛ زیرا در این کشور هنجارهای فراوان و متفاوتی وجود دارد که توریست ها باید به آن‌ها توجه کنند و نکاتی را رعایت نمایند تا سفری لذت بخش را تجربه نمایند.

۱. رعایت اصول بهداشتی و زدن واکسن های مورد نیاز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مسری مثل کزاز، تیفوس، تب زرد، سرخک، سرخجه، اوریون و هپاتیت B و A

۲.داشتن پوشش و لباس مناسب برای خانم ها و آقایان هنگام  بازدید و ورود به اماکن مذهبی

۳.نصب اپلیکیشن ‌های مورد نیاز در هند بر روی تلفن همراه خود چند مورد از مهم ترین این نرم افزارها شامل

  • اپلیکیشن Travel khana:  نرم افزاری 24 ساعته برای سفارش غذا در قطار
  • نرم افزار Audio compass:  یک راهنمای صوتی برای معرفی 1000 نقطه‌ گردشگری در هند
  • اپلیکیشن irctc: نرم افزاری برای دیدن برنامه‌ های قطار و رزرو بلیط  قطار در هندوستان
  • نرم افزار Uber: نرم افزار درخواست تاکسی در شهرهای بزرگ هند

۴.خرید سیم کارت محلی در هند برای صرفه جویی در هزینه ها از اپراتورهای معتبری مثل idea، reliance، airtel، vodafone وbsnl

۵.هند دارای سطح امنیتی متوسط است؛ ولی در مکان هایپر جمعیت آن معمولا سطح امنیت پایین است؛ بنابراین باید هتل خود را در منطقه امنی از هند رزرو کنید و وسایل قیمتی خود را در محل امنی از اتاق قرار دهید.

۶.برنامه ریزی برای روزهای سفر در هند به دلیل زیاد بودن مکان های دیدنی آن بسیار اهمیت دارد.

۷.مراقبت از سلامت جسمی در هند نیز مهم است چرا که در طبخ تمام غذاها از رروغن و انواع ادویه استفاده می شود که ممکن است با ذائقه بسیاری از مسافران سازگار نباشد؛ بنابراین باید در خوردن غذاها کمی احتیاط کرد. همچنین در مکان ها و رستوران های تمیز و بهداشتی غذا سرو کنید و از خوردن سالاد و نوشیدنی های یخ پرهیز نمایید و همیشه آب معدنی بنوشید.

۸.مردم هند آداب، رسوم و فرهنگ خاصی دارند؛ برای مثال نباید با کفش به اماکن مقدس یا خانه افراد وارد شد، با پا چیزی را لمس نکنید و باید با لباس پوشیده وارد مکان های مقدس شوید.

نکات مهم در سفر به هند

وسایل لازم برای سفر به هند

مسافران برای سفر به هند باید به کوچکترین نکات نیز توجه کنند تا سفری لذت بخش و آسوده ای داشته باشید. به همراه داشتن بعضی وسایل شخصی که در سفر بسیار ضروری هستند می تواند شامل موارد زیر باشند.

  • دستمال کاغذی
  • کرم ضد آفتاب
  • قفل برای ایمن کردن کیف و چمدان
  • داروهای مجاز
  • شارژر موبایل و وسایل الکترونیکی
  • ژل ضد عفونی برای دست
  • بطری آب معدنی
  • کفش مناسب برای پیاده روی و بازدیدهای روزانه از مکان ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی
  • لباس متناسب با فصلی که به هند سفر می کنید
  • چراغ قوه یا هد لامپ و هر وسیله روشنایی
  • کوله پشتی برای سفرهای کوتاه مدت
  • اسپری ضد حشرات، کرم ضد نی حشره، پشه بند و توری، جوراب های ضد حشرات برای مواقعی که در محیط های نامناسب و آلوده تردد می کنید

 شکم گردی در سفر به هند

وجود غذاهای متنوع با طعم تند و تیز از ویژگی های مهم در بحث خورد و خوراک مردم هند است؛ در سفر به هند می توان غذاهای خوشمزه ای را با قیمت مناسب از غذا فروشی های خیابان های شهرهای این کشور تهیه کرد.

  • مرغ کره ‌ای: یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهایی که در سفر به هندوستان می توانید از خوردن آن لذت ببرید مرغ کره ای است. این غذا در کشورهای مختلف جهان طرفداران بسیاری دارد.
  • چیکن تندوری: تندور به معنی تنور هست و به دلیل اینکه در تنور هیزمی پخته می شود طعم بی نظیری دارد و از معروف ترین غذاهای هندی به شمار می رود.
  • کاکوری کباب: برای تهیه کاکوری کباب از گوشت بره استفاده می شود و از سایر انواع کباب های هندی شهرت بیشتری دارد و بسیار لذیذ است.
  • چیکن تیکه ماسالا: این غذا از خوشمزه ترین غذاهای هندی در بین توریست های این کشور است و در تهیه آن از گوشت مرغ استفاده می شود. برای طبخ این غذا ابتدا پوره گوجه فرنگی با فلفل، زنجبیل، چیلی و سیر با هم ترکیب کرده و سپس تکه های مرغ را اضافه می کنند و روی شعله می گذارند تا کاملا پخته شود.
  • روگان جوش: روغن جوش یا روگان جوش به معنی بره قرمز است؛ زیرا تهیه این غذا از فلفل چیلی قرمز کشمیری استفاده می کنند. در طبخ روگان جوش هل، زیره سبز، زردچوبه و گرم ماسالا نیز کاربرد دارند و این غذا به دو روش با برنج ساده باسماتی یا همراه با نان مصرف می شود.

 شکم گردی در سفر به هند

بهترین رستوران های هند

اگر در سفر به هند تمایل به خوردن غذاهای رستورانی دارید در اینجا چند مورد از معروف ترین رستوران های هند را برای شکم گردی معرفی می کنیم.

۱.رستوران تریشنا: رستوران تریشنا از بهترین رستوران های هند به شمار می رود و از محبوبیت بالایی بین مردم برخوردار است. در این رستوان انواع غذاهای معروف هند با عم بی نظیر ارائه می شود.

آدرس رستوران تریشنا:  Trishna, 7, Saibaba Rd, Kala Ghoda, Fort, Mumbai, Maharashtra 400001, India

۲.رستوران واسابی؛ رستورانی با محیط مینیمال: در این رستوران غذاهای فصل های مختلف سال با هم تفاوت دارند و بیشتر غذاهای ژاپنی مثل سوشی، ساشیمی و رول‌های ماکی در رستوران واسابی سرو می شود.

آدرس رستوران واسابی:  Wasabi by Morimoto, The Taj Mahal Hotel, No.1, Mansingh Road, near Khan Market, IndiaGate, New Delhi, Delhi 110011, India

3.رستوران ایندین اسنت؛ بهترین رستوران‌  دهلی نو: در رستوران ایندین اسنت می توان غذاهای محل هندو را با بهترین طعم و کیفیت امتحان کنید. کلوچه‌های مرغ کره ‌ای معروف ترین غذایی است که در این رستوران سرو می شود.

آدرس رستوران ایندین: Indian Accent, The Lodhi, Lodhi Rd, CGO Complex, Pragati Vihar, New Delhi, Delhi 110003, India

4.رستوران ماسک در هند: رستوران ماسک در شهر بمبئی قرار دارد و سرآشپز آن جزو معروف ترین سرآشپزهای دنیا است و بهترین غذاها در این رستوران عرضه می شود.

آدرس رستوران ماسک:  Masque, Gala 3, Laxmi Woollen Mill, Shakti Mills Lane, Mahalaxmi, Mumbai, Maharashtra 400011, India

5.رستوران بخارا هندوستان: یکی دیگر از بهترین رستوران در سفر به هند برای گردشگران و مسافران رستوران بخارا می باشد. چیدمان این رستوران به شیوه سنتی و بسیار زیبا است.

آدرس رستوران بخارا:  ITC Maurya Diplomatic Enclave, Sardar Patel Marg New Delhi – 110 02

  • آدرس رستوران میز: The Table, Ground Floor, Kalapesi Trust Building, Apollo Bunder Marg, Colaba, Mumbai, Maharashtra 400039, India
  • آدرس رستوران بومرا: Bomra’s, 247, Fort Aquada Road, Candolim, Goa 403515, India
  • آدرس رستوران مگو: The Leela Palace, Diplomatic Enclave, Chanakyapuri, New Delhi

بهترین رستوران های هند

حمل و نقل در هند

در سفر به هند بعد از پیاده شدن از هواپیما مسافران برای رفتن به محل اقامت خود نیاز به استفاده از وسیله نقلیه دارند؛ در این کشور وسایل حمل و نقل مختلفی شامل اتوبوس، سه چرخه دستی، سه چرخه موتوری، تاکسی، قایق و قطارهای شهری برای تردد افراد وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم. همچنین برای سفرهای بین شهری در کشور هند با توجه به شهرهای مبدا و مقصد و فاصله آن ها از یکدیگر هزینه متفاوتی دریافت می شود.

  • سه چرخه موتوری: این سه چرخه های موتوری با نام اوتو، اسکوتر و ریک نیز شناخته می شوند ظرفیت دو مسافر را دارند و دارای دیوار و سقف هستند. در سه چرخه موتوری جای کمی برای گذاشتن وسایل وجود داد. این سه چرخه ها مجهز به تاکسیمتر می باشند و هزینه آن ها از تاکسی کمتر است. نوع دیگر سه چرخه موتوری، تمپو و ویکرام هستند که ظرفیت تعداد بیشتری مسافر را دارند و در یک مسیر مشخص تردد می کنند و کرایه آن ها مقدار مشخصی است.
  • قایق برای سفرهای بین شهری: برای سفر به رودخانه های هند باید مسافران از قایق استفاده کنند؛ این قایق ها شکل و اندازه های مختلف دارند.
  • تاکسی: در بیشتر شهرهای هند تاکسی برای جا به جایی مسافران وجود دارد و این تاکسی ها مجهز به تاکسیمتر هستند؛ همچنین در بعضی شهرهای این کشور تاکسی های پیش پرداختی کار می کنند که هزینه سفر از ابتدای مسیر قابل پرداخت است.
  • اتوبوس برای حمل‌ونقل در هند: اتوبوس های درون شهری از دیگر وسایل حمل و نقل در هند هستند که با سرعت زیادی مسافران را جا به جا می کنند و دارای سیستم تهویه مطبوع می باشند. این اتوبوس ها صندلی های نرم و راحت دارند و سفری بدون تلاطم را می توان با آن ها تجربه کرد.

هزینه حمل و نقل در هند با توجه به وسیله ای که برای جا به جایی استفاده می کنید متفاوت است؛ به طوری که متوسط هزینه برای خرید بلیط تک سفره 20 روپیه است و برای خرید یک بلیط ماهیانه باید حدود 700 روپیه پرداخت کرد. اگر از تاسی برای رفت و آمد استفاده کنید باید 45 روپیه هزینه کنید و برای هر یک کیلومتر 15 روپیه به این مبلغ افزوده می گردد. مسافرانی هم که در این کشور خودرو کرایه می کنند باید توجه کنند که هزینه هر لیتر بنزین در هند 75 روپیه است.

حمل و نقل در هند

 نحوه کاهش هزینه های سفر به هند

سفر به هند از دسته سفرهای کم هزینه و ارزان در جهان محسوب می شود؛ ولی اگر بدون توجه به بودجه خود بخواهید هزینه کنید ممکن است در طول سفر دچار مشکلاتی شوید. در این قسمت از مقاله راهنمای سفر به هندوستان به چند نکته مهم برای کاهش هزینه های سفر اشاره می کنیم.

1.برای کاهش هزینه های سفر به هند مدیریت هزینه خورد و خورا بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین برای غذا خوردن می توان از غذا فروشی های خیابان های هند به جای رفتن به رستوران استفاده کرد. البته خوردن یک یا دو وعده غذای رستورانی با توجه به بودجه خود برای لذت بخش تر شدن سفر ضروری است.

2.به منظور مدیریت هزینه های حمل و نقل نیز می توان تا زمانی که هوا روشن است برای طی مسیرها پیاده روی کنید.

3.در هنگام خرید نیز می توانید با فروشنده چانه بزنید تا کالای مدنظر خود را با قیمت مناسب بخرید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید؛ زیرا هندی ها اهل چانه زدن هستند و قیمت محصولات را چند برابر به مشتری اعلام می کنند.

4.برای اینکه با مشکل در سفر به هند به مشکل بی پولی مواجه نشوید باید در مکان های شلوغ مراقب کیف پولتان و مدارک خود باشید.

5.هزینه های درمان در کشور هند گران است؛ بنابراین برای کاهش هزینه سفر قبل از هر اقدامی بیمه مسافرتی خود را آماده کنید؛ همچنین داورهای ضروری خود را به همراه داشته باشید.

6.در هند زمانی که سرویس های مختلفی دریافت می کنید ارائه دهنده خدمت انتظار پرداخت انعام دارد؛ به همین دلیل سعی کنید هر بار مقدار کمی انعام بدهید یا اصلا انعام ندهید تا بتوانید پول خود را مدیریت کنید.

 نحوه کاهش هزینه های سفر به هند

اصطلاحات ضروری در سفر به هند

برای اینکه سفر به هند  برای شما لذت بخش و به یاد ماندنی شود برقراری ارتباط درست و فهم صحیح مکالمات روزمره مردم این کشور بسیار اهمیت دارد. در ادامه با برخی از اصطلاحات ضروری در سفر به هندوستان آشنا می شویم.

1. اصطلاحات کاربردی آشنایی

معمولا در هنگام ورود به یک کشور خارجی نیاز است برای آشنایی بیشتر با محیط اطراف افراد مختلف سوالاتی بپرسیم؛ به همین در برخورد اول باید به نحوی خود را به طرف مقابل بشناسانیم در ادامه چند اصطلاح کاربردی برای احوالپرسی و آشنایی در هند معرفی می کنیم.

  • سلام کردن: ناماسته
  • نام من: مرا نام؛ قبل از گفتن اسم خود در هند باید ابتدا اصطلاح مرا نام را بیان کنید و سپس اسم خود را به همراه «هه» بگویید.
  • جهت پرسیدن نام طرف مقابل خود در هند باید عبارت «آپکا نام کیا هه» را به کار ببرید.
  • برای گفتن اینکه اهل ایران هستید باید از عبارت «مین ایران سه هون» استفاده کنید.
  • با هدف احوالپرسی و گفتن «حال شما چطور است؟» عبارت «آپ کیسه هِن» بگویید.
  • به منظور پاسخ به احوالپرسی طرف مقابل خود عبارت «مین تیک هون» به معنای حالم خوب است باید استفاده شود.
  • برای مخاطب قرار دادن آقا باید کلمه «سِر» استفاده شود و برای مخاطب خانم کلمه «مادام» به کار می رود.

2. اصطلاحات ضروری در رستوران

برای اینکه هنگام مراجعه به رستوران های هندوستان در صحبت کردن دچار مشکل نشوید پیشنهاد می کنیم چند اصطلاح رایج در این زمینه را در سفر به هند یاد بگیرید.

  • غذا: کانا
  • صبحانه: ناشتا
  • چای: چایآب: پانی
  • شکر: چینی
  • برنج: چاول
  • لیوان: گیلس
  • صورتحساب لطفا: بیل دِ دیجیه

اصطلاحات ضروری در رستوران

3. اصطلاحات کاربردی در خرید

خرید کردن یکی از بخش های لذت بخش سفر است؛ برای اینکه در سفر به هند بتوانید از مراکز خرید جذاب آن ها خرید خوبی داشته باشید بهتر است چند اصطلاح ضروری در این زمینه را به ذهن بسپارید.

  • قیمت این چقدر است؟: «یه کیتنه کا هه؟»
  • خیلی گران است: «باهوت زیادا هه»
  • لطفا قیمت آن را کمی پایین آورید: «دوا کم کیجئ»
  • به هیچ وجه، اصلا: «بیلکول ناهی»
  • من این را می ‌خواهم: «موجهه یه چاهیه»
  • من این را نمی ‌خواهم: «ناهی چاهیه»
  • سایز کوچک این را می‌ خواهم: «موجهه چوتا سایز چاهیه»
  • سایز بزرگ این را می ‌خواهم: «موجهه بادا سایز چاهی»
  • من می‌ خواهم این لباس را پرو کنم: «موجهه ترای کارنا ه»
  • کارت اعتباری قبول می‌ کنید؟: «”کیا آپ کاردز لته هین؟»
  • تخفیف بدهید: «دام کام کیجئی»

 اطلاعات ضروری در سفر به هند

هنگام سفر به هند علاوه بر اینکه باید در مورد شرایط آب و هوایی، هزینه خورد و خوراک و اقامت و مکان های دیدنی آن اطلاع کافی داشت، دانست اطلاعات ضروری این کشور مثل اختلاف ساعت با کشور مبدا، زبان رسمی مردم هند و واحد پول هندوستان نیز حائز اهمیت است.

  • اختلاف ساعت با تهران: کشور هند در منطقه‌‌ زمانی UTC/GMT +5:30 واقع شده است و ساعت رسمی آن با تهران دو ساعت اختلاف دارد؛ به عبارتی ساعت این کشور دو ساعت جلوتر از وقت تهران می باشد.
  • زبان رسمی مردم هند: زبان رسمی مردم هندوستان، زبان هندی است و ۴۰ درصد از جمعیت آن به زبان هندی صحبت می‌ کنند؛ علاوه بر این در بسیاری از موقعیت های رسمی زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین قانون اساسی هندوستان ۲۲ زبان منطقه ‌ای رسمی مثل زبان بنگالی و پنجابی را در این کشور شناسایی کرده است. نکته مهم در سفر به هند و زبان مردم این کشور این است که مسلمانان هند بیشتر به زبان اردو صحبت می ‌کنند.
  • واحد پول هندوستان: زمانی که قصد سفر به هند را دارید آگاهی از واحد پول این کشور ضروری هست؛ واحد پول هند روپیه است که با کد یزوی (INR) نشان داده می شود.

راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند کشور رنگ ها

هندوستان کشور پهناور و پر جمعیتی است که به دلیل داشتن اماکن مذهبی و تاریخی و جاذبه های طبیعی سالانه پذیرای میلیون ها توریست از سراسر جهان است. این کشور در کنار اقیانوس هند واقع است و برخی از شهرهای آن جذابیت های و دیدنی های بی نظیری دارند؛ بسیاری از افراد برای دیدن این جاذبه ها یا با هدف تحصیل، کار یا زندگی به هند سفر می کنند. در این مقاله به صورت مفصل در مورد شرایط جغرافیایی، غذاهای این کشور، وضعیت حمل و نقل و بسیاری از موارد دیگر صحبت کردیم و نکات ضروری سفر به هند شرح داده شد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید