دره رنگین کمان جزیره هرمز؛ بازتابی از کوه‌ های رنگارنگ جزیره

ایرانگردی قشم هرمزگان
دره رنگین کمان جزیره هرمز؛ بازتابی از کوه‌ های رنگارنگ جزیره

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزیره‌ های جنوب کشورمان است که به خاطر داشتن خاک‌ های رنگی، شهرت جهانی دارد. اگر قصد سفر و خرید بلیط هواپیما بندرعباس به جزیره رنگ‌ ها را دارید و می ‌خواهید جلوه طبیعی کوه‌ های رنگارنگ جزیره هرمز را از نزدیک ببینید با ما همراه باشید تا شما را به دره رنگین کمان ببریم.

دره رنگین کمان کجاست؟

دره رنگین کمان جزیره هرمز، یکی از شگفتی‌ های خلیج فارس است. بندر های زیبایی که در خلیج فارس قرار گرفته ‌اند، هر یک دارای ویژگی ‌های طبیعی منحصر به فردی هستند که آن ها را نسبت به سایر نقاط ایران متمایز می‌ کند. این جزیره که تا ساحل خلیج نیلگون فارس ۴۲ کیلومتر فاصله دارد از نظر سیاسی و استراتژیک، موقعیت مهمی در کشور ما دارد.

دره رنگین کمان در جزیره هرمز و بخش جنوب غربی جزیره قرار گرفته است.

بهترین زمان برای سفر به جزیره هرمز و دیدن دره رنگین کمان، فصل زمستان است.

البته این جزیره به خاطر اکوتوریسم طبیعی که دارد، جزو زیباترین جا های ایران عزیزمان است. وجود ماسه ‌ها و خاک ‌های رنگارنگ در این جزیره و رشته کوه‌ هایی که رنگین کمانی زیبا را در روی زمین تداعی می کنند، از جمله ویژگی ‌های منحصر به فرد این جزیره هستند که هر بیننده‌ای را مسحور خود می ‌کنند.

در استان هرمزگان یک دره طبیعی وجود دارد که در سمت جنوب غربی جزیره هرمزگان قرار گرفته است. بیشتر گردشگران برای تماشای کوه‌ های رنگین کمان و دره زیبای بین این کوه‌ ها به جزیره هرمز سفر می ‌کنند.

ترکیبات آتش‌نشانی که در این دره وجود داشته، باعث ایجاد رنگ‌ های طبیعی، خاکستری، سفید، آبی، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، طلایی و حتی سبز شده است. پس طبیعی است که به این دره، دره رنگین کمان بگویند.

آدرس: استان هرمزگان- جزیره هرمز -جنوب غرب جزیره- دره رنگین کمان

دره رنگین کمان جزیره هرمز

راه‌ های دسترسی به دره رنگین کمان جزیره هرمز

همانطور که از نامش پیداست، این دره زیبا در جزیره هرمز قرار گرفته است. بنابراین برای بازدید از آن باید ابتدا راهی جزیره هرمز شوید. اما برای رفتن به جزیره هرمز باید اول یک بلیط هواپیما تهیه کنید و به قشم یا بندرعباس بروید.

از آنجا هم می ‌توانید سوار شناور های محلی شوید که از اسکله ظاهری قشم و اسکله حقانی در بندرعباس به طرف جزیره هرمز حرکت می ‌کنند. به محض رسیدن به جزیره هم می ‌توانید از راهنما های محلی کمک بگیرید و با ماشین یا پیاده‌روی به این دره زیبا برسید.

فاصله قشم تا جزیره هرمز

اگر بخواهید پس از رسیدن به قشم با مسیر سفرتان آشنا شوید، در این قسمت می‌ توانید اطلاعات دقیق‌تری به دست بیاورید. شناورهای محلی که مسافران را به جزیره هرمز می ‌برند، ساعت ۶:۳۰ حرکت می ‌کنند. پس بهتر است شما نیم ساعت زودتر به اسکله بروید تا بتوانید بلیط تهیه کنید. زیرا امکان خرید اینترنتی بلیط وجود ندارد. اگر با خودروی شخصی خودتان به قشم رفته‌اید، می ‌توانید خودرو را در پارکینگ اسکله بگذارید و سوار شناورها شوید.

حدود 40 تا 45 دقیقه و گاهی اوقات یک ساعت طول می ‌کشد تا به جزیره هرمز برسید. اگر نمی‌ توانید صبح زود بیدار شوید، شناور های دیگری هم هستند که هنگام ظهر به طرف جزیره هرمز حرکت می ‌کنند. ساعت حرکت این شناورها، ۱۴ بعد از ظهر است.

بهتر است پس از رسیدن به جزیره، ساعت برگشت شناور ها را هم سوال کنید تا بتوانید به موقع برای سوار شدن به اسکله بروید. معمولاً این شناور ها یک بار ساعت ۱۵ و یک بار هم ساعت ۸ صبح از جزیره هرمز به طرف قشم حرکت می ‌کنند.

فاصله بندرعباس تا جزیره هرمز

فاصله بندرعباس تا جزیره هرمز هم حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت است. از بندرعباس می ‌توانید با استفاده از شناور هایی که در اسکله حقانی پهلو می ‌گیرند به طرف جزیره هرمز حرکت کنید. ساعت حرکت این شناور ها متغیر است.

شناور های اسکله حقانی سه بار در روز آن هم در ساعت‌های ۱۳ ظهر ۱۷ عصر و ۲۱ شب به سمت جزیره حرکت می‌ کنند. هنگام بازگشت هم ساعت ۱۴:۳۰ ظهر و ۱۹ عصر از جزیره برمی‌گردند. به دلیل اینکه ظرفیت این شناور ها محدود است و ۷۰ تا ۱۰۰ نفر را می ‌توانند جابجا کنند، بهتر است زودتر از موقع حرکت شناور ها اسکله باشید.

وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره هرمز

پس از اینکه به جزیره هرمز رسیدید، می ‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند موتور های سه چرخ و خودرو های شخصی استفاده کنید که مسافران را در سطح جزیره جابجا می ‌کنند.

دره رنگین کمان

بهترین زمان بازدید از دره رنگین کمان جزیره هرمز

فصل زمستان از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای بازدید دره رنگین کمان است. به خاطر اینکه امکانات رفاهی چندانی در جزیره هرمز وجود ندارد، سفر به این جزیره در فصل تابستان نمی ‌تواند چندان لذت بخش باشد. پس کمتر کسی پیدا می‌ شود که در تابستان به جزیره هرمز برود. اگرچه بازدید از این جاذبه گردشگری کاملاً رایگان است، اما گرما و رطوبت موجود در هوا مانع سفر گردشگران به جزیره هرمز می ‌شود. تعطیلات نوروز، اوایل فصل بهار و اوایل پاییز هم برای سفر به جزیره هرمز مناسب هستند. اما شلوغی تعطیلات نوروز به قدری زیاد است که نمی ‌توانید به خوبی مناظر طبیعی و زیبایی ‌های این دره را ببینید.

امکانات تفریحی و جاذبه ‌های دره رنگین کمان

در سفر به دره رنگین کمان، انتظار هتل‌ های لوکس و امکانات تفریحی مدرن را نداشته باشید. زیبایی این دره به حدی زیاد است که فرصت فکر کردن به امکانات رفاهی را نخواهید داشت. البته امکانات رفاهی چندانی هم در این دره وجود ندارد. اما از جاذبه‌ های دیدنی این منطقه می ‌توان به تخته سنگ ‌های بزرگی اشاره کرد که مانند دو دست بزرگ درکنار یکدیگر قرار گرفته اند و در حال دعا هستند. دیگر هرچه در این جزیره می ‌بینید، همه شگفتی است و رنگ.

در دره رنگین کمان هرمز کجا اقامت کنیم؟

امکان اقامت در جزیره هرمز وجود ندارد. زیرا مسافران در اکثر مواقع اجازه پیدا نمی‌ کنند داخل جزیره چادر بزنند. بنابراین بهتر است برای اقامت به قشم یا بندرعباس برگردید. از جمله اقامتگاه‌ های بومگردی و هتل ‌هایی که نزدیک جزیره هرمز قرار دارند، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اقامتگاه چندل
  • هتل هرموز
  • هتل ساحل سرخ
  • اقامتگاه بومگردی چوک

"امکانات

دانستنی ‌های جالب درباره دره رنگین کمان جزیره هرمز

اگر تا حالا تجربه سفر به جزیره هرمز را نداشته‌اید، بد نیست نکات جالبی که درباره این جزیره گفته می ‌شود را بدانید تا هنگام سفر به این جزیره اطلاعات بیشتری داشته باشید.

  • خاک سرخ جزیره هرمز در کل دنیا شهرت دارد.
  • بعضی از گردشگران به جزیره هرمز مریخ زمین می‌ گویند.
  • در جزیره هرمز می ‌توانید ۷۲ نوع خاک رنگی پیدا کنید.
  • خاک‌ های رنگی جزیره هرمز، مصارف متعددی دارند.
  • تشکیل خاک‌ های رنگی دره رنگین کمان، ۶۰۰ سال طول کشیده است.
  • رشته کوه‌ های اطراف دره هرمز، دارای سنگ‌های فلزی براق هستند.
  • از خاک ‌های رنگی جزیره هرمز برای تهیه دارو، ادویه و نقاشی استفاده می‌ کنند.

سخن آخر

اگر به جنوب کشور سفر می ‌کنید و می‌ خواهید یکی از زیباترین دلبری ‌های خداوند را در سواحل نیلگون خلیج فارس ببینید، به دره رنگین کمان جزیره هرمز بروید. تماشای عظمت کوه‌ های رنگارنگی که به صورت طبیعی طی سال ‌های سال تشکیل شده‌اند، خاطره‌ای است که هیچگاه از ذهن شما پاک نمی ‌شود. فقط یادتان باشد این خاک ‌های رنگی را از جزیره خارج نکنید. اگر قرار باشد هر مسافری که می ‌آید یک مشت از این خاک‌ های رنگی را با خود ببرد دیگر چیزی برای دیدن و افتخار کردن باقی نمی ماند.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. من عاااااشق هرمزم، هی منتظرم پاییز شه زودتر برم جزیره🥹

    آیا مفید بود؟
  2. من عااااشق جزیره هرمزم لعنتی از اول پاییز منتظرم برم جزیره😍😍

    آیا مفید بود؟