فرایند رزرو بلیط هواپیمای داخلی و خارجی

از سفر بدانید
فرایند رزرو بلیط هواپیمای داخلی و خارجی

فرایند رزرو و خرید بلیط هواپیما با استفاده از اینترنت کار بسیار ساده‌ ای است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که هنگام انجام مراحل خرید باید دقت کافی داشته باشید. یکی از مشکلاتی که هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما پیش می‌آید وارد کردن اطلاعات غلط است. این کار منجر به ضرر مالی و از دست دادن پرواز می شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات و رزرو بلیط هواپیما در سایت پته کافی است نحوه رزرو بلیط را طبق آموزش انجام دهید.

نحوه رزرو بلیط هواپیما خارجی و داخلی

برای رزرو کردن بلیط هواپیما باید وارد صفحه اصلی سایت پته شوید و از بین پروازهای داخلی و پروازهای خارجی یک گزینه را انتخاب کنید.

در پنجره‌ ای که برای شما باز می شود می توانید اطلاعات مربوط به سفر را وارد کنید و پس از جستجوی پروازهای موجود، اقدام به رزرو و خرید بلیط برای خودتان و اعضای خانواده نمایید.

فقط توجه داشته باشید که هنگام رزرو آنلاین بلیط هواپیما، مدارک مورد نظر را در اختیار داشته باشید و آن ها را از قبل آماده کنید تا بتوانید هر چه سریع‌ تر بلیط خود را رزرو کنید.

رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی

مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط را آماده کنید!

اگر برای اولین بار است که قصد رزرو کردن بلیط هواپیما به صورت اینترنتی را دارید، نگران نباشید. رزرو بلیط در سایت پته بسیار راحت است و شما تنها با انتخاب گزینه ها و چند کلیک می توانید به‌راحتی بلیط خود را رزرو کنید.

مدارکی که باید قبل از رزرو بلیط آماده کنید، عبارت‌اند از:

مدارک هویتی

اگرچه ممکن است تمام مشخصات و اطلاعات هویتی خودتان را حفظ باشید، اما ممکن است گاهی اوقات شماره ملی یا خودتان را فراموش کنید و نیاز به مراجعه به مدرک داشته باشید؛ بنابراین تمام اطلاعاتی که برای خرید اینترنتی به آن ها احتیاج دارید در دسترس داشته باشید.

کارت بانکی

یکی دیگر از الزامات خرید اینترنتی دارا بودن کارت بانکی و یک رمز پویا است. امروزه به دلیل بالا رفتن آمار سوء استفاده های مالی و کلاهبرداری همه افراد از اینترنت بانک و رمز پویا استفاده می کنند؛ بنابراین حتماً یک کارت بانکی که رمز پویای آن فعال است برای خرید بلیط آماده کنید. با این کارت می توانید از طریق درگاه پرداخت در سایت های خرید بلیط این کار را انجام دهید.

ایمیل معتبر

هنگام خرید بلیط هواپیما از سایت پته حتماً باید یک ایمیل معتبر داشته باشید. اگر قبلاً از ایمیل استفاده نمی کردید، حتماً یک اکانت جدید برای خودتان بسازید بر روی گوشی یا رایانه ای که با استفاده از آن بلیط را می خرید فعال کنید. چرا که برای خرید اینترنتی بلیط حتماً باید یک ایمیل داشته باشید.

پاسپورت

یکی دیگر از مدارکی که حتماً برای خرید بلیط پرواز خارجی باید داشته باشید، پاسپورت معتبر است؛ یعنی پاسپورت شما باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد. برخی از کشورها نیز نیاز به ویزا دارند؛ بنابراین هنگام خرید بلیط پروازهای خارجی باید از قبل ویزا را دریافت کرده باشید.

همان طور که می دانید پروسه دریافت ویزای شینگن از کشورهای اروپایی بسیار زمان‌بر است؛ بنابراین حتماً قبل از خرید بلیط هواپیما ویزای خود را بگیرید. چرا که ممکن است تا موقع پرواز ویزای شما حاضر نشود و نتوانید به کشور مورد نظر سفر کنید.

رزرو بلیط هواپیما خارجی

نحوه رزرو بلیط هواپیما خارجی

پس از اینکه مدارک لازم را آماده کردید می توانید به‌راحتی بلیط خود را از طریق سایت پته رزرو کنید. اگر جزو افرادی هستید که در طول سال چندین بار بلیط هواپیما تهیه می کنید، می توانید به‌راحتی در سایت پته عضو شوید و از قسمت ورود کاربران وارد سایت شوید و مراحل خرید بلیط را تکمیل کنید.

اما اگر بخواهید برای یک بار از خدمات سایت پته استفاده کنید، می توانید وارد صفحه اصلی شوید و خرید بلیط هواپیما پرواز های خارجی را انتخاب کنید.

  1. ابتدا باید مبدأ سفر را انتخاب کنید

هنگامی که روی گزینه مبدأ سفر کلیک می کنید یک صفحه برای شما باز می‌شود. شهرهای پرتردد را برای شما به نمایش درمی‌آورد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. در غیر این صورت در بخش جستجو می توانید مبدأ سفر خود را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.

  1. نوبت به انتخاب مقصد سفر می‌رسد

در این قسمت نیز پنجره برای شما باز می‌شود و سفرهای پرتردد به نمایش درمی‌آید. شما می توانید از بین گزینه های موجود یکی را انتخاب کنید.

  1. تاریخ پرواز را مشخص کنید

اینجا تقویم هر ماه برای شما به نمایش درمی‌آید و پس از انتخاب روز پرواز می توانید به مرحله بعد بروید.

  1. تاریخ برگشت را انتخاب کنید

در این قسمت نیز می توانید از طریق تقویم روز برگشت را نیز انتخاب کنید.

  1. تعداد مسافران و سن آن ها را مشخص کنید

در این مرحله که آخرین مرحله از وارد کردن اطلاعات پرواز است، اگر برای افراد بزرگ‌سال بلیط تهیه می کنید باید گزینه مربوطه را انتخاب کنید و تعداد مسافران را نیز تعیین کنید. پنجره‌ای که در این قسمت باز می شود دارای سه گزینه است. مسافر بزرگ‌سال، مسافر کودک و نوزاد که سن آن ها نیز در هر قسمت نوشته‌شده، شما باید یک گزینه را انتخاب نمایید.

  1. گزینه جستجو کن را انتخاب کنید

پس از وارد کردن تمام اطلاعات و جستجوی پرواز ها، لیست تمام پروازهای موجود برای شما به نمایش در می‌آید. حالا می توانید یکی از پرواز ها را با توجه به قیمت انتخاب کنید.

توجه: در قسمت بالا و گوشه سمت چپ، یک گزینه به نام یک طرفه وجود دارد. اگر قصد ندارید بلیط رفت‌ و برگشت تهیه کنید، می توانید گزینه یک طرفه را انتخاب کنید. در صورت خرید بلیط رفت‌ و برگشت باید گزینه رفت‌ و برگشت را انتخاب نمایید.

  1. وارد کردن اطلاعات شخصی

دقت داشته باشید که اطلاعات هویتی، شهر مبدأ و مقصد را به درستی وارد کنید. در صورتی که هرگونه اشتباهی در این مورد وجود داشته باشد، هزینه ای که برای خرید بلیط پرداخت کرده اید سوخت می شود. چرا که هنگام خرید بلیط های سیستمی به هیچ وجه امکان تغییر نام برای مسافران وجود ندارد. تنها می‌توانند آن بلیط را کنسل کنند، جریمه کنسلی را بپردازند و یک بلیط دیگر رزرو کنند.

حتی گاهی اوقات شرایط از این هم بدتر می شود. هنگام خرید بلیط های چارتری، حتی امکان کنسل کردن پرواز هم وجود ندارد و تمام هزینه‌ای که پرداخت کرده اید هدر می رود. به همین خاطر در این قسمت بهتر است با دقت کافی اطلاعات خود را وارد نمایید.

  1. پرداخت هزینه

با استفاده از کارت عابر بانک خودتان و رمز پویا، از طریق درگاه های معتبر بانکی در سایت پته بلیط خودتان را خریداری نمایید و مبلغ مورد نظر را واریز کنید. پیامک مربوط به پرداخت هزینه و خرید بلیط از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال می شود و از خرید خود مطمئن می شوید.

رزرو بلیط هواپیما داخلی

نحوه رزرو بلیط هواپیما داخلی

مراحل رزرو بلیط هواپیما داخلی بسیار شبیه خرید بلیط پرواز خارجی است. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که در صفحه اصلی باید گزینه پرواز های داخلی را انتخاب کنید.

تمام مراحلی که برای خرید بلیط پرواز خارجی طی کردید برای این مورد هم انجام دهید.

نکته: بد نیست بدانید که هنگام خرید بلیط پروازهای داخلی و خارجی در سایت پته، پس از جستجوی پروازهای موجود می توانید از فیلتر هایی که در سایت وجود دارد استفاده کنید. این فیلتر ها می توانند بلیط های ارزان را برای شما نمایش دهند. حتی می توانید از این فیلترها برای شرکت‌های هواپیمایی، تاریخ پرواز، کلاس پرواز و … نیز استفاده کنید.

با اعمال فیلتر، گزینه‌های محدودتری برای شما به نمایش درمی‌آیند. به عنوان مثال اگر می خواهید از یک تاریخ مشخص تا دو روز بعد بلیط خود را تهیه کنید، با اعمال فیلتر تاریخ تنها پروازهای آن دو روز برای شما به نمایش درمی‌آید.

اگر می خواهید بلیط های چارتری ارزان قیمت را خریداری کنید. می توانید با اعمال فیلتر بلیط های چارتری تنها بلیط های چارتری را مشاهده کنید. این یکی از خدماتی است که از طریق سایت پته برای مسافران عزیز فراهم شده است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
انواع بلیط هواپیما را بشناسید

مزایای رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی از سایت پته

با خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی از سایت پته می توانید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن بلیط خود را رزرو کنید.

  • سایت های معتبر اینترنتی این امکان را فراهم آورده اند تا رزرو کردن بلیط هواپیما بسیار راحت شود و هر کس در هر زمانی که بخواهد می تواند تنها با چند کلیک بلیط خود را رزرو نماید.
  • مطمئن بودن خرید آنلاین از سایت های معتبر مانند پته باعث می شود تا نگرانی بابت کلاهبرداری و خرید بلیط تقلبی نداشته باشید.
  • خرید بلیط هواپیما با قیمت های بسیار مناسب در سایت پته امکان پذیر است. مسافران می توانند با انتخاب فیلترهای مربوط به قیمت تمام بلیط های موجود در تاریخ مورد نظر را از کمترین قیمت ببینند. به این صورت امکان رزرو بلیط های تخفیفی و چارتری ارزان قیمت نیز وجود دارد.
  • در سایت پته پشتیبانی تمام وقت انجام می شود. کارشناسان این مجموعه پاسخگوی متقاضیان هستند و برای برطرف کردن هرگونه مشکل احتمالی تلاش می کنند.
  • یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی امکان کنسلی بلیط هواپیما در پته است. مسافران در صورت تغییر برنامه سفر می توانند درخواست استرداد بلیط خود را به صورت آنلاین در سایت پته ثبت کنند. این افراد می توانند بر اساس قوانین کنسلی پروازهای داخلی و خارجی بلیط خود را کنسل کنند.

توجه: مبلغ جریمه کنسلی از هزینه بلیط کسر می شود و مابقی به حساب مشتری عودت داده می شود.

 

سخن پایانی

این روزها که بیشتر مردم خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند، چرا نباید بلیط هواپیما را به صورت اینترنتی رزرو کرد؟ این امکان از طریق سایت پته برای کاربران و مسافران فراهم شده است.

بدون صرف زمان زیاد و هدر رفتن هزینه و انرژی از طریق تلفن همراه یا رایانه شخصی به‌راحتی بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو نمایند. در این مقاله با بررسی فرایند رزرو بلیط هواپیمای داخلی و خارجی و مراحل آن در خدمت شما بودیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید