بهترین زمان سفر به شیراز چه موقعی است؟

استان فارس ایرانگردی شیراز
بهترین زمان سفر به شیراز چه موقعی است؟

همیشه یکی از شهرهایی که به عنوان گزینه‌های مناسب سفر در میان افراد مطرح می‌شود، شهر تاریخی و فرهنگی شیراز است. جاهای دیدنی شیراز به گونه ای است که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌ دهد. شهری که قدم زدن در کنار شکوفه‌ های بهار نارنج آن هر انسانی را مدهوش خود می‌ کند و مناظر طبیعی و چشم نوازش سفری دل‌ انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این شهر به دلیل وجود تاریخی غنی و فرهنگی متنوع، پر از مکان‌های جالب تاریخی، هنری و فرهنگی است. همه ساله گردشگران زیادی را از شهرهای مختلف ایران و جهان به سمت خود جذب می‌کند. هر فردی چه اهل سفرهای مداوم باشد و چه به عنوان تفریح هر از گاهی به مسافرت برود، باید در طول عمر خود حداقل یک بار به شهر زیبای شیراز سفر کند، اما بهترین زمان سفر به شیراز، شهر بهارنارنج چه موقعی است؟ در چه فصلی زیبایی شیراز به اوج خود می رسد؟

بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه است که آب‌ و هوای شیراز خنک و مطبوع می‌ شود و سر زدن به باغ‌ های زیبای شیراز مانند باغ ارم، باغ دلگشا و نارنجستان قوام می‌ تواند به بهترین خاطره سفر شما تبدیل شود.

بهترین زمان سفر به شیراز، به نظر گردشگران بستگی دارد. بعضی افراد هستند که دوست دارند در بهترین فصل سفر به شیراز را تجربه کنند. بعضی گردشگران هم به فکر هزینه‌های سفر هستند و ترجیح می‌دهند، در زمانی به این شهر زیبا سفر کنند که هزینه‌ها برای آن‌ها کمتر تمام شود؛ اما بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار است که طبیعت زیبای این شهر زنده می‌شود.

البته اواخر شهریور و اوایل مهر نیز زمان مناسبی برای سفر به شیراز است. چراکه در این فصل نیز از گرمای هوا کاسته می‌ شود و گردشگران مشکل هوای گرم را ندارند. به‌ طور کلی سفر به شیراز که جزو مقاصد گردشگری بین‌المللی کشور محسوب می‌ شود، در تعطیلات نوروزی و اردیبهشت‌ ماه طرفداران بیشتری دارد.

زمان سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب و هوا

همان‌ طور که گفتیم جاهای تفریحی شیراز و جاذبه‌ های مختلف و متنوع آن بی شمار است‌. همین موضوع باعث شده تا در همه فصول و همه زمان‌ های سال، سفری دیدنی و به یاد ماندنی را برای گردشگران خود رقم بزند‌، اما هر شهری در ماه‌ ها و زمان‌ های به خصوصی، با داشتن آب و هوای مناسب و طبیعت چشم‌ نواز به زیباترین و دلنشین‌ترین حالت خود تبدیل می‌شود.

به طور کلی شیراز شهری چهار فصل است که آب و هوای گرم و خشکی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سردی داشته باشد. البته حتی در سردترین و گرم‌ترین روزهای سال هم میانگین دمای هوا به صورتی است که می‌توان از محل اقامت خود بیرون رفت و به بازدید از مناطق جذاب و گردشگری پرداخت. البته بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب و هوا، فصل بهار و به خصوص در ماه اردیبهشت است. در این زمان به دلیل آب و هوای معتدل و مناسب و طبیعت زیبا، سفر به شیراز، سفری لذت‌بخش و زیبا را برای شما فراهم می‌کند.

سفر به شیراز در بهار

اگر برای‌تان سوال پیش آمده که چرا بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار و ماه اردیبهشت است، کافی است تا تقویم را برداشته و نگاهی به مناسبت‌های آن بکنید. بعد از انجام این کار متوجه می‌شوید که شیراز تنها شهری است که برای آن یک روز اختصاصی در تقویم ایرانی در نظر گرفته شده است؛ و آن روز اختصاصی، ۱۵ اردیبهشت ماه است. در این روز از سال در شهر شیراز مراسم‌ها و جشن‌های جالب و خاصی برگزار می‌شود که در یکی از این جشن‌ها، بالن‌های مخصوصی در سراسر شهر به پرواز در می‌آیند. حضور داشتن در شهر شیراز و دیدن چنین منظره‌ای درست مانند این است که دارید در سکانس‌های ماندگار یک فیلم زندگی می‌کنید.

سفر کردن به شیراز در فصل بهار به قدری زیبا و به یاد ماندنی است که به یکی از بهترین سفرهای شما در زندگی تبدیل خواهد شد. سرسبزی و شاداب بودن طبیعت، به اندازه‌ای چشم نواز است که زیباترین عکس‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. بوی عطر درختان بهار نارنجی که در فضا پیچیده است باعث رقم خوردن پیاده‌روی‌های دلنشین و دلچسب برای شما می‌شود. شهر شیراز در فصل بهار مهمان باران‌های ناگهانی و تند می‌شود. به همین خاطر بهتر است اگر برای سفر به شیراز در فصل بهار برنامه‌ریزی می‌کنید، حتما لباس‌های گرم و مناسب و وسایلی مانند چتر را در لیست وسایل مورد نیاز خود قرار دهید‌.

شیراز در بهار

سفر به شیراز در پاییز

یکی دیگر از زمان‌های خوب سفر به شهر شیراز، فصل پاییز است. در این فصل آب و هوای این شهر معتدل بوده و با وزش نسیم خنکی همراه است. درختان بلند و پیوسته ترکیبی از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز به خود می‌گیرند و برگ‌های پاییزی و خشک شده پیاده‌رو‌های این شهر را می‌پوشانند‌. به همین خاطر شما می‌توانید با سفر به شهر شیراز در فصل پاییز، از پیاده‌روی در کنار خیابان‌های این شهر لذت ببرید. همچنین به دلیل استقبال کمتر مسافران در این زمان، شلوغی شهر کمتر بوده و مسافرت شما آرامش بیشتری دارد. بنابراین اگر فردی کم‌حوصله هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در فصل پاییز سری به شهر شیراز بزنید. بازدید از طبیعت آرام و مکان‌های گردشگری جذاب در این فصل از سال، تجربه ماندگاری را برای شما رقم می‌زند. علاوه بر آن، در فصل پاییز به دلیل کمتر بودن تقاضا برای سفر به این شهر، قیمت بلیط وسایل نقلیه و هتل‌های اقامتی ارزان‌تر بوده و سفر شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

شیراز در پاییز

سفر به شیراز در تابستان

سفر به شیراز در تابستان یک فرصت استثنایی برای افرادی است که می‌ خواهند هزینه‌ های مسافرت را تا حد امکان کاهش دهند. اگر آب‌وهوای گرم و سوزان شیراز را در تابستان حساب نکنیم، به دلیل اینکه هزینه‌ های مربوط به رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما شیراز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌ کند، تابستان را می‌توان بهترین فصل سفر به شیراز در نظر گرفت.

البته بسیاری از مسافران نیز به خاطر تعطیلی طولانی‌مدت مدارس، ترجیح می‌دهند برای سفرهای خانوادگی به شیراز تابستان را انتخاب کنند؛ بنابراین نمی‌ توان گفت که در فصل تابستان از شلوغی شهر خبری نیست. به همین خاطر شما نمی‌ توانید به‌ راحتی از جاذبه‌ های دیدنی شیراز دیدن کنید و ناچارید در صف‌های طولانی برای خرید بلیط منتظر بمانید.

شیراز در تابستان

سفر به شیراز در زمستان

درست است که سفر به شیراز در فصل زمستان، سفری ارزان و مقرون به صرفه حساب می‌شود؛ اما زمستان‌های شیراز، سرد و با احتمال بالای بارندگی هستند. دمای هوا در برخی از روزهای زمستان به پنج درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. در برخی از روزها شاهد بارش باران‌های تند و گاهی هم برف هستیم. به همین دلیل اگر قصد سفر کردن به شیراز در فصل زمستان را دارید، حتما وسایل مورد نیاز مانند چتر، کلاه و شال، بوت و لباس‌های گرم را به همراه خود داشته باشید.

شیراز در زمستان

ارزان‌ترین زمان سفر به شیراز

طبیعتا ارزان و گران بودن قیمت سفر به یک شهر، به میزان استقبال از آن شهر و بالا یا پایین بودن تقاضای سفر به آن بستگی دارد. به طور کلی در هر زمانی که شرایط آب و هوایی در شهری بهتر و مطلوب‌تر باشد، مسافران بیشتری به آن شهر رفته و در آن زمان می‌گذرانند. شهر شیراز هم به دلیل معتدل و مطلوب بودن آب و هوا در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، شهریور و مهرماه بیشتر از سایر زمان‌ها مورد استقبال قرار گرفته و در این ماه‌ها دارای بیشترین ترافیک مسافرتی است. به همین خاطر اگر به دنبال سفری ارزان و خلوت با قیمت بلیط و اقامت پایین هستید، بهتر است در سایر ماه‌های سال و به خصوص اواخر زمستان به شهر شیراز سفر کنید.

 

سفر به شیراز در نوروز

شهر شیراز به شهر باغ‌های سرسبز و گل و بلبل‌های چشم نواز معروف است. به همین خاطر سفر کردن به این شهر در ایام نوروز، باعث رقم خوردن مسافرتی ماندگار و دلچسب برای شما می‌شود‌. بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی این شهر در زمان نوروز باعث می‌شود تا حال و هوای قرار گرفتن در جشن‌های باستانی را تجربه کنید. شما می‌توانید برای لحظه سال تحویل به تخت جمشید رفته و در برنامه‌ها و جشن‌های مفرح و جذاب آن‌جا شرکت کنید.

همچنین یکی دیگر از جذابیت‌های شهر شیراز در زمان سال نو، پهن کردن سفره هفت میم در کنار سفره هفت سین است. این سفره شامل هفت میم شروع‌کننده یعنی: ماهی، میگو، مرغ، مسقطی، مویز، ماست و مدنی یا همان لیمو شیرین است. سفره هفت میم که جزوی از آداب و رسوم سنتی مردم شیراز است، به نشانه آرزوی سلامتی و برکت در سال جدید پهن می‌شود. بنابراین سفر به شیراز در ایام نوروز علاوه بر مناظر زیبا و چشم نواز، شما را با آداب و رسوم جالب این شهر و مکان‌های تاریخی و گردشگری آن نیز آشنا می‌کند.

البته توجه داشته باشید که سفر کردن به این شهر در زمان نوروز و به طور کلی در فصل بهار، به دلیل داشتن آب و هوای خوب و دیدنی‌های جالب، بسیار شلوغ بوده و قیمت بالاتری نسبت به سایر زمان‌ها دارد. به همین خاطر بهتر است قبل از سفر کردن به این شهر، به راحتی و از داخل خانه بلیط سفر و محل اقامت خود را رزرو کرده و با خیال راحت به این شهر شلوغ و زیبا سفر کنید. شما می‌توانید برای تهیه بلیط خود از هر شهر و مکانی که هستید، به سایت پته مراجعه کرده و برای زمان حرکت و برگشت خود برنامه‌ریزی کنید.

شیراز در نوروز

 

بهترین زمان سفر به شیراز برای تفریح

تفریح کردن برای هر انسانی معنای خاص خود را دارد. اما شهر شیراز می‌تواند همه سلیقه‌ها را پوشش داده و تفریحات به یاد ماندنی و جالبی را برای همه افراد رقم بزند. اگر به دنبال سفری خوش آب و هوا با دیدن مناظری چشم نواز و خارق‌العاده هستید، بهتر است در فصل بهار به این شهر سفر کنید. اگر تفریح کردن را در شرکت در مراسم‌ها و جشن‌های مختلف و ویژه می‌بینید، می‌توانید در ایام نوروز یا ۱۵ اردیبهشت که روز ویژه شیراز است به این شهر سفر کرده و در برنامه‌ها و رویدادهای جالب و سنتی آن‌ها شرکت کنید. همچنین اگر به دنبال سفری آرام هستید که بتوانید در آن به مناطق طبیعی و ساکت رفته و با خود خلوت کنید، پیشنهاد ما این است که در فصل زمستان به این شهر سفر کرده تا از شلوغی، ترافیک و سر و صدای مسافران دیگر نیز در امان بمانید.

 

بهترین زمان سفر به شیراز برای خرید

بهترین زمان سفر به شیراز برای خرید بستگی به هدف و قصد شما از خرید کردن دارد. اگر به قصد خرید عید به شهر شیراز سفر می‌کنید، بهتر است اوایل اسفند ماه به این شهر بروید. در این زمان پوشاک و کالاهای زیبا و متنوعی در این شهر وجود دارد و شما می‌توانید در برخی از فروشگاه‌ها مانند مجتمع خلیج فارس و همچنین بازار مرکزی، لباس‌های مورد نظر خود را در حراجی‌های نوروزی پیدا کرده و آن‌ها را خریداری نمایید. اما اگر به دنبال تخفیف‌های بزرگ و قابل توجه هستید بهتر است تا اواخر تابستان به شهر شیراز بروید. در این ماه از سال، فروشگاه‌ها و مراکز خرید شیراز، دارای حراجی‌ها و تخفیف‌های ویژه هستند. البته توجه داشته باشید که در هر دوی این زمان‌ها، به دلیل قیمت‌های مناسب و وجود تخفیف‌های خاص، بازارهای شیراز شلوغ بوده و احتمالا افراد باحوصله و پیگیری را برای خرید می‌طلبند‌.

چه زمانی به شیراز سفر نکنیم؟

  • اگر به دنبال سفری ارزان و مقرون به صرفه هستید در فصل بهار و در زمان شهریور تا مهر ماه به شیراز سفر نکنید.
  • اگر در سوز و سرما و برف و باران اذیت شده و نمی‌توانید در این زمان از خانه بیرون بروید، در فصل زمستان به شیراز سفر نکنید.
  • اگر از شلوغی و ترافیک فراری بوده و به دنبال سفری سرشار از آرامش هستید، در فصل بهار و به خصوص ایام نوروز و اردیبهشت ماه به شیراز سفر نکنید.
  • اگر علاقه‌ای به رفتن در هتل‌ها یا خانه‌های بوم‌گردی ندارید و می‌خواهید در زمان سفرتان به شیراز در چادرهای مسافرتی اقامت داشته باشید، بهتر است در فصل بهار و زمستان که احتمال بارش‌های تند زیاد است، به شهر شیراز سفر نکنید.

 

کلام آخر

شیراز شهر طبیعت‌های دلنشین و مناطق تاریخی جالب و شگفت‌انگیز است. شما با سفر کردن به این شهر می‌توانید از مناطق مختلف و متنوع توریستی و گردشگری آن بازدید کنید. بخش‌های مختلف فرهنگی_تاریخی و هنری سلیقه خود را پوشش دهید. سفر به شیراز، شهر بهارنارنج می‌تواند یکی از سفرهای لذت‌بخش و ماندگار زندگی‌تان را برای‌تان رقم بزند. البته به شرطی که بدانید بهترین زمان سفر کردن به این شهر، چه زمانی است.

در مورد شیراز بیشتر بدانید:

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب و هوا، فصل بهار و ماه اردیبهشت است که این شهر هوایی معتدل و طبیعتی دل‌انگیز دارد‌.

مقرون به صرفه‌ترین زمان سفر به شیراز، فصل زمستان است. زیرا در زمستان ترافیک مسافران و گردشگران به دلیل سرمای هوا کمتر بوده و قیمت بلیط وسایل نقلیه و اقامت‌گاه‌ها پایین‌تر است.

15 اردیبهشت در تقویم ملی روز شیراز است که در این روز در شهر شیراز جشن‌ها و مراسمات خاصی برگزار می‌شود.

اردیبهشت دارای آب‌وهوای خنکی است و جشنواره‌های بسیاری در این فصل برگزار می‌شوند. همچنین روز ۱۵ اردیبهشت نیز روز شیراز است.

ازنظر آب‌وهوایی بهترین فصل برای سفر به شیراز فصل بهار تا اواخر اردیبهشت‌ماه است.

بدترین زمان سفر به شیراز ازنظر آب‌وهوا فصل تابستان و زمستان است که گرما و سرمای هوا قابل‌تحمل نیست.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید