بهترین زمان سفر به هرمز

ایرانگردی بندرعباس هرمزگان
بهترین زمان سفر به هرمز

جزیره هرمز، جزیره ای رنگارنگ و مملو از جاذبه های دیدنی و توریستی است. تلفیق دریا و ساحل زیبا تا کوه ها و غار های اسرار آمیز و جاذبه های تاریخی و… باعث شده تا این جزیره کوچک این روزها بیشتر به چشم بیاید و مقصد بسیاری از گردشگران باشد. هر گوشه از زیبایی این جزیره مربوط به یک فصل خاص است .پس اگر میخواهید بهترین انتخاب برای زمان سفر خود را پیدا کنید این مقاله مخصوص شماست.

جزیره هرمز کجاست؟

جزیره هرمز در 24 کیلومتری خلیج همیشه فارس و 8 کیلومتری بندر عباس قرار دارد. اگر از بالای نقشه به موقعیت هرمز نگاه کنید، رنگین کمانی مخروطی شکل را میبینید که در میان آب ها محاصره شده است. از الهه نمک سفید گرفته تا دره مجسمه های پر نقش و نگار ، هر کدام رنگ های طبیعی و بی نظیر طبیعت را به نمایش گذاشته، بدون شک از روی کاغذ و تصویر هم می توان محو زیبایی طبیعی این جزیره شد. ترکیب حال و هوای خارق العاده جزیره و خونگرمی و خوش رفتاری محلی ها باعث شده روز به روز به تعداد علاقمندان و مسافران این جزیره اضافه شود.

بهترین زمان سفر به هرمز

بهترین زمان سفر به هرمز

بهترین زمان برای بازدید از جزیره هرمز اوایل بهار و اواخر زمستان است، زیرا در این دو فصل آب و هوای جزیره هرمز بسیار ملایم و مطبوع است. البته، اواخر فصل پاییز هم از گرمای هوا کاسته شده و هوا مناسب است، اما اگر قصد دارید از تفریحات آبی و هوایی این جزیره زیبا بهره‌مند شوید، بهتر است در فصل بهار و تابستان سفر کنید.

اگر از آرامش و عدم شلوغی لذت می‌برید، باید بدانید که تابستان بهترین زمان برای سفر به هرمز است، درنهایت اگر فصل بهار را انتخاب کنید، می‌توانید از آب و هوای دل‌انگیز و جاذبه‌های جزیره لذت ببرید و لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا

هرمز در تمامی فصول سال میزبان گردشگر است ولی اواخر زمستان و اوایل بهار با خنکی هوا و جوی معتدل همراه است و رفته رفته با ورود به فصل تابستان میزان شرجی و دما هوا به بالاترین حد خود میرسد و از 46 درجه هم رد میکند، پس اگر میخواهید تا پای پیاده دور تا دور جزیره را بگردید و خاطره رقم بزنید این فصل را انتخاب نکنید با اولین بارش ها و شروع پاییز هوای جزیره بهتر شده و روح به شهر برمیگردد و از حالت سوت و کور بودن تابستان به شلوغی و ازدحام پاییز تغییر حال پیدا میکند.

ماهای دی و بهمن نیز جز خاص ترین حالت جزیره هستند ، با این حال که ممکن است شبها کمی احساس سرما بکنید اما این امکان را دارند که در طول روز با وجود آفتابی کم جان کل جزیره را گشته وهمه جاذبه های آن را ببینید همچنین اگر خوش شانس باشید میتوانید شاهد تخم ریزی لاکپشتها و انواع گونه های پرنده مهاجر که برای فرار از سرمای سیبری به هرمز می آیند هم باشید.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر از نظر هزینه

هرمز همانند همه شهر های توریستی هزینه خوراک،اقامت،جا به جایی و… بستگی به حضور گردشگران دارد. نبود گردشگر باعث کاهش بسیاری از هزینه ها خواهد شد بدون شک کمترین قیمتها مربوط به فصل تابستان است اما اگر تحمل گرما را ندارید و میخواهید همه روز بیرون از اقامتگاه باشید با هزینه کمتر بعد از تعطیلات نوروز و همچنین اوایل پاییز بهترین گزینه ها هستند در این ایام بسیاری بعلت بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی شرایط سفر را ندارند و از نظر تراکم جمعیت گردشگر به پایین ترین حد خود میرسد . در این مدت قیمت تفریحات دریایی نظیر قایق و جت اسکی هم پایین تر از مابقی فصول است .

بهترین زمان سفر از نظر شلوغی

اگر آدم برون گرایی هستید و میخواهید در سفر دوستان زیادی پیدا کنید بهترین زمان سفر شما نیمه دوم سال است. در این زمان اقامتگاه ها پر از شور و حس زندگی میشود و بوی غذاها و موسیقی تلفیق رنگ قرمز به جا مانده از رد پای مسافران متعدد به شما روح زندگی میبخشد اما باید بدانید که سفر در این فصل از هزینه بالاتری هم برخوردار است. اما اگر میخواهید تا در جزیره خودتان باشید و خودتان و لب ساحل هنگ درام بزنید و چیزی بجز صدای مرغان دریایی و موج نباشد که اذیتتان کند و خلوتتان را بهم بریزد و از گرما هم فراری هستید در نیمه دوم بهار و نیمه اول پاییز رفتن به جزیره بهترین زمان ممکن خواهد بود.

بهترین زمان سفر از نظر گشت و گذار

هرچه هوا خنک تر باشد با آرامش بیشتری میتوان از جاذبه های این جزیره بازدید کرد و فصل زمستان با داشتن خنک ترین آب و هوا به شما اجازه میدهد تا با خیال آسوده در ابتدای روز در ساحل تک درخت که ساحل شنی جزیره به شمار میرود شنا کنید سپس به جنگل حرا بروید و از اعجاز تبدیل آب شور به شیرین توسط درختان مانگرو حیرت کنید سپس به ساحل سرخ بروید و با خاک آنجا برای خود نقشی زیبا بکشید و در ماسه های نقره ای پا برهنه قدم بزنید و در آخر روز به دره مجسمه ها بروید شاهد غروب آفتاب در آبهای خلیج فارس باشید.

بهترین زمان سفر از نظر گشت و گذار

برنامه ریزی سفر

برای سفر به هرمز ابتدا باید برنامه ریزی خوبی انجام دهید تا در بدو ورورد به هرمز دچار گیجی و استیصال نشوید. هدف از سفر را برای خودتان مشخص کنید اگر میخواهید کمپ کنید وسایل مورد نیاز را ببرید و یا اگر میخواهید مناظر دیدنی هرمز را ببینید یک لیست تهیه کنید و قبل از رفتن به جزیره اقامتگاه رزرو کنید تا زمان را از دست ندهید و همه جاذبه های این جزیره را ببینید.همچنین بهتر است قبل از حرکت برای اطلاعات از ساعات حرکت و مواج نبودن دریا با شماره های اسکله شهید حقانی بندرعباس به شماره ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱ و اسکله شهید ذاکری قشم به شماره ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶ تماس بگیرید.

برنامه ریزی سفر

راه های سفر به هرمز

راه های رفتن به جزیره هرمز از طریق دو شیوه زمینی و هوایی امکان‌پذیر است. البته شما می‌توانید تور جزیره هرمز را نیز از قاصدک 24 خریداری کرده و جداگانه به دنبال بلیط سفر و رزرو هتل نباشید. اما اگر سفر بدون تور به جزیره هرمز را ترجیح می‌دهید در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با تک تک این روش‌ها را آشنا شویم.

سفر به هرمز با هواپیما

برای سفر به جزیره هرمز راه مستقیمی وجود ندارد به همین دلیل شما فقط از طریق دو اسکله شهید ذاکری از قشم و شهید حقانی از بندر عباس می توانید به جزیره هرمز دسترسی پیدا کنید. در اینجا به بررسی مسیر های رسیدن به جزیره هرمز با انواع وسایل نقلیه پزداخته می شود، پس با ما همراه باشید.

سفر به هرمز با ماشین شخصی

شاید بپرسید جزیره ای که راه خاکی ندارد را چگونه میتوان با ماشین رفت ؟ پاسخ با لندیگرافت است . شما باید به بندر عباس رفته و سپس با لندیگرافت به هرمز برسید یا به بندر پل بروید از انجا با لندیگرافت به قشم و از قشم به هرمز برسید و حسن انجام این کار این است که میتوانید از قشم هم بازدید کرده و ادر انجا هم اقامت کنید و سپس به هرمز بروید. توجه داشته باشید برای رفتن به هرمز توسط لندیگرافت با خودرو شما نیازمند گواهی محیط زیست خواهید بود.

سفر به هرمز با ماشین شخصی

سفر به هرمز با قطار

برای سفر با قطار مشابه سفر با ماشین شخصی باید به بندر عباس بروید و از انجا از طریق اتوبوس دریایی به هرمز بروید و اگر اجازه محیط زیست را داشتید میتوانید با قطار ماشین شخصی را هم به جزیره ببرید.

سفر به هرمز با اتوبوس

مقرون به صرفه ترین سفر به هرمز سفر با اتوبوس است و کافیست با گرفتن بلیط به بندر عباس راهی هرمز شوید.

سفر به هرمز با اتوبوس

چکیده:

بهترین زمان سفر به هرمز به شما بستگی دارد اما حتما رفتن به این جزیره زیبا و پر از جاذبه های تفریحی و گردشگری و آشنایی با سنت و فرهنگ مردمان جزیره و لذت خوردن غذاهای پر ادویه و دلچسب بشدت توصیه میشود . سفری که هرگز از یادتان نخواهد رفت و سالها در مورد آن تعریف خواهید کرد . بهترین زمان سفر از نظر شما کدام فصل است؟ از تجربیات خود برایمان بگویید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید