بهترین مراکز خرید تهران از شمال تا جنوب (پاساژگردی تهران)

از سفر بدانید استان تهران ایرانگردی شهر تهران
بهترین مراکز خرید تهران از شمال تا جنوب (پاساژگردی تهران)

تهران پایتخت مدرن کشورمان است که به خاطر داشتن جاذبه‌ های گردشگری و تفریحی مدرن، شهرت دارد. بهترین مراکز خرید تهران هم جزو جاذبه‌ های گردشگری و البته یکی از جاهای دیدنی تهران برای علاقمندان به خرید محسوب می شود. هر سال بسیاری از افراد با هدف خرید به تهران سفر می‌ کنند. به همین خاطر قصد داریم به معرفی بهترین مراکز خرید مدرن کشور که در تهران قرار دارند، بپردازیم.

بهترین یا گران‌ترین مراکز خرید تهران؛ مسئله این است!

انتخاب بهترین مراکز خرید تهران به این بستگی دارد که شما عاشق کالا های برند و گران قیمت هستید یا تنوع کالا ها و قیمت ‌ها برایتان اهمیت دارد. اگر می ‌خواهید بدانید که گران‌ترین مراکز خرید تهران کدم‌اند و در چه فروشگاه ‌هایی می‌ توانید کالا های برند و لوکس را پیدا کنید، تمام مراکز خرید و فروشگاه‌ هایی که در این قسمت به آن ها اشاره می‌ کنیم، جزو مدرن‌ترین و گران‌ترین مراکز خرید پایتخت هستند.

 

مرکز خرید پالادیوم تهران

یکی از مراکز خرید مدرن و جدید شهر تهران، مرکز خرید پالادیوم است که به خاطر فروش انواع کالا های برند داخلی و خارجی محبوب است. انواع کیف و کفش، پوشاک و زیورآلات مارک را می ‌توانید در مرکز خرید پالادیوم پیدا کنید. برند های معروفی چون منگو، آدیداس، پونت، جین وست، پوما، نایکی، ریباک، تی تی، پوما، جنیفر و … در این مرکز خرید پیدا می ‌شوند. علاوه بر این برند ها، می ‌توانید محصولات فرهنگی، انواع لوازم التحریر، مواد غذایی و خوراکی، اسباب بازی، شکلات و شیرینی و … را نیز در این مرکز خرید پیدا کنید. فودکورت ‌ها و رستوران ‌های گران قیمت و لوکسی هم در این مرکز خرید قرار دارند. به عبارتی هر چیزی که نیاز داشته باشید، می ‌توانید در این فروشگاه بزرگ پیدا کنید.

آدرس: تهران- خیابان مقدس اردبیلی- نرسیده به میدان الف- مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم تهران

مرکز خرید گالریا تهران

یکی از زیباترین و بهترین مراکز خرید تهران که در منطقه لوکس ولنجک قرار گرفته، مرکز خرید گالریا است. این مرکز خرید مکان خوبی برای خرید لوازم تزیینی، پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهرات و سایر کالا های لوکس مانند ساعت ‌های گران قیمت از برند های معروف خارجی است. اگر به کالا های برند اسکچرز، برتونیکس، آرمانی، پیر کاردین و دلسی علاقه دارید، حتماً باید سری به مرکز خرید گالریا بزنید. این مرکز خرید دارای امکانات دیگری مانند کافی شاپ، فودکورت، رستوران ‌های ایتالیایی، آسیایی، ترکی و … است. سالن ‌های ورزشی و زیبایی نیز جزو دیگری از این مجموعه هستند. یک لوستر بسیار بزرگ که بیش از ۳۰ متر ارتفاع دارد در وسط این مجتمع تجاری قرار گرفته که جزو جاذبه ‌های اصلی آن محسوب می ‌شود.

آدرس: تهران- ولنجک- انتهای خیابان سیزدهم شرقی -مرکز خرید گالریا

مرکز خرید گالریا تهران

مرکز خرید سام سنتر تهران

این مرکز خرید هم که به خاطر طراحی بسیار ویژه و نورپردازی‌ های خاصی که دارد در طول شب، نمای بسیار چشم نوازی را ایجاد می ‌کند، معروف است. مرکز خرید سام که در شمال شهر تهران قرار گرفته است. اگر به عطر های خارجی، لوازم آرایشی، عینک، محصولات چرمی، اکسسوری ‌های زنانه و مردانه از برند هایی چون بولگاری، مون بلان و چروتی علاقه دارید، حتماً باید برای خرید به خیابان الهیه بروید و سری به مرکز خرید سام سنتر بزنید. یک رستوران بسیار لوکس در طبقه آخر این مرکز خرید قرار دارد که نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را پیش روی تماشاگران قرار می‌ دهد.

آدرس: تهران- الهیه- خیابان فرشته -مرکز خرید سام سنت

مرکز خرید سام سنتر تهران

مجتمع تجاری کوروش

در میان گران‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران نام مجتمع تجاری کوروش هم قرار می ‌گیرد که در شمال غرب تهران قرار گرفته است. در این مرکز خرید، سیسمونی، لوازم خانگی، پوشاک مردانه و زنانه، آجیل و خشکبار، طلا و جواهر و هرچه که فکرش را بکنید، پیدا می ‌شود. علاوه بر برند های معروف خارجی مانند پوما، آدیداس، اسکچرز و … می ‌توانید برند های معروف ایرانی را هم پیدا کنید. در بخش فروشگاه‌ های موبایل مجتمع تجاری کوروش، یک تراریوم بسیار بزرگ شیشه‌ای و زیبا قرار گرفته که به نماد این مرکز تجاری تبدیل شده است. انواع رستوران ‌های فست فود نیز در طبقه دوم این مرکز خرید وجود دارند و یک پردیس سینمایی نیز در این مجتمع با ۱۴ سالن سینمایی قرار دارد. به خاطر وسعت این مجتمع تجاری هر چیزی که نیاز داشته باشید را می ‌توانید پیدا کنید.

آدرس: تهران- بزرگراه شهید ستاری- نبش خیابان پیامبر مرکزی

 

مجتمع تجاری کوروش

مرکز خرید روشا تهران

مرکز خرید ۵ طبقه روشا یکی از فروشگاه‌ های تجاری تازه تأسیس است که در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار بدون هیچ مرز و دیواری افتتاح شد. خریداران می ‌توانند کالا های مورد نیاز خود را در فروشگاه ‌های بزرگ این مجتمع تجاری پیدا کنند و پس از مقایسه کالا ها، خرید خود را انجام دهند. انواع لوازم آرایشی، زیورآلات، کیف و کفش، پوشاک مجلسی، پالتو، مانتو، لوازم ورزشی و سایر کالا های دیگر در این مرکز خرید پیدا می شوند. یکی از جذابیت ‌های مرکز خرید روشا این است که امکان خرید اینترنتی دارد.

آدرس: تهران- نیاوران- تقاطع خیابان عمار و فرمانیه

مرکز خرید روشا تهران

مرکز تجاری مدرن الهیه

مرکز خرید مدرن الهیه که یک ساختمان ۱۱ طبقه است. یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تهران است. در این مجتمع تجاری می‌ توانید انواع لوازم ورزشی، لوازم آرایشی، کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، جواهرات و … را پیدا کنید. این مجتمع تجاری دارای رستوران و کافی شاپ هم هست. در این مرکز تجاری سالن اجتماعات و پارکینگ اختصاصی یا اینترنت رایگان هم دارید.

آدرس: تهران- خیابان آفریقای شمالی- روبروی کوچه گلنار

مرکز تجاری مدرن الهیه

مرکز خرید اسکای سنتر لواسان

در شمال تهران و منطقه لواسان هم مجتمع ‌های تجاری بسیار لوکس و شیکی قرار دارند. مرکز خرید اسکای سنتر به خاطر نمای زیبا و خیره کننده ‌ای که دارد، توجه همگان را به خود جلب می ‌کند. افرادی که وارد این مجتمع تجاری می ‌شوند، می ‌توانند از طبقه اول، منظره زیبایی از طبیعت سرسبز لواسان و سد لتیان را پیش روی خود ببینند. انواع مبلمان، فرش و میز ناهارخوری در این مجتمع تجاری به فروش می ‌رسد. علاوه بر این ‌ها پوشاک، جواهرات و سایر کالا های دیگر نیز در این فروشگاه موجود است. رستوران‌ های با کیفیت و گران این مجتمع تجاری و فروشگاه بزرگ کتاب نیز جزو مهم‌ترین بخش‌ های این مرکز خرید هستند.

آدرس: لواسان- بلوار امام خمینی- خیابان گل‌ ها

مرکز خرید اسکای سنتر لواسان

مرکز خرید تندیس تهران

مرکز خرید تندیس یکی از مراکز خرید قدیمی در خیابان تجریش است. این مرکز خرید به خاطر وجود یک رستوران سلف سرویس با نام رستوران اردک آبی، شهرت بسیاری بین تهرانی‌ ها دارد. انواع جواهرات، کیف و کفش، شال و روسری، عطر، لوازم آرایشی، اسباب بازی، لوازم خانه و بدلیجات را می‌ توانید در این مرکز خرید تندیس پیدا کنید. با توجه به اینکه انواع برند های داخلی و خارجی در این مرکز فروش وجود دارند، خریداران می ‌توانند هر چیزی که لازم دارند را با هر برندی پیدا کنند. در این مرکز تجاری، آرایشگاه، مراکز تخصصی پوست و لیزر درمانی هم وجود دارد.

آدرس: میدان تجریش-ابتدای خیابان جعفری- مرکز خرید تندیس

مرکز خرید تندیس تهران

مرکز خرید اطلس مال

در میان بهترین مراکز خرید تهران، اطلس مال هم جایگاه خاص خود را دارد. این مجتمع تجاری که دارای ۴ طبقه تجاری و ۶ طبقه پارکینگ است به تازگی در نزدیکی پارک نیاوران افتتاح شده است. آسانسور های زیبای پانوراما، فضای سبز مدرن اطلس مال و سایر امکانات رفاهی باعث شده تا در همین مدت کوتاهی که افتتاح شده، توجه گردشگران و ساکنان تهران را به خود جلب کند. در این مرکز تجاری یک روف گاردن بسیار زیبا هم قرار دارد. افرادی که بخواهند زیورآلات، انواع پوشاک، وسایل بهداشتی، کیف و کفش و … را تهیه کنند، می‌ توانند به فروشگاه اطلس مال بروند.

آدرس: تهران -خیابان پاسداران- ضلع جنوبی پارک نیاوران

مرکز خرید اطلس مال

مرکز خرید بام لند تهران

شاید تا به حال نام مجموعه تفریحی تجاری بام لند را شنیده باشید. این مجموعه تفریحی دارای مراکز خرید بسیار مدرنی است. البته به خاطر داشتن امکانات تفریحی مانند قایق سواری، ماهیگیری و پیاده‌روی مکان خوبی برای استراحت و تفریح است. لوکس‌ترین و گران‌ترین کافه‌ های تهران در این مجموعه تفریحی قرار گرفته اند. در این مرکز تجاری فروشگاه هایی هستند که لوازم خانگی، جواهرات و لباس را با برند های خارجی و داخلی را به فروش می ‌رسانند.

آدرس: تهران- انتهای اتوبان همت- خروجی بلوار کاشان -میدان موج -خیابان موج -بلوار صدف -مرکز تجاری تفریحی بام لند

مرکز خرید بام لند تهران

مرکز خرید آرن

یکی دیگر از مراکز خرید معروف تهران در شهرک غرب که محل خوبی برای پیدا کردن اجناس برند است، همین مرکز خرید آرن است که در سعادت آباد قرار گرفته. این مجتمع لوکس و زیبا محل خوبی برای پیدا کردن اجناس لوکس است. این مجتمع تجاری بیش از ۷۰ فروشگاه مختلف دارد و دارای امکانات متعددی چون رستوران، فودکورت، کافه‌ های متعدد، پارکینگ، آسانسور و … است.

آدرس: تهران- شهرک غرب- بلوار فرحزادی- بلوار دادمان -خیابان فخار مقدم -نبش حافظی -مرکز خرید آرن

مرکز خرید ارن تهران

مرکز خرید میلاد نور

در منطقه سعادت آباد، مراکز خرید بسیار معروفی قرار دارند. مرکز خرید میلاد نور هم یکی از این فروشگاه‌ ها و مراکز تجاری معروف است. انواع برند های معروف خارجی مانند مادرکر، بوفالو، دولچه گابانا و ماکسیم را می ‌توانید در فروشگاه‌ های این مجموعه تجاری پیدا کنید. در این فروشگاه به صورت اختصاصی می ‌توانید انواع کیف و کفش و پوشاک را در طبقه اول خریداری کنید. طبقه دوم هم مخصوص فروشگاه‌ های انواع جواهرات، طلا و ساعت است. طبقه سوم نیز به لوازم تزیینی و تولد اختصاص دارد. برای پیدا کردن لوازم دکوری، لوازم جانبی، کامپیوتر، کیف کفش و پوشاک می‌توانید به طبقه چهارم بروید. در طبقه پنجم هم می‌توانید مبلمان، سرویس‌ های خواب، سیسمونی، کمد، لوازم تزیینی و آشپزخانه و … را پیدا کنید. این مجتمع تجاری هم دارای کافی شاپ و فودکورت ‌های مدرن با غذا های بین المللی است.

آدرس: تهران- شهرک غرب- بلوار فرحزادی- مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید رویال

مرکز تجاری اداری رویال یکی از بزرگترین مراکز تجاری تهران است. این ساختمان ۱۰ طبقه، ۱۶ آسانسور دارد. انواع لوازم دکوراسیون، لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک و کیف و کفش از برند های معتبری مانند اسپرینگ فیلد و نوین چرم را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد. یکی از معروف ‌ترین فودکورت های تهران در تراس فروشگاه مجتمع تجاری رویال قرار گرفته است.

آدرس: تهران- سعادت آباد- بلوار دریا -تقاطع بلوار خووردین- مجتمع تجاری اداری رویال

مرکز خرید رویال تهران

مرکز خرید اوپال تهران

این مرکز تجاری، بورس فروش لباس عروس، طلا، لوازم خانگی، لباس داماد، پوشاک، آینه و شمعدان، گوشی ‌های هوشمند، لوازم صوتی تصویری، رایانه، لپ تاپ و … است. در این مرکز تجاری لوکس انواع رستوران ‌ها و فودکورت های مجلل نیز قرار دارند. این مجتمع دارای سالن بولینگ، سینما و سالن بیلیارد است.

آدرس: تهران- شهرک غرب- بلوار فرحزادی- میدان کتاب- بلوار کوهستان- مرکز تجاری اوپال

مرکز خرید اوپال تهران

مرکز خرید مگا مال

یکی دیگر از فروشگاه ‌ها و مراکز تجاری جدید تهران، مگا مال است. این مرکز خرید ۹ طبقه دارد و در واحد های تجاری متعدد خود، انواع برند های معروف چون جین وست، زارا، بادی اسپینر، نوین چرم، ال سی من، مارتین جونز و شاپ استایل را به فروش می ‌رساند. افرادی که عاشق پاساژ گردی هستند، می ‌توانند پس از خستگی در کافه ‌ها و رستوران‌ های معروف مگا مال ساعتی را بنشینند و خستگی در کنند. چند سالن سینمایی جدید در مرکز خرید مگا مال قرار دارد که محل اکران خصوصی فیلم‌ های سینمایی هستند. بنابراین اگر می‌ خواهید سلبریتی ‌ها را از نزدیک ببینید، بهتر است حتماً در سفر خود به تهران، سری به مرکز خرید مگا مال بزنید.

آدرس: تهران -بزرگراه شهید ستاری -شهرک اکباتان- فاز دوم- میدان شهید صارمی

مرکز خرید مگا مال

مرکز خرید ایران مال

مرکز خرید ایران مال یک پروژه بسیار بزرگ و عظیم است که در نزدیکی کرج ساخته شده است. این مرکز خرید لوکس و مدرن با استفاده از معماری سنتی ایرانی طراحی شده است. اگرچه بسیاری از بخش ‌های این مجتمع به بهره‌برداری رسیده، اما هنوز بعضی از بخش‌ های آن، تکمیل نشده است. گفته می ‌شود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه صرف شده است. از بخش ‌های مختلف مرکز خرید ایران مال، می ‌توان به مجموعه سینمایی، مجموعه ‌های ورزشی و تفریحی، مسجد بزرگ ایران مال و کتابخانه آن اشاره نمود.

آدرس: تهران- بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق- نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر

مرکز خرید ایران مال

مرکز خرید ونک

مرکز خرید ونک یک مرکز تجاری بسیار مدرن و لوکس است و انواع پوشاک مردانه و زنانه، عطر و ادکلن، کیف و کفش و اکسسوری ‌های برند را به فروش می ‌رساند. بسیاری از فروشگاه ‌های این مرکز تجاری، مخصوص فروش مانتو و پوشاک مجلسی زنانه هستند. این مرکز خرید با پاساژ قدیمی ونک فرق دارد.

آدرس: میدان ونک- تقاطع خیابان ونک و خیابان کار و تجارت

 

 

مرکز خرید آرتمیس

در میان مراکز تجاری گران قیمت تهران باید نام مرکز خرید آرتمیس را هم قرار دهیم. این مرکز خرید که در نزدیکی خیابان فرمانیه قرار گرفته دارای ۳۰ هزار متر مربع زیربنا است. انواع برند های انگلیسی و ترکیه‌ای در این مرکز خرید شعبه دارند. بنابراین اگر قصد خرید برند های خارجی لوکس و گران قیمت را دارید، بهتر است این مرکز خرید را انتخاب کنید.

آدرس: تهران- پاسداران شمالی -پایین‌تر از خیابان فرمانیه- نبش رز و نارنجستان چهارم

 

مرکز خرید آوا سنتر

ظاهر بسیار زیبا و جذاب مرکز خرید آوا سنتر، توجه مسافران را به خود جلب می ‌کند. این مرکز خرید که در نزدیکی خیابان اقدسیه است، در سال ۲۰۱۸ توانست جایزه بهترین ساختمان تجاری سال را در مسابقات بین‌المللی معماری خاورمیانه به دست بیاورد. انواع لوازم آرایشی، لباس، جواهرات و برند های مطرح روز دنیا را می ‌توانید در واحد های تجاری این مجموعه پیدا کنید. افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می ‌کنند، برای خرید لوازم پت همیشه به این مجموعه سری می ‌زنند. البته این مرکز خرید دارای امکانات متعددی چون آرایشگاه، خشک‌شویی، کفاشی، خیاطی و حتی کارواش است.

آدرس: تهران -خیابان اقدسیه- نبش خیابان فیروز بخش

مرکز خرید گلستان

در میان این همه مرکز تجاری مدرن و تازه تأسیس شهر تهران که انواع کالا های لوکس و گران قیمت را به فروش می ‌رسانند، مرکز خرید گلستان جایگاه ویژه‌ای دارد. اگرچه این مرکز خرید تقریباً قدیمی است و در غرب تهران قرار گرفته، اما در میان تهرانی ‌ها محبوبیت زیادی دارد. درست است که این مرکز خرید قدیمی است، اما انواع کالا های برند خارجی مانند کارتیه، چنل و بوگاتی را می ‌توانید در فروشگاه ‌های این مرکز خرید پیدا کنید.

آدرس: تهران- شهرک غرب -خیابان ایران زمین- ابتدای خیابان مهستان

 

مرکز خرید سانا

مرکز خرید سانا یکی دیگر از مراکز خرید مدرن و لوکس تهران است که در خیابان اندرزگو قرار گرفته. این مرکز خرید مکان مناسبی برای افرادی است که عاشق تخفیفت و حراجی‌ های فصلی هستند. بنابراین اگر دوست دارید اجناس لوکس و معروف‌ترین برند ها را با قیمت‌ های مناسب تهیه کنید، حتماً در فصل تخفیف ها به مرکز خرید سانا سر بزنید.

آدرس: تهران- اندرزگو -بین خیابان علوی و کوچه زمانی

مرکز خرید الماس

یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران همین مرکز تجاری الماس است. در این مرکز تجاری، همه مارک ‌ها و برند های معروف روز دنیا مانند تراست، آدیداس، برشکا، سیسلی و مون بلان به فروش می ‌رسند. این مجتمع تجاری به خاطر دارا بودن پارکینگ مجهز و اختصاصی شهرت زیادی دارد. افرادی که پس از خرید خسته می ‌شوند، می ‌توانند در کافی شاپ این مرکز خرید استراحت کنند.

آدرس: تهران -بلوار ارتش -ضلع شمالی بزرگراه امام علی

 

بازار چهارسو

بازار چهارسو نیز یکی از مراکز خرید مدرن تهران است که محل مناسبی برای خرید کالا های دیجیتال در پایتخت محسوب می شود. در این مجتمع تجاری چند رستوران، پردیس سینمایی، فروشگاه ‌های محصولات فرهنگی و فضای بازی مناسب برای بچه‌ها نیز وجود دارد.

آدرس: تهران- ضلع جنوب شرقی تقاطع جمهوری و حافظ-

بازار چهارسو تهران

مجتمع تجاری دنیای نور

در شرق تهران نیز یک مجتمع تجاری بسیار عظیم با ۱۰ طبقه بنا شده که ۲۸۰ واحد تجاری دارد. این مجتمع تجاری که دارای امکانات متعددی است، فروشگاه ‌های مختلفی برای عرضه لباس کودک، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی بهداشتی، اسباب بازی و… دارد.

آدرس: تهران- بزرگراه رسالت- بین بزرگراه امام علی و شهید صیاد شیرازی

 

مرکز خرید سام سنتر

اگر به دنبال فروشگاه ‌ها و رستوران‌ های مجلل و شیک تهران می ‌گردید، باید به شما مرکز خرید سام سنتر را معرفی کنیم. این مرکز خرید علاوه بر دارا بودن فروشگاه‌ هایی که محل فروش اجناس گران قیمت هستند، دارای رستوران‌ های بسیار شیک و مجللی هم می ‌باشد. بسیاری از جلسات مهم اداری در سالن ‌های این مرکز خرید برگزار می ‌شوند.

آدرس: تهران- الهیه- خیابان فرشته -شهید مرتضی فیاضی -روبروی خیابان کوهیار -مرکز تجاری سام سنتر

 

مرکز خرید مریم

در خیابان فرشته چندین مرکز تجاری معروف و لوکس قرار دارد که مرکز خرید مریم هم یکی از آن ها است. اگر عاشق کیف و کفش و لباس‌ های شیک و مارکدار هستید، این مرکز خرید را به شما پیشنهاد می ‌کنیم.

آدرس: تهران- الهیه- خیابان فرشته- مرکز خرید مریم

 

مرکز خرید تیراژه ۱

از میان معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران، می ‌توان مرکز خرید تیراژه 1 را هم معرفی نمود. این مرکز خرید محل خوبی برای فروش انواع عطر و ادکلن، بدلیجات، لباس، لوازم بهداشتی و آرایشی، مانتو و … است. یکی از کافی شاپ ‌های بسیار معروف تهران یعنی کافی شاپ گاندو هم در این مرکز خرید قرار دارد. بد نیست بدانید که در مرکز خرید تیراژه، علاوه بر فروشگاه ‌ها و مغازه ‌ها، سرزمین عجایب و شهربازی و رستوران هم قرار دارد.

آدرس: بزرگراه اشرفی اصفهانی- پایین‌تر از میدان پونک- حد فاصل بزرگراه حکیم و همت -مرکز خرید تیراژه 1

 

مجتمع اداری تجاری آسمان

مرکز خرید آسمان یک مجتمع اداری تجاری است که در یک برج بلند و ۱۳ طبقه قرار گرفته است. این ساختمان که بیشتر کاربری اداری دارد، دو طبقه برای قرار گرفتن واحد های تجاری دارد. افرادی که قصد خرید لباس مجلسی، کیف و کفش، پوشاک، شال و … را دارند، می ‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به این مجتمع بروند. این مجتمع تجاری در ابتدای خیابان ونک قرار گرفته است.

آدرس: تهران- میدان ونک- ابتدای خیابان ونک -مرکز خرید آسمان

مرکز خرید آسمان

بهترین مراکز خرید سنتی پایتخت؛ یادگاری از طهران قدیم

حالا که در ابتدا از گران‌ترین مراکز خرید صحبت کردیم، بهتر است کمی هم درباره مراکز خرید سنتی و قدیمی تهران بگوییم.

 

بازار بزرگ تهران

قلب اقتصادی تهران و ایران، بازار بزرگ تهران است. این بازار قدیمی که از چند صد سال پیش هنوز هم با معماری باشکوه و برجسته خود پابرجا مانده، دارای بخش ‌های مختلفی است. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌ توانید در این بازار پیدا کنید. تمام اصناف کشور در این بازار فعالیت دارند. از پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا خشکبار، سبزی تازه، زیورآلات، لوازم خانگی و هرچه که فکرش را بکنید، می ‌توانید در این بازار پیدا کنید. رستوران ‌ها و غذاخوری ‌های معروف و قدیمی تهران هم در محدوده اطراف بازار و داخل بازار قرار دارند. دسترسی هم به این بازار با استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی به راحتی میسر شده است. اکثر بازاری ‌ها و افرادی که برای خرید به تهران می ‌روند خرید خود را از فروشگاه ‌های متعدد بازار بزرگ تهران انجام می ‌دهند.

آدرس: تهران -خیابان ۱۵ خرداد -بازار بزرگ

 

جمعه بازار پروانه

جمعه بازار پروانه تهران که هر هفته در روز های جمعه برقرار است، انواع صنایع دستی و وسایل سنتی را به فروش می ‌رساند. اگر عاشق لوازم آنتیک عتیقه و وسایل قدیمی هستید، حتماً جمعه ‌ها سری به این بازار بزنید.

آدرس: تهران- خیابان جمهوری- پارکینگ پروانه

 

خیابان جمهوری

خیابان جمهوری تهران، محل مناسبی برای خرید پوشاک با قیمت ‌های مناسب در پایتخت است. البته علاوه بر پوشاک، می‌ توانید در این مراکز خرید انواع کالا های متنوع را هم پیدا کنی. د لوازم صوتی و تصویری، دوربین عکاسی، دوربین ‌های فیلمبرداری و سایر اقلام دیگر را می‌ توانید در خیابان جمهوری پیدا کنید. در این خیابان مراکز خرید معروفی چون مرکز خرید شانزه لیزه، مغازه‌ های متعددی در کوچه برلن، چهارراه امیر اکرم و محله‌ های دیگر قرار دارند که دارای قیمت ‌های مناسبی هم هستند.

آدرس: تهران-خیابان جمهوری

 

مراکز خرید میدان هفت تیر

در میدان هفت تیر تهران، انواع پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه را می ‌توانید در مغازه‌ های متعددی که در اطراف این میدان قرار دارند با قیمت‌ های مناسب، پیدا کنید.

آدرس: تهران- میدان هفت تیر

مراکز خرید میدان هفت تیر

 

کوچه برلن

در نزدیکی خیابان جمهوری یکی از کوچه ‌های قدیمی پایتخت قرار گرفته که در نزدیکی سفارت آلمان است. این کوچه معروف پر از فروشگاه‌ ها و مغازه‌ هایی است که انواع لباس مجلسی، پارچه و پوشاک را با قیمت‌ های مناسب عرضه می ‌کنند. در این کوچه و محله ‌ها فروشگاه ‌های بسیاری هم فعالیت می‌ کنند.

آدرس: تهران -خیابان فردوسی -کوچه برلن

 

میدان ولیعصر

میدان ولیعصر تهران نیز یکی از معروف‌ترین مکان ‌ها برای خرید پوشاک و لباس مردانه و زنانه است. مجتمع ‌های تجاری معروف و قدیمی هم در این خیابان مشغول به فعالیت هستند که از جمله آن ها می‌ توان به مرکز خرید دبی و مجتمع تجاری نور تهران اشاره کرد.

آدرس: تهران -میدان ولیعصر

 

بازار تجریش

یکی دیگر از بازار های قدیمی تهران که از گذشته تاکنون انواع صنایع دستی، ادویه، پوشاک، لوازم جانبی و ترشیجات را عرضه کرده، بازار سنتی تجریش است. البته این بازار به خاطر داشتن تره بار و انواع میوه ‌های تازه، شهرت زیادی دارد. مراکز خرید زیادی در نزدیکی این بازار قرار دارند که از جمله آن ها می ‌توان به پاساژ البرز، قائم و بعثت اشاره کرد. افرادی که به این بازار می ‌روند حتماً به زیارت امامزاده صالح هم می ‌روند و ساعاتی را در جوار این امامزاده خلوت می ‌کنند.

آدرس: تهران ضلع جنوب غربی میدان تجریش- جنب ایستگاه مترو- بازار تجریش

بازار تجریش

بازار شوش

بازار شوش هم یکی دیگر از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین بازار های پایتخت است. افرادی که برای خرید جهیزیه، لوازم آشپزخانه و ظروف کریستالی به دنبال یک بازار خوب با قیمت مناسب می‌ گردند به بازار شوش سر می ‌زنند.

آدرس: تهران- میدان شوش- خیابان صابونیان

 

بازار سنتی ستارخان

بازار دو طبقه قدیمی ستارخان یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازار های پایتخت است. اگر به دنبال لوازم خانگی، فروشگاه ‌های لباس راحتی و انواع کالا های دیگر هستید، حتماً به بازار سنتی ستارخان هم سری بزنید. این بازار دارای فاز های مختلفی است و انواع رستوران، اغذیه فروشی، فست فود و … را هم می ‌توانید در آنجا پیدا کنید.

آدرس: تهران -خیابان ستارخان -بلوار گلاب- زیر پل یادگار امام -بازار سنتی ستارخان

 

مرکز خرید میرداماد

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید تهران که از سال ۱۳۵۷ تأسیس شده، این مرکز خرید است که هنوز هم بورس کت و شلوار، عطر و ادکلن، پوشاک آقایان، شال و روسری، کیف و کفش، جواهرات و … است. در این مرکز خرید قدیمی، آرایشگاه مردانه، آژانس مسکن، رستوران، کافی شاپ و انواع امکانات دیگر را می ‌توانید پیدا کنید.

آدرس: تهران- بلوار میرداماد- بعد از میدان مادر -خیابان رودبار- مرکز خرید میرداماد

 

پاساژ لاله تهران

در مرکز شهر تهران هم مراکز خرید معروفی قرار دارند. پاساژ لاله تهران یکی از مراکز قدیمی شهر است و افرادی که به دنبال خرید لباس‌ های زنانه و مردانه، لوازم آرایشی، کیف و کفش باشند، این پاساژ را انتخاب می کنند. یک فضای سبز نیز در روبروی پارک لاله قرار گرفته و افرادی که از خرید کردن خسته شده باشند، می‌ توانند در رستوران و فود این پاساژ، ساعتی استراحت کنند.

آدرس: تهران -خیابان فاطمی -روبروی پارک لاله -مرکز خرید لاله

 

پاساژ شانزه لیزه

اگر به دنبال بهترین مراکز خرید تهران برای لباس مجلسی با قیمت مناسب هستید، می ‌توانید پاساژ شانزلیزه را انتخاب کنید. انواع لباس ‌های شیک مجلسی با قیمت‌ های مناسب‌ در این پاساژ به فروش می ‌رسند.

آدرس: تقاطع ولیعصر و جمهوری- پاساژ میلاد قائم (شانزلیزه)

 

مرکز خرید اندیشه

در پایتخت یک مرکز خرید دیگر وجود دارد که از سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است. این مرکز خرید دارای اجناسی با قیمت‌ های مناسب و رو به بالا است. بنابراین اگر به دنبال اجناس لوکس و گران هم باشید، می‌ توانید در این مرکز تجاری پیدا کنید.

آدرس: تهران- خیابان سهروردی شمالی -میدان پالیزی

مرکز خرید اندیشه

پاساژ نصر

پاساژ نصر هم یکی دیگر از بازار های قدیمی تهران است. این پاساژ که نسبت به سایر مراکز خرید در پایتخت کوچک‌تر است. دارای فروشگاه‌ های متعددی است که انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لباس اسپرت، مجلسی، عینک دودی و … را با قیمت‌ های مناسب در اختیار خریداران قرار می‌ دهند.

آدرس: بزرگراه جلال آل احمد- ابتدای خیابان گیشا -کوی نصر

 

سخن آخر

اگر می ‌خواهید در سفر خود به تهران برای خودتان خرید کنید یا برای دوستان و افراد خانواده سوغاتی تهیه کنید، باید نام و آدرس بهترین مراکز خرید تهران را بلد باشید. ما در این مقاله از سایت پته، از معرفی مراکز خرید گران شروع کردیم تا به بازار های سنتی تهران رسیدیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید