جاهای دیدنی ورشو لهستان که نباید از دست دهیم

از سفر بدانید جهان‌گردی لهستان ورشو
جاهای دیدنی ورشو لهستان که نباید از دست دهیم

لهستان کشوری با جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری است، در لهستان یکی از قدیمی ترین و مدرن ترین جاهای دیدنی ورشو است. تابستان ها در این شهر قدیمی جشنواره های فرهنگی زیادی برگزار میشود و جمعیت زیادی را به سمت این شهر روان میکند.

جاهای دیدنی ورشو لهستان

شهر ورشو واقع در لهستان جاذبه های دیدنی بسیاری دارد ساختار این شهر به صورت مدرن و پیشرفته است با این حال برای مکان های تاریخی خود ارزش زیادی قائل بوده و آن ها را به خوبی حفظ کرده اند. در مطلب جاهای دیدنی ورشو قصد داریم به بیان ویژگی های این مکان ها که شامل موزه سلطنتی، شهر قدیمی، کاخ فرهنگ و علم، کاخ شاه جان سوم در ویلانو، موزه ظهور و… می پردازیم.

گالری هنری ملی زاخنتا

تمرکز گالری هنری ملی زاخِنتا بر روی برگزاری نمایشگاه هایی از هنر معاصر به صورت موقتی است که از ارزشمندترین پدیده های قرن بیست و یکم محافظت میکن و آن ها را نمایش میدهد. این گالری هنری علاوه نمایش پدیده های قرن بیست و یکم به معرفی بیشتر و شناساندن هنرمندان در قید حیات لهستان و سایر کشورها، گالری، نشست، نمایش و گفتگوهای متعددی برگزار میکند.

گالری هنری ملی زاخنتا

 شهر قدیمی ورشو

به طور قطع میتوان گفت شهر قدیمی ورشو یکی از جذاب ترین ها جاهای دیدنی ورشو است. این شهر زیبا دارای خانه هایی رنگارنگ و متفاوت به همراه خیابان های باریک توجه بازدید کنندگان زیادی را به سمت خود جلب میکند. به همین خاطر هم این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو صحبت شده است.

یکی از مکان های دیدنی شهر قدیم، قلعه سلطنتی ورشو است.شما میتوانید شاهد نقاشی های رامبراند و بوم های نقاشی برناردو بلوتو در خانه حاکمان سابق لهستان و آپارتمان های سلطنتی آن ها خواهید بود. همچنین در میدان این قلعه ستونی از پادشاه زیگیزموند سوم را مشاهده خواهید کرد. این پادشاه در قرن شانزدهم پایتخت لهستان را از کراکوف به ورشو انتقال داد.

برای سفر به لهستان پیشنهاد میکنیم:
ارز مسافرتی چیست؟ نحوه دریافت ارز مسافرتی در ۱۴۰۳

شهر قدمی یک میدان بسیار قدیمی و جذاب هم دارد که در اواخر قرن سیزدهم و چهاردهم ساخته شد. تمام مناسبت ها و جشن ها در این میدان برگزار میشود و البته که تمامی اعدام هاهم در همین میدان رخ داده است. این میدان با وجود سن وقدمت بالایی که دارد هنوز هم بدون تغییر باقی و حفظ شده است و همچنان در وسط این میدان مجسمه نگهبان و نشان شهر و مجسمه پری دریایی ورشو قرار دارد.

 شهر قدیمی ورشو - جاهای دیدنی ورشو

موزه سلطنتی ورشو

این موزه ی سلطنتی زیبای Łazienki دارای باغ بزرگ و سرسبزی است که در قلب آن اقامتگاه تابستانی آخرین پادشاه لهستان یعنی استانیسلاس آگوست پونیاتوفسکی قرار دارد. مردم میتوانند در آرامش و به دور از شلوغی در این باغ قدم بزنند و از تماشای معماری زیبای آن لذت ببرند.

نام این موزه سلطنتی از یک حمام مربوط به قرن 17 که متعلق به یک نجیب زاده لهستانی بود و در قرن 18 بازسازی و تبدیل به قصر شد. در این قصر روزهای پنجشنبه شام های معروفی که محل جمع شدن دانشمندان و شاعران است برگزار می شود. ئر محوطه این کاخ هم محل هایی از جمله یک نارنجستان، یک آمفی تئاتر، موزه شکار، اسب سواری، مجسمه های مستقل و… دیده میشود.

موزه سلطنتی ورشو

کاخ فرهنگ و علم

کاخ فرهنگ و علم در سال 1955 توسط جوزف استالین به عنوان هدیه مردم شوروی برای لهستانی ها افتتاح شد. شما از هر نقطه از پایتخت میتوانید این کاخ را مشاهده کنید. امروزه تئاتر، سینما، موزه ها و دفاتر اصلی اطلاعات گردشگری در این کاخ دایر گردیده اند. بالاترین نقطه این کاخ چشم اندازه بسیار زیبایی از ارتفاع 114 متری شهر به شما خواهد داد.

این کاخ در شب ها با نورهای بسیار زیبا و رنگارنگی تزیین میشود و محل برگزاری مناسبت های زیادی است. در تابستان ها کاخ فرهنگ و علم تبدیل به فضایی برای کنسرت ها میشود و در زمستان نیز تبدیل به یک پیست رایگان اسکیت روی یخ میشود.

کاخ فرهنگ و علم

موزه کاخ شاه جان سوم در ویلانو 

این کاخ به سبک باروک ساخته شده است و با وجود جنگ ها و اشغال ها بدون تغییر و خرابی ساخته شده است. این کاخ محل زندگی فرمانروایی است با نام مستعار شیر بی باک که همراه با همسرش در این قصر زندگی میکرد. این کاخ شامل اتاق هایی به سبک چینی و هلندی است. در محیط اطراف کاخ میتوانیم مجسمه ها، فواره ها و برکه های مختلفی ساخته شده است.

موزه کاخ شاه جان سوم در ویلانو - جاهای دیدنی ورشو

موزه ظهور ورشو

این موزه میتواند شما را با عصر معاصر لهستان آشنا کند. این موزه بزرگترین عملیات رزمی زیرزمینی در اروپا و در زمان جنگ جهانی دوم را به تصویر میکشد. این قیام که اهمیت تاریخی آن همچنان پابرجاست در سال 1944 اتفاق افتاد و نتیجه آن هم شکست برای لهستان را در پی داشت.

موزه ظهور به گونه ای تعاملی ساخته شده است که بتواند قلب بازدید کنندگان را به تپش بی اندازد. شما با قدم زدن در میان آواره های  پایتخت ویران شده میتوانید با زندگی روزمره مردم غیرنظامی و فداکاری سربازان مبارز آشنا شوید.

در مرکز این بنا، یادبودی فولادی واقع شده است که تن آن پوشیده از آثار گلوله است و از تمام طبقات ساختمان میگذرد. این بنا یک نماد از زندگی مردم در سال 1944 است. یک یادبود دیگر هم در پارک آزادی، نزدیک به موزه قرار دارد. این یادبود شامل یک دیوار است که نام 11 هزار سرباز کشته شده در قیام حک شده است.

موزه ظهور ورشو - جاهای دیدنی ورشو

 مرکز علوم کوپرنیک

مرکز علوم کوپرنیک یکی از جاهای دیدنی ورشو لهستان می باشد. این موزه مرکزی برای کشف اسرار طبیعتا است شما میتوانید به کمک راهنمایان تور داخلی، ازمایشات مختلفی را انجام دهید. در اینجا همه میتوانند به تنهایی هم آزمایش انجام دهند و تبدیل به یک محقق کوچک شوند. در این مکان شما میتوایند نمایشگاه های تجربی زیادی را مشاهده و آزمایشات مربوط به آن را عملی کنید. در این مرکز علوم شما میتوانید فناوری ها و نوآوری هایی که مربوط به سال های آینده است را مشاهده کنید.

بلوارهای ویستولا

رودخانه ویستولا که یکی از جاهای دیدنی ورشو است اهمیت زیادی در توسعه این شهر داشته است. اطراف این رودخانه بلوار های زیبایی کشیده شده است که محل تجمع گردشگران داخلی و خارجی است و مکان مناسبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و اسکیت است.

برج ناقوس خیابان کلیسای آنا

این کلیسا جزئی از قدیمی ترین و برجسته ترین مکان های ورشو است که نمای نئوکلاسیک خود را حفظ کرده است. این بنا در مجاورت میدان قلعه واقع شده است. روبه روی کلیسا یک میدان زیبا واقع شده است که محل ادای احترام به پادشاهان لهستانی توسط پروس قرار دارد.

در سال 1582 یک برج باریک به کلیسا افزوده شد البته مدتی بعد این بارو به استحکامات شهر افزوده شد که در حال حاظر این بارو همان برج ناقوس فعلی در خیابان کلیسای آنا است.

برای سفر به لهستان پیشنهاد میکنیم:
عوارض خروج از کشور ۱۴۰۲ چقدر است؟

قلعه مودلین

قلعه  مودلین بزرگترین قعله در قرن نوزدهم لهستان است. قلعه مودلین در 50 کیلومتری شمال ورشو واقعا شده است. این قلعه در سال 1806 تا 1812 توسط فرانسوی ها ساخته شد و بعده ها در سال 1815 به عنوان کنگره لهستان شروع به فعالیت کرد.

امروزه به دلیل اینکه ارتش لهستان هنوز امکانات زیادی در این قلعه دارد تمام قسمت های آن بر روی گردشگران باز نیست و فقط برخی از قسمت های کلیدی آن مانند برج تاتار و برج سفید برای مردم قابل مشاهده و دسترسی است.

حومه کراکوف ورشو

جاذبه حومه کراکوف ورشو شامل کلیساهای تاریخی و خانه های قدیمی است. این  حومه شمالی ترین قسمت مسیر سلطنتی ورشو را تشکیل میدهد. این مسیر یک مسیر سلطنتی است به این دلیل که تمام موسسات مهم و برجسته ورشو از جمله کاخ ریاست جمهوری، دانشگاه ورشو و آکادمی علوم لهستان در این مسیر قرار گرفته اند.

 باغ کتابخانه دانشگاه ورشو روی پشت بام

مساحت این باغ 1 هکتار است و منظر زیبا و دیدنی آن مربوط به رودخانه Vistula است. این باغ در سال 2002 ساخته شده است همچنین باغ روی یک لایه 300 متری خاک طراحی شده.

 باغ کتابخانه دانشگاه ورشو روی پشت بام

کلام پایانی

در مقاله جاهای دیدنی ورشو تلاش کردیم بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ورشو را به شما معرفی کنیم.این شهر قدیمی و زیبا به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از باشکوه ترین شهرهای قدیمی اروپا است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید